Gå til innhold

Ned 37 kg


Gjest Akinom94
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Akinom94

Hei!

Jeg er 19år og har så lenge jeg kan huske vært overvektig. Dog har det det siste året bare blitt verre. Dårlig kosthold og ekstremt lite mosjon... Jeg har mang en gang prøvd litt halvhjertet å gjøre noe med det, men motivasjonen forsvinner alltid etter kort tid. Nå, derimot, SKAL jeg klare det. Jeg sliter med dårlig selvtillitt, er veldig sjenert. Håper det kan hjelpe meg å tørre å vise meg mer offentlig om jeg blir slankere. Så det er en ganske stor motivasjon.

I tillegg vil jeg ikke at typen skal få flere spørsmål om hvorfor han er sammen med ei tykk og stygg ei som meg...

 

SÅÅÅ, nå skal livet mitt endres. Kostholdet skal bli bedre, jeg må lære meg å spise mer grønt og mindre porsjoner. Og jeg må bli mere aktiv. Tenker jeg må komme meg ut på hvertfall 1times tur daglig + litt styrkeøkter hjemme. Er ikke helt klar for treningssenter enda, vil helst vise meg minst mulig blandt folk..

 

Så til vekt og mål! Kommer til å skrive her om fremgang, motivasjon osv, håper det kan hjelpe meg å holde motivasjonen oppe.

 

Nåværende vekt: 97kg

Mål: 60kg

 

Første delmål er å komme meg under 90kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Akinom94

Veiedag idag. Jeg begynte uka bra, spiste sunt og trente her hjemme. Men, på torsdag reiste vi ned på besøk til foreldrene mine. Fredagen gikk bra, helt til kvelden kom. Spiste sunt, men til middag på kvelden ble det servert pizza. Og jeg spiste mye... Videre ble både lørdagen og søndagen usunn. Synes det er så vanskelig å spise sunt når jeg er andre plasser enn hjemme. Kan jo ikke nekte å spise det som blir servert. Kan jo selvfølgelig spise mindre mengder, men vanskelig å bli mett synes jeg da, når det ikke er salat til. I sommer skal jeg ha sommerjobb, blir boende hos foreldrene mine da. Da må jeg prøve å være flink, og heller spørre om vi ikke kan spise sunne middager!

 

Vekta idag, 12.05 viser: 97kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bollefrøken90

Veiedag idag. Jeg begynte uka bra, spiste sunt og trente her hjemme. Men, på torsdag reiste vi ned på besøk til foreldrene mine. Fredagen gikk bra, helt til kvelden kom. Spiste sunt, men til middag på kvelden ble det servert pizza. Og jeg spiste mye... Videre ble både lørdagen og søndagen usunn. Synes det er så vanskelig å spise sunt når jeg er andre plasser enn hjemme. Kan jo ikke nekte å spise det som blir servert. Kan jo selvfølgelig spise mindre mengder, men vanskelig å bli mett synes jeg da, når det ikke er salat til. I sommer skal jeg ha sommerjobb, blir boende hos foreldrene mine da. Da må jeg prøve å være flink, og heller spørre om vi ikke kan spise sunne middager!

 

Vekta idag, 12.05 viser: 97kg

 

Jeg tenkte også at det kunne bli vanskelig å passe på maten jeg får i meg når jeg er borte. Noe jeg pleier å gjøre er å bare sende en sms til evt. en av foreldrene og spørre hva det er til middag ;) Hvis du også misstenker at det blir usunn mat så kan du spise litt sunn mat hjemme før du drar sånn at du ikke er så veldig sulten når du kommer dit. Da trenger du ikke like store porsjoner av usunn mat ;) Dette har hjulpet veldig for meg :)

Jeg kan spise litt frukt og kanskje én brødskive før jeg drar :)

Lykke til med første delmål :D Dette klarer du :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Akinom94

Jeg tenkte også at det kunne bli vanskelig å passe på maten jeg får i meg når jeg er borte. Noe jeg pleier å gjøre er å bare sende en sms til evt. en av foreldrene og spørre hva det er til middag ;)/> Hvis du også misstenker at det blir usunn mat så kan du spise litt sunn mat hjemme før du drar sånn at du ikke er så veldig sulten når du kommer dit. Da trenger du ikke like store porsjoner av usunn mat ;)/> Dette har hjulpet veldig for meg :)/>

Jeg kan spise litt frukt og kanskje én brødskive før jeg drar :)/>

Lykke til med første delmål :D/> Dette klarer du :D/>

 

 

Gode tips, skal ha det i bakhode fremover. Kom vel ikke frem i forrige innlegg, men jeg var altså hos foreldrene mine hele helga. Men, jeg må lære meg å spise sunt der også, skal være der hele sommeren.

 

 

 

Veiedag idag, og resultatet er jeg kjempefornøyd med! Mer enn anbefalt å gå ned på ei uke, men gud så fornøyd jeg er!

 

Vekta viser idag: 34,7kg, dvs at jeg har gått ned 2,3kg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Akinom94

Jeg tenkte også at det kunne bli vanskelig å passe på maten jeg får i meg når jeg er borte. Noe jeg pleier å gjøre er å bare sende en sms til evt. en av foreldrene og spørre hva det er til middag ;)/> Hvis du også misstenker at det blir usunn mat så kan du spise litt sunn mat hjemme før du drar sånn at du ikke er så veldig sulten når du kommer dit. Da trenger du ikke like store porsjoner av usunn mat ;)/> Dette har hjulpet veldig for meg :)/>

Jeg kan spise litt frukt og kanskje én brødskive før jeg drar :)/>

Lykke til med første delmål :D/> Dette klarer du :D/>

 

 

Gode tips, skal ha det i bakhode fremover. Kom vel ikke frem i forrige innlegg, men jeg var altså hos foreldrene mine hele helga. Men, jeg må lære meg å spise sunt der også, skal være der hele sommeren.

 

 

 

Veiedag idag, og resultatet er jeg kjempefornøyd med! Mer enn anbefalt å gå ned på ei uke, men gud så fornøyd jeg er!

 

Vekta viser idag: 34,7kg, dvs at jeg har gått ned 2,3kg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Akinom94

Vært flink hele uka, utenom lørdag, da skeiet jeg ut. Ut fra det jeg leste rundt skulle det ikke spille så mye inn på vekta, så lenge jeg hadde kcalunderskudd resten av uka. Vel, idag ble det en skikkelig nedtur, og jeg merker det ødelegger motivasjonen.

 

Vekta viste idag 96,1kg altså opp 1,4kg siden sist uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...