Gå til innhold

Oppstart nettkurs. Noen andre?


Gjest LindaMNH
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest LindaMNH

Hei!

 

Jeg er en 25 år gammel jente som starter på nettkurs for første gang nå til uken!

Jeg er 1.65 høy og veier 75kg. Målet er å gå ned 10 kg, men helst 15 kg til 60 kg som er min trivselsvekt.

 

Har aldri trengt å tenke på trening eller kosthold helt til i fjor høst når jeg fikk stoffskiftesykdom og kiloene ballet på seg.

Før Har spist det jeg ville, når jeg ville uten å trenge å tenke på vekta. Så nå når jeg må er jeg rådvill og da er et GR-kurs flott:-)

 

 

Er det noen andre der ute, som snart skal starte på kurs og vil følge hverandre?

Nettkurs som jeg skal er jo litt stusselig, så hyggelig om noen vil være med i tråden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jojo Trulte

Heia

 

Jeg har gått nett kurs før. Denne gangen går jeg på EasyLife kurs.

Det er både med måltider og erstatningsposer.

Jeg trenger oppfølling og hjelp til å holde vekta etterpå.

Men jeg registrer mat og bruker oppskrifter her inne.

 

Men vi har ganske like mål.

Jeg er 164 høy og veide 76 kilo. Startet 5 mai. Nå har jeg tatt av nesten 11 kilo. Jeg vil ned til 58 kilo. Det veide jeg i fjor.

Har masse fine klær som ligger å venter på å bli brukt :)/>/>

 

Det har gått ganske greit, men av og til kjenner jeg et savn etter noe. Særlig hvis jeg er i selskap.

Har tenkt å være flink til jeg har nådd målet og etter det bare kose meg på lørdag og i selskap. Burde være enkelt, men.

 

Vil uansett ikke tilbake til der jeg var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olgahan

Hei, jeg henger meg gjerne på!

Har akkurat fullført et nettkurs og er nå gullmedlem. Men har forsatt en del kilo igjen som skal vekk.

Jeg er 1.62 høy og veier 73 kilo. Målet er å komme ned på 50 tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaMNH

Så kjekt at dere vil være med! :D :D

 

Jojo Trulte: Hvor lenge skal du gå på Easylife kurs? Og du har tatt av 11 kilo på nesten to måneder? HURRA og masse, masse kudos til deg :D:o

 

Problemet mitt i tillegg til sykdommen, har vært for mye kos i hverdagen. For mange dager i uken. Jeg bor heldigvis på en kjempeliten plass hvor det er lite fristelser i form av cafeer/kiosker ol., men det finnes jo nok av dem på butikken :mellow:

 

Har også masse fine klær som ligger og venter. Klær som passet før :huh: Jeg har ikke lyst til å kjøpe større klær, men heller jobbe for å komme inn i de gamle..

Kommer jeg ned på 60-tallet ila kurset er jeg veldig fornøyd.

 

Olgahan: Hvordan gikk kurset ditt? Skal ta starte på et nytt, eller tenker du å gjøre det på egenhånd nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olgahan

Kurset gikk greit gikk ned 3 kilo. Var ikke fult så mye som jeg hadde ønsket. Men er min egen feil da jeg er flink til å småspise og glemmer å føre dette opp. Tenker jeg skal prøvd litt på egenhånd nå. Har heller fått meg en personlig trener som skal hjelpe meg med styrketreningen så forbrenningen øker :-)

Kanskje vi kan bli enig om en veie dag for å se om vi har framskritt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jojo Trulte

Skal gå på EasyLife i et år. Det trenger jeg for jeg gikk ned disse kiloene i fjor på egenhånd, men på høsten var de på igjen.

Jeg må ha oppfølling. Vi veier oss og bare det setter en begrensning på hva du spiser for du vet du skal dit.

De legger opp til en livsendring ikke slanking. Det er likt som Grete Roede.

Men her starter du den første uken på å bare gå på erstatningsposer, 5 stk til dagen. Etterpå bytter du ut med måltider. Jeg har nå to måltider og tre poser hver dag. Jeg spiser bare mat med proteiner i. Kylling, reker, fisk,kjøtt og egg + grønn (bare grønn) salat.

Så jeg har ikke karbohydrater. Når jeg er komt ned til der jeg skal så kan jeg begynne å spise f eks pizza, taco, lasange osv, MEN bare i helgene.

Tips som er viktig for alle: spis hver tredje time. Vil du ha et eple, så legg det til et av måltidene. Kroppen bruker ca 1 1/2 time på å bearbeide det du har spist. Ettrepå begynner den å tere på fettet. Hvis du da spiser et eple mellom måltidene må kroppen jobbe med det og.

Og husk masse vann. Ca 2-3 liter til dagen.

 

Alt høres så enkelt ut, men det er det ikke. Jeg kjenner på det å ikke spise det alle rundt meg spiser. Det gjelder mann og barn.

Det er da det er godt å ha et fint skjørt eller undertøy og prøve.

For det er ikke tvil om at selvtilliten øker når kiloene minsker :)

 

Jeg veier meg på søndagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaMNH

Er gjerne med på veiedag:-) Jeg vet ikke helt hvilken dag kurset mitt starter ennå, men det er til uken! Tror jeg vil ha veiedag på søndagene.

 

Lykke til med lavkarbo! Har hatt stor suksess med det tidligere, men nå som jeg har samboer får jeg ikke det til.

Synes det uansett er vanskelig å slanke seg med samboer. Han kommer stadig hjem med noen fristelser! Heldigvis skal han begynne å være borte annenhver uke, så da er det bare meg og mitt show som gjelder;-)

 

Har vært utrolig dårlig på å spise hver tredje time nå! Har som regel to måltider hver dag, og litt småspising innimellom. Det sier seg selv at det går galt;-)

Du nevner spising hver tredje time, men frukt til måltid og ikke som eget "måltid". Hva spiser du da i måltidene dine utenom frokost, lunsj, middag og kvelds?:-)

 

Det tøffeste for min del er å komme i gang. Jo mer vekten og målene går nedover, jo hardere jobber jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jojo Trulte

Nå spiser jeg bare lunsj og middag. Og erstatningsposer utenom.

Når jeg skal begynne å spis fem måltider vil jeg nok spise en skive, frukt og litt nøtter. Det er et fint mellom måltid. Men jeg kommer nok til å bruke de erstatningsposene lenge som enkelte måltider. Jeg har valgt sjokolade og den metter og smaker kjempe godt. Nå når jeg skal til syden om en uke kommer jeg til å ta med mange poser. Da kan jeg ha noen sånne i løpet av dagen.

Det å få vekk den små spisingen er en vane. Her har jeg fire stykker rundt meg som spiser i hytt og pine.

Så jeg må bare bite tennene sammen og ikke la meg friste, men det er ikke lett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaMNH

Nå spiser jeg bare lunsj og middag. Og erstatningsposer utenom.

Når jeg skal begynne å spis fem måltider vil jeg nok spise en skive, frukt og litt nøtter. Det er et fint mellom måltid. Men jeg kommer nok til å bruke de erstatningsposene lenge som enkelte måltider. Jeg har valgt sjokolade og den metter og smaker kjempe godt. Nå når jeg skal til syden om en uke kommer jeg til å ta med mange poser. Da kan jeg ha noen sånne i løpet av dagen.

Det å få vekk den små spisingen er en vane. Her har jeg fire stykker rundt meg som spiser i hytt og pine.

Så jeg må bare bite tennene sammen og ikke la meg friste, men det er ikke lett :)/>

 

Jeg bruker Herbalife sin sjokoladeshake som erstatning for frokost og kveldsmat. Håper jeg kan fortsette med dette på kurs da jeg rett og slett ikke klarer å få i meg mat til disse måltidene :blink:

 

Veldig forståelig. "Heldigvis" har jeg ikke barn, og samboer har gått med på å ikke spise noe usunt i mitt nærvær bortsett fra vår jeg kan. Så håper han klarer å holde seg også da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jojo Trulte

Heia

 

Det er nok mye det samme i Herbalife sin sjokoladeshake som de jeg bruker. Det skal være rikelig med næring så de kan du fint erstatte med måltider.

Når jeg tar en til frokost så er jeg mett og klarer meg fint i tre timer til det er lunsj.

Prøv, men du må og bestemme deg for at det er ikke noe mer før om tre timer. Hvis du blir sulten så drikker du noen glass med vann. For sult følelsen går over.

 

Nå er det en uke til jeg reiser på ferie. Skal være borte i to uker, så da må jeg ha med meg en del poser :)

 

Jeg hadde veiedag i går og da var vekta: 65

 

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaMNH

Da var jeg i gang :) Veide meg i går og starter kurset på 74kg. Altså en kilo ned fra forrige uke, når jeg veide meg.

Har kvittet meg med alt av godsaker som vi har i huset og kjøpt inn frukt, yoghurter ol. for en uke på kontoret.

 

Merker det er motiverende å bruke matregistreringen. Jeg lurer jo bare meg selv ved å jukse og ikke legge inn noe der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jojo Trulte

Ser ut som du er godt i gang. Jeg har vært flink i to mnd nå.

Har tatt av 11 kilo, så nå er jeg på 65 kilo.

Men i går sprakk jeg så det sang. Ville ha alt. Både søt og salt.

I dag har jeg ikke spist noe dumt. Men jeg hadde en ekkel følelse i dag når jeg våkna. Kjentes ut som jeg hadde lagt på meg alt og måtte begynne på nytt igjen.

 

Jeg vet at jeg vil få sånne dager, men da må jeg ta meg inn igjen med en gang. For jeg vil ikke legge på meg igjen.

Reiser på ferie på fredag og da må jeg prøve å gå litt hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...