Gå til innhold

#69kgprosjektet


Gjest Vinegar
 Share

Anbefalte innlegg

Engeljenta28 - det er en annen god grunn til å gå til legen, og det er at bare en diagnose stilt via biopsi av tynntarmen vil gi grunnlag for tilskudd til matvarer fra Helfo.

Husk å spise vanlig mat før du går til legen. Tåler du ikke gluten blir du jo bra om du holder deg unna det, og så får ikke legen gjort jobben sin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Engeljenta :)

 

Cøliaki (glutenallergi) stilles ved vevsprøve av tynntarmen. De fleste får diagnosen som barn, men det er også mange som utvikler cøliaki rundt 30-årsalder. Ingen kan stille en slik diagnose uten vevsprøve. Dette gjøres på sykehus, i flere omganger.

 

Andre målinger kan indikere en form for intoleranse, men det er ikke glutenallergi. Homeopater har ikke utstyr eller er kvalifisert til å stille en slik diagnose. Jeg håper derfor at du går til lege og ikke gjør drastiske endringer i kosten før du med sikkerhet ved at du lider av cøliaki.

 

Ønsker deg masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

snakket med hun dama i dag, hun sjekket testen min igjen og jeg har ikek cøliaki men reagerer på gluten for proteinet går ikke skikkelig gjennom tarmene mine, derfor har jeg nå kuttet ut gluten.

 

har slitt veldig med magen siste tiden så skal prøve det en periode å se om det blir bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Lykke til uansett Engeljenta !

Håper du finner ut av det med magen din.

Selv får jeg veldig mye luft i magen om dagen. Tror det er fordi jeg spiser mye rå grønnsaker, et eple om dagen og litt mere karbo enn vanlig. Takknemlig for gode råd her fra dere :rolleyes:/> Ubehagelig , spesielt på trening.. Har tidligere brukt "minifom" og det hjelper noe

 

Idag var det min veiedag og resultatet var -0,4 kg. Etter en 1.uke på -1,7kg var jeg forberedt på at det ville bli betraktelig mindre 2.uka , så alt i alt fornøyd med -2,1 kg på de 2 første ukene. Har vært på ferie og lagd til familiebursdag med middag og kaker, så det synes jeg at jeg klarte bra.

Søtsuget mitt er veldig redusert etter 2 uker med riktig kosthold- klarte å bake uten å smake - bare litt på eggedosisen - ikke på sjokoladekaka. Normalt pleier jeg å bli stappmett når jeg baker..

Midjen har krympet med tilsammen 6 cm og lårene med 2 cm og det merkes på buksene.

 

Jeg gleder meg til fortsettelsen og synes det er deilig at hverdagene nå setter inn og treningen har starte for fullt igjen.

Siste uke med ungene i hus - de drar på skoler til hhv Bergen og Kr.sand. Etter det blir det bare meg og mannen igjen + bikkja da.

 

Ønsker dere en fin uke :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

jaja da ble det opp 1,4 kg denne uken, veier nå 81,5, forrige onsdag 80,1 , men har mensen og da bruker jeg å gå opp.

 

2 uker til kurset starter og jeg skal da veie under 80 kg så gir meg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kan jeg få bli med dere, det ser ut som jeg har litt samme målsettinger som det dere har og er sååå klar for å bli meg selv igjen!

 

Jeg er 42 år, har hatt en kjempesuksess med vektnedgangen for 3 år siden her inne, og holdt meg stabil i ett år og vet jeg kunne blitt der hvis kroppen hadde spilt på lag. Det gjorde den ikke og valgte å ha kyssesyken og jeg ble satt langt tilbake på treningsfronten og med noen slapphetskilo fulgte noen spise-mer-godteri-og tullekilo :( I fjor sommer startet jeg _igjen_ og kom godt i gang og nådde nesten målet før neste livsutfordring kom og tok plassen…og så orket jeg ikke følge opp her inne og da falt jeg av igjen. Etter jul satte jeg inn et kjempestøt, bare skulle klare det før sommeren, men da spilte ikke kroppen og hjernen på samme lag så uansett hvor flink jeg var til å trene og spise riktig så gikk jeg opp!!! :angry:

Men jeg gir meg ikke, jeg liker ikke å være over 70 kg, og målene er ute og kjøre de og :huh: Jeg skal måle meg igjen i morgen, men de er nok mest til å grine av.

 

Jeg har som mange av dere andre en masse fine klær liggende i skapet som jeg ikke får brukt og jeg blir så sur av det! Så, nå er målet å komme ned til 69 innen 1. oktober og 66 til jul - det burde være mulig. Jeg skal totalt ned 7,2 kg fra dagens vekt. Kommer jeg til 64-65 skal jeg være veldig fornøyd, men det blir bonus i så fall!

 

Håper jeg får være med her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Smom , så hyggelig med flere medlemmer !

 

Jeg og hater å være over 70 kg. Veide 60 kg før jeg fikk barn i 30 åra. Etter det har min vekt ligget på 68-69 inntil for et par år siden da jeg gikk inn i overgangsalderen og det kom på 5 kg over natta.

 

Vil gjerne sette samme delmål som deg :69 kg før 1.oktober

 

Det hadde vært supert for selvtilliten.

Regner med at jeg har et platå der siden det har vært min vekt i 15 år og at de neste kg krever mere tolmodighet.

 

Lykke til Smone, håper ingen forstyrrelser kommer å ødelegger for deg nå. Ser jo av signature din at du vet hva som skal til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Så hyggelig!

Vi har jo veldig likt utgangspunkt, da er det enkelt å følge med og hjelpe hverandre :) Det gir i alle fall meg en ekstra motivasjon ;) La oss klare det!

 

Ja, jeg vet akkurat hva som skal til, og det er det som har vært så kjipt hittil i år, at jeg ikke har fått det til når jeg så inderlig godt vet hva som er riktig + at når jeg har gjort det riktig så har jeg hatt altfor mange andre ting som har krevd oppmerksomheten at jeg likevel ikke har fått det til…

 

Du har nok rett i at du har et platå, jeg har også det, både på 70 og 68, men vi holder ut!

 

Har denne gruppen en fast dag å registrere vekt på? I så fall hiver jeg meg på den :)

 

Gleder meg til mange, gode resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Søtsug :rolleyes: Minus seks cm over midjen på to uker! Jeg er ikke misunnelig i det hele tatt, men tar gjerne mot tips :P

 

Engeljenta: stå på videre! Du samler gjerne mye vann i kroppen under den perioden i måneden, og vekten viser seg forhåpentligvis fra en mer sympatisk side om en uke. Den rømmen du spør om vet jeg ikke noe om.

 

Velkommen Smom :rolleyes: Hyggelig at vi blir flere. Noen av oss veier oss mandager, noen onsdager og en på fredag. Velg en dag som er best for deg!

 

Ja, garderoben spiller ikke alltid på vårt lag, men det skal det bli en endring på! Jeg sier heia til dere som har 69 som mål innen 1. oktober. Jeg må nok sette meg et annet, men vær trygg på at jeg skal komme løpende etter B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for velkomsten :)

 

Da skal jeg bestemme meg i løpet av uken hvilken dag jeg velger - tror det blir mandager, det får meg til å ha enda litt ekstra skjerpings i løpet av helgen og det er der det svikter for meg som regel.

August er en shitty måned på søtfronten da to av sønnene mine og jeg selv + en haug andre har bursdag...også har vi konfirmasjonshelg i september :blink: Den helgen kan jeg glemme å telle kalorier i vaffal ;) Men det går bra det og, da må det bare skjerpes ekstra en stund før, i mellom og etter

 

englejenta - det kommer helt an på om det er laktosen eller melkeprotein du reagerer på! For er det proteinet hjelper det ingenting å ha laktosefritt dessverre. Så det må du finne ut først av alt. Har en sønn med melkeproteinintoleranse og en stedatter med laktoseintoleranse og det er forskjellig ting - skakke værra lett

 

Nå er det frokosttid her, tid for å følge minstemann i barnehagen og så en tur på treningssenteret for min del. Det regner her i dag så da tar jeg det og løpeturen ute i morgen når det forhåpentligvis er sol igjen :D

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Ble bare så fornøyd med meg selv: fikk 10 på kostholdsscoren i går , og det er første gang. Har ligget på 5 tallet , noen ganger på 7 tallet. Men i går etter middagen, da jeg satte meg ned for å ta en oppsummering for å se hva jeg kunne unne meg til kvelds, var jeg alt på 9,3 . Hmm da manglet vitaminpillen , så da den gikk ned ble det 10 poeng :)/>

 

Ser at jeg i går for første gang fikk to hjerter for riktig fett. Fett er jo viktig. Fett forbrenner fett , viktig å huske på ( må si det til meg selv !)

Frokostsmoothien min består både av 1 ss Udos Choice og 1 ss linfrø.

Linfrøene kom som nei mat , men med et hjerte .. I alle fall de setter fart på fordøyelsen. Smaker ikke godt , men hvis de moses helt i blenderen merkes de ikke.

 

Ha en god uke alle fine damer :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

så bra søtsug :)/>

 

i dga blir det en time spinning og slik blir maten i dag

 

frokost: 3 wasa glutenfrie knekkebrød med 3 salamiskiver og alpro soyasmør og sylteagurk og et glass appelsinjuice

 

lunsj: samme som frokost og et glass laktosefri lettmelk i stedte for juice

 

mellommåltid: 2 knekkebrød+ salami og et glass melk

 

 

middag: 150 gram strimley svinefiley med litt laktosefri lettrømme og grønnsaker og en banan

 

kvelds: alpro soya yoghurt

 

Helt rart for meg å spise så mye mat når jeg som regel har ligget på 1000-1200 kalorier og nå ligger jeg på 1500, klarer ikke komme oppi 1600 men håper det går bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med solen kom også alle kiloene frem og solen har vært mye fremme i Bergen i år. I bikini veltet magen frem og jeg kunne ikke lenger overhøre at det faktisk var meg reklamen mot muffinmage snakket til, og det plager meg at jeg ikke tror at noen piller skal gjøre meg til More Woman. Kanskje de virker, kanskje ikke. Jeg har fylt 50. Jeg har betalt dyrt for mange typer preparater opp gjennom årene som skulle gjøre meg slankere og smidigere.

 

Faktum er at jeg har et midjemål på 102 centimeter. Jeg har muffinmage.

 

Jeg har også en garderobe full av klær som ikke passer. Vekten stanset mandag på 81,6 kilo, selv om jeg listet meg oppå og holdt pusten mens jeg ventet på dommen. I garderoben min har jeg klær i ulike vektklasser, det meste passer en 75 kilos utgave av meg selv. Det får bli første mål. Jeg har også noe som passer en vekt på rundt 72 kilo, og kanskje også noe som jeg kan bruke når jeg når hovedmålet mitt, men det blir i beste fall retroklær.

 

Kiloene har kommet snikende over tid, men en god del plusskilo har kommet på i løpet av det siste året. Da begynte jeg med hjemmekontor og jeg har virkelig fått erfare hva hverdagsaktivitet betyr. Hjemmekontor betyr at jeg ikke må løpe til bussen hver morgen og ettermiddag, men kan gå noen meter innendørs til eget kontor. Ikke bra, ikke i det hele tatt, med tanke på vekten. Mye stress på grunn av sykdom i familien har ikke hjulpet meg i riktig retning, heller. Mat har i perioder vært det minst viktige.

 

Teoriene kan jeg. Og jeg er i bevegelse hver dag. Jeg er så heldig å ha en bestevenn med pels som krever tur uansett hvor store regndråpene måtte være, og jeg takker ham for all helse han tilfører meg.

 

Men det har ikke vært nok. Jeg er glad i vin og jeg er glad i søte saker som sjokolade og marsipan, som jo snart selges hele året. Julemarsipan fra oktober til januar og påskeegg fra februar til mai, sånn cirka. Kanskje salgstiden blir ytterligere utvidet i år. Det vil ikke overraske meg om de første posene med julemarsipan dukker opp i en sjokkselger nær meg i løpet av september måned.

 

Da må jeg bli flinkere til å si nei. Dyrt er det også.

 

Men først må jeg bli kvitt tidligere års utskeielser. De skal jeg vekselvis svømme og gå av meg, i tillegg til å begrense matinntaket til i underkant av 1600 kalorier daglig, inkludert hvitvin. Målet er å se 75-tallet på vekten i løpet av august. Mye vil bli lettere da, ikke minst det å finne klær i garderoben som ikke ser ut til å være kjøpt to nummer for små.

 

Men først litt research. Jeg har valgt kallenavnet Vinegar, og det skyldes at jeg tilbringer to-tre uker hver år i England. Der bruker jeg mye eddik i maten, og har over tid notert meg at det har en positiv effekt på meg. Jeg har ikke gått rundt og vært småsulten, men begrenset meg til å spise til måltidene. Og jeg har ikke hatt lyst på søtsaker. Ikke at jeg er på jakt etter en eddik-kur, slikt har jeg ingen tro på. Men kanskje bruk av eddik på salater kan gi samme effekt hjemme som den jeg opplever i England? Først må jeg finne riktig type. I min nærbutikk har de ikke noe som heter mateddik, men hvitvinseddik og rødvinseddik og mye annet jeg ikke liker.

 

Fortsettelse følger.

 

PS! Heng deg gjerne på hvis du er i samme situasjon som meg. Det hadde vært hyggelig å ha noen å diskutere oppturer (les vektnedgang) og nedturer (les vektoppgang) med. Jeg skal på vekten igjen på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Dette hørtes så kjent ut at jeg kunne skrevet det selv :) Jeg har min.18 kg.som skal avog vil gjerne følge her. Har gjort dette så mange ganger så til sammen blir det vel snart et tonn slanket og kommet på igjen ca :)Jeg startet på ny frisk i går og da viste vekta så mye den aldri har gjort før. Jeg har senket kravene til hva jeg skal veie så derfor sier jeg 18 kg.men egentlig skulle det vært 23 ;) Men synes dette er vanskelig og særlig pga.at jeg har lavt stoffskifte. Er medisinert men hjelper lite dessverre. Men vet det går med et superstrengt regime og ca.1300 kcal hver dag. Vi får ønske hverandre lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, Bolla Jojoslankeren :rolleyes:

 

Ja, du er ikke alene om å slanke bort de samme kiloene - om igjen og om igjen ...

 

Men spist er spist! Nå får vi heie hverandre ned i vekt, og konsentrere oss om at dette skal bli en mager høst. Jeg fikk også vektsjokk i sommer, men allerede nå har utvalget i garderoben bedret seg betraktelig :rolleyes:

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har hatt en, til nå, god uke i matveien og planen er å være flink i helgen også. Skal ha tacomiddag i dag, men da kjører jeg salatvarianten som jeg uansett liker best. Er heldigvis ikke så glad i de lefsene så det er ikke noe tap. Kjører på med jalapenos og hot salsa også kan jeg minimere bruken av chipsen. Funker som bare det.

 

Treningen har også vært bra syns jeg selv. 4 ggr/uke er i pluss. Gleder meg til jeg har litt mer rutine på treningssenteret så tar ting ikke så lang tid. Men det er jo litt å sette seg inn i med nye maskiner og hvor hva er plassert.

 

Spent på vekten på mandag er jeg uansett, jeg er fæl til å snikveie hver dag, men skal prøve å ikke gjøre det. Fikk aldri målt denne uken, så det får begynne på mandag. Er jo tross alt cm som synes ikke grammene.

Gleder meg til å se noen resultater nå!

 

God helg alle sammen, kanskje vi sees her i løpet av den? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nesten litt snurt. Her jobber jeg beinhardt i to uker, tåler midlertidig vektøking, står på videre - alt for å se 73-blank-delmålet mitt.. og så raser jeg ned på 72,3! :blink:

Det var nok en kilo som hadde saltet seg fast fra forrige ukes vektøking, for så magert har jeg nok ikke spist.

 

Jeg skal nok greie å takle dette, altså. :rolleyes: Men jeg setter et forsiktig 72,0 som målsetning for neste uke i tilfelle kroppen bestemmer seg for å savne 73-tallet jeg aldri fikk sett.

 

Ukessammendrag:

Kilo: fra 74,4 til 72,3 = minus 2,1 kilo

Cm: Omtrent som forrige uke

Trening og friluftsliv: Mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, Indigo :rolleyes:

 

Innom som snarest, før ukens første reise. Vekten viste 77,2 kilo i dag, ned 0,8. Rundt midjen hadde det forsvunnet en centimeter.

 

Snakkes om en uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God(?) mandag!

 

Jeg ble ikke fornøyd i dag morges, 73,4 er opp 0,2 siden forrige registrering var ikke akkurat målet :(/>/>/>... MEN...i går var jeg nede på 72,5 og jeg kjenner at jeg har samlet meg mye vann bare siden i går. Jeg avsluttet helgen, som ikke var super på matfronten, men heller ikke så verst med for mye salt og det er jo ikke bra. I tillegg har jeg ikke sovet særlig godt i natt og det er også feil når det kommer til vekta. Bedre lykke neste gang for jeg bare si...

 

Startet uka med å sende 3 på skolen og en i barnehagen før jeg gikk en mils tur - det var deilig! Flere av dem kjenner jeg!

 

Håper flere av dere har bedre resultater enn jeg fikk, jeg bretter opp ermene og kjører på med ny, fornuftig og fokusert uke! I morgen er det styrketrening og løp på planen.

 

Redigerer inn ukas mål (her er det VIRKELIG forbedringspotensiale :o/>/> ):

Hals: 33,3 cm

Bryst: 94,5 cm

"Midje": 86 cm

Rumpe: 101,5 cm

Lår: 63,5 cm

Legg: 38 cm

Arm: 31,2 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nesten en hel kilo, vinegar, og god reise!

 

Smom: Jeg skjønner ikke hvorfor disse tilfeldige vektøkingene absolutt må skje på veiedagene våre, men det er bare å bite tenna sammen og ikke gi opp, så må det gå nedover med oss etterhvert. ;)

 

Lykke til med innveiing og cm-måling til alle andre utover uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nesten en hel kilo, vinegar, og god reise!

 

Smom: Jeg skjønner ikke hvorfor disse tilfeldige vektøkingene absolutt må skje på veiedagene våre, men det er bare å bite tenna sammen og ikke gi opp, så må det gå nedover med oss etterhvert. ;)/>

 

Lykke til med innveiing og cm-måling til alle andre utover uka!

 

Ja, ikke sant? Det er urettferdig det...men heldigvis (eller noe) så har jeg gjort dette før (litt unødvendig så klart...) så jeg vet jo det ofte er sånn. Og tenna, de er sammenbitt så godt det lar seg gjøre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, Indigo :rolleyes:/>

 

Innom som snarest, før ukens første reise. Vekten viste 77,2 kilo i dag, ned 0,8. Rundt midjen hadde det forsvunnet en centimeter.

 

Snakkes om en uke!

 

Gratulerer og god reise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nesten litt snurt. Her jobber jeg beinhardt i to uker, tåler midlertidig vektøking, står på videre - alt for å se 73-blank-delmålet mitt.. og så raser jeg ned på 72,3! :blink:/>

Det var nok en kilo som hadde saltet seg fast fra forrige ukes vektøking, for så magert har jeg nok ikke spist.

 

Jeg skal nok greie å takle dette, altså. :rolleyes:/> Men jeg setter et forsiktig 72,0 som målsetning for neste uke i tilfelle kroppen bestemmer seg for å savne 73-tallet jeg aldri fikk sett.

 

Ukessammendrag:

Kilo: fra 74,4 til 72,3 = minus 2,1 kilo

Cm: Omtrent som forrige uke

Trening og friluftsliv: Mye!

 

Gratulerer med supert resultat - glem 73, kanskje det ikke er ditt tall rett og slett - det ser jo ut som det er mitt akkurat nå, så nyt 72'ern din du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Gratulerer med fine resultater alle sammen ! Smon - du har jo smugveiet og vet at kiloene slipper i morgen, så du får de samme gratulasjoner :rolleyes:/> Forventer at det blir brakresultat på vekta di neste mandag !1 mil tur er imponerende :D/>

 

Indigo - du har vist deg tålmodig - og får som fortjent :)/> - 2,1, jeg bøyer meg i støvet :D/>

 

Og 0,8 på Vinegar er også kjempeflott- er ryggen bra igjen ?

 

Jeg har veiedag tirsdag - føler at vekten er mere riktig da enn mandag.

Spent på resultatet , men ser jo i speilet at magen begynner å bli mindre. Det som ikke er så fint er at puppene snart forsvinner. Det er relativt romslig oppi B-cupen min i dag :angry:/> :angry:/>

 

Helgen kom jeg meg greit igjennom. Søndag ble stillesittende med 60 mil i bil for å avlevere minsten her for 1 år på folkehøgskole (snufs, snufts ) Jeg utstyrte meg med en bærepose med gulerøtter, cherrytomater , blåbær, yoghurt, eple og vannflaske. Ingen shellboller på denne dama ! Omelett/brød underveis og litt lasagna + mye salat til middag.

Lørdag ble eldstemann kjørt til Gardermoen ( også snuf, snufs ), men først var hele familien å spiste på "Egon ". De andre gasset seg med buffalo wings, løkringer, spareribs og baconburgere. Mor bestilte ishavsrøye... Litt tam , men grei nok, tok kun en liten potet, og ble ikke så stappmett som jeg pleier å være etter restaurantbesøk.

 

Har startet uken med å sykle til jobben. Skal nå på bootcamp.

Snakkes i morgen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...