Gå til innhold

Ned 8-10 kilo


Anbefalte innlegg

Hei på dere -

 

Har ikke veid meg på evigheter, men gjør det muligens på onsdag. Starter litt på nytt i dag. Det har vært to dårlige uker....!

 

Suppegjøken: mine barn er stadig vekk på barnepassen. Var helt krise da de hadde stengt i sommermånedene! Eller, barna kaller det ikke barnepass, de spør om vi skal på trening :rolleyes: Og de kan være ganske svette når de kommer derifra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Håpet å smelle til med et knallresultat idag, men en halvkilo ned er da bedre enn opp iallfall. :)

 

Jeg gir ikke opp, fortsetter å prøve å være fornuftig. Vet jo hva som skal til. Denne uken trøster jeg meg med at kilo er mat og gram er trening, for denne uken må treningen bortprioriteres pga mye annet som skjer. Men timen med pt til fredag får jeg iallfall med meg. Så får vi se da, om pt'en vil ha meg opp på vekta. Brrr, skrekk og gru.... :(

 

Hvordan går det med dere andre? Stille på tråden vår. Jeg fortsetter å skrive her jeg, håper dere andre kommer tilbake etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei, Suppegjøken.....

 

Her var det vektskrekken som skulle overvinnes i dag. Og det var med rette at jeg hadde den følelsen. Stadig sniker vekta seg oppover igjen - i dag + 0,5 siden sist jeg veide meg (2 uker siden).

 

Så nå er jeg godt oppe på 59-tallet igjen. Det jeg sverget på at jeg ALDRI skulle tilbake til. :angry:

 

Hadde en god treningsøkt i går, og tok sykkelen til jobb i dag. Resten av uka blir det nok mest bare tull på treningsfronten.... Men jeg skal prøve å omstille hodet, om ikke annet. Ta en realitycheck, og komme opp med en plan som kan fungere.

 

Litt langt nede nå, kjenner jeg. Men kanskje trikset er å komme innom her oftere igjen. I alle fall ikke la være å veie seg på 2 uker. Det vet jeg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok et godt poeng, suppegjøken. Det er jo bare å være ærlig med seg selv, og da kan man like gjerne skrifte til offentligheten :P

 

Melder om en positiv utvikling på vekta i morges. Vi snakker hverken "wow" eller "imponerende, men den beveget seg riktig vei. Da blir man GLAD!

 

Jegh ar det alltid travelt med alt jeg foretar meg. Jeg er dårlig på å skynde meg langsomt. Men akkurat når det gjelder vekta, så har jeg et ønske om å jevnt å trutt gå nedover -for jeg har troa på at det er lettere å holde nede. Men så var det å ha tålmodighet til å vente på resultatene, da.... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer.

Her kommer et reisebrev fra varmen😊

 

sekstito-javist husker jeg Gurun😊

 

Mine dager her i varmen er gode.Starter dagen med appelsin,som setter igang forbrenningen.

Frokosten er en kvart frø baguetr,elle ny slikt😊med kyllingpålegg med masse agurk og salatblad på og ett egg.

Så er det 1,5 - 2 timers tur.

Fant ei vekt her om dagen, den viste 67 kg. Litt lite men moro for det da😊

Kjenner på klærne at de er blitt romsligere😊moro.

Hjem 1.10,tide, har gått alt for fort.Men drar ned at 2.11, blir da til uti desember 😊

Fått leilighet til 15.5.15,så hjem å avvikle leilighet og bil😊

 

God dag og helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg i varmen Tjorven! Høres ut som du har kontroll på dagene :-)

 

 

Er det bare meg, eller er det flere som er nede i en bølgedal?

Merker at etter en så lang og deilig sommer kom høstens inntog nærmest som et slag i trynet på meg. Men høsten og vinteren er min verste fiende. Nå er det bare å samle alt av overskudd og krefter til å opprettholde treningsintensiteten.

Snikveiingen i morges viste at jeg er på rett vei igjen, i alle fall :P

 

Med ønske om en god helg til alle som svinger innom her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. :)/>/>/>

Jeg er en jente på 38 år som skal ned noen kilo. Igjen. Var veldig flink i fjor våres og utover høsten, gikk ned 12 kilo, men dessverre har jeg klart å spise på meg 8 av de igjen. Og det er jammen lettere enn å gå de ned. :unsure:/>/>/> Tidligere har jeg ikke klart å ta grep når jeg har vært på vei oppover, har stukket hodet i sanden og tenkt at det ordner seg av seg selv... Men det gjør det altså ikke. Derfor må jeg gjøre dette nå! Tilbake der jeg var, dvs ca 64 kilo. Var ikke helt fornøyd da, men tror nok at det er der jeg bør ligge.

 

Forsøker meg på et mål mellom 62-64 kilo. Da bør klærne jeg kjøpte i høst passe bra igjen. Nekter å kjøpe noe nytt nå i større størrelser... ;)/>/>/>

 

Jeg følger GRopplegget, men går ikke på kurs. Har vært sløv med trening, men fremover (fra idag...) er målet to ganger i uken på treningssenter og 1 gang jogging i tillegg. Alt mer enn det er bonus. Har mann, to barn og en jobb som gjør at jeg reiser litt. Derfor er planlegging et must for meg, både med mat og trening...

 

Noen andre som har lyst til å slå følge? Jeg veier meg mandager, idag viste vekten dessverre 72 kilo... :(/>/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har delvis forsvunnet fra forumet for jeg har en vanskelig tid nå, jeg har brått og uventet mistet en ung og flott venninne. Det var en nydelig begravelse.

 

Bronzee: Kondolerer så masse. Det er aldri godt å miste noen. Og når unge mennesker forsvinner føles det så utrolig unødvendig. Har selv mistet noen av "mine beste" de siste årene, og vet hvordan du har det. sorg og sjokk skal man bearbeide - så får det andre komme etterpå. Du kommer tilbake når du føler tiden er inne. *virtuell-klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har delvis forsvunnet fra forumet for jeg har en vanskelig tid nå, jeg har brått og uventet mistet en ung og flott venninne. Det var en nydelig begravelse.

Jeg gjør et lite "innbrudd" på denne tråden for å kondolere. Det var veldig leit å høre, Bronzee. Ta vare på deg selv nå. Stor klem fra Tulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen dere!

Bølgedaler her og...Vært snydens forkjøla, slapp og lite trening, da går det fort gale veien. Vekten har fått stå i fred i over ei uke nå, men skal ta den fram til onsdag.

Så trist å høre om din unge venninne, Bronzee, føler med deg!

Tjorven, har du kjøpt deg leilighet i Syden? Høres fornuftig ut når en hater vinter, og dessuten trenger litt varmere klima for helsens skyld. Lettere å holde på med trening utendørs også, uten å risikere fall osv.

 

Et rart fenomen, det der at det er så vanskelig å bli kvitt de siste kilo og holde seg der.

Slutter aldri å undre meg over det.

For gevinstene er jo så kjempestore når en har kommet til idealvekta, og de ligger der, rett foran nesa på oss.

 

Synes jeg er heldig som får være med i en slik tråd, hvor vi kan oppmuntre hverandre!

 

Ønsker alle en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et rart fenomen, det der at det er så vanskelig å bli kvitt de siste kilo og holde seg der.

Slutter aldri å undre meg over det.

For gevinstene er jo så kjempestore når en har kommet til idealvekta, og de ligger der, rett foran nesa på oss.

 

 

JA, det er jeg jammen meg enig i.... Her er det de 3-4 siste kiloene som virker å sitte som støpt. Det er jo til tider mer enn frustrerende. Jeg skjønner meg ikke på denne kroppen.... Vurderer faktisk å teste ut 2:5 neste uke (for da er barna bortreist, og jeg kan styre skuta selv!). Hvis det kan gi meg noen som helst form for "kick", så er det jo verdt det, tenker jeg. Men mulig det ikke er godt nok å teste det ut bare en uke.... Hvem vet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hei, jeg veier også 72 kilo og vil ned til 64. går på kurs. spiser 1400 kcal pr dag og trener regelmessig. men jeg tar noen medisiner som gjør at vekten står helt stille, det er kjedelig. har du gått ned noe?hvor mange kcal spiser du pr dag.

 

Hei.

Jeg er ikke så flink, så jeg har ikke gått ned så mye. Men nå har jeg skjerpet meg litt, og har iallfall klart å gå ned 1,8 kg. Av de 8 jeg skal ned... Jeg ligger på mellom 1300 og 1600 kcal pr uke.

 

Velkommen hit forresten. Har vært litt rolig her i det siste, men det snur kanskje snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grrrrrrr......Her har det hoppa noe veldig opp og ned, idag sto det 67.5, altså en kilo opp siden veiing for 14 dager siden.

Men gir man seg?

Aldri i verden.

Ned til 62 skal jeg.

 

Det verste er at inatt har jeg drømt om mat og flotte desserter....

Var på en fin restaurant igår og spiste biff av indrefilet. En biff, noen bitte små poteter, 6 strimer grønnsaker, noen striper med saus på , kryss og tvers, noen kvaster timian, og el lite glass øl uten alkohol. Kr 400,- jaja, sier jeg og tenker noen tanker som sikkert tilhører min generasjon...

 

I drømmen var det biff med fløtegratinerte poteter, stekt steinsopp , gode grønnsaker og en herlig rødvins saus. Og et godt glass vin eller to var det visst. Og sitronfromasj med krem.

 

Idag skal jeg legge en skikkelig slagplan for ukene framover...og stå på.

 

Men på lørdag blir det drømme middag! Men ikke dessert....den får en hoppe over.

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Bronzee; Kondolere med din venninne. Skjønner godt at du ikke har energi til å være her da. Har vært igjennom noe lignende for noen år siden, og det er beintøft. Men det blir faktisk bedre etter en stund, så får man heller glede seg over de gode minnene. Tenker masse på deg.

 

Sekstito og morena: Jeg synes også høsten kan være vanskelig. Nå har det virkelig blitt høst her hvor jeg bor, og da er det så fristende å krype opp i sofaen, under et pledd, med et glass rødvin innen rekkevidde. Det er så utrolig mye mer kos i det enn å springe gjennom regnet fra bilen og inn på teningsenteret for å puste og pese der. :P Ikke rart jeg veier for mye... Har også vært skikkelig forkjølet, måtte avlyse pt-timen, og måtte også avlyse forrige uke. Suppegjøken var i London i forrige uke, og levde virkelig opp til nicket sitt. Skikkelig smart å reise dit i nye sko... Kjempevannblemme på hælen, kunne ikke tenke på å få på meg joggesko engang. Godt jeg hadde fri noen dager, for crocks var det eneste jeg kunne ha på meg, og det egner seg dårlig på kontor.... :blink:

 

Denne uken måtte jeg veie meg idag, for jeg glemte det rett og slett igår. Men vekten viste ned! :D En kilo siden sist veiing, til 70,2. Håper nå det ikke er lenge til jeg kommer under 70. Tror målet får være 67 til jul, det er ikke mye, men jeg sliter jo så nnmari med å fokusere skikkelig. Tar liksom ikke helt innover meg hva som skal til for å gå ned, selv om jeg vet det så inderlig godt.

 

Hvis noen av dere lurer på hvordan det går med røykeslutten kan jeg si at der har det vært en sprekk. Men ser på det som en sprekk, ikke at jeg har begynt igjen. Så må jeg bare slutte igjen før det blir altfor vanskelig. Nå kjenner jeg jo på de "plagene" jeg hadde når jeg røyket, de kommer tilbake, og jammen var det deilig å slippe de, så det er min motivasjon til å kutte ut igjen.

 

Ønsker dere en fin høstdag, her har vi regn og blåsevære, men det kan jo være deilig også det. Har pt-time imorgen, og gleder meg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen.

Ja, her var ikke mye liv ;)

 

Vært hjemme noen dager nå, så nå er det flytting for fult.

Blir ingen registrering av mat, men har kontrollen, tror jeg :)

 

Har gått ned til 71,5 kg, det er 3,1 kg siden jeg startet opp, og livmålet er ned 2 cm, går ikke så fort, men jeg er fornøyd jeg :)

 

Etter jeg kom hjem har det ikke blitt nye trening, men vært kasser og møbler

så fått nok styrketrening så musklene skriker :)

 

Bare regner ute så gleder meg til å reise nedi igjen 2,11 og da blir jeg til 13.12.

Men har nett der nede og, ja, kanskje jeg finner ei vekt på veien, så jeg får kjekket den innimellom.

Så blir nok skriven noen ord her ute, også.

 

Sekstito - så flink du har vært. Selv om du har gått opp litt nå, så har du kommet deg på 60 tallet. Du har ikke langt igjen.

Ja, så lenge en bare drømmer om mat, legger en ikke på seg ;)

 

Bronzee - Det var trist å høre. Føler med deg og velkommen tilbake etter hvert.

 

Ja, det er viktig å unne seg noe godt, innimellom, også :)

Da jeg var nedi varmen nå, så spiste jeg ute hver dag Men det var så mye kjøtt, så jeg sa jeg gikk på proteinkur der nede, for da måtte jeg jo prøve å få ned, nesten, alle kjøttet og grønnsakene :)

Men med turer hver dag, gikk jeg ned i vekt.

Fant et helsestudio da jeg var nedover nå, så neste periode blir det litt styrketrening, også :)/>

For jeg håper virkelig kroppen leges fort der nede, igjen, daglige turer og litt dans i ny og ne kommer i gang, igjen :)

 

Lykke til med veiinga og uka som kommer alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God torsdag! Denne uka skal det virkelig bli godt med helg, kjenner jeg.... Og jeg tror tiden er inne for å dra fram dagslyslampa mi. Kjenner energien ikke kommer før langt på dag i dette høstværet som herjer min kant av landet.

 

Veiing i dag (siden jeg glemte det i går). - 0,6 ned til 58,2. Jeg skimter 57-tallet i det fjerne, og DET frister, altså!! Målet er å se det innen måneden, og jeg har troa på at jeg kan greie det. Må bare legge inn en superinnsats de siste 2 ukene før mannen min reiser av sted på jobb igjen. Jeg vet jo at jeg ikke greier å gå ned når han er borte. Men det hadde vært kjekt å greie det også, en gang. B)

 

Jeg synes dere er flinke, jeg!

Jo lengre prosessen tar, jo større er jo sjansen for å ha noen "downs" innimellom. Så lenge de ikke blir langvarige, så må vi vel tillate oss det, tenker jeg. Men det føles jo litt bittert å gå på en smell når man er så nærme målet sitt...

 

Etter en periode med manglende motivasjon (mye pga. en utrolig trøblete mage), tror jeg nå at jeg er ovenpå igjen...

 

Med ønske om en super dag til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Suppegjøken - Gratulere med flott vektnedgang da.

Ser ikke ut som London-turen har ødelagt for deg.

 

Morena - Gratulere med fin nedgang til deg, også

 

Flinke er dere.

 

Får kanskje begynne å føre litt igjen, jeg, også.

Hadde vært moro å veid under 70 kg til 69 kg, når jeg drar igjen 2.11,

Men det blir nok hardt.

 

Nei, 2,5 kg skal være mulig på litt over 3 uker.

Blir jo motivert av dere som er så flinke.

 

God uke videre i høstværet og flott helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å finne ut hvorfor en har gått opp og ikke ned....

Har alltid vært et brød menneske.

Alltid bakt brød, også på gammelt vis, i vedfyrt bakerovn. Kosa meg veldig med det.

Så fant jeg ut at en fikk gå over på knekkebrød....

 

Etter mange uker bygget det seg opp et brødsug så det ble merkbart. Det var også en viktig aktivitet i mitt liv som ble borte.

 

Og dette her berører noe viktig i ens liv. Det har med følelser, vaner, trygghet, trivsel osv osv å gjøre.

 

Jeg baker brød igjen. Og antagelig har det blitt ei skive for mye i ny og ne.

 

Nå har jeg lært at en kan ikke kutte ut slike ting som er så betydningsfulle i sitt liv. Da bygger det seg opp et savn som er vanskelig å erstatte.

 

Livs stils endring innebærer vel at en skal tenke måtehold. Men å kutte helt ut ting man er glad i tror jeg er ganske skummelt....det holder bare ikke.

For meg iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sekstito: du er nok inne på noe.... Noen av lastene vi har kan vi helt sikkert greie oss uten for resten av livet, mens andre vil kunne føre til at vi sprekker og overdimensjonerer. Så hvis du er av de som MÅ ha brød, da synes jeg du skal prøve å se om det er andre grep du kan ta, og la brødet være "fredet" men med måtehold. Er det ikke like stas å bake knekkebrød??

 

Et dypdykk i kosthold, vaner og uvaner kan uansett vært både lærerikt, smertefullt og nyttig.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at vi ikke kan kutte ut det vi liker. Men ha måtehold. Når du er glad i brød og brødbaking er "hobby" blir det jo to ting du fjerner hvis du slutter å spise brød. Høres ikke lurt ut. Kos deg med brødet i moderate mengder du. Jeg spiser bare knekkebrød. Grunnen til det er at da vet jeg nøyaktig hva jeg får i meg. Synes det er vanskelig med brød, for skivene varierer så, selv om jeg bruker skjæremaskinen i butikken blir det forskjell. Jeg er veldig flink til å passe på sånne ting, men ikke så flink med mengden sjokolade og vin... Haha. :P

 

Har hatt min første pt-time idag. Satt opp program, og fikk nesten bare øvelser med kroppen som vekt. Det var det jeg ville, så jeg er veldig fornøyd. Gleder meg til å komme igang med programmet, slev om jeg også kommer til å gå på saltimer. Føler at motivasjonen er tilbake, blir spennende å se i løpet av helgen... Prøvde en bukse ista jeg ønsker skal passe. Får ikke knapt den nå, men håper å ha den på meg til jul. :rolleyes:

 

Takk for at dere er her! Godt å ha noen å dele tankene med, og det er for meg motivasjon i å se at det går bra med dere andre, samtidig som det er litt godt å se at det ikke alltid går på skinner for dere heller. Triveligere med flere i samme båt...

 

Riktig god helg fra Suppegjøken! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at motivasjonen er tilbake, blir spennende å se i løpet av helgen... Prøvde en bukse ista jeg ønsker skal passe. Får ikke knapt den nå, men håper å ha den på meg til jul. :rolleyes:/>/>

 

/>

 

Pokker. Hvorfor er det sååå vanskelig med motivasjonen i helgen??? Gått på en smell med vin igjen. Og var i bursdag igår. Da ble det kake. Hjelper jo ikke å begynne på nytt hver onsdag, og allerede ha glemt det fredag kveld.

 

I tillegg venter noen dager på hotell. Og da er det fristelser både til frokost, lunsj og middag. Flott...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...