Gå til innhold

De siste vanskelige kg


Anbefalte innlegg

Har vært i skogen tre dager så langt denne uka. I går ble det litt over en times joggetur... Vurderer å løpe en tur i mindre kupert terreng for å se om jeg klarer å holde et noe høyere tempo, men jeg trives best i skogen.... Det har regnet litt i natt, men det trengs vann i jorda... veldig tørt!!!

Var ute på restaurant i går... MYE mat og vin i tillegg. Men jeg spiste hvertfall ikke dessert! Aldir så galt osv. Har ikke vært på vekten siden mandag og det er dumt, Jeg skygger litt unna fordi jeg veit at det er et høyt tall og jeg fikser ikke å gjøre noe med det! Grrr.

 

MÅ bare registrere bedre det jeg putter i munnen. Det er mye som blir glemt!

 

Ok

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Her står vekta bom fast, skulle så gjerne gått ned 3-4 kg før vi drar på ferie 23. juli. Selvfølgelig fortsatt mulig men det står helt stille og jeg har ikke hatt så verst kosthold i det siste :angry:

 

Jeg lurer litt på om det har med at jeg har PT timer med hard styrke og har trent mye styrke ellers i det siste, for måla på kroppen er ikke noe mer, selv om vekta viser det. Noe erfaringer rundt dette?? Jeg har en plan for de neste 5 ukene før vi drar, litt mindre styrke, mer løping og fortsette så godt jeg kan med et moderat kosthold. Må se om det kan få fart på ihvertfall 2 kg.....alt hjelper. Har liten lyst til å dra på ferie med den vekta jeg ligger på nå. Jeg skal i hvert fall gjøre en innsats.....prøve :blink:

 

Ha en fin helg dere ute :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg kan si: HVIS DU LIKER STYRKETRENING, SÅ FORTSETT MED DET!!!!!!! La heller løping/jogging/gange komme i tillegg. Det er ingenting som er så bra for oppstramming som styrketrening. Og faste muskler veier mer en dissende fett, og en fast, sterk kropp med 4 kg for mye er 1000 ganger flottere enn en mager "slapp" kropp.

Men ja, noen ganger kan man "samle litt vann" i kroppen etter styrke og det kan sef ha en innvirkning.... men for all del, fortsett med styrketrening!!!

Har nå prøvd en ny metode... godteri X1/uke... og den dagen var i går. Så nå står og faller alt på egen styrke.... Har hvertfall vært "flink" på løpe/joggefronten.

Nå er det frokost :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag gikk jeg til tross for bare godteri en gang i uken, berserk i isbøtta.... tok grep i går og holdt meg i skinnet... Noen få hundre gram ned fra forrige uke... men fortsatt altfor mye over det jeg vil... faktisk så mye som 8,4 over det jeg for tre år siden sa var toppen av vektbeltet... hva skal jeg si til det?? Ikke mye til eget forsvar - that´s for sure - men det jeg KAN si er at det er helt nøyaktig 4 uker til min ferie starter og 4 uker med sunn mat, mosjon og nok søvn kan være -8 kg... høres ut som en plan for meg!

Så her er utfordringen: En av mine kolleger sa i går: skal vi på fire uker gå ned en størrelse i buksenummer på jobbklærne??? Jeg tar herved utfordringen!

Registrere daglig, godteri x1/uke, trening MINST x 4/uke og noe annet som jeg vet er bra for meg... med unntak av en frukt og en dobbel 0% yoghurt - ingen mat etter kl 20. Her ligger kanskje den aller største utfordringen... jeg er veldig glad i å stappe innpå med "digg" sånn på kvelden... Men her ligger også en av de verste fallgruvene mine. Så den er noe å få bukt med...

 

STÅ PÅ!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Kan jeg også få være med dere? Jeg har siden påsken fått vekk 8,5 kg, men har fortsatt ca 8 kg jeg vil ha vekk - så fort som mulig selvfølgelig ;)

Jeg har siden tenårene alltid hatt ett problematisk forhold til kropp og mat. Har brukt mat til mye mer enn å være MAT, det er til feiring, til trøst, til hjelp når jeg stresser mye og er ukomfortabel etc. Fordi jeg er glad i mat og alt som er godt (sukker, salt og syrlig - haha!) Og det gir seg jo selvfølgelig utslag på vekta, ved at denne svinger opp og ned nesten i takt med årstidene. Huff og huff. Jeg har aldri vært tyngre enn nå i påsken (med unntak av 2 graviditeter da), for jeg har alltid klart å stoppe det før det blir alt for ille. Men sånn er det nå en gang, og nå har jeg altså tro på at jeg skal klare å legge om kostholdet en gang for alle. Holder på med ett opplegg som jeg trives godt i - men utfordringen blir jo å finne trivselsvekten OG holde den der uten at jeg føler at jeg slanker meg til evig tid.

Virker som dette er en tråd det er litt aktivitet i, så vil gjerne følge dere videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rizzi

Velkommen til tråden med og uten motivasjon! Flink er du som har gått ned 8 kg siden påske... Kan du "smitte meg" med den flinkheten??

I går var jeg flink og jeg startet ut helt fantastisk i dag og holdt meg unna kake på jobben (en himmelsk god en, også <_< )

Og her hjemme går jeg rundt og har lyst på noe hele tiden... jeg har spist litt formye banan, men er innefor kcal-mengden... bare at jeg er super sulten og skrekkelig lysten på noe!! Nesten hva som helst. Og klokka er passert 21.. Skal jo ikke spise etter 20... Kanskje jeg kan lage en kopp te (leste forresten nå at kanel IKKE er sunt, tvert i mot er det farlig. Det gir leverskader... Og jeg som ELSKER kanel....) - grunnen til at jeg kom på det med kanel nå, er at jeg liker så godt den Yogi-teen som heter cinnamon spice. Vel, vel...

 

Nå har jeg laget med en kopp lakriste :) . Burde ha trent litt i kveld, men jeg har holdt på med noe helt siden jeg kom fra jobb og skal snart ut igjen, så jeg koser meg her foran daten litt ;)

 

Ha en fin dag i morgen. Jeg skal fortsette å være flink. I morgen skal jeg i en mottakelse. Vet ingen ting om hva som blir servert, men jeg skal arbeide for å holde meg i skinnet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Det er jo de første kiloene som er enklest å få av - og de vanskeligste er de siste. Håper enda jeg har noen "enkle" kilo å ta av da ;) Men du virker jo også supermotivert enna, så det tror jeg går bra - selv om 8 kg på 4 uker høres ganske tøft ut da :blink::P

Det er 3,5 uke til min ferie starter - så jeg skal være superflink nesten hele veien jeg også. Siden ryggen min krangler en del og jeg dermed ikke kan trene slik jeg gjerne skulle, har jeg mål om å gå ned minst 0,5 kg pr uke frem til ferien. Og da når jeg akkurat feriemålet mitt på 75 :) Det hadde vært suprert!

I går var jeg ute på en 1,5 times gåtur i marka med venninne - det var deilig :) Maten funker også helt fint, jeg er rett og slett fornøyd. Er aldri sulten over lengre tid, men blir sulten til måltidene selvfølgelig. Så lenge jeg ikke er sulten, har jeg ikke sug heller, så håper jeg kan fortsette surfe på denne gode bølgen en stund til :)

Ha en flott dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe nytt å melde enn annet enn manglende motivasjon til tross for vektoppgang. Burde tro at det var nok til å ta seg sammen men...neida. Nærmer seg ferie om 4 uker og enda kortere tid å ta av seg de 3-4 kg.

 

Gir ikke opp, da har jeg tapt :angry: . Kryper til korset og begynner å registrere hva jeg spiser igjen for der lurer jeg meg selv mye...helt klart. Klarer jeg og registrere og øke kondisjonstreningen frem til vi drar, så lever jeg fortsatt i håpet for at jeg kan gå ned 2-3 kg når vi drar. Går dem sikkert opp igjen på ferie men da slipper det i det minste å bli det dobbelte ;)

 

Gi meg motivasjon folkens, det trengs. :D

 

Stå på videre alle sammen, vi gir oss ikke :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vi gir ikke opp! Det kommer det aldri noe godt ut av B)

Jeg gikk på vekten på jobb i dag, etter frokost og med klær - den viste 76,7 - og siden jeg på lørdag veide 76,5 før frokost og UTEN klær - tenker jeg at jo da det går nok riktig vei :D Det er ikke samme vekt da, så kan jo vise litt forskjellig selvsagt... Men så lenge jeg går ned 0,5 kg så kommer jeg ned til feriemålet mitt 75. Selv om min trivsels vekt ligger på ca 70 kg, føles det ufattelig mye bedre å nærme seg 75 enn å være 85 som jeg var i påsken! Klapp på skuldra :D :D

Håper bare jeg får orden på denne ryggen nå, så jeg kan få trent som jeg ønsker og sette kursen mot 70 for alvor etter ferien :)

 

Og Jojo23 - du klarer 3-4 kg på tilsvarende uker hvis du bestemmer deg! Virkelig bestemmer deg altså ;) Jeg er helt nazi på å skrive ned alt jeg spiser, så har jeg kontroll. Da VET jeg at jeg har fulgt oppskriften, og evt. utslag som ikke vises på vekten skyldes dermed annet - typisk væskeansamling. Kalorier inn og kalorier ut - det er det det handler om! Stå på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har samme trivselsesvekt Rizzi ca 70 kg. Jeg gikk ned fra 84,5 til 70 kg i 2015, men jeg kan godt ligge på 72 kg. Nå ligger jeg på ca 74,5 - 75 kg. Det vil jeg ikke jeg dra på ferie med, for da er det kjapt 78 kg når jeg kommer hjem. Så de ca 3 kg må av så jeg har de og gå på.

 

Det er utrolig hvor mye man lurer seg selv når man ikke skriver opp hva man spiser :o Jeg har vært SÅ lei av å skrive og telle kalorier, men vil jeg ned så må jeg klare 4 uker med det nå, og kanskje nye 4-6 uker etter ferien igjen.....bare å innse. :blink:

 

Nei vi gir ikke opp, i dag blir det løping og Zumba, :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå flink du er da - både løping OG zumba! Jeg fikk meg i alle fall en times gåtur i kveld, og det var godt. Men er jo ikke akkurat noe svetting da ;) Deilig uansett - og ikke minst bedre enn å sitte i sofaen. Kostholdet har vært bra i dag også, selv om mannen overrasket meg med grilling :o

Han er vel som menn flest - liker alt som er fett og godt. Spareribs, deilige løk/ost/bratwurst osv. Helfete potetsalater osv. Han hadde også kjøpt med "Tinas hamburgere med 99% kjøtt" som han tenkte var ett sunt og magert valg. Men fett er tydeligvis også i kategorien kjøtt, og dermed ikke helt på linje med karbonadedeig akkurat. Men de var gode! En hamburger ble jo da 300 kcal bare i kjøttet. Så droppet hamburgerbrødet, og tok salat og en halv grillet maiskolbe. Det var veldig godt altså - selv om jeg kanskje kunne tenkt meg litt mer. Neste gang blir det grillspyd med kylling og masse grønnsaker :)

I morgen er det MR av ryggen, håper jeg snart får ett opplegg så jeg kan få en frisk sterk rygg og kunne trene litt skikkelig igjen :)

Da er det natta - klar for ny flott fredag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holy smoke!

Jeg gikk på vekten i dag - på min vanlige vekt her hjemme før frokost og uten klær - den viste 75,6 :D :D ER det mulig da? Jeg har jo ikke veiedag før i morgen, men ble bare litt nysgjerrig og hoppet på. 0,9 kg på 6 dager uten trening - bare 2 times-turer var mye mer enn forventet. Så tenker jeg kanskje det har gått ut over noe muskler også, siden jeg ikke har trent som jeg pleier de siste ukene.. Og det er jo ikke muskler jeg vil miste. Men på en uke er det vel uansett begrenset hva man mister av muskler så lenge man spiser 1500-1600 kcal om dagen?

Uansett - jeg skal holde meg til planen i dag også jeg, og hoppe på vekten i morgen også som er den offisielle veiedagen min. Da blir det å måle centimeter også :) Ha en super fredag alle sammen! :rolleyes::lol::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Så gøy Gratulerer til deg Rizzi, alltid gøy og se vekten flytte seg i riktig retning :)

 

Vi hadde besøk og masse sosiale greier i helgen så da ble det alt for mye mat og god drikke. Men ny uke, bare å ta tak og det er ikke et alternativ og gi opp :angry:

 

Ønsker jeg -2 - 3 om 4 uker så er det bare å fokusere. Jeg gidder ikke gå på noe vekt før neste fredag, men da få jeg se om det har hjulpet og hva jeg har igjen og må ta de siste 2 ukene . Blir ikke mye styrketrening på meg akkurat nå, for har blitt så stiv i rygg og nakke. Får prioritere kondisjon nå i sommer og styrke på bein :-)

 

Stå på alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahfw. I dag er det en litt kjip dag kjenner jeg. Er sånn urolig i kroppen, og har egentlig bare lyst å spise (!) Er ikke sulten, for har spist en stor god frokost.. men er altså ikke FORNØYD! Vekten viste bare 100 gram ned siden sist lørdag, så kanskje spiller det inn. Men det som er bra er jo at jeg er det bevisst. JEG prøver å finne ut HVORFOR jeg har lyst å spise akkurat nå. Tok meg en cola zero og satt meg ned foran pc'en. Kanskje det hjelper å skrive litt her :)

I dag har jeg "fri-dag" og skal unne meg ca 1000 kcal ekstra - dvs. jeg har budsjett på 2500 kcal i dag. Vi skal bort i kveld, så det flyr nok fort 1000 kcal. der tenker jeg. Men selv om jeg har fri dag, så har jeg jo ikke lyst å ta helt av. Det er jo litt dette som er problemet mitt også, at jeg spiser når det er noe som plager meg. Jeg er altså ikke helt sikker på hva det er, men jeg er sliten i dag kjenner jeg også. Trøtt og ikke uthvilt.

 

Håper dere andre har en fin lørdag - jeg skal uansett kose meg utover dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rizzi... Har litt dårlig samvittighet overfor deg... Du ville bli med i tråden fordi det var aktivitet, og så er det ingen... Jeg har vært sløv og det er fordi jeg ikke har vært flink. Så kan man jo spørre seg om jeg hadde vært flinkere om jeg hadde vært mer aktiv her inne...

Etter en helg med hodet under armen og armen i bind nedi godteskåla <_< har jeg innført midlertidig alkokutt fram til ferien begynner neste onsdag. Det beste med alkokutt er at jeg ikke spiser like mye snacks og tull.. I går ble det litt blåbærsmuldrepai, da... Men ikke salt.

Fri i dag før maratonjobbing fram til ferien. Det er sol og skyfri himmel, så jeg sitter og lader opp til en tur i skogen. Tok en gårur i gårkveld. I dag skal jeg forsøke meg på litt jogging, igjen. Kjenner jo de der ekstra kiloene. Det er tyngre å løpe :o . Sitter og ser på katten min. Han er spenstig og leken og slank... Jeg er nok bare leken, men det er bedre med en av tre enn ingen :) .

Veide inn skrekktall på tirsdag, det var kunstig høyt pga salt mat og vin kvelden før, men skremmende i seg selv.

Fortsetter til krampa tar meg!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei enna!

Må ikke ha dårlig samvittighet da - det ER tross alt juli og fellesferie :P Ser det er stille overalt og stille på jobb også. Kanskje sunt å ta en liten ferie fra kalorifokus...men ikke gå helt canacas, ikke sant? :D:blink:

Men det er akkurat ferien som stresser meg litt nå, for er så redd å skli helt ut. Kose seg litt og med måte og alt det der er super vanskelig. Og jeg har IKKE lyst å gå på den smellen. Målet mitt i sommer er ikke å gå ned, og jeg tror nesten ikke det er realistisk å holde vekten gjennom ferien heller? Har man levd på 1500 kcal i 3 mnd så er det ikke så mange utskeielsene som skal til i løpet av 3 uker ferie før det vises litt på vekten. Så litt opp er kanskje ok, men jeg vil egentlig ikke.. Eventuelle feriekilo skal uansett likvideres kjapt!

Joggetur skal jeg også prøve meg på idag. Tenk så mye bedre det er å jogge om jeg får av meg de siste 8 kiloene. Det er stor forskjell det! Jeg GLEDER meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Enna og Rizzi

 

Hos meg går det middels, orker ikke å veie meg, men fokuserer på trening og holde meg nogelunde i skinnet. Kjenner at det ikke er alright og dra på ferie med de kg i + som jeg lovte meg selv å gå ned :-( Det betyr at jeg jeg må tenke godt over hva jeg putter i meg på ferien også, selv om det er viktig å kose seg. En uke til på jobb før det blir 3 uker i sydlige strøk. Treningsklær skal med og joggeskoa og en treningsstrikk ligger i skapet der fra før. Så det skal brukes 2-3 ganger pr. uke, liten trøst, men bedre enn ikke noe.

 

Full gass fra høsten igjen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ligger på svaberget og nyyyyter sommeren. Har ikke gått ned de 8 kg jeg hadde planlagt og det ergrer meg ?, men sånn er det. Hadde en fantastisk langhelg med masse gode venner. Mye god mat, vin snacks og godteri ble fortært. Har noen selvpålagte hvite dager og har også strammet inn litt på inntaket. I går gikk jeg en runde i skogen "min" og i dag jogget jeg samme runden. Det var utrolig varmt (skynder meg å si at jeg ikke klager på varmen , tvert i mot - jeg ELSKER sommer), så det ble mye gange, også. (Skriver på mobilen, og den tolker det jeg skriver, så hvis det kommer noen interessante ord...)

Var i favorittklesbutikken min her om dagen. Gikk dessverre tomhendt ut, fant ingen ting som satt fint ? Jeg "overlever" på noe gammelt og snart utslitt sommertøy. Det er bare ikke gøy å kjøpe noe nytt!

Vel ferie er herlig og jeg har masse tid til å bevege meg. Satser på daglige turer i skogen.

Ha en fiiiin sommer. Vi holder kontakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er inspirasjonen?? Det må da være mulig å holde inspirasjonen og iveren etter slankere linjer mer enn en halv dag!!! Jeg prøver å mane fram indre vilder av en flottere variant av meg selv, en som inntil for to år siden kunne bruke alt tøyet som nå henger i skapet.. Hva i himmelens navn gjør det så vanskelig?

Her om dagen var jeg i skogen og løp (hah - "gogget") to runder av en "gammel" løype. Jo da det var varmt, men jeg har løpt i varmere temperaturer... Men den samme løypa har jeg tidliger løpt uten å trenge hvilepauser.... Nå er det såvidt jeg orker å jogge de flateste rundene.. How come?? Jeg har vitterlig trent jevnt og trutt. Jeg løper ikke så fryktelig fort, men pulsen er høy, jeg lager naturlige intervaller, jeg presser meg litt... Er det bare det at jeg ikke trener styrke? Grrrr... Jeg er litt motløs. (Og nå klager jeg, også )

Vel... Jeg tenker at jeg skal ta meg en tur i skogen nå... All bevegelse teller og er bedre enn å sitte stille...

Vi tastes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løpeturen på søndag var ikke av de verste... jeg føler ikke akkurat at jeg er noen stor idrettsutøver, men akkurat på søndag var det en god dag. I går ble det mindre bevegelse enn planlagt, og i tillegg ÅT jeg smågodt som om det skulle være siste dag i mitt liv. Jeg tenkte for meg selv at om det ikke var siste dag i mitt liv, så skulle det være siste dag i mitt usunne liv. Så nå er jeg igjen tilbake i modus.. (her tar man hvert minutt man kan og kaller det for modus) og selv om det er ferie, trenger jeg ikke å fråtse i bare usunn mat. Det finnes faktisk mye sunt somer godt. Små agurker, for eksempel... De er gode på smak, metter og gir SVÆRT lite energi... MAN kan hvertfall drømme.

Jeg syns jo det er litt dumt dette med stadig å begynne på nytt, osv, men... jeg kan jo ikke gi opp, da har jeg jo TAPT og det er ikke et alternativ. Dessuten kom jeg på at jeg skal inn i bunaden om litt over en måned, så her er det bare å stå på!.

Vel, vel..Take care out there, la oss sammen glede oss over sommeren og at vi tar kontroll over våre liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke turt å gå på vekten :( Har vært totalt fraværende i hodet og bare kastet innpå og det er ille!!!

Er på fjellet nå og vi har altfor mye godteri og snacks i tillegg til vin.. Det blir jo litt turgåing, men det hjelper ikke når inntaket ligger skyhøyt over det en tour de France-rytter trenger for ikke å gå ned i vekt.... :blink:

Nesten så jeg gleder meg til hverdagen, igjen... Ikke misforstå - jeg ELSKER ferie, men det går på vekta løs. :huh:

Så ikke noe positivt å melde herfra, dessverre.... Men sist uke ble det flere løpeturer :) DET er bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går begynte jeg nokså forsiktig med mat, lempet masse ved og bar materialer. Så fikk jeg se et bilde av meg selv tatt for to dager siden.. Jeg ser SMELLFEIT ut!!! Da var det bare rett i skjerpemodus!!! Rørte ikke hverken snacks eller noe annet i den kategorien (drakk vin, da B) ) selv om yndlingssnacksen min kom på bordet.... Så det var hvertfall noe!!

I dag har jeg startet dagen med "planken" og "sideplanke". Så får det stå til!!!! Nå er det STOPP! Det kan ikke fortsette!

 

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatte dagen i går med å holde meg unna snacks og godteri. Spiste i løpet av dagen tre hjemmebakte boller og drakk vin (og vanlig mat, selvfølgelig)... Men stod i mot presset innenfra om at "bare eeeeen sjokolade er greit". Gikk lang og fin tur på fjellet. I dag er det grått og kjedelig og jeg har nesten bestemt meg for at sofaen og en bok er helt "innafor". Har tross alt ferie :) .

Mål for dagen: fortsette å holde fingrene vekk fra snacks- og godteriboller.

Håper alle har det fint og har bedre fokus enn jeg har hatt i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lørdag og i går kom vi hjem fra en herlig uke på fjellet. Det har ikke vært varmt, men vi har vært mye ute. Det har som jeg har skrevet tidligere vært et voldsomt inntak av mat, snacks og godteri, men ikke spist noe av de t to sistnevnte siden tirsdag (eller var det mandag?). Men jeg har spist mer enn nok mat og drukket mer enn nok vin... I går tror jeg at jeg var omtrent inennefor kcal-nivået... Vi hadde kjøpepizza, så det er vanskelig å si, men jeg stoppet da jeg var mett og ikke da jeg var overmett!! Det er ikke en selvfølge her i gården... Så magemålet mitt er fullstendig ødelagt! Jeg må bare begynne å stole på at det jeg skal ha i følge menyen min er og blir NOK.

Gikk på vekten i dag og jeg har altså lagt på meg 2 kg på tre uker!! Så nå er jeg OVER den vekten jeg hadde da jeg i august 2012 startet på den veien som jeg lenge trodde skulle lede til min drømmevekt for siste gang i livet. Da veide jeg 78,4 og i dag var det 78,8 kg!!!!! Ikke rart at jeg så feit ut på bildet her om dagen. Jeg burde egentlig flytte inn på ned mellom 10-20 kg, for 66-68 kg er og blir mitt yndlingsmål... Men jeg orker ikke å flytte. Det får stå sin prøve. Var så heldig å arve noen klær som passer, så jeg trenger ikke kjøpe noe akkurat nå. Jeg har så det klarer seg, så skal jeg belønne meg med noe nytt når jeg nærmer meg 70 kg... Og når vekten er 68, skal jeg se hva jeg får råd til av mer nytt.

Første helgen i september skal jeg inn i bunaden, og det bare skal je, så her er det bare å henge i stroppen med kost og trening.

Veiedagen min skal være mandager, så jeg melder inn igjen til mandag. Har enda en ferieuke igjen, og ikke så mange planer, så jeg satser på daglige turer og i tillegg starter jeg opp igjen med 7 minutes workout.

Ha en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært innpå her, men nå er det alvor igjen. På den positive siden - jeg er mange kilo lettere nå enn jeg var på samme tid i fjor! Men - sommeren har krevd sitt.... Har hatt en fantastisk sommer, utrolig mange flotte turer i fjellet og har virkelig fått vært i aktivitet. Har også kosa meg med utrolig mye god mat og drikke. Har ikke tellt kalorier i det hele tatt. Det har jo ført til noen kilo opp da. Så nå er det 5,5 kilo til første mål på 65 kilo og 7,5 kilo ned til det jeg tror er endelig mål på 63 kilo. Nå kjenner jeg at jeg er motivert og at jeg faktisk skal klare å komme meg ned. På samme måte som i fjor! Men - det er nok nødvendig med noen pauser innimellom, var drittlei av slanking og kalorier når vi kom til april/mai.

 

Så ukas mål er å komme i gang med registrering av alt jeg spiser igjen - det er det eneste som funker. Veiing av maten også nå til å begynne med i hvertfall. Tror det blir vanskelig å holde samme aktivitetsnivå framover når jeg begynner på jobb igjen - men det skal bli noen turer ja!

 

Tenker vi kaller dette NY START og uke 0 for del 2 av livstilsprosjektet mitt - og status er 70,5 kilo!

 

Lykke til alle sammen, jeg er i hvertfall motivert til å brette opp armene og telle kalorier for å komme inn i god rytme igjen!

 

Taratei

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...