Gå til innhold

Bli lettere sammen helt i mål -


Gjest Trivselguri
 Share

Anbefalte innlegg

Hei Englejenta og trivselsguri!

 

Nå er det lenge siden jeg har vært innom! Har lest litt på forumet, men jeg har ikke fått til å svare, ble bare kastet ut av forumet. Tror det var nettleseren min som spilte meg et puss, men nå har jeg byttet så da ser det ut til å gå bra!

 

Englejenta, så kjedelig med allergier! - Men det må være deilig å finne ut/fastslå hva som er galt så du kan gjøre noe med det. Heldigvis finnes det masse gode erstatningsprodukter, og man lærer seg og leve med det. Det finnes også masse fine matblogger! Jeg er kun allergisk mot sukker, spesielt den i sjokolade. Den hovner jeg skikkelig opp av ;)

 

Trivselsguri, du skriver at du sliter med å få i deg nok fett. spiser du kun lette og magre produkter? Hvis kaloribudsjettet tillater det kan du spise et par skiver ekte gulost til lunsj, ha litt olivenolje over salaten eller grønnsakene eller spise noen gram nøtter som mellom måltid. Det er også mye fett i avokado. Dette fettet blir du mett av (iallefall jeg!) og du vil du se at fettprosenten går opp. Det er viktig å gå i seg nok fett også :-)

Jeg sliter med nok proteiner jeg da. Ligger stort sett alltid under.. er "deltidvegetarianer" - spiser ikke nødvendigvis kjøtt hver dag, og jeg ser at det er de dagene det blir lite kjøtt at jeg sliter med proteinene til tross for at jeg spiser linser, bønner etc. Så hvis dere har tips til god proteinrik mat er det bare å hyle ut :-)

 

Ellers har vekta gått nedover siden kursstart, ikke mye, men nok! - og det til tross for bla. jentetur. Det er utrolig vanskelig å holde seg til rutinene når man er 7 stykker på tur med forskjellige behov, og ikke minst Champagnelunsj fra kl 12 ;-)

 

Uff, dette ble langt! Takk for at dere gidder å lese!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Trivselguri

Hei

 

Føler ikke jeg mangler nok inntak av fett Dulcita, men Engeljenta kom ikke opp

til riktig fettandel. Du hadde Gode råd Dulcita. Har du prøvd noen av det Engeljenta?. Mandel har mye sunt fett i seg.

Når det gjelder å få i seg proteiner er det også viktig, har du prøvd cottage cheese Dulcita, den har mye proteiner i seg. Min favoritt frokost er havregrøt med cottage cheese og bær opp på. Nam :) Eggerøre er god proteinkilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

heisann, jeg tåler dessverre ikke nøtter, men bruker litt soft flora spesial smør da det er uten melk og da kommer jeg oppi mer fett, ligger på 20 prosent protein, skal ligge mellom 15 og 30%

 

og så ligger jeg på 49 prosent karbo, skal ligge mellom 40 og 60%

 

så har jeg 31 % fett, skal ligge mellom 25 og 40%

 

det er kaloriene som er verst for meg, skal liksom ligge på 160 men synes det er fryktelig vanskelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trivselguri

heisann, jeg tåler dessverre ikke nøtter, men bruker litt soft flora spesial smør da det er uten melk og da kommer jeg oppi mer fett, ligger på 20 prosent protein, skal ligge mellom 15 og 30%

 

og så ligger jeg på 49 prosent karbo, skal ligge mellom 40 og 60%

 

så har jeg 31 % fett, skal ligge mellom 25 og 40%

 

det er kaloriene som er verst for meg, skal liksom ligge på 160 men synes det er fryktelig vanskelig

 

Er enig, att det er vanskelig å komme opp i 1600 kcal, når jeg velger de sunnest alternativene. Jeg tenker så lenge vekten går nedover, er bra. Men etter 3 uker, står min vekt stille... Ikke motiverende, men kjenner på bilringen att jeg ikke vil gi meg. Skal bli gått å bli lettere. :) hvordan var første dag på kurset Engeljenta, gleder meg til å høre. .?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

heia, jo det var veldig motiverende, vekta var 82,8, så kommer bare til å veie meg på vekta på kurset nå fremover, tror dette blir bra fremover. jeg skal ligge på 1450 kalorier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trivselguri

heia, jo det var veldig motiverende, vekta var 82,8, så kommer bare til å veie meg på vekta på kurset nå fremover, tror dette blir bra fremover. jeg skal ligge på 1450 kalorier :)/>

 

 

Jeg klarte ikke å holde meg bort i fra min egen vekt. Men ifra siste veiing har jeg gjemt bort vekten.. Vi skal ligge på like mange kalorier. Du er nok mer aktiv enn meg. Ønske deg Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn her, er skikkelig gøy å lese om andre:)) Suger til meg det jeg kan av tips, mitt største problem er at jeg ikke er så veldig glad i kald mat og da blir det fort litt vanskelig å holde seg innenfor kaloriene. I dag blir det pølsegryte til middag, masse grønnsaker man kan putte i her, håper det blir godt og at ungene også vil spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trivselguri

Sniker meg inn her, er skikkelig gøy å lese om andre:)) Suger til meg det jeg kan av tips, mitt største problem er at jeg ikke er så veldig glad i kald mat og da blir det fort litt vanskelig å holde seg innenfor kaloriene. I dag blir det pølsegryte til middag, masse grønnsaker man kan putte i her, håper det blir godt og at ungene også vil spise.

 

Velkommen Pastill :) ett lite tips er å spise det du har lyst på. Du liker varm mat, ja så spis det, så lenge det er sunt. Det er mye varm mat som er sunt. Tenk på mengden. Husk også att jo mindre ben dyret har, jo sunnere er maten / kjøttet. Fisk har ingen bent å gå på :) :) Kylling har to ben, så fisk er sunnere enn kylling. Kylling er sunnere en oksekjøtt.. Så hva er sunnest av kyllingpølse og ekstra magre grillpølse ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Pastill :)/> ett lite tips er å spise det du har lyst på. Du liker varm mat, ja så spis det, så lenge det er sunt. Det er mye varm mat som er sunt. Tenk på mengden. Husk også att jo mindre ben dyret har, jo sunnere er maten / kjøttet. Fisk har ingen bent å gå på :)/> :)/> Kylling har to ben, så fisk er sunnere enn kylling. Kylling er sunnere en oksekjøtt.. Så hva er sunnest av kyllingpølse og ekstra magre grillpølse ? :)/>

 

Takk for tips, kjøpte sånne god å mager gildepølse:) Neste gang blir det kyllingpølser helt klart.

Forløpig ingen resultat men satser på at det ikke er oppgang på onsdag når det er kurs. Sliter med mengden grønnsaker, må nok lage meg en salat men sliter med å loggføre sånn skikkelig. Det er vel uansett ikke mye kcal i det så er vel viktigst at man kommer opp i rett mengde gram.

Fisk liker jeg godt men er ikke flink å lage til, ungene hater det men må bli flinkere til det, skjønt min fisk blir kanskje ikke så sunn med hvit saus til. Elsker torsk i hvitsaus nemlig. Mye å tenke på men tenker at uansett er torsken sunnere enn andre ting igjen, får lage sausen på lett-melk istedefor H-melk.

Har mye igjen å lære ser jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

velkommen pastill :) håper du vil trives her :)

 

trivselguri: jeg er nok ikke så mye aktiv, er for tiden uten jobb, men trener 2 ganger i uken med PT, men nå har jeg selvfølgelig fått tante rød på besøk, håper virkelig jeg ikke samler veldig mye vann, huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen pastill :)/> håper du vil trives her :)/>

 

trivselguri: jeg er nok ikke så mye aktiv, er for tiden uten jobb, men trener 2 ganger i uken med PT, men nå har jeg selvfølgelig fått tante rød på besøk, håper virkelig jeg ikke samler veldig mye vann, huff

 

Takk takk, det vil jeg nok:))

 

Årh har hatt århundrest sprekk, hjelpe meg altså. Lagte pizzaboller til kvelds, og de ble bare så gode klarte ikke stoppe å spise. Trøsten er at jeg hadde masse havregryn i deigen og purre og gulrot i fyllet. Får ikke til å regne kcal på bakverk sånn så aner ikke hvor mye jeg har spist heller, men det ble middag og kvelds på en gang hvertfall, hvis jeg ikke sniker til meg til å spise en til litt senere. Å jeg som skulle kose meg med snop i kveld, ble i det minste mett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Go og mager grillpølse gilde( uten gluten og melk)

 

proteiner:12 gram

 

karbohydrater:3,5, hvor av sukkerarter, 0,4

 

fett: 9 gram

 

salt: 1,7

 

Grillpølser prior av kalkun og kylling

 

protein:11 gram

 

karbo:6 gram, hvor av sukker arter 1,9 gram

 

fett: 10 gram

 

salt: 2 gram

 

så jeg mener at utifra de verdiene så er den Go og mager grillpølse sunnere ann kylling og kalkunpølsene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trivselguri

Go og mager grillpølse gilde( uten gluten og melk)

 

proteiner:12 gram

 

karbohydrater:3,5, hvor av sukkerarter, 0,4

 

fett: 9 gram

 

salt: 1,7

 

Grillpølser prior av kalkun og kylling

 

protein:11 gram

 

karbo:6 gram, hvor av sukker arter 1,9 gram

 

fett: 10 gram

 

salt: 2 gram

 

så jeg mener at utifra de verdiene så er den Go og mager grillpølse sunnere ann kylling og kalkunpølsene :)/>

 

 

Hei takk for tilbakemeldingen, men jeg skrev bare det som min kursleder sa. Jeg tar med meg dette innlegget tilbake til kurslederen, for å høre hva hun sier, men tror jeg vet hva hun svarer, uansett så du skal få høre hva hun svarer. :) Er spent på veiingen imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Ja sant :) lykke til med veiing i morgen:) forresten hvor mye frukt spiser du om dagen trivselsguri og dere andre?

 

jeg spiser som regel en banan og 2 appelsiner+ frosne frukt, har begynt å drikke en del smoothie om dagen nå, for jeg kjenner magen ikke er go i magen av all knekkebrød og brødmat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sant :)/> lykke til med veiing i morgen:) forresten hvor mye frukt spiser du om dagen trivselsguri og dere andre?

 

jeg spiser som regel en banan og 2 appelsiner+ frosne frukt, har begynt å drikke en del smoothie om dagen nå, for jeg kjenner magen ikke er go i magen av all knekkebrød og brødmat

 

Jeg drikker et glass appelsinjuice så da er det ikke så mye frukt igjen, spiser litt druer eller noe annet, det blir fort for mye frukt.

Har vært på obs i dag å hamstret karbonadedeig, jeg klarer ikke svin eller kylling kjøttdeig så da blir det beste alternativ. Steker opp og fryser ned, noe blir det også laget pasta/pizzasaus av som jeg også fryser ned.

Sliter med grønnsakene jeg, men ny plan er å kutte opp det jeg skal ha i løpet av en dag å legge i vann i kjøleskapet så kan jeg kose meg gjennom dagen istedefor å måtte skjære opp hver gang jeg skal ha noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Trivselguri

Hei takk for tilbakemeldingen, men jeg skrev bare det som min kursleder sa. Jeg tar med meg dette innlegget tilbake til kurslederen, for å høre hva hun sier, men tror jeg vet hva hun svarer, uansett så du skal få høre hva hun svarer. :)/> Er spent på veiingen imorgen.

 

 

Hei igjen jeg fikk ett svar ifra kursleder på hvorfor go og mager kylling/kalkun pølser er litt sunnere enn vanlig go mager grillpølse. Selv om det er litt mer fett i kyllingpølsene er dette fettet sunnere enn dem som er i vanlig go og mager pølse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trivselguri

Hei

 

Som dere ser har jeg ikke noe fremgang på sykkelen min, litt stille stående. Har gitt opp og sluttet på kurs. Kommer sterkere tilbake. Håper det finnes noen som kan bli med å motivere meg....men som sagt her står det stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går trått her også men jeg er kommet til at jeg skal trene å spise sunt, skal slutte å fokusere så vekten og håpe jeg får den gratis med meg etterhvert.

Vanskelig å få i seg nok når man er syk, har for andre gang på kort tid fått omgangssyken, det beste jeg får da er chips og cola. Har spist 1 skive med makrell i tomat i dag, smakte ikke godt for å si det slik. Vann blir jeg liksom bare mere kvalm av. Vurderer å ta opp litt ertesuppe fra frysa men vet ikke om det bare gjør vondt verre nå, blir jo litt oppblåst av ertene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...