Gjest Mann1971 Skrevet Januar 23, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2014 Hei, har akkurat startet i Roede-klubben som gull abonnent. Driver og registrer kostholdet mitt daglig, og synes oversikten er grei. Men jeg savner å få ut proteininntaket mitt i gram pr dag, og ikke bare som en prosentandel. Jeg driver med mye tung vekttrening, så jeg er avhengig av et forholdsvis høyt proteininntak, og med fingerregelen om x gram proteiner pr. kg kroppsvekt hadde det vært veldig lett å holde kontrollen hvis Kostholdsoversikten kunne vist meg antall gram proteiner jeg får i meg. Noen ideer om hvor jeg kan finne dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Tulla69 Skrevet Februar 1, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2014 Hei, har akkurat startet i Roede-klubben som gull abonnent. Driver og registrer kostholdet mitt daglig, og synes oversikten er grei. Men jeg savner å få ut proteininntaket mitt i gram pr dag, og ikke bare som en prosentandel. Jeg driver med mye tung vekttrening, så jeg er avhengig av et forholdsvis høyt proteininntak, og med fingerregelen om x gram proteiner pr. kg kroppsvekt hadde det vært veldig lett å holde kontrollen hvis Kostholdsoversikten kunne vist meg antall gram proteiner jeg får i meg. Noen ideer om hvor jeg kan finne dette? Nei dessverre, men du kan regne det ut selv. Hvis du tar dagsforbruket av kcal, ganger med prosentandelen protein og deler på 100, får du andelen kcal som består av proteiner. Protein har såvidt jeg husker 4,2 kcal per gram, så da kan du dele dette kcal-tallet på 4,2 og få antall gram. Altså: (Totalt antall kcal) * (prosentandel protein) / 100 / 4,2 = antall gram protein. Håper dette var til hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå