Gå til innhold

Førti, fin og frisk:)


Anbefalte innlegg

  • Svar 511
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg gikk på en smell i går: italiensk pizza ....men finner jo ikke ut hvor mange kalorier det er på Gretes tabell - så velger å tro at det ikke er noe ;-)

 

Kos dere med grønnsaker i dag - for meg er ALT blitt nei som kan legge seg rundt midjen. Litt deilig egentlig, for det kommer festdager som sagt.....

 

Vær flinke i dag jenter - snart nye veiedag B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på en smell i går: italiensk pizza ....men finner jo ikke ut hvor mange kalorier det er på Gretes tabell - så velger å tro at det ikke er noe ;-)

 

Kos dere med grønnsaker i dag - for meg er ALT blitt nei som kan legge seg rundt midjen. Litt deilig egentlig, for det kommer festdager som sagt.....

 

Vær flinke i dag jenter - snart nye veiedag B)/>/>

 

Men, Aninemor, vi skal jo leve og kose oss også! ;)/>

Jeg er sikker på at den italienske pizzaen var himmelsk og helt nødvendig :P/> Du får heller spise sunt videre, helt til en ny smell dukker opp. Kunsten er å ikke ha alt for mange smeller, for store og for ofte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.mai :)

 

Da er mai kommet jenter og snart bikini.. Uff..

Men tanken hjalp på treningsmotivasjonen min!! Så startet fri dagen med en tøff treningstime på sentret.

Det er jo såå godt etterpå, kjenner jeg blir så fornøyd :)

 

Mai har jo som flere av dere har nevnt her inne masse utfordringer mtp god mat/drikke, så jeg trenger virkelig å holde trenings motivasjonen opp her. Merker at trening demper også suget etter noe søtt og godt, så mai blir herved min treningsmåned!

 

Håper dere har en super 1 mai, og god helg til dere som har tatt lang helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

1. mai, og en skikkelig daffedag for meg, har ikke fulgt ditt eksempel, Storesøster, selv om jeg også kjenner at bikinisesongen puster meg i nakken! :blink:

 

I dag har jeg ikke hatt ork til å gjøre noe særlig fornuftig, kun foretatt et lite dykk ned i vaskerommet i formiddag. Etterpå gikk jeg en liten tur til lekepark med mann og minsten. Der la jeg meg rett ut på en benk, strakk ryggen og nøt sola mens mannen dyttet huska. Snakk om latsabb! :lol:

 

Jeg er fortsatt ikke helt i GR-modus, har tatt registreringspause og fokuserer på å komme meg etter inngrepet, men prøver å spise fornuftig. Får prøve å komme meg i løpetøyet igjen i morgen og brenne flere kalorier, for jeg merker ikke noe i ryggen etter gårsdagens løpetur! :D

 

Aninemor, håper du nøt den italienske pizzaen, for jeg tror neppe den er godkjent av Grete ;)

 

Riktig god kveld, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, Aninemor, vi skal jo leve og kose oss også! ;)/>/>

Jeg er sikker på at den italienske pizzaen var himmelsk og helt nødvendig :P/>/> Du får heller spise sunt videre, helt til en ny smell dukker opp. Kunsten er å ikke ha alt for mange smeller, for store og for ofte...

 

Det har du SÅ rett i, gikk på vekten i dag og gått ned 0,3 siden tirsd (men vet jo at det ikke nødvendigvis er riktig) Digger italiensk pizza :P

 

Synes dere er kjempeflinke til å trene - der er jeg helt ute, men sålenge vekta får ned får det holde ;-) Så tenker jeg at om jeg går en ekstra sløyfe etc så er det til det gode! Nyt 2. mai også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

God formiddag fra skravlekjerringa! :rolleyes:

 

Aninemor, så flott at pizzaen ikke har satt spor! :) Jeg tror fortsatt Grete er skeptisk til den slags kost, så det tyder på at sprekken må ha vært veldig moderat eller at du har vært superflink ellers. Uansett flott! Det er klart vi må kunne unne oss litt innimellom, ellers er jo ikke dette til å holde ut. Når det gjelder trening må hver og en også gjøre slik det passer dem best (eller slik en har mulighet for, det er ikke alltid hverdagskabalen går opp heller), og heller prøve å legge opp et løp en tenker en kan opprettholde. Kostholdet er det absolutt viktigste for vekta, og gåturer er flott det også!

 

Men jeg som altså er glad i å trene og for tiden har ekstra god mulighet til det sitter her og er veldig fornøyd, for til tross for at jeg følte meg daff i kroppen og lite motivert på forhånd har jeg nettopp gjennomført en løpetur på 6,5 km i terreng. Siden ryggen overhodet ikke protesterte etter onsdagens tur, var jeg tryggere i dag. Jeg følte meg også sprekere etter gårsdagens hviledag, og det var deilig siden forventningene var lave. Men det var sol og litt kjølig, egentlig perfekt løpevær.

 

Det er faktisk herlig å kunne løpe igjen, og bedre skal det bli når kondisen kommer seg, for jeg skal ikke påstå det går særlig fort ennå... :lol:

 

Ha en (fortsatt) riktig god fredag alle sammen! Og lykke til med å holde fokus gjennom fredagskos, lørdagskos og hva nå ellers helgen måtte by på... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever at alkoholinntak binder væske i kroppen, slik at veiing de nærmeste dagene er litt høyere og at de vil dale ett litt.

 

Rødvinskos i kveld og i morgen er det bursdag, hvordan skal jeg klare å ikke spise kake når barna er der :o Har egentlig ikke så lyst på engang, men vet de kommer til å lure fælt om jeg ikke spiser kake for pappa....

 

Kunne ønske jeg var like glad i å løpe som dere..... God helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever at alkoholinntak binder væske i kroppen, slik at veiing de nærmeste dagene er litt høyere og at de vil dale ett litt.

 

Rødvinskos i kveld og i morgen er det bursdag, hvordan skal jeg klare å ikke spise kake når barna er der :o/>/> Har egentlig ikke så lyst på engang, men vet de kommer til å lure fælt om jeg ikke spiser kake for pappa....

 

Kunne ønske jeg var like glad i å løpe som dere..... God helg jenter!

Hva med å si at du akkurat har spist og føler deg så propp-mett? Si at du tar et kakestykke etterpå... Ikke bry deg så mye om hva barna tenker. De lider ingen nød av å se sin mor hoppe over et kakestykke... :P/> Mannen din synes helt sikkert det er greit at du vil vil jobbe med å holde deg fin for han - dessuten blir det mer kake på han; vinn - vinn situasjon dette her! Gratulerer til han som har bursdag og riktig god helg! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å si at du akkurat har spist og føler deg så propp-mett? Si at du tar et kakestykke etterpå... Ikke bry deg så mye om hva barna tenker. De lider ingen nød av å se sin mor hoppe over et kakestykke... :P/>/> Mannen din synes helt sikkert det er greit at du vil vil jobbe med å holde deg fin for han - dessuten blir det mer kake på han; vinn - vinn situasjon dette her! Gratulerer til han som har bursdag og riktig god helg! :)/>/>

 

Ja jeg skal si det, og han har full forståelse for mine valg ;-) God helg til dere igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Ja jeg skal si det, og han har full forståelse for mine valg ;-) God helg til dere igjen!

Gratulerer med mannen, håper han og barna liker kaken ;) Og håper du koste deg ekstra med rødvin i går kveld! Jeg har spart mine glass til i morgen kveld, da skal vi ha biff - nam nam :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morena

Oj, oj, oj! Har ikke vært inne her siden onsdag - og dere har ho skravlet noe voldsomt!! Så kjekt å se :-)

Jeg har heldigvis kommet meg gjennom dagens konfirmasjon, og tror det gikk greit. Det var heldigvis buffet, så jeg kunne selv velge hva jeg skulle spise. Og når det kom til kakene, så var bunaden så stram, at det egentlig ikke ble noe problem :-)

 

Ellers har jeg fått meg to joggeturer disse dagene, og det er langt over hva jeg egentlig hadde forventet. Så alt i alt er heg fornøyd med meg selv etter disse fridagene.

 

Jeg synes dere er flinke og fornuftige alle sammen. Vi må gjøre det som er riktig for oss - det er bok det som funker i det lange løp!

 

Fortsatt god lørdagskveld jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitvin fredag, rødvin i går flere store deilige og blir nok ett par glass i dag også til grillet indrefilet :D I morgen er det mandag og alvor igjen, så får vi se hva vekten sier på tirsdag.

 

Så flink du har vært i konfirmasjonen og jeg er imponerte over ALLE som jogger - for det må være absolutt det kjedeligste som finnes, vondt i brystet og knærne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitvin fredag, rødvin i går flere store deilige og blir nok ett par glass i dag også til grillet indrefilet :D/>/> I morgen er det mandag og alvor igjen, så får vi se hva vekten sier på tirsdag.

 

Så flink du har vært i konfirmasjonen og jeg er imponerte over ALLE som jogger - for det må være absolutt det kjedeligste som finnes, vondt i brystet og knærne ;)/>/>

Jeg koste meg også med vin i går. Hadde planlagt å drikke tilmålt mengde på fredag, - det ble det ikke noe av. Måtte sitte parat for å eventuelt hente russesønn på arrangement. Tok det derfor igjen i går: likesågreit en hel flaske..! Syntes det var så deilig, og plutselig var flasken tom. Jeg hadde kjøpt en flaske som var ganske lav på restsukker: Gato Negro. Den var dessuten lav på pris. Smakte helt fortreffelig i all sin enkelthet. Skal prøve å holde meg til Farris i dag, selv om det er nydelig hvitvinsvær..

Har over 21 trimmerker denne uken så langt. Ikke værst?! Ha en hyggelig kveld videre. B)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

God kveld alle sammen! Det er så koselig at det skravles flittig her inne :)

 

Vel overstått konfirmasjonshelg, Morena! Høres ut som om du har vært superflink - løping og lite kaker. Full kontroll altså B)

 

Strammere, jeg er superimponert over 21 trimpoeng. Du har virkelig fortjent vinen din! Selv har jeg drøye 15, er fornøyd med det altså! Hadde ikke pulsklokka realitetsorientert meg hadde det imidlertid vært nærmere 20 - GR gir meg mange flere poeng for gåturene mine enn det pulsklokka gjør :(

 

Aninemor, høres ut som du har kost deg i helgen! Grillet indrefilet likner veldig på vår søndagsmeny, vi hadde biff. Med peppersaus, masse grønnsaker og ovnsbakte poteter - nam! Og ukas dose rødvin :)

 

Ellers har vi vært på plantesenter i dag og kjøpt rabarbra til hagen og stemorsblomster til utepottene våre. Nå ser det litt koseligere ut, og vi håper rabarbraen overlever, så vi kan få rabarbrapai til sommeren! Masse frukt, f.eks. rabarbra og jordbær, med smuldrelokk og vaniljeis til... Mmm :rolleyes:

 

Veiedag for meg i morgen. Er det flere som har "date" med vekta? Spent på om vinen ødelegger for tallet jeg snek meg til å se i morges...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og veiedag

 

Innom her en snartur før jobb, ned 0,5 kilo :)

 

Skulle ønske det var mer, men er vant med at det går saakte nedover! Men det går riktig vei jenter og jeg tenker det får ta den tiden det tar :)

Krysser fingrene for at det kommer flere gode resultater her inne :)

Vi "sees" senere

 

Mandagsklem fra Storesøster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Gratulerer med 0,5 kg ned og nytt titall på vekta, Storesøster! :D

 

Jeg er veldig fornøyd i dag, vekta viste 100g mindre enn tallet jeg så i går og jeg har ennå et nytt tall foran komma. Nå begynner det å monne litt :)

 

Har nok hatt veldig glede av den rareste sykmeldingsuke jeg har hatt, følte meg frisk og sprek men måtte passe på å ikke være lenge borte fra hjemmet pga strengt hygieneregime. Er sykmeldt i dag og i morgen også, og får jeg ringe sykehuset og spørre hva jeg skal gjøre denne uka. Blør fortsatt litt etter inngrepet, og må sjekke om det er grunn til å fortsatt være hjemme eller om jeg kan dra på jobb onsdag. Gudene skal vite at jeg har nok å gjøre der! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morena

Mandag= ny uke og nye muligheter.... Til tross for "flink-jente-syndromet" store deler av helga endte vi opp på lystig nabo-lag lørdags kveld, og det ble nok et glass eller to for mye med den deilige vinen :o Som om ikke det var nok, kom vi hjem til tomme skap i går kveld -og thaimat ble redningen. Kjempesmell der altså. Derfor snek jeg meg på vekta i morges - og fikk sjokk. Har et døgn å gjøre det på før det skal dokumenteres.

 

Gratulerer til Storesøster! Du er flink!!

Og Tulla69; alle de treningspoengene er jo bare å bøye seg i støvet for!!

Aninemor: imponert over de som jogger. Det er jeg også! Jeg er ingen jogger 8hater det vel egentlig), men hadde bestemt meg for at jeg MÅTTE bare gjøre noe mens vi var bortreist. Og makan til gangsperre har jeg aldri kjent! Det ble mye løping i både opp- og nedoverbakker, og det er denne tredemøllekroppen slett ikke vant til. Det gjør vondt enda... :P

 

Men nå er det hverdag -og når det kommer til slankeoppdrag, så er hverdagene de letteste. Går på med friskt mot og masse energi!! LYKKE TIL alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)/>

Kan jeg være med i denne gruppa? Jeg skal ned ca 6 kg men utrolig vanskelig å få til alene. Jeg er 52 år og prøver å gå tur hver dag. Har hund så jeg må ut :)/> Jeg veier ca 70 kg (jeg har ikke veid meg på en stund men gjør det i morgen tidlig) og målet mitt er 65-64 kg. Jeg trenger masse motivasjon. Første dagen går fint men så detter motivasjonen helt i bånn :(/> Fint med litt støtte :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)/>/>/>

Kan jeg være med i denne gruppa? Jeg skal ned ca 6 kg men utrolig vanskelig å få til alene. Jeg er 52 år og prøver å gå tur hver dag. Har hund så jeg må ut :)/>/>/> Jeg veier ca 70 kg (jeg har ikke veid meg på en stund men gjør det i morgen tidlig) og målet mitt er 65-64 kg. Jeg trenger masse motivasjon. Første dagen går fint men så detter motivasjonen helt i bånn :(/>/>/> Fint med litt støtte :)/>/>/>

 

Klart du kan være med! Velkommen skal du være & masse lykke til med kosthold og mosjon! ;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Ønsker deg velkommen jeg også, siesta, selv om jeg ikke var med fra starten jeg heller. Her er det veldig hyggelig å være :)

 

Strammere, så godt at du føler deg mett på tross av få kcal! Men jeg kan ikke skjønne at du må nøye deg med 1300 kcal når du har 21 trimpoeng på en uke?

 

Morena, takk for at du er imponert, men det er Strammere som topper trimskalaen, så jeg lurer på om du blandet oss litt? ;) Helgen din hørtes veldig hyggelig ut da. Så koselig med nabofest! Og thaimat er veldig godt - men vanligvis også ganske sunt, er det ikke? Kanskje du fortsatt har litt ekstra vann i kroppen etter alkoholen lørdag? Synes forresten du var kjempeflink som jogget når du ikke kan fordra det :)

 

Jeg liker å løpe - når jeg er i form, vel å merke. Er ikke helt der ennå, men er iallfall på vei. Styrketrening er min lille nemesis, jeg synes det er slitsomt og kjedelig og har lett for å nedprioritere det. Og nå må jeg snart ta meg sammen, for siden jeg brakk ryggen i februar er det kjempeviktig at jeg har sterk rygg-, mage- og kjernemuskulatur. Ville sikkert ikke skade med litt muskulatur i armene heller. Bare å ta seg sammen! (Sier hun... :rolleyes:)

 

Ellers gjorde Tulla noe hun ikke kan i dag (fritt etter Harald i TV2). Jeg prøvde meg på intervaller... Skulle liksom løpe 400 m fire ganger ute. Og det gikk vel passelig skeis! Opp som en løve, ned som en skinnfell er det noe som heter, og det tempoet jeg først satte opp var altså helt umulig å opprettholde. Ikke ble det 400 m heller, jeg nøyde meg med 300 og syntes de var KJEMPELANGE! :blink: Så skulle en jo tro at jeg klarte de neste intervallene bedre, men nei gitt - jeg gjorde samme feilen hver gang :rolleyes:

 

Som sagt, ikke helt i toppform ennå - og selvinnsikten er åpenbart heller ikke på topp! :lol:

 

Neste intervall-forsøk blir på tredemølle hvor jeg kan kontrollere farten, får begynne lavt og øke etter hvert for å se hva jeg kan klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig at jeg med god samvittighet kan (og bør?) unne meg mer mat... Mest sannsynlig er meny 2 mest riktig for meg , sånn "etter boken", men jeg er litt ustabil i forhold til trening, så det at jeg havnet på 21,5 trimpoeng i forrige uke var litt overraskende på meg selv også :blink

 

Jeg er dessuten nå blitt litt utålmodig etter å se resultater etter å ha fulgt opplegget i 3,5 uke uten de helt store resultatene - derfor holder jeg meg rundt 1300 -1400 kalorier hvis jeg kan, og ikke blir for sulten. Resultatet vil vise seg til onsdag... :o

 

Jeg synes virkelig jeg kan se deg for meg løpe intervaller, Tulla... :D Litt sånn overtent, ivrig, veldig sliten, - og superflink!! Husk at formen stiger ganske fort, så det er bare å kjenne på litt melkesyre og pustenød.

 

Anyways, - bokskinke, grov sennep, rødbeter og kokte poteter venter... :P

God middag til dere også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Jeg synes virkelig jeg kan se deg for meg løpe intervaller, Tulla... :D/> Litt sånn overtent, ivrig, veldig sliten, - og superflink!! Husk at formen stiger ganske fort, så det er bare å kjenne på litt melkesyre og pustenød.

 

Hehe! Ja, bortsett fra det med superflink (følte meg ikke der, akkurat! :blink:) stemmer det på en prikk.

 

Tror nok formen vil stige med intervalltrening ja - har akkurat sett på CERG-nettsidene og har bestemt meg for å prøve litt mer systematisk, for de sidene ga veldig klar beskjed om hvor lurt det er.

 

Men problemet er at jeg skal løpe Holmenkollstafetten allerede på lørdag, og formen kommer garantert ikke på plass så raskt... Det er bare for moro med jobben altså, vi har ingen ambisjoner, men det ville jo se rimelig teit ut om jeg setter av gårde i elitetempo bare for å stivne før første sving! :lol:

 

Får prøve meg på tredemølle med litt mer kontrollerte hastigheter og se om jeg får noen ideer til tempo som kan være LITT mer meningsfylte å prøve! ;)

 

Det blir spennende å se vekten din på onsdag! Håper opplegget virker nå, og at du ikke har spist for lite i stedet for for mye! Men hvis formen og overskuddet er til stede, går det sikkert fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...