Gå til innhold

10 kg til jul


Anbefalte innlegg

kikk: START: 96,6 UKENS TAP:+0,4 :wub: NÅ: 99 MÅL: 86,6 GJENSTÅR: 12,4 VEIEDAG: mandag

L1: START: 93 UKENS TAP: NÅ: 91,5 MÅL: 83 GJENSTÅR: 8,5 VEIEDAG: mandag

englejenta28: START: 80,1 UKENS TAP: 0,4 :wub: NÅ: 81,3 MÅL: 70,1 GJENSTÅR: 11,2 VEIEDAG: mandag

minsker`n: START: 101 UKENS TAP: 0,5 :) NÅ: 89,2 MÅL: 83,7 GJENSTÅR: 5,5 VEIEDAG: mandag

Fa-mol: START: 93 UKENS TAP: NÅ: 89,7 MÅL: 83 GJENSTÅR: 6,7 VEIEDAG: onsdag

Littslankere 36: START: 98,2 UKENS TAP: NÅ: 97,4 MÅL: 88,2 GJENSTÅR: 9,2 VEIEDAG: mandag

Aurelia: START: 88,4 UKENS TAP: NÅ: 87,5 MÅL: 78,4 GJENSTÅR: 9,1 VEIEDAG: mandag

medlem: START: 95,5 UKENS TAP: NÅ: 90,6 MÅL: 85,5 GJENSTÅR: 5,1 VEIEDAG: mandag

Linsen: START: 76,4 UKENS TAP: NÅ: 74,3 MÅL: 66,4 GJENSTÅR: 7,9 VEIEDAG: mandag

awsam: START: 81 UKENS TAP: NÅ: 76 MÅL: 71 GJENSTÅR: 5 VEIEDAG: søndag

angelicasol: START: 82 UKENS TAP: NÅ: 82,5 MÅL: 79 GJENSTÅR: 3,5 VEIEDAG: torsdag

koala: START: 79,7 UKENS TAP: 0,2 :) NÅ: 78,2 MÅL: 69,7 GJENSTÅR: 8,5 VEIEDAG: onsdag

besc; START: 111,2 UKENS TAP: NÅ: 109,7 MÅL: 101,2 GJENSTÅR: 8,5 VEIEDAG:

heart: START: 90 UKENS TAP: NÅ: 85,5 MÅL: 80 GJENSTÅR: 5,5 VEIEDAG: mandag

nettaskog: START: 101,2 UKENS TAP: NÅ: 98,7 MÅL: 91,2 GJENSTÅR: 7,5 VEIEDAG: tirsdag

nessie87: START: 102 UKENS TAP: NÅ: 102 MÅL: 92 GJENSTÅR: 10 VEIEDAG: mandag

radiogaga: START: 88 UKENS TAP: 0,4 :) NÅ: 88,1 MÅL: 78 GJENSTÅR: 10,1 VEIEDAG: søndag

forandringer: START: 77,9 UKENS TAP: 0,7 NÅ: 75,3 MÅL: 67,9 GJENSTÅR: 7,4 VEIEDAG: mandag

nueva vida: START: 93,8 UKENS TAP: +0,6 :wub: NÅ: 91,8 MÅL: 83 GJENSTÅR: 8,8 VEIEDAG: mandag

Bergljot START: 104,2 UKENS TAP: NÅ: 103,9 MÅL: 94,2 GJENSTÅR: 9,7 VEIEDAG: onsdag

karamilla START: 91,9 UKENS TAP: NÅ: 91,9 MÅL: 81,9 GJENSTÅR: 10 VEIEDAG: onsdag

Betty Blue START: 84,4 UKENS TAP: 0,3 :) NÅ: 83,5 MÅL: 74,4 GJENSTÅR: 10 VEIEDAG: torsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikk: START: 96,6 UKENS TAP:+0,4 :wub: NÅ: 99 MÅL: 86,6 GJENSTÅR: 12,4 VEIEDAG: mandag

L1: START: 93 UKENS TAP: NÅ: 91,5 MÅL: 83 GJENSTÅR: 8,5 VEIEDAG: mandag

englejenta28: START: 80,1 UKENS TAP: 0,4 :wub: NÅ: 81,3 MÅL: 70,1 GJENSTÅR: 11,2 VEIEDAG: mandag

minsker`n: START: 101 UKENS TAP: 0,5 :) NÅ: 89,2 MÅL: 83,7 GJENSTÅR: 5,5 VEIEDAG: mandag

Fa-mol: START: 93 UKENS TAP: NÅ: 89,7 MÅL: 83 GJENSTÅR: 6,7 VEIEDAG: onsdag

Littslankere 36: START: 98,2 UKENS TAP: NÅ: 97,4 MÅL: 88,2 GJENSTÅR: 9,2 VEIEDAG: mandag

Aurelia: START: 88,4 UKENS TAP: NÅ: 87,5 MÅL: 78,4 GJENSTÅR: 9,1 VEIEDAG: mandag

medlem: START: 95,5 UKENS TAP: NÅ: 90,6 MÅL: 85,5 GJENSTÅR: 5,1 VEIEDAG: mandag

Linsen: START: 76,4 UKENS TAP: +0,3 :wub: NÅ: 74,6 MÅL: 66,4 GJENSTÅR: 7,9 VEIEDAG: mandag

awsam: START: 81 UKENS TAP: NÅ: 76 MÅL: 71 GJENSTÅR: 5 VEIEDAG: søndag

angelicasol: START: 82 UKENS TAP: NÅ: 82,5 MÅL: 79 GJENSTÅR: 3,5 VEIEDAG: torsdag

koala: START: 79,7 UKENS TAP: 0,2 :) NÅ: 78,2 MÅL: 69,7 GJENSTÅR: 8,5 VEIEDAG: onsdag

besc; START: 111,2 UKENS TAP: NÅ: 109,7 MÅL: 101,2 GJENSTÅR: 8,5 VEIEDAG:

heart: START: 90 UKENS TAP: NÅ: 85,5 MÅL: 80 GJENSTÅR: 5,5 VEIEDAG: mandag

nettaskog: START: 101,2 UKENS TAP: NÅ: 98,7 MÅL: 91,2 GJENSTÅR: 7,5 VEIEDAG: tirsdag

nessie87: START: 102 UKENS TAP: NÅ: 102 MÅL: 92 GJENSTÅR: 10 VEIEDAG: mandag

radiogaga: START: 88 UKENS TAP: 0,4 :) NÅ: 88,1 MÅL: 78 GJENSTÅR: 10,1 VEIEDAG: søndag

forandringer: START: 77,9 UKENS TAP: 0,7 NÅ: 75,3 MÅL: 67,9 GJENSTÅR: 7,4 VEIEDAG: mandag

nueva vida: START: 93,8 UKENS TAP: +0,6 :wub: NÅ: 91,8 MÅL: 83 GJENSTÅR: 8,8 VEIEDAG: mandag

Bergljot START: 104,2 UKENS TAP: NÅ: 103,9 MÅL: 94,2 GJENSTÅR: 9,7 VEIEDAG: onsdag

karamilla START: 91,9 UKENS TAP: NÅ: 91,9 MÅL: 81,9 GJENSTÅR: 10 VEIEDAG: onsdag

Betty Blue START: 84,4 UKENS TAP: 0,3 :) NÅ: 83,5 MÅL: 74,4 GJENSTÅR: 10 VEIEDAG: torsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

79,3kg og OPP 100g sukk... Også jeg som har vært så flink... dry.gif Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. De to kursene i fjor høst kostet over 4000 og gikk ned tilsammen 1,9kg så kom våren og jeg gikk opp det samme. Begynte pånytt igjen i mai og har over sommeren til sammen på 2 kurs gått ned 800g.... Summasummarum har jeg altså brukt ca.8600,- på å gå ned 800g, det er litt av en kilopris!!!angry.gif Veldig i tvil nå om jeg skal fortsette eller ikke, for sist jeg sluttet kurs gikk jeg jo opp igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KOALA- Du må få kurslederen din til å regne ut på ny om du bør justere caloriinntaktet ditt enten opp eller ned. Er du flink å spiser fett???? Noen må ha fett for å forbrenne fett. Dette burde kurslederen din ha snakket om??!!

 

Ikke gi opp. Det løser seg for den som klarer å stå på over den tunge kneika!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KOALA- Du må få kurslederen din til å regne ut på ny om du bør justere caloriinntaktet ditt enten opp eller ned. Er du flink å spiser fett???? Noen må ha fett for å forbrenne fett. Dette burde kurslederen din ha snakket om??!!

 

Ikke gi opp. Det løser seg for den som klarer å stå på over den tunge kneika!!!!

 

Jeg er anbefalt meny 2 1600kcal men det går jeg ikke ned på (prøvde det på kurs i fjor høst)

Så kurslederen har anbefalt meg å ta daglig forbruk - 800kcal og da kommer jeg inn på 1300kcal og altså meny 1. Jeg har stort sett ligget på 1400-1500kcal om dagen og har 10-16 trimpoeng om dagen med snitt på 13 for hele kurset. Hvis jeg spiser mer fett går også kalorimengden opp og jeg går ikke ned. Prøvde en gang en lavkarbokur og da ble jeg bare så innmari kvalm at jeg orket ikke det i lengden...

Uff, veldig frustrert og litt i tvil om jeg skal fortsette på kurs eller ikke. Vet at det er med på å holde meg i ørene men nå begynner det å bli dyrt! Samtidig så er jo alt å kaste penger ut av vinduet om jeg ikke kommer meg videre...sad.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare tenke på det Koala og gjør det som er best for deg. Jeg har også vært i samme situasjon. Hadde lyst til å prøve uten kurs men gikk selvfølgelig opp. Jeg synes forumet fungerer like bra tror jeg, og det er gratis. Men det er for meg. Du får gruble litt på det 😉

 

Og så morsomt med smileyene i oversikten. Jeg kjenner jeg har mer lyst på et smilefjes enn et flaut et til neste uke 😛 rart hvor vi kan finne motivasjon 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Huff koala jeg hadde det slik jeg og, måtte ned til ca 1430 kalorier da jeg gikk på kurs for en stund siden, men det er merkelig at du går opp når du trener så mye.

 

kikk: jeg håper jeg får fortsette å være med her selv om jeg ikke kommer til å veie meg på et par uker da jeg kommer til å ha vektstopp på kurset noen uker, har kommet i en skikkelig ond sirkel og er for opphengt i vekta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det virkelig mye flott nedgang, må jeg si! Gratulerer til dere alle. :) Dere er dyktige!

 

Kikk, så artig med fjesene du legger inn. Smilefjes til alle som går ned, og rødmende, flaue til alle som går opp. Det både muntrer opp og motiverer.

 

I dag er det min tur til å få et flaut, rødmende fjes. :( Jeg har nesten ikke lyst til å innrømme det, men på de to ukene siden siste veiing har jeg gått opp 1,4 kilo, så nu viser vekten forferdelige 91,1.

 

Noen middager og kaffe hos familie og venner, men der greide jeg så noenlunde å ha kontroll. Det som tok knekken på vekten var nok en uke i England. Jeg har ikke vært i England siden jeg var 16 (og det er lenge siden det), og jeg hadde bestemt meg for at jeg ikke skulle ha fokus på vekt, men på å kose meg og nyte oppholdet. Så det ble engelsk frokost, med bønnestuing, tomat, eggerøre, pølse og bacon (noe helt annet enn den vanlige havregrøten!), og middag på forskjellige puber rundt omkring. Godt var det, så absolutt, men akk så mye fritert.

 

Jeg skjønte jo før vi reiste at vekten kom til å gå opp. Men det som frustrerer meg mest er at det ble så mye! Skremmende å tenke på hva det ville ha blitt dersom vi ikke hadde trasket og gått hver eneste dag, og dermed forbrent en hel del. :blink:

 

Lærdommen av det her blir at jeg må ha fokus på vekt hele tiden. Slapper jeg av på den kommer kiloene snikende tilbake. Det er jeg ikke interessert i. Så det er bare å stå på videre. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikk: START: 96,6 UKENS TAP:+0,4 :wub: NÅ: 99 MÅL: 86,6 GJENSTÅR: 12,4 VEIEDAG: mandag

L1: START: 93 UKENS TAP: NÅ: 91,5 MÅL: 83 GJENSTÅR: 8,5 VEIEDAG: mandag

englejenta28: START: 80,1 UKENS TAP: 0,4 :wub: NÅ: 81,3 MÅL: 70,1 GJENSTÅR: 11,2 VEIEDAG: mandag

minsker`n: START: 101 UKENS TAP: 0,5 :) NÅ: 89,2 MÅL: 83,7 GJENSTÅR: 5,5 VEIEDAG: mandag

Fa-mol: START: 93 UKENS TAP:+1,4 :wub: NÅ: 91,1 MÅL: 83 GJENSTÅR: 8,1 VEIEDAG: onsdag

Littslankere 36: START: 98,2 UKENS TAP: NÅ: 97,4 MÅL: 88,2 GJENSTÅR: 9,2 VEIEDAG: mandag

Aurelia: START: 88,4 UKENS TAP: NÅ: 87,5 MÅL: 78,4 GJENSTÅR: 9,1 VEIEDAG: mandag

medlem: START: 95,5 UKENS TAP: NÅ: 90,6 MÅL: 85,5 GJENSTÅR: 5,1 VEIEDAG: mandag

Linsen: START: 76,4 UKENS TAP: +0,3 :wub: NÅ: 74,6 MÅL: 66,4 GJENSTÅR: 7,9 VEIEDAG: mandag

awsam: START: 81 UKENS TAP: NÅ: 76 MÅL: 71 GJENSTÅR: 5 VEIEDAG: søndag

angelicasol: START: 82 UKENS TAP: NÅ: 82,5 MÅL: 79 GJENSTÅR: 3,5 VEIEDAG: torsdag

koala: START: 79,7 UKENS TAP:+ 0,1 :wub: NÅ: 79,3 MÅL: 69,7 GJENSTÅR: 8,5 VEIEDAG: onsdag

besc; START: 111,2 UKENS TAP: NÅ: 109,7 MÅL: 101,2 GJENSTÅR: 8,5 VEIEDAG:

heart: START: 90 UKENS TAP: NÅ: 85,5 MÅL: 80 GJENSTÅR: 5,5 VEIEDAG: mandag

nettaskog: START: 101,2 UKENS TAP:0,7 :) NÅ: 98 MÅL: 91,2 GJENSTÅR: 6,8 VEIEDAG: tirsdag

nessie87: START: 102 UKENS TAP: NÅ: 102 MÅL: 92 GJENSTÅR: 10 VEIEDAG: mandag

radiogaga: START: 88 UKENS TAP: 0,4 :) NÅ: 88,1 MÅL: 78 GJENSTÅR: 10,1 VEIEDAG: søndag

forandringer: START: 77,9 UKENS TAP: 0,7 NÅ: 75,3 MÅL: 67,9 GJENSTÅR: 7,4 VEIEDAG: mandag

nueva vida: START: 93,8 UKENS TAP: +0,6 :wub: NÅ: 91,8 MÅL: 83 GJENSTÅR: 8,8 VEIEDAG: mandag

Bergljot START: 104,2 UKENS TAP: NÅ: 103,9 MÅL: 94,2 GJENSTÅR: 9,7 VEIEDAG: onsdag

karamilla START: 91,9 UKENS TAP: NÅ: 91,9 MÅL: 81,9 GJENSTÅR: 10 VEIEDAG: onsdag

Betty Blue START: 84,4 UKENS TAP: 0,3 :) NÅ: 83,5 MÅL: 74,4 GJENSTÅR: 10 VEIEDAG: torsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har også hatt noen måneder nå som har gått helt skeis. Nå må jeg virkelig passe meg slik at jeg ikke bikker over til tresifret igjen. Har akkurat sett en youtube video som het: The Fast Guide to the Fast Diet - for people too lazy to read the book

Den handler om 5:2 dietten. Har prøvd meg på den med fine resultater. Jeg begynner med friskt mot i dag. Noen som vil slå følge? Jeg fikk litt motivasjon da jeg så den. Jeg vet fra erfaring at de første 3 ukene er vanskelig, men etter det blir det en vane, i hvert fall for meg gjorde det det sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen for oppmuntrende ord! Godt å vite at ikke bare er meg som sliter iblant med å finne rett inntak. Jeg tror nok at holder jeg på lenge nok så vil det løsne! DA må jeg passe på å fortsette for da er det lett å tenke at man kan slappe litt av men nei! Når det gjelder trening så er det veldig ensidig egentlig. Jeg sykler minsten i henger til/fra barnehagen hver dag før/etter jobb og det tar ca10min hver vei, altså 20minx2 hver dag og blir til 40min sykling 5 dager i uken. I tillegg kommer litt sykling/gåing i helgene. Vi bor så nær sentrum at vi går /sykler istedetfor bilen når vi skal ordne noe.

Ser det står at jeg har 8,5kg igjen til målet men det er vel heller 9,6kgwink.gif Men jeg er fornøyd med 70kg +/- 1kg altså, er der jeg tenker å stabilisere meg.

Veldig redd for å kutte kurs og gjenta det som skjedde ifjor etter to kurs, men samtidig er det veldig mye gøy jeg kan gjøre med 2200,-! Fremdeles i tvil. Det er jo til slutt JEG som må gjøre jobben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det stillstand så vekta er fortsatt 83,5 kg. Glad for at det ikke er opp men skulle så gjerne sett at det løsnet litt smile.gif Har vært flink med dagbokføring og trim så jeg hadde som sagt håpet på nedgang! Men det er vel bare å stå på, før eller senere må det vel bli resultater. Motivasjonen for å fortsette hadde også blitt bedre når en ser at det går i riktig retning wink.gif Får bare krysse fingre for at rapporten min neste torsdag viser nedgang!Ha en fin kveld alle sammen biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fredag alle sammen.

 

Jeg står veldig fast etter sommerferien. Gikk litt opp sist uke, men klarte meg akkurat: NED 0,1 kg.

 

Fører alt og følger råd.... Har gått på antibiotika for ekstrem hoste på 5. uka. Har ikke vært helt i form denne høsten. Håper dette løsner nå og jeg ser mere resultater. pga lite trening har jeg senket kaloriinntaket litt.

 

Føler at å løse problemet med å stå fast, er å øke kaloriinntaket noe....... Må bare komme i gang med treningsrutinene først!!!

 

 

DRØMMER OM Å KOMME NED PÅ 80-tallet :D

 

GOOOOOO HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fredag alle sammen.

 

Jeg står veldig fast etter sommerferien. Gikk litt opp sist uke, men klarte meg akkurat: NED 0,1 kg.

 

Fører alt og følger råd.... Har gått på antibiotika for ekstrem hoste på 5. uka. Har ikke vært helt i form denne høsten. Håper dette løsner nå og jeg ser mere resultater. pga lite trening har jeg senket kaloriinntaket litt.

 

Føler at å løse problemet med å stå fast, er å øke kaloriinntaket noe....... Må bare komme i gang med treningsrutinene først!!!

 

 

DRØMMER OM Å KOMME NED PÅ 80-tallet biggrin.gif

 

GOOOOOO HELG!

 

Jeg sto veeeeldig lenge på vektterskel rundt 92-90kg op-ned-opp-nedoppned osv. Men tilslutt løsnet det og jeg kom meg videre. Kanskje du er i liknende situasjon?

 

 

 

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)/> Uka går veldig fort...Mandag morgens rutine med rapportering må tas før jobb ! Fortsatt er det en hyggelig beskjeftigelse - vekta viser at siste ukes innsats har gitt resultater: Ned 1,3 kg. Vekta er nå 87,9, og jeg er superfornøyd :D/> Holder på som før, registrerer alt jeg spiser - og drikker.. Har vært selskapeligheter siste uke, men det var planlagt, også hva jeg skulle innta...og holdt meg til det. Mosjon har vært litt mindre enn vanlig (og det vanlige er ikke mye) Satser på bedre innsats på det området denne uka :P/> Jeg er i utgangspunktet ikke en veldig strukturert person, men legger merke til at dette vektopplegget får fram noe mer av den egenskapen. Tror det også ligger i hodet... Mulig det kan overføres til andre områder, dersom jeg vil nok :rolleyes:/>

Ha en god uke, alle sammen - spent på å følge med i deres resultater !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det veiedag igjen, og vekten kryper langsomt, men sikkert nedover. :) Heldigvis. Men så har det heller ikke vært de store utskeielse denne uken - kanskje heller litt lite bevegelse. Kunne nok ha rørt meg mer, men er fornøyd. :)

 

Vekten sier 90 kilo, det er 0,6 ned siden siste veiing. Og dermed har jeg kommet litt over halvveis på veien mot jul. :D

 

Ønsker dere alle en flott uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Veldig flott og moro at det kommer flere til, men jeg ser jo også at det er flere som ikke har meldt noen vekt på lenge. Jeg kommer til å rydde opp i tabellen og fjerne de som ikke har gitt lyd ifra seg om 14 dager. De er selvfølgelig velkomne tilbake når som helst.

 

Hva mener dere andre om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...