Gå til innhold

Ned 8-10 kilo


Anbefalte innlegg

Har innført brødbaking igjen. Men det er grovt, og kun ei skive P dag.

Fryser det ned i skiver, og gleder meg veldig til frokost.

Spiser også potet, en P dag. Prøvde å kutte ut det også en stund, men det blir feil for meg.

Derfor er jeg så glad i GR, som har måtehold, men ikke forbudte ting på planen.

 

Jeg må skrive ned ting for å gå ned, ellers blir det lett å ta litt mer og utenom planen, og det ser ut til å gå bra om en bare skal stå stille på vekten, men en går jo ikke ned av det. Så nå blir det full bruk av registrering igjen!

 

Har også hengt opp et plagg jeg gjerne vil ha på meg før jul, skal prøve den hver dag, kanskje det er en slags visualisering også.

 

Her får en samle alle kluter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suppegjøken..... Sorry, altså... men jeg måtte bare smile litt når jeg leste innlegget ditt. Det er klart hvis slankingen/fokuset er mellom onsdags morgen og fredag ettermiddag, da blir det ikke rare greiene :P

Jeg synes også helgene er noe herk - men det er mest fordi jeg ikke har de samme rutinene som på hverdagene. Men jeg synes det er veldig lett å skru bryteren på igjen mandag morgen. Kan du ikke prøve å begynne med det, i alle fall?

 

Håper og tror at PT-opplegget gir deg en dytt bak og at det funker. Treningen blir jo bortkastet hvis man kjører innpå et kakestykke i forkant (eller etterpå). For min del så hjelper treningen meg til å spise sunt. Det er liksom noe med å stå der helt gjennomsvett på tredemølla og se at all den tiden du har løpt har du forbrent 3-400 kcal. Hadde jeg unnet meg en muffins da - måtte jeg jo ha løpt det dobbelte for å ha noe igjen for det... Lykke til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Sekstito - jeg har gått ned på brød, rundstykker og poteter :) Det er mat for meg og det vil jeg aldri kutte ut. Knekkebrød er det ikke ofte jeg spiser.

Da er det i hvertfall bare som mellommåltid.

Men som du sier, vi kan spise alt men litt mindre mengde enn det vi har lyst til å spise :)

 

Her er det vist HV for tiden.

Selv om jeg i helga spise masse chips og napoleonskake, sistnevnte har jeg vel ikke spist på 10-15 år... Men lørdag bare måtte jeg...

 

 

Får ikke trent noe for her går det i pakking og vasking.

Men når jeg kommer ned igjen... da blir det herlige turer, dansing og svømming :)

Selv om jeg ikke har vekt der nede, så vil jeg merke på buksene og magemålet at det går riktig vei :)

 

Men fortsatt igjen 3 uker her med vask og sjauing.

 

Dere må ha det fint og lykke til med vekta på onsdag eller når dere veier dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suppegjøken..... Sorry, altså... men jeg måtte bare smile litt når jeg leste innlegget ditt. Det er klart hvis slankingen/fokuset er mellom onsdags morgen og fredag ettermiddag, da blir det ikke rare greiene :P/>

Jeg synes også helgene er noe herk - men det er mest fordi jeg ikke har de samme rutinene som på hverdagene. Men jeg synes det er veldig lett å skru bryteren på igjen mandag morgen. Kan du ikke prøve å begynne med det, i alle fall?

 

 

Hei.

Ja, det er til å flire av. Rett og slett. Jeg skal nok prøve å fokusere fra mandag til fredag fremover. Og gjøre som sekstito, henge opp plagget jeg vil ha på meg. Tenk å kunne bruke det til jul!

 

Får ikke veid meg imorgen, blir torsdag denne uken også. Og forventer opp litt denne uken. Og dere vet hvorfor.... Lørdag-tirsdag.... :P

 

Flott å se at vi er litt aktive igjen, det er hyggelig med innlegg på tråden, om det så er oppgang eller nedgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for varm omtanke fra dere alle, det varmet mitt hjerte i en tung tid.

 

Fokuset har ikke vært vekt den siste tiden, noen dager har jeg spist mye andre dager nesten ingenting. Derav var jeg spent når jeg gikk på vekten i dag for å begynne å fokusere igjen. Vekten var gått opp til 73 kilo, det er 1,5 kilo opp.

 

For å være helt ærlig så vet jeg ikke om jeg klarer å gå ned noe denne uken, har ikke hodet helt med meg på dette som jeg veldig gjerne vil. Har ett stor ønske om å gå ned til 69.9 kilo, da føler jeg meg så mye bedre enn hvor jeg er i dag.

Kanskje jeg og vil prøve 5/2 dietten?? har noen prøvd den noen uker?

 

Jeg har en del utmattelse som jeg jobber med/mot for tiden, men det skal bli godt å være her inne sammen med dere igjen. Jeg har ikke fått lest meg opp helt enda, men ser at dere er flinke og får det stort sett til. Tjorven skal du flytte fast til sol og varme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bronzee: godt å ha deg her igjen... Jeg var gjennom det samme for ca 1 år siden, og det tar tid å komme til seg selv igjen. Og det tenker jeg man bare får respektere. La kroppen og hodet få bestemme litt... Mange cyber-klemmer.

 

Jeg prøver meg på 5:2 nå. Hovedgrunnen til at jeg ville teste, er at jeg har hatt en skikkelig trøblete mage de siste månedene. Jeg er i uke 2 nå. Har tatt av noe - men ikke SÅ mye, liksom. Men uansett så er magen bedre, og jeg føler meg utrolig mye lettere i kroppen (og hodet). For meg er ikke fastedagene noe problem (men det krever jo planlegging i form av at du ikke legger det til en dag du er invitert bort el. lignende). Utfordringen min er å spise nok de andre dagene -så der har jeg litt å jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha-ha, Suppegjøken! 5:2 -2:5 "same, same, but different" B)

Gratulerer med nedgang. For ned ER ned, og det er det som teller :) Det er bare å fortsette!

 

Jeg MÅTTE bare innom for å si at jeg har hatt et svært gledelig gjensyn med et tall på vekta. Ikke mer enn -0,3, men 57-tallet åpenbarte seg for meg! Det er vel muligens et par år siden sist jeg så det tallet. Hurra! Det som er ekstra fantastisk, er at det skjer på den årstiden da jeg normalt bare legger på meg, og legger på meg, og....

 

Godt det er fredag - så kan jeg "feire"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer morena, med det etterlengtede 57! Det var hyggelig!

God helg!

 

Takk - takk! Riktig god helg til deg også :-)

 

Vi reiser bort for å besøke noen venner denne helga - litt spent på hvordan det går... God mat, vin + + + . Men samtidig; det er alt for sjelden vi gjør sånn, så jeg skal tillate meg å ha LITT frie tøyler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Idag er jeg glaaaad! :lol: Ned 600 g, til 69,5! Nå har jeg jo bare sneket meg ned 2,5 kilo på drøye to måneder, men det er da ned, selv om det går sakte. Og endelig er jeg på det 10-tallet jeg vil være. Hurra!!! :D Det hjalp på motivasjonen, nå har jeg lyst til å forsette å være flink. Så da er det "bare" å ta seg selv i nakken, og tenke at selv om det i kommende veieperiode blir noen netter på hotell. Men det klarer jeg jo...

 

Har vært skikkelig dårlig med trening de siste ukene. <_< Har ikke fått til å prioritere meg selv, og kommer heller ikke til å få det til før på fredag. Men da skal jeg. Da har jeg avtale med min pr, så da tenker jeg at jeg skal få kjørt meg.... Kjenner at jeg allerede grugleder meg til stølheten på lørdag.... :P

 

Håper du hadde en fin helg morena, og at du fikk kost deg litt.

 

Hvordan er det med dere andre? Var jo noen her som skulle prøve 5:2, hvordan går det egentlig?

 

Og kanskje, kanskje, hvis jeg fortsetter å være flink, og lar være å gape i tide og utide (for gaper jeg ikke kan det heller ikke gå noe inn i munnen...) kan jeg kanskje bruke de to buksene som ligger i skapet og venter på meg til jul... Det hadde vært stas det... Og julebord er det jo også snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for deg, Suppegjøken!!!!! Er det ikke fantastisk å se et etterlengtet tall på vekta?! Det gir jo helt klart en motivasjons-boost :D Fortsett sånn!

 

Det er jeg som prøver 5:2. Og for meg er det nok den beste løsningen. Når målet er nådd tenker jeg å gå ned til 1 fastedag i uka -rett og slett for å holde magesekken litt mindre + å renske opp i "systemet". På utrolig vis føler jeg faktisk at jeg har mer energi på fastedagene - det er jo ganske utrolig!

 

Vi sov litt for lenge hele gjengen her i dag, så glemte å hoppe på vekta (den stod på et annet bad), men kommer innom og melder den inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere som har vært så flinke og gått ned, gleder meg med dere!

 

Her er det sørgelige resultater, feil vei igjen, nei nei nei! Vært på seminarer og overnattingsbesøk, og fått veldig god servering, men det er en veldig dårlig unnskyldning... Har også lett for å ta litt mer av sånn god gjestekost!

Ikke fått trena på en stund heller, og Det kjenner jeg veldig fort, blir stiv og støl.

Også veldig dårlig unnskyldning, selv om en er på farten, går det veldig godt an å ta noen øvelser innimellom, knebøy, planken osv...

 

Men heldigvis gir en aldri opp. En kan ha slike dager en stund,men en føler seg jo tusen ganger bedre når en spiser den vanlige sunne og gode maten igjen, og trener skikkelig til faste tider.

 

Satser på litt mer motivasjon og innsats denne uka!!

 

Og neste uke Skal vekta fram i lyset, saft suse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, Sekstito

Vel, det hender jo innimellom at vekta peker den gale veien - men da er det viktig å snu på det før det er for sent. Du har nok en plan, regner jeg med :)

Brett opp ermene, og sett fokuset igjen!

 

En ting som har fungert godt for meg i det siste, er å lage en ukeplan. På søndag setter jeg meg ned å går gjennom kalenderen, for å plote inn minst 2 treningskvelder. Hvis det da kommer opp noe, er det såre enkelt "Sorry, jeg er på trening da". En kurleder sa til meg en gang at en avtale mellom deg og treningssenteret burde være like forpliktende som et foreldremøte i barnehagen, personalmøte, venninnedate osv. Og det er jo rett. Hadde jeg gått på organisert idrett, hadde det jo vært faste treningstider....

 

Det jeg må ha som hovedfokus nå er NOK SØVN. Jeg er et utpreget b-menneske, og kan finne på de utroligste prosjekter etter at ungene er i seng på kvelden. Og klokka går så fort.... 5,5-6 timer søvn er ikke i nærheten av nok, og helt sikkert ikke bra hverken for vekta eller hverdagen generelt. Så i morges ble det armer & bein igjen, og veiingen gikk helt i glemmeboka. Men har en god følelse -kjenner det på klærne :) Må også få tatt GR-målene snart, så jeg ser hvor det ev. blir mindre... B)

 

Ha en flott dag alle som stikker innom her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men heldigvis gir en aldri opp. En kan ha slike dager en stund,men en føler seg jo tusen ganger bedre når en spiser den vanlige sunne og gode maten igjen, og trener skikkelig til faste tider.

 

 

Det er så godt sagt sekstito! Jeg er sååå enig. Når jeg spiser det jeg "skal", ikke pøser på med usunn mat og sukker, og får leet litt på kroppen føler jeg meg flere kilo letter bare av det. Kan liksom rette ryggen litt ekstra og tenke "jeg er sunn" (om enn litt overvektig ennå...) Spiser jeg usunn mat over tid vet jeg at jeg blir tung og dorsk, både i kropp og humør. Og allikevel har jeg altså problemer med å holde fokus.... :rolleyes:

 

Men sekstito, neste uke krysser jeg fingre for at det blir et bedre resultat for deg. Og det er sant som du sier at det går jo ann (teoretisk iallfall ;) ) å trene på tur også. Jeg var flink til det ifjor, joggesko og treningstøy var standard i kofferten på jobbreise, mange hotell har jo løpemølle iallfall. Tror jeg skal ta frem igjen den vanen.

 

morena, kjenner meg igjen med det med lite søvn og jeg... Når endelig ungene er i seng er det enten et eller annet prosjekt på gang, eller det er bare sinnsykt deilig å vegetere i soffaen og se på tv...

 

Lurt tips det med å planlegge uka og lage "forpliktende" avtale med treningssenteret (hvorfor satte jeg det i hermetegn, da er det jo forpliktende bare på liksom...) Jeg klarer fint å følge opp når jeg har pt-time, men ellers er det lett å omprioritere.

 

Hør (se...) her. Nå skal jeg skrive her svart på hvitt min treningsplan frem til neste fredag (ok, litt over en uke, men det får gå):

pt-time imorgen

Løping mandag

Saltime onsdag kveld

pt fredag.

 

Spør meg til uka hvordan det går da... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart helg. Denne helgen byr heldigvis ikke på de store utfordringene, men til uken er det noen dager på hotell igjen. Men det skal jo gå bra.

Skal få unna litt husarbeid (grøss...) før pt-time senere idag. Både gruer og gleder meg til den timen.

Har sagt det før, men sier det igjen... Tror motivasjon er tilbake hos meg nå. Det hjalp å bytte titall tydeligvis... Jeg er stolt av at jeg tross alt har klart å snu oppgangen før jeg kom opp på startvekt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pt-timen gikk så bra! Har en utrolig motiverende trener som får meg til å gi alt. Nesten bare øvelser med meg selv som vekt, ergo går de, teoretisk iallfall, ann å gjøre på et hotellrom. Vi får se...

Kan med glede melde om helt fraværende godte- og vinsug, det er deilig.

Tar meg i å allerede være spent på neste ukes veiing....

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suppegjøken og Morena så kjekt å lese om deres lykke med vektnedgang, det er skikkelig bra når en får en slik god følelse. Surf videre på den bølgen så er dere snart i mål:)

 

Avtale med treningssenter og Pt timer er jo kjempebra tiltak:)

 

Selv trener jeg som vanlig fast og harde timer både når det gjelder styrke og kondisjon så alt i Box der. Sukkersuget er der fremdeles, men denne uken har jeg ikke stresset med det, jeg har gitt kroppen søtt når den vil ha det. F.eks etter middag er jeg alltid sulten på noe søtt, da har jeg spist litt søtt.

 

Jeg har begynt å spise krom tabeletter igjen, og håper at dette kan hjelpe meg denne gang. Jeg har nemlig ikke kjent virkningen før, nå har jeg nytt merke fra apotek, har veldig god tro på det denne gang:) lurer litt på å ta dobbel dose, selv om det står at max inntak må ikke overskrides.

 

Uansett jeg har gått ned 200 gram denne uken fra 73,1 til 72,9 = nytt tall, nytt håp osv, jeg er fornøyd med det siden jeg ikke føler selv jeg har stresset med det men nærmest lyttet til kroppen og spist det den vil ha.

 

Jeg har ikke prøvd meg på 5:2 dietten, tenker bare på det. Tror det hadde gjort meg godt med en liten quik start fordi jeg må ned til 69,9 kilo litt fort nå. Julebord om noen uker og da hadde det vært veldig kjekt om kjolen satt litt finere for å si det sånn:))

 

Ønsker dere en fin lørdagskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Ser ut som de fleste her inne har kommet inn i en fin rytme og vekta går sakte og sikkert nedover.

Men i periode går den litt opp, igjen, også.

Men så lenge vi holder øye med den så går det nok som vi ønsker etter hvert.

 

Her har hele måneden gått i kasting, flytting, rydding og ja, jeg flytter nå til varmere strøk og håper kroppen og vekta liker det bedre.

Gikk ned 2 kg på 3 uker sist jeg var nedover, så håper det går like bra nå.

FOr under flytting og med masse slitenhet har det blitt noe usundt, titt og ofte.

 

Skal ta en tur på vekta i morgen og se hva slags skader som har skjedd :)/>/>

 

Vært på dans i helga, gått lang tur idag og dans i morgen, og vasker litt rundt hver da, så er i gang.

Harker og hoster så er redd jeg har blitt salmakforgiftet.

Men luftet mye i dag, så da går det sikkert bra.

 

Lykke til videre flinke dager og så blir vel neste lesebrev fra sol og varme.

Drar søndag. Gleder meg veldig :)/>/>)

 

Ha det bra så lenge og lykke til med vekta fremover.

Hadde vært fint for meg å gått ned 5-6 kg til jul.. :)/>/>

Men livet føles ganske godt, uansett kiloene.

Ny olabukse og det ble 36. Skjorter i 40.

Og koste meg på fjellet med 3 herlige kavalerer og 2 som ble sure :)/>/>

 

Snakkes :)/>/>

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Ser ut som de fleste her inne har kommet inn i en fin rytme og vekta går sakte og sikkert nedover.

Men i periode går den litt opp, igjen, også.

Men så lenge vi holder øye med den så går det nok som vi ønsker etter hvert.

 

Her har hele måneden gått i kasting, flytting, rydding og ja, jeg flytter nå til varmere strøk og håper kroppen og vekta liker det bedre.

Gikk ned 2 kg på 3 uker sist jeg var nedover, så håper det går like bra nå.

FOr under flytting og med masse slitenhet har det blitt noe usundt, titt og ofte.

 

Skal ta en tur på vekta i morgen og se hva slags skader som har skjedd :)/>/>/>

 

Vært på dans i helga, gått lang tur idag og dans i morgen, og vasker litt rundt hver da, så er i gang.

Harker og hoster så er redd jeg har blitt salmakforgiftet.

Men luftet mye i dag, så da går det sikkert bra.

 

Lykke til videre flinke dager og så blir vel neste lesebrev fra sol og varme.

Drar søndag. Gleder meg veldig :)/>/>/>)

 

Ha det bra så lenge og lykke til med vekta fremover.

Hadde vært fint for meg å gått ned 5-6 kg til jul.. :)/>/>/>

Men livet føles ganske godt, uansett kiloene.

Ny olabukse og det ble 36. Skjorter i 40.

Og koste meg på fjellet med 3 herlige kavalerer og 2 som ble sure :)/>/>/>

 

Snakkes :)/>/>/>

 

 

Tjorven jeg hører din glede mellom ordene du skriver, veldig kjekt å lese:))

 

Du virker glad og lykkelig. Du er heldig som kan allerede nå (i ung alder) flytte til varmen, tenker da på din sykdom. Jeg må nok vente noen år til, men planen er om ikke flytte permanent så blir det laaange perioder om vinteren, du skal se vi treffes på vår vei:)

 

Tror du at du går ned i vekt i varmen pga da har kroppen det bra både i forhold til varme og stress?

Kjenner du noen som bor i nærheten av deg?

 

Riktig god tur på søndag, spennende å høre fra deg fra Spania (var det Spania)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Blir mye mas fra meg nå. Savner at dere andre er litt aktive også, men det er jo ikke alltid det passer så godt. :)

 

Veiing idag viste 100 g ned fra forrige uke. :D Og jeg er fornøyd. Delvis fordi det ikke bare var et blaff at jeg så 69 sist uke, men også fordi jeg har hatt utfordringer både i helgen og på hotell denne uken. At det ble 100 g ned og ikke noe opp tar jeg som et tegn på at jeg klarer å holde fokus og holde meg i skinnet, selv om ikke alle dager blir like bra matmessig sett.

 

Hvordan er det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Suppegjølen - takk skal du ha.

Flink du er, og gratulere med at du har deg nedpå 69 tallet og klarer å holde deg der.

Ja, vi får håpe det blir mer liv her :)

 

Bronzee - Ja, det føles så riktig det jeg nå skal gjøre.

Det er Gran Canaria jeg blir boende på. Et sted på sørkysten, hvor været for det meste er fint.

Ja, skal du nedover dit må du si fra :)

 

Her er vekta tilbake til det jeg var på da jeg kom hjem for 4 uker siden.

71,5.

Fått danset masse og gikk en tur på mandag.

Ellers har det gått i rundvask og flytting.

 

Ha det bra til vi "snakkes"

og lykke til med prosjektene deres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Blir mye mas fra meg nå. Savner at dere andre er litt aktive også, men det er jo ikke alltid det passer så godt. :)/>

 

Veiing idag viste 100 g ned fra forrige uke. :D/> Og jeg er fornøyd. Delvis fordi det ikke bare var et blaff at jeg så 69 sist uke, men også fordi jeg har hatt utfordringer både i helgen og på hotell denne uken. At det ble 100 g ned og ikke noe opp tar jeg som et tegn på at jeg klarer å holde fokus og holde meg i skinnet, selv om ikke alle dager blir like bra matmessig sett.

 

Hvordan er det med dere andre?

 

Gratulere med 100 ned, all nedgang er bra og mange ganger er det annenhver uke en går mer ned synes jeg. Jeg har ingen forandring fra forrige uke, men jeg har ikke vært flink. Vet ikke om det er overgangsalderen som er innom meg for tiden, jeg blir plutselig veldig varm, ja helt gjennomsvett både på dagtid og nattid. De fleste går vel litt opp i vekt ved overgangsplager, men med denne svettingen burde vi vel heller gått ned, noen som vet noe om dette?

 

Enig i at det hadde vært kjekt om flere var aktive, jeg kjenner selv at når jeg ikke får ting til som nå så trekker jeg meg litt unna temaet... vet at jeg må få hodet med meg ang kosthold og sjokoladen. Treningen er super, har økt denne uken, mye styrketrening så kroppen er støl, veldig støl, litt sånn godt/vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...