Gå til innhold

Ned 8-10 kilo


Anbefalte innlegg

Hei hei.

 

Suppegjølen - takk skal du ha.

Flink du er, og gratulere med at du har deg nedpå 69 tallet og klarer å holde deg der.

Ja, vi får håpe det blir mer liv her :)/>

 

Bronzee - Ja, det føles så riktig det jeg nå skal gjøre.

Det er Gran Canaria jeg blir boende på. Et sted på sørkysten, hvor været for det meste er fint.

Ja, skal du nedover dit må du si fra :)/>

 

Her er vekta tilbake til det jeg var på da jeg kom hjem for 4 uker siden.

71,5.

Fått danset masse og gikk en tur på mandag.

Ellers har det gått i rundvask og flytting.

 

Ha det bra til vi "snakkes"

og lykke til med prosjektene deres :)/>

 

 

Gran Canaria er flott, med jevn og fin temp året rundt (varmest om sommeren) Jeg har vært der flere ganger:)) Ønsker deg masse lykke til og gleder meg til å høre fra deg, håper du blir i forumet fremover:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Ja, her var det ikke mye liv :)

 

Jeg har vært å gått en lang tur i dag,

noe som har gitt 14 870 skritt, i 40 varmegrader.

svømt kanskje 200 meter.

Masse sol og varme, så matlysten er ikke så stor.

 

Vekt i leiligheta, så da får jeg oversikten.

Tar en tur på vekta imorgen, men slik som den viste idag har jeg ikke gått ned noe,

Vekta viste 72,2 i dag.

Så litt opp.

Får ikke nett før 12.11, så blir nok ikke mange ordene her, før da.

 

Men en gang i blant titter jeg innom før det, også :) Håper jeg.

 

Dere må ha lykke til med vekta i morgen.

Eller når dere veier dere.

 

Snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Så hyggelig å høre fra deg Tjorven45. Høres nydelig ut med sol og varme. Håper du får til å stikke innom av og til før 12.11. Det er jo ikke så lenge til. Det er stille her, og jeg innrømmer at jeg ikke gidder å skrive alene her. Så hvis flere tenker sånn blir det jo stille...

 

Har veid meg idag, 300 g ned til 69,1. Helt ok det. Selvfølgelig hadde det vært moro med mer ned, men det får visst bare ta den tiden det tar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var ikke mye liv.... Men selv har jeg også vært fraværende, så kan ikke si noe. Ble en tøff offshoreenke-periode på meg dette, da ungene har vært syke på omgang. Minimalt med trening, mange dårlige netter osv....

Vekta mi viste litt ned sist jeg sjekket - men skal ta en ny registrering ila. denne uken. Fikk meg også en veldig etterlengtet joggetur i går :) Så nå håper jeg at jeg er i gang igjen!

 

Ha en fortsatt fin uke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må bli flinkere til å komme med innlegg, og jeg skal skjerpe meg!

 

For det er en fin tråd og det ville være sørgelig om den gikk dukken fordi vi ikke gidder!

 

Her er det noen sørgelige tilstander, ennå mer opp....vipp på 69.

Så begriper en ikke hvordan det kan skje??

Alle unnskyldninger står i kø...og ingen av dem holder!

 

Værste er at jeg synes knærne blir værre bare med et par kilo ekstra.

Nå ligger det 7 kg i ryggsekken i boden igjen, går en runde med den hver dag, og fy, det kjenner jeg iallefall i de utslitte knærne mine.

 

Vet inderlig godt at den vekten borte ville gjort hverdagen adskillig bedre!

 

Nå er det 7 uker igjen til jul.....

 

Grrrrrrrrrrrr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sekstito - der var du også. Det er neimen ikke greit å holde iveren oppe hverken hva forumskriving eller slanking angår.

 

Jeg føler veldig mange (inkl meg selv) er superivrig de første ukene, og så dabber det av... For noen er jo det et tegn på at de kanskje har stålkontroll, og oppnår målene sine raskt. For andre er det kanskje et nederlag å ikke se den ønskede framgangen- og så blir man rett og slett lei.

 

Men du sekstito: er det slik at du skjønner hvorfor du har gått opp nå? Leser mellom linjene at du egentlig ikke synes du selv har vært så flink...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet så inderlig godt at det er matinntaket som slurves med....

 

For treninga er ganske konsekvent, to faste timer i uka spinning og styrke på senteret, en time styrke hos fysioterapeut, en til to timer tur i skogen med hund nesten hver dag (og det er noe av det beste jeg vet!), pluss dansing en gang i uka. Dans var det mer av før, men det er nok det verste for knærne, å gi seg helt blir for trist.

Er ganske aktiv på jobben også.

 

Men matinntak sklir så fort ut! Jeg var mye flinkere før!

 

Der må det jobbes mye for å hale det inn igjen...

 

Hadde en plan om å slutte med registrering. Men tror nesten at en bare må finne seg i å registrere, det er slik en kan følge med hva som går inn i munnen.

 

Kanskje en må skrive en dagsplan og følge den hver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at det var litt liv her inne igjen, kjedelig å skrive til seg selv ja der er vi alle enige, men så dukker vi opp en etter en i blant:))

 

Jeg har gått ned hele 800 gram denne uken og er så fornøyd. Nå viser vekten 72,1 kilo, så til neste onsdag håper jeg å kunne få se ett nytt tall:))Det føles faktisk så godt på kroppen å ha mistet 1,1 kilo nå på 2 uker.

 

Jeg har begynt med krom tabletter igjen og tror kanskje det kan være de som hjelper meg ang søtbehovet, så jeg fortsetter med de. Dessuten spiser jeg 70 og 86% sjokolade nå. I tillegg til det har jeg faktisk kjøpt meg en sunn og god sjokolade som kostet kr.80. Den spiste jeg med veldig god samvittighet, men bare litt hver dag...

 

 

Ha en fin uke med riktige valg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at flere melder inn!

Gratulere med flott nedgang Bronzee! Moro. :)

 

Jeg har startet november med en avtale med meg selv: null godis, kaker, potetgull, kjeks i november! Foreløpig går det bra, og jeg er fullstendig klar over at det er 25 dager igjen av måneden. Det som har slått meg allerede er i hvor mange situasjoner jeg tilbys slike ting, eller oppsøker det selv. En vekker dette. Lurer på om sjokolade kommer til å smake godt 1. desember, eller om det er for søtt... Sannsynligvis blir det deeeeeiiiilig....

 

Treningen forrige uke gikk ikke helt som planlagt, men det ble tre av fire. Denne uken blir det null, pga et oppussingsprosjekt hjemme. Men det er jo litt bevegelse det også om ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bronzee: gratulerer med suer nedgang! Og så deilig at du kjenner det på kroppen - det er jo den beste motivasjonen av alle!

 

Her har det jo nesten vært stillstand - men det er som "planlagt". Før har jeg alltid gått opp når jeg har vært alene med ungene (2-2,5 uke), men denne gangen greide jeg altså å unngå det. Hurra!

I går tok jeg helt av... syklet til og fra jobb, var innom trening OG gikk en lang tur på kvelden. Aldeles herlig! I dag blir det kun sykkelturen t/r jobb + litt styrke hjemme.

 

Suppegjøken: er spent på å følge deg denne måneden. Håper at utfallet blir at søtsuget får en real nedtur - og at det kanskje varer en stund. Er det ikke slik at jo mer sukker vi putter i oss - jo mer vil vi ha? Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk suppegjøken og Morena.

 

Suppegjøken du er skikkelig hard mot deg selv denne måneden, men du vil få flotte resultater det er jeg helt sikker på dersom du holder deg til avtalen din. I desember når du vil smake litt sjokolade er en liten bit nok, da får du litt sånn følelse at sjokolade er ekkelt i store mengder. Snakker fra erfaring hehehe, men så har jeg alltid sprukket fullstendig etter hvert, dessverre....

 

Morena du er jammen sprek med trening, veldig bra jobbet:))) stå på videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg er veldig spent på om en slik godterfri måned vil gi utslag på vekta. Hvis det gjør det er det iallfall inspirasjon til å fortsette, selv om jeg ikke tror at jeg kommer til å ha godterfri desember... Det får være måt på å plage seg selv. Men hvis det går bra i november får jeg tenke ut en plan for desember. Kanskje det er sånn jeg må ha det, nulltoleranse for godis, for da klarer jeg å holde meg?

 

Og hvis jeg fortsetter som jeg har startet nå mååå det jo hjelpe på vekta? Har mistanke til at denne høsten har gått dårlig på vektnedgagnsfronten fordi jeg har hatt et snev av Alzheimer, jeg glemmer at jeg har spist godis... Og vips ble det lørdag hver dag.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk bronzee :) Sannheten er at jeg ser på treningstiden min som mitt pusterom i hverdagen. Fri fra jobb, mann og barn... :huh: I tillegg har jeg trent hele livet -faktisk ganske aktivt fram til mitt første svangerskap. Så smalt familielivet og tidsklemma inn for fulle mugger!!

 

Drar rett på trening etter jobb i dag, og legger opp til en spinningtime i morgen tidlig : SÅ er det helg!

 

Suppegjøken: jeg måtte bare le litt.... :P Lørdag hver dag kan det jo ikke være! Jeg pleier å si jeg har teflonhjerne (alt sklir bare av). Noen ganger når jeg spiser noe jeg ikke burde, eller mer enn jeg burde, så er det litt sånn "håper ingen ser meg".... Hvem andre er det egentlig som bryr seg??? INGEN. Det er jo meg selv det går ut over - og alle klærne mine som stadig vekk må ligge der ubrukte.... Nei - det er bare å "gunne på".

 

Nå gleder jeg meg over å ha mannen hjemme de neste ukene - og legger opp til stramt regime, både på trening og fastedagene. Målet er å ha glimtet 56-tallet før han drar på jobb igjen i begynnelsen av desember. Skal muligens holde litt hardt, men et mål er et mål!

 

Ha en flott fredag - og en enda bedre helg, damer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morena jeg føler med deg med den tidsklemmen som alene med barn når mann jobber borte,(jeg har hatt det slik i mange år) men nå er mine barn 18 og 20 år og klarer seg helt selv. Det er en god frihetsfølelse, selv om det blir litt våkenetter nå også når de er ute på fest...

 

Suppegjøken hehe, kjenner meg såååå igjen i sjokoladefest hver dag som om det er lørdag, men sannheten er "Vi blir hva vi spiser". Spiser vi fett ja så får vi fett inn i kroppen og vi vet hvor det legger seg. Blir spennende å følge med deg på prosjektet ditt, stå på dette klarer du:) Det sies at du er avsukret bra på 1 uke men totalt på 3 uker, men da tror jeg det gjelder stivelse generelt som ris,brød,poteter etc for dette omdannes til sukker.

 

Ønsker dere en fin helg, jeg har 3 treningsavtaler denne helgen med meg selv og venninne og gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ble jeg hanka inn til kontrollveiinga mi på legekontoret ...Jobber i samme bygg, så det nytter ikke å gjemme seg her nei. Lovte å komme først i uka..

Da vet jeg hvordan helga blir, jobbing, trim og full fokus.

Det er faktisk veldig flaut å gå på vekta, og ha gått opp flere kilo....

 

Livs stils endring eller ikke, noen ganger må en ha en skikkelig dytt i ryggen.

 

Og den trengte jeg !

 

Skal sette meg et mål her og nå, ned til 65 før jul!

 

Det er 4 kilo, og fullt overkommelig!

 

Har rydda i kjøleskapet idag. Fram med grønnsaks snacks og sunn dipp. GR boka på kjøkkenbenken! Kast alle unnskyldningene ut av vinduet!

 

Kjenner at motivasjonen kommer....

 

Ønsker alle en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det er så koselig at det er liv i tråden!

Sekstito: tror fint du kan klare målet før jul. Blir spennende å følge med, jeg heier på deg. Veldig lurt med grønnsaker og dip. Det er jo godt, men tar meg selv i at det er så "tungvint": må åpne kjøleskapet, ta frem grønnsaker, skrelle, dele opp, rydde. Med godteri er det jo bare å åpne posen... latskapen lenge lever, er det rart at jeg veier for mye.... Haha. :D

 

Morena, det er jo kjempebra at du har klart stillstand.

 

Bronzee, så deilig med treningsavtaler. Her er det full treningsstillstand. Som sagt pusser vi opp, så,all tid og litt til går med til å male, legge gulv osv. Men sånn er det bare.

 

Igår fikk jeg virkelig satt viljestyrken på prøve, var hos et vennepar og der kom det både godteri og potetgull på bordet. Men jeg sto imot, selv om det var veldig vanskelig.

 

Er utrolig sulten om dagen. Skikkelig hol i magen. Prøver å la være å spise for mye, men der er ikke så lett. :huh: Blir spennende å se hva vekta viser på onsdag. Har motstått fristelsen til å snikveie denne uken, er stolt av det. Gruer meg litt, for jeg skal være ærlig å si at jeg blir skuffet hvis ikke jeg har gått ned iallfall noen hundre gram. Forrige uke var jeg 69,1, synes godt jeg kan få noe med 68 nå. Da kan jeg grei julemålet, altså 67 innen julaften. Flaks for meg at julaften er på onsdag... :P

 

Det med lørdag hver dag. Det er jo ikke sånn at jeg ukritisk har stappet innpå hver dag. Men jeg har ofte sagt ja takk til kake i lunsjen, kake til kaffen på besøk, noen kjeks i ny og ne, setter frem "noe godt" når det kommer noen. Sånn blir det litt usunt nesten hver dag, og det er dumt. ;)

 

Ha en fortsatt god søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag allerede... Dagene flyr med oppussing... Ingen trening, men det er greit siden jeg har bestemt meg for at det må være sånn akkurat nå.

 

Er spent på veiing imorgen. Håper igjen på nedgang, men tror jeg må innse at jeg ikke kommer til å gå fort ned denne gangen. Tenker mye på hvorfor. Er jeg ikke flink nok med maten(egentlig synes jeg jo at jeg er ganske flink), eller er det det at det ikke er så lenge siden jeg gikk ned 12 kilo ganske raskt, så kroppen vil ikke la seg lure så lett en gang til... At jeg ikke trener så mye nå skal jo i følge GR ikke ha så mye å si, for det sies jo at "mat er kilo, trening er gram..."

 

Snart er det julebord, og jeg har ikke tort å prøve kjolene fra ifjor. Er redd de er hakket for trang, var 5 kilo mindre da enn nå. Og det er vel ca en størrelse. Så da må jeg vel bite i det sure eplet, krype til korset (eller butikken) og kjøpe noe nytt. Som jeg vet jeg garantert ikke blir fornøyd med. Det er jo ikke kjolen sin skyld stakkar, men kroppen. Eller min skyld da... :(

 

Det positive er at jeg har ikke spist noe godteri, kjeks, kaker, potetgull osv siden 31.10! Det er jeg rimelig stolt av må jeg si. Og i hverdagen er det faktisk ikke vanskelig. Ville trodd at det skulle blitt mye, mye verre, men det går heldigvis greit. Kommende helg er vi bedt i middagselskap, da vet jeg det blir dessert og godis etter det, men jeg får bare takke nei. Heldigvis vet vertinnen om avtalen min... Da er det ikke fullt så kjipt. Søndag er det også veldig store muligheter for kake...

 

Hvorfor er det egentlig sånn at jeg skal føle meg kjip når jeg takker nei til kaker og godteri som blir tilbudt? Er det ikke egentlig mitt valg hva jeg vil fylle kroppen min med? Hvorfor må jeg si ja for å glede en annen? Er det egentlig det jeg gjør? Gleder andre med at jeg putter sukker i kroppen? Jeg oppfatter det sånn at det nærmest er uhøflig å takke nei til dessert. Er det det??? Er det sånn at når man takker ja til en middagsinvitasjon så er det også det samme som å takke ja til dessert og man er uhøflig hvis man ikke vil ha den delen av måltidet? Og når man stikker innom på besøk og det blir satt fram sjokolade eller kjeks til kaffen. Er man da uhøflig når man takker nei? Blir helt forvirret i hodet av dette jeg... :blink: Bagateller kanskje, men for meg spiller det en rolle...

 

Ha en god dag videre dere andre, og skriv gjerne noen ord igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker at vi hadde en lang diskusjon om det der med å si neitakk til ting man blir budt ved besøk hos andre osv, på den gamle tråden din, Tjorven!

Det var mange meninger.

Blir veldig individuelt det der.

Ikke lett for vertskapet om det kommer folk på slankern, noen med allergier osv. ..

 

Jeg har alltid gjort det slik at jeg har forsynt meg av det de har, og kosa meg med det, men ikke latt meg nøde til å ta mer og mer.

Så har jeg hoppa over et måltid på dagsrasjonen. Det går fint an iblant....

 

Husker så godt ei i vennekretsen vår som hadde med seg salat overalt hun var, spiste aldri det samme som oss. Ingen allergi, men alltid på slankern. Dessverre gikk hun aldri ned. Hun angrer veldig på det i dag, hun sier det ikke hadde gjort noen verdens forskjell om hun hadde spist det samme som oss andre.

 

Om en er på en kort og intens kur blir det annerledes, men det er vi jo ikke lenger?

 

Jeg har venner som er eldre enn meg, mange har tradisjons mat å by på når vi møtes, som de gleder seg over å lage og servere, det ville bli rart å ikke ville smake da synes jeg....

 

Men det er en utfordring for viljestyrken, enig i det.

 

Her er det mindre skuff snoking, og jeg lager havresuppe når en fyser, særlig på kvelden...havregryn, kli og bokhvetemel. Godt for kolesterol også.

Tror det må være et allment fenomen å fyse på mat i denne mørketida, jomen er det mange som har gått opp i vekt av mine bekjente også.

Farlig tid framover også, med jule ting og tang...

Nå er det bare 6 uker til det begynner å snu seg mot lysere tider igjen, det er en trøst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suppegjøken - jeg synes du er kjempeflink!

Her har jeg lagt bak meg alt for mange dager med bursdagsfeiringer og andre feiringer - og har bestemt meg for å droppe veiingen i morgen. Rett og slett bare vente til neste uke så jeg slepper å få en nedtur.

 

Har fastedag igjen i dag.... Det føles faktisk GODT etter noen dager med litt uvanlig inntak....

 

Har heldigvis fått trent 3 av de 4 siste dagene, og sykler til og fra jobb. I dag blir det overtidsjobbing, så blir nok ingen trening. Men det skal jeg ta igjen i morgen!

 

Det med å takke nei.... Jeg synes det er greit hvis det er mange tilstede, og alle andre forsyner seg. Men hvis det er få, og alt blir gjennomsiktig, synes jeg det er vanskelig... Men helt oppriktig, så bestemmer vi jo selv over egen kropp. Jeg synes ofte det bare er greit å være åpen om det "jeg skal ned noen kilo, og hopper over slikt nå!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill til tankene mine. Sekstito, jeg er jo egentlig litt enig i at det går ann å forsyne seg litt og kose seg med det. Og nei, det er jo ikke en kort og intensiv kur dette. Det er vel derfor det tar så tid meg meg også. Bare at i november er det litt spesielt for meg det med søtt, men det overlever jeg.

 

Jo, vi bestemmer over egen kropp. Men disse 11 dagene har gjort meg veldig bevisst på hvor mange sammenhenger jeg har muligheten til å forsyne meg av godis. Og at jeg (før november) gjorde det av gammel vane. Jeg tror jeg trenger denne måneden som bevisstgjøring for hva jeg velger å stappe inn i munnen. Så er det jo synd at jeg må bli nesten 40 år før jeg innser det, men bedre sent enn aldri.. Hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Dagens veiing viste 500 g ned, til 68,6. :D Det er en hel halvkilo det, og det er jeg fornøyd med. Synes jeg begynner å merke vektnedgangen på klærne, og på skinnet. Skinnet mitt er liksom ikke så stappa som det var. Og det er en god følelse egentlig.

 

Oppussingen nærmer seg slutten, til mandag har jeg pt-time igjen, håper å være i gang på ordentlig igjen da. Savner faktisk treningen. (For 1,5 år siden hadde jeg ikke trodd jeg skulle si det, sofagris som jeg var.)

 

morena, disse fastedagene, er det da du spiser bare 500 kcal? Hva spiser du da egentlig? Det er veldig lite.... Jeg har jo skjønt at det skal være sånn, men hadde jeg skulle hatt bare 500 kcal hadde jeg sultet ihjel tror jeg. (Som jeg sa igår er jeg veldig, veldig sulten om dagen. Romler og "suger" i magen min)

 

Vi skrives plutselig igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Suppegjøken!! En ting er tallet på vekta - noe annet er følelsen! Når klærne sitter bedre og man virkelig merker at det skjer noe! Klapp på skuldra til deg!

 

Her i gården er det ny fastedag. Må kjøre to tette denne uka, pga alt for mye som skjer... Men det får gå fint. Du spurte hva jeg spiser... Tja, 500 kcal er jo ikke all verden, så jeg prøver å være smart. Først og fremst er det STORE mengder vann og kaffe.

I dag startet jeg dagen med en nutrilettshake (ca 100 kcal). Så tar jeg sen lunsj (rundt kl 13.00) bestående av 2 stk knekkebrød m/ magerost og MASSE agurk (ca 100 kcal), middag/ kvelds blir i dag en suppe + knekkebrød (til sammen ca 250 kcal) Og så tygger jeg stangselleri og brokkoli + litt gulrøtter...

 

Det viktigste for meg på disse dagene er å "holde det gående". Så i dag starta jeg med 2 møter -har MYE å gjøre på jobb, og blir nok sittende litt ekstra. I tilleggg skal jeg gå hjem - noe som tar mye lengre tid enn bil/sykkel/buss... Og i kveld skal ungene kjøres hit og dit... Og så blir det tidlig legging. Men JA- jeg gleder meg alltid til frokost neste dag!

Noen dager har jeg faktisk gått på trening også! Merker jo at intensiteten ikke er like høy, men det føles ekstra godt etterpå.

 

Ok - nå må jeg begrave meg i jobben igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, 500 kcal er jo ikke all verden, så jeg prøver å være smart. Først og fremst er det STORE mengder vann og kaffe.

I dag startet jeg dagen med en nutrilettshake (ca 100 kcal). Så tar jeg sen lunsj (rundt kl 13.00) bestående av 2 stk knekkebrød m/ magerost og MASSE agurk (ca 100 kcal), middag/ kvelds blir i dag en suppe + knekkebrød (til sammen ca 250 kcal) Og så tygger jeg stangselleri og brokkoli + litt gulrøtter...

 

 

Takk for svar morena. Det var jo ikke mye, men ser jo at det går for en dag. Du er tøff som prøver dette. Og det er 5 dager faste og to dager hva man vil som er greia? Tøft løp.

 

Ja, det er deilig å kjenne det på klærne. I helgen skal jeg driste meg til å prøve en av buksene jeg håper passer snart, den var ikke veldig trang "på slutten" sist, så kanskje, kanskje.... Men får jeg "stappet-pølse-føflesen" får den henge i skapet litt til. Den skal forresten en tur for å bli lagt opp litt på bena, og en liten raprasjon (nei, kan ikke det selv...), men skal jeg legge den opp må den jo passe først sånn at jeg får se hvor lang den skal være...

 

Ha en god dag videre, messe å gjøre for meg også nå. Men det er moro også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom veie damene mine idag, og jomen ble det en kilo ned denne uka!

 

Men altså to opp fra forrige gang jeg var og veide meg der....i oktober engang. Fikk klapp på skuldra, og motiverende ord. Og det hjelper.

Nå er det avtale om veiing hver eneste uke!

 

Legen fjerna kolesterol statiner fram til over nyttår, har mye verking i kroppen, og det er jo en bivirkning av de medisinene. Da har jeg jo ennå en stor motivasjonsfaktor for vektnedgang. Tror at om en kommer ned til 60-62, så vil en ikke trenge medisin i hele tatt, hadde vært supert.

Har begynt å ha litt bokhvete i havresuppe om kvelden( den suppa er forresten rene sovemedisinen...), bokhvete skal være fint for kolesterol.

 

Da henger det mange fine " gulrøtter " foran meg!

Bedring av kolesterol av vektnedgang, mulig å kaste medisiner som har bivirkninger. Og bedring av vonde knær, kan danse mer! Og få på meg jakka som henger på kles skapet...

Det siste hadde vært utrolig gøy...det er en skinnjakke som ble kjøpt i England i Carnaby Street for, hm...veldig lenge siden, men er ultramoderne idag. Hadde blitt tøff bestemor da...

 

Kjenner flere som har gått på det opplegget med 500 kal inniblant, morena!

Er det vanlig kost 3 dager , så en mager, og 3 vanlige igjen? Det ser ut til å fungere veldig fint! Folk har gått veldig fint ned, og jeg tror de holder på en slik dag i uka etter å ha oppnådd ønska vekt.

Vet noen koker en stor kjele grønnsaks suppe, det metter.

Tror jeg skal prøve det selv!

Ønsker alle ei god uke!

Og onsdag til uka håper jeg det har minska en kilo til......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar morena. Det var jo ikke mye, men ser jo at det går for en dag. Du er tøff som prøver dette. Og det er 5 dager faste og to dager hva man vil som er greia? Tøft løp.

 

 

Ha-ha - er du galen? Det er IKKE 5 dager faste i uken! Jeg lager meg en plan gjerne mange dager i forveien. Da tar jeg for meg uka som kommer (man-søn), og bestemmer meg for hvilke 2 dager jeg skal del-faste. De andre dagene spiser jeg vanlig. Dvs, ikke snop på ukedager, og normale sunne måltider. I helgene unner jeg meg både vin og litt godis. Det behagelige er at jeg ikke teller kalorier hver eneste dag - men teller veldig nøye 2 dager. Jeg varierer litt på fastedagene, men for meg fungerer det best med de første i uka, mandag til torsdag. Og man SKAL ha minst 1 dag med vanlig kost mellom hver fastedag. Hadde jeg ikke hatt små barn som forventer at vi alle skal samles rundt middagsbordet, hadde jeg vært litt friere med valg av dager. Ser for meg at søndagen kunne vært et bra alternativ da.... Og som du nevner sekstito - mange fortsetter med 1 dag i uka - det tenker jeg også å gjøre når jeg har kommet meg på "trygg grunn".

 

Og forresten: så bra med nedgang, da!! Hurra!

 

Jeg hadde bestemt meg for å droppe veiingen denne uka - men mulig jeg må ha en sniktitt i morgen B) (blir jo såååååå nyskjerrig også!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...