Gå til innhold

Bli lettere sammen helt i mål -


Gjest Trivselguri
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Trivselguri

Jeg vil vel ikke gå så langt som å si NÅR jeg trener frivekter, mer DA jeg trente med frivekter de få gangene ;-) Da brukte vi vektstang med så tung vekt vi klarte uten at det gikk over teknikk og utførelse. Som Constance skrev er riktig teknikk svært viktig.

Ellers sykler og jogger jeg. Jogger gjør jeg alene også sykler jeg med en damegruppe som driver med terrengsykling her jeg bor. Det er utrolig gøy! Men, det er sammen med andre jeg merker at jeg ikke er så godt trent selv.. jeg ligger gjerne bakerst i gruppa (noe jeg hater! - vil helst ligge foran) og puster og peser, mens de andre rundt meg skravler og koser seg;-) Men det er en utmerket måte å bli pushet på.

 

I morgen starter jeg på jobb igjen etter ferien. Kjenner det blir tungt. Godt å komme inn i rutiner igjen, selvom jeg siste uka nå har laget skikkelig gode ferierutiner !

Kommer til å slite med lunsjen. Vi har en kantinedame som lager en helt fantastisk lunsj, og alt ser jo så sundt ut, så veldig lett å ta for mye. Blir fort en middagsporsjon... og jeg vet hun bruker MASSE olje, smør og ost, så maten er veldig energirik. Det tryggeste blir nok å holde seg til krekkebrød med pålegg, men det er jammen ikke lett!

 

Hva slagt utfordinger har dere i hverdagen? Hvilke troll møter dere på?

 

Pust og pes kjenner jeg igjen med, er også den som alltid ligger etter og tilslutt. Vi for dytte oss, samtidig så må vi bare tenke att det er alltid noen som må ligge bakerst :)/>

 

Idag var første dag på jobben etter ferien, godt å være tilbake, men kjenner att dagen har vært tung. Kjenner att kroppen har vært vant med å få noe hele tiden. Alt for lite mat...så det var en utfordring å kjenne sulten, for hos oss var kantinen stengt. Den åpner imorgen, det som du sier veldig mye energirike mat i kantinen. Ser utfordringene foran meg.

 

Gleder meg til kursstart imorgen, så ifra onsdag begynner min nye tilværelse :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Trivselguri

Constance hvordan har oppstart uken vært? Har innkjøringen gått greit med å finne mat og måltider som passet for deg ? Uansett jeg heier på deg :) :)

 

Dulcita har du startet på kurs eller er du i planleggingsfasen ?

 

Jeg skal starte denne uken, men regner med uken kommer til være en oppstartsuke hvor jeg må trenge litt tid til å lage en plan. Jeg kommer tilbake med tips etter oppstart på kurset.

 

I mellomtiden er jeg spent på høre ifra dere, eller andre som tenker å starte opp, er også velkommen til å være med å nå målet og bli der B):) Jeg vet det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Constance hvordan har oppstart uken vært? Har innkjøringen gått greit med å finne mat og måltider som passet for deg ? Uansett jeg heier på deg :)/> :)/>

 

Dulcita har du startet på kurs eller er du i planleggingsfasen ?

 

Jeg skal starte denne uken, men regner med uken kommer til være en oppstartsuke hvor jeg må trenge litt tid til å lage en plan. Jeg kommer tilbake med tips etter oppstart på kurset.

 

I mellomtiden er jeg spent på høre ifra dere, eller andre som tenker å starte opp, er også velkommen til å være med å nå målet og bli der B)/> :)/> Jeg vet det er mulig.

 

 

Jeg startet kurs i forrige uke... gikk på vekta på mandag og tenkte at det er ikke noe å vente på ;-) Første uken har gått veldig bra. Har fått tildelt meny 2, og jeg spiser meg mett hver dag. Men jeg ser at jeg kan bli flinkere å spise midt på dagen, og ikke "spare" kcal til kvelds.

Kjenner jeg er supermotivert til å fortsette nå, første veiing viste faktisk 2,2 kg ned! Men det er nok mest vann, kjenner at ringene passer igjen og det er deilig!

 

I dag startet jeg dagen med yoga på stranden med noen kollegaer etterfulgt av morgenbad. Det var deilig det!

 

Har du startet ennå trivselsguri? eller er det onsdag du begynner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trivselguri

Jeg startet kurs i forrige uke... gikk på vekta på mandag og tenkte at det er ikke noe å vente på ;-) Første uken har gått veldig bra. Har fått tildelt meny 2, og jeg spiser meg mett hver dag. Men jeg ser at jeg kan bli flinkere å spise midt på dagen, og ikke "spare" kcal til kvelds.

Kjenner jeg er supermotivert til å fortsette nå, første veiing viste faktisk 2,2 kg ned! Men det er nok mest vann, kjenner at ringene passer igjen og det er deilig!

 

I dag startet jeg dagen med yoga på stranden med noen kollegaer etterfulgt av morgenbad. Det var deilig det!

 

Har du startet ennå trivselsguri? eller er det onsdag du begynner?

 

 

Hipp hurra for deg Dulcita for så flott nedgang, hold på motivasjonen. Suppert ! En del er kanskje vann, men det veier og skal være i balanse.

Så herlig å starte dagen med yoga i friluft. Skal begynne på igjen med myk yoga i september.

Jeg begynner imorgen og har fått tildelt meny 2, så får jeg prøve meg ifra morgen av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og bli der :)/>/>/>/>/>

 

Hei, Er det noen som vil henge med meg ?

 

Nå ser jeg bare frem til august, har meldt meg på Grete Roede kurs. Gleder meg. Har tidligere tatt GR-kurs på nett...

 

Er sterkere tilbake nå, og er mer klar for en vektreduksjon som skal bli varig. Ønsker å justere kosthold og mine mosjonsvaner, slik att jeg lykkes med å gå ned i vekt på en sunn måte, og samtidig oppnå å bli der.

 

I første omgang tenker jeg att venter til etter første kursdag i august, med å starte å registrere mat og aktivitet i håp om att kurslederen gir meg gode råd for god start. :D/>/>/>/>/>

 

Hva er den beste starten, noen som vil dele noen gode råd / erfaringer ?

 

Jeg starter i august, da jeg nå skal en uke på norway cup med mine barn.. Så er det noen som vil henge med meg, da klarer vi målene ? Jeg er bare 161 cm og veier 76 kg, tenker i finne tilbake til trivselsvekten :)/>/>/>/>/>

 

Ha en fin uke, selv om vi nå har terrortrussel hengende over oss. For håpe det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

hei til dere, jeg vil gjerne bli med her :) jeg begynner på kurs 27 august( ikke nettkurs) kjenner jeg gruer meg litt.

 

men jeg kommer ihvertfall til å ha veiedag på onsdager, nå på onsdag veide jeg 80,1 så håper jeg er under 80 ihvertfall til kursstart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trivselguri

hei til dere, jeg vil gjerne bli med her :)/> jeg begynner på kurs 27 august( ikke nettkurs) kjenner jeg gruer meg litt.

 

men jeg kommer ihvertfall til å ha veiedag på onsdager, nå på onsdag veide jeg 80,1 så håper jeg er under 80 ihvertfall til kursstart:)

 

 

Velkommen engeljenta28, du kan bli med oss å nå målene våres. Smart å starte opp og ha som mål å komme ned under 80 før kursstart. Da er du på god veg til å klare. Heia på deg. :)

 

Jeg ventet til kursstart, så jeg begynte denne uken. Har veie dag på tirsdager. Kjenner denne uken gått med på å planlegge måltidene og gjennomføre dem. Gleder meg til å følge deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trivselguri

hei igjen:) trivselguri klarer du komme opp på 1600 hele tiden? var det slik at du går på nettkurs eller skulle du gå vanlig kurs?

 

klem

 

 

Går på vanlig kurs, sann ca 1600 kcal. Har ikke lagt i sammen kcal dag for dag, men veier maten. Har fått en meny som passer meg veldig bra. Er bare så spent på om det kan gi resultater.. :unsure:/>

Engeljenta28 har du gått på vanlig kurs tidligere?

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

ja gikk på kurs for 3 år siden, veide rundt 76 da jeg startet da, og da lå jeg på 1430 kalorier,men nå skal jeg ha 1600, men jeg føler vekta ikke rikker seg i det hele tatt.i dag har jeg spist 1450 kalorier og er mett, ikke sulten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trivselguri

ja gikk på kurs for 3 år siden, veide rundt 76 da jeg startet da, og da lå jeg på 1430 kalorier,men nå skal jeg ha 1600, men jeg føler vekta ikke rikker seg i det hele tatt.i dag har jeg spist 1450 kalorier og er mett, ikke sulten

 

 

Godt å føle seg god og mett :) Veier du deg hver dag engeljenta ? Jeg bestemte meg for å ikke veie meg på min egen vekt etter att jeg begynte på kurs. Holder meg til veiedagen imorgen og til kursvekten. Så derfor er jeg spent på første veiing. En kan sikkert bli veldig fristet til å veie seg, for se om jeg klarer å holde meg unna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

heisann, nei tenkte bare veie meg hver onsdag frem til kurset starter 27 august, i dag fikk jeg påvist gluten allergi og melkeallergi så dette kan bli utfordrende fremover kjenner jeg, huff :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trivselguri

heisann, nei tenkte bare veie meg hver onsdag frem til kurset starter 27 august, i dag fikk jeg påvist gluten allergi og melkeallergi så dette kan bli utfordrende fremover kjenner jeg, huff :(/>

 

 

Det finnes heldigvis mer utvalg i flere butikker enn før. Jeg tror att utvalget vil utvide seg mer og mer, det virker som behovet øker. Om du ikke bor så langt i Sverige,har butikkkjeden hypermat ett godt utvalg. Føler med deg engeljenta28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

ja sant det, jeg kjøpte glutenfri og laktosefrie knekkebrød i dag, men dem var veldig tynne, går det greit at jeg spiser 4 av dem da både til frokost og lunsj.

 

jeg aner liksom ikke hva jeg kan spise til mellommåltid og middag for å få nok kalorier, noen som har noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trivselguri

ja sant det, jeg kjøpte glutenfri og laktosefrie knekkebrød i dag, men dem var veldig tynne, går det greit at jeg spiser 4 av dem da både til frokost og lunsj.

 

jeg aner liksom ikke hva jeg kan spise til mellommåltid og middag for å få nok kalorier, noen som har noen gode tips?

 

Ja en kan spise knekkebrød til begge måltidene. Det finnes glutenfrie brød og laktosefrie yoghurt og kesam. Det er mye som ikke har gluten i seg som kan spises til middag, kjøtt, kylling og fisk, med glutenfrie sauser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

ja jeg fant soyasmør og soya yoghurt fra alpro og det var veldig godt :)

og jeg fant og glutenfri salami som ikke inneholder melk og gluten:) i dag skal jeg ha laks til middag med litt sweet and sour saus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trivselguri

Hei :)

Er så fornøyd med å ha gått ned 800 gr. uten å være sulten :), klar for ny uke.

 

Jeg baker laks i folie m/ sitronpepper da blir den saftig og god, Engeljenta28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

ja da var det veiing for meg, dessverre opp 1,4 kg fra 80,1, men har mensen så da blir jeg full av vann, men jeg gir meg ikke , skal være under 80 til kurset starter om 2 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trivselguri

ja da var det veiing for meg, dessverre opp 1,4 kg fra 80,1, men har mensen så da blir jeg full av vann, men jeg gir meg ikke , skal være under 80 til kurset starter om 2 uker :)/>

 

Så fint att du er bevist på hva grunnen er for oppgangen. Da kommer du til å klare målet før kursstart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

heisann:) litt dårlig samvittighet men i jeg veide meg i dag, litt smugveiing, gått ned fra 81,5-80,3 siden onsdag, så nå skal jeg søren meg klare å veie under 80 til kursstart 27 august :) i neste uke skal jeg også ha 3 pt-timer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trivselguri

heisann:) litt dårlig samvittighet men i jeg veide meg i dag, litt smugveiing, gått ned fra 81,5-80,3 siden onsdag, så nå skal jeg søren meg klare å veie under 80 til kursstart 27 august :)/> i neste uke skal jeg også ha 3 pt-timer :)/>

 

Hei Du trenger ikke å ha dårlig samvittighet for smugtittingen :) Det gir jo deg motivasjon og være klar til kurs start. Selv om jeg går på kurs, så ble det tøffere nå som hverdagen plutselig kom med barn som begynte på skole, og jeg tilbake på jobb etter en kjempegode sommerferie. Idag har jeg slite, med både å holde måltidene og spise maten...Jeg tror jeg må bare glemme denne dagen !, Starter på nytt ifra morgen av. Har veie på onsdag denne uken,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Skal nok gå bra med veiingen onsdag Trivselsguri :) har veidag jeg og da:)

men får du id eg nok fett om dagene? jeg ligger på 1fra 16-20 prosent og bør ligge fra 25 liksom, men det går ikke. huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...