Gå til innhold

Oppstart 28 april:) Nettkurs. Noen andre???


Gjest Sitka
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Kansjøl!

Jepp, vi er gode!!

Ned 1,3 kg her, og noen cm mindre. Og best av alt; har gått så greit å avstå fra den sjokoladen som jeg alltid har kastet meg over på kveldene! Koser meg egentlig med denne registreringen, jeg. Blir litt sånn nerdete;-) Så mål for uken er 10 i kostscore minst 4 av dagene! Fant ellers fram den gamle ergometersykkelen i dag. Funka den! :-)

Lykke til med fortsettelsen!

Akkurat det målet ar visst en smule optimistisk. Tips om såkalte hjertevennlige produkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

2 uke!!! Joa d går jo nedover nå :P/> Men ikke så mye som man skulle ønske.... ville helst vært slank i går..........

 

Start vekt: 81,1 kg

Mål i cm : 523,0 cm

1 uke vekt: 80,1 kg -1kg

cm : 510,0 cm -13 cm

2 uke: 79,4 -700g

cm : 504,5 -5,5 cm

 

Er litt vanskelig å få spist nok grønnsaker og nok mat... jeg sliter med det! Men er like motivert:)Håper d gikk bra med dere andre også:)/> og her er mine hjertevennlige råd: Valnøtter, makrell i tomat, majones, raps,solsikke og olivenolje :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 Uke!!! Ja det går nedover med meg ;)/> heldigvis! Syns jeg fokuserer på jobben med å gå ned i vekt ganske bra! Håper d varer! Vekta var veldig snill med meg denne uka:)

 

Start vekt: 81,1 kg

Mål i cm : 523,0 cm

1 uke vekt: 80,1 kg -1kg

cm : 510,0 cm -13 cm

2 uke: 79,4 -700g

cm : 504,5 -5,5 cm

3 uke: 78 kg -1,4 kg!

cm: 503,5 cm -1 cm

 

:D/> Det er morro når det går rette veien, altså nedover :P/> håper dere alle opplever det samme :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kansjøl!

3 Uke!!! Ja det går nedover med meg ;)/>/> heldigvis! Syns jeg fokuserer på jobben med å gå ned i vekt ganske bra! Håper d varer! Vekta var veldig snill med meg denne uka:)

 

Start vekt: 81,1 kg

Mål i cm : 523,0 cm

1 uke vekt: 80,1 kg -1kg

cm : 510,0 cm -13 cm

2 uke: 79,4 -700g

cm : 504,5 -5,5 cm

3 uke: 78 kg -1,4 kg!

cm: 503,5 cm -1 cm

 

:D/>/> Det er morro når det går rette veien, altså nedover :P/>/> håper dere alle opplever det samme :)/>/>

 

Wow! Kjempebra!! Godt jobba!

Går heldigvis rette vien her også. Ikke akkurat i racerfart, men det anbefales visst heller ikke. Ned 2,9 tilsammen på tre uker må være bra. Og noen usunne vaner er vel i ferd med å brytes. Så på god vei mot et mål, selv om det føles langt borte fremdeles. God uke videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tulla70

Hei, kan jeg henge meg på her?

Er 42 år og har tenkt å starte på nettkurs til uken.

Veier 93 kg, 175 høy og mitt mål er 75 kilo i løpet av 2015. Vekten har steget sakte men sikkert 10 kilo det siste året. Ikke bra :angry:/>

:rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kan jeg henge meg på her?

Er 42 år og har tenkt å starte på nettkurs til uken.

Veier 93 kg, 175 høy og mitt mål er 75 kilo i løpet av 2015. Vekten har steget sakte men sikkert 10 kilo det siste året. Ikke bra :angry:/>/>

:rolleyes:/>/>

Hei og hå!! Du kan gjerne slenge deg sammen med oss:) Vi er ikke mange men motiverte:) Synes nettkurs fungerer utmerket! :) Og kjenner til det problemet med kilo som bare sniiiiker seg på :blink: Nå er jeg halveis snart med det første kurset og ser at målet mitt denne gangen er fullt oppnålig:) jeg ønsker å gå ned mellom 6-8 kg denne gangen :D Har ligge på i snitt disse 3 ukene 1 kg i uka og det er jeg suuuper fornøyd med!! Selv om jeg gjerne helst skulle vært slank i går ;) Lykke til med oppstarten!!! Ikke slurv med registreringen på nett og kjøp en skritteller hvis du ikke alt har en... da blir man litt manisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja.. I morgen er det ny veiing.. kjenner at jeg ikke har så lyst til det nei... ble ei helg som var vanskelig å få til å gå helt etter boka...... men men... trening ble det mindre enn jeg ville... men har gjort MYE hardt hage arbeid da.. bære stein hakke og grave pluss klippe flere mål med plen er trim det og.. :P Bare man ikke fører det opp..............Så da får man bare bite tennene sammen og se i morgen.... krysser fingrene :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke så farlig likevel;) vekta har gått ned og det samme har cm.... så jeg er godt fornøyd :lol:/>/>/>/>/> Da er det bare å fokusere videre! Må bli flinkere til å få i meg grønnsaker og fisk.........

 

Start vekt: 81,1 kg

Mål i cm : 523,0 cm

1 uke vekt: 80,1 kg -1kg

cm : 510,0 cm -13 cm

2 uke: 79,4 -700g

cm : 504,5-1,4 kg! -5,5 cm

3 uke: 78 kg -1,4 kg

cm: 503,5 cm -1 cm

4 uke: 77,1 kg -900g

cm: 497,5 cm -6 cm!

 

Lykke til alle sammen! Vi greier det nok!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke så farlig likevel;) vekta har gått ned og det samme har cm.... så jeg er godt fornøyd :lol:/>/>/>/>/>/>/> Da er det bare å fokusere videre! Må bli flinkere til å få i meg grønnsaker og fisk.........

 

Start vekt: 81,1 kg

Mål i cm : 523,0 cm

1 uke vekt: 80,1 kg -1kg

cm : 510,0 cm -13 cm

2 uke: 79,4 -700g

cm : 504,5-1,4 kg! -5,5 cm

3 uke: 78 kg -1,4 kg

cm: 503,5 cm -1 cm

4 uke: 77,1 kg -900g

cm: 497,5 cm -6 cm!

 

Lykke til alle sammen! Vi greier det nok!!!!

 

 

Hei, kan jeg slenge meg med her????

Jeg er 38 år og er 170cm og er idag 80,2kg og målet frem i tid er å komme meg under 70kg , helst 68kg. Jeg sliter nok mest med å klare å være flink i en stressende hverdag med tre barn på 6,7,9 år.....det blir litt lite trim og lite gjennomtenkt mat når jeg stresser:(

Men NÅ er jeg igang igjen med et nytt og lettere liv:)

HAr gått GR før og det har fungert så lenge jeg setter av tid til det. Mitt trim-mål er 3 ganger i uka og å følge 1400kcal.

 

Uke 1 26/5-14: 80,2kg Mål: tar jeg senere:)

 

Lykke til dere andre, dere har jo knallbra resultater;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Nå har dere holdt på en stund, men kan jeg få vere med her? Jeg er 45 år, 171 og 92 kg.... ikke særlig fornøyd med det... Tenker langsiktig, men håpar på positive resultat til jeg skal på ferie i slutten av juli ;)/>

 

Har nettopp begynt på nettkurs :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tulla70

Hei og hå!! Du kan gjerne slenge deg sammen med oss:) Vi er ikke mange men motiverte:) Synes nettkurs fungerer utmerket! :)/>/> Og kjenner til det problemet med kilo som bare sniiiiker seg på :blink:/>/> Nå er jeg halveis snart med det første kurset og ser at målet mitt denne gangen er fullt oppnålig:) jeg ønsker å gå ned mellom 6-8 kg denne gangen :D/>/> Har ligge på i snitt disse 3 ukene 1 kg i uka og det er jeg suuuper fornøyd med!! Selv om jeg gjerne helst skulle vært slank i går ;)/>/> Lykke til med oppstarten!!! Ikke slurv med registreringen på nett og kjøp en skritteller hvis du ikke alt har en... da blir man litt manisk :)/>/>

Så bra at nettkurs virker for deg :-) Du har vært superflink hvis du i gjennomsnitt går ned 1 kilo i uken. Hvordan gjør du med mat, kjøper du inn for noen dager av gangen, er du flink til å planlegge? Det blir noen spennende uker. Jeg har hittil vært nøye på registrering av mat, men synes det er vanskelig med planlegging. Er i gang med trening og føles hærlig å være i gang igjen:P Egentlig bare å bli dyttet ut så er det så nydelig, også nå som det er soå fint vær. Kom ikke skikkelig i gang før mandag og har veiedag på fredager så det her blir spennende. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at nettkurs virker for deg :-) Du har vært superflink hvis du i gjennomsnitt går ned 1 kilo i uken. Hvordan gjør du med mat, kjøper du inn for noen dager av gangen, er du flink til å planlegge? Det blir noen spennende uker. Jeg har hittil vært nøye på registrering av mat, men synes det er vanskelig med planlegging. Er i gang med trening og føles hærlig å være i gang igjen:P Egentlig bare å bli dyttet ut så er det så nydelig, også nå som det er soå fint vær. Kom ikke skikkelig i gang før mandag og har veiedag på fredager så det her blir spennende. :-)

Jeg er ikke flink til å planlegge!!! Så det får jeg svi for innimellom.... blir litt lite grønnsaker til tider :( Men er kjempe nøye med registrering og at jeg får i meg nok kalorier!! Trening er gøy når man først kjenner at det går fremover med formen!!!! Håper å holde snittet på 1 kg frem til slutt :D men tenker at det er kanskje litt for mye forlangt :) Lykke til på fredag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tulla70

Hei hei,

Jeg tok feil av veidagen min, den er på onsdager. Jeg fikk kursbrev på fredag og trodde det var min veiedag, men det er på onsdager. Da har jeg halvannen uke fra jeg startet så det føles greit, da har jeg en sjanse til at vekten har beveget seg noe nedover ihvertfall.

Noen her som vet hvordan jeg kan sende en melding til kurslederen min? Hun skrev i kursbrevet at jeg kunne sende en mail fra den siden, men finner ingen link til hvor jeg kan sende en melding. Nå er det snart helg og der kommer det mange utfordringer, men det skal jeg klare :rolleyes:/> :rolleyes:/> God helg :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja... lykka var ikke lang.... denne uka har jeg ku gått ned 0,2 kg... det positive er at det er ned og ikke opp :angry:/>/> Men har gått inn 6 cm så noe må ha vært riktig... Uka har vært fylt med stress og ikke så lett å få til matvanene... Men gyver på med nytt mot :)/>/> Jeg skal klare dette!!!!!!! merker at formen er mye bedre, klærne er litt videre og energien er ganske på topp!

 

Start vekt: 81,1 kg

Mål i cm : 523,0 cm

1 uke vekt: 80,1 kg -1kg

cm : 510,0 cm -13 cm

2 uke: 79,4 -700g

cm : 504,5-1,4 kg! -5,5 cm

3 uke: 78 kg -1,4 kg

cm: 503,5 cm -1 cm

4 uke: 77,1 kg -900g

cm: 497,5 cm -6 cm!

5 uke: 76,9 kg -0,2kg

cm:491 cm -6 cm

 

Håper det gikk bedre med dere andre!!!! Og jeg trøster meg med at cm er bra det og :)/>/> Ha ei fin uke :D/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kansjøl!

Hei hei,

Jeg tok feil av veidagen min, den er på onsdager. Jeg fikk kursbrev på fredag og trodde det var min veiedag, men det er på onsdager. Da har jeg halvannen uke fra jeg startet så det føles greit, da har jeg en sjanse til at vekten har beveget seg noe nedover ihvertfall.

Noen her som vet hvordan jeg kan sende en melding til kurslederen min? Hun skrev i kursbrevet at jeg kunne sende en mail fra den siden, men finner ingen link til hvor jeg kan sende en melding. Nå er det snart helg og der kommer det mange utfordringer, men det skal jeg klare :rolleyes:/>/> :rolleyes:/>/> God helg :)/>/>

 

Håper du klarte deg bra gjennom helgen! :) Er absolutt enklest med vanlige hverdager uten de store sosiale aktivitetene! Men vi blir nok sterkere ved å stå imot også i helgeutfordringene!

Du kan sende melding til kursleder i fanen "meldinger" som står til høyre for "mine kurs". Skriv bare inn navnet. Funket helt fint da jeg gjorde det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kansjøl!

Ja ja... lykka var ikke lang.... denne uka har jeg ku gått ned 0,2 kg... det positive er at det er ned og ikke opp :angry:/>/>/> Men har gått inn 6 cm så noe må ha vært riktig... Uka har vært fylt med stress og ikke så lett å få til matvanene... Men gyver på med nytt mot :)/>/>/> Jeg skal klare dette!!!!!!! merker at formen er mye bedre, klærne er litt videre og energien er ganske på topp!

 

Start vekt: 81,1 kg

Mål i cm : 523,0 cm

1 uke vekt: 80,1 kg -1kg

cm : 510,0 cm -13 cm

2 uke: 79,4 -700g

cm : 504,5-1,4 kg! -5,5 cm

3 uke: 78 kg -1,4 kg

cm: 503,5 cm -1 cm

4 uke: 77,1 kg -900g

cm: 497,5 cm -6 cm!

5 uke: 76,9 kg -0,2kg

cm:491 cm -6 cm

 

Håper det gikk bedre med dere andre!!!! Og jeg trøster meg med at cm er bra det og :)/>/>/> Ha ei fin uke :D/>/>/>

 

Så bra med alt det du kjenner er positivt!! Og egentlig er jo både cm, energi og hvordan en har det mye bedre indikasjoner på en sunn kropp enn akkurat antall kilo! Stå på videre du. Plutselig gjør vekta et hopp nedover igjen! :)

Kjener meg igjen i mye du beskriver. Litt løsere klær, gladere og faktisk også litt sprekere, kjennes det som. Selv om treningen er den jeg har vært dårligst på. Sliter med å komme opp i disse 7 trimpoengene i uken. For ikke å snakke om 2-3 styrkeøkter pr. uke... Huff. Hadde vært deilig om også det ble naturlig etter hvert. SLik som matvanene nå har blitt mer selvgående. Fortsetter med ca. 1 kg. ned i uken her. Utrolig fornøyd med det. Men mystiske 4 cm OPP i midjemål ved denne målingen! Merkelig. Satser på feilmåling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med alt det du kjenner er positivt!! Og egentlig er jo både cm, energi og hvordan en har det mye bedre indikasjoner på en sunn kropp enn akkurat antall kilo! Stå på videre du. Plutselig gjør vekta et hopp nedover igjen! :)/>

Kjener meg igjen i mye du beskriver. Litt løsere klær, gladere og faktisk også litt sprekere, kjennes det som. Selv om treningen er den jeg har vært dårligst på. Sliter med å komme opp i disse 7 trimpoengene i uken. For ikke å snakke om 2-3 styrkeøkter pr. uke... Huff. Hadde vært deilig om også det ble naturlig etter hvert. SLik som matvanene nå har blitt mer selvgående. Fortsetter med ca. 1 kg. ned i uken her. Utrolig fornøyd med det. Men mystiske 4 cm OPP i midjemål ved denne målingen! Merkelig. Satser på feilmåling...

Så flink du er!!!! De cm du snakker om som har kommet på er sikkert en feil måling! Eller det kan være den tiden i mnd..... :P Heldigvis har jeg ikke problemer med trimpoengene.. men styrke er det værre med.. men er så fysisk ute med mye tunge løft at jeg er ikke så opptatt av det.. men kan jo ikke skrive det som trimpoeng bare :( Satser på at vekta bare måtte trekke pusten for neste skikkelig dropp nedover jeg :D Vi står på videre med godt mot!!! Og ja, det gjelder å finne positive ting istedet for å hekte seg opp i det negative!! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tulla70

Håper du klarte deg bra gjennom helgen! :)/>/> Er absolutt enklest med vanlige hverdager uten de store sosiale aktivitetene! Men vi blir nok sterkere ved å stå imot også i helgeutfordringene!

Du kan sende melding til kursleder i fanen "meldinger" som står til høyre for "mine kurs". Skriv bare inn navnet. Funket helt fint da jeg gjorde det! :-)

 

Takk for info Kansjøl :-)

Helgen har gått bra, har jobbet hele helgen , da blir det mye enklere. Første veiedag i dag og vekten viste -1,8 kg, fornøyd :-) :rolleyes:/>

Trimpoengene ble 9 og det er et bra hopp fra 0 til 9

Lykke til med veiing for dere som ikke har hatt veiedag ennå

 

Start vekt: 93,2 kg

1 uke vekt: 91,4 kg -1,8kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var jeg tilbake på den smale sti:) Denne uka har gått ganske bra selv om det har vært mye festivitas!!!! Innspurt denne uka som kommer!

 

Start vekt: 81,1 kg

Mål i cm : 523,0 cm

1 uke vekt: 80,1 kg -1kg

cm : 510,0 cm -13 cm

2 uke: 79,4 -700g

cm : 504,5-1,4 kg! -5,5 cm

3 uke: 78 kg -1,4 kg

cm: 503,5 cm -1 cm

4 uke: 77,1 kg -900g

cm: 497,5 cm -6 cm!

5 uke: 76,9 kg -0,2kg

cm:491 cm -6 cm

6 uke: 75,8 kg -1.1 kg

cm: 485,5 cm - 5,5 cm

 

Vi får stå på og unngå fristelser!!! Dette går veien! Lykke til og god sommeruke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kansjøl!

Ja da var jeg tilbake på den smale sti:) Denne uka har gått ganske bra selv om det har vært mye festivitas!!!! Innspurt denne uka som kommer!

 

Start vekt: 81,1 kg

Mål i cm : 523,0 cm

1 uke vekt: 80,1 kg -1kg

cm : 510,0 cm -13 cm

2 uke: 79,4 -700g

cm : 504,5-1,4 kg! -5,5 cm

3 uke: 78 kg -1,4 kg

cm: 503,5 cm -1 cm

4 uke: 77,1 kg -900g

cm: 497,5 cm -6 cm!

5 uke: 76,9 kg -0,2kg

cm:491 cm -6 cm

6 uke: 75,8 kg -1.1 kg

cm: 485,5 cm - 5,5 cm

 

Vi får stå på og unngå fristelser!!! Dette går veien! Lykke til og god sommeruke:)

 

Flink! Litt nedtur her med kun 0,5 kg ned siste uke. Og sliter litt med motivasjonen igjen. Men er samtidig godt fornøyd med de kilo som er borte, og synes i grunnen det går greit. Må vel være flinkere til å rose meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink! Litt nedtur her med kun 0,5 kg ned siste uke. Og sliter litt med motivasjonen igjen. Men er samtidig godt fornøyd med de kilo som er borte, og synes i grunnen det går greit. Må vel være flinkere til å rose meg selv!

 

Motivasjonen går nok litt opp og ned her også! Men du har helt rett, man må rose seg selv mer! Tenk 1/2 kg, hvis du tar ut en halv kg smør så er det ganske mye!!!! Men er nok bare oss som vil alt for mye alt for kjapt!!! Jeg tror vi kommer i mål :D Ha ei fin uke! Her er det feiringer av div flere dager... urk :blink: håper d går bra........... er jo fristende å falle litt uttpå :( ja ja.. viljestyrke hvor er du henne??? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kansjøl!

Motivasjonen går nok litt opp og ned her også! Men du har helt rett, man må rose seg selv mer! Tenk 1/2 kg, hvis du tar ut en halv kg smør så er det ganske mye!!!! Men er nok bare oss som vil alt for mye alt for kjapt!!! Jeg tror vi kommer i mål :D/> Ha ei fin uke! Her er det feiringer av div flere dager... urk :blink:/> håper d går bra........... er jo fristende å falle litt uttpå :(/> ja ja.. viljestyrke hvor er du henne??? :huh:/>

 

Huff ja. Verden hadde vært enkelte uten så mye hverdagskos overalt. Må innrømme at jeg av og til har ført et kakestykke el.l opp som kveldsmat eller mellommåltid. Skal vel strengt tatt telle som kosemerker, men... Så lenge kalorimengden er riktig kan det vel ikke være så galt? Får generelt gode kostholdsscore også disse dagene med "juks", så da tillater jeg meg det når det oppleves for uhøflig å si nei. Lykke til med alle feiringer!

Fortsetter du nytt kurs forresten, eller klarer du resten selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja. Verden hadde vært enkelte uten så mye hverdagskos overalt. Må innrømme at jeg av og til har ført et kakestykke el.l opp som kveldsmat eller mellommåltid. Skal vel strengt tatt telle som kosemerker, men... Så lenge kalorimengden er riktig kan det vel ikke være så galt? Får generelt gode kostholdsscore også disse dagene med "juks", så da tillater jeg meg det når det oppleves for uhøflig å si nei. Lykke til med alle feiringer!

Fortsetter du nytt kurs forresten, eller klarer du resten selv?

Tenkte å melde meg opp til nytt kurs... tror ikke jeg klarer det selv nei!! Iallefall ikke ennå! Må nok ha noen som snuser meg i nakken :D Du da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kansjøl!

Tenkte å melde meg opp til nytt kurs... tror ikke jeg klarer det selv nei!! Iallefall ikke ennå! Må nok ha noen som snuser meg i nakken :D/> Du da??

 

Har vel bestemt meg for nytt kurs jeg også. Men blir kanskje en pause en ukes tid eller så. Men like godt å stå på når vi først er i gang! Og verdt tusenlappene etterpå, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veie og måledag :rolleyes:/> Alltid spennende! Og jammen var vekta snill med meg! :D/> Gir motivasjon for å stå på videre! Er litt vanskelig å være like motivert hele tiden, men jeg prøver.... Fristelsene står i kø ser det ut til!!! Nå har jeg bare 3 dager til før praksis i sykehus er over og jeg har ferie! Da skal jeg ha en dag jeg bare koser meg uten å tenke kalorier! Men inntil den dagen må det viljestyrke og pågangsmot til! Håper det går bra med dere andre også! Jeg håper at innen høsten så ser jeg 60 tallet :P/> :P/> det er jo bare fattige 5 kg så er jeg innafor

 

Start vekt: 81,1 kg

Mål i cm : 523,0 cm

1 uke vekt: 80,1 kg -1kg

cm : 510,0 cm -13 cm

2 uke: 79,4 -700g

cm : 504,5-1,4 kg! -5,5 cm

3 uke: 78 kg -1,4 kg

cm: 503,5 cm -1 cm

4 uke: 77,1 kg -900g

cm: 497,5 cm -6 cm!

5 uke: 76,9 kg -0,2kg

cm:491 cm -6 cm

6 uke: 75,8 kg -1.1 kg

cm: 485,5 cm - 5,5 cm

7 uke: 74,5 kg -1,3 kg

cm: 487,5 cm -1.5 cm

 

Nå har jeg faktisk gått ned 6,6 kg :D/> :D/> :D/> :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...