Gå til innhold

De siste vanskelige kg


Anbefalte innlegg

He he her var det mye likt å lese, sier som andre ganger. Godt og se det ikke bare jeg som ikke får til alt. Jeg er også helt ram på og småspise, en bit her og en der også begynner jeg å spise stående....snakk om stress.

Ellers er jeg ferdig med Kieltur og begynner med PT denne uka og 6-8 uker fremover. Skal det være verdt prisen MÅ jeg gi dette en skikkelig innsats selv. Nå MÅ/SKAL det bort i april/mai og juni.

Startet labert med trening, men gir full gass resten av uka. Satser på og være standhaftig nå :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

 

jeg burde hatt veiedag i dag!! 67 kg og 900 g ned, det er greit det! Men nå står helga for tur og det blir langhelg i Stavanger, med konfirmasjon og venninnehelg der. Jaja, det er bare å krysse fingre, begrense inntaket mest mulig.

 

Målet om 63 kg til sommeren er fremdeles oppnåelig, det er bare å holde seg hard, og ta de rette valgene. Bare.....

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

PT time i går, var mer nervøs for hele veiinga enn timen ha ha :D Har gått ned 1,4 kg på 3 uker og er fornøyd med det, men det merkes ikke noe sted, "håndtaka er der" Trodde jeg skulle veie 3 kg mer en jeg gjorde. Vet ikke hva jeg har tenkt om PT men holdt på å daue.. :o Kommer jeg opp og ned av soffan i løpet av helgen er jeg heldig hehe. Jeg løp 5 km først, så var det PT med knallhard styrke. Mye rart man skall prøve på, men har alltid hatt lyst til å prøve, syns det er gøy å utfordre meg selv litt. Dessuten er styrketrening viktigere og viktigere jo eldre vi blir, så her er det bare å tråkke på. Jeg har aldri tatt en armhevning på strake bein i hele mitt liv, men i vinter har jeg tatt 10 stk hver gang jeg trener og i går 30 stk med pauser...det kjennes :huh.

 

Ja nå er det bare å stå på med kostholdet ihelga men med litt innlagt kos. En løpetur skal det også bli :D

 

God helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen er over og det er vel like greit (selv om den var UTROOOOLIG hyggelig!!!).

Holdt meg unna sjokolade og kake til tross for at begge deler stod på bordet. Flink der :) Men ikke like flink når det gjaldt vin og snacks! :blink: Spiste yoghurtnøtter og cashewnøtter på fredag :rolleyes: og sørlandschips på lørdag... og MASSE vin B)

GIkk tur på søndag, men det hjalp ikke på vekta... det går oppover istedenfor nedover.

Registrerer så det står etter i dag.... og er vel der jeg bør være på kcal i skrivende stund. Har nå laget meg en kopp med lakris og peppermyntete (mmmm, den var ganske god :) )

 

Jeg kommer ikke på noe fornuftig å si, annet enn det vanlige... så derfor sier jeg ikke noe :)

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 17: 67,7 kg, ned 0,2 kg fra forrige uke - etter langhelg i Stavanger med både det ene og det andre.... Greit det (selv om jeg vet at jeg var 67,0 kg på torsdag - det er mandagene som teller!)

 

Satser på at aktivitet denne uka - og det fakta at årets konfirmasjoner er unnagjort for min del - gjør at det går litt mer av denne uka totalt. Skal klare 63-65 kg før sommerferien slutter. SKAL!!!

 

Taratei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er riktig flink, Taratei .

Det er formiddag og i dag har jeg fri. Har likevel ganske mye på programmet. Skal snart ut i løypa. Det er liiiit varmere i dag,mså jeg får vel holde ut :rolleyes:

I skrivende stund baker jeg boller... Det lukter himmelsk, men de er ikke til meg, så jeg får bokstavelig talt holde fingrene av fatet :lol:

Ca 1600 kcal skal fordeles utover dagen, kjenner at jeg blir sulten bare jeg tenker på det :o men sånn er det, jeg vil inn i de fine klærne mine, og bunaden skal liksom passe om 1,5 uker - o SKRIIIK (var på Munch-museet i helgen og følte meg helt som damen på "Skrik"-bildet! :blink:

Vel, alle som måtte lese dette. Grip dagen, gjør den så god som mulig og tenk hvertfall EN positiv tanke om deg selv!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en fantastisk bunadsopplevelse i helga! Den er ALTFOR stor! Utfordringer med at vesten gikk opp av seg selv, stakk og vest hang ikke sammen osv.... Mye mindre å fylle vesten med, helt klart! Håper dette varer ja!

 

Har slitt litt med motivasjonen for å klare de siste kiloene men tror den er på plass igjen nå. Håper virkelig å være <65 kg når skoleferien starter - og akkurat nå i dag er det 1,9 kg igjen til det målet - og klarer jeg 65 kg - da er det "bare" 2 kg ned til 63.... Hjelper ikke å krysse fingrene her, det er kun hard innsats som funker!

 

Fortsatt fin uke til dere!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott, da har du jo fått resultater ;) (Det kan jo bli litt dyrt om du må sy inn alt du har, da :D )

Uka som helhet har gått bra til nå. Spiste litt is i går og drakk vin, men ikke noe snacks eller godteri som stod på bordet. Fornøyd med det.

Neste fredag er det min bursdag, så da har jeg hvertfall tenkt at jeg skal ha litt kake. Skal på nattevakt, så det blir ikke noen annen voldsom utskeielse...

Foreløpig har det bare blitt to løpeturer denne uken... burde vel ha klart en i går, men hadde ikke lyst! Og det hadde gått utover hele familien, så da var det mye hyggeligere å tilbringe tiden sammen med dem :)

Kan vel ta meg en tur i dag... det blir riktignok ikke ute (det regner <_< ), men på mølla... (bedre enn ingenting)

I dag blir det heller ikke noe godteri eller snacks... og jeg skal holde meg til is x 1/uke...

Håper dere andre har det fint.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok Dagens vekt er ned fra forrige uke, men litt opp fra fredagens sniktitt... Men det er jo sånn det er med helger og meg.

Har klart meg unna snacks og godteri denne helgen, men is (!) og vin har det blitt. Det skremmende her er jo at når jeg holder meg unna snacks går vekten ned... Det er jo ikke akkurat noen stor vitenskap, men alltid en liten vekker ... DET ER MYE ENERGI I SNACKS!!!

 

Det ble ikke så mange løpeturer som planlagt i helgen, men var mye i bevegelse og i går gikk jeg en god og rask tur.

Kommende helg har jeg nattevakter og jeg gruer meg allerede... Men før det burde det hvertfall være muligheter for litt løping :)

Jeg skal fortsette å holde meg unna godteri, men har tenkt at jeg skal spise litt kake til helgen, for da har jeg bursdag...det må være lov, vel?

Stå på og hold ut alle som sliter med vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 18 - med veiedag på tirsdag.... litt juks kanskje? Uansett - resultatet er godt! 66,7 kg og ned 1 helt fantastisk kg fra forrige uke (da jeg faktisk også veide meg på tirsdag).

 

Har vært brukbart flink, men skeia litt ut i helga med både vin og potetgull. Heldigvis var det mye aktivitet og, og det hjelper jo litt på!

 

Nå er endelig våren kommet hit og det enklere å komme seg ut. Spent på hvordan resultatet er neste uke - skal ha kjærestehelg fra onsdag... og han jeg skal tilbringe tid sammen med er ikke så veldig opphengt i Grete Roede.... men det er jeg som bestemmer hva jeg spiser, så her er det bare å pakke ned sunn-saker også!

 

Ha ei fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er superflink og i en god stim, så jeg tipper du klarer deg bra :) Men det er jo alltid i slike sammenhenger det er ekstra vanskelig. Husk bare at om du "går i baret" en dag, så stram inn med EN gang neste dag! Det er der jeg feiler så totalt om og om igjen... <_<

Husker en gang for omtrent (sukk) 30 år siden. Jeg hadde gått ned mange kg (det var første gangen jeg virkelig hadde gjort en innsats og jobbet meg ned over 10 kg, jeg var ca 20 år...)

Jeg trente aerobic hos ei sprek, flott dame som nok hadde passert 40 på den tiden... En kveld etter trening gikk hun forbi meg og kommenterte at nå burde jeg stramme inn, livreima... det gjorde jeg ikke, og etter kort tid (mye kortere enn det tar å gå ned) var alle 10 kg + noen kommet på. Tenk om jeg da hadde tatt initiativ og hørt på henne...

Men nå, mer enn 30 år seinere er det jo DER problemet mitt ligger... Jeg strammer ikke inn umiddelbart :unsure:

Vel, det er tirsdag og første dag av denne uken gikk etter planen.. det har jeg bestemt at dag to skal gjøre, også.

 

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Enna,

 

vi har vel litt lik vekthistorie ser jeg. Jeg gikk ned nesten 20 kg første gang rundt 1996. Første gang ja, det er dessverre blitt litt flere runder med slit for å gå ned mange kilo. Og det er som du sier viktig å ta tak med en gang. Men det er det der med motivasjon da. Uten motivasjon hjelper det ikke å ville gå ned. Men denne gangen har jeg vært flink. Og jeg kjenner at det gjorde vondt når jeg så 68-tallet igjen etter påske. Så dersom jeg fortsetter å klare å ha en KLAR strek for hvor vektgrensa går skal jeg klare dette bra.

 

Det har lett for å bli at man tenker "jaja, det er jo bare 1 kg", men når det til slutt blir 20 kg.... ja, da er det hardt arbeid for å gå ned igjen.

 

Ha ei flott langhelg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei begge to, nesten glemt bort å være her, sikkert fordi jeg ikke har så mye nytt å melde, men interessant å lese hvordan det går med dere. :) Har også en rimelig lik vekthistorie....he he :rolleyes:

 

Trener 3-4 ganger pr. uke og prøver og stramme inn så godt jeg kan på maten og kosen. Det er tydeligvis ikke godt nok for stunden, for de 3 siste kg sitter fast, og jeg finner ikke motivasjon til å sulte meg såpass at det hjelper, men jeg skal prøve og slappe av litt rundt det og forsette nogelunde som jeg gjør.

 

PT timer har vært morro å prøve, det er svinedyrt, men har noen få igjen som jeg gleder meg til. Artig å se at man i hvertfall blir sterkere :-)

 

Ha en fin dag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 20 - 2 helger unnagjort siden siste rapport og masse kos. Og gjett hva - 66,7 kg, helt stabilt. her fornøyd selv om jeg gjerne skulle ha gått ned noe. Men tenker at det er helt greit - så lenge jeg ikke går opp. Og over 68 kg skal jeg ALDRI igjen.

 

Nå når 17. mai snart er over er det egentlig ikke så mange "feller" igjen før sommerferien, så en liten nedgang bør være oppnåelig.

 

Men det er godt å kose seg, kunsten er å finne riktig balanse for kos!

 

Taratei

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 21..... utsetter veiing til i morra, og satser på at vekta er snillere i morra tidlig enn hva den var i dag. Er blitt mye kos i helga, og lite mosjon...

 

Frustrerende at det skal være så vanskelig å bli kvitt de siste kiloene. Men det henger nok godt sammen med at hodet begynner å bli ganske fornøyd med resultatet, og kroppen er blitt vant til mindre mat.... og da skal det lite til før resultatet går feil vei igjen....

 

Satser på at telling av kalorier og registrering denne uka skal gi litt resultat. Er ikke helt klar for å infinne meg med at jeg ikke klarer å gå ned mere....

 

Ha ei fin uke, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så flau at jeg nesten ikke vet om jeg tør komme innom, en gang. Jeg har ikke TURT å veie meg... det har gått HELT og FULLSTENDIG skeis siden pinse... og vekten er sikkert helt enormt høy. I dag begynte det bra, men fortsatte dårlig.

Var innom siden til noen "naboer" og der ble det sagt: GIR ALDRI opp. Og det gjør ikke jeg, heller.... jeg tar bare noen ufattelig store omveier til målet... :blink:

Bunaden har ikke vært på, og kommer heller ikke på førstkommende lørdag... det er bare ikke mulig å leve i den! Så så mye for det!

Jeg har heller ikke trent på lenge, men gått litt og på lørdag var jeg ute og rodde, sånn konkurranseroing... Men i en treningsbåt... de "proffe" båtene er i overkant smale for en nybegynner... Og vi rodde ikke fort... skjønt det gikk fort - vi var 4 stk i båten og i de få sekundene alt klaffet for vi avgårde i full fart :) Kjempegøy, frister faktisk til gjentakelse... eller til anskaffelse av en romaskin :lol:

I morgen ettermiddag har jeg for en onsdags skyld ikke noen ting på programmet... så da legger jeg med en gang en plan: LØPE EN TUR, det skal jeg også på torsdag, og jammen vil jeg prøve å få det til på fredag morgen, også... Neste uke er det nattevakter, igjen... så starten på uken blir hvertfall svært rolig! Får heller "speede" opp etter hvert.

Nå skal jeg sove.

God natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Stikker innom for å heie på deg, enna! Det er klart vi ikke gir opp!

 

Lykke til med løpeturene, men hvis du ikke har løpt på en stund håper jeg du ikke overdriver. Det gjorde jeg, så nå sliter jeg med runner's knee... <_<

 

Ønsker oss begge masse viljestyrke og en sprek kropp! :D

 

Og lykke til videre til dere andre her inne også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha-ha Tulla... det ble med TANKEN på løpeturene. Tullet bort noe av tiden og så er det jo sånn at ikke all tid man tror man har er til rådighet når det kommer til et stykke :o

 

Vel, vel..

Helgen gikk som jeg fryktet, men som tidligere nevnt - GIR IKKE OPP, nei.

Startet bra i dag. Det blir bedre og bedre vær, MEN jeg skal på nattevakt og det er jo ingen høydare, for å si det mildt.

Nå må jeg sove litt... så får jeg se om jeg kan overtale kroppen med hodet på toppen til å ta en tur seinere i dag

 

Runner´s knee... not good! Jeg har et par knær som i perioder er mindre gode enn andre perioder og akkurat nå er en av de periodene... Men i skogen "min" går det an å få ganske god mosjon selv om man "bare" går... det er ganske kupert, så jeg kan dra på i motbakkene, så går pulsen i været. En annen ting... jeg hadde helt sikkert hatt mindre vondt i knærne om jeg hadde vært de 10 kg lettere.... <_<

Take care out there, dette går bra - til sist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann godt å være innom her og se at jeg ikke er så misslykket som jeg føler meg til tider he he. Vi gir ikke opp!! Om vi ikke kanskje når det målet vi hadde satt oss, så lar vi det heller ikke komme helt ut av kontroll. Vi prøver og prøver , spiser nogelunde sunt, trener og er ikke fanatiske.Vi er bare mennesker som elsker livets goder også i form av mat og god vin :P

 

Vet ikke helt hvordan jeg ligger ann på vekta, men har klart meg ganske bra siste uka og har lovt meg selv IGJEN og stramme inn til vi drar på ferie i slutten av juli. Har også vært på noen PT timer, ikke at det har skapt resultater ennå, men moro å utfordre seg selv litt.

 

Målet mitt er nå fortsatt helst å gå ned 2-3 kg til ferien, trene det jeg rekker, spise mindre kveldsmat og ellers holde meg til det kostholdet jeg har. Skal komme med en tilbakemelding om den vekta når jeg har vært på PT time.....grøss...he he

 

Ha en sunn og fin uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

her går det sånn passe med kosthold og livstil. Er stort sett veldig flink - men så skeier jeg ut innimellom, noen ganger for mye. I dag viste vekta 67,5 kg, det er jo ikke bra. Men samtidig, forrige uke var den oppe på 69 kg, det var ikke godt å se.

 

Hadde 3 skikkelige gåturer forrige uke, det har nok gjort sitt til at vekta har gått litt ned. For fortsette denne uka. Det er egnetlig ganske trasig å tenke på at det mest sannsynlig er slik at jeg må tenke på vekt resten av livet om det ikke skal gå helt galt dette her.

 

Nå er det varmere i været, og mye grilling, det passer meg godt. Grillmat kan være riktig så sunn og veldig god!!

 

Lykke til denne uka - måtte dette bli ei uke alle lykkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk .... lite positivt å meld, men nå... akkurat nå når jeg trykker send tar jeg på løpesko og løper ut i skogen! Jeg har ikke hatt fokus i det hele tatt de siste dagene og det gir jo alltid et dårlig resultat!

Men jeg fortsetter!!!!

 

VI "tastes"

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur OG styrketrening er overstått... og selv om styrketreningen var så som så, var det en begynnelse...Og det beste var at jeg har funnet fram min "gamle" Redcord og prøvde meg litt med den... hardt, men bra! Nå er det starten på noe nytt og bedre :rolleyes:

 

Har spist sunn og fornuftig frokost og lunsj og nå må jeg ut et par erend før jeg må finne ut hva man skal ha til middag....

 

Ha en flott dag og en flott uke der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatte ikke like bra som jeg begynte, men jeg avsluttet uken med en joggetur i skogen på 9km. (Må innrømme at jeg gikk i noen av motbakkene) Tok noen mageøvelser underveis, også :)

Startet ut bra i dag, holder også på å bake knekkebrød, skal snart ut noen ærender og jeg skal også ut i skogen, igjen. Vasker klær for harde livet. Skulle ikke tro det var mulig at det hoper seg så fort opp!!!! Vel, vel. Ha en fin dag... Vi holder fortsatt ut! MÅLET SKAL NÅS!!! En eller annen gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk en fin og rask 7 km i skogen i går. Det var fantastisk vær og deilig å være ute. Jeg nyyyyter disse varme dagene :)

Kostmessig gikk det vel greit i går. Registrerte ikke skikkelig, men mener det var "innafor". Smakte noe nytt (for meg) i går... epler med kanel og mager vaniljekesam.... det var GODT!!! Og frister til gjentakelse! (Men som alt annet godt... det er lett å spise formye ;) )

Nå skal jeg snart en tur i skogen. Det er jobbing i ettermiddag. Planen i dag er å presse meg litt mer enn sist... Jeg opplever at det er veldig tungt for tiden, og jeg tror det skyldes at jeg veier mer enn jeg skal... Klart det må være tyngre å løpe med 7-8 kg ekstra fett :angry:

Vel, vel... skogen here I come.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...