Gå til innhold

Vektdagbok Jewel


Anbefalte innlegg

Gjest Linnlinn

hei igjen Jewel!

 

Jeg syns ikke 1.3 opp siden 11.des var så mye, skikkelig bra jobba syns jeg! Og i tillegg fortsetter du på kurs og da blir det jo mere nedgang. Du har vært tolmodig. Tror mange hadde gitt seg i både din og min situasjon. Men det gjør ikke vi to. Vi holder det gående, litt ned, litt opp og så ned igjen. Vi gjør det jo egentlig helt riktig, sakte men garantert sikkert ned. Hos meg er vekta nå i dag 63. Målet er 62 eller 61 aller helst. Selv om dette høres bitte lite ut er det mye på min kropp. Alt setter seg kun på magen, ser jo stadig gravid ut. Så kort oppsummert har jeg klart å holde vekten sånn noen lunde i løpet av høsten og fram til jul. Trening har det vært lite med men håper å komme i gang neste uke. Jeg henger meg også på godterikutt. I hele åtte uker! Så det var en gruppe på Facebook så der er jeg med. Sta som jeg er så tror jeg det skal gå. Avtalen med kurslederen din hørtes lur ut. I går kastet jeg alle rester av pepperkaker. Godteriet (som er barnas) lot jeg være. Dette skal jeg klare. lykke til med bruskutt også, blir spennende vår dette her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre fra deg igjen, du har holdt vekten godt du også. Vi tømte skapene her i helga, og mannen er med på godtefritt. Det var hans forslag.

 

Jeg har nå ikke drukket brus siden søndag, og på kvelden i går fikk jeg skikkelig hodepine og la meg tidlig. Jeg tror det er pga brusen, og i dag tidlig våknet jeg med hodepine og måtte ta paracet og legge meg etter ungene dro i barnehagen. Jeg holdt på å sprekke i forhold til brusen før i dag, for jeg føler meg slapp og dårlig. Jeg har ikke tenkt til å slutte helt med brus, får drikke brus i helgene, men i uka er det brusfritt. Mye pga ungene også. Vanskelig å si nei når jeg selv drikker. Jeg er fortsatt sykemeldt, men håper å få klarsignal til å begynne på jobb i en liten prosent fra neste måned.

 

Vi får se om jeg overlever dagen, jeg har veldig lyst på litt Pepsi Max nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å minne meg selv på godtefritt og hvor fort det er å glemme seg: kvitt deg med kokesjokoladen! Jeg hadde trent og mens jeg ryddet i skapet fant jeg kokesjokolade, og tok en bit av sjokoladen før jeg kom på at nå har jeg dummet meg ut! Måtte ringe å bekjenne mine synder til mannen med engang siden vi har avtalt dette sammen. Han tok det fint, sa at det ikke var noen stor sak. Men nå er det fullt fokus!

 

Jeg har vært ganske dårlig de to dagene jeg ikke skulle drikke brus, og vil si at den personen jeg ble uten brus ville jeg ikke være igjen på lenge. Fy søren så sur og irritabel jeg var! Skikkelig skallebank og slapp. Etter ungene var lagt i går, lagde jeg meg popcorn og fant ett glass brus, og koste meg som jeg aldri har gjort før. Jeg sprakk med andre ord, men jeg skal ikke drikke brus i uka foran ungene og skal redusere mengdene. Amen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei min venn :)

Hvorfor er Pepsi Max så ille da? Lettbrus er ikke direkte sunt men det er jo mye annet som er usunt også? Jeg selv er ikke så glad i kullsyre-drikker så det reduserer selg selv. Det er vel mye bedre alle de andre grepene du tar? syns du er både flink og bevisst. Fort gjort ja? Å glemme seg? Ja det tror jeg på. Her i huset går det ned en pose-kakao hver kveld. Ikke den lett varianten. Det gir litt over 100 kcal og søt og sjokoladesug forsvinner. Siden i høst har jeg også sluttet å veie og måle mat. Vil ikke bli så fanatisk som jeg var, særlig da det ikke virker noe mere enn måten jeg gjør det på nå.

 

Håper å komme i gang med trening jeg også :)

 

Hei så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det at Pepsi Max er så ille for min del, men jeg tenker jo litt på hva slags forbilde jeg er for ungene mine. Ble mye brus i jula. Og så er jeg litt bekymret for tannhelsen min...

 

Men jeg er enig med deg, det er mye viktigere alt det andre jeg gjør for helsen om dagen. For ett år siden veide jeg 70 kg og så ganske så ned på meg selv pga overvekten. Jeg har tatt bedre vare på meg selv det siste året, og håper dette året blir bedre enn fjoråret. Jeg har hatt helseproblemer det siste året som jeg tar med meg inn i det nye året, og som fortsetter å begrense hva jeg klarer å gjøre og hva jeg kan gjøre. Spinning har vært terapi for meg, men nå håper jeg å begynne en liten prosent i jobb igjen, og da blir det trening maks to ganger i uka som før jeg ble sykemeldt.

 

Jeg har spist brødskiver med nugatti for å dempe søtsuget i kveld, føles som det er veldig lenge til mandag- som er veiedag!

 

Ha en fortsatt fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei en torsdags ettermiddag.

Ja jeg skjønner og er helt enig i det forbildet vi er for våre små. Mine barn er ikke særlig glad i brus men saft derimot.... Ikke bra. Det som er bra er alle de grepene du har tatt for deg selv! Det er godt forbilde for barna det. Vi må vise at vi er glad i oss selv og da går det ikke an å jukse. Barn er så smarte og kloke.

 

Må fortsette med middagen jeg, vi skrives og lykke til så lenge, mandagen kommer fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Og vips var det fredag. En skummel og farlig fredag med tid for taco og vin. Den vanskeligste dagen i hele uka for meg. Eller, det vanskeligste måltidet vil jeg heller si. Fredags kveld...... Gleder meg! Har ingen planer om å være så flink og fornuftig heller. Litt rart å si det høyt. Kanskje jeg burde skamme meg litt? Eller kanskje ikke? Velger heller å la det bli et bevist valg. I kveld er det lov å bli mett og drikke vin med god samvittighet. Det fortjener jeg ;) Kanskje kommer jeg til å angre på mandags morgen, helt sikkert. Uansett, nå står jeg for valget jeg tar. Det føles godt og litt nytt.

 

Jeg syns brød med nugatti er et fint alternativ til mye som hadde vært værre. Det er å være i endring :) Selv har jeg kun hatt lyst på godterier en dag i løpet av denne uka. Litt rart, men det tyder på at mye vil ha mere og når kroppen ikke blir trigget av for mye sukker og fett så føler jeg meg mere stabil. Og så har jeg jo sagt at jeg skal være uten godterier i 8 uker. MEN, i løpet av de 8 ukene har vi trefamiliebursdager som vi resultere i fire selskaper. Og da skal jeg gi rom for bitte litt kake. vet ikke om kake går inn under kategorien godteri.......?

 

Jeg veier meg hver eneste dag. Gjort det i 10 år minst. Jammen holder vekta vår godt. Jeg har gått ned 0.9 kg siden mandag. Så jeg er jo nesten i mål per i dag, men ikke på mandag da. Så du scrødingers (?) katt i går? Et flott innlegg om hvor vanskelig det er å holde vekten. Se det i reprise om du kan.

 

Hei så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Og vips var det fredag. En skummel og farlig fredag med tid for taco og vin. Den vanskeligste dagen i hele uka for meg. Eller, det vanskeligste måltidet vil jeg heller si. Fredags kveld...... Gleder meg! Har ingen planer om å være så flink og fornuftig heller. Litt rart å si det høyt. Kanskje jeg burde skamme meg litt? Eller kanskje ikke? Velger heller å la det bli et bevist valg. I kveld er det lov å bli mett og drikke vin med god samvittighet. Det fortjener jeg ;) Kanskje kommer jeg til å angre på mandags morgen, helt sikkert. Uansett, nå står jeg for valget jeg tar. Det føles godt og litt nytt.

 

Jeg syns brød med nugatti er et fint alternativ til mye som hadde vært værre. Det er å være i endring :) Selv har jeg kun hatt lyst på godterier en dag i løpet av denne uka. Litt rart, men det tyder på at mye vil ha mere og når kroppen ikke blir trigget av for mye sukker og fett så føler jeg meg mere stabil. Og så har jeg jo sagt at jeg skal være uten godterier i 8 uker. MEN, i løpet av de 8 ukene har vi trefamiliebursdager som vi resultere i fire selskaper. Og da skal jeg gi rom for bitte litt kake. vet ikke om kake går inn under kategorien godteri.......?

 

Jeg veier meg hver eneste dag. Gjort det i 10 år minst. Jammen holder vekta vår godt. Jeg har gått ned 0.9 kg siden mandag. Så jeg er jo nesten i mål per i dag, men ikke på mandag da. Så du scrødingers (?) katt i går? Et flott innlegg om hvor vanskelig det er å holde vekten. Se det i reprise om du kan.

 

Hei så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei så ikke Schrödingers katt i går, men programmet ligger sikkert på nett. Her blir det pizza i dag, og det er jo ikke så veldig sunt, men har rikelig med grønnsaker på og kjører margarita-style til ungene. Det er godt for de som har hatt en lang uke i barnehagen å få kose seg litt ekstra når fredagen ringer inn helga:-) Så da får mor begrense seg... I morgen blir det taco, men siden jeg ikke spiser rømme og kutter ut osten blir ikke det så ille. Det er ukas høydepunkt for meg, så gleder meg til det. Jeg brukte jo nesten opp kosemerkene mine tidlig i uka, så blir ikke mye kos ellers i helga. Selv om jeg skal holde meg unna godteri, så har jeg og mannen min avtalt at vi kan spise litt sukkerfritt som pastiller og tyggis, men ikke hvor dag selvfølgelig. Men kake synes ikke jeg går under godteri for min del, vi har sjeldent kake uansett, men her er det snart bursdag for døren og da skal jeg selvfølgelig spise kake med ungene. Hvis ikke så tror jeg de ville sett rart på meg....

 

Litt uvant med veiedag på mandag, før så følte jeg at jeg hadde mulighet til å ta meg inn igjen etter helga. Nå er det rett over til hverdagen med veiedag...

 

Jeg synes du skal kose deg med taco og vin i kveld, jeg. Håper du får en fin helg med familien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei her har det blitt litt for mye kos i helga, mannen kom hjem med pizza i går etter ungene var lagt og fysen som jeg var klarte jeg ikke la være å spise. Ellers så har det blitt for mye potetgull i helga. Så uka endte med at jeg står stille, men er fornøyd med det. Det er ganske vanskelig å gå rett fra juleferie til nytt Grete Roede kurs, så nå må bare de neste ukene bli bedre. Jeg må legge til potetgull på neilista mi, og popcorn blir det jeg kan kose meg med i helgene. Ingenting i uka. Må være streng med meg selv, funket som bare det før jul!

 

Vekt 12 januar

66,7 kg- vekta har stått stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei Jewel :rolleyes:

Stillstand er mye bedre enn oppgang eller hva? Her gikk veiing fint på mandag, men det er pga omgangssyke i helga. Nå er matlysten på topp så tviler på at mandagens nedgang er reell. Men men. ;) prøver å være sånn passe seriøs. Vil ikke bli helt fanatisk slik som før jul. Jeg tror at kroppen reagerer på slankestresset. Vet ikke helt jeg. Finner ikke alltid sammenheng mellom innsats og resultat. Litt sliten etter helga men håper å skrive mere i morgen. Klem klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei på deg, hjemme fra jobb i dag også da formen ikke er noe særlig. Tenkte på det at du hadde stillstand på vekta, det er jo så bra at kroppen din faktisk har tålt både potetgul og pizza. Neste gang du føler fristelse sterkt kan du prøve å minne deg på: stillstand eller nedgang?

 

I dag har jeg tatt et bra valg. Hadde så lyst på brød med brunost og gulost i dag. Jeg valgte Philadelphia light og lettere prim. Ikke like godt men følelsen av et godt valg smaker godt. Dette skal jeg huske på :)

 

Ønsker deg en fin dag lille deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, så kjedelig med omgangssyke. Er faktisk et år siden vi hadde det i hus, så vi har sluppet unna. Fortsatt god bedring!

 

Jeg har vært flink så langt denne uka, søtsuget har jeg knapt kjent noe til, og det er igrunnen ikke noe savn, for det finnes mye god frukt også. Appelsinene er veldig gode nå, hvertfall de jeg har fått tak i, så jeg må ha en om dagen nå.

 

Jeg har ikke fått i meg nok mat i dag, så jeg skal gå å lage meg litt kveldsmat etterpå. Jeg er glad jeg ikke hadde gått opp for da kan jeg starte med blanke ark denne uka, og så langt har det gått fint. Jeg har ikke veid meg etter veiedag, så jeg må kanskje ta en kontrollveiing i morgen, er greit å vite hvordan jeg ligger ann.

 

Du har gjort et bra valg i dag, og en sparer mye kalorier på det! Alle monner drar! Det er snart helg, og lørdag blir det popcornkos for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Heia, er så enig med deg, ikke noe problem uten godterier. Har kun tenkt på godterier to ganger siden 5.januar. Den ene gangen var med alkohol i kroppen og den andre i går. I går ble det et stykke hjemmelaget juksepizza mere enn beregnet. (Polarbrød med pastasaus, karbonadedeig og ost). Men ellers har det går fint denne uka. Vekta er opp 200 gram i dag men det var jeg forberedt på nå som kroppen er bra igjen. Forventer ikke noe mere nedgang til mandag heller men blanke ark er nok for meg. :)

 

Hei så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kontrollveiing i går, så hvis jeg er flink i helga, så lover det bra. Jeg tror popcornposen blir i dag, jeg er ofte mett etter taco på lørdager. Får se når ungene er i seng, leggingen tar litt lengre tid nå når minstemann skal sovne uten mamma eller pappa på rommet....

 

Jeg var hos tannlegen idag, jeg har tannlegeskrekk etter en dårlig opplevelse med rotfylling. Nå er det en rotfylling som har lagd problemer for meg, den må mest sannsynlig trekkes. Ikke beste start på helga, og jeg trodde det bare hadde knekt av en bit og så viser det seg at jeg har en infeksjon! Har heldigvis ikke tannpine! Så har vært litt nedfor pga økonomi og tannhelse i dag. Blir dyrt å erstatte en tann....

 

Ellers så har jeg fått påvist vitamin D mangel, og det forklarer jo hvorfor jeg har følt meg så sliten og trøtt de to siste månedene. Jeg orker liksom ikke ta i på trening heller, så har følt det har vært noe galt. Så nå har jeg begynt med vitamin D. Håper det ikke tar lang tid før det hjelper på.

 

Nei nå får jeg gå å lage pizza, begynner å bli sulten... God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei min venn :)

Nå ble det mye å tenke på for deg.....Å som jeg føler med deg. Aller først, tenner er ikke bare bare. Selv har jeg kommet over tannlegeskrekken da jeg har verdens beste og mest sympatiske tannlege. Jeg har noen problemtenner selv så jeg tror jeg vet hvordan du har det. Har ikke rotfylt selv men det er min store skrekk. Kanskje det er bra å trekke den selv om det er dyrt.......

 

Vi sliter også med å få lagt minstemann. 5 år og verken sovner eller sover alene.... Syns vi har prøvd alt bortsett fra å bare gå ifra og la han hyle og gråte. Det ligger ikke min min natur.... Og når gang våkner om natta og ingen mor eller far er der, ja da er det gråt og sinne i flere timer før han sovner utslitt sammen oss.

 

Jeg manglet D vitamin i fjor på denne tiden og kom på at det skulle jeg begynt til sist høst. Løp og kjøp i dag- takk for påminnelse.

 

Så flott vekta ser lovende ut, det gjør den ikke her. Opp noen hundrede gram desverre..... Syns samtidig at det jeg har inntatt denne uka er det jeg må ha. Ukas synd ble en og en halv loff baguett til middagen på torsdag, et stykke juksepizza og til lunsj en dag ble det to egg, 100 gram laks og to Polarbrød. Men, ikke noe godterier. Tacoen i går gikk fint, et lite glass vin.

 

God lørdag :)

 

Klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos tannlegen idag, jeg har tannlegeskrekk etter en dårlig opplevelse med rotfylling. Nå er det en rotfylling som har lagd problemer for meg, den må mest sannsynlig trekkes. Ikke beste start på helga, og jeg trodde det bare hadde knekt av en bit og så viser det seg at jeg har en infeksjon! Har heldigvis ikke tannpine! Så har vært litt nedfor pga økonomi og tannhelse i dag. Blir dyrt å erstatte en tann....

Huff, så kjedelig. Jeg har også hatt problemer med ei rotfylt tann. Etter rotfylling var alt bra i nesten 5 år, før det plutselig en dag knakk av en stor bit av tanna. Rotfyllingen måtte gjøres om igjen og jeg fikk satt på krone. Den holdt dessverre ikke, så ett år senere ble det bestemt at her var det bare å trekke tanna og få satt inn implantat i stedet. Tanna ble trukket ut for 10 dager siden (ikke noe å grue seg til!) og nå skal det gro i to måneder før neste trinn. Dette blir dyrt. Dit jeg ble henvist ville det kommet på 35 000, men jeg fikk tips om en annen tannlege og valgte å ta behandlingen der, så nå må jeg ut med 26 000 i stedet. Dyrt er det uansett (og så er det jo litt ekstra kjipt å tenke på at jeg brukte 20 000 på å rotfylle på nytt og sette på krone som kun varte i ett år).

 

Lykke til med tannbehandlingen! Det kommer til å gå bra, selv om det naturligvis gjør litt vondt. Det vil løse seg økonomisk også, men det er kjipt at det koster så utrolig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for snille ord, kjære dere. Har kommet meg over det verste sjokket nå,og har funnet en løsning økonomisk, så da er det bare å ta det som det kommer. Er ett par uker til jeg skal til tannkirurgen,men nå behøver jeg ikke bekymre meg for å få betalt regningen. Og så har jeg skjønt som Meline sier at det må gro ett par måneder, så dette vil ta litt tid å få ordnet opp i.

 

Lørdagstacoen er inntatt og jeg er mett, så blir ikke noe mer utskeielser her i dag. Skal i bursdag i morgen, og har litt kosemerker igjen. Koste meg med popcorn light igår. Fortsatt god helg til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag og vekta viste ned 1,3 kg denne uka! Måtte veie meg flere ganger for den viste to forskjellige tall, med en halv kilo differansen. Men siden det laveste stemte med kontrollveiing i går på morningen tok jeg det som var nært det tallet. Uansett vekta viste 65,4 kg! Jeg er veldig fornøyd, og er klar for en ny uke. Skal godt gjøres å gå ned like mye neste uke, så målet mitt er å gå ned 0,5 kg.

 

Her startet en ny uke med grove laktosefrie vafler til frokost, ene guttungen tåler ikke laktose, og det ble satt pris på. Lagde røren i går kveld, og da er det fort gjort å steke noen plater. Etterpå skal jeg på spinning, og handle inn til uka som kommer. Og hente ungene tidlig,og i barnehagen. Greit med kort dag når det er mulighet for det. Håper dere får en fin uke!

 

Vekt ved start vektnedgang 70 kg

Start 66,7 kg dette kurset

Vekt i dag 19 januar 65,4 kg ned 1,3 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Kjempegrattis med flottings nedgang, all ære til deg! Virkelig bra jobba. Det oser motivasjon fra deg :) Jeg er også motivert fordi vekta var opp hele 0.7. UUUUps, ikke bra, men fortjent. 50årsdagen på lørdag gav mange kcal. Har levd litt på drømmen om forrige ukes vekt. Men nå er det fult fokus fram mot fredag først og fremst. Det er bursdagsfeiring neste helg også men da uten fest og alkohol.

 

Så dyrt det er med tenner da gitt. Ante ikke at det var snakk om så store summer........ Fint at du har en løsning.

 

Ha en fin dag med alle gjøremål, vi skrives.

 

Klem Klem.

 

PS hei til deg også Meline.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Denne uka har gått så fort og imorgen tar vi helg siden barnehagen har stengt på fredag. Foreløpig har uka gått veldig bra hittil. Jeg tror det er lurt med ukesmeny for da vet jeg hva jeg skal spise hver dag. I dag skulle vi ha svenske kjøttboller siden ungene er glad i det. Jeg stekte en fiskegrateng og lagde ovnsbakte rotgrønnsaker til, og syntes det var veldig godt. Føler jeg får lite mat dersom jeg spiser kjøttboller, så jeg ble iallfall god og mett.

 

Neste uke tenkte jeg å ha litt sånn resteuke, for vi har mye mat i skapene og fryseren som det er greit å få brukt opp. Så krysser jeg fingrene for at helga skal gå bra. Godteri har jeg ikke spist siden jeg begynte på kurs, så det går greit. Jeg har kjøpt popcorn som jeg skal poppe selv til helgekosen denne uka, det er sunnere enn micropopcorn. Ha en fortsatt god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei I helgen.

Jer er også opptatt av å bli mett når jeg spiser. Jeg kan gå lenge uten mat om jeg må men da vil jeg ihvertfall bli mett. Og om ikke maten er helt superperfekt på smak så er ikke det så nøye. Jeg havner ofte i trøbbel også om jeg er bare bittelitt mett når jeg er forsynt.

 

Vi har feiret bursdag med familien i går. Vi hadde taco og jeg jeg begrenset meg bra. Ei full lefse pluss litt på tallerkenen til slutt. Etterpå ble det en kroneis og en mini muffins uten glasur. hadde plass til mye mer for å si det sånn men var liksom fornøyd. Ikke var det vin på kvelden heller, har ikke kommet meg helt etter jeg var syk. Vekta på fredag var super, ikke mere enn 61.9. Men har ikke slike forventninger til mandag. I kveld har vi litt barnefri og vi skal kose oss med tapas. Det er noe av det beste jeg vet og det har vi så sjelden. Jeg syns jo jeg fortjener å skeie ut og det vet jeg er en dårlig tanke og dum ide. Håper jeg holder på fornuften ut kvelden.

 

Håper du koser deg med popcorn!

 

Klem klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kost meg i helgen, men ikke mer enn ellers, og jeg ble så paff når jeg veide meg i dag og vekta stod helt stille... Det skjønner jeg ikke noe av. Dette er skikkelig demotiverende, men jeg får bare legge det bak meg og starte med blanke ark. Trening neste stopp for meg nå. Ha en fin uke!

 

Vekt 26 januar

65,4 kg vekta står stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

hei, så travelt om dagen..... Jeg er opp en kg og hadde jublet for stillstand. Trodde vekta skulle gå ned både i dag og i går men nei, holder motet så vidt oppe......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...