Gå til innhold

Vektdagbok Jewel


Anbefalte innlegg

Gjest engeljenta28

Heia jewel, ikke gi opp :) du er jo så flink:) dette skal vi klare:) jeg skal veie meg på kurs i kveld, vet jeg har gått opp litt, er så oppblåst, men jeg gir ikke opp:)

 

håper dagen i dag er bedre for deg:) stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine ord. Jeg har ikke gitt opp, men ting er vanskelig med helsa mi og jeg er lei av å være sykemeldt. Så trøstespiser jeg som best jeg kan. He he.... Jeg har lagt ned mye egeninnsats for å bli bra igjen, men kroppen min klarer ikke å reparere skadene like raskt som jeg skulle ønske. Dumt å la helseproblemer påvirke valgene jeg tar i forhold til mat, men det blir vel en slags forsvarsmekanisme.

 

Dagen i dag har gått bra, men det påvirker humøret at jeg ikke har fått trent. I morgen skal jeg på trening og det gleder jeg meg til. Tusen takk for støtten, det setter jeg stor pris på! Hvis jeg får et trøstespiseinnfall i kveld skal jeg heller gå å legge meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei, jeg skjønner deg så godt med tanke på helse og kroppsutfordringer. Dette kjenner jeg meg godt igjen i. Når man er redusert er det utrolig lett å ty til noe godt eller ekstra mat. Dagene blir lange og timene fram til neste måltid går tregt. Da er det lett å sprekke!!! Håper du får til trening i dag- det syns jeg regulerer sulten og lysten på noe godt. Her gikk det skikkelig skeis i går men har tro på denne dagen. Den er godt i gang i skrivende stund. Det er ikke lett å ta seg inn igjen når det først begynner å skli ut eller hva? Gleder meg til å høre om dagen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har gått fint, men er hos svigermor i helga og hun har alltid fristelser. Jeg har allerede oversteget kvoten min for denne uka, så får bare bite tennene sammen. Fikk trent to spinning timer i går kveld , og et godt fornøyd med at jeg taklet en dobbeltøkt så bra:-) Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei, dobbel spinning er jo vanvittig bra! Du er jo i super form som klarer det :)

Her er målet å få jogget en tur men er god på å finne unnskyldninger.....

Jeg veide meg i går og jeg blir irritert når vekta har økt fra mandag til fredag. Dette skulle jo gå riktig vei etter min gode innsats. Så i går ble det litt for mye taco og sikkert fem safarikjeks etter det. Men full skjerpings i dag. Håper jeg. Ha en fin dag hos svigermor, jammen ikke lett med fristelser, særlig når man føler at man må og bør forskyne seg. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei, her var vekta det samme i går som sist mandag. Hadde ikke gått opp ihvertfall slik jeg fryktet. Nå har jeg store forventninger til nedgang. Er utrolig lei av å registrere alt jeg spiser. Vet det er dumt å la være.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har også stått stille denne uka, men nå er jeg litt mer motivert for de siste ukene, og har tenkt til å melde meg på et nytt kurs. Den siste halvannen måned har jeg dessverre latt følelsene styre hva jeg putter i munnen. Jeg er glad for å stå stille da, men jeg merker at jeg bruker det som unnskyldning at jeg trener...

 

Men nå er jeg klar for en ny uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi. dette er motiverende å sitte å lese.

dere er kjempe flinke :lol:

 

jeg har dettet ut litt di siste ukene selv, å sliter litt med motevering å veie alt.

men her er jeg på`n i gjenn :)

jeg skal ned ca 6 kg til , og di siste er vanskligst.

 

hvor mye trener dere evt hva trener dere ??

mvh Meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei så bra du synes det er motiverende:-) Jeg trener tre ganger i uken og trener bare spinning akkurat nå. Jeg har en skade som gjør at det er det eneste jeg kan gjøre om dagen, men jeg er sykemeldt fra jobben. Før i sommer trente jeg også endel ute med intervalltrening og løping, men måtte legge det på hylla dessverre. Når jeg jobber og ikke er sykmeldt får jeg trent maks to ganger i uka. Så lenge jeg ikke blir verre av spinningen fortsetter jeg med det, er godt å ha noe som gir meg lykkerus i en ellers kjedelig hverdag med behandlinger...

 

Det går litt opp og ned når en jobber med å gå ned i vekt, dette siste kurset har ikke vært helt bortkastet da, for jeg har jo samtidig lært veldig mye om meg selv og når det er jeg trøstespiser. Men nå har jeg meldt meg på nok et kurs, og det har jeg egentlig ikke råd til nå rett før jul, men jeg kan ikke gi meg nå:-) og jeg er motivert til å ta meg sammen, for jeg vil veldig gjerne ned mer i vekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei begge to :)

Jeg jogger i snegletempo to dager i uka- mere får jeg ikke tid til syns jeg. Men syns det er nok for meg.....skulle gjerne kommet i gang med noen form for styrke men jeg får se hva jeg får til. Jeg bruker den usle treningen som unnskyldning for å spise mere jeg også. jeg spiser alt for mye. Jeg velger sunn mat som knekkebrød men totalen på kcal blir for stor. Jeg takler veldig dårlig å være sulten. Har strevd i over 10 år for å holde vekta og er egentlig veldig dritt lei- samtidig som jeg ikke vil bli tykk igjen. Selv om jeg noen dager føler meg helt all rigth i kroppen vet jeg at vekta stiger utrolig fort opp. Derform må jeg klare meg slik jeg gjør nå, minst. Desverre. Jeg prøver å kartlegge sultfølelsen. Er jeg sulten? Lyst på noe? Føler noe? Nei, bare sulten..................

 

Tips ønskes :)

 

Klem og god helg, lykke til begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummering kurs 2

Nå er kurs nr 2 over for min del og jeg starter rett på kurs nr 3. Da jeg bestemte meg for å gå ned i vekt veide jeg 70 kg, nå veier jeg 66 kg. Klarte å gå ned litt på egenhånd før første kurs. På dette kurset har jeg gått opp og ned i vekt og har ikke så bra resultat å skryte av, men jeg har gått ned 1,1 kg og er fornøyd med det med tanke på hvordan jeg har sabotert for meg selv. Totalt ned 4 kg, og det er jeg stolt av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummering kurs 2

Nå er kurs nr 2 over for min del og jeg starter rett på kurs nr 3. Da jeg bestemte meg for å gå ned i vekt veide jeg 70 kg, nå veier jeg 66 kg. Klarte å gå ned litt på egenhånd før første kurs. På dette kurset har jeg gått opp og ned i vekt og har ikke så bra resultat å skryte av, men jeg har gått ned 1,1 kg og er fornøyd med det med tanke på hvordan jeg har sabotert for meg selv. Totalt ned 4 kg, og det er jeg stolt av!

 

 

så flink du er :Blå Blomst ,Jewel ,å alle di andre også.

jeg har fått en stor smell i annsiktet nå. som gjør at jeg ikke hvet om jeg klarer å stå på bena.. opp 1kg

virkelig utrolig deppa. å lei meg.

åååå dette er ikke gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurs nr 3

Nytt kurs startet på tirsdag og jeg kjenner motivasjonen er stigende, og jeg skal holde meg helt borte fra godteri i 3 uker etter råd fra kurslederen min. Blir utfordrende da det er bursdager to helger på rad nå. Men samtidig så vil jeg ned i vekt så da får jeg bare bite tenne sammen. Velge sunne alternativer:-)

 

Vekt kursstart nr 3

66,3 kg opp 0,3 kg fra forrige kurs.

 

Snart helg nå, og innkjøpssjefen strammer inn innkjøpene denne helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første uka på nytt kurs, gikk vel ikke så veldig bra. Jeg har stått stille denne uka, og heller ikke fått trent noe særlig pga sykdom. Jeg klarte dessverre ikke å holde meg unna godteri denne uka, men nå har jeg inngått en ny og seriøs avtale med kurslederen min, om å holde meg unna godteri i tre uker. Det går trått om dagen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Jewel!

 

Synd at det går trått for deg om dagen. Å kutte ut godteri helt er veldig vanskelig. Du er kjempeflink om du klarer det i tre uker! Lykke til med det nye kurset. Du sier den første uka ikke gikk så veldig bra, men kanskje klarer du å snu om på det og gjøre en kjempejobb resten av kurset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

 

Oi sann jeg har godt opp 1 kg, ;):huh:

men har hatt en uke ferie, som jeg overhode ikke tenkte på mat osv.

 

Men nå er klar for nye mål, nye tider. :lol:

Er dere med ??

 

har lagt opp treningsplan for en uke, som jeg

vill følge fremmover.

nå er det full skjerpings, hi hi.

 

det er nå 7 uker i gjenn til jul.

målet mitt er da : ned 5kg.

 

er det noen som henger seg på målet mitt ??

eller lage ett mål selv.

 

men hva spiser dere for å dekke grønnsakinntaket på en dag ? tips ønskes :DB)

 

Ha en strålende mandag,med sunn mat å en aktiv hverdag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mellom, jeg bruker å spise grønnsaker på frokost og lunsjbrødskivene, og ellers så spiser jeg gjerne gulrøtter som mellommåltid. Jeg elsker gulrøtter så det går veldig fint, og så har jeg grønnsaker til middagen.

 

Jeg må dessverre innrømme at jeg har hatt en katastrofehelg kostholdsmessig, så jeg må starte med blanke ark når jeg nå går inn i en ny uke. Jeg har veiedag i morgen, og gruver meg til det.... Tror jeg har gått opp denne uka.... Tre uker uten godteri klarer jeg ikke, da blir innhugget katastrofalt slik som i helga dersom jeg sprekker. Jeg vil ned i vekt, så derfor får jeg bare legge helga bak meg og ta en dag som gangen.

 

Målet mitt er å gå ned 3 kg på dette kurset, så det betyr at jeg virkelig må gjøre en innsats de neste ukene. Ønsker meg selv og dere lykke til. Ikke vær din egen sabotør slik jeg har vært!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg hadde ikke tenkt til å la tråden død ut helt, men siste måneden har vært vanskelig på flere måter, men nå er hverdagen her igjen og det går bedre med kostholdet. Jeg hadde veiedag i dag, og vekten viste ned 0,5 kg. Men den siste måneden har vekta stått så og si stille. Jeg har ikke spist noe godteri denne uka, og håper jeg klarer å holde ut helt til lille julaften. Er det som er målet. Desember 30 full av unnskyldninger for å kose seg, men for min del ønsker jeg å vente til jula, og heller kose meg litt da.

 

Dette kurset er ferdig om 14 dager, og da tar jeg en pause i 14 dager før jeg begynner på nytt kr i januar. Jeg har kjempet for å holde vekta der den er nå, så jeg har ingen intensjon i å ødelegge for meg selv i jula, men jeg skal nok ha ett par dager hvor jeg kan spise det jeg vil uten å få dårlig samvittighet.

 

VEKT 2 desember

65,9 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere er utrolig flink du er ;)

skulle ønske det var meg.

 

jeg var så flink så lenge, men så nå gråter jeg mine sørgmodige tårer og at dette går ikke bra.

la meg på gulvet på bade i dag å gråt, å gråt.

vill egentlig bare gi opp, men samtidig er det noe som kjemper inni meg.

om at jeg skal fortsette,jeg vill ikke dit jeg var.

 

åååå :(:blink: :blink:

sorry det ble litt sutrette innlegg fra meg her i dag, men nå må jeg gjøre noe, for dette kan jeg ikke fotsette med. sukk....

 

beklager utbruddet hos i meg, men er ingen andre som skjønner meg :)

eller som jeg kan prate med om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett å gå ned i vekt, jeg har brukt utrolig lang tid og har gått ned 4,3 kg eller noe sånt siden juni, så det går ikke så fort.

 

Jeg vet det er utrolig vanskelig å komme seg ut av gjørma en setter seg fast i, mitt fokus i løpet av en tøff høst har vært å gjøre ting som gjør meg glad. Nå har jeg også vært 14 dager uten sjokolade og godteri og det synes jo på vekten.

 

Kurset mitt er ferdig nå på tirsdag, og jeg melder meg på et nytt kurs i førsten av januar.

 

Jeg håper du klarer å holde fokuset oppe noen uker til, så kan du kose deg litt i julen på utvalgte dager uten at det gjør at du går opp i vekt.

 

Jeg er spent på veiedag på tirsdag, og selv om kurset er ferdig så er ikke jeg nede i trivselsvekt og heller ikke ferdig slanket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag på tirsdag viste 65,4 kg, så det betyr at jeg gikk ned 0,5 kg den siste uken.

 

Da jeg begynte å slanke meg viste vekta 70 kg, og nå er jeg nesten 5 kg lettere. Det er vanskelig å slanke seg, men nå fant jeg plutselig en motivasjon igjen, og det er følelsen en får når man faktisk klarer å gå ned i vekt.

 

De siste dagene har jeg latt være å registrere det jeg spiser, for å ta en liten oppsummering i dag ved å legge det inn i rapporten. Jeg ligger ikke så dårlig ann, men er lite igjen til frimerker. Har spist litt pepperkaker og popcorn, og det har gjort innhugg på kaloribudsjettet.

 

Jeg må klare å holde fokus alene fram til jeg begynner på nytt kurs i begynnelsen av januar.

 

Vekt 9 desember:

65,4 kg

Total nedgang siden juni 4,6 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg er klar for ett nytt år med blanke ark selv om det fortsatt er desember. Fram til jul har jeg vært veldig bevisst og klarte 3 uker uten godteri.

 

Nå i jula har jeg spist litt godteri hver dag i tillegg til julemat, men har i tillegg fått trent to dager pluss at vi har vært aktive ute på skøyter eller i akebakken. Jeg har ikke veid meg nå, men ukene uten godteri påvirket vekta positivt, så det er fornuftig å tenke at jeg har gått opp litt nå som jeg har skeiet ut den siste uken. Utskeielsene har ikke tatt overhånd, og jeg synes selv jeg har vært flink til å moderere meg.

 

I morgen starter en ny uke, og 5 januar starter ett nytt kurs for meg. Jeg skal ha minst tre uker uten godteri, og når

kurset starter er det kun brus i helga. Dette er på ingen måte nyttårsforsett men ett reelt ønske om å endre et par ting i livet mitt. De ukene uten godteri hadde jeg det veldig bra, og sukker er vanedannende. Blir verre å slutte med brus i uka, men blir vel bra på matbudsjettet etterhvert tenker jeg.

 

Ønsker alle ett godt nyttår! Jeg gleder meg til ett nytt år og nye muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei Jewel, Godt Nytt år!

Nå er det så lenge siden sist at jeg ikke husket "navnet" mitt selv her inne. Ble så glad for å se at du fortsatt holder koken her inne Jewel og gratulerer med 5 kilo! Utrolig bra jobba! Håper du slipper meg inn i varmen igjen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å ha deg tilbake! Jeg har nok gått opp litt i julen, men i morgen er det veiedag og start på nytt kurs. Et nytt år gir meg en ny giv. Det er brusen som blir det vanskeligste å gi slipp på, siden den har vært en fast følgesvenn i 15 år. Så i kveld har jeg tømt en hel flaske Pepsi Max og kost meg med det. Jeg er avhengig, så jeg er redd jeg blir dårlig de neste dagene uten brus, og er redd for å ikke klare det, men har tenkt at det får være greit å ta paracet hvis hodepinen blir for ille i noen dager til abstinensene forsvinner. He he... Avhengig av brus jeg....

 

Har vært på juletrefest i dag også, spiste litt kake der, men valgte rundstykker og tortilla framfor kakene, så det må jo være en stor forbedring fra fjorårets juletrefest!

 

Nei, nå må jeg få skjønnhetssøvnen min, er spent på hva vekten viser i morgentidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...