Gå til innhold

Et lettere liv


Anbefalte innlegg

Jeg er en jente/dame på 47 år som har slitt med en del overvekt i de fleste voksne årene av mitt liv.

Jeg veide på det meste ca 110 kg da var jeg 25 år. Gikk fra og være treningsnarkoman til å bli sofasliter, og da kom kiloene. Klarte å gå ned til 70 kilo og holdt meg der en del år. Så begynte jeg å slite med depresjoner og fikk tabletter for dette og opp 25 kilo igjen.

De siste 10 årene har jeg hatt en stort sett stabil vekt på 78-80 kilo, men har funnet ut at nå skal jeg ta et krafttak for å gå ned til 67 kg som er målet mitt. Jeg trener ganske mye fra før så det er nok maten + litt ekstra trening som må inn.

Jeg startet på nettkurs forrige onsdag den 28.05 startvekt var da 80,5 kg. Vekt 04.06 var 79,0. det betyr - 1,5 kilo er kjempefornøyd med dette. Første delmål er 75,0 til 23.07 og 67,0 kg til 01.12.2014. Så her er det bare å stå på!!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hallo Synnis:-)

 

Her var det ikke så mange svar, ser jeg.... Jeg var aktiv her inne tidligere- var så godt inni et slankeopplegg, inntil det bare stoppet opp og motivasjonen forsvant... Så da forsvant "Kladden" ut av Forumet her som et spøkelse, he he.

Nå er jeg imidlertid i gang for n`te gang. Jeg begynte på Grete Roede kurs den 7. mai. Da veide jeg over 86 kilo (er 163 cm lang) og hatet meg selv noe veldig! I tillegg så sliter jeg med Fibromyalgi og har mye smerter i kroppen, uten at jeg ønsker å fokusere noe mer på det nå. Men: Derfor bestilte jeg en legetime først i mai og tok samtidig flere blodprøver. I den anledning, fikk jeg så beskjed om at kolesterolnivået mitt hadde gått opp drastisk siden 2011. Jeg ble ikke overrasket! Jeg hadde i lengre tid spist allverdens slikkerier og klin og "mesket meg" med klissete likører, brus og potetgull på kveldstid og sånt gjør jo som kjent, noe med både kolesterol og helse forøvrig. I tillegg har jeg også vært veldig passiv og egentlig bare blitt mer og mer råtten i kroppen.

Jeg ser at det er en stund siden du postet innlegget ditt og jeg aner ikke hvordan det går med deg. Håper det går bra!

Jeg er 51 år og etter "vekkeren" om forhøyet kolesterolnivå, så startet jeg altså på kurs den 7. mai, fast bestemt på at nå må jeg bare ta fatt i meg selv og gjøre noe med mitt eget liv. Det har gått veldig bra så langt. Jeg er nå nede på 75-76 kilo og akter ikke å gi meg før jeg er nede på 65-67 kilo, altså omtrent det samme som deg.

Så dersom du ikke allerede har forlatt denne tråden og har lyst på litt selskap, så slår jeg gjerne følge med deg på veien:-)Må forresten si at du må jo ha vært kjempeflink likevel da, når du faktisk har greid å gå ned fra 110 kilo til å være på 80-tallet. Stå på! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...