Gå til innhold

10 kg ned - nok nå!

Gjest Tulla69
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Tulla69

Det hørtes ikke bra ut med tomme jernlagre. Ikke rart du fører deg sliten og dårlig da. Det er nok lurt å fokusere først og fremst på helse og restitusjon, men trening i passe mengder er sikkert positivt. Hvordan gikk det på treningssenteret?

Ellers er jeg litt nysgjerrig av meg: Du er som sagt ikke spesielt tung, heller ikke med et par kilo mer enn hagen viser. Hvor høy er du?

Med meg går det bedre formmessig, jeg merker at det hjelper at konfirmasjonen er tilbakelagt. Men matlysten - og kakelysten - er i overkant av det fornuftige. Ser nok ikke vektbeltet mitt ved neste veiing, iallfall! Jeg gidder ikke stresse, men tipper jeg over 66 kg igjen må det strammes inn. Utrolig mange fristelser disse maidagene! :blink:

Men jeg trener jo, og det hjelper da litt, selv om jeg er utmerket klar over at det jeg dytter i meg teller langt mer på vekta. Et problem med treninga er dessuten at det blir for lite styrke. Jeg liker å løpe, men er slett ikke glad i styrketrening. Det må jeg løse på noe vis, for det er viktig med styrke også. Jeg har satt meg mål om å løpe Oslo halvmaraton i høst, og det går ikke uten god styrke i rygg og mage. 21 km på asfalt tar på mer enn bare beina! :o

Vel, vel. I kveld reiser vi på hytta, og det blir deilig. Treningstøyet blir med, det er fint å løpe der :) Skal du også ta fri på den inneklemte fredagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 142
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Els-beth

Hei😄

Jeg er nok ikke så høy som deg, måler 1,67. Og veier nå mellom 62-63kg. Har ikke skrevet det inn i diagrammer. Lå på 62 kg på morgnen i dag. Ønskevekt er på 60-61kg. Så er jo ikke langt unna. Men vet hvordan jeg lar kiloene snike på om jeg ikke er fokusert. Men trening er nok det som betyr mest. Særlig nå som jeg ikke har orket så mye.

Treninga på mandag var helt nydelig. Løp på mølle ca 6km, men bare med 8,5 i fart. Og det var mer enn nok. Hadde på meg pulsmåler og den lå på mellom150-165. Med god musikk på ørene så er det virkelig gøy å løpe. Men gleder meg til kroppen funker bedre.

Leser at du er ganske så flink til å løpe. Imponert over hvor fort du klarer å komme deg ut på lange løpeturer etter behandlingene. Du har nok en meget solid grunnkondis. Sikker på at dette hjelper deg å komme fort tilbake i god form.

Jeg har en drøm om å være med på et halvmaraton, men må nok lære meg mer om riktig kosthold ved lengre treningsøkter. Har du noen gode råd til meg?

Blir nok litt jobbing på fredag. Og vi holder på å pusse opp kjøkken og stue. Vi holder på å rive ned vegger og to peiser. Kos deg på hytte helg😄😄 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Hei igjen! Jeg ser vi er ganske like sånn BMI-messig, både mtp mål og nåværende vekt. Ikke stort å bekymre seg for, men vi vil gjerne ha det helt på stell :)

Så flott at du hadde en god økt på mølla! Mannen og jeg løp en tur i går, vi også. For meg er trening alfa og omega hvis jeg skal holde vekten. Er altfor sulten til å nøye meg med det jeg kan spise når jeg er passiv ;) Og ja, jeg jobbet for å bevare en grunnkondis så godt som mulig gjennom behandlingene. Det var ikke snakk om å orke å løpe, men jeg gikk bakkeintervaller med staver så godt jeg klarte et par ganger i uka og prøvde å komme meg på gå- og skiturer så ofte det lot seg gjøre. Har nok mye igjen for det i dag, men har også stor forståelse for at ikke alle kan klare det - jeg har nok vært heldig. Husker likevel cellegifttiden som et sant mareritt :(

Jeg er ikke noen ekspert på kosthold og trening, men vet at det er viktig å få i seg nok proteiner, og at det er viktig å få i seg næring ganske snart etter en god økt for få fullt utbytte. For deg er det sikkert veldig viktig å få opp jernlagrene igjen.

Ellers har jeg også bare en drøm om halvmaraton foreløpig - jeg har aldri gjort det før, og er litt usikker på om ryggen tåler det, men har tenkt å prøve. Må satse på tåballøping hvis jeg skal ha en sjanse.

Lykke til med oppussing og ha en riktig god helg! Nå må vi på butikken og handle inn litt mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Els-beth

Hei

Ja ser vi er like på bmi mål. Og ja vi vil nok ha det litt på stell.â˜ºï¸ Enten eller liksom...

Jeg gikk over til tåballøping for tre år siden. Det var i utgangspunktet ikke naturlig for meg, så jeg løp en sommer på tykke sokker eller barbeint for å lettere bytte over til tåball. Jeg kjøpte inn tilpassede sko på løpelabben. Og så var det bare å løpe i vei. Men der sluttet idyllen for meg. Fikk etterhvert smerter i leddene under tåballen og noe problem med små muskelgrupper i leggen. Til slutt stoppet det opp. Måtte ta MR av foten og fikk påvist muskelknute og slitasje. Jeg endret til naturlig løping. Og ble nesten kvitt smertene. Så vær forsiktig med å endre løpestil. Jeg gjorde nok den feilen at jeg endret alt over natta. Sikkert lurt å kombinere så foten får hvile.

Men tror ikke du har noe problem med halvmaraton med din kondis. Når og hvor vil du løpe? Jeg har blitt invitert med på London maraton høsten 2016, med påmelding i januar. Kjenner jeg blir helt nervøs bare av å skrive om det😜😜😜

Men har jo litt tid å trene meg opp på. Er jo utrolig gøy å ha et litt hårete mål å trene mot.

Jeg er heller ikke noe flink til styrke. Men har skjerpet meg veldig når det gjelder knebøy og mage. Rygg glemmer jeg litt bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

London maraton høres spennende ut! Men skal du løpe 42 km? Det er i så fall virkelig hårete, ja ;)

Jeg har ikke større ambisjoner enn halve distansen - det er hårete nok for meg! Jeg har meldt meg på Oslo Maraton. Styrke ja. Knebøy er veldig lurt når en vil utvikle løpsstyrke, tror jeg. Men sikkert lurt å ta litt rygg i tillegg til mage hvis du skal løpe så langt!

Ja, omlegging av løpesett kan koste. Og jeg ser en del får slitasje med forfotløping. Selv bruker jeg sko med god demping selv om jeg løper forfot, og da går det bra. Jeg la om i fjor, og ble nok hjulpet av at det føles som en veldig naturlig måte å løpe på for meg, selv om jeg manglet litt styrke i leggene da jeg begynte. Fikk litt vondt foran på leggen og roet ned en periode, men etterpå har det går veldig fint. Jeg løp masse barbeint og lekte på somrene da jeg var barn, kanskje det er derfor det kjennes så riktig? Jeg er uansett avhengig av det for å kunne løpe langt, glemmer jeg det når jeg blir sliten får jeg veldig fort vondt i ryggen. For jeg ser jeg må trene meg opp igjen nå - har ikke opprettholdt leggstyrken gjennom vinteren.

Men jeg lurer på hva du mener når du sier du gikk over til naturlig løping igjen. Det er jo tåball- eller forfotløping som kalles naturlig løping. Mener du noe annet, da?

Takk for tiltroen til at jeg skal klare løpet! Jeg er nok ikke så sprek - kunne ikke løpt distansen nå, mila i går var slitsom nok! Men forhåpentligvis er jeg klar i september :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert Tulla... Halvmaraton. Respekt :) . Jeg løper jeg, men stort sett 5-10 km... Er litt lat, ser du :P .

Får vel begynne å holde på litt lenger, kanskje. Vil liksom ha det overstått... Lykke til med opptreningen, hvertfall. Styrke for lår, legger og kjernemuskulatur er avgjørende!! Og litt for overkropp for balansen :P

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Els-beth

Det blir halvmaraton. Hadde aldri livet klart noe annet. Der er absolutt stort nok mål😃

Med naturlig løping mente jeg bare det som faller seg naturlig for meg. Og det er hele foten. Verken hel eller tåball. Men er veldig spent på hvordan kroppen vil reagere på så mye asfalt løping. Her jeg bor er det ei fin runde på litt over en mil. Ca 2.5km er asfalt resten er grusvei. Men det blir nok en stund til jeg tar hele runda.

Var på vekta i dag og den viste 61.9kg, var litt greit å se det tallet😄 Etter jeg begynte å skrive på tråden din så har jeg skjerpet meg. Selv om jeg skal spise godt med kjøtt og jernrik mat så trenger jeg jo ikke å kjøre på med godsakerðŸ˜. Jeg var veldig flink med godteri-stopp da jeg gikk ned sist. Håper jeg kan klare det nå også selv om jeg spiser litt mer.

Du må ha en riktig god 17.mai😄. Da må det være lov å kose seg litt😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Els-beth

Hei Tulla

Håper alt er greit med deg.

Her ble 17.mai litt vel mye mat. Ikke vært så flink dagene etter heller! Men men, sånn er det bare av og til. Det positive er at jeg orker mer på trening. Så jeg forbrenner nok litt mer da, kanskje!

Els-beth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Jeg har hatt det så travelt denne uka at jeg har glemt hele forumet. Sikkert også fordi jeg heller ikke har vært flink. Nå hadde jeg nesten kommet meg ned i vektbeltet mitt, og så skeier jeg ut. Det ble for mye mat 17. mai, og etterpå har vi hatt en bursdag og skal ha en fest til. For ikke å snakke om alle kakerestene etter konfirmasjon, bursdag, ... - og flere blir det, siden det blir storinntog av barn her på onsdag :blink:

Etter så mange "annerledesdager" er søtsuget nå godt etablert :(

Det er halvmaraton på deg også, da Els-beth. Helt enig, det holder det! :lol: Og så flott at du føler at formen kommer seg! Jeg har ikke orket mer, men heller mindre på trening denne uka. Men det er vel kanskje mye fordi jeg er sliten etter kjøret tidligere i mai og ikke får tid til å hente meg inn fordi det er så travelt. Satser på å komme meg gjennom onsdagen og så hente krefter til å ta meg sammen. Jeg vil ikke la disse pillene få gjøre meg feit, og trenger å trene for å ha krefter til å orke hverdagen min! Så det så!

Vel, i dag skinner sola, og hagen vil gjerne ha litt oppmerksomhet. Ha en strålende pinsemandag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Els-beth

Hei😄

Helt enig i at alle disse utenom-det-vanlige-dagene gjør det litt mer vanskelig. En ting er med de ekstra kaloriene, men for meg så detter jeg litt av mentalt også. Men kanskje man trenger slike stunder også. Vi har jo begge tross alt en veldig grei bmi.

Men må bare si at med tanke på den situasjonen du er i og medisinene du tar, Tulla, så er det nok viktig at du tar litt pauser innimellom. Synes bare du er superflink😄😄😄. Stå på og så får vi bare passe på å nyte god-sakene når vi skeier ut litt.

Er ikke i tvil om at rett fokus snart er på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Jeg er visst ikke særlig aktiv her om dagen. Kanskje en skal kalle det en liten pause? :lol: Kjenner meg veldig igjen i det å falle av mentalt, og det ser ut til at jeg blir straffet på vekta i morgen tidlig.

Tusen takk for gode ord, Els-beth! Og ja, vi har begge en grei BMI, men jeg føler meg temmelig kvapsete, dessverre! For lite muskler :rolleyes:

Men nå er annerledesdagene iallfall overstått. Vi overlevde barnebursdagen også, men jeg snublet selvfølgelig i kakefatet etterpå. Viljestyrken er ikke akkurat størst når jeg er matt og sliten!

Jaja. Jeg har da vært litt aktiv, løp ganske langt tirsdag og i dag og trente styrke torsdag (ganske grundig) og i går (lettere). Rockeringen har også fått svingt seg et par ganger, den har vært glemt i en periode.

Men hvordan går det med deg, Els-beth? Håper du er litt flinkere til å henge i stroppen enn jeg har vært ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Jeg er ikke akkurat i flytsonen om dagen. Strever med motivasjon og humør. Sikkert mest fordi søvnen nekter å komme seg. Jeg får vel krype til korset og ta Vallergan, i hvert fall innimellom.

Ellers er jeg nok sliten etter mai, og litt demotivert av at løpeformen ikke kommer så raskt som jeg ønsker. Skal ha veiledning hos fysioterapeut fredag, så får vi se om hun kan gi meg noen gode treningstips. Kanskje det hjelper litt på motivasjonen også?

Vekten står og stamper noe over 66 kg igjen. Jeg vet hvorfor, så ingen vits i å sutre ;)

I dag skal jeg på jobb. Været er fint, og jeg behøver ikke legge inn så mange timer, så jeg har tenkt å gå frem og tilbake, knappe 3 km hver vei. Da får jeg i hvert fall litt lys, luft og bevegelse! Det hjelper nok på humøret også.

Er du fortsatt innom, Els-beth? Hvordan går det med deg om dagen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Els-beth

Hei Tulla, her er jegðŸ‘ðŸ‘ðŸ‘

Har ikke gått så greit når det gjelder måltider og sunn mat MEN nå har jeg tatt noen runder med meg selv og tror jeg har funnet tilbake til rett fokus. De to siste dagene har jeg spist bare sunn mat. Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg skal spise på de dagene med mye trening . Kcaloriforbruket er jo veldig varierende på hviledager kontra dager med lange løpeturer.

Det som i alle fall er positivt er at treningsformen er på vei opp. Har hat tre løpeturer på en mil. Siste turen gikk utrolig bra og var ikke spesielt sliten etterpå. Men jeg løper ikke fort, bruker nok noe over en time. Men fytti så gøy det er å kunne løpe igjen.

Leit å høre at du sliter med søvn. God søvn gjør alt så mye lettere. Håper inderlig det løser seg.

Og husk at du veier ikke mye i det hele tatt. Men forstår jo at man har sin egen trivselvekt. Vi er vel litt like der😊. Håper du også får motivasjonen tilbake så kjøret vi på begge to mot sommeren.

Det er jo ikke bare motivasjon det handler om for din del, du har andre ting å streve med. Men jeg skal heie ekstra på deg Tulla.

Els-beth😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

God mandag, Els-beth! :)

Gratulerer med stigende treningsform! Det er da deilig å kunne løpe en mil :D

Min mil er også over timen foreløpig, men farten kommer vel etter hvert hvis vi bare jobber videre. Jeg har tatt mål av meg til ca 10 km/t i "bakkerunden" min og 11 km/t på flatere løp - på sikt.

Jeg har slitt med energi og motivasjon og skrivelysten har vært fraværende den siste uka, men vekta er forholdsvis stabil. Litt ned i morges, men det er nok bare naturlig svingning, for jeg har ikke gjort noe som skulle tilsi reell nedgang.

Ellers har jeg etter hvert funnet ut at jeg har fått en høystatussykdom, og noen fordeler fører det faktisk også med seg. Jeg følger et rehabiliteringsprogram som inneholder mye forskjellig, men også en individuell veiledningstime med fysioterapeut. Så nå har jeg fått analysert holdning og bøyelighet, fått råd om hvordan jeg skal stå og bevege meg og skal få et styrkeprogram som, sammen med intervalltrening og langløping, forhåpentligvis skal få meg på startstreken i september. Jeg fulgte noen av rådene på gårsdagens mil og merket at det gjorde godt for kroppen :)

Men jeg må altså komme i gang med intervalltrening, og det sitter litt lengre inne. Det er mange bakker her, så jeg tenkte å prøve bakkeintervaller. I hvert fall en gang kommende uke, og to ganger i uka påfølgende uker. Puh! :blink:

Ellers prøver jeg nå en ny form for sovehjelp, nemlig melatonin - naturlig søvnhormon. Det ser ganske lovende ut foreløpig, så jeg er mer optimistisk enn jeg har vært på en god stund.

Hvordan har din helg vært? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Mil på en time høres fantastisk ut! Det kunne jeg og tenke meg å klare på et eller annet tidspunkt, men tror det er langt unna. Plutselig er det der imidlertid! I mellomtiden løper jeg bl.a. intervaller. Det er jo et helvete synes jeg, men jeg gjør det likevel. For selv om løping ikke er helt min greie så vet jeg jo at det er det som funker best for å bedre kondisen. Og det er det jeg trenger - å trene meg opp så jeg får nok luft når jeg løper. For anpustenhet stopper meg faktisk før pulsen har blitt sånn kjempehøy. Men tror mye av det er mentalt også...

Så bra med veiledningstime hos fysio! Man må ta med seg alt man kan få, og hvis det hjelper løpingen så er jo ingen ting bedre. Tipper du har formen på plass til september uten problemer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Vi får nå se når det blir mil på en time da, Krusmynte... ;)

Det høres slitsomt ut med pusten som stopper, men det er jo ikke rart, så mye styrke som du har trent er du vel mye sterkere enn du har kondis til. Vil tro det er det, heller enn det mentale, som slår inn. Og nå vet jeg ikke hva du mener med ikke så høy puls, men det er jo individuelt hvor høy makspuls vi har. Har du sjekket din? :)

Nå har jeg begynt å løpe intervaller, jeg også. Har fått streng beskjed om at det må til for å øke formen og løpskapasiteten. Du skal se vi får farten opp, begge to! Og så prøver jeg å følge styrkeprogrammet jeg fikk forrige uke. Har gjennomført det tre ganger, sist i formidddag, og merker faktisk ørlite bedring, tror jeg, til tross for at jeg løp intervaller i går. Det gir jo oppmuntring! :D

Vekta står på stedet hvil. Det er ikke merkelig, for jeg har spist sånn temmelig passe for å holde den... Er visst ikke supermotivert for å gjøre en innsats mot de siste kiloene ennå. Vi får se om lysten kommer nå det blir litt mindre travelt. Men det er godt med en is og en kakebit innimellom... :rolleyes:

Vel, får gyve løs på uka - men først på lunsjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Har aldri formelt testet makspulsen min, nei, men så den oppe i 181 i min spede begynnelse på tredemøllen da jeg nettopp hadde fått klokken. Da trodde jeg at jeg skulle dø etter to minutter på 8 km/t. *ler* Fremskritt har det absolutt vært! ;) I følge formelen er 181 det som er makspulsen min nå. Lenge siden jeg har sett den så høy, men ser den gjerne oppe i 174 når jeg jobber med intervaller. Så når jeg sier ikke så høy puls så er det når jeg begynner å bli bra anpusten rundt 160. Når det er sagt så tar det lengre tid før pulsen går opp, kan ligge en stund på 160-165 i forhold til før og i tillegg går pulsen raskere ned enn før når jeg stopper, så formen er definitivt mye bedre enn den var. :) Så klager ikke. I går loffet jeg på tredemøllen i 9 km/t i 25 minutters tid, og det er en stund siden sist. På intervaller er jeg på 9,7 km/t som er bra siden jeg begynte på 9,2 for bare et par uker siden, så der og er det fremgang. At jeg løp intervaller på 10,8 for et år siden får heller være - der er jeg snart tilbake uansett. Og da begynner det å ligne på noe! Er fortsatt irritert på at jeg ikke fortsatte å gi gass på det igjennom sommeren og høsten i fjor, men det er jo ikke noe å gjøre med nå. :)

Takker forresten for kommentaren om å være sterkere enn jeg har kondis til. Det er noe jeg absolutt ikke har tenkt på før!

Å holde vekten er ingen lett sak, så vær fornøyd med at vekten står stille når det er det som er målet! Inspirasjonen kommer plutselig. Og du skal ikke se bort fra at styrketreningen kan gjøre susen og gi deg litt ekstra forbrenning. Sånne bivirkninger kan vi jo like, eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Makspuls er ikke lett å finne ut av. Men din er nok noe høyere enn 181, Krusmynte, for de sier at man skal legge på 5-10 slag fra det høyeste du klarer å se. Selv klarer jeg så vidt å nå 180 slag på intervallene nå, selv om jeg et par ganger så 185 i fjor. Jeg har oppgitt min makspuls til 190, under sterk tvil. Den sto en stund på 195, men det virker for høyt nå.

Ellers kjenner jeg igjen at det tar litt mer tid å komme opp i puls nå, heldigvis. Med mindre jeg begynner med en bratt oppoverbakke, da - da går det veldig fort!

"Loffing" i 9 km/t - hehe! Jeg skjønner at løpeformen ikke er så gal tross alt ;) Jeg løp 4x4min intervaller på 11 km/t med en prosent stigning på tredemølla tidligere i vår. Men intervallene denne uka har vært i skikkelig oppoverbakke, så farten har vært betydelig lavere. Pulsen har derimot fått kjørt seg, og det er jo hensikten.

Du kommer selvfølgelig til å øke farten veldig raskt hvis du fortsetter, så god grunnstyrke du har. Det er nok bare viljen det står på - som det jo ofte er her i livet...

Vel vel. Jeg spiser litt av hvert som ikke er direkte sunt, og må være fornøyd hvis vekta er stabil mandag. Nedgang blir det i hvert fall ikke. Men jeg får kjøre en styrkeøkt i dag og prøve å ta en lang løpetur i morgen eller kanskje helst søndag, og håpe det beste :rolleyes: Er veldig klart i markedet for økt muskelmasse ja! ;)

Hvordan går det med kurset ditt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

181 var for 2 år siden, det høyeste jeg har sett siden da er vel 177. Men det spiller mindre rolle egentlig, så lenge utholdenheten blir bedre er jeg på vei i riktig retning. :)/> Og det er nok veldig individuelt, ja - min tante som er 16 år eldre enn meg kan ligge lenge med puls på 170 uten å bli sliten sier hun - riktignok da på spinning. Men hun er jo og enda sterkere enn meg og har gått fra å trene ingenting til å konkurrere i styrkeløft! Hver sin lyst. ;)/>

Kurset mitt går greit - 1,7 kg på 2 uker må man vel være fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Oj, det var en imponerende tante! Jeg skjønner du har sterke gener ;)

Gratulerer med - 1.7 på to uker! Det er jo supert! :D

Jeg klokket inn på 65.6 kg i dag. Det er 300 g mindre enn i forrige uke, men med veldig lite vann i kroppen i følge vekta, så ingen reell nedgang. Det er det da heller ingen grunn til. Jeg trener, men spiser altfor mye - og for mye usunt - til å gå ned i vekt.

Men sånn er det her om dagen. Jeg har såvidt viljestyrke nok til å holde vekta, ikke mer. Vi får se om motivasjonen kommer dersom søvnen bedrer seg - jeg får trene regelmessig og håpe det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

I dag har jeg vært på ettårskontroll - mammografi og ultralyd. Tenk at det er ett år siden jeg fikk kreftdiagnosen. Det var ganske spesielt å være tilbake for undersøkelsene, men i dag var nyhetene bedre - de fant ikke noe galt :)

Jeg har jo visst at sannsynligheten for tilbakefall er liten, men når konsekvensene er så store er det ikke lett å slappe helt av likevel. Så nå er jeg ganske lettet - og temmelig trøtt... ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Så bra! Ingen tegn til ulumskheter kan vi like - knallgode nyheter. :) Kan ikke forestille meg hvor nervepirrende det der er, men det er nok ikke rart at du er trøtt i dag - er sikkert en enorm mental utladning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Tusen takk for hyggelige ord, Krusmynte! Jeg var litt tidlig ute, for den egentlige ettårskontrollen var i dag, med time hos onkologen. Men bildene var jo det viktigste, og konklusjonen er den samme - alt ser bra ut. Heldigvis! :)

Nå blir utfordringen å tenke så mye som mulig på sykdom og fokusere på å gradvis bygge meg videre opp igjen. For det er ikke til å stikke under en stol at jeg er langt unna normalt energinivå. Jeg klarer å trene, men er mye mer passiv enn tidligere og merker at jeg lett blir overveldet og sliten. Og så er det den hersens søvnen, da.

Vel, vel. Dagens vekt? Der skjer det lite. Ørlite ned, men vektvidunderet er ikke imponert over fettprosenten, så det skyldes nok bare lite vann i kroppen.

En riktig god uke ønskes eventuelle lesere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Mandag morgen igjen. Jeg har stått på en brutal vekt som viste nesten en kilo opp, men vet at jeg er stinn av vann i kroppen etter en veldig salt middag i går, så jeg tenker jeg registrerer morgendagens vekt i stedet. Tror egentlig at det som vanlig har skjedd lite på vektfronten.

Vi har vært på hytta i helgen, og prøvde oss på å utvide løpeturen. Drøye 12 km denne gang. Det var tungt, og jeg måtte ha en dopause underveis. Det må jeg ofte, maven har det med å slå krøll på seg. Veldig slitsomt og upraktisk! Jeg tror ikke jeg tør løpe halvmaraton hvis det ikke er tilgang på toaletter underveis i løypa. Tro om det er det? Det er jo utrolig mange som løper, og jeg kan vel ikke være den eneste som sliter med magen? :(

Uansett var de 12,4 km såpass slitsomme at jeg ikke er klar for halvmaraton ennå, selv om min optimistiske ektefelle mente jeg sikkert ville ha klart det nå. Tror han undervurderer hvor mye jeg anstrenger meg på våre felles løpeturer ;)

Jaja, ny uke nye muligheter. Sommerværet har tatt pause igjen på Østlandet, men da bør det kanskje litt lettere å trene - jeg synes det er vanskelig å løpe i varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

65.7 kg i morges. Litt mer enn jeg håpet, men slik er det. Jeg driver virkelig med hold-vekten - har veid omtrent det samme hele våren. Skulle bare ønske jeg holdt den på et tre kilo lavere nivå... <_<

I dag er varmen tilbake. Jeg har løpt en intervalløkt, og skal snart i dusjen - somler foran PCen i stedet...

Det er deilig å ikke måtte på jobb i varmen. Jeg er spent på hvordan det blir når jeg skal jobbe tilnærmet normalt fra august :unsure:

Etterpå får jeg finne ut av hva resten av dagen skal bringe. Det er nok ikke varmt nok for stranda siden det blåser en del, men det er nydelig vær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Share

• Opprett ny...