Gå til innhold

10 kg ned - nok nå!


Gjest Tulla69
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Tulla69

Takk skal du ha, Markise! :)

 

Jeg har ikke vært særlig standhaftig ved matbordet, så det var ufortjent ros. Unnet meg både desserter, rømmegrøt og noen striper Kvikklunsj i skisporet. Men langrenn brenner nå engang masse kalorier, og dermed gikk regnestykket i minus likevel. siden jeg er glad å gå på ski var det en særdeles behagelig måte å gå ned noen hundre gram på! :D

 

Du virker jo å ha stålkontroll, og har nok snart kvittet deg med de ekstra kiloene. Det blir nok verre for meg nå når den travle hverdagen er i gang igjen, men nå er det løpeføre ute (er ikke god på brodder), og det burde forhåpentligvis hjelpe. Jeg ønsker jo å bli kvitt et par-tre kilo til, jeg også, men antihormonene jeg må gå på øker appetitten,så det er en evig kamp å være måteholden.

 

Ha en god kveld og masse lykke til! Du når nok målet ditt først, men forhåpentligvis kommer jeg etter med tid og stunder. Og da skal jeg være mer aktiv her inne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Svar 142
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Tulla69

Jeg holder visst vekten stabil, jeg - men dessverre på et nivå et par-tre kilo over der jeg ønsker å være.

 

Nå skriver vi mai, og jeg er fortsatt der jeg var både sist jeg skrev og gangene før - rundt en kilo over øvre grense i ønskevektbeltet mitt.

 

Siden sist har jeg prøvd løpeføret litt for aktivt. Jeg ble for ivrig i opptrening til Sentrumsløpet og fullførte riktignok på tiden jeg planla, men pådro meg også runner's knee. Så nå har jeg slitt spinningsykkelen en drøy ukes tid, og oppsøkte fysioterapeut i dag. Forhåpentligvis går det seg forholdsvis raskt til igjen! Jeg er glad i å løpe, så dette har vært frustrerende.

 

Ellers sliter jeg som vanlig med å moderere meg i matinntaket - appetitten er fortsatt på topp.

 

Lykke til videre dere som er i mål! Ikke så mange, etter aktiviteten her inne å dømme... Jeg får fortsette kampen inne på under 10 kg :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Titter innom og hilser på! Kjedelig med skade, altså - det skal så utrolig lite til å bli satt tilbake når sånt skjer. Men det er jo fint at du trener alternativt, og forhåpentligvis skal vond vondt fordrive hos fysioen! :)

Jeg har vært fraværende her inne lenge nå, men plutselig begynte vekten å gå opp så da var det på tide med litt registrering igjen en periode. Da blir jeg automatisk mer aktiv i forumet også. Rart det der. ;) Har ligget stabilt lenge, men "plutselig" var jeg 6 kg tyngre... Ikke at det har skjedd så plutselig, vi snakker et halvår, men likevel. Så nå er det full fokus på hva man stapper i seg igjen så forsvinner kiloene nok igjen.

God bedring, håper foten blir fort frisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Så hyggelig at du titter innom, Krusmynte! :) Dumt med ekstra kilo - men du verden så lett de kommer på hvis en ikke er påpasselig. Men du får nok ordning på vekta igjen!

 

Takk for gode ønsker! Ja, kjedelig å ikke kunne løpe, men jeg tror behandlingene har hjulpet - det var iallfall atskillig mindre vondt gang nr 2, men den virkelige testen kommer jo når jeg begynner å løpe igjen, om halvannen ukes tid. Det er jeg spent på. I mellomtiden blir det spinning og kanskje litt styrke. Og massasjerulling!

 

Det er vel akkurat det jeg får prøve nå. Og så i seng! Godnatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
Gjest Tulla69

Jeg later som jeg "bor" jeg inne også, jeg...

 

Men det fortjener jeg jo ikke, for målet er jo under 65 kg, og jeg er over 66. Vel, litt under i morges igjen, men likevel...

 

Jeg er såvidt i gang med løping igjen, men har ikke våget meg på mer enn 6 km og føler meg helt ute av form. Da ble likevel CERG-kalkulatoren for beregning av fysisk alder en oppmuntring: Etter å ha lagt inn alder, høyde, vekt, treningsvaner, midjemål og hvilepuls ble jeg - 22 år gammel! :blink:

 

Mindre enn halvparten av min faktiske alder :lol:

 

Det får muntre meg opp når jeg føler meg sliten, tiltaksløs og daff ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk så ung og flott du er, Tulla. Vet ikke om jeg ville tort å satse på en slik test. Det kunne jo blitt skikkelig nedtur :D. Trente styrke i går. Første gang på lenge. I dag verker skuldre og armmuskulatur. Vondt-Godt :P.Så jeg blir nok verken bedømt til 20 eller 30 eller 40.

 

Synes du skalvære her på denne "avdelingen". Ett kilo er for lite for flytting. Det går du fort av deg, vet du.Jeg varierer 2 kg +/- i løpet av få dager.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Takk for hyggelig tilbakemelding, Markise! :)

 

Hehe, vet ikke om du ville synes jeg var like ung og flott om du så meg i virkeligheten :o

 

Det er hyggelig at du tenker jeg kan være her inne, men jeg flytter ikke skikkelig inn før jeg er innenfor vektbeltet mitt. Det er riktig at vekten varierer en god del, men jeg har ikke vært under 65 kg siden før jul, så den varierer på høyt nivå! Ikke så rart, for jeg har ikke orket å gjøre en innsats for å kvitte meg med de overflødige kiloene.

 

Du ville nok også få en opptur med CERG-kalkulatoren. Armstyrke oppgis ikke - hvis den gjorde det ville jeg sikkert ha nærmet meg 50 med stormskritt! Men jeg har restene av en tidligere veldig smal midje og en hvilepuls på ca. 55 slag, og det gjorde visst utslaget.

 

Jaja. 66 kg i morges - igjen. Så i praksis driver jeg iallfall med å holde vekten! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Inne og besøker min gamle tråd...

 

Jeg er ikke innenfor vektbeltet mitt, men holde vekten gjør jeg jo - bare på litt for høyt nivå. Mandag veide jeg igjen inn på 66 kg blank :rolleyes:

 

Kondis og styrke er imidlertid labre nå - skader, stress, søvnmangel og forkjølelse har satt spor. Nå prøver jeg å samle viljestyrke til å komme i gang med trening igjen, og særlig styrkedelen, som jeg jo slett ikke liker.

 

Jeg teller på knappene om jeg skal flytte tilbake hit og bare akseptere mitt nåværende nivå, eller om jeg skal bli på under 10 kg litt til og faktisk gjøre en innsats. Så langt har jeg ikke orket/giddet!

 

Den som lever får se ;)

 

Hvis noen titter innom ønsker jeg en fortreffelig helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det er høst, mørkt og kaldt. Jeg fryser, appetitten er på topp men aktivitetsnivået daler. Da er det ikke rart jeg sliter med vekta! :blink:

 

Jeg har gått opp en kilo og vipper nå rundt 67 kg, ikke 66 som sist. Og så er det ikke lenge til jul. Jeg aner trøbbel!

 

Har funnet frem dagslyslampe og prøver å få trent, men merker godt at det blir mindre bevegelse enn i sommer. Jobben tar det meste jeg har av energi.

 

Vel, vel. Jeg får prøve så hardt jeg kan å ta meg sammen og unngå et juleskred med kilo... ;)

 

Frustrert hilsen, Tulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tulla.

 

Takk for sist på "Bijous sommerplan tråden". Jeg hoppa av den da jeg innså at jeg måtte si meg fornøyd med kroppen min og koble av slankehysteriet en stund. Det har vel gått sånn passe. Planen om å holde vekten, som var rett over 60, har sklidd ut og jeg vurderer om jeg skal henge meg på en "Holde vekten tråd" i stedet for å fokusere på de siste par kiloene som aldri blir borte.

 

Greia er at jeg nok trenger litt tough love. Noen må være streng med meg og bidra med motivasjon for at jeg skal skjerpe meg. Kan ikke være med på et opplegg hvor man finner unnskyldninger for hverandre. Da klarer jeg ikke å ta meg sammen. Men hvis jeg har en sparrepartner som virkelig står på har jeg derimot noe å strekke meg mot.

 

Jeg ser at du kjemper på fortsatt i alle fall, selv om motivasjonen ikke er på topp. Er du klar for et strenghetsregime ut november hvor vi virkelig står på begge to? Hvor det ikke er lov å unnskylde hverandre?

 

Jeg vurderer i alle fall en runde med GR igjen. For å få en boost i livsstilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Snusmumrikke!

 

Jeg har vært her inne mye sjeldnere i det siste, og så ikke denne før nå. Veldig hyggelig å høre fra deg, og nei, jeg har ikke gitt opp, men disiplinen er ikke på topp om dagen, så det spørs om jeg er noen god sparringspartner akkurat nå. Selv om jeg nok også ville være mye mer fornøyd under 65 kg... Rart det skal være så vanskelig!

 

Ønsker deg uansett masse lykke til! Vil vi det nok lykkes vi, for vi vet jo godt hvordan det skal gjøres :rolleyes:

 

Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei Snusmumrikke!

 

Jeg har vært her inne mye sjeldnere i det siste, og så ikke denne før nå. Veldig hyggelig å høre fra deg, og nei, jeg har ikke gitt opp, men disiplinen er ikke på topp om dagen, så det spørs om jeg er noen god sparringspartner akkurat nå. Selv om jeg nok også ville være mye mer fornøyd under 65 kg... Rart det skal være så vanskelig!

 

Ønsker deg uansett masse lykke til! Vil vi det nok lykkes vi, for vi vet jo godt hvordan det skal gjøres :rolleyes:/>

 

Tulla :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia, Snusmimrikke!

Lyst å bli med inn på "ned under 10 kg" igjen, på tråden Daglige betraktninger på min vei nedover 60tallet??? Jeg var jo litt sammen med deg på Bijou sin sommerplan. Nå er jeg på egen tråd, og der er også en som heter Rizzi som joiner! Vi tenker å heie på hverandre frem mot jul. Det er bare småkilo igjen på oss; det vil si for min del ca 3 kg. Veldig vanskelig likevel! Og det er kanskje noe lignedne du kjemper med, selv om jeg syns du er SÅ heldig som er der du er :)/> - vi er jo om trent like høye ;)/> Men om du skulle ønske å bli med for å komme ned et par kilo som du ønsker, så er du iallfall hjertelig velkommen på "Daglige betraktninger på min vei nedover 60tallet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig var det litt som foregikk på tråden min, selv om det ikke er jeg som står for aktiviteten ;)

 

Selv er jeg fortsatt i kulissene er sted. Har ikke gitt helt blaffen, men er ikke flink heller. Vekta vipper nok rundt 67 kg igjen etter helgens festligheter. Jeg spiser litt av hvert jeg ikke burde, men ikke i store mengder. Motivasjonen er fortsatt laber - jeg synes det er mørkt og kaldt og føler jeg får lite igjen for måteholdet og treningsinnsatsen.

 

Nå ser jeg dessuten ganske mørkt på sesongen som nærmer seg. Det er vanskelig å vise måtehold i julefatene, så det er mulig jeg må krype til korset og ta et skikkelig slankestunt på nyåret. Kjenner jeg absolutt ikke har lyst! :(

 

Vel, vel. Ønsker alle lykke til i juletida! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Godt nyttår 2017! Håper eventuelle lesere har hatt en fin jul! :)

 

Lenge siden sist fra meg nå. Jeg er dessuten på fjellet helt uten vekt. Har spist og drukket masse i jula - nesten helt frislipp. Men har også beveget meg ganske mye, med løpeturer på mølle, gåturer og nå til sist noen skiturer. Har nok lagt på meg litt, men klærne kjennes ikke så veldig annerledes ut. Fasiten kommer om noen dager når jeg er hjemme igjen.

 

Jeg krøp jo oppover mot 67-tallet før ferien, og mindre er jeg iallfall ikke blitt, så jeg tenker å bli litt fornuftigere når jeg kommer hjem. Jeg trives best rundt 65 kg eller litt under og må begynne å bevege meg ditover igjen. Hvis kroppen holder og jeg får trent bør det ikke være noen umulighet. Fjoråret ble krevende med diverse småskader som stoppet den mest effektive treningen,og da sliter jeg, for appetitten er det ikke noe å si på!

 

Får se an vekta og aktiviteten her inne på sidene før jeg bestemmer meg for om jeg skal rapportere på denne tråden eller inne på under 10 kg.

 

Da var begynnelsen på en beslutning tatt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Tusler innom og sier hei! Ser du skrev på tråden min her inne i september - da er ihvertfall minst 4 mnd siden jeg var inne her sist....

 

Ting har ikke gått helt som de skal i det siste, og nå er det på'an igjen. Er litt usikker på hvor mye jeg vil ned og om jeg skal starte en egen tråd et eller annet sted, men tenker omtrentlig 10 kg. Da jeg veide meg i midten av desember var jeg akkurat 10 kg over idealvekten. Det er "bare" 4 kg mer enn i vår, men selv om jeg har jobbet hardt med å ikke være så opphengt i tall som jeg har vært så kjenner jeg det nå på noen klær og det vil vi ikke ha noe av! Har måttet pakke bort både kropps- og matvekten i lengre perioder og øvd meg på å ikke være opphengt i tall, for det tok litt overhånd. Har i lange perioder spist for lite, og jeg måtte derfor bare få det vekk. Jeg er litt redd for at forbrenningen min kommer til å bære preg av det, får vente og se...

Veide meg ikke i morges, jeg har jo alltid hatt mandag som veiedag men bør vel ta det i morgen selv om jeg glemte det i dag. Vurderte å gi meg selv en uke før jeg veier meg av frykt for hva vekten vil vise etter en jul med det som kun kan kalles fråtsing, men samtidig er jo den første uken ofte den beste og kan gi god motivasjon til videre arbeid....

 

Har gått noen runder med meg selv i forhold til kurs eller ikke, de fysiske kursene begynner her i neste uke mens nettkursene kan man jo ta når som helst. Men vurderer å prøve alene selv om jeg vet at det er lettere når jeg blir "holdt litt i nakken". Tidligere når jeg har prøvd meg alene har jeg jo hatt en tråd her inne hvor jeg har fortalt hvordan det har gått hver uke, men det har jo hatt en tendens til å bli monolog og det er jo ikke særlig motiverende har jeg oppdaget. :) Kjenner jeg er litt sur på meg selv for at jeg griper fatt i dette nå i januar, for da har det plutselig sånt nyttårsforsett-preg hvis du skjønner.... Men når det er sagt - treningen har jeg holdt på med hele veien, kun avbrutt av litt sykdom innimellom. 2 dager i uken er fast, enkelte uker blir det 3, og fører fortsatt treningsdagbok og synes fortsatt kardiotrening er både kjedelig og slitsomt men gjør det nå likevel. :)

 

Håper du har hatt en deilig juleferie på fjellet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig godt nyttår, Krusmynte! :D

 

Nå så jeg at du også hadde vært her inne. Så hyggelig, jeg har lurt på hvordan det går med deg!

 

Jeg ser du føler du har litt å ta tak i, men er det noen som kan det er det jo du, med eller uten kurs. Og det er nok lettere siden du har vedlikeholdt treningen!

 

Jeg har nettopp laget en ny tråd for å markere et skifte fra denne trådens sykdomsfokus - selv om jeg må gå på medisiner i mange år til er jeg veldig klart tilbake i vanlig hverdag med jobb, barn og eldre slektninger som dessverre er å bety inn i skyggenes dal, og selv om jeg nok lettere blir sliten enn før fungerer jeg temmelig normalt så lenge jeg får trent.

 

Har ikke vi ganske overensstemmende mål og fokus? Du er hjertelig velkommen på min nye tråd hvis du kan føle deg noenlunde hjemme der ;)

 

Uansett - masse lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...