Gå til innhold

Bachelor og ned 11 kilo


Anbefalte innlegg

Starter på greterode 22.april.2014

Da skal jeg å lage innlegg her. Er 26 år, og har gått opp par eksta kilo på noen år mens jeg har vært student.Holder på med en bachelor nå.. Så stressnivået er hvertfall på topp..

 

Det er lett å gå opp, men ikke så lett å gå ned igjen. Så nå har jeg lurt med meg kjæresten min på å registrere trening og mat på greteroede. Jeg har tidligere tatt kurs, så vet jo hva dette innebærer. Men det er vel kanskje motivasjonen det står mest på.

 

Jeg tenker at hvis jeg skriver innlegg, så kanskje man kan dele erfaringer med andre. Og ikke minst gi og kanskje få litt motivasjon av dette..Det som kan være bra med å skrive er at det kan hjelpe med å motivere :)/>/>

 

Jeg er nå på dag to på registreing. Og trente igår, som da var å gå en tur med samboeren min i 1 time og 20 min. Dette ble 1,6 trimpoeng på meg. Å 2,3 på samboeren min.. mhm.. Ja siden han veier mer enn meg, ååå får spise mer enn meg får han da mer trimpoen enn meg.. hehe.. Så siden jeg er så liten må jeg altså trimme mer enn han. Men til gjenngjeld, er jo han tyngre enn meg, å må bære kroppen sin overalt.. ;)/>/>

 

Uansett så skal jeg både komme med motivasjon, og kanskje få litt motivasjon?

 

Ut å gå tur igjen..;)/>/>

Ønsker alle en fin fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første uken av min sunnere livsstil.

Ja så da var det gått en uke og jeg er gått ned fra 68,9 til 67,5. Det vil si 1,4 kilo første uke også har jeg gått ned 12,5 cm totalt på hele kroppen. Må si jeg er strålende fornøyd. Samboeren min har gått ned fra 90 til 88 kilo. 2 kilo på en uke.

 

Vi er har ikke vært så aktive denne uken, men det er lørdag, så det blir en gåtur opp til en fjellknaust som tar ikke mer enn 20 min hver vei. 40 min. Hvis vi går den lange turen opp, bruker vi 2 timer totalt. Så det gleder jeg meg til.

 

Men før dette må jeg skrive på bacheloren min. Studerer visuell kunstfag og design. Så jeg har tatt både fotografi, og malt et maleri under temaet "Forlatt" som da er av hus som er nedslitt, og gamle. Veldig spennende tematikk. Og veldig spennende å tolke engen fotografier, og male dette i en ekspresjonistisk stil(med sterke farger og kontraster) ;)/>

 

Jeg har igjen ca 4000 ord på bacheloren, det vil si det teoretiske. Har skrivd en del på prosessen.! Mangler også grafikk men dette tar jeg underveis.

 

Håper alle har en fin dag, og nyter finværet som er sørpå ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ta meg en pause og skrive litt her i dag (igjen)

 

Jeg har tenkt litt på det her med livsstilendring. Det er utolig behagelig å føle seg lettere, trossalt bare 1,4 kilo siden jeg begynte ;)/>/> Men dette med at forbrenningen holdes igang hver gang man spiser ofte.. Det jeg kjenner, er jo det at jeg er mer sulten til de måltidene enn vanligvis… Men det er vel vanlig?!

 

Tenker at jeg må begynne å bake brød snart. Noe fiberrikt, for de brødene i butikken har så vanvittig mye kalorier i seg pr 100g. Åså er jo de glutenfrie knekkebrøden sånn passelig mettelig..

 

Så da må jeg bare finne meg noen gode oppskrifter til brød. Med masse fiber…;)/>/>

 

Eller kjøpe vita hjertegod sitt brød ;

Min lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt over en uke er gått

Igår veide jeg 66,9, det vil si ned 2 kilo, men idag veide jeg 67 kilo.. Tenk bare 100 gram stresser meg opp, jeg jeg er litt redd for å miste motivasjonen.

 

Jeg har satt meg delmål på 65 kilo ;)/>/> Så det er bare to kilo igjen dit.

 

Jeg skal egentlig ned på 56 kilo. Å med en høyde på 152 så føler jeg dette er en grei vekt. Jeg veide for ca et år siden 58 kilo.. Så vekten min har sprettet opp gasnke fort.

 

Jeg holder jo også på med denne bacheloren som jeg er stresset for. Men kanskje jeg skal få tatt meg en lang gåtur i dag, slik at jeg får litt treningspoen. Skal ha minimum 7 i løpet av denne uken som er gått..

 

Ja det var min oppdatering/dagbok.

 

Ha en fin dag videre ;)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UKE 2 NED 2,7 KILO- OG SNUS SLUTT!!!??

 

Ja, bruker forumet mitt litt som en dagbok, føler at dette kan være greit. Så kan jo folk følge med hvis dem vil. Jeg har altså gått ned 2,7 kilo siden jeg startet på greteroede som er to uker siden. 6 cm rundt midjen. Det er jeg veldig fornøyd med. Og ikke minst dette med å få mer energi og overskudd, huden min syns jeg også har blitt renere. Alt e bare lækkert.

 

Jeg kan jo fotelle at jeg har hitill bare har hatt 5 trimpoen. Men jeg tenker at jeg skal få gått meg en fin tur i dag. Det er litt overskya i Telemark, så må nok ha på meg godt med klær.

 

Er også på husjakt, var å så på et gammel og sjarmerende hus igår. Å det er sikkert bygd på 1850-1900 tallet en gang. Var vel ikke helt den standaren vi så for oss, så derfor blir det nok å jakte mer. Skal studere et år til i telemark, før man vender nesen nordover igjen til vakre Tromsø. Vil vel kanskje savne det varme været sørpå da B)/>/>

 

Jeg ser jo at denne greterode funger utrolig godt for meg nå, å er overlykkelig at jeg greier å holde meg til kostholdsinntaket som bare er på 1300 kcal hver dag.

 

Har bestemt meg for å slutte å snuse også, prøver å lure samboeren min med på dette , men den gang ei. Hvordan skal jeg få han med på dette? Har virkelig prøvd i mange år, men alltid startet igjen. - Jeg tror jo at når man går på greteroede så vil en hvertfall ha kontroll på matinntaket, å da trenger man ikke være redd for å gå opp. Har klistra på meg røykeplaster, å sitter med min siste snus i kjæfte….Ja, altså frem til røykeplastrert begynner å fungere… Er det noen flere som har sluttet med dette jævelskapet? Tar gjerne imot tips! :rolleyes:/>/>

 

Ja så håper jeg alle har en strålende dag med masse energi ;)/>/>;)/>;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HOPP I HAVET TRENDEN..

Ja så da var jeg blitt utfordra igår, ser nok ut til at jeg må hoppe i havet ellers skyller jeg min kjære slektning noe...

Dette er en trend som har pågått på sosialemedier som facebook, og det er tilogmed kommet i avisa. Til tross for det kalde vannet hopper folk i havet for å ikke skylde alkohol eller veldedighet til den som oppfordret til dette.

 

Jeg får bare ta det på strak arm å ta meg dukkert i dag.;)

 

Flere som er blitt oppfordret?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart uke 3 ferdig og ingen trimpoen… WÆÆÆ..

Da er jeg kommet til uke tre snart, ingen trimpoeng pågrunn av bachelor jobbing. Så er litt stressa for at jeg ikke har gått ned så mye denne uken. Mhm.. what to do?blink.gif

 

tror jeg må få kommet meg ut på en treningsøkt i dag, imorra, og søndag…

 

Men først slappe litt av , var lenge på skolen i dag. ;)

 

Hejdå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pillow

Hei! Hvordan går det med deg? Har lest innleggene dine, så flink du er som har klart å gå ned så masse. Wow!

Jeg starter på kurs i morgen og gruer meg veldig.. Har gått på det for ca 10 år siden og da gikk jeg ned 17 kilo (fra 91-74). Jeg har nå gått opp til 84 :( Og nå skal jeg ned ca 10 kilo. Gruer meg så veldig…

 

Jeg kan ikke helt skjønne hvordan jeg skal klare det, selvom jeg vet at jeg har klart det før.

 

Jeg er ikke noe glad i å trene, men har kjøpt meg sykkel så jeg skal starte å sykle til jobb. Det er ca 1 time hever dag.

 

Håper oppgaven din går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei! Hvordan går det med deg? Har lest innleggene dine, så flink du er som har klart å gå ned så masse. Wow!

Jeg starter på kurs i morgen og gruer meg veldig.. Har gått på det for ca 10 år siden og da gikk jeg ned 17 kilo (fra 91-74). Jeg har nå gått opp til 84 sad.gif Og nå skal jeg ned ca 10 kilo. Gruer meg så veldig…

 

Jeg kan ikke helt skjønne hvordan jeg skal klare det, selvom jeg vet at jeg har klart det før.

 

Jeg er ikke noe glad i å trene, men har kjøpt meg sykkel så jeg skal starte å sykle til jobb. Det er ca 1 time hever dag.

 

Håper oppgaven din går bra.

 

Hei hei:) Så hyggelig at du skrev et innlegg her inne hos meg, det ble jeg veldig glad for.

Jeg har det forsovidt veldig bra, hadde en litt vel heftig 17.mai feiring, så det ble fest med både kaker og vin til langt på natt. Veldig redusert på søndagen. Det resulterte også med at jeg på min veiedag hadde gått opp 0,6kilo, men jeg skal ikke klage på det. Når jeg har levert bacheloren som er på fredag ( iiiik...) skal jeg ha masse flotte turer i skog og mark. Sku lagt ut bilde av hva jeg holder på med, men jeg kan heller legge inn en link av alle bildene mine her når jeg har fått lagt dem ut på nettet. Det må du se på hvis du vil?! Kan legge de ut på fredagen ;)/>/>/>/>

 

Jeg så du hadde skrivd innleget 11 mai, så nå har du begynt på kurs! Åssen gikk det på første dagen?

Du må bare ha troen på deg selv, så greier du det. Det er mye lettere når du først setter igang. Jeg har vært flink med å regsirere all mat, og det resulterer i at jeg har full oversikt og kontroll.

Kontroll er vel det beste vi mennsker vet å ha, og ikke minst ønsker å ha. GR er en fin mulighet å konrolere livsstilen sin på. Hehe.. Litt rart at vi mennesker må ha et slikt verktøy for å holde styr på vekten, men slik er det.

Jeg har også gått på kurs,men det var for 3 år siden. Jeg tenker at; det er bare å begynne på´an igjen når ser at man har behov for det :)/>/>/>/>

 

Dette skal du grei, å jeg heier på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...