Gå til innhold

De siste vanskelige kg


Anbefalte innlegg

Flink ???? Ja er det noe jeg IKKE har vært, så er det flink!! Attpå til ÅT jeg kake og godteri i går!!!

Har ikke trent på lenge, heller. Gikk nesten to mil (på asfalt) på lørdag og en flott skogstur på søndag, men likevel....

Leser om å sette seg mål, etc... Jeg forstår jo at det er mine mål det er noe feil ved... At jeg ikke vil NOK... JEG lar andre ting komme i veien - sukk, har visst noe å arbeide med her :blink:

Så mål for resten av uken, arbeidshelg (med nattevakter <_< innkludert):

Trene minst 4 dager, spise sunt og variert og MED MÅTE

Så får jeg melde inn her min suksess når jeg oppnår den!! ha-ha :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vært flink til å trene, men hva hjalp vel det med med + 1,7 kg oppgang på 3 uker ha ha. Trening hjelper kun på kondisen hvis man ikke har med seg kostholdet. Ikke særlig oppløftende. :angry:

 

Da har jeg en jobb å gjøre frem til jul, må bare komme hjem fra Budapest først ;)

 

Det blir som med deg jeg vil ikke nok, jeg er ikke "streng nok". Jeg har jo klart dette før og kost meg litt ved siden av. Vet det går ann. Det er bare å ta fatt til mandagen med kostholdet og ikke "hvile" seg på treninga for det hjalp lite :angry:

 

Her er det ikke noe å lure på !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist og spist og spist de to siste ukene. Godteri og kaker og ditt og datt.

Nå er jeg på nattevakt og det er mye godteri på bordet, men jeg har ikke tatt noe. Holder meg i skinnet i natt. Ikke noe inn i munnen som ikke er mat. Tok et par knekkebrød for mye, men det får heller være.

Løp meg en tur i skogen på søndag. Det var utrolig fint. Kulda ti tross. Nydelig vær og faktisk behagelig å løpe :)

Vel... Jeg får bare holde på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hjemme fra jentetur, så nå er det bare å ta fatt. Skal ikke dette gå helt feil vei nå, så må jeg stå på til 23.12.15, da kan jeg slippe taket i 2-3 dager (ikke mer). Desember får være helt uten masse småspising, klarte det i fjor så må kunne klare det i år også, men har helt klart noen utfordringer og sosiale tilstelninger underveis, men de var der i fjor også, så bare å slutte å unskylde seg ;)

Håper på et par mindre løpeturer til helgen og adventspynting hjemme :rolleyes:

 

vi prøver å stå på frem til jul nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

JoJo23.... her er det stille alt,så og jeg har ingen positive ting å komme med, heller.... (men det er ikke derfor det er stille....) jeg har ikke hatt mye tid til meg slev de siste ukene. Og egentlig har jeg ikke noen god forklaring, heller... dagene har bare gått - dvs LØPT fra meg og jeg har ikke hengt med i det hele tatt. I dag har jeg hatt fri og jeg sovnet i går foran TVen ca kl 19.30, var våken og hentet en i 21-tiden, sovnet foran TVen igjen og gikk og la meg ca kl 23 og sov til nesten kl 10 i dag.... og nå er klokka 22 og jeg er stup trøtt, igjen.... Men kommende uke har jeg MASSE fri og planlegger å går tur, kanskje jogge litt, trene litt styrke og kanskje sove litt.... Jeg har ikke akkurat fri fra alt, men jeg slipper å stå opp og styrte ut døra hver morgen... og DET er luksus!!!

Når det gjelder spising: BARE tull, en del sunn mat, men ALTFOR mye snacks og godteri. Ikke så mye vin... det er det eneste positive jeg kan skryte av! Julen er faretruende nær og ingen av de fine kjolene passer...

vel, vel

Gir ikke opp. det vil bli bra en eller annen gang. Mål for kommende uke:

Trene 5 ganger eller flere, ingen alkohol denne uka (kanskje søndag kveld), holde meg til sunn mat, ingen snacks eller sjokolade eller kaker - AT ALL!!!! Høye mål men nødvendige!

Ha en flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG!!!! I dag kom jeg meg ut i skogen på en joggetur med innlagt styrke for mage og bryst. Har også hatt tid til å ordne litt ute, vasket og brettet klær, så nå er det nesten tomt i skittentøyskurven. (Helt tomt blir det vel aldri). Føler meg nesten som et nytt menneske nå. Jeg MÅ bare få lagt inn trening i hverdagen. Det er alltid bra! Har etter hvert forstått at løping på asfalt ikke gjør meg godt, men en tur, evt på mølla ..... Det bare må jeg! Gange er bedre enn ingen ting!

 

Så med disse følelsene i kroppen starter jeg uke med friskt mot.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Her har det vært litt stille ja, har ikke vært flink til å være inne på disse sidene og generellt lite flink til noe som helst annet enn at jeg har trent 3-4 ganger i uken, men det hjelper ingenting på vekta, når pepperkaker med nonstopp, sjokolade og annet blir dytta inn i munn til stadighet. :angry: Jeg MÅ bare ta meg sammen frem mot 23/12. Skylder på at det skjer mye sosialt frem til da, men det er egentlig ingen unskyldning. Trenger ikke spise som om det var det siste jeg gjorde hver gang for det :lol:

Satser på noen magre dager frem over nå, må bare prøve for vekta tørr jeg ikke gå på,men snart er det ekstraveiing og hold vekten kurs,....grøss og gru.....

 

La oss stå på og ihvertfall gjøre mest bra valg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har løpt tre dager hittil. Ble ikke noe på onsdag. Men tirsdag løp jeg en mil på mølla. Lenge siden sist jeg faktisk løp en mil. Løper ikke så fort, da... brukte en time totalt med oppvarming og nedtrapping innkludert, Men målet mitt er å klare det innenfor en time, så da, så;)

I går ble det bare 5 km. Men det var det jeg hadde tid til i går. Skal prøve å få meg en tur i dag, også. Fint vær ute i dag, så kanskje jeg kunne komme meg ut i skogen. Så som så med maten, men ikke helt ut av proporsjoner, heller.... Lagde litt julekaker her om dagen og klarte ikke helt å holde meg unna, men gikk ikke helt bananas ...

 

Håper andre er mer fornuftige enn meg og faktisk holder igjen, men ...

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løpe en mil innafor en time, syns jeg er sprekt gjort, så det skal du ha tommel opp for..veldig bra :D

 

Jeg skal ta en tur på mølla idag, et eller annet mellom 5 og 7 km, vi får se underveis ;)

 

Maten får jeg prøve som best jeg kan denne uka + jul og nyttår. Fra 2016 må det fram litt mer magre produkter igjen som salater, mindre av gotteri og vin, rett og slett kose seg litt mindre, det har jeg ikke vondt av :o

 

Ha en fin uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - jeg har bare katastrofer å melde inn... Jeg har spist omtrent bare usunn mat så langt i desember. Og når jeg spiser så mye karbohydrater, så er det bare karbohydrater jeg har lyst på. Det er en evig spiral.... det har nesten ikke blitt trening, heller. Så vekten er tilbake på 73-tallet. Et tall jeg ALDRI skulle se igjen!

Løp en liten tur på mølla i går. Bare 4 km. Hadde ikke tid til mer, men fant ut at litt er bedre enn ingen ting.

Julaften om noen få dager... sukk! Går ikke ut av 2015 som noen lettvekter - that´s for sure! Så det blir bare å fortsette og fortsette og fortsette. Jeg SKAL klare det!

 

Ha en super flott søndag... ta lurere valg enn jeg har gjort.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, dessverre ingen lurere valg og melde her. Katastrofe er godt betegnede og at det er skikkelig stress på jobben før årslutt hjelper ikke på. Når man er sliten og stressa så går det meste inn i munn :angry: Du har helt rett i at når man spiser mye karbohydrater så gir det bare lyst på ennå mer :blink: . Er bare sosiale tilstelninger med mat og alkohol fra i morgen og frem til søndag, så her er det bare å prøve å komme seg igjennom på best mulig måte, med litt bevegelse når man har tid :huh: Jeg må bort fra alt det sukkret og karbohydrantene blir bare enda mer trøtt og sliten kjenner jeg.

 

Jeg må finne igjen overskuddet, så vi kan ikke gi oss. La oss prøve i deler av neste uke + full sats igjen fra Nyttår :D

 

Ha en riktig God Jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det er nytt år og som kjent er et nytt år fylt av nye forsetter og ny giv.. Og her har jeg jo noen forsetter... 2016 er året jeg klarer å få kontroll på spisingen! Jeg var på vekten 2. januar - etter pinnekjøtt, iskrem og litt vin til middag på 1. nyttårsdag (og uante mengder godterier i tillegg)... jeg ble helt skremt! 77,3 kg!!! Opp 4 kg fra 20. des!!!

Tok ikke grep før i går, men da tok jeg grep, også. Hadde mange runder i løpet av dagen hvor jeg tenkte at jeg kunne vente til tirsdag med å ta grep osv... men nei, jeg holdt ut! Så nå er det en ny dag i dag, og jeg må ta grep i dag, også - og i morgen og dagen etter osv...

Jeg vet hva jeg har gjort galt. Jeg har ikke spist frokost, jeg har tatt litt godteri, en liten julekake, litt snacks etc... og så tar jeg litt til og litt til... det er liksom ingen fornuft i meg som sier at det er helt uakseptabelt å dytte inn en halv konfekteske om dagen, eller en pose sørlandschips eller what ever I find! Det har blitt minimalt med trening, også. Har jobbet mye, det har jeg, men mange "gode" unnskyldninger for ikke å trene, har ligget klart når jeg har tenkt tanken på at jeg skulle bevege meg....

Har fri noen dager nå og skal hvertfall trene! (Og spise sunt og fornuftig!)

 

Take care, godt nyttår vi klarer det vi vil og det fortjener vi, også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og Godt Nyttår :-)

 

Da er vi et likt mål for 2016...kontroll på spisingen...det er der det skorter hos meg også, det tar helt av. Dytter i meg til jeg blir helt kvalm. Lurer på om jeg skal få kurslederen min til å gå litt grundigere til verks når det gjelder tanker,følelser, stress etc. som gjør at det blir så gæli :angry:

Jeg hadde gått opp 2 kg i jula, trodde jeg hadde gått opp 4-5 kg. Skjønner ikke at det ikke er mer, men vi har vært flinke til å trene hele jula så velger å tro at det kanskje hadde noe for seg.

 

Målet nå er å gå ned 2-3 kg og prøve at jeg tar kontrollen igjen. Kunne godt tenkt meg 5 kg ned, men skal være realistisk for en gang skyld he he :lol:

 

Vi gir ihvertfall ikke opp, og det skal vi ha for :) . La oss prøve å tenke 2 min. hvorfor vi skal dytte i oss neste gang vi setter i gang med fråtsing. Er vi sultne,stressa, bare lyst på noe??

 

Dette går veien, stå på !! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå klart meg bra i tre dager, har også løpt på mølla i tre dager.... vekten kryper nedover, men syns jo det er for ille at vekten er to kg over en vekt jeg nærmest forbannet meg på at jeg ALDRI skulle nå, igjen! :angry:

Står på og skal nå målet mitt innen 1. juni! Det skal jeg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg titter inn her en liten tur for å ønske godt nyttår og heie på deg, enna! Nå ser jeg at det har buttet imot for deg en stund, men dette har du gjort før, du vet akkurat hva som skal til og det handler egentlig bare om å bestemme seg! Jeg vet du kan :)

 

Men - jobber du fortsatt nattevakter? Hvordan synes du det fungerer? Jeg ser for meg at det må være vanskelig å ha disiplin på vekta hvis en ikke får nok søvn?

 

Uansett, tvi tvi og masse lykke til! Lykke til til deg også Jojo, selv om vi ikke er gamle kjente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tulla. Takk for at du heier... trenger det.

Uka som helhet har gått greit, bortsett fra en real fest med masse vin, litt snacks og litt sjokolade. Tar meg sammen igjen i dag, og satser på at vekten i morgen viser nedgang fra sist uke. Da hadde jeg jo en ekstremt høy vekt som nok skyldtes pinnekjøtt ... mye salt der. Har løpt 4 turer denne uka i tillegg til å være i mye bevegelse på jobb, så jeg er nokså fornøyd med den innsatsen. Tror ikke heeeelt at det blir løpetur i dag... litt redusert fra i går B)

I uka som kommer bør det bli god anledning til noen løpeturer... Og også litt styrke. Der er jeg SLØV!!! Det må jeg si!

Ha en finfin søndag og lykke til alle.

 

Og Tulla... jeg jobber nattevakter, men i rullerende turnus, så de kommer noen ganger i løpet av 12 uker... Ikke mange, men når jeg ikke får sove, er de mange nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Hei til Tulla også, godt det er flere som står på, vi gir oss ikke. :rolleyes:

Jeg hadde en bra forrige uke, men jeg må gjøre noe med helgene mine. :angry: Kan godt kose seg, men det må da kunne gjøres i mindre omfang. Jeg prøver igjen til helga ;) .Grønnsaker og dipp skal på bordet :mellow: . Utfordringen er å bo sammen med 3 gutter som til stadighet skal steike vaffler, kjøpe noe ekstra etc etc.....kjenner jeg koker. :angry: Samtidig fronter jeg aldri slanking hjemme,så jeg bare prøver å si at det kanskje er en ide å være litt sunnere etter jul.

 

Jeg skal ikke klage for jeg ligger 1,5 kg over det jeg aksepterer som greit. Skulle gjerne vært ned 3-4 kg totalt til for å få bort bilringer, men spørs om man ikke må lære seg og godta litt ;)

 

La oss ha en aktiv og sunn uke + "litt" velfortjent kos :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hear, hear. Sunn uke er en bra ting. Først dag vel gjennomført, både løping og kost. Ny dag i dag og jeg har startet med frokost og skal nå - hvert øyeblikk trå til på mølla. Da er det gjort unna for i dag.

 

Har ikke vært på vekta i dag, prøver å ikke gå på den hver dag... det er litt fristende, men... Blir liksom i overkant fiksert på TALLET! Burde bli flinkere til å bruke målebånd. Det gjør jeg ikke i det hele tatt... og nå som er jeg er over alle støvleskaft er det jo ikke artig, heller

 

Take care. Vi står på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

At det skal være SÅ vanskelig å gå ned et par kg bare :o Synes jeg har vært nogelunde flik i helgen (untatt fredag). Kjøpte ikke noe sjokolade til meg selv, bare saltstenger, grønnsaker og dipp for ikke å snakke om litt vin da :P Uansett så blir det litt for mye av av det gode i helgene til at jeg går ned noe som helst, ender ut i et 0 prosjekt. Men for all del kunne vært langt verre :unsure:. Bare føler veldig at med alderen så legger alt seg veldig konsentrert midt på, og "the love handels" er trofaste :angry:

Ellers hadde jeg en god løpeøkt i går på 7 km og planen idag er også en mindre løpeøkt med litt styrke til slutt.

 

Ha en fin uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag.

Vekten endte ned 0,4 kg siden sist mandag. Ikke mye, men ned er ned.... Som deg er det helgene som gjør det til et "0-prosjekt" (bra uttrykk, forresten)

Har nå skrevet ned føgende mål: Ikke noe kake eller godteri før 3. februar (og kom i skrivende stund på at det skal holde hardt! Har ikke mindre enn tre bursdager i familien før den tid... det kom jeg ikke en gang på da jeg skrev det målet)

(Ha-ha nå er det så kaldt at kattene foretrekker å gå på do inne i stedenfor å gå ut...)

Vel, jeg må omformulere det målet litt... : Holder meg unna kaker og godteri alle dager fram til 3. februar, men har lov til å spise litt på de tre bursdagene. Jeg kjenner meg selv veldig godt, og vet at det er like greit å "ha lov".

Grunnen til 3. februar, er at da skal jeg reise bort en liten uke og da vet jeg at om ikke annet blir det en del vin... (kremt)

I dag har jeg løpt 1 mil og kom i mål på under 1 time innkludert oppvarming og nedtrapping. Riktignok var det på tredemølle, og jeg hadde et par pauser... vet ikke hvorfor jeg var så sliten i dag men målet er selvfølgelig å løpe den milen UTEN pauser.

 

Mål for uken: Ingen kaker, ikke noe godteri inn i min munn. Arbeidshelg fører til litt mindre vin enn vanlig og det er vel greit, kanskje :P, men fredag etter jobb skal jeg unne meg et par tre glass . Trene minst 4 ganger. Løping og mage/rygg/bryst.

 

SÅ håper jeg på noen hundre (helst 1000) gram ned til neste mandag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FØrste dagen i uken gikk bra... så nå skal bare de neste 6 dagene gå like bra :)

Må kanskje se å komme meg ut i solen, en tur. Det er jo kjempefint... jeg har vært inne og holdt på med husarbeid... klesvask, rydding etc... egentlig dumt å gjøre det i soltiden... slikt arbeid går jo ikke akkurat fra deg :blink:

(I skrivende stund skyer det over...)

Kjempet en kamp mot sjokoladen i går, og VANT!!! Slitsomt med sjokolade på jobben... det er så lett å ta en, to, tre...

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

onsdag morgen... Har vært på tredemølla to dager så langt. Planen er en tur i dag, også... Vært flink med kosten hittil, spiser bare litt form ange appelsiner.... sikkert 4 stk i går. De er bare såååå gode, nå. Været i dag ser like fint ut som i går. Kanskje jeg MÅ komme meg ut i dag1 Det ble med tanken i går. Vel, vel Ha en flott dag, ta lure valg (!) og drikk nok vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ser stort på det, har uka gått rimelig bra. Holdt men innafor hver dag... tok litt vin (kremt - det ble visst litt mye vin B) ) torsdag kveld.... seinvakt i går og litt vin etter den... da spiste jeg også en LITEN skål med ostepop og så dessverre noen yoghurtnøtter og tre knekkebrød med norvegia på (og det var sånn mye ost... og noen skiver rett i munnen....) I dag er det også seinvakt. Og før jeg glemmer det: Jeg var SUPERFLINK på jobb i går... det stod is, peanøtter og nonstop på bordet da vi kom og jeg rørte INGEN ting! Ikke i det hele tatt. Da var jeg stolt!

Skal være flink i dag, også!

Må bare være flinkere til å drikke vann! Er jeg tørst har jeg en tendens til å spise mer!

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har ikke annet å melde enn katastrofe helg. Det har vært bursdagshelg, så det var jentekveld med for mye vin,mat og kaker,dagen etter for mye kaker og vin igjen....+ hentepizza :blink: Men nå får det være nok frem til en vinterferie i uke 9, ikke det at jeg skal være helt på vannvogna og vegetarianer frem til det, men ikke lagt i fra...nå er det nok...sier jeg igjen ;) Bør gå bedre nå med mye jobbing i helgene fremover og lite sosialt. :rolleyes: Har meldt meg på 3 treningstimer denne uka + at jeg skal løpe en tur på mølla.

 

Vi gir ikke opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå...

Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal skrive...

Det hele begynte for alvor søndag for en uke siden (ja, ja det gikk ikke heeeelt som planlagt sist helg) :blink: , men altså søndag.... jeg var ferdig på jobb og så stod det en kake der som jeg - selv om jeg jo er en "ikke-kake-spiser" - tok en liiiiten bit av... og så var den bare så god at jeg tok en STOR bit til... og da var det gjort, liksom :o

Mandagen husker jeg ikke, men jeg vet at jeg drakk litt vin - ikke mye, et lite glass... men spiste snacks!!! Så kom tirsdag - feit middag (fløte og ostesaus) og masse kake, samme på onsdag - godteri i tillegg!!!... torsdag ikke mye bedre, fredag - pizza og boller og kake og snacks og vin - lørdag... tror jeg spiste bare kake hele dagen ... litt salat og slikt på kvelden, ikke noe vin, da... så nå sitter jeg her og har ikke turt å gå på vekta hele uka, men i morgen er det mandag og veiedag. :blink:

Jeg kan ikke forklare dette... jeg kopler bare ut, liksom... Nå har jeg utsatt dette her så lenge - jeg tar ikke skikkelig tak i hva jeg sliter med. Jeg bare "gjør som jeg alltid har gjort", men nå kan jeg ikke fortsette. da blir jeg nemlig ikke bare litt bred over baken og magen, men feit!. I dag morges kjente jeg plutselig at lårene tok inntil hverandre... og jeg har også sett at de har blitt "ruglete". DET er et sikkert tegn på at det har gått forlangt! Så nå har jeg sagt til barna mine (som er ganske store) at de godt kan kommentere om jeg spiser usunt... (jeg har advart dem at det kan komme en sur kommentar fra meg, men at jeg VIL at de "hjelper" meg...) :rolleyes:

Jeg kan bare ikke la dette fortsette. Kjenner også i knærne at det ikke er så godt! Litt vondt når jeg går ned trapper etc.

Så nå har jeg ingen som helst unnskyldning, lenger. Jeg vet at det kommer til å bli litt vin i slutten av kommende uke, men jeg har klart det før uten å drukne i godteriskåla i tillegg, så jeg får klare det igjen!

Jeg vet ikke om jeg TØR å oppgi vekten min i morgen, men jeg har følelsen av at den er så høy at jeg egentlig kommer til å høre til i gruppen "ned mellom 10 og 20 kg".... hvertfall om målet er 66 kg...

Så det var dagens!

Ha en strålende fin søndag. Her er været supert. All snø er borte og jeg nyyyter det! Kan ikke vå vår og sommer fort nok!

Men jeg GIR IKKE OPP!!! Målet SKAL nås - det tar visst bare litt lenger tid enn jeg hadde tenkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...