Gå til innhold

#69kgprosjektet


Gjest Vinegar
 Share

Anbefalte innlegg

Ukesrapport:

 

Varmen har slått meg helt ut, og jeg har stort sett ligget nede for telling med migrene. Likevel har jeg klart å gå turer tidlig om morgenen eller sent på kvelden, og har greid å holde meg selv i øret og spise med jevne mellomrom.

 

Jeg prøver også systematisk å bytte ut poteter, brød og ris med grønnsaker. Kanskje særlig brød spiser vi for mye av. Gubben er en vennlig sjel og har aldri noe vondt å si om matlagingen min, men i går kikket han ned på en liten biff på masse tomatsalat og spurte: "Mangler det ikke noe her?" Han hentet seg en skive brød til.

 

Jeg har bestemt meg for å ikke si noe om at jeg slanker meg. Av en eller annen grunn blir folk så "hjelpsomme" og skal tvinge i en kake og mat hele tiden. Andre er motsatt og skal slanke meg mer enn jeg vil selv. Og jeg orker ikke flere hevede øyebryn av typen: "iskrem??? Er deeeet lurt da?" Så lenge jeg har koll på kaloriinntaket skal jeg unne meg hvor mye iskrem jeg vil, nemlig. :angry:

 

Varmen gjør meg nok litt oppblåst, kroppsmålene er helt på jordet. Men vekta har gått ned litt over en halv kilo og jeg er da nede i 74,2. Mål for neste mandag er å se 73-tallet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinegar

Hei og gratulerer, Indigo :rolleyes:/> Du har all grunn til å være fornøyd med at vekten går nedover når du selv er utslått av varmen. Jeg forstår at målene ikke stemmer. Selv gikk jeg en totimers tur med en venninne sent fredag kveld. Vi gikk raskt, og begge opplevde at hendene hovnet opp da vi nærmet oss målet. Det var såpass ille at jeg ikke kunne knyte hånden. Heldigvis forsvant hevelsen etterpå, men litt skremmende var det.

 

Du er bare 0,2 kg fra 73-tallet. Jeg gleder meg på dine vegne over at du nå kan begynne å rydde i garderoben :rolleyes:/> Selv har jeg tatt i bruk to plagg, som jeg skrev, men jeg har ennå noen kilo igjen før jeg kan prøve meg på mer. Det meste passer en kropp fra 72 til 75 kilo, er jeg redd.

 

Nå har jeg fått en hel eske med forskjellige nudler fra iherb levert på døren. De er laget av plantemel og inneholder ingen eller få kalorier, har kjøpt ulike typer for tilsammen litt i underkant av 200 kroner. Dagens middag blir wok med grønn salat med eddikdressing ved siden av ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og gratulerer med en kilo Vinegar og en drøy halvkilo Indigo!!

Det er jo flotte resultater for en uke!

 

Ikke lett å gjøre så mye i varmen nei, i helgen ble det kun svømming da vi badet lenge og vel, men idag er planen en løpetur igjen.

Jeg sliter også med stabile mål i varmen for vanninnholdet i kroppen er temmelig høyt om dagen. De første målene jeg tok tok jeg også etter middag og de var veldig høye, men det kjennes som jeg har minket litt rundt magen ihvertfall.

 

Kort ukesrapport her:

Første hele man-man uke fullført, ned 1.6kg fra startvekt (1.5 uke siden). Ikke så mye til å være første uka da det meste forsvant de to første dagene, men det er bare å stå på.

Jeg har stort sett vært flink med maten og ingen store utskeielser i helgen, kun to glass vin som planlagt på kveldene. Det ble litt uregelmessige måltider igår da vi var i sverige en tur, men totalen var nok ikke så ille.

Konklusjonen så langt er at det er bare å stå på. Kostholdsmessig så funker det ganske bra å følge dette kostholdet.

 

Kjempekjekt at vi kan inspirere hverandre litt her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Vinegar og Indigo. :D Endelig under 80 på deg Vinegar det må være fantastisk. Jeg gleder meg til det blir min tur. Hater å veie over 80. :angry:

Endelig har det blitt litt mer levelig temperatur ute, så i dag blir det fjelltur. Er så sugen på alt mulig disse dagene så det beste er å være ett sted uten tilgang på noe. Men jeg skal ikke falle for fristelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinegar

Hei, hei Cosinus :rolleyes: Du har fått en god start. Gratulerer :rolleyes: Magen din blir borte rimelig fort hvis du fortsetter i dette tempoet. Jeg så at Dagbladet hadde en stor sak i går om hvordan vi kan brenne bort magefettet, men jeg orket ikke å kjøpe avisen. For min del dreier nok mye seg om å gå ned tilstrekkelig antall kilo, og jogge.

 

Selv har jeg fått en elendig start på uken med en muskelbetennelse i ryggen. Vondt å sitte, vondt å stå. Har fått smertedempende tabletter av legen, og beskjed om å røre på meg, men forsiktig. Trolig den langvarige varmen sin feil. Den kokte også på innsiden av hodet, arbeidet gikk tregt og det stresset meg.

 

2Fat: Håper du får deg noen solide fjellturer! Snart er du også under 80!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så synd med ryggen Vinegar! Jeg vet det meste om vond rygg, har hatt et år hvor min var helt kaputt men den er bedre nå. For meg funker det å røre seg passe, dvs. ikke være stille lenge av gangen. Hvor mye du kan gå får du kjenne på. Er det muskulært vil det nok roe seg om ikke så lenge.

 

Hadde jeg kunnet punktslanke bort magen hadde det vært et mirakel, men jeg tror nok ikke på mirakler så det må nok fokusert jobbing til ;)

 

Håper du får noen fjellturer nå da 2Fat! Litt deilig at det endelig er mulig å røre seg litt uten å renne bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen damer :D/>

Så synd med ryggen din Vinegar det er skikkelig surt. Jeg har heldigvis sluppet unna ryggsmerter men har andre plager som kne hofter og armer og skuldre. Heldigvis så har kne og hofter fungert bra i det siste slik at jeg får turene mine. Har funnet ut at vektnedgang går veldig seint hvis jeg ikke trimmer hver dag.

Har veiedag i dag og vekta viser minus ett kg. Jeg må vel si meg fornøyd med det, så jeg får bare krysse fingrene for at det fortsetter med ett kg i uka.

Vel jeg håper at du blir bedre i ryggen snart Vinegar, og at det går bra for dere alle. :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer 2fat! 1kg i uka er jo flott! Går det greit å holde planen?

Registrerer dere maten? Det gjør jeg nå og jeg tror det hjelper på å holde fokus.

 

Helt enig i at det er lettere å gå ned når man kan røre seg. Jeg spiser automatisk også litt sunnere når jeg kan trene, skeier lettere ut når jeg ikke før rørt så mye på meg.

 

Ønsker dere en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei , finner mange fellestrekk med dere og lurer på om jeg kan henge meg på her :rolleyes:/>/>/>

Jeg er 54 år og har et evig søtsug. Har aldri klart å ta en bit eller to av en sjokolade- hele plata må ned selv om jeg blir kvalm. Påskemarsipan og julemarsipan ..et forferdelig problem.

Muffinsmave på meg også . Hater den :angry:

I sommer har det blitt altfor mye jordbær med is og fløte og masse sukker . Kommer ikke inn i noen av sommerbuksene mine . Det gjelder også for det meste av garderoben min .

Pepsi Max går det også mye av :huh:/>/>/>

Har begynt å registrere maten her på GR fra 29. Juli. Har ikke tenkt å gå på kurs . Har gjort det 4 ganger før , herav ett internettkurs. Går bra ned , men sakte men sikkert opp igjen etterpå. Det ligger oppi hodet - må bare bestemme meg . Vet også at søtsuget gradvis forsvinner når jeg har spist riktig en stund.Hverdagene går greit men helg og sosiale settinger gjør at jeg synes det er vanskelig å komme på rett spor igjen

Har også hund, en cavalier king charles Spaniel . Krever ikke så mye trim , men turer hver dag blir det uansett.

Har også begynt å sykle til jobb i finværet . 3 km hver vei

Jeg er 1.70 høy og veier 75,5 kg og vil gjerne veie 65 kg

Etter at overgangsalderen kom for et par år siden hoppet vekta opp 5 kg og da var jeg allerede 6 kg for tung. Og ja , sommerens bilder gjør meg deppa - synes jeg ser ut som ei kjerring og det vil jeg ikke være ennå !

Heldigvis er jeg glad i å trene , Zumba er favoritten og jeg er som regel på Elixia tre ganger i uken.

Uansett kostholdet er det viktigste og jeg synes registreringen av maten på GR sidene var blitt veldig bra og enkel . Nye eller glemte aha opplevelser . De første dagene har gått fint , spent på første veiing til uka. :)/>/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit Søtsug!

Håper du klarer å stå imot de første dagene til søtsuget går over da. Jeg ramler utpå med salt men kan styre meg for det søte. Men nå har jeg hatt tre helger uten potetgull og uten at trangen til å måtte spise det er der, så vi får håper det hjelper.

Det skal bli spennende å se hvor lett det er å gjøre noe med vekta i vår alder. Det kommer ihvertfall lettere på, men jeg har jo hørt andre klage over at det går treigere av. Foreløpig synes jeg ihvertfall det går greit å spise GR-kosthold og jeg må jo spise MYE for å komme opp i budsjettet på 1600kcal om dagen.

Det ser ut som du er flink til å trimme. Jeg går også på elixia men trener helst ute om sommeren. Deilig med hund så du kommer deg på tur i all slags vær da, og så flink du er som sykler til jobb!

Har du gått både internettkurs og vanlig kurs? Funker nettkurset like bra uten gruppepresset? Jeg vurderer et kurs i høst hvis jeg ikke klarer å komme noen vei på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit Søtsug!

Håper du klarer å stå imot de første dagene til søtsuget går over da. Jeg ramler utpå med salt men kan styre meg for det søte. Men nå har jeg hatt tre helger uten potetgull og uten at trangen til å måtte spise det er der, så vi får håper det hjelper.

Det skal bli spennende å se hvor lett det er å gjøre noe med vekta i vår alder. Det kommer ihvertfall lettere på, men jeg har jo hørt andre klage over at det går treigere av. Foreløpig synes jeg ihvertfall det går greit å spise GR-kosthold og jeg må jo spise MYE for å komme opp i budsjettet på 1600kcal om dagen.

Det ser ut som du er flink til å trimme. Jeg går også på elixia men trener helst ute om sommeren. Deilig med hund så du kommer deg på tur i all slags vær da, og så flink du er som sykler til jobb!

Har du gått både internettkurs og vanlig kurs? Funker nettkurset like bra uten gruppepresset? Jeg vurderer et kurs i høst hvis jeg ikke klarer å komme noen vei på egenhånd.

 

Hei ,og takk for det Cosinus !

Synes du har vært flink uten potetgull i 3 uker også !

Fortsett sånn ,så er du snart over den verste kneika

 

Det gjelder å holde seg i aktivitet - ikke sette seg i sofaen og se på TV, for da kommer lysten på noe godt. Jeg spiser en del yoghurter % fra Youplait og med masse blåbær til- 3 gg pr dag- og det har blitt mitt TV godt. Det er OK. Får heller skeie ut en gang i blandt med gresk yoghurt med granola , som er min favoritt. Eller vaniljekesam

 

Internettkurs er ikke så effektivt som ordinært kurs , synes jeg.'

Det blir nesten det samme som å registrere selv på GR klubben.

Gruppepresset gjør nok sitt til at vi ikke vil møte opp på kurs og ikke har klart å gå ned slik de andre har. Men 2.500,- for å sitte der med 20 andre !? Får jo ikke noen nye råd !Kan jo teorien, så denne gangen skal jeg prøve uten gruppepresset , men registrerer alt , og det ser ut til å virke. Selv om jeg ikke har veiedag før på tirsdag .. av gammel (u)vane veier jeg meg alltid hver morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Hei, Vinegar og dere andre flotte damer! :)

Skal ikke slenge meg opp på den høye hest og kaste ut masse gode råd her, men har vandret til og fra her inne en stund. Slo meg ned i en annen, hyggelig tråd nå tidligere i år, og har lært litt både fra å lese i trådene her inne, og av min tidligere lokale kursleder.

 

Selv er jeg en liten men positiv bolledame, er også passert 50, og har vært alt for tung i mange år. Eller, for å være mer nøyaktig, så har jeg vel lagt jevnlig på meg gjennom 30 år med samme mann (som jeg fortsatt har.) Og de årene har gitt meg meg rundt 35 kilo ekstra på det meste/verste, for å si det sånn... :o

Men nå har jeg i alle fall sakte men sikkert klart å kvitte meg med noen av dem, og det uten fastekur, pulver, eller 5:2, eller annet hokus-pokus (som skrytes opp som en skikkelig "løve", med faller ned som en god, gammeldags skinnfell i ettertid...)

 

Det jeg har erfart - og lest meg til - er at det er kjempeviktig å IKKE spise for lite. Det er noe jeg lett gjør selv, og da lurer jeg jo bare meg selv, og kroppen går i sparebluss i stedet.

Aner ikke hvor mange år jeg (sannsynligvis) gjorde det, og dermed la på meg jevnt og trutt, kilo etter kilo, med noen ganske få kilo ned i ny og ne...

Da jeg gikk lokalt kurs oppdaget jeg "plutselig" hvor mye jeg burde spise for faktisk å gå ned i vekt - og det kom bortimot et sjokk! Men det virket, og det gav med mange sunne aha-opplevelser. Takk og pris for det.

 

Skal jeg gi noen råd - uten å være verdensmester i kosthold, vil jeg dele noen få tips. (Har vel heller vært verdensmester i dårlig kosthold og dårlige unnskyldninger i ganske mange år, høhø...)

Kroppen er nok litt treigere med å omstille seg og jobber vel også senere enn når en er yngre enn i 50-årene, og jeg ser at dette tar lengre tid enn i "unge år".

 

Jeg har blant annet erfart dette:

Spis nok kalorier i løpet av dagen, for å unngå det berømte søtsuget om kvelden. I begynnelsen var jeg livredd for å spise for mye, inntil jeg fant ut at 100 kalorier mer enn menyen tilsa, var bedre enn 200 under og søtsug på kveldstid

Vær obs på kunstig søtstoff, som er tilsatt i vannvittig mye ferdigmat - er slett ikke bra for kroppen.

Drikk mye/nok vann, og drikk selv om du ikke er tørst akkurat der og da.

Kutt alkohol så sant du kan - i alle fall i lange perioder om gangen. Det hemmer forbrenningen av annen energi - de som vil kan lese seg opp på akkurat dèt, og hva som skjer i kroppen etter inntak av alkohol. Kos deg heller med litt av og til, i stedet for jevnt inntak (fordi vi tror vi fortjener det osv.)

Bruk heller litt fruktsukker i steder for vanlig sukker - er sunnere.

Spis sunt fett, og ikke kutt ut alt fett - noe fett må kroppen ha for å fungere.

Ta målene dine! Om ikke hver uke, så hver annen eller tredje uke. Det kan motivere når vekten tilsynelatende står stille. Noe skjer i kroppen likevel - heldigvis.

 

Og sist, men ikke minst: la ikke hjernen overbevise deg om at en dags "sprekk" betyr at "alt er ødelagt". Det er det nemlig ikke, og dagen i morgen kan du fortsette på den sunne veien du var begynt på i går - eller i forrige uke eller måned.

 

Selv har jeg sett at dette prosjektet tar mye lenger tid enn jeg - den fødte, men akk litt naive vaktoptimist - trodde på forhånd.

De ti kiloene jeg helt sikkert skulle ned fra jul til sommerferien krympet til seks mer realistiske kilo, men håpet om minus ti i løpet av høsten lever selvfølgelig ennå :P

 

Målet mitt er å komme litt under 70 kilo, og da er jeg nok fremdeles overvektig ift.BMI. Siden målet mitt også er å ikke bli seende ut som en middelaldrende sviske i ansiktet, vil jeg ikke så langt ned på vekten at folk begynner å lure på om jeg er blitt syk. Jeg vil bare så langt ned at jeg føler meg sunnere og sprekere (og faktisk blir det, og ikke mister så mye underhudsfett at jeg ser "sliten" ut. Sliten ser jeg sikkert ut til tider, uansett :o

 

Jeg var vel opprinnelig bortimot allergisk mot trening (i tillegg til annen form for allergi), og vil derfor trøste andre trenings-vegrere med at i en vektreduksjons-prosess betyr maten 70%, og trening 30%.

Og hvis du har kjørt samme form for trening i 4-6 uker, så trengs endringer for å få mer fremgang.

Selv har jeg trent lite og bare i perioder, og har ikke trent styrke, men har gått jevnt ned i vekt - men ganske langsomt.

 

Selv om det er midt i ferietiden, så er det sannsynligvis noe som leser dette.

Vil ønske dere alle fortsatt god sommer - og ikke gi opp selv om du får litt stillstand. Det er bare en liten omvei på veien mot målet!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til søtsug og Sunshine!

 

Mandag er registreringsdag for meg, så her er rapporten:

 

Endring vekt siste uke - 0,6 kg

Endring i totalmål siste uke -9,5 cm (mye av dette er nok varmeoppblåst kropp som har séget noe sammen igjen, men noe er nok også at jeg blir mindre. Jeg får nemlig på meg buksene uten å kjempe med knappen.) :P

 

Da er jeg nede på 73,6 og klarte målet mitt å se 73-tallet. Nå satser jeg friskt på en 73 blank til neste mandag.

 

Gubben er avhengig av sjokolade og fyller skuffene med godteri og is som han hele tiden så vennlig skal dele med seg. Jeg har løst problemet ved å kjøpe hele vannmeloner som jeg insisterer på at jeg foretrekker å knaske på i varmen.

 

Ellers synes jeg det er fryktelig vanskelig de dagene jeg ikke er hjemme og ikke får registrert hva jeg spiser. Jeg kan like gjerne ende med å spise for lite som for mye og føle jeg har spolert uka. Mobilappen til GR er en vits, jeg får lete etter en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd fra en i samme situasjon og erfaring med vektnedgang etter 50 Sundshine!

 

Gratulerer med -0.6 indigo!

Godt gjort å stå imot gubbens fristelser! Jeg sliter litt med det samme, har en i huset som elsker peanøtter og der kan ikke jeg begrense meg hvis jeg først spiser. Men så langt går det greit å la den skuffen stå urørt.

Det er absolutt lettest å følge opplegget når man er hjemme ja, både for registrering og måltidene.

 

Veiedag for meg også:

-0.5kg og inn 2cm i midjen.

Det er vel et greit resultat, med min plan skal jeg ikke gå ned mer enn 0.5kg, så jeg får fortsette i samme stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen !

 

Flott resultat på deg sist uka , Indigo ! Og mange cm :)/>/> :)/>/> :)/>/>

Vi veier omtrent det samme : 73,8 på meg i dag. Delmål å se 69,9 på vekta , og trivselsvekt på 65.

Her har det forsvunnet -1,7 kg første uka, og jeg er overrasket og superfornøyd. -5 cm på midjen !

Har vært veldig fokusert , og det er nok mye drittmat og veske som har forsvunnet.

Som Sundshine skriver er det viktig å spise nok - og jeg vil legge til ; Spis godt tidlig på dagen så ikke blodsukkeret er lavt før middag. Prøver å stappe innpå tomater og gulerøtter som snacks.Lurt å ha med litt i veske , eller stående på skrivepulten

Ellers takk for gode tips Sundshine

Drar på fjellet noen dager nå , avhengig av den maten min gamle mor lager...men tar med yoghurt, knekkebrød,tomat/gulerot. Tar også med Ipaden å håper å få registrert maten via GR nettsiden - bruker ikke appen.

Jeg prøver hver ettermiddag og fylle opp/spise så godt som mulig på scoren. Men kommer som regel på 5 tallet. Neon av dere som kommer høyer ?

Ha en strålende uke alle sammen ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - fint resultat for deg også Cosinus ;)/>/> :)/>

Jeg synes faktisk at mennene deres, Cosinus og Indigo, kunne hjulpet til litt med å holde godteriet unna når dere skal ned i vekt. Hvis de absolutt må spise - kan de gjøre det ute av huset . Er de så slanke de da ? Menn i 50 åra ?? neppe..

Gubben her i huset slenger seg heldigvis på hver gang jeg sier at nå må vi få av noen kilo. Ellers er hans greie potetgull , mens mitt er sjokolade og alt som er søtt. Is elsker vi vel begge - men nå er det stopp for en stund. Vi legger på oss i samme takt , sånn sett er det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Gratulerer med fine resultater Cosinus, Søtsug, Indigo og 2Fat :rolleyes:/>

 

Det var vært stille fra meg denne uken. Ryggen slo meg helt ut, så jeg har for det meste bare vandret litt rundt hjemme. De første dagene gikk jeg noen turer med hunden min i ulent terreng, men så tok min mann hunden med seg på langhelg på hytten.

 

Det var derfor med stort ubehag jeg listet meg på vekten i dag morges og jeg trodde ikke mine egne øyne da den viste 78,6 kilo - et helt kilo ned. Midjemålet var minket med en centimeter. De andre målene har jeg ikke orket å ta.

 

For jeg føler ikke at dette er min fortjeneste. Jeg har beveget meg lite, men matlysten har vært fraværende. Det skyldes nok tablettene jeg har fått mot ryggplagene, som er svært hard mot magen og kan gi magesmerter, kvalme og dårlig appetitt. Noen dager har det vært så ille at jeg har måttet tvinge meg til å spise mer.

 

Det positive er at ryggen er begynt å bli bedre. Nå har jeg lagt tablettene bort. Startet mandag med en tur med hunden min, og det gjorde godt å bevege seg :)/>

 

Cosinus: Du lurte på om vi registrerte mat. Jeg gjorde det den første uken og fikk meg noen overraskelser i form av at jeg spiste mindre enn jeg trodde (når jeg først valgte sunt, da). Derfor et nyttig korrektiv!

 

Da ønsker jeg alle en mager uke! Mitt mål må bli at sykdomskiloet jeg mistet ikke kommer tilbake! Og ja, velkommen Søtsug og Sunshine!

 

Og ja: I dag går jeg med en t-skjorte kjøpt på en strutsefarm i Sør- Afrika som jeg aldri har kunnet bruke før :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

heisann på dere, er det mulig for meg og være med og? jeg er en jente på 31 år, 1,62 høy og forrige torsdag veide jeg 79,7. jeg har veiedager på torsdager jeg da men håper det går greit :)

 

samboeren min skal ned litt han og så i går sa han at nå kutter vi ut alt av brus og snop, vi har ikke behov for det.

Jeg har og begynt med de vanndrivende tablettene jeg fikk av legen da jeg sliter med mye vann i kroppen . heier på dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen engeljenta! Bare hyggelig med mer aktivitet her!

 

Gratulerer med 1 kg ned Vinegar!! Men jeg leser mellom linjene at noe av effekten kan komme av tablettenes bivirkninger. Deilig at ryggen er litt bedre, håper du kan gå litt mer turer nå og ikke trenger mer piller, og ikke minst ikke går opp igjen når du orker å spise som vanlig.

 

Dere er heldige som har menn som blir med på utfordringene! Min mann saboterer ikke, men trenger

slett ikke å gå ned selv. Men ingen protesterer på magre middager, både mann og barn spiser det som blir servert og liker det meste. Synes ikke det er så stort problem foreløpig at han sitter der med snacks for jeg har ikke hatt så stort sug etter det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen engeljenta :) Både vekt og høyde høres altfor velkjent ut :rolleyes: Krysser fingrene for at vi alle tilhører en annen vektklasse når det nærmer seg jul. Alltid greit når mannen også er med. Min er ikke det. Han trenger det ikke, og det er en utfordring at han alltid kjøper sjokolade :angry:

 

Du har helt rett, Cosinus, i at det nok ikke er min fortjeneste at vekten har falt. Jeg fikk noen tabletter av legen som både skulle ta muskelbetennelse og virke smertestillende (nei, ikke fikk. Jeg betale dyrt for dem på apoteket), men som bonus har de gjort hele magen opprørt, helt opp til halsen. Tror det er første gang jeg har slitt med halsbrann.

 

En liten oppdatering på nudler-prosjektet: Jeg kjøpte en pakke med litt av hvert fra iherb.com og, tja, 2Fat, kanskje du ikke skal være så lei deg for at du kastet dine ... Nudlene var uten kalorier og laget av et plantemel, men ble hverken særlig delikate i wok eller smakte noe. De grønne som var tilsatt hvitløk var sleipe og så udelikate at jeg rett og slett kastet dem. Forsåvidt slankende i seg selv, men det var ikke helt slik jeg planla å gå ned i vekt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Englejenta : lykke til ! :)/>

Krysser fingrene for deg og ryggen Vinegar. Håper du kan være i mye aktivitet fremover :)/>

 

Jeg har et spørsmål jeg gjerne høyere deres mening om :

Nå klokken 20 ligger jeg på 1310 kcal for denne dag ( min meny er 1300 ) men kostholdsscore kun 3,3 fordi jeg verken har spist nok frukt, melk, grønnsaker eller karbo . Bør jeg da spise f eks en frukt og en jughurt evt knekkebrød for å få høyere score ? Eller er det dumt i forhold til at det blir flere kcal ? (En gulrot og noen tomater skal jeg uansett spise j

 

Hva er best : høy score eller ant kcal nærmest meny ? :rolleyes:/> :rolleyes:/> :rolleyes:/>

Takknemlig for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Søtsug - og takk for det :rolleyes:

 

Mulig jeg tar feil, men det mest fornuftige er vel å holde seg til antall kalorier og heller justere fra i morgen tidlig av slik at du da har et mer allsidig kosthold.

 

Jeg sliter også med å få i meg nok melkeprodukter. Det blir helst gresk yoghurt eller Skyr, noen dager også byggrøt.

 

Som vi alle har erfart: spist er spist :rolleyes: Jeg synes du skal være fornøyd med å holde deg innenfor dagskvoten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinegar: Haha! De nudlene høres ut som ypperlig reklame for vanlig mat. :D Jeg leser for tiden en bok om matvaner i underlige strøk av verden, og enkelte kaptiler mister jeg matlysten av (uten å gå nærmere inn på det..) - så det er en av de bedre slankebøkene jeg har vært borti.

 

Søtsug: Jeg er enig med vinegar. Om du ikke får i deg alt du skal i løpet av en dag, må du ihvertfall variere maten godt i løpet av uka. Det er jo nettopp det vanskelige med slanking, å få i seg nok næringsstoffer på mye mindre mengde mat. Det er derfor det er så viktig å velge riktig mat. Jeg ligger på 1600 kcal om dagen, og likevel strever jeg med å få i meg nok melk. Grønnsaker går bedre om jeg spiser feks salat både til middag og lunsj. Kanskje må du bytte ut feks noe av brød og poteter med grønnsaker? Jeg prøver å bruke frukt og grønt som pålegg også. Både tomat, eple, pære og banan er glimrende på skiva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ingen ekspert, men ville satse på å holde meg til kaloriene. Jeg får aldri fullt score for jeg tåler ikke så mye melkeprodukter, kun litt yoghurt.

 

Hehe, må le når jeg leser om de nudlene. Rene slankematen det, slimete og stinkende ;-)

 

Nå blir det stille fra meg i to uker, en tur sydover står for tur.

Da gir jeg meg selv lov til litt utskeielser, og så har jeg fokus igjen fra jeg kommer hjem.

I mellomtiden må dere ha lykke til i kampen mot grammene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for svar ang. ant kcal/kostscore.

Antall kcal høres viktigst ut, ja.

Så får en justere seg inn på kostholdsscoren

For 20 år siden skulle vi bare spise 1000-1200 kcal på GR.

Gikk mye sulten og med hodepine da . Noen som

Også gikk på kurs da ?

Hvor høy kostholdsscore får dere forresten ?Jeg får i snitt 5,4

GOD FERIE COSINUS-KOS DEG. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...