Gå til innhold

Ned 15-20 kg, dagbok


Gjest 2014
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jente på 29 år som startet med Grete Roede registrering på egenhånd for 1,5 uke siden, ligger på meny 2, 1600 kcal om dagen.

Gått på kurs før, da gikk jeg ned 7 kg. Men så kommer jo den vanlige unskyldningen; HVERDAGEN, og jeg gikk opp 6 kg igjen.

 

Startet 28.juni, med veiedag mandager:

 

28.06: 85 kg

 

30.06: 84,4 kg (ned 0,6 kg)

 

07.07: 83,8 kg (ned 0,6 kg)

 

Total vekt ned: 1,2 kg

 

Første delmål er 80 kg

 

Jeg er ellers over gjennomsnittet matinteressert og kommer til å legge ut litt oppskrifter og tips i ny og ne.

 

Hyggelig om noen vil slå følge :)

 

God sommerkveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slår gjerne følge :)/>

 

Er i gang med nettkurs. Veide meg på mandag, vekten viste 75,7. Ønsker meg ned til ca 65.

 

Så bra, hyggelig! Mitt langsiktige mål er også 65, men vi får ta et steg av gangen; 80 først ;) gleder meg til veiing på mandag!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også gjerne være med :)

 

Jeg er 28 år og vil ned 15 kg. Har det siste året forsøkt å gå ned, men pga problemer har jeg ikke klart å fokusere ordentlig og har holdt meg på +/- 3-4 kg. Heldigvis har mine forsøk på vektnedgang i alle fall ført til at jeg ikke har rast opp i vekt igjen, så pr i dag ligger jeg på samme vekt som i fjor. Håper at fokuset vil holde seg på plass fra nå :)

 

Min startvekt er 70,5 kg

 

Første delmål er 67,9 kg

 

Endelig mål er 55 kg

 

Synes det er litt vanskelig å fokusere fullt når hele familien har ferie, så i første omgang vil jeg forsøke å holde vekten de neste 2 ukene for så å begynne for fullt i uke 31. Evt nedgang bli bonus ;) Jeg har veiedag på tirsdager.

 

Veldig morsomt at du vil dele oppskrifter og andre tips :)

Jeg handler en del på Iherb.com og kjøper en del kalorifrie eller kalorifattige produkter derifra. Legger gjerne ut linker om det er av interesse :) Prøver også ut en del oppskrifter på sukkerfri bakst og godteri. Noe blir bra, noe mindre bra :P Når jeg sitter på pcen skal jeg legge ut oppskrift på noen gode muffins :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil og være med på denne tråden. Jeg går på nettkurs, og var 83,4 når jeg startet.

Er nå nede i 81,9 og har blant annet vært en uke syden i løpet av disse tre ukene siden jeg startet så jeg er egentlig fornøyd.

Jeg håper å komme ned i 67 kilo etter hvert. Jeg er 1,68 høy og første delmål er 78 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag alle sammen,

 

Nå er det sesong for norske tomater og cherrytomater, de er supergode og proppfulle av A- og C-vitminer. Tomater er JA-mat, så hvorfor ikke ha de på brødskiva med litt pepper og maldonsalt? Selv foretrekker jeg hjemmelaget speltbrød under tomatene.

 

2 speltbrødskiver a 30 gram + 70 gram tomat = 177 kcal, hvorav 13 av kcal er fra tomatene. Perfekt frokost dersom man vil spare noen ekstra kcal til senere på dagen.

 

Til middag er det godt med cherrytomater med timian og litt hvitløk + salt, pepper og litt olivenolje som bakes i ovnen eller på grillen.

 

Problemer med å spise nok grønnsaker? 6 store cherrytomater = 100 gram ;)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bolla og Evhaha,

 

Så hyggelig at dere vil bli med :) Jo flere, jo bedre!

 

Ser frem til oppskriften på muffins "Bolla"..og legg gjerne ut linker med tips og produkter :)

 

"Evhaha",bra jobbet med tanke på syden og alt, ikke like lett når man ikke kan styre kosten helt selv..vær stolt!

 

- 2014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, 2014. :-)

Ser også frem til muffinsoppskrift.

Ja, jeg er litt kry for at jeg klarte å holde vekten nede i Spania. Nå må det vel nevnes at de to som også ferierte der er aktive, ei med volleyball på høyt nivå og ei som er ivrig med maraton og thriatlon. Så snop var ikke samtaleemne eller på bordet i det hele tatt, og det var jo like greit. Sjokolade er min last, så det spørs om jeg hadde vært like flink hvis det hadde vært sjokolade på bordet.

Nå når jeg følger kurs og spiser mye grønnsaker og frukt ( trodde jeg var ganske flink med det, men ser nå at jeg lå alt for lavt) så er søtsuget mye mindre. Jeg liker å bruke røde druer på osten, og da dekker det søtsuget har jeg merket.

Jeg har veiedag onsdager så jeg er spent om det går ned eller om jeg er kommet til stillstandsuke. De dukker jo opp med jevne mellomrom forstår jeg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frokenfryd

Veiedag...

 

Jeg har som nevnt tidligere meldt meg på nettkurs, men pga noen oppstartsproblemer så begynner jeg denne uka. Jeg er motivert og klar :)

 

Som jeg har nevnt i en annen tråd, så bestemte jeg meg i midten av juni at jeg skulle melde meg på kurs. Jeg veide meg 17. mai (skulle inn i bunaden, som viste seg å være lovlig trang) og da viste vekten 82 kg. Når jeg da 28. juni mottok Roede-bøkene, veide jeg meg på nytt. Vekten viste da 80,2. Så den 30.juni så begynte jeg så smått. Synes selv jeg var flink, har aldri spist så mye som jeg har gjort de siste ukene :) Og jeg begynte å gå turer, med og uten mann. Opp og ned vår lokale slalombakke, og opp og bortover, opp og bortover i nærområdet der vi bor (vi bor i en oppoverbakke). Og den 7 .juni viste vekten 75,7. Jeg fikk jo helt hakeslepp!!! Hadde jo ikke trodd at jeg skulle miste så mye på en uke. Men jeg tenker det var mye vann. Målene på kroppen viste de samme, unntagen rundt midjen. Der var det 3 cm mindre.

 

Ble jo selvsagt veldig motivert og glad for dette. Men grudde meg litt til å veie meg i dag. Trodde nesten at jeg skulle ha gått opp. Men hadde gått ned 0,3 kg. Så da får jeg si meg fornøyd med det, nå som jeg begynner for alvor i dag.

 

Jeg psyker meg opp til 3 uker med ferie uten de stor utskeielsene. Det blir spennende. Men jeg er så bestemt på å klare dette (selv om min viljestyrke mang en gang blir satt på stor prøve).

 

Første delmål er 72 kg.

 

Hei så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag :)

 

28.06: 85 kg

 

30.06: 84,4 kg (ned 0,6 kg)

 

07.07: 83,8 kg (ned 0,6 kg)

 

14.07: 82,9 kr (ned 0,9 kg)

 

Total vekt ned: 2,1 kg

 

Da ble det ned 0,9 kg denne uken, fornøyd med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Så koselig at vi blir en liten gjeng her inne :) Og gratulerer så mye med nedgang for dere alle! Det er utrolig bra nå i disse ferietider :D

 

Jeg har ikke veid meg ennå, og velger å vente til etter ferien. Det er da jeg virkelig begynner.

 

Oppskriftene på muffins har jeg stjålet fra kriweb.no. Det er egentlig en oppskrift på bananbrød, men jeg valgte å lage muffins. Kakemiksen er fra Funksjonell mat og kan kjøpes på Meny. Jeg kjøpte en sånn pakke til 800 kr på nettsiden deres med både diverse mel, ferdigikser og sukrinprodukter. Men man kan nok fint bruke det melet man har, men da må man nok også tilsette litt søtning som f.eks Sukrin Gold.

 

OPPSKRIFT

2 egg

1 stor moden banan

100 g kakemiks

1 stor ss mager vanilje kesam

noen ss melk til passe konsistens

 

Mos bananen godt. Pisk eggene luftig og ha i alt utenom melken. Ha i melk til passe konsistens. Full i muffinsformer og stek på 180 grader til de er ferdig. Jeg husker ikke hvor lang tid det tok, men bruk en tannpirker (uten smak ;) ) til å sjekke.

 

For glasur kan man blande litt Mager Philadelfia eller mager (vanilje) kesam med sukrin melis. Jeg fikk 10 muffins av denne oppskriften og regnet ut at hver kom på ca 55 kcal.

 

Denne røren kan jo brukes som utgangspunkt til andre typer muffins. Neste gang skal jeg prøve å blande kakao og noen dråper Stevia sjokolade (se link under) i så jeg får sjokolademuffins. Skal oppdatere om hvordan de blir ;)

 

 

På Iherb.com handler jeg en del. Venter en pakke nå og har laget ferdig noen handlekurver til jeg kommer hjem fra ferie. Det kan være greit å lese en Iherb-guide om dere ikke har handlet der før. Søk Iherb giude på google ;) Det viktigste er å huske på å holde seg under 200 kr (ikke inkl frakt) for å slippe toll. Man får mye for det.

Hos Iherb går det på vekt i forhold til frakt. Jeg bruker som oftest DHL da de er billigst, gjerne rundt 8-10 dollar. Da kommer pakken på døra di innen en uke, gjerne 3-5 dager. Om man bestiller lettere varer som kan pakkes flatt kan man velge den "vanlige" måten til 4 dollar. Da tar det noen uker og så får man hentelapp i postkassa. Denne venter jeg på nå ;)

 

Varene jeg har prøvd og er fornøyd med er:

 

- Peanøttsmør i purverform som blabdes med vann. Smaker faktisk ekte og bare 22,5 kcal i 1 ss

PB2 Peanøttsmør

 

- Sjokoladesirup helt uten kcal som jeg bruker til å lage sjokolademelk for å dekke søtsuget. Ekstra lettmelk og en stor ss sirup - kun kcal fra melka ;)

Sjokoladesirup uten kcal

 

- Thousand Island Dressing - Synes denne smaker godt på salater eller til det jeg måtte ønske litt dressing til. Denne er helt uten kcal ;)

 

- Atkinsbarer

Sjokolademouse og karamell

 

Bounty

 

- Mirakelnudler- nudler uten kcal

Disse smaker litt som glassnudler. De må skylles godt før bruk. Lar de ligge i en sil og i rennende vann gjerne i noen minutter. De smaker ingen ting, så de trenger smakstilsetning. Bruker de enten i wok eller som pasta med en god saus.

 

- Steviadråper - dråper som gir søtning og smak

Stevia sjokolade

 

Stevia vanilje

 

- Ekstra virgin kokosolje

 

- Diverse Yogi te

 

 

Jeg har noen ting jeg ikke har prøvd ennå og venter som sagt på pakke, så kan holde dere oppdatert om det er interesse for det :)

 

 

Puh.. Dette ble et langt innlegg!

Ønsker dere en fin og sunn dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag. Ned 0,8 kilo. Hadde håpet på mer, men er egentlig fornøyd. Det er ferie og vi liker å gå på kafé. Prøver å velge lurt, men føler at det er vanskelig å vite hvor mye kalorier det er i varene.

Jeg har gått ned 6 cm i midjen, 2 på lår og stillstand eller 1 cm på de andre stedene. Til sammen 14,5 cm, så selv om det ser lite ut på vekta så skjer det ting likevel. Har ikke sett hensikten tidligere med å måle seg, men ser nå at det er en fin motivasjonsfaktor og hjelp.

Så langt i dag har jeg hatt ei lita yogaøkt og en halvtimes morgentur med vovsen. Bruker noen av dere pulsklokke eller noe slikt?

Har tenkt litt på det, men synes de virker så avanserte å bruke. Bruker yoga app'en, og liker den veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frokenfryd

 

På Iherb.com handler jeg en del. Venter en pakke nå og har laget ferdig noen handlekurver til jeg kommer hjem fra ferie. Det kan være greit å lese en Iherb-guide om dere ikke har handlet der før. Søk Iherb giude på google ;)/>/>/>/> Det viktigste er å huske på å holde seg under 200 kr (ikke inkl frakt) for å slippe toll. Man får mye for det.

Hos Iherb går det på vekt i forhold til frakt. Jeg bruker som oftest DHL da de er billigst, gjerne rundt 8-10 dollar. Da kommer pakken på døra di innen en uke, gjerne 3-5 dager. Om man bestiller lettere varer som kan pakkes flatt kan man velge den "vanlige" måten til 4 dollar. Da tar det noen uker og så får man hentelapp i postkassa. Denne venter jeg på nå ;)/>/>/>/>

 

Varene jeg har prøvd og er fornøyd med er:

 

- Peanøttsmør i purverform som blabdes med vann. Smaker faktisk ekte og bare 22,5 kcal i 1 ss

PB2 Peanøttsmør

 

- Sjokoladesirup helt uten kcal som jeg bruker til å lage sjokolademelk for å dekke søtsuget. Ekstra lettmelk og en stor ss sirup - kun kcal fra melka ;)/>/>/>/>

Sjokoladesirup uten kcal

 

- Thousand Island Dressing - Synes denne smaker godt på salater eller til det jeg måtte ønske litt dressing til. Denne er helt uten kcal ;)/>/>/>/>

 

- Atkinsbarer

Sjokolademouse og karamell

 

Bounty

 

- Mirakelnudler- nudler uten kcal

Disse smaker litt som glassnudler. De må skylles godt før bruk. Lar de ligge i en sil og i rennende vann gjerne i noen minutter. De smaker ingen ting, så de trenger smakstilsetning. Bruker de enten i wok eller som pasta med en god saus.

 

- Steviadråper - dråper som gir søtning og smak

Stevia sjokolade

 

Stevia vanilje

 

- Ekstra virgin kokosolje

 

- Diverse Yogi te

 

 

Jeg har noen ting jeg ikke har prøvd ennå og venter som sagt på pakke, så kan holde dere oppdatert om det er interesse for det :)/>/>/>/>

 

 

Puh.. Dette ble et langt innlegg!

Ønsker dere en fin og sunn dag! :)/>/>/>/>

 

 

Jeg er også en iherb'er :)/>/>/> Har bestilt en del derfra og er veldig fornøyd. Kjekt med tips fra andre også.

 

I dag kom en utfordring. Ferietid og dagstur til Charlottenberg. Mann og barn vil på McDonalds og spise, og da blir jeg veldig ambivalent.Hva skal jeg spise da?? Wrapen så ikke god ut og jeg endte med å spise 8 biter med nuggets + 0,5 l cola. Føler jeg skeiet skikkelig ut!!

 

Jeg skal spise 1400 kcal om dagen og i dag overskred jeg den på nesten 200 kcal. Ingen trim i dag, da turen tok hele dagen. I morgen er det hjemmedag. Fikk nye joggesko av mannen og de skal så teste seg opp slalombakken.....vel, det skal vel forsåvidt jeg også..:)/>/>/>

 

Mannen min skryter veldig fordelen av å ha pulsklokke. Det forbedrer treningen og slikt. Jeg har ikke brukt den så mye, men vurderer å ha den på når jeg traver opp slalombakken her. Da slår blodpumpa jevnt og det er nok ei bra intervalløkt. Skal teste det ut i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen,

 

Gøy med tips og oppskrifter, bare gi beskjed når nye ting prøves ut :)

 

Når det gjelder pulsklokke er det noe jeg absolutt vil anbefale. Jeg syns det er veldig motiverende og det vil gi deg en mer nøyaktig måling av trimpoeng dersom du registrerer det :)

 

Stå på videre med sommerens fristelser, dere er flinke, det sitter i hodet. Her ble det grete roede sine kesampletter til kveldskos i dag, nam.. Og fortsatt under maks kcal ;)

 

-2014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evhaha: Gratulerer med flott nedgang! 0,8 er jo MYE! Lurt å følge med på cm ja. Jeg hadde en lang periode hvor jeg ikke gikk ned noe men mistet masse cm rundt om, så det er lurt for å holde motivasjonen oppe.

 

frokenfryd: 200 kcal over er ikke krise når det bare er en dag. Nesten tvert imot, kurslederen min sa en gang at det er bedre at vi svinger kcal inntaket litt ettersom kroppen etter en stund vil tilpasse seg kcal-mengden og man vil da gå saktere ned. Jeg ville ikke hatt så veldig dårlig samvittighet om det er noe som tilhører sjeldenheten. Det er jo tross alt ferie ;)

Vil gjerne høre om du har noen gode iherb-tips :)

 

I dag lagde jeg noen gode pannekaker/lapper til frokost. De er laget på havrekli og er fulle av nåde fiber og protein.

 

 

Havrelapper

36 g havrekli

3 eggehviter

150 g mager vanilje kesam

 

Kjør kli og kesam med stavmikser. Stivpisk eggehvitene og bland forsiktig inn kli/kesam. Stek på medium varme til gjennomstekt, ca 3 min på ene siden og 2 på andre. Jeg stekte tre pr omgang og fikk 6 lapper. Hver lapp inneholder ca 50 kcal.

Jeg spiste 3 lapper, 15 g brunost og 20 g jordbærsyltetøy uten sukker og havnet på 229 kcal til frokost. Nam! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har detvært noen dager med litt variabel innsats fra min side. Bursdagsfeiring, spist en del ute og hyttebesøk hos familie.

Prøver å velge smart, men er får ikke veid maten så det blir jo sånn cirka. Vekta viste litt opp i morges, så jeg håper jeg får tatt meg inn igjentil veiedagpå onsdag. Har meldt meg inn på endomondo. Så jeg bruker den appen når jeg går tur. Har ikke lært meg den helt ennå, men det funker. I og med at jeg har hunden med på tur så blir det en del stopp for hun eeeeelsker å hilse på andre hunder. Hyggelig det da!

Takk for oppskrift på muffins, skal få tak i det me,et og prøve de.

Ellers så er jeg også en ivrig kunde hos iherb. De har mye billig og bra, og så liker jeg deres filosofi med sunne varer og fairtrade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frokenfryd

I disse deilige sommerdagene her på Østlandet, blir det mange timer på stranden. Har smørt med meg niste og det har fungert bra. Jeg synes selv jeg stort sett er flink, men får så dårlig samvittighet når jeg føler jeg sprekker. Og med det mener jeg at jeg tar 3 biter fra smågodt-posen fra Sverige, og en neve potetgull om kvelden foran TV'n. Det skal sies at smågodt-spisingen har skjedd 2 ganger denne uken, og en neve potetgull har blitt til to. Blir spennende på veiedagen i morgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh!!! Dette er så vanskelig! Klarer bare ikke å holde meg i ferien :( Skulle tro jeg overhodet ikke har noen selvkontroll. Har skjeiet ut hver eneste dag og får like dårlig samvittighet hver eneste kveld når jeg legger meg. Begynner hver dag bra og prøver å holde fokus utover dagen, men det frister sånn med en is (eller to) i varmen ig så blir det noe "kos" på kvelden sammen med mannen. Herlig med ferie, men kjenner jeg begynner å se frem til hverdagen igjen.

Uff, liten utblåsning fra meg :unsure: Håper det går bedre med dere en det går med meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått ned 0,4 på veiedagen og 3,5 cm. Ikke mye, men det var nå likevel et lite trinn ned.

Jeg ser også at det er vanskelig nå i ferien. Ekstremt varmt er det her jeg bor så det har blitt hentepizza, sushi og noen iskremer.

Jaja, en får prøve å holde fokus. To uker igjen av kurset og hittil 2,4 kilo ned. Det er lite, men vanligvis i ferien så går jeg opp et par kilo så sammenlignet med det så får jeg være fornøyd. 81,1 nå og håper jeg kommer ned under 80 i løpet av de neste to ukene. Men 7cm ned i midjen og det merker jeg på klærne og i speilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frokenfryd

Det er ikke lette, dette....:)/> men det er jo en trøst å se at det er flere enn meg som merker at ferietiden kan være utfordrende.

 

Min forrige uke begynte bra. Flere timers fjelltur på tirsdag. Dro på festival på torsdag og dermed sklei hele opplegget ut...Fredag ble det fjelltur igjen, men med tre dager på festival ble det sene kvelder, mye moro og vin (og slikt) og dagen derpå (tre dager derpå, faktisk). Veiedag i går. Ned 0,3 kg og noe cm på kroppen. Må si meg fornøyd etter hurra-meg-rundt-helg. Nå venter siste ferieuke. Tenk om vi kunne ha hatt 6 uker ferie. 4 uker ferie på sommeren, en ukes ferie på høsten og den siste uken spredt ut over hele året de dagene vi måtte ønsker. Det hadde vært noe det!! :)/>

 

Vel, enn så lenge blir det altså inn i hverdagens rutiner fra mandag igjen. Kanskje like greit...:)/>

 

God uke til dere alle :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var dagen kommet. Tilbake til hverdagen, og min slankestart! Jeg kjenner at jeg gleder meg :)

Jeg har noen lunde klart målet om å være stabil i ferien. Vekta viste 70,9 i dag, 400 gram opp fra før ferien, og det er jeg fornøyd med. Tidligere har det gjerne blitt både 2 og 3 kg opp, så synes jeg har klart meg relativt bra. Litt for mange fristelser når varmen var på det verste, men fant ut at selv om det ble både en og to is orket jeg ikke så mye mat, så det gikk vel kanskje opp i opp..

 

Vel, vekta i dag viste altså 70,9 kg. Første mål for meg er å ta av 2 kg i løpet av august slik at 1. september skal vekta vise 68,9. Synes dette er et realistisk og overkommelig mål. Om 10 uker reiser jeg på shoppingweekend, og til da håper jeg å ha gått ned 5-6 kg.

 

Håper det går bra med dere andre! Har vært litt stille her inne..

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frokenfryd

Ja, da hverdagen her igjen. Første dag på jobb. I går kveld var jeg ikke klar i det hele tatt. Men det var godt å komme i gang igjen i dag.

 

Veie-og måledag. Hakeslepp igjen..litt samme tilstand som 1 uke etter oppstart. Da jeg begynte på kurs viste vekten 80,2 kg. En uke etter hadde jeg gått ned til 75 kg. Trodde ikke helt det jeg så, men kursleder og jeg ble nok enige om at det var mye vann som hadde blitt borte. En uke senere hadde jeg gått opp til 77,4 kg. Helt greit, jeg var fortsatt fornøyd. Vekten i dag viste 67 kg. Jeg for min del skjønner ingenting....har gått ned litt i cm. Må være mye vann denne gangen også. Jeg må da ha mye vann i kroppen, ser vel ut som en sviske ved kursslutt :P/> Vel, jeg har ingen forhåptninger om at vekten er den samme eller mindre i neste uke. Har sikkert gått opp til over 70...

 

Noen fler som har opplevd dette? Vekten er ny og det er også batteriene, bare så det er sagt. Ikke har jeg sultet meg og slikt. Kan det være vekten som er helt på vidda?? Skal veie meg i kveld, bare for å dobbeltsjekke....Kjøper ny vekt om den viser 77 igjen :)/> :P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frokenfryd

Ja, da hverdagen her igjen. Første dag på jobb. I går kveld var jeg ikke klar i det hele tatt. Men det var godt å komme i gang igjen i dag.

 

Veie-og måledag. Hakeslepp igjen..litt samme tilstand som 1 uke etter oppstart. Da jeg begynte på kurs viste vekten 80,2 kg. En uke etter hadde jeg gått ned til 75 kg. Trodde ikke helt det jeg så, men kursleder og jeg ble nok enige om at det var mye vann som hadde blitt borte. En uke senere hadde jeg gått opp til 77,4 kg. Helt greit, jeg var fortsatt fornøyd. Vekten i dag viste 67 kg. Jeg for min del skjønner ingenting....har gått ned litt i cm. Må være mye vann denne gangen også. Jeg må da ha mye vann i kroppen, ser vel ut som en sviske ved kursslutt :P/>/> Vel, jeg har ingen forhåptninger om at vekten er den samme eller mindre i neste uke. Har sikkert gått opp til over 70...

 

Noen fler som har opplevd dette? Vekten er ny og det er også batteriene, bare så det er sagt. Ikke har jeg sultet meg og slikt. Kan det være vekten som er helt på vidda?? Skal veie meg i kveld, bare for å dobbeltsjekke....Kjøper ny vekt om den viser 77 igjen :)/>/> :P/>/>

 

 

He he, vekten min har sparken!! Veide meg nå mens jeg pusset tennene og nå viste vekten 71 kg. Jada, det går opp og ned :) nå blir det ekstra spennende å se hvor mye jeg egentlig har gått ned siden kursstart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den viste jo mildt sagt springende resultat den vekta! :-)

Greit å ha en som viser riktig, i stedet for en hyggelig en ;-)

I dag var siste veiedagen på nettkurset. Ned 2,9 kilo til sammen, men 33 cm.

Jeg hadde håpet å gå ned noe mer, men med sommer og en del aktiviteter og iskrem i varmen så får jeg være fornøyd sier fornuften.

Men skal jeg være ærlig hadde jeg håpet å komme hvertfall under 80, men deg ble 80,7.

Jaja, jeg skal gå videre på egen hånd. Kom godt i gang med å gjøre yoga igjen, min favorittaktivitet. Spiser også mer grønt, mindre søtsaker, og så tenker jeg å bruke denne tråden for videre motivasjon. Ha en fin dag alle. Akkurat kommet inn fra halvannen times gåtur i skogen med vovsemor. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...