Gå til innhold

Vektdagbok Jewel


Anbefalte innlegg

Det nye kurset mitt starter imorgen, og selv om jeg har vært flink hele uka så har helga vært en katastrofe, spesielt gårdagen. Så jeg ble overrasket når jeg gikk på vekta i dag og den viste nedgang, men veiedag er i morgen så det er vekta i morgen som gjelder. Så hvis den viser mer i morgen kan jeg jo bare takke meg selv, eller hva?!

 

Jeg er iallfall motivert til videre nedgang, her om dagen løp jeg den runden jeg har løpt i hele sommer på mye kortere tid enn før! Det betyr framgang og at jeg er i bedre form. Håper dere får en fin dag, jeg er spent på veiedag i morgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei, lukke til med kurs i dag. jeg syns du er flink til å stå på altså. Hvor langt løper du? Jeg tok sitt-ups i går og er ganske stiv i magen. Lite muskler der altså..... Vekta var ikke så ille her heller faktisk så spent på morgendagen jeg og. Har forhåpninger. ;)

 

Jeg lurer på hva som er over stokk og stein galt for dere? Hvor går den magiske grensen for at det er en katastrofedag? Vil tro at det er ulike oppfatninger ute og går.....

 

Jeg holder stand i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener som oftest intervalltrening når jeg løper, for det blir litt for ensformig for meg å løpe nonstop i en time. Så jeg løper ikke en mil, men rundt 5 km og da varierer det litt om jeg løper i ett eller tar det som intervaller. Er ute alt mellom 30-45 minutter. Treningen er det som holder meg igang om dagen, det gir meg endofiner og energi.

 

Katastrofesprekk for meg er når jeg har spist langt over frimerkene mine og bare fortsetter.....

 

Jeg er flink i uka men er ikke så flink i helgene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

tittei:)

 

går det bra med dere? jeg får ikek til å ligge på 1600 kalorier, jeg ligger osm oftest på 1450 kalorier og jeg blir mett osv. jeg skal veie meg på kurset på onsdag, så blir nok litt større vekt da jeg veies med klær på så da kommer jeg til å registrere bare vekta på kurset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start på kurs nr 2, og veide det samme som forrige uke i dag. Etter fråtsingen i helga, er det bare å starte med blanke ark. Jeg har ny kursleder denne gang, ikke fordi jeg ikke er fornøyd med hun jeg hadde- men fordi jeg ikke fant henne på lista når jeg skulle melde meg på nytt kurs. Så det blir virkelig å starte med blanke ark- kanskje er fordel når en føler seg kjørt fast i gamle vaner. Dette kurset tenkte jeg å spare frimerkene til helgene. Skal i selskap i helga, så da er det greit å ha noen kalorier på lur som en kan bruke.

 

Mål for dette kurset er å gå ned til 64 kg!

 

Vekt 26 august

67,1 kg

Midje 80 cm

 

Lykke til med veiing og ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Start på kurs nr 2, og veide det samme som forrige uke i dag. Etter fråtsingen i helga, er det bare å starte med blanke ark. Jeg har ny kursleder denne gang, ikke fordi jeg ikke er fornøyd med hun jeg hadde- men fordi jeg ikke fant henne på lista når jeg skulle melde meg på nytt kurs. Så det blir virkelig å starte med blanke ark- kanskje er fordel når en føler seg kjørt fast i gamle vaner. Dette kurset tenkte jeg å spare frimerkene til helgene. Skal i selskap i helga, så da er det greit å ha noen kalorier på lur som en kan bruke.

 

Mål for dette kurset er å gå ned til 64 kg!

 

Vekt 26 august

67,1 kg

Midje 80 cm

 

Lykke til med veiing og ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei jenter! er så stressa at jeg plutselig ikke huset hvordan man skriver her inne.... Ikke noe bra tegn. Dagen i går gikk dårlig, samme i dag tirsdag så prøver å rette opp dette skakk-kjørte opplegget.... Kanskje kurs hadde vært noe for meg også? Skal undersøke her jeg bor:)

 

Vekta var opp denne uka, ny vekt 64. Og jeg kan også bare skylde på meg selv. I går for eksempel, da gikk det skeis. hele kvota var oppspist men godeste så sulten. 3 knekkebrød men diverse oster..... Mange kcal ble det. Men prøver å tenke at det var da kanskje ikke så ille lel? En stor sjokolade hadde vært enda værre selv om kcal hadde kanskje vært noenlunde det samme. Ja ja.

 

lykke til med ALT :)

 

Engeljenta, det er jo flott at du blir mett på 1450 kcal. Jeg er kontant sulten uansett føles det ut som :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er så dumt å gå kurs blå blomst. Jeg prøvde å gå ned selv før jeg skjønte at jeg bare måtte melde meg på kurs. Jeg går nettkurs, men det er fordi jeg ofte er alene på kveldene så det blir vanskelig å gå på møter. Nettkurs fungerer ganske bra vil jeg si. Det er lettere for meg å skrive ned hva jeg føler og tenker om uka som har gått, derfor føler jeg at nettkurs er det riktige for meg.

 

Jeg sliter fortsatt med å spare frimerker til helga. Brukte halvparten i går, men har vært veldig flink på treningsfronten denne uka, så håper jeg klarer å være rimelig flink i selskapet vi skal i på lørdag. Nå er det snart helg, lykke til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Jeg har gått ned 1 kg denne uka, og det til tross for at jeg var i selskap i helga og ikke hadde helt oversikt over kaloriinntaket! Er veldig glad i dag! Jeg var ganske aktiv forrige uke, så det hjelper også på litt på nedgangen. Jeg har begynt å gå litt mer enn før, og det hjelper på ser jeg så da er det vel bare å fortsette:-)

 

Hvordan går det med deg Blå blomst og engeljenta? Håper dere har hatt en bra uke!

 

Dette var dette jeg trengte som motivasjon til å stå på, gleder meg til neste uke når jeg veier under 66 kg!

 

2 september

Vekt 66,1 kg- ned 1 kg siden start

 

Total vektnedgang etter første kurs er nå 3,7 kg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

Jeg henger med men bare så utrolig travelt i det siste. Ny vekt i dag: 63 og strålende fornøyd. Men samtidig går vekta så mye opp og ned at jeg husker ikke hva jeg veide sist uke. Får scrolle meg fram til svar. Fortsatt veldig sulten....

 

kanskje kurs faktisk er noe for meg ja, må sjekkes ut (når jeg får tid).

 

Kjempegratulerer med en hel kilo minus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang! Denne uka har vært utrolig vanskelig på mange måter, og jeg har trøstespist godteri på kveldene etter ungene var lagt for kvelden. Så ikke så veldig stolt, for forrige uke var jeg stolt av å ha gått ned 1 kg, og denne uka har jeg gått opp 0,7 kg.

 

Jeg er ved bedre mot denne uka, og har fått ordnet opp i de tingene som fikk meg til å trøstespise forrige uke, så da får jeg ta en dag om gangen. Etter nedturer kommer det oppturer. Jeg hater at jeg så bevisst saboterer for meg selv, når alt jeg ønsker er å gå ned i vekt.

 

Vekt 09 september

66,8 kg opp 0,7 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? Jeg har klart å være fokusert og motivert denne uka, og når noen kommenterer at du har gått ned i vekt så føles det bra:-) Nå er det straks helg igjen, og denne uka har jeg spart alle frimerkene til helga. Åssen går det på kurs Engeljenta? Og hvordan har uka di vært Blå blomst?

 

Jeg veide meg i dagtidlig så vekten er heldigvis på vei ned igjen:-) God helg til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei begge to :)

Så flinke dere er, all nedgang er ned og det motiverer så absolutt. Og Jewel, så flott at du har ordnet opp i utfordringene som gjorde at litt dårlige valg ble tatt sist uke, du er jo veldig bevisst da og det er nøkkelen på endring.

 

Her vurderer jeg å gi opp. Vekta varierer med hele to kilo i løpet av ei uke- opp og ned opp og ned. Blir så sliten mentalt fordi vekta avgjør for hvordan dagen blir.... Nei, vet ikke helt jeg. Jeg får gå litt i tenkeboksen....

 

hei så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg kurs blå blomst, jeg merker at du er litt der jeg var i begynnelsen i sommer når jeg ville gå ned i vekt. Nå har jeg ikke gått ned så mye i vekt, men 3,6 kg merkes på klærne og humøret. Det går sakte nedover og det er fordi jeg er flink til å sabotere for meg selv innimellom. Jeg har det veldig bra nå, og gleder meg til å gå ned enda mer i vekt.

 

Jeg har også begynt å trene mere spinning fordi løpingen bare gjør skaden min verre, og denne treningen er også med på å sette fart på prosessen. Jeg er klar for en ny uke!

 

Vekt 16 september

66,2 kg ned 0,6 kg fra forrige uke.

 

Har tilsammen gått ned 15 cm siden kursstart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veiedag, og vekten viste ned 0,7 kg. Denne uka har gått veldig fint, og jeg har fått trent en del. Jeg merker veldig godt at treningen har mye å si for vektnedgangen. Men den gjør også at jeg er mere sulten så da må jeg være enda mer bevisst på hva jeg spiser, føler at jeg må få mest mulig mat for kaloriene. Jeg er klar for nok en uke, hadde vært moro å komme meg under 65 kg.

 

Vekt 23 september

65,5 kg ned 0,7 kg

Totalt siden start 4,3 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, jeg er her fortsatt! Ikke gi opp- du kommer til og angre på det. her har jeg gitt meg selv atter en ny start- i går. Har sett på nettkrasj men denne månedens lønn er allerede brukt opp. Så, prøver i vei på egen hånd. Pga høstferien har jeg bedre tid til å planlegge maten og det hjelper mye syns jeg. Gårsdagens vekt var 64.4. Skal ned til 61.5. Det er det magiske tallet for meg..... Nå skal jeg legge inn alt matinntak så håper jeg at jeg har litt kcal til gode.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, jeg er her fortsatt! Ikke gi opp- du kommer til og angre på det. her har jeg gitt meg selv atter en ny start- i går. Har sett på nettkrasj men denne månedens lønn er allerede brukt opp. Så, prøver i vei på egen hånd. Pga høstferien har jeg bedre tid til å planlegge maten og det hjelper mye syns jeg. Gårsdagens vekt var 64.4. Skal ned til 61.5. Det er det magiske tallet for meg..... Nå skal jeg legge inn alt matinntak så håper jeg at jeg har litt kcal til gode.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord, flott at du er tilbake også.Jeg blir bare så lei av meg selv, for det er jo så deilig følelse når en faktisk har klart å gå ned i vekt. Denne dagen har heller ikke vært bra kostholdsmessig ,så blir blanke ark og fargestifter i morgen. Ingen flere søtsaker før helga på meg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...