Gå til innhold

Ned 17 kg i løpet av året, og så bli der!!!


Gjest Krille
 Share

Anbefalte innlegg

Er imponert over dere som er så flinke til å trene, dere er flinke!

Det er en ting jeg ikke gjør.. :P

Denne første uka med nettkurs har jeg klart sånn noenlunde å holde meg på rundt 1600 kalorier, og jeg har stoppet meg selv fra å småspise mer enn èn gang *stolt*

Liten utskeielse i går, da mannen kom hjem med vin og belgisk sjokolade. -Men jeg tømte ikke eska, det er fortsatt noen biter igjen, og de skal få være i fred til neste helg.

Den største utfordringen mimn er all den småspisinga, og at jeg er så utroooolig glad i sjokolade. Jeg jobber natt, på bakeri, og det har lett for å bli et wienerbrød nå og da...

-Men denne uka har jeg hatt med meg egen matpakke, og drukket kaffe (istedet for kakao).

Syns ikke jeg spiser noe mindre enn før, men jeg håper det gjør utslag på vekta i morra kveld at jeg har spist andre, og sunnere, ting enn før?

Blir spennende å se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Linda....jeg jobber med mat jeg og, kokk i Nordsjøen. En utfordring å ikke småspise! Jobber natt denne turen og det er såååå lett å falle for søte fristelser;) Har blitt noen smakebiter, men skriver flittig ned alt og holder meg på 1500-1600 kcal...skulle helst vært litt mindre siden kroppen er i nattmodus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye å skryte av her i helgen. Ingen trening og noen utskeielser utover kosemerkene. Jeg er rett og slett litt demotivert av å jobbe så hardt og ikke få de resultatene jeg vil ha. Ingen ting funker. Blir irritert, 1600 kcal i snitt og 11 trimpoeng i uken og bare 1,5 kg ned på 7 uker.... Trodde jo jeg skulle ha tatt av 5-6 kg til nå. Skuffet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er pussig Krille...eg føler og ofte at kroppen min tviholder på kiloene...greit eg er ikke overvettes overvektig..men har en BMI på 28 (167 cm og ca 78kg nå)...og kunne helt fint veid 15 kilo mindre... men målet er å veie 70da ( altså 10 kg ned...) Har gått ned ca 1,5 til nå ..og BLI der. Har faktisk tatt to "fastedager" mens eg er her i Nordsjøen..500 kcal ..og 1500-1700 de andre dagene. Har litt problemer med å styre matinntaket når eg står oppi mat 12 timer i strekk;)Derfor råstreng og faste....prøve litt 5:2 diett;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra nedgang kikk. Her går det fryktelig sakte, ned 100 g denne uka. Har vært flink med maten, har holdt meg innenfor kosemerkene, ikke trimmet så mye, bare rundt 5 trimpoeng, men allikevel burde det gi mer utslag på vekta. Blir litt motløs, men skal ikke gi opp denne gangen. Er bare å bite tennene sammen og fortsette. Har gått ned 3 kilo på seks uker, så er egentlig ikke så ille, men pleier å gå mer ned til å begynne med. Skjønner godt at du er irritert, demotivert og skuffet Krille, er sånn jeg og føler det innimellom, men ikke gi opp, plutselig kan det løsne. Hva slags tilbakemeldinger får du fra kursleder? Vil tro at du vil kunne få litt tips og råd og oppmuntring fra kurslederen ( du gikk på vel på kurs hvis jeg ikke husker feil).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble det oppgang igjen, 0,5 kg siden forrige uke. Jo, jeg går på kurs. Men, for å være ærlig så er det ikke så mye nytt å melde derfra, jeg har jo gått der mange ganger før. Jeg følger alt jeg skal og gjør alt riktig. Det er rett og slett til å bli gal av. Hodet mitt klikker snart av alle tankene rundt dette, og det er IKKE tull.

 

Så nå skal jeg forsøke noe alternativt. Jeg går på NLP coaching master kurs. Der jobber vi med vaner for øyeblikket. Jeg har sagt meg villig til å jobbe veldig alternativt (i mine øyne) for å løse dette mysteriet med hvorfor jeg ikke går ned i vekt. Jeg skal gå til samtaler og hva skal jeg kalle det...en slags "healing". Til sammen skal dette løse hvorfor kroppen min tviholder på kiloene og hvorfor jeg har de vanene jeg har. Til og med når jeg må opp om natten for å tisse kverner tankene om vekt. Jeg holder helt klart på å tippe litt over. Så nå setter jeg alle kluter til og hiver meg ut på tynn is og prøver noe nytt.

 

I dag er kroppen og hodet mitt helt ute. Jeg er tung, tung, tung og så trøtt at det er så vidt jeg klarer holde øynene oppe. Men, jeg tvinger meg til å rydde i huset vertfall, så får det bli trening i morgen. Det blir ikke kurs videre på meg etter at dette er ferdig, og jeg har to uker igjen.

 

Heldigvis kan vi tenke at vi har all tid i verden, det er ikke sånn at vi må være ferdig med dette prosjektet i morgen. Vi får nye sjanser hvert minutt. Det hjelper litt!!

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krille...dette høres ikke bra ut.! Ikke bra at hodet bare er opptatt av vekten hele tiden, håper du får nytte av coachingen. Livet må nytes og leves litt og:-)

Jeg er så sykt fysen akkurat nå!! Har en frukt og en yoghurt igjen på menyen idag....nytes snart;)

Jobbuka gikk greit matmessig..hadde etpar netter der eg spiste hele tiden :unsure: også det halvanna døgnetfra eg sto opp 1630 tirsdag,jobbet siste natten..reiste fra riggen og hjem og i seng rundt midnatt onsdag...DA telte eg ikke kalorier...

Imorgen er det veiedag...kanskje litt ned, håper det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt stille på tråden for tiden. Travle dager, så blir ikke så mye tid til å skrive. Har prioritert å få registrert maten så jeg holder kontrollen. Ned 800 gram denne uka, så er veldig fornøyd med at ting ser ut til å løsne litt igjen.

Blir spennende å høre hva du får ut av NLP kurset Krille. Er lett at man blir litt for opphengt i vekta, mat og kalorier, spesielt når man ikke får de resultatene man ønsker og fortjener. En ting at det går trått nedover/ står i ro/ går opp når man ikke er flink, men er veldig kjedelig når man er flink og gjør alt rett, men allikevel skjer det ikke noe....

Groli 400 gram ned er bra, ned er ned, så bare stå på videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært borte en stund...vinterfeie og lange dager i skibakken. Fått kjørt lårmuskalturen godt;) men har og spist aaaaltfoooor mye feil mat , potetgull, vin og lakris(Finland er farlig gode på lakris...men vi kjøpte IKKE med noe godt hjem;))Ingen veiing forrige uke siden eg var på tur..og nå tør eg ikke...ikke før på fredag i hvert fall;) er nok opp denne gangen. Eg må nok legge inn flere ekstra gir på hverdagsaktivitet og trening.

dere andre da?? går det bra med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vannmann

Ned 100 gram denne uka. Skyldes nok litt vel mange kosemerker i helgen, dårlig form på søndag, så ble bare frokost og en skyr på søndag. Var i dårlig form i går også, så er først i dag jeg har fått i meg vanlig mat igjen. Får satse på at jeg kommer meg ut og gå i morgen og komme igang med trimmingen igjen. Synes det går greit i ukedagene, men helgene er en utfordring i forhold til måltider og godteri, alt er så mye enklere når jeg er på jobb på dagen, da går alt av seg selv, mens helgene blir mer rotete og mindre struktur, og da er det vanskeligere å holde fokus, og få spist nok måltider. Men ellers går det overraskendes greit foreløpig. Må bare stå på framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en fastedag på mandag..:P tirsdag var vel helt på det jevne matmessig..reiste til Bergen på kurs..men falt ikke for fristelsen m junk på reisen;) spiste god middag ..og ingenting på kveldn på hotellrommet. Idag skeiet eg litt ut...m både egg/bacon, pizza og sushi...og to cappucino. .har logget det nå..2200kcal idag:( imorge får eg holde meg på max 1200..for å balansere dette ut litt;)

Nå er det tvtitting fra hotellsenga...trimming idag ble etpar timer tråkking på shopping:) $$

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vannmann

Flink du er som klarer å holde deg unna fristelsene når du drar på kurs. Litt utskeielser ene dagen er ikke så ille, og 2200 kcal er heller ikke så veldig ille. Synes du er flink. Er bare å stå på videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest vannmann

Ned 100 gram denne uka. Skyldes litt mange kosemerker i helga og nachos til middag på lørdag. Men er bare å stå på videre. 3 kilo ned er iallfall ned. Hvis det går sakte er det kanskje enklere å finne en metode man kan leve med på lang sikt. Er lenge siden det har vært noen oppdatering fra Krille nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Her var det stilt...vi er lite aktive ..er vekta vår like stille som oss??

Det pusler seg saaaakte nedover her...men nå har eg ikke trent på uker,dkikkelig latsabb.

Vekta viste seg nede på 75 tallet før helga..75,7...litt bedre enn 80 kg da;)

Puppene har ihvertfall krympet..og mage/hofte...fått på en bukse eg kjøpte en str for liten for sikkert ett år siden:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vannmann

Ja, er veldig stille her. Er litt mer aktiv på en annen tråd hvor vi er fire som er aktiv. Her går det ned, men går veldig sakte. Har vel gått ned ca 7 kg siden 6 januar, da jeg startet. Ser det og kjenner det på en del av klærne. Så nå er det bare å prøve å holde fokus gjennom påskeferien, så man ikke skeier fullstendig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...