Gå til innhold

10 kg til jul


Anbefalte innlegg

Gjest angelicasol

Veiedag igjen: NED 200g (93,3)

Stanger veldig på 93-tallet.

Trener og spiser bra. Gir ikke opp.

Mister cm. 0,5 cm midje OG 0,5 cm bryst denne uken!

DETTE FUNKER JO! L1

 

Hvis du liker å trene burde du fokusere mest på styrke, da det forbrenner mye mer fett en kondisjonstrening, i tillegg til at man får en sterkere og fastere kropp i lengden(mulig du allerede vet det, men bare noe jeg har erfart). Vinn-vinn! Men som du sier - ikke gi opp! Og gratulerer så mye med cm-tapet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Veie- og måledag i dag!

 

Har gått ned utrolige 4 kg og 2,5 cm rundt midjen :-) håper kiloene fortsetter å rase av, men mistenker at der vil bli vanskeligere og vanskeligere.

 

Wow, utrolig bra! Trener du masse siden du klarer å gå ned så mye på en uke?

Lykke til videre! Ja, til oss alle! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen !

Gratulerer med nedgangen dere som har hatt flotte resultater.

Jeg hadde veiedag idag og har gått ned 0.8 kg. Nå veier jeg 77.2

 

Lykke til videre til oss alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angelicasol

Wow, utrolig bra! Trener du masse siden du klarer å gå ned så mye på en uke?

Lykke til videre! Ja, til oss alle! :-)

 

Takk! Jeg går en tur så og si hver dag, og trener styrke 2-3 ganger i uken. Men jeg tror mye av grunnen til det (sykt) store vekttapet første uken var at jeg mistet mye vann i kroppen og sånne ting. Er forberedt på langt mindre vekttap ved neste veiing :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Jeg går en tur så og si hver dag, og trener styrke 2-3 ganger i uken. Men jeg tror mye av grunnen til det (sykt) store vekttapet første uken var at jeg mistet mye vann i kroppen og sånne ting. Er forberedt på langt mindre vekttap ved neste veiing :P/>

 

Ja men det er bra, du er flink. Hadde jeg gått ned over fire kg hver uke så er jeg redd at jeg hadde fått svært mye hud hengende. Godt du trener styrke.

Lykke til videre! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikk: 96,6 - 98,2 - 86,6 (tirsdag)gjenstår: 11,6kg

L1: 93 - 93,3 - 83 (mandag) gjenstår: 10,3kg

englejenta28: 80,1 - 80,2 - 70,1 (onsdag) gjenstår: 10,1kg

minsker`n: 101 - 96,6- 91- (mandag) gjenstår: 5,6kg

Fa-mol: 93 - 91,7 - 83 (onsdag) gjenstår: 8,7 kg

Littslankere 36: 98,2 - 97,8 - 88,2 (mandag) gjenstår: 9,6kg

Aurelia: 88,4 - 87,5 - 78,4 (mandag)gjenstår: 9,1kg

medlem: 95,5 - 95- 85,5 (mandag)gjenstår: 9,5kg

Egypt: 81,2 - 71,2 (mandag)

Ivrig 2:

Føyka: 101,2 - 91,2 (mandag)

Linsen: 76,4 - 75,5 - 66,4 (mandag)gjenstår:9,1kg

latter: (mandag)

Fjellmor: 84,2 - 74,2 (mandag)

awsam: 81 - 77,2 - 71 (søndag) gjenstår: 6,2kg

angelicasol: 89 - 85 - 79 (torsdag)gjenstår: 6kg

koala: 79,7 - 80,2 -69,7 (onsdag) gjenstår: 10,5kg

besc; 111,2 - 109,7 - 101,2 gjenstår: 8,5kg

heart: 90- 87,3 - 80 (mandag) gjenstår:7,3kg

julieisa: 91-81(mandag) gjenstår:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå, ny vektnedgang siste uke! Resultatet ble ytterlige 1,8 - så delmål en (95) er nådd! Dagens vekt er 94,8 :)/> Så langt har det gått veldig bra - og hovedsaklig er det nok kostholdet som har det meste av æren for det...Trening har ikke vært all verden, men aktiviteten er nok likevel større enn jeg først trodde. Det har jeg sett med min nyinnkjøpte Polarloop. Sitter ikke så mye stille som jeg mente jeg gjorde!

Gratulerer til alle med god innsats så langt - enten det vises på vekta eller ikke denne uka - vi får resultater før eller senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJELP. Hvordan skal man komme opp i 800 mg kalsium?

Normalt tar jeg et glass biola og en Yogert dobbel %, evnt 1 dl melk i havregrøt.

 

Noen tips eller har jeg misforstått det nye skjemaet?

 

Jeg spiser vita hjertegod gulost, og det registreres på skjemaet, ser det ut for. Ellers fyller to vanlige glass skummet melk godt opp. 800 er ikke så mye, syns jeg iallefall. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj og æsj.. for en nesestyver! Jeg har gått opp! :-/

Veier 88 idag.

 

Jeg har ikke vært over kalorimengden - noen som kan være snill å forklare hvordan man da kan gå opp? :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke overstått. Samboeren min er borte i to uker nå, og jeg merker det er lettere å ha et godt kosthold når det er bare meg selv å tenke på. Ny vekt for meg er 75,4 så så mye ned har det ikke blitt. Men jeg er fornøyd med å ha holdt meg til rett kalorimengde hele uka igjennom :) jeg synes også det er vanskelig å få i meg nok melkeprodukter. Synes ofte det letteste er å ta et ordentlig glass melk til frokost eller kvelds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikk: 96,6 - 98,2 - 86,6 (tirsdag)gjenstår: 11,6kg

L1: 93 - 93,3 - 83 (mandag) gjenstår: 10,3kg

englejenta28: 80,1 - 80,2 - 70,1 (onsdag) gjenstår: 10,1kg

minsker`n: 101 - 94,8- 91- (mandag) gjenstår: 3,8kg

Fa-mol: 93 - 91,7 - 83 (onsdag) gjenstår: 8,7 kg

Littslankere 36: 98,2 - 97,8 - 88,2 (mandag) gjenstår: 9,6kg

Aurelia: 88,4 - 87,5 - 78,4 (mandag)gjenstår: 9,1kg

medlem: 95,5 - 95- 85,5 (mandag)gjenstår: 9,5kg

Egypt: 81,2 - 71,2 (mandag)

Ivrig 2:

Føyka: 101,2 - 91,2 (mandag)

Linsen: 76,4 - 75,4 - 66,4 (mandag)gjenstår:9kg

latter: (mandag)

Fjellmor: 84,2 - 74,2 (mandag)

awsam: 81 - 77,2 - 71 (søndag) gjenstår: 6,2kg

angelicasol: 89 - 85 - 79 (torsdag)gjenstår: 6kg

koala: 79,7 - 80,2 -69,7 (onsdag) gjenstår: 10,5kg

besc; 111,2 - 109,7 - 101,2 gjenstår: 8,5kg

heart: 90- 88 - 80 (mandag) gjenstår:8kg

julieisa: 91-81(mandag) gjenstår:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angelicasol

Æsj og æsj.. for en nesestyver! Jeg har gått opp! :-/

Veier 88 idag.

 

Jeg har ikke vært over kalorimengden - noen som kan være snill å forklare hvordan man da kan gå opp? :-(

 

Mye vann i kroppen kanskje? Eller så spiser du rett og slett for lite (bedre å gå hundre kalorier over enn under) slik at kroppen går i sparemodus. ELLER, så spiser du kanskje ikke regelmessig nok?

 

Jeg er absolutt ingen ekspert, men det er det første som slo meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye vann i kroppen kanskje? Eller så spiser du rett og slett for lite (bedre å gå hundre kalorier over enn under) slik at kroppen går i sparemodus. ELLER, så spiser du kanskje ikke regelmessig nok?

 

Jeg er absolutt ingen ekspert, men det er det første som slo meg :)/>

 

Tusen takk for svar! :-)

 

Jeg aner iallefall ikke. Det var andre uka dette, første uka gikk jeg ned over 2 kg på samme kalorimengde. Jeg får la denne tredje uka gå og så sammenligne de tre ukene og se om jeg finner ut noe.

Æsj at man skal bli så deppa av det. Men er bare å stå på! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angelicasol

Tusen takk for svar! :-)

 

Jeg aner iallefall ikke. Det var andre uka dette, første uka gikk jeg ned over 2 kg på samme kalorimengde. Jeg får la denne tredje uka gå og så sammenligne de tre ukene og se om jeg finner ut noe.

Æsj at man skal bli så deppa av det. Men er bare å stå på! :-)

Skjønner at det kan være demotiverende, men hvem vet? Kanskje du blir positivt overrasket ved neste veiing! :D Stå på! Det går nok bra til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

noen som ligger på meny 2? jeg kommer meg ikke opp i 1600, men ligger rundt 1530, tåler ikke nøtter så kan ikke spise det for å kompensere. men får vel gå bra det ?:)

 

ønsker dere alle en strålende dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok helt fint å ligge litt under :) åh, beklager at jeg trekker stemningen ned men jeg har hatt en skikkelig dårlig dag. Har spist altfor mye. Merker at hvis jeg først spiser litt feil så tenker jeg at jaja, da er den dagen ødelagt uansett. Noen som har tips til hvordan man snur tankegangen ? Jeg vet jo at det ikke nytter å tenke sånn, men jeg gjør det likevel ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angelicasol

Det går nok helt fint å ligge litt under :)/> åh, beklager at jeg trekker stemningen ned men jeg har hatt en skikkelig dårlig dag. Har spist altfor mye. Merker at hvis jeg først spiser litt feil så tenker jeg at jaja, da er den dagen ødelagt uansett. Noen som har tips til hvordan man snur tankegangen ? Jeg vet jo at det ikke nytter å tenke sånn, men jeg gjør det likevel ...

 

Når jeg skeier ut midt i uka prøver jeg å tenke at jeg skal lære av det, og ser gjerne på inspirerende bilder for å holde motivasjonen oppe for resten av dagen (følger en del "fitspiration"-kontoer på instagram og ser på disse innimellom, for å holde fokus). Det er også viktig å huske på at hvis man klarer å kutte ut sukker og andre "avhengighets"-produkter i hverdagen, vil ikke kroppen hige etter det lenger, for den avvender seg det jevnlige inntaket og dermed også behovet.

 

Det er lett å tenke på utskeielser som noe som ødelegger og at man da kan fortsette ut dagen, men hvis man gir etter og "slækker" kan det fort bli en vane og man får ikke trent opp selvkontrollen. Selvkontrollen er såpass viktig når man skal ned i vekt, at det da er viktig å tenke på HVORFOR du spiste feil og hvordan du kan unngå det ved en senere anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som ligger på meny 2? jeg kommer meg ikke opp i 1600, men ligger rundt 1530, tåler ikke nøtter så kan ikke spise det for å kompensere. men får vel gå bra det ?smile.gif

 

ønsker dere alle en strålende dag:)

 

Jeg skal egentlig ligge på meny 2 men kursleder har satt meg ned. Hun ba meg regne ut dagsforbruket med den mengden trimpoeng jeg kommer til å ha , trekke fra 800 og legge meg på menyen som passer til det. For meg ble det 2300kcal - 800 = 1500kcal og altså meny 1 +200kcal. Men husk at om du sparer frimerkene skal du spise 1250/1550 på hhv. meny 1 og 2 mens den dagen du bruker frimerkene (hvis du bruker dem samlet) kan du ligge på 1250+350 eller 1550+350. Men det er snittet som teller! Og alt som er grønt=ja-mat kan du spise så mye du orker (inntil 800kcal men det er så enorme mengder grønnsaker at kommer i praksis ikke opp i de mengder), det skal ikke telle med i kaloriregnskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Hei og velkommen Nettaskog, jeg begynenr på kurs i dag så nå fremover så legger jeg inn bare vekt fra kurs slik at jeg ikke blir opphengt i vekta, for den hjemme og den på kurset komemr til å veie annerledes da jeg veier meg med klær på på kurset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne bli med på dette.

Startet på mitt første GR kurs i går og vekta mi står på 101,6

Skjønner at motivasjon fra flere er en goooood støtte fremover.

 

Men.... Er det noen som kan fortelle hvordan dere lager slike fine målings "streker" med bilde ??!!

 

Er det vektlinjen nederst du tenker på så er det her:

 

 

http://www.tickerfactory.com/weight-loss/w2vUtuT/

 

Bare husk koden for den trenger du hver gang du skal inn og endre vekten. :)/>

 

<div>Redigeringen gjør du ved å trykke på bildet/linjen og så kommer det opp en ny side hvor du gjør endringene. Etterpå oppdaterer den seg automatisk.</div>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skeier ut midt i uka prøver jeg å tenke at jeg skal lære av det, og ser gjerne på inspirerende bilder for å holde motivasjonen oppe for resten av dagen (følger en del "fitspiration"-kontoer på instagram og ser på disse innimellom, for å holde fokus). Det er også viktig å huske på at hvis man klarer å kutte ut sukker og andre "avhengighets"-produkter i hverdagen, vil ikke kroppen hige etter det lenger, for den avvender seg det jevnlige inntaket og dermed også behovet.

 

Det er lett å tenke på utskeielser som noe som ødelegger og at man da kan fortsette ut dagen, men hvis man gir etter og "slækker" kan det fort bli en vane og man får ikke trent opp selvkontrollen. Selvkontrollen er såpass viktig når man skal ned i vekt, at det da er viktig å tenke på HVORFOR du spiste feil og hvordan du kan unngå det ved en senere anledning.

 

Takk for gode tips :) skal prøve begge deler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...