Gå til innhold

Minus 1-2-3kilo eller hold vekten innen 1. mars 2014!


Anbefalte innlegg

Hei,dette høres ut som noe for meg.jeg trenger litt hjelp til å komme ned noen kg,så dette er motiverende.Mine tall er rødt tall 80.0 i dag 78.5 og 1 mars 77.0 Gleder meg til å komme i gang.veiedag er fredag.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

Hei. jeg vil gjerne bli med!

 

Har akkurat starta "på nytt" etter en tung høst og vinter. Starta i dag!

Min taktikk blir å registrere alt jeg spiser + trene mye mer enn jeg har gjort i det siste. (Noe som ikke burde være så altfor vanskelig å få til, her har det vært mye latskap).

 

lettsommer 93,6 , dagens tall 91, 89

 

:)

 

Veiedag får bli torsdager. Men jeg er mer fokusert på centimeter enn vekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Jeg vil være med denne måneden og. I går gikk det helt feil vei med inntaket av mat og det visste jeg, så i dag registrerte jeg alt fra i går...det var ikke bra. 3000 kalorier :unsure: hjelp. Har så lite viljestyrke noen gang, og da blir jeg så sint på meg selv. I dag må det skjerpes..igjen. Skal ikke falle lengre nå. Jeg veier meg ikke i dag, men tar med meg tallene fra siste måned.

Ha en fin dag :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håhåi! Velkommen til både nye og velkjente "fjes"! :D

 

Her er det målsetninger, fremgangsplaner og innrapporteringer og jeg vet ikke hva - virkelig en god start på måneden med så mange motiverte på plass allerede :D

 

Alle vi er bevis godt nok på at GRfokus funker - så det er bare å fortsette i samme gode stil hele veien til mål - og så videre med GRtankegang rundt hold vekten-fasen (lurt å planlegge godt frem i tid ;)) Vink farvel til det røde tallet - good riddance!

 

Oversikt per 5. februar (og det er plass til ALLE som vil være med, bare sleng innom med tallene dine - jeg utvider lista så ofte jeg kan! :D)

 

Glee 75 69,6 70 (mandag)

lettsommer 93,6 91,0 89 (torsdag)

cebba 80,0 78,5 77,0 (fredag)

snupsipups 88,0 78,4 76,4 (mandag)

indigo 80,1 74,2 72,9 (mandag)

Truddelutt 79,8 79,1 77,9 (mandag)

Solvane 71,0 69,9 (mandag)

Henna 76 65,9 65,0

Cheery 86,3 79,3 77,7 (søndag)

*Lina* 93 82,4 80,4 (torsdag)

Gressenka 83,6 69,6 70 (lørdag)

Bijou 82 59,4 58,5 (fredag)

Melodi88 85 79,8 78 (fredag)

Betty Blue 89,8 84,3 82 (torsdag)

noris 97 86,3 85,3 (torsdag)

Sommerivrig 116 77,3 75 (mandag)

Collargol 89 80,5 79 (variabel veiedag)

Sabine 78 57,7 58 (søndag)

Juni72 98,9 80,3 79,5 (onsdag)

treklovermamma73 92 86 - 85,4 (-0,6kg) 84 (mandag)

kikk 106,2 98 (mandag)

 

Ha en super tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!!! :rolleyes:

 

Jeg vil vere med denne mnd. også

Har hatt en forykende start på måneden, har nesten ikke vert hjemma, og maten har gått rent vest, noe som vises på vekta. B)

 

Rødt tall 73,0kg.

Veide i dag 70,8kg

Målet mitt er forsatt 70,0kg, veiedag Torsdag.

 

Klem fra Knaus! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg glemt å rapportere at mandag var jeg 101kg? Klarte selvfølgelig å gå opp 200g.

 

Hold blikket festet på gjennomsnittsvekta - den viser nemlig nedgang totalt sett...fremad marsj med små skritt, vet du :)

 

Selv gikk jeg opp i fire dager (mye) før det snudde andre veien igjen - bare å fortsette å være flink og så vil belønningen komme på sikt!

 

Fører inn startvekt denne måneden (MYE mindre enn ditt røde tall, det! Dette kan du!) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lurt å starte med registrering igjen, ja! Mentalt sett riktigere fokus på antall måltider per dag og ikke minst hva de bør inneholde, samt en ørliten justering i porsjonsstørrelse - mer skulle ikke til (men må fortsette siden dette skal sitte godt mellom ørene!).

 

Dagens vekt er hyggelige 79,1 og laveste EVER for min del - i alle fall de siste tjue åra, minst. Bare å holde koken nå og jobbe jevnt og trutt videre med varig livsstilsendring som absolutte hovedmål og en mental sperre for å ende opp på feil hylle igjen (jeg trives i mitt eget skinn NÅ!!!)

 

Hurra for GR og hurra for god fokus og best mulige valg, flest hverdager og én lørdag i uka :D Og husk å sette STOR pris på deg selv gjennom hele prosessen mot hovedmålet ditt, DU er fin NÅ, du!!

 

Lista oppdateres i kveld, så bare å komme med alle tall dere sitter inne med og jeg ikke ennå har ført inn ;) Juhuu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

 

 

Dagens vekt er hyggelige 79,1 og laveste EVER for min del - i alle fall de siste tjue åra, minst. Bare å holde koken nå og jobbe jevnt og trutt videre med varig livsstilsendring som absolutte hovedmål og en mental sperre for å ende opp på feil hylle igjen (jeg trives i mitt eget skinn NÅ!!!)

 

 

 

Wow!! Gratulerer! :) Hva er dine beste tips for oss som akkurat har begynt? :) Hva gjør du i det daglige, registrerer du alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag viste vekta 56,8, så jeg må visst begynne å passe på at jeg får i meg nok mat.

 

Mitt lille innlegg hadde visst gjemt seg unna ditt årvåkne blikk. ;) Regner uansett med at det tallet er en engangsforeteelse, så sånn sett gjør det ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow!! Gratulerer! :)/> Hva er dine beste tips for oss som akkurat har begynt? :)/> Hva gjør du i det daglige, registrerer du alt?

 

Hei, lettsommer! Gratulerer med å være i gang med livsstilsendringen!

 

Sakser inn min siste oppsummering av prosessen så langt, startet med iherdig registrering hver eneste hverdag såfremt mulig - ikke fullt så opptatt å få med alt ved annerledesdager.

 

"Som tidligere jojoslanker så vet jeg veldig godt med meg selv at jeg denne gang har funnet roen og zen'en rundt hele prosessen med livsstilsendring - helt sikkert fordi det akkurat denne gang klaffet fullstendig med motivasjon og det mellom ørene og jeg la fokuset vekk fra tidsfrister og uoppnåelige mål og i stedet har lagt vekt på tre ting:

 

1. NULL stress! Fullstendig forbudt å ha dårlig samvittighet eller humør for både vekttall og hva som blir puttet i munnen!

 

2. Kose meg med måte! Med flest hverdager og en solid GRtankegang i bakhodet når det først er en annerledesdag, så er dette både mulig OG gjennomførbart!

 

3. Gi meg selv all verdens tid til å nå hovedmålet (hva det enn viser seg å bli) OG sette pris på meg selv gjennom hele prosessen!

 

Tre gode råd jeg har gitt meg selv, og som jeg med letthet og uten spesielt store anstrengelser (litt ekstra tankevirksomhet, kanskje, men blir ikke særlig svett av det ;)) klarer å følge - FOR ALLTID!"

 

Har i alle fall funket fint for meg :D Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt lille innlegg hadde visst gjemt seg unna ditt årvåkne blikk. ;)/> Regner uansett med at det tallet er en engangsforeteelse, så sånn sett gjør det ingenting.

 

Oi, Sabine, har oppdateringen gått meg hus forbi, beklager!

 

Bra du passer på meg ;)

 

Skal få det på plass, og så får du jobbe videre med stabiliseringen - ikke noen skranting bort nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst raskere enn februar, gitt, her var det den 5. både i går og i dag ;) hehe, jaja - halvveis i første uka i alle fall, snart helg - igjen!

 

Velkommen igjen til deg, Knaus, hyggelig gjensyn! :D

 

Oversikt per 5. februar (og det er plass til ALLE som vil være med, bare sleng innom med tallene dine - jeg utvider lista så ofte jeg kan! :D/>)

 

Knaus 73,0 70,8 70,0 (torsdag)

Glee 75 69,6 70 (mandag)

lettsommer 93,6 91,0 89 (torsdag)

cebba 80,0 78,5 77,0 (fredag)

snupsipups 88,0 78,4 76,4 (mandag)

indigo 80,1 74,2 72,9 (mandag)

Truddelutt 79,8 79,1 77,9 (mandag)

Solvane 71,0 69,9 (mandag)

Henna 76 65,9 65,0

Cheery 86,3 79,3 77,7 (søndag)

*Lina* 93 82,4 80,4 (torsdag)

Gressenka 83,6 69,6 70 (lørdag)

Bijou 82 59,4 58,5 (fredag)

Melodi88 85 79,8 78 (fredag)

Betty Blue 89,8 84,3 82 (torsdag)

noris 97 86,3 85,3 (torsdag)

Sommerivrig 116 77,3 75 (mandag)

Collargol 89 80,5 79 (variabel veiedag)

Sabine 78 57,7 - 56,8 (-0,9kg) 58 (søndag)

Juni72 98,9 80,3 - 79,1 (-1,2kg) 79,5 (onsdag)

treklovermamma73 92 86 - 85,4 (-0,6kg) 84 (mandag)

kikk 106,2 101,0 98 (mandag)

 

Hold fokus, planlegg godt og ta best mulige valg, alle sammen :D

 

Heia, heia!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, torsdag og veiedag for meg! :lol:

 

Vekta viste 70,7kg 100g ned siden sist. :rolleyes: Går med små skritt og ned skal jeg, om det tar tid.

 

Bruker Juni72 3.pungter jeg også. Håper det er i orden at jeg henger meg på dei. :P

 

Ha en fin fredag og helg alle sammen!!!! :)

 

Klem fra Knaus :P

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, torsdag og veiedag for meg! :lol:/>

 

Vekta viste 70,7kg 100g ned siden sist. :rolleyes:/> Går med små skritt og ned skal jeg, om det tar tid.

 

Bruker Juni72 3.pungter jeg også. Håper det er i orden at jeg henger meg på dei. :P/>

 

Ha en fin fredag og helg alle sammen!!!! :)/>

 

Klem fra Knaus :P/>

 

 

Små skritt i riktig retning er alltid bra, Knaus!

 

Mine tre råd er en salig blanding av egen overbevisning (etter xx antall års erfaring) og ikke minst basert på alle lure tanker jeg har lest om her inne i GRforum (har blitt en del laaaange tråder, men det kjenner jeg at er lurt å ha lest for min del - gamle, gode tanker trenger ikke tenkes på nytt, heller om igjen og om igjen!).

 

Jeg er i så fall veldig, VELDIG, glad for å spre et godt budskap videre :D

Rådene er til for å deles og brukes!

 

En fin fredag til deg og alle andre her inne ;) Lager en ny oppsummeringsliste i ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Juni

 

ukas vekt ble 66.3 kg. Det er litt opp fra sist uke, men egentlig helt greit for sist ukes vekt var nok urealistisk. Men jeg fortsetter i GR ånda. Skal prøve å få til en helg med mye trim selv om det blir litt kake på morsdagen.

 

Ha en fin helg. Jeg har veiedag fredager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Fredag = veiedag. Veide inn på 58,9 kg idag. Ned 600 gram fra forrige uke og i riktig retning. Fornøyd!

 

Men ha'kke tid til å hvile på laurbærene, da den førstkommende helga innebærer en bursdagsfeiring og neste helg blir enda "verre", med langweekend og hotell. Her er det bare å holde fokus, passe på hva man putter i munnen og fortsette å røre på kroppen!

 

God helg til alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goood lørdagsformiddag alle med-GRlivsstilsendrere og flinke, fokuserte februarfrøkner og -fruer! :D

 

Riktig dato i dag, hehe:

 

Oversikt per 8. februar (og det er plass til ALLE som vil være med, bare sleng innom med tallene dine - jeg utvider lista så ofte jeg kan! :D)

 

Knaus 73,0 70,8 - 70,7 (-0,1kg) 70,0 (torsdag)

Glee 75 69,6 70 (mandag)

lettsommer 93,6 91,0 89 (torsdag)

cebba 80,0 78,5 77,0 (fredag)

snupsipups 88,0 78,4 76,4 (mandag)

indigo 80,1 74,2 72,9 (mandag)

Truddelutt 79,8 79,1 77,9 (mandag)

Solvane 71,0 69,9 (mandag)

Henna 76 65,9 - 66,3 (+0,4kg) 65,0 (fredag)

Cheery 86,3 79,3 77,7 (søndag)

*Lina* 93 82,4 - 81,1 (-1,3kg) 80,4 (torsdag)

Gressenka 83,6 69,6 70 (lørdag)

Bijou 82 59,4 - 58,9 (-0,6kg) 58,5 (fredag)

Melodi88 85 79,8 - 79,2 (-0,6kg) 78 (fredag)

Betty Blue 89,8 84,3 - 83,7 (-0,6kg) 82 (torsdag)

noris 97 86,3 85,3 (torsdag)

Sommerivrig 116 77,3 75 (mandag)

Collargol 89 80,5 79 (variabel veiedag)

Sabine 78 57,7 - 56,8 (-0,9kg) 58 (søndag)

Juni72 98,9 80,3 - 79,1 (-1,2kg) 79,5 (onsdag)

treklovermamma73 92 86 - 85,4 (-0,6kg) 84 (mandag)

kikk 106,2 101,0 98 (mandag)

 

Fingeren i jorda og opp fra laurbærene og vi tar en appelsin i premie for alle gode resultater som har tikket inn (ja, regner med ditt tall også som bra resultat, Henna, du er både motivert og realistisk (og i hold vekten-leiren) - perfekte forhold i livsstilsløypa i vår egen GR-olympiade (hvor alle som deltar automatisk er vinnere :D)) Alle får full pott i stilkarakter - 10.0 HURRA!

 

Så får folk mene det de vil om OLantrekket - synes det så både lyst og trivelig ut, jeg da (men sist jeg åpnet et blad med aktuelle moteantrekk var vel...tja...for tjue år sia? hehe, litt satt på spissen, kanskje) - gleder meg imidlertid til mandag og curlinggutta i SINE drakter/crazybukser - blir rødt, hvitt og blått nok for enhver der i gården :D

 

Fortsatt fin helg til alle som er innom! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Har endelig fått veid meg og resultatet viser 86,5. Det er opp 200 gram om jeg husker rett!

 

Nå har jeg stått bom stille på denne vekten i flere måneder. Jeg endrer målet mitt for februar til å holde vekten til mars. Dersom jeg går ned noe, så blir alt på minussiden ett pluss :) Jeg får sette inn ett nytt støt når jeg har fått roet ned hverdagen min.

 

Ha en herlig lørdag alle sammen :)

noris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,ja da har jeg vært på vekta og den viste 78.5kg denne dagen også..men det er bare å stå på videre,neste uke blir det en del trening,så da håper jeg resultatene kommer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...