Gå til innhold

10 kg til jul


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Jeg har gått feil vei denne uka og veier nå 76,1. Æsj altså, men med dårlige vaner denne uka kan jeg takke meg selv. Tenker noen ganger at det går bra å ikke veie maten fordi nå vet jeg ca hvor mye jeg skal ha, men det går selvfølgelig ikke bra. Men kanskje trengte jeg en liten vekker. Nå vil jeg ned neste uke! Skal på kino i kveld, da skal det jammen IKKE bli noe kinogodt på meg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte helt vekta i dag :o får oppdatere i morgen tidlig men er livredd den viser oppgang siden kroppen har hatt lyst på ubestemmelige mengder mat siste dagene!

Kan eg skylde på høydose kortison og mensen siste dagene kanskje?? :D

Flott nedgang hos dere jenter!

 

Det positive er at eg har vært på gymmet 3 ganger siden forrige veiing :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikk: 96,6 - 97,2 - 86,6 (tirsdag)gjenstår: 10,6kg

L1: 93 - 92,1 - 83 (mandag) gjenstår: 9,1kg

englejenta28: 80,1 - 81,5 - 70,1 (onsdag) gjenstår: 11,4kg

minsker`n: 101 - 92,8 - 91- (mandag) gjenstår: 1,8kg

Fa-mol: 93 - 90,7 - 83 (onsdag) gjenstår: 7,7 kg

Littslankere 36: 98,2 - 98,2 - 88,2 (mandag) gjenstår: 10kg

Aurelia: 88,4 - 87,5 - 78,4 (mandag)gjenstår: 9,1kg

medlem: 95,5 - 92,2 - 85,5 (mandag)gjenstår: 6,7kg

Egypt: 81,2 - 71,2 (mandag)

Ivrig 2:

Føyka: 101,2 - 91,2 (mandag)

Linsen: 76,4 - 76,1 - 66,4 (mandag)gjenstår:9,7kg

latter: (mandag)

Fjellmor: 84,2 - 74,2 (mandag)

awsam: 81 - 76 - 71 (søndag) gjenstår: 5kg

angelicasol: 89 - 82,5 - 79 (torsdag)gjenstår: 3,5kg

koala: 79,7 - 78,9 -69,7 (onsdag) gjenstår: 9,2kg

besc; 111,2 - 109,7 - 101,2 gjenstår: 8,5kg

heart: 90- 85,7 - 80 (mandag) gjenstår:5,7kg

julieisa: 91-81(mandag) gjenstår:

nettaskog: 101,2 - 99,8 - 91,2 (tirsdag)gjenstår: 8,6kg

nessie87:102 - 101,2 - 92 (mandag)gjenstå: 9,2kg

radiogaga: 88 - 78 ()gjenstår:

forandringer: 77,9 - 77,4 -67,9 (mandag)gjenstår:9,5kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag og veie dag.

Kan ikke gå like "smuuud" hver uke.

Gått ned 200 gr denne uka.

 

Får håpe neste uke gir litt mer motivasjon nedgang i gram😊 Synes selv jeg er flink til å ikke skeie ut samt endret mitt spisemønster. Skal fortsette den gode trenden så gir det forhåpentlig vis gode resultater😎

 

Ha en fiiiiin uke videre folkens. Stå på!!! Du klarer det du vil klare😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oppe igjen på 102,0, tilbake til start altså :blink:

 

Vel, da blir det kjekkere neste mandag for da skal det være nedgang- merker det så vidt på klærne at noen centimeter har forsvunnet i hvert fall selv om vekta viste opp att.

 

Begynte på løpeprogrammet kouch to 5 k i dag- det var jo faktisk litt morro, noen flere som holder på med det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en pytons uke siden siste veiing! De forbaskede bildene har spøkt i bakhodet mitt hele tiden, og tankene har kvernet rundt med "æsj, du ser ikke ut! Det er ikke noen vits i å fortsette. Tror du virkelig at du skal greie å bli slank? Ha ha!" Og byen er full av speilglassvinduer, har jeg plutselig oppdaget. Overalt er det digre glassruter man kan se seg selv i. Deprimerende! :(

 

Så denne uken har det blitt både kaker og snop. Trøstespising? Kos? Jeg vet sannelig ikke hva jeg skal kalle det. Om det har vært godt? Jeg vet ikke det heller - det har så absolutt vært en bismak ved alt.

 

Men jeg har greid å snu på disse negative tankene. :) OK, det var et sjokk å se bilder av seg selv. OK, jeg stupte rett inn i gamle vaner med å putte i meg snop. Men, og det tror jeg er vesentlig, jeg var klar over hvorfor jeg spiste, og tillot meg vel egentlig å gjøre det - denne gangen! Jeg har hele tiden sagt til meg selv at denne indre stemmen tar feil! Jeg får det til! Jeg har tross alt tatt av 10 kilo siden i mai, og det er jeg både stolt av og glad for. Og jeg er på rett vei!

 

Likevel var jeg spent på både mål og vekt i morges, jeg var forberedt på å måtte registrere oppgang. Men nei da, vekt og mål var slik som forrige uke. Ingen endring i negativ retning. Det skyldes sikkert at jeg har gått mye denne uken. Jeg har gått av meg sinne, håpløshetsfølelse og frustrasjon - og det resulterte blant annet i ganske mange trimpoeng. Aldri så galt at det ikke er godt for noe. :)

 

Så vekten står fortsatt på 90,7 kilo. Men jeg har kommet meg over fotosjokket, og er like motivert som før. :D

 

Dette går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hei!

For en livete og flott tråd! Er dt lov å slå seg med, selv om dere andre har vært her flere uker??

 

Kort om meg; gammel slanker uten resultater, 31 år, 170 cm og 22,4 (!!!) kilo for mye. Målet er 70 kilo, forhåpentligvis til neste sommer, men det kan jo justere seg etterhvert. Er først og fremst opptatt av delmålene. Startet (på nytt) forrige mandag, og første delmål er under 92 til høstfereien. Noe delmål 2 har jeg ikke enda, men tenker at det kanskje kunne være 10 kg til jul?! Derfor tenkte jeg at det hadde vært gøy å være med her!

 

Ser at det er kikks om holder oversikten, en skikkelig fin en også ;)

Hvordan gjør dere det?

Mine tall: 1.sept: 93,8, 8.sept: 92,4 mål til jul: 83. Gjenstår: 9,4

Veidag mandager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

For en livete og flott tråd! Er dt lov å slå seg med, selv om dere andre har vært her flere uker??

 

Kort om meg; gammel slanker uten resultater, 31 år, 170 cm og 22,4 (!!!) kilo for mye. Målet er 70 kilo, forhåpentligvis til neste sommer, men det kan jo justere seg etterhvert. Er først og fremst opptatt av delmålene. Startet (på nytt) forrige mandag, og første delmål er under 92 til høstfereien. Noe delmål 2 har jeg ikke enda, men tenker at det kanskje kunne være 10 kg til jul?! Derfor tenkte jeg at det hadde vært gøy å være med her!

 

Ser at det er kikks om holder oversikten, en skikkelig fin en også ;)/>

Hvordan gjør dere det?

Mine tall: 1.sept: 93,8, 8.sept: 92,4 mål til jul: 83. Gjenstår: 9,4

Veidag mandager.

 

Hei på deg! :-)

 

Kikks legger deg nok til den lista når hun kommer. Ho er så snill og holder styr på oss. :-)

 

Dette klarer vi! Jeg har gått ned den ene uka, så opp uka etter, men gir ikke opp. Jeg har sååå lyst til å se bilder av meg selv der man kan SE at jeg er blitt slankere.. hihi. Vel, vel - det kan nok ta sin tid, men står på det jeg klarer.

Lykke til, til deg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg også få være med?

Kvinne på 34år, 110kg for 1mnd siden.

 

Har ikke vekt, men skal forsøke å få tak i til kommende onsdag, som da blir veiedagen min. Jeg håper at vekta har gått noe nedover siden jeg veide meg sist. Har ikke aktivt jobbet for det hele tiden, bare forrige uke.

 

Om meg: Jeg liker å gå på tur i all slags vær med mine 3 hunder. Jeg er fryktelig glad i snop - som jeg ikke har spist på 3 hele uker nå. Føler meg veldig stolt av det og tenker at sånn må det bli i fortsettelsen også. Har akkurat flyttet til Sverige - bor langt inni skogen med 9km til nærmeste butikk. Og jeg har ikke sertifikat. Mannen min har, men jobber på sjøen 4/4 så da blir det mye vandring når han er borte. Jeg har et snev av vandregalskap - så det passer meg fint. ;-)

 

Jeg skulle jo helst sett at det forsvant mye mer enn 10kg til jul, :P men det er da et utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nueva vida, så kjekt å se deg her! :D Velkommen skal du være!

 

Bergljot, velkommen til deg også. Vandregalskap var et kjekt ord, og det har jeg også, det er den eneste form for mosjon jeg liker. (Bortsett fra å danse swing, men kompisen er ingen danseløve - snarere en elefant på dansegulvet - så det blir svært sjelden.) 9 km til butikk, uten sertifikat, 3 hunder, og mannen på sjøen - ja da får du sannelig rørt deg. :)

 

Jeg har kommet meg etter siste ukes nedtur, og er på rett kjøl igjen. Så

Heart, jeg ser også frem til å se bilder av meg selv i en betraktelig slankere utgave!! :) Høyt opp og langt frem, brukte min mormor alltid å si. Kan så være, men det skal gå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

For en livete og flott tråd! Er dt lov å slå seg med, selv om dere andre har vært her flere uker??

 

Kort om meg; gammel slanker uten resultater, 31 år, 170 cm og 22,4 (!!!) kilo for mye. Målet er 70 kilo, forhåpentligvis til neste sommer, men det kan jo justere seg etterhvert. Er først og fremst opptatt av delmålene. Startet (på nytt) forrige mandag, og første delmål er under 92 til høstfereien. Noe delmål 2 har jeg ikke enda, men tenker at det kanskje kunne være 10 kg til jul?! Derfor tenkte jeg at det hadde vært gøy å være med her!

 

Ser at det er kikks om holder oversikten, en skikkelig fin en også wink.gif

Hvordan gjør dere det?

Mine tall: 1.sept: 93,8, 8.sept: 92,4 mål til jul: 83. Gjenstår: 9,4

Veidag mandager.

 

Ganske lik meg du, bortsett fra at du er 10 år yngre ;)/>/> Men jeg er 171cm høy, målvekt 70kg og startvekt var 22kg mer altså 92kg. Nå er ca. 13 av dem borte så det er fullt mulig ser du selv om det kan ta litt tid :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Takk for hyggelig velkomst ;)

 

13 kilo av dem borte ja, koala, så flott! Så moro å ha igjen under 10 kilo for å nå målet ;)

 

Heart: jeg gleder meg også til å faktisk SE endringer! Åå...gleder meg så til å nå målet, men jeg prøver også å glede meg over hver dag og fokusere på hverdagene og delmålene.

 

Fokus hver dag, tenke de riktige tankene og ta de gode og sunne valgene!!!

 

Så hyggelig som denne tråden va, veldig motoverende med mye liv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei forandringer.

 

Så flott at du er med! :)/> Velkommen er du.

 

Det hjelper på motivasjonen at vi er så mange. Alle har sitt å stri med, og noen uker er verre enn andre, men så kommer det plutselig en kjempegod uke og alt er bare solskinn og herlighet.

 

Lykke til!

 

 

Hei og takk for fin velkomst:)

Det hjelper virkelig på at vi er så mange med et felles mål. Gleder meg til go uken min medlem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, og velkommen til alle nye! Nå har jeg hatt noen uker med litt lav motivasjon og dårlige resultater. Men nå tror jeg at jeg har funnet ut hva jeg må endre for at det skal gå bedre. Deler med dere hvis noen har det som meg :)/>

- jeg er ikke så sulten på morgenen men har skjønt at det er viktig med frokost. Derfor har jeg tidligere spist ganske jevnt i løpet av arbeidsdagen, selv om jeg kanskje ikke kjenner at jeg er så sulten. Men nå prøver jeg å "spare litt " på formiddagen sånn at jeg kan spise mer til middag og kvelds uten at jeg overstiger menyen. Spiser en skive eller noe på morgenen og til lunsj cottage cheese med litt syltetøy uten sukker og noen flak med all bran. Det blir det ikke så mange kalorier av. Og spiser agurk og tomat og gulrøtter mellom måltidene. Da kan jeg spise en god middag og fortsatt unne meg et måltid eller litt småspising på kvelden.

- i de ukene som ikke har gått så bra var jeg sjelden innom forumet. Så jeg har funnet ut at dere som er i denne gruppa betyr mer for vektnedgangen enn jeg hadde trodd. Får litt påminnelser og inspirasjon av dere alle :) så nå skal jeg se jevnlig innom i ukene som kommer.

- Har vært på helgehandel i dag og når jeg kom hjem og fikk alt i kjøleskapet så jeg at det ble veldig mye frukt og grønt. Måtte rydde litt for å få plass :)/> men da har jeg for hele uka. En kvikklunsj og en pose potetgull ble godtet denne helgen (for meg og samboer) for jeg synes at man skal unne seg litt godt. Men jeg kjøpte ikke favoritttypen av potetgull, for da er det mindre sjanse for at jeg går amok i potetgullskåla når den kommer på bordet :P/>

-Jeg er jo altfor glad i sjokolade og sliter litt med dette. Men jeg har prøvd Philadelphia sjokoladepålegg og det var godt! Og ca 50% mindre kalorier enn det er i nugatti. Har også prøvd kesam med lime Som funker som dessert, og options kakao når sjokoladesuget melder seg.

Må nesten le litt av at jeg kommer med et innlegg om søtsaker man kan spise men det er iallefall mindre kalorier enn "vanlige" produkter, og har hjulpet meg :)/> så håper dere ikke synes det er dårlig gjort :)/>

Ønsker dere alle en god lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Har dessverre vært bortreist so har ikkje fått registrert noe her. Har ikke fått fjellturane mine heller, og en del utskeiing mhs til mat :( har vært skikkelig fysen på godterier osv. men gidder ikkje kome med mange unnskyldninger, for det er jo ingen som tvinger i meg sjokoladen :angry: opp 400 gr so no seier vekta 88,4 isj...... men nå er det på an igjen, so no skal det bli fullt fokus :D gjort er gjort og spist er spist. Har veiedag søndager.

Mange flinke her inne so no håper eg motivasjonen kjem igjen.

Ha en fin søndag alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

God søndagsmorgen B)

 

Håper folk har en fin helg, og kanskje nytes det fine høstværet?

 

Motivasjonen går litt opp og ned hos oss alle innimellom. Jeg har akkurat etter sommerferien hatt en skikkelig down, og måtte jobbe mentalt for å komme på rett spor. Gikk ikke opp veldig mye, men gikk jo ikke ned, så målene ble ikke nådd. Men, slik er dette gamet, og det gjelder å komme på rett spor igjen så fort som overhode mulig. Jeg vet at før eller siden vil jeg igjen komme inn i en down, der det butter imot og jeg får lyst til å gi litt f. Kanskje er det umulig å unngå det i et langt løp? Men når det skjer igjen,så skal jeg ikke tillate at det går over flere dager, uker.

 

Hugs at vi endrer vaner, og veldig mange vaner. Vi skal endre mye av maten vi spiser, vi skal endre aktivitetsnivået og vi skal endre måten å tenke på. Det er mye. Rome ble ikke bygget på en dag, husk det!

Vi er veldig flinke som har tatt steget, og har begynt endringen. Det vil ta tid, men vi vil klare det!

Jeg tenker; hvis vi vi vil, hvis vi bestemmer oss, ja da klarer vi det!!!

 

Jeg syns det er veldig godt å hatt to uker med kontroll nå. Jeg holder meg til egne avtaler. Men kjenner jeg er litt sliten, men vet at det er i starten. Det vil ganske snart snu. Kroppen vil få energi av endringene. Men man er litt sliten de første ukene, kanskje fordi man tenker mye? Jobber mye mentalt!

 

Jeg ønsker dere alle en fin søndag!

 

Her blir det en lten skogstur, og dermed forhåpentligvis litt trollkrem til dessert B)

 

(Holdt meg unna kaker på bursdag i går, fordi jeg bestemte meg for det :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikk: 96,6 - 99,6 - 86,6 (mandag)gjenstår: 13kg

L1: 93 - 92,1 - 83 (mandag) gjenstår: 9,1kg

englejenta28: 80,1 - 80,9 - 70,1 (onsdag) gjenstår: 10,8kg

minsker`n: 101 - 92,8 - 91- (mandag) gjenstår: 1,8kg

Fa-mol: 93 - 90,7 - 83 (onsdag) gjenstår: 7,7 kg

Littslankere 36: 98,2 - 97,4 - 88,2 (mandag) gjenstår: 9,2kg

Aurelia: 88,4 - 87,5 - 78,4 (mandag)gjenstår: 9,1kg

medlem: 95,5 - 92,2 - 85,5 (mandag)gjenstår: 6,7kg

Egypt: 81,2 - 71,2 (mandag)

Ivrig 2:

Føyka: 101,2 - 91,2 (mandag)

Linsen: 76,4 - 76,1 - 66,4 (mandag)gjenstår:9,7kg

latter: (mandag)

Fjellmor: 84,2 - 74,2 (mandag)

awsam: 81 - 76 - 71 (søndag) gjenstår: 5kg

angelicasol: 89 - 82,5 - 79 (torsdag)gjenstår: 3,5kg

koala: 79,7 - 79,3 -69,7 (onsdag) gjenstår: 9,6kg

besc; 111,2 - 109,7 - 101,2 gjenstår: 8,5kg

heart: 90- 85,7 - 80 (mandag) gjenstår:5,7kg

julieisa: 91-81(mandag) gjenstår:

nettaskog: 101,2 - 99,6 - 91,2 (tirsdag)gjenstår: 8,4kg

nessie87:102 - 10 - 92 (mandag)gjenstå: 10kg

radiogaga: 88 - 88,4 - 78 (søndag)gjenstår:10,4kg

forandringer: 77,9 - 77,4 -67,9 (mandag)gjenstår:9,5kg

nueva vida:93,8 - 92,4 - 83 (mandag) gjenstår:9,4kg

Bergljot: (onsdag)

 

Hei og velkommen til alle. Med meg har det gått rett vest. Nå skal det snus. Jeg fatter ikke at jeg kan holde på slik. Ser at det er mange flinke her og så gøy det er med så mange fine damer som holder liv i tråden. Nå skal det skjerpes her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen:) Det er så flott å lese alle de motiverende innleggene her på tråden - og kjempehyggelig med mange nye :)/>/>/> Godt å se deg her inne også, nueva vida - du er virkelig kommet i siget ! Stå på ! Tror det blir et "fettberg" som forsvinner på denne tråden før jul..

Veiing er utført - og det ble ÷ 0,5 kg denne uken = 92,3 :)/>/>/> Delmålet til jul er i sikte...

Ha en herlig uke, med fullt fokus :)/>/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

God mandagmorgen!

 

Takk for at du tar meg med, kikk! Det er jeg glad for!!

Du selv har hatt en litt kjip periode, men nå er du igang igjen! Vi må nok dessverre bare regne med litt nedturer, men da må vi ta tak i oss selv å komme igang igjen. Og det gjør du nå! Lykke til!

Vi klarer dette sammen!!

 

Så bra, minsker'n. Et halvt kilo :D

 

Selv gikk det ikke som håpet, men 200 gram ned. Litt i minste laget syns jeg, men ser jeg på to ukersresultatet så er det 1,6, og det er veldig bra!

Jeg er ofte litt sånn; mye ned en uke, mindre neste. Men da gjelder det å holde fokus, og se på helheten, ikke bare uke for uke!

 

Uansett er jeg klar for en ny uke, og med det fantastisk høstværet er det jo bare komme seg ut!

 

Ha en god uke alle sammen ;)

 

Vekt i dag: 92,2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at jeg får være med! Og for en hyggelig gjeng det er her inne!

 

Jeg har hatt en skikkelig opptur denne helga - gav meg selv en utfordring på å gå 3mil, ca 40 000skritt på lørdag. Det gikk strålende. Var i fin form og koste meg hele turen. Hadde tatt med sko å bytte til på halvveien og det var genialt.

 

Det som fungerer for meg er å ikke ha noe snop eller snacks i hus. Da er det kun når jeg er på butikken jeg må være sterk. Etter å ha gått 1mil har man ikke lyst å kaste bort all den treningen med å spise snop - så da er det så mye lettere å være snopefri. Jeg kommer jo selvsagt ikke til å være helt snopefri resten av livet, men jeg håper at snopeting heller kan bli noe man legger sjela si litt i. F.eks lage ei kake, hjemmelaget konfekt, hjemmelaget chips osv. Så verdsetter jeg det så mye mer. Det er i hvert fall håpet, da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah, veiedag idag, og jeg har gått OPP ett helt kg! Til 86,7. :-(

 

I tillegg har jeg vært syk med virus og hele pakka og dermed spist mindre, hvordan har jeg klart å gå opp et helt kilo da? ..huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...