Gå til innhold

Prosjekt inn i bunaden.


Gjest mageflesk
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest mageflesk

Jeg får meg noen a-ha opplevelser om dagen når jeg registrerer dagens inntak.

Jeg føler jeg har vært flink hele dagen, spiser ikke noe snop, har økt inntaket av grønnsaker og frukt. Men så setter jeg meg for kvelden og skal registrere dagens inntak, og ser at jeg ligger på rundt 17-1800 kcal hver dag. Herregud, da tørr jeg ikke tenke på hvor høyt jeg lå før...

Må nok ta noen grep for å få ned kcal-inntaket, bytte ut til en magrere ost og en magrere yoghurt osv. Ja, ja man lærer underveis.

 

I helgen skal jeg på bursdagsfest, med alkohol. Denne kvelden skal jeg kose meg, samtidig som jeg prøver å begrense meg litt. Innser at dette kommer til å ta lang tid, så da får man gjøre det beste ut av det :)

 

Kjenner forresten at jeg har blitt veldig støl i dag, etter trenigen for 2 dager siden. Tar det virkelig så lang tid før man blir støl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen dere !

Da er det søndag igjen og jeg har stått på vekta . Heldigvis har jeg gått ned 1.5 kg denne uka også. Glad treningen gir resultater :)

Hvordan går det med dere andre ?

Ha en fortsatt fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

heia awsam,så flink du er, 1,5 kg er mye. jeg hadde mensen i forrige uke så gikk opp fra 79,7 til 81,5, men på fredag så var jeg 80,3 heldigvis så går nedover igjen :), men har veiedag skikkelig på onsdag da så får se da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest mageflesk

Hei hei

Dette har vært en veldig hektisk periode med sykdom i heimen (oppstart i ny barnehage er ikke bare bare, det drar med seg masse basilusker), så jeg har rett og slett ikke hatt tid til å være innom her.

 

Har vel egentlig ikke så mye å positivt å rapportere om heller. Vekten går av en eller anne merkelig grunn bare oppover.

Jeg spiser mye mindre og sunnere nå, enn hva jeg gjorde for en tid tilbake. Da stod vekten stille, mens nå går den oppover. Hmm, må si at dette ikke akkurat er motiverende til å fortsette.

Men jeg gir meg ikke altså.

Skal begynne å ta målene mine, kanskje er det forandringer der selv om vekta går litt opp??

 

Det positive er at jeg nå trener fast styrke og kondis 1 gang i uken, vurderer å begynne med 2 ganger. Og merker stor forbedring i både kondis og styrke. Dette skal jeg fortsette med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Og da kom det månedlige, og jeg fikk svar på vektøkningen min. Heldigvis.

Har ikke fått tatt målene mine enda, men kjenner på klærne at de er litt større nå enn før sommerferien.

 

I dag skal jeg bort på middag, og vet at det alltid serveres sjokolade der. Hmm, kjenner at dette blir en stor utfordring i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei, alle sammen!

 

Jeg blir gjerne med her, for jeg har også som prosjekt å komme meg inn i bunaden min til 17. mai!

 

Jeg starter for 3 uker siden og har gått ned 2,7 kg i løpet av disse ukene. Utgangspunktet var 75,6 kg og målet (i alle fall i første omgang) er å komme ned til 60 kg. Har vært gjennom dette før, og da passet bunaden fint da jeg veide 64 kg.

 

Det er imidlertid ikke bare det å komme seg inn i bunaden som er en god motivasjon. I slutten av november skal jeg en tur til Egypt, og jeg håper at jeg da vil føle meg bedre i bikini enn jeg gjorde i sommer, så jeg håper å gå ned en god del i løpet av de 11 ukene som gjenstår før vi setter oss på flyet nedover.

 

Mine resultater:

18/8: 75,6

25/8: 74,2 (-1,4 kg)

01/9: 73,7 (-0,5 kg)

08/9: 72,9 (-0,8 kg)

Sum: - 2,7 kg

 

 

______________

 

Ser det har vært stille her en stund, så hvordan går det med dere alle sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei jenter :)

Jeg har også en bunad i skapet som jeg ikke har brukt på alt for mange år! 17 mai 2015 SKAL jeg bruke den!

 

Jeg må nok ned 12-13 kilo for at det skal gå tror jeg.

 

Dessverre er jeg også alt for mye jojjo... men ser at trenden er at jeg tar meg sammen tidligere og tidligere i løpet av oppgangen. Så kanskje om noen år så klarer jeg å holde meg stabil :P

Jeg er uansett 11-12 kilo mindre enn jeg har vært på mitt største hvis jeg ikke husker helt feil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du blir med i tråden, Collargol! Jeg synes det er noe kjent med nicket ditt, og ser du har vært medlem her en stund du også, så vi har sikkert vært på forumet her på samme tidspunkt tidligere. :)

 

12 - 13 kg burde gå fint til 17. mai. Det er jo rett i underkant av 8 måneder igjen. :)

 

 

***

 

Her går det jevnt og trutt nedover. Nå har jeg gått ned nøyaktig 4 kg på 5 uker.

 

Jeg hadde veiedag i dag, og syntes denne ukas nedgang var litt lav. Jeg ble derfor positivt overrasket over at målene har gått inn mer enn de har gjort de siste ukene. Alt i alt ble det et bra resultat likevel!

 

Mine resultater:

18/8: 75,6

25/8: 74,2 (-1,4 kg)

01/9: 73,7 (-0,5 kg)

08/9: 72,9 (-0,8 kg)

15/9: 72,0 (-0,9 kg)

22/9: 71,6 (-0,4 kg)

Sum: - 4,0 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Merline :)

 

Jeg har vært her en stund ja, litt til og fra :P

Sliter med en forkjølelse som ikke vil gi seg om dagen og energien går med til å klare det jeg må, så dessverre har det gått utover både mat og trening.... Men vi får se til helgen igjen om jeg har klart å i alle fall ikke gå opp i vekt. Har nemlig lagt veiedagene til lørdag nå for ser at det er enklest å få gjennomført det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært her en stund ja, litt til og fra :P

Samme her! Det blir gjerne sånn. :P Men nå er det siste gangen! ;) Jeg ser av innlegg du har skrevet tidligere at vi har litt lik historie når det gjelder årsak til vektoppgang også. :)

 

Sliter med en forkjølelse som ikke vil gi seg om dagen og energien går med til å klare det jeg må, så dessverre har det gått utover både mat og trening.... Men vi får se til helgen igjen om jeg har klart å i alle fall ikke gå opp i vekt. Har nemlig lagt veiedagene til lørdag nå for ser at det er enklest å få gjennomført det da.

Ja, huff, det blir så vanskelig når man er syk. Jeg var forkjølet nylig jeg også, og det ble lite med trening i den perioden. Maten gikk det heldigvis bra med.

 

Den største utfordringen min nå i september har imidlertid vært at mannen min har vært borte i forbindelse med jobb nesten hele måneden, så da hr jeg vært alene om ansvaret for barn og hus. Og med baby som sover dårlig på kveldstid og våkner mange ganger om natten er jeg ofte tom for energi allerede før dagen har startet. <_< Heldigvis er jeg så motivert at jeg klarer å gjennomføre det jeg har tenkt likevel.

 

Håper veiingen på lørdag viser at du ikke har gått opp i vekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veiedag igjen! Denne uka er jeg kjempefornøyd med vektnedgangen og synes det samlede resultatet er veldig bra. En kan jo ikke være annet enn fornøyd med 5 kg nedgang på 6 uker. :D

 

Nå er det ei vanlig uke til og så er det høstferie. Vi reiser bort på fredag, så denne uka må jeg nok veie meg allerede fredag morgen i stedet for å vente til mandag. Da blir denne uka litt kort, men så får jeg noen ekstra dager uka etter. Holder på å forberede meg på ei uke uten å kunne veie maten min og er innstilt på å være like flink da som jeg har vært til nå.

 

Mine resultater:

18/8: 75,6

25/8: 74,2 (-1,4 kg)

01/9: 73,7 (-0,5 kg)

08/9: 72,9 (-0,8 kg)

15/9: 72,0 (-0,9 kg)

22/9: 71,6 (-0,4 kg)

29/9: 70,5 (-1,1 kg)

Sum: - 5,1 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har blitt frisk nå, Collargol. Lykke til med neste veiing!

 

Her ble det en liten endring i høstferieplanene, så vi reiser allerede i kveld. Da ble det til at jeg gikk på vekta allerede i dag tidlig, og tallet jeg fikk se gjorde at jeg måtte gå på vekta noen ganger ekstra for å sjekke at det stemte. Det var et 6-tall der som lyste mot meg Jeg har kommet under 70 kg! :D Det er nesten litt rart med så stor nedgang, men vekta mi er sånn at den kan vise samme vekt flere dager på rad, og så plutselig gjør den et bra hopp nedover. Nå har vekta vært 70,5 kg. flere dager, og i dag var den plutselig 69,7 kg. I går fant jeg fram ei bukse som jeg ikke har brukt på lenge og fikk den satt så fint som bare det. De (nesten) 6 kiloene jeg har gått ned utgjør en stor forskjell. :)

 

Nå er det 11 dager til neste veiing. Nå skal jeg stå på gjennom hele høstferien slik at det er håp om å få et like bra resultat da.

 

**********

Mine resultater:

 

Start: 75,6

 

Nedgang i august: -1,4 kg

Nedgang i september: - 3,7 kg

 

02/10: 69,7 (-0,8 kg)

 

Sum: - 5,9 kg

**********

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

heia nå er jeg tilbake og:) gikk opp 400 gram til i går så vekta på kurset viste 81,3, men gir meg ikke :)fikk meg pulsklokke av samboeren i går og prøvde den i dag, gikk i 59 min, forbrente 601 kalorier, gj.snittspuls 157 og maxpuls var 201:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du holder motet oppe og står på, englejenta! :) Det er kjempefint å bruke pulsklokke. Jeg brukte det for noen år siden og syntes det var veldig motiverende. Det er lettere å gi litt mer når man kan se hvordan antall forbrente kalorier øker! :D Har bestilt ei ny nå, så nå venter jeg på at den skal dukke opp i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meline så flink du er!!! Gratulerer med 6 tallet :D Kjenner jeg ble litt misunnelig nå og fikk lyst til å være like flink som deg!

 

Nå skal jeg faktisk ned på tredemølla mens deigen hever seg. Skal lage hjemmelaget pizzahorn sammen med unga. Noe må vi finne på i høstferien når mamman ikke er på skolen :P

 

Vi er borte på lørdag for reiser på hytta i morgen, så skal se om jeg husker å veie meg i morgen tidlig eller om det blir når vi kommer hjem igjen...

 

Engeljenta så heldig du er som har fått pulsklokke av sambo da! Jeg ønsker meg egentlig en polar loop, men den er jo ikke kompatibel med den telefonen jeg har så får klare meg uten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har du kommet i gang med å bruke pulsklokka, Englejenta? Er spent på om du synes det er motiverende.

 

Hvordan går det med deg, Collargol? Hadde du det fint på hytta?

 

Jeg er fortsatt på 6-tallet, til tross for at det ble litt mer godsaker enn det burde i løpet av høstferien. Nå er det godt med hverdag igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd at vekta ikke går nedover, Collargol. Det er tungt å holde på når man ikke oppnår gode resultater. Håper aktivitetsklokken hjelper for deg! Jeg har fått den nye pulsklokka mi nå, men det har vært så travelt de siste dagene at jeg har ikke hatt tid til å sette meg inn i hvordan den virker. Skal begynne å bruke den denne uka har jeg tenkt.

 

Jeg har kommet meg enda 600 g lenger unna 70-tallet. Ved snikveiing før helga veide jeg enda noen hundre gram mindre enn i dag, men at resultatet ble som det ble i dag var bare fortjent etter denne helga. Jeg har hatt besøk av to venninner, og på lørdag var vi en gjeng som gikk ut og spiste. Da ble det treretters middag, et glass rødvin og en drink. Jeg hadde laget kake til det skulle komme besøk, så det ble litt av det også i løpet av helga. Den var selvfølgelig alt for god, så nå ligger restene heldigvis godt plassert i fryseren. :P

 

I helga tok jeg pause fra registrering av mat, for første gang i løpet av de ni ukene jeg har holdt på nå, og det var i grunnen litt godt. Jeg tenkte selvfølgelig over hva jeg spiste, og selv om jeg spiste mer enn hva jeg egentlig har "lov" til så ble det mye mindre enn hva jeg ville spist for et halvt år siden. Nå er det hverdag igjen så nå er det rett tilbake til riktig kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Går virkelig veien for deg assa. Og man må kunne kose seg og skeie ut av og til, vi skal jo kunne leve normalt også ;)

jeg var på konsert på fredag og drakk ei hel.... flaske med rødvin.... Ble fin i farta for å si det slik :P

Men har trent både i går og i dag, så håper at de kaloriene har forsvunnet nå :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og man må kunne kose seg og skeie ut av og til, vi skal jo kunne leve normalt også ;)

Ja, det er sant! Vi skal jo leve slik vi kommer til å gjøre det i det lange løp, og noen ganger kommer det anledninger som gjør at man koser seg litt ekstra.

 

jeg var på konsert på fredag og drakk ei hel.... flaske med rødvin.... Ble fin i farta for å si det slik :P

Åh, det høres herlig ut! Det er lov innimellom! :) Håper treningen har hjulpet på, så neste veiing viser nedgang.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvordan går det med dere, alle sammen?

 

Her går det bra. Stadig vekk dukker det opp fristelser, og noen ganger spiser jeg litt mer enn jeg burde, men ofte klarer jeg å holde meg helt unna. I det store og hele spiser jeg langt mindre godsaker enn tidligere, og det er jammen ikke dårlig bare det! :) I helga var det bursdagsfeiring, og det ble litt kake, en liten kanelsnurr og litt sjokolade, men jeg har spist riktig ellers i uka, så jeg klarte å få til nedgang likevel. I dag har jeg vært på babysang hvor det vanligvis står er fat med bær og oppskåret frukt man kan forsyne seg av etter at sangstunden er ferdig. I dag var imidlertid det sunne på fatet byttet ut med kjeks, og i tillegg sto det ei skål med smågodt der, så i dag tok jeg bare en kopp med te! :D

 

Her går det jevnt og trutt nedover. Nå har jeg gått ned nøyaktig 4 kg på 5 uker.

Leste litt bakover i tråden og kom over dette som jeg skrev for fem uker siden. Syntes det var litt moro, for vektnedgangen min er visst ganske så stabil. Nå har jeg nemlig gått ned nøyaktig 8 kg på 10 uker.

 

Mine resultater:

18/08: 75,6

25/08: 74,2 (-1,4 kg)

01/09: 73,7 (-0,5 kg)

08/09: 72,9 (-0,8 kg)

15/09: 72,0 (-0,9 kg)

22/09: 71,6 (-0,4 kg)

29/09: 70,5 (-1,1 kg)

06/10: 69,7 (-0,8 kg)

13/10: 69,1 (-0,6 kg)

20/10: 68,5 (-0,6 kg)

27/10: 67,6 (-0,9 kg)

Sum: - 8,0 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Det ble helt stille her, men 17. mai er like rundt hjørnet, så da vil jeg skrive en liten oppdatering. Da jeg startet i denne tråden i september veide jeg 73 kg og visste at bunaden min passer fint rundt 64 kg. Siden sist jeg skrev her har jeg gått ned 10 kg, 16 kg til sammen, og veier nå 57 kg. Nå passer bunaden perfekt! Jeg skal likevel ikke bruke den på søndag. Det er nemlig egentlig ikke en bunad, men kystdrakten, som jeg selv valgte til konfirmasjonen min. Etter at jeg ble voksen har jeg hatt veldig lyst på trønderbunad, fordi de sier veldig forskjellige ting om hvem jeg er. For to måneder siden fant jeg en på finn.no med akkurat den fargen og de mønsterene jeg ville ha. Den ble beskrevet som str S/M, så jeg trodde den ville være for trang da jeg skulle prøve den. Den passet ljempefint. Er det noe å utsette på den så er det at vesten er bittelitt romslig. Bedre tror jeg ikke det kan bli når man kjøper brukt, så jeg slo til. Derfor blir det 17. mai i ny bunad, OG jeg har kommet meg inn i kystdrakten min. Jeg er strålende fornøyd!

 

Håper dere andre som har deltatt i tråden også kan feire 17. mai i bunad!

 

Ønsker alle som er innom tråden en fin 17. mai-feiring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest glajenta79

Gratulerer så masse med en vektnedgangen og ny bunad 😆 Har en gutt som skal konfirmere seg til våren og drømmer om å komme inn i min bunad! Da må jeg ned 14 kg og dette er jo motiverende lesning! Min erfaring fra tidligere er at utfordringen ikkje nødvendigvis er å gå ned i vekt men å bli der! Om du har tips til hva du gjør for å holde vekta så tas de imot med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...