Gå til innhold

Vet jo hva som må til, hvorfor er det så vanskelig å gjennomføre....

Gjest Tertit
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg slår følge med dere og sier at helgen ble en utskeielse. Jeg er så "dum"! Hvorfor? Jo for først er jeg flink og gjør alt riktig i en kort periode. Sier nei til alle utskeielse. Og så plutselig finner jeg ut at jeg fortjener litt kos, og litt blir til mye! Og dette skjedde både lørdag og søndag, bursdag og konfirmasjon.

Så jeg lurer på om det blir hold vekta denne uka også. Jeg har i hvertfall 10,0 i kosthold score i dag og 2,3 trimpoeng. Så jeg har skjerpet meg i dag. Men det blir litt vekselvis, 3-4 dager flink og 2-3 dager med utskeielse. Og da går jeg jo ikke ned!

Tertit, jeg heier på deg for siste gang du ser 80-tallet. Jeg fant fram en gammel kursbok. Mitt første GR-kurs 6.januar 2003. Vekt: 82,8 etter kursnr 2: 73,6kg. Jeg har vært der! Og det går an å ta farvel med 80 -tallet for godt :D

Ja, 2010. Jeg har begynt med fast system på mat. Spiser samme frokost og lunsj hver dag. Så smugveier (så barna ikke ser det) jeg middager ris/poteter/pasta og kjøtt/fisk. Så da blir mengden riktig, så teller jeg frukt maks to stk. Men faste regler, blir det lettere å unngå utskeielser. Men dette fungerer ikke så godt i helgen. Hverdagene er enklest.

Heia heia dere! Sammen skal vi klare det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tertit

Gratulerer med å ha nådd 70,0 kg Lissium. Her har vekta stått stille denne uken, er ikke helt sikker på hvorfor, men cm har i allefall blitt litt mindre. Vurderer om jeg skulle meldt meg på ett nettkurs fra uken av, kanskje det gir litt ekstra kick...?

Nå er det snart helg og håper den inneholder litt jobbing, litt trening og litt avslapping :rolleyes:

Ha en strålende helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tertit

Da har jeg meldt meg på nettkurs. Håper det er det lille ekstra som skal til får at dette funker. Jeg er så klar for å bli kvitt disse kiloene en gang for alle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tertit!

Jeg er spent på å høre hvordan nettkurs fungerer, har vurdert det noen ganger selv. Men aldri meldt meg på.

Ellers har jeg gått på aktiv kurs. Det slutter nå på torsdag. Fra neste uke begynner jeg på nytt aktivkurs på onsdager. Jeg vil virkelig ned de neste 5 kiloene, men det føles som et stor fjell å bestige og jeg står ved fotenden av fjellet.

Etter 8 uker på kurs begynner jeg å bli litt lei, men jeg skal ikke gi meg. Det får gå litt sakte nedover med kiloene, men det skal vare. Så jeg biter meg fast og veier og teller videre.

Lykke til med nettkurset, og huske å holde meg oppdatert :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tertit

Da er jeg godt i gang med "full" registrering. Har bare vært vanlig medlem tidligere så har ikke fått kostholdscore før, men nå prøver jeg å spise det jeg skal. Blir mer frukt enn jeg er vant til, og mer knekkebrød/brød. Føler vel at jeg spiser mer enn jeg har gjort før, men det behøver ikke bety at det var færre kalorier før... veldig god på snoking i skapene til tider ;)

Målet for uken er kostholdscore på over 8 og min 7 trimpoeng. Blir spennende å se til tirsdagen om det har gjort noe utslag.

Kunne godt tenkt meg et aktiv kurs jeg og Lissium, men med unger som er med på noe hver dag, og enda litt små til å reise på trening alene blir det vanskelig å få til. Har vært med på nettkurs før og gått ned noen kilo så da får vi håpe det skjer nå også.

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så flott da er du i gang med mål og registrering.

Veiedag i dag, ned 300g så da er jeg på 69- tallet

Som så med trimpoeng og kosthold den siste uka. Nå er jeg klar for ny giv. Skjønner Tertit at det er travelt å få til aktiv kurs. Det jeg begynner på til uka er kl 20:30, ferdig kl 22. Litt sent men sånn er det i vårt hektiske liv. Ny veiedag for meg blir onsdager. Jeg fortsetter med å rapportere.

Stå på nå inn mot helgen, og husk mitt motto. Gleden ved å mestre vektnedgang er større enn få sekunders nytelse av sjokolade ( eller hva som er din fallgruve)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kjære dere to:) så flinke dere er! Virkelig i siget for tida.. Kjempbebra! Så flott at du har komt deg under 70, Lissium. Deilig å kunne passere en sånn milepæl!

Tertit, spennende å høre hvordan det går nå som du er på nett-kurs. Bra du har gode erfaringer fra før, da vet du at du kan!! Stå på! Sommeren er jo SÅ nærme nå, det kan gi ekstra motivasjon..

Jeg har gått på nettkurs en eneste gang i hele mitt liv. Det var for 10 år siden. Da gikk jeg ned fra 67-61 kg på 8 uker. Jeg begynte rett etter 17.mai, og var superslank til sommeren. Det føltest fint.

Siden har liksom alltid det 61-tallet vært drømmen min. Det gikk veldig fint å holde seg der et par år, men så ble jeg gravid, og etter hvert ble det 3 barn. Klarte å komme meg ned til 62 mellom hver graviditet, og det er jeg kjempestolt av! Så det klarte jeg også etter nr 3 kom til verden, og på egenhånd. "Vet jo hva som skal til..." for å si det sånn;) Men nå kjenner jeg bare at det er kjempetungt å komme seg vekk fra 63tallet. Vet ikke om det er alderen... jeg har passert 35 og vel så det... de flest sier at det skjer noe når man begynner å krype oppover 30-tallet, og jeg føler jeg merker det. Har jo holdt på med registrering og vært kjempeflink i lage perioder, men orker liksom ikke å stå løpet ut. Føler jeg ikke får skikkelig resultat. De VIL liksom ikke av - de siste par kiloene.

Nå er det to uker hvor jeg ikke har registrert og egentlig ikke tenkt så mye på hva jeg har spist, og jeg har koset meg med sjokolade både uke og helg... (sukk.... men SÅ godt det er da!!) Og vekten er fremdeles der den har vært i det siste, ca 63,3. Så det spørs om det er der kroppen min VIL være!!! Men jeg ønsker jo fremdeles ned mot 61-tallet, iallfall å klare å komme meg ned mot 62blank. Føler meg mer vel da, og klærne sitter finere over magen. En annen ting er jo at man føler seg sunnere og mer til freds når man kutter ned på det søte slaget... Det er jo som kjent en kortvarig nytelse. Enig med visdomsordet ditt, Lissium:

"Gleden ved å mestre vektnedgang er større enn få sekunders nytelse av sjokolade" Den skal jeg gruble litt på. Så tror jeg at jeg tar frem et godt gammeldags ukeskjema, som jeg har brukt tidligere med hell når jeg har gått ned på egenhånd. Der noterer jeg hva jeg spiser, passer på riktig mengde melk, brød, frukt, grønt og bare en porsjon middag osv. Ser at det ikke fungerer så godt når "ALT" bare "flyter" uten noen form for registering... dessverre...

Dere hører fra meg igjen, ønsker å bli litt mer aktiv igjen innpå her. Gøy når dere er aktive og i siget også, så kan vi hjelpe hverandre.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tertit

HEI!

Hvordan har helgen deres vært? Her har det vært en katastrofe helg med tanke på kalorier :blink: :blink: Var på et lenge planlagt besøk i Oslo hos noen vi ikke er sammen med så ofte, så det ble middag på Mathallen, vin og øl og til og med nattmat!! Har ikke engang prøvd å registrere den dagen her inne….

Ellers har jeg registrert alt jeg spiser og har kostholdscore rundt 8 i snitt og siden jeg ikke tåler melk er min toppscore 9,2 så det er jeg fornøyd med. Det jeg ikke er så fornøyd med er at jeg tror ikke jeg har gått ned stort. Selvfølgelig har lørdagen noe å si, men jeg tror også kroppen min bruker litt tid til å vende seg til det den spiser nå. Skulle også ha trent mer denne uken, men det har rett og slett ikke vært tid. Håper jeg kan få inn ett par trimpoeng i dag. Målet for uken var 7 trimpoeng og det burde jo egentlig vært fullt mulig. Skal bli spennende å se i morgen hva vekt og mål sier.

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tertit

Da er første uke av nettkurs over og status er samme mål og samme vekt.... ikke helt det jeg håpet på, men kanskje trenger kroppen min litt tid til å venne seg til forandringene, Ble ikke mye trening forrige uke heller, så det kan jo være litt av årsaken. Jeg har ikke mistet motet ennå iallefall og satser på at det løsner denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen 2010, trodde vi hadde mistet deg, men godt du er tilbake.

Det er lit morsomt å lese det du skriver. 3-barns mor jeg også ;) 37år.

Jeg veide 72 før første graviditet, etter nr 2 gikk jeg ned til 68, og nå etter nr 3 veier jeg altså 70. Mitt neste delmål er 67 og så 65. Jeg føler det samme som deg. At kiloene vil ikke av. Men jeg vet også at det sitter i hjernen min. For ofte når jeg har vært flink til å spise riktig og trene, og ser at jeg går ned belønner jeg meg med noe godt og vips så står jeg på stedet hvil.

Tertit, jeg står på stedet hvil jeg også, og har gjort det ca 14 dager.....ups, møte. kommer tilbake senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Hvordan var 17.mai feiringen? Jeg for min del feiret nasjonaldagen slik som ser og bør ;)

Så nå er det tilbake til hverdagen og jeg er klar for å stramme inn. Har startet dagen med en joggetur, og full registrering av hva jeg har spist. Jeg sitter og drikker vann og skal holde meg til min meny! Denne uka må jeg klare å gå ned litt, kan ikke fortsette på stedet hvil. I dag er dagen jeg skal ta meg sammen igjen, og ikke utsette til i morgen. Det er så altfor ofte jeg tenker ikke idag, men i morgen da skal jeg skjerpe meg, og sånn går dagene....

Heia, heia dere! Håper dere klarer å velge mer riktig enn meg :blink:

Ønske dere en god uke med mye sol B) og utetid!

Lissium

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tertit

Hei på dere!

17. mai feiringen foregikk uten telling av kalorier ja. Ingen kaker el brus, men champagnefrokost og vin til maten + potetgull til slutt så vil man vel egentlig ikke vite hvor mange kalorier det er…. men det er jo de få ekstraordinære dagene som er grunnen til at vi er her... ;)

Var på vekta på lørdagsmorgenen, men ingen forskjell på vekta. Har veiedag i morgen så jeg er ikke så veldig optimistisk. Har hatt utrolig mye å gjøre i det siste og det har ikke blitt tid til noe særlig trening. Så selv om jeg spiser det jeg skal, så gjør for lite trening, stress og dårlig og for lite søvn til at jeg står på stedet hvil. KJEDELIG!!!!!!!!!!!!Kan ikke huske sist jeg hadde en fridag el en kveld som jeg ikke jobbet el ikke hadde dårlig samvittighet for at jeg ikke gjorde det.

Vet alt hva du mener om at i morgen da kan jeg starte Lissium, hvorfor i all verden tror vi at det funker gang på gang?!?!?

Nå er det lekser og kveldsmat på de minste og så håper jeg at jeg skal finne ork til litt trening etterpå. Ha en fin kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tertit

Veiedag og vekta er den samme :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:

Kjenner jeg er DRITTLEI den vekta akkurat nå. Heldigvis har jeg ikke kommet ditt at jeg tenker at det er samme f… og stapper i meg alt hva det måtte være.

Det var dagens lille utblåsning, så da får man finne seg et glass vann og gå tilbake til jobben ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dere!!! Morgenstund her... før jobb. Jeg er i samme båt ang stillstand av vekt. Men jeg har ikke vært flink de siste ukene. Vekta er fremdeles på 63-tallet, men nå rimelig høyt oppe:( Jeg kan ikke fortsette med å gi blaffen. Derfor begynner jeg igjen NÅ. Ikke utsette en dag til, slik jeg har gjort i dagevis nå.... Så nå har jeg logget på og registrerer frokost. Jeg skal i tillegg få tilbake treningslysten. D har bare vært stress i d siste, og jeg har droppet den, helt feil!!!!:(/> Ang sjokolade: fra nå av må jeg rapportere om jeg bevilger meg selv mer enn de to rutene m mørk sjokolade til kaffen. Sånn. Nå var d sagt innpå her;)

Stå på - så gir vi oss selv et klapp på skuldra og tommel opp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Ja, til klapp på skulder og tommel opp. Vi må heie, på oss! Føler vi trenger det alle tre.

Gikk ikke på kurs, så ingen offisiell veieing denne uka. Har vært bortreist med jobben, Hotell mat i 1 døgn lunsj-til-lunsj, og med alle kaffe/kakepauser. Har ikke rørt kakene, men nøtter og frukt gikk det i. Litt ille, men ikke så ille.

Dersom jeg hadde veid meg anar jeg at det hadde vært opp eller på stedet hvil.

Ja, ja... vi er nå flinke som bryr oss og ønsker å endre. Det tar bare litt tid.

Stå på i helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjapp rapport:

Veide meg i dag, og vekten var 63,9 kg. Akkurat som forventet. Det er to-tre fattige kilo jeg ønsker å gå ned... d høres jo kjempelite ut, og kanskje noen lurer på om det kan være så nøye. Men slik min kropp er, viser faktisk 2 kg kjempegodt. Alt legger seg rundt magen og på hoftene. Jeg ønsker så inderlig å være litt smalere der når bikinien skal på om noen uker...dager... Sommeren er jo her snart! Jeg som tenkte jeg hadde god tid... sukk...

Men nå er jeg iallfall i sving. Men siden det er fredag, har jeg skeiet ut med en is, ca 200 kc. Det ville jeg unne meg. I morgen er det lørdag, og da gjelder det å kontrollere inntaket.

Ønsker dere alle fin helg!

Fredag, 23.mai: 63,9 kg

Mål: 61,5 kg - i alle fall under 62.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fysiorikke

Hei :-)

Jeg leser at dere har holdt på en liten stund. Men kan jeg henge meg på fra nå? Jeg er 23 år og har de siste 2 årene lagt på meg 10 kg.. noe som syntes veldig godt når jeg bare er 164 høy. Nå veier jeg 67.9 kg. Og min vanlige og ønskelige vekt er 60-61 kg. For snart 2 år siden var det en del stress på jobb om sommeren med mye ansvar så jeg gikk ned en del, når jeg var tilbake på studiene i dk, fysilterapi, begynte jrg for slvår med har styrketrening og litt cardio. Trente 6 dager i uken fordi jeg elsket det :-) spiste sundt og godt. Gikk ikke på Grete Roede den gangen, men jeg har alltid vært utrolig bessvist på hva jeg spiser. Julen 2013 kunne jeg si til meg selv at jeg var perfekt! Drømmekroppen var på plass og jeg følte meg som en dronning. Men så begynte det å skje mye, med eksamner, nerver, mye skole og sykdom osv osv og kikoene ballet på seg. Jeg har desverre ikke klart å komme inn i en ordentlig rutine med mat eller trening siden det. Jeg har fortsatt å spise like store mengder som da jeg trente mye og ikke klart å kutte ned. Jeg hsr ikke hatt notivasjon eller ork tror jeg. Og jeg vet godt at det kun skal trenibg og en god kost til så går jeg ned. Men selvfølgelig vil det ta tid.

Jeg har gått på Grete Roede en god stund nå, men kun gått ned 1kg siden jul.. jeg klarer bare ikke å komme ordentlig igsng med treningen. Men kosten er jrg flinn med :-) Kan jeg henge meg på dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tertit

Hei Fysiorikke, her er det plass til fler :)

Jeg har selv vært der hvor maten funker helt fint, men igjenting skjer, utrolig frustrerende. Det jeg har funnet ut er at stress og lite søvn, da er det akkurat det samme hva jeg spiser, jeg går ikke ned ett eneste gram!! Og så tror jeg det er lurt å "lytte" til kroppen sin og gjøre det den funker best med, det er bare det at det kan være vanskelig og ta lang tid å finne ut av, og vi vil jo gjerne ha gått ned de kiloene vi vil så fort som mulig. Helst skulle vi jo gjort det i går :rolleyes:

Jeg begynner på en maraton uke på jobben, og vet hvor mye jeg rekker å gi lyd fra meg, men skal i alle fall så fra hva tallene sier i morgen, da er det veiedag.

Ha en flott dag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med aktivitet innpå her:) Og du, Fysiorikke er selvsagt hjertelig velkommen i blant oss! håper du kommer deg i sving - med litt motivasjon og hjelp herfra forumet. Du vet hva som skal til, som du sier... men så var det dette med å bestemme seg og GJENNOMFØRE det. Det er virkelig noe som er vanskelig! Så jeg syns tittelen innpå her er veldig talende for meg.. (men det er ikke jeg som har funnet på den altså;)/>/>

Jeg har hatt en fin helg. Snik-veiet meg i dag tidlig og var kommet et stykke ned på 63-tallet, etter fredagens 63,9 notering. I helga skeiet jeg ut med litt mer sjokoalde enn mine daglige to ruter. Skal vi se, kanskje ble det rundt 8-9 ruter til sammen. Det er faktisk måtehold for å være meg;) Så spiste jeg litt potetgull. Men akkurat på den fronten har jeg ikke problem med å holde meg i skinnet. Det er sjokoladen som er min stoooore svakhet.

Treningen varierer litt, men var på flott fjelltur i går. Og håper på noe mer trim i morgen. I dag ble det ikke, har vært alene hjemme med mine tre små i hele ettermiddag og kveld.

Stå på til alle - Tertit, blir spennende å høre veiingen din i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tertit

HEI!

Glemte helt å si fra hva vekta var i går. Vekta var 79,4 kg ENDELIG!!!!!! Nå er mannen borte og barna sendt til bestemor så da skal jeg bare "kose" meg og jobbe :unsure: Fom neste uke er ting tilbake til det normale og jeg kan få litt fokus på treningen. Det gleder jeg meg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tertit

Hei dere!

Hvordan går det? Nå er jeg endelig ferdig med maraton på jobben så nå er det fokus på mat og ikke minst trening fremover. Kjenner at jeg gleder meg faktisk ;)

Ha en fin dag alle sammen, og ta noen lure valg, man blir så stolt av seg selv etterpå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tertit, du er bare SÅ trofast og jeg føler jeg selv svikter!!!! Dette vil jeg endre på. Nå skal jeg forplikte meg på å skrive innpå her annenhver dag. Men i morgen er det veiedag, og da skal jeg skrive uansett.

Jeg var nede og så 62-tallet for en uke siden. Men så ble det en fæl langhelg pga bursdag og party, og nå har jeg faktisk sett 64-tallet!! Ikke bra:( Nå er det ny langhelg... Og denne uka har d vært en drøss med avslutninger. Styrketreningen har droppa ut i tre uker nå... D er så hektiske tider:( har fått et par fjellturer i siste uke, men d blir ikke regelmessig nok. Synes denne tiden er utfordrende. Jeg var mye flinkere i vinter!!!!!! Og d er jo NÅ at bikinien skal på... Huff:(

Jeg skal prøve å komme meg tilbake til normalt kosthold. D vil si begrense alt det søte :(/> Jeg kutter sjokolade o.l. bortsett fra fredag og lørdag, men må da fordele rasjonen på to dager. Jeg må bare prøve å være streng med meg selv nå. Så er d fokus på Fem om dagen, og mindre inntak av brød. Jeg skal rapportere helt konkret hvordan det går med disse målsettingene.

Nå lover jeg å ikke droppe ut mer i juni. Om en måned reiser vi på ferie (5.7.), og DA skal jeg ha jobbet meg nedover og blitt enn sunnere utgave av meg selv! Basta.

• Bra innlegg! 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Jeg har tatt litt "ferie" fra hele veie og måle opplegget. Og, da er resultatet: UENDRET! Trener mye og så belønner jeg meg med ekstra kcal. Så alt i alt, skjer det jo ingenting.

I dag er også dagen min for å ta en helomvending. Så 2010, jeg føger med deg så får du følge med meg.

I dag er det slutt på: sjokolade, småspise is i kaffekopper, en neve peanutter når jeg er sliten, og litt ekstra her og der.

Maks 1400 kcal per dag, og min 7 trimpoeng per uke er min avtale med meg selv. De tre neste ukene. Målet er å gå ned 2 kg, ca 700g per uke.TVI-TVI.

Ikke gi opp dere, så skal heller ikke jeg gi opp.

Lissium

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra, lissium. Nå er du på,sporet igjen! Velkommen!!:)/>

D føles bedre nå som jeg har bestemt meg - igjen;)

Har kontrollert inntaket mitt, og fått startet opp igjen treninga. Målet mitt er tre styrkeøkter per uke. Så et par fjellturer eller gåturer i tillegg. D er jo sånt som bare gjør meg godt, må bare prioritere det....

Fredag, 6.juni 64.1 kg

Jeg ser fram til god nedgang kommende uke. Vil være langt ned på 63-tallet neste fredag. Dere hører fra meg på mandag, hvordan langhelga har gått. Lykke til , dere også:)/> klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Share

• Opprett ny...