Gå til innhold

De siste vanskelige kg


Anbefalte innlegg

Nystart, ja... Kan nok trenge det B) .

Ned 0,6 kg siden lørdag og det bare på å kutte godteri, snacks og for mye mat. Så ny start er altså på hele 78,2 kg... Say no more!!!

Fra og med i dag er det hvite dager fram til fredag, måltider, ikke småspising og daglig mosjon av ett eller annet slag. (I dag blir det nok tredemølla..., ikke så fristende å løpe ute i vind og plaskregn..)

Får vel også sette i gang med ukentlige målinger, også!

Er motivert nå, men i denne fasen er det en dag av gangen. Her om dagen stod det en skål med snacks på bordet som jeg skulle rydde vekk. Helt uten å registrere det hadde jeg tatt en klype og puttet i munnen, men før fingrene hadde sluppet taket, kom jeg på at jeg jo ikke spiser det, lenger... Så jeg bare tok det ut igjen og kastet det. Da var jeg fornøyd med meg selv :)

Ha en fin dag.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet godt at man ikke skal veie seg hver dag og legge så mye i resultatene fra dag til dag.... Men det e rjo oppløftende når man går ned 1 kg på et døgn. Det er kjekkere når man får en "flying start" på prosjektet enn når det går trått. Så nå går jeg på videre her - og satser på at nedgangen fortsetter til neste mandag - kanskje kan jeg klare en særdeles bra start? Lov å håper i hvertfall!

 

Taratei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier meg også oftere enn en gang i uka. Ulempen er at om man en dag f.eks har trent ganske hardt og drukket litt for lite, så ser det ut som om minst en kg er vekk neste dag... og så jevner det seg ut og man "har lagt på seg" til neste veiing... men som du sier - det ER motiverende når vekta viser ned 1 kg på en dag :)

Dt ble løping på mølla i går. burde ta meg en tur på mølla nå, men det er noe annet jeg MÅ gjøre og det tar ganske lang tid, så det er vel bare å gjøre det som gjøres må og kanskje det kan bli en sein tur.... eller et eller annet...

Har hvertfall vært "flink" de siste dagene, så jeg gleder meg over det som får bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg ut på en liten løpetur i går, etterfulgt av mine "seven minutes". Vet jo at de syv minuttene ikke er nok til å blir sterkere, så jeg må utvide styrkedelen... men akkurat nå er bare det å ha noe fast "styrketrening" bedre enn ingenting.

Spiste sushi i går (og drakk vin.... :rolleyes: det skulle jo egentlig vente til fredag, men...), tror jeg holdt meg innenfor energibehovet for dagen, sånn omtrent. Etter sushimåltidet ble det satt fram både snacks og sjokolade og hjemmebakte sjokoladekjeks... Jeg rørte ingen ting!!! Var VELDIG stolt av meg selv! Det fantes også hjemmbakte pizzasnurrer som så fantastiske ut, men jeg holdt fingrene av fatet! Syns virkelig jeg fortjener en klapp på skulderen for den innsatsen, altså!

I dag vet jeg ikke om jeg rekker så mye trening, men satser på hvertfall en gåtur og 7 minutter.

Skal i en lunsj i dag. Plan for dagen er mye vann, friske urter og grønnsaker, ikke for mye hjemmebakt foccacia.....

Stort selskap på lørdag.... mest salater, minst av alt annet...

Ellers syns jeg det er for kaldt!!! Brrrr :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alt for kaldt - enig i det!! Her har de siste dagene gått med til litt feriebesøk og tilhørende baking, og nå i ettermiddag, husarbeid/vasking. Det siste er egentlig helt grei dagligaktivitet som også bidrar litt til forbrenning.....

 

Neste veiing er på mandag, og da er det også full start på jobb. Tror denne uka har gått greit- om jeg bare klarer å holde meg i helga! Og det er jeg flink til om det ikke kommer noen veldig deilig fristelser...

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selskapet i går var utrolig hyggelig, og keg holdt meg i skinnet hele kvelden!!! Rørte ikke kaker eller godteri og spiste stort sett bare sunt og fornuftig.. Veldig stolt :rolleyes:

Nå er ferien over og jeg er godt fornøyd. Har ikke reist ut av landet, og har kanskje ikke gjort så mye, men jeg har kost meg med familien, gode venner og huset og tomten min som jeg elsker.

Til og med vært på fjellet :)

Ikke nådd målet om en str mindre når det gjelder jobbklær, men det kommer, det kommer :)

 

Veiedag i morgen. Lov og håpe, men ting tar tid.

 

Har hvertfall holdt meg unna godteri!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny start - uke 1: 69,5 kg. Et kg ned fra forrige mandag, helt greit med tanke på fullstending (og litt beregnet smell på lørdag med alt for mye vin og potetgull/dipp).

 

Nå starter alvoret! Skal klare å komme ned på 65 kg. Og så er det de 2 siste kiloene som jeg er usikker på av flere grunner, tror kanskje at 65 kg er ei helt grei vekt for meg. Vi får se. Har desverre ikke centimeterene på min side så for å være innafor på BMI må jeg nok ned mot 63 kg. For meg er uansett det viktigste at jeg klarer å holde ned blodsukkernivået og ikke må på medisin for diabetes. Og det har funka bra så langt!

 

Klar for innsats ei ny uke! Må fokusere på å drikke bra med vann og komme inn i gode hverdagsvaner igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå. Ned 1,1 kg her også. Er fornøyd med det. Målte livvidden... Not so good, men den går vel også ned etter hvert.

Litt endring i jobbuka gir bedre mulighet for trening, så jeg satser på 5 løpeturer og litt styrke. Løpeturer er jo et relativt begrep når det gjelder meg, men jogging er også bra :D .

Mål for uka er å fortsette den gode stimen, rett og slett.

 

Vi holder fokuset!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løping ja, du er flink! Blir mest gåturer på meg, men ganske raske da. Jogger litt innimellom - men går helst lange turer med venninner - da går skravla samtidig som man får opp forbrenningen.

 

Det er utfordrende å få til nok aktivitet når jeg er tilbake på jobb igjen, må få gått i helgene slik at trimpoengene hagler inn.

 

I dag er det oppstart på fritidsaktiviteter for ungene, der jeg er veldig engasjert - gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Tilbake her og fra ferie. Hadde en fin ferie, men det merkes. Jeg orker ikke gå på vekta og se resultatet av det ennå. Har gitt meg en frist til 9/9-16, da får jeg ikke holde meg unna den lengre og innen det bør 2 - 3 av feriekg være borte...ugg. Merker det og ser det så trenger ingen vekt for å vise det :angry:

 

Er nok totalt opp 7 kg opp fra i fjor sommer etter jeg gikk ned 14. Men jeg gir meg heller ikke. 5-6 av dem skal bort.

 

Startet med trening og kosthold i går så nå gir vi gass :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løpeturen i går ble 7 km og i et fint tempo uten pauser. VELDIG fornøyd!!! Maten går bra og selv om ingen andre kan se at jeg har gått ned 10 imaginære kg :lol: , føler jeg inni meg at det jeg gjør er bra for kroppen!!! Det går nok noen kg til før noen i det hele tatt kan legge merke til om jeg har smalnet litt.... og stort sett er det jo bare fjeset som blir smaler i starten... Skulle ønske det var magen først, så lårene, så overarmene, så haka og til slutt puppene.... dessverre er det i omvendt rekkefølge her i gården.... Vel, vel... Det hjelper vel alltids på med litt trening :)

 

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har holdt stand når det gjelder kosten... men så er det slik at det ikke alltid blir trening sånn som jeg har tenkt... Men det er jo en del av livet.

Om to uker skal jeg inn i bunaden og ikke vet jeg hvordan det skal gå, for den er jo altfor trang. Men jeg SKAL ha den på!! Yngste barnet skal konfirmeres og hun får bunad... og da har resten også det! Inkludert mor som har latt seg bli for tykk for den... Men nå skal jeg ikke snakke stygt om meg selv, men faktisk gratulere meg som har klart å holde meg i skinnet i nesten to uker. Godteri og kaker har jeg ikke spist på mer enn to uker, og kosten har vært kontrollert de siste altså nesten to ukene. Og det går bra nå.

I går var jeg sulten, men jeg kjøpte en pose med sukkererter som jeg klarte å nøye meg med. Det føltes godt!

 

Håper det står bra til med dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det nesten så jeg begynner å tro på meg selv... Det er søndag morgen.. Jeg har ikke rørt snacks eller godteri (eller kaker) og jeg holder meg innenfor mitt energibehov... Noen dager litt lavt, men det skyldes jobb. Føles HELT ok. Kjenner faktisk litt på buksene :) . (Nå skal det jo sies at noen av dem har vært virkelig TRANGE, da).

Trening har det ikke blitt mye av, da.... Men trøster meg med at trening på mitt nivå ikke har så mye å si for vektNEDGANG :rolleyes: , men jeg vet jo at det gjør godt og får synlige resultater..

 

Vel... Jobben kaller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er kjempeflink enna! Jeg har ikke vært så aktiv her inne siden før ferien, men har vært og lest litt da ;) Jeg har vært flink etter ferien med kosten. Registrerer alt, og har nå fått av igjen de 3 ferie-kiloene jeg spiste på meg ;)

Er kjempemotivert og SKAL nå fullføre til jeg er i mål! Gleder meg til å bli lettere utover høsten og til å komme i bedre jogge-form også. Det blir jo også mye lettere med en lettere kropp!

 

Stå på - dette klarer du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra Enna!!! Bunaden kommer til å sitte som et skudd!

 

Jeg har hatt ei bra uke, selv om jeg ikke har registrert det jeg har spist, og det er blitt lite aktivitet pga mye annet både på jobb og fritid.

 

MEN: i uke 2 av høstprosjektet har jeg klart å gå ned 1,5 kg!! Har vært flink med maten synes jeg, selv om jeg gikk på den vanlige potetgullsmellen på lørdag. Mulig det hjalp med det jeg tror var en matforgiftning som ga seg utslag i litt dårlig form natt til torsdag?? Kanskje det er løsningen framover.... ??

 

Da er det 3 kg igjen til først delmål - og 5 kg igjen til trivselsvekta. Og selv på trivslesvekt ser jeg at jeg bare så vidt er innafor den såkalte "Normalvekten". Jaja. Jeg kommer til å bli veldig fornøyd om jeg kommer meg ned på 63 kg.

 

Denne uka satser jeg på nok et halvkilo ned - og skulle det bli mer er det helt greit!

 

Et av triksene for min del for å klare dette er middagsplanlegging. Og det er lettere når jobb/skole er i full gang igjen. Denne uka blir det både squashsuppe og skinke-og-makaronigrateng fra Grete Roede-oppskriftene. I tillegg finner jeg mye bra i kokebøkene til Trine (Trines Matblogg) og Ole Martin Alfsen (Hverdagsmat - ei super bok!). Har investert i ei ny vegetarkokebok også - med ei datter som ikke liker fisk og ei datter som ikke er spesielt glad i kjøtt er det greit å finne gode vegetaroppskrifter!

 

 

Ha ei super uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha-ha... Bunaden kommer i beste fall til å sitte som malt på :lol:

Vekten var en skuffelse... Akkurat som sist.. Vel, vel. Jeg vet jo at jeg har spist mindre og jeg kjenner det jo på klærne, så da, så!

 

Ellers.. Har vært flink i dag, også. Har nettopp skrevet inn mat for kommende nattevakt. Det blir jo litt "vanskelig" første døgnet med regnskapet, for jeg har jo spist måltider i løpet av dagen, men det jevner seg ut.

Ikke trent noe i dag, heller. Prioriterte å sove i dag. Vi har tøffe nattevakter, så det nytter ikke å komme trøtt som en strømpe. :blink:

Lykke til der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Her går det greit med treninga etter ferien, tungt men godt å være i gang. Maten går nogelunde men gikk på en smell i helgen når jeg hadde jobbehelg, då det ble vel et 0 prosjekt som jeg kaller det, men bare å bite tenna sammen, feriekg skal av :angry:

 

Takk for tips om boka til Alfsen,den har jeg hørt om og tror jeg skal investere i , trenger noen nye raske ideer/løsninger :-)

 

Fortsatt 2 uker til veiing etter ferien, så her er det bare å stå på . problemet er at jeg er så sulten hele tiden. Holder meg mellom 1400 - 1500 kalorier så burde kanskje ikke vært det, mulig det er psykisk...tips?? Skal ta noen mål på fredag så jeg har mulighet til å se på forbedring :-)

 

I dag blir det styrke, så løping på torsdag og søndag. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Lite raportering fra meg i det siste. Det begynte med at jeg hadde det litt travelt, så ble jeg faktisk syk. Var ute og spiste på torsdag og spiste nok litt mye pizza og drakk litt for mye vin. Trodde først det var det, men det må ha vært en eller annen bug, for jeg føler meg ikke helt pigg enda.... Har heldigvis hatt fri fra jobb, men har konfirmasjon til helgen og har ikke tid til å være slapp... :o

Vel, det går vel over, håper jeg :)

Har vært flink med kosten, men har ikke trent. Føler at magen er litt mindre, men vet ikke om det er noe utslag på vekten. Veiedag i morgen. Skal måle livvidde, også.

Har ikke prøvd bunaden. Venter til torsdag, tror jeg :P . Håper formen er slik at jeg kan orke litt sty,rketrening om ikke annet. Nå skal jeg straks reise å besøke min gamle, syke mor... Så det blir lite tid i dag ril noe trening. Vel, vel.

 

Var forøvrig borte på besøk i går og det ble i tillegg ril god mat servert snacks og litt søtt. Rørte ingen ting!! Ikke drakk jeg noe annet enn vann, heller, så det var ikke så verst :rolleyes:

Lykke til, vi får komme oss en dag videre vei mot våre mål. Første delmål er bunaden... Og det blir hardt, så er neste delmål 72 kg.

I oktober skal jeg en helgetur til Roma... Hadde vært fint å kunne bruke litt av de fine klærne mine da..... Det er ca 1,5 måned til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er flink, Enna!

 

Her har jeg gått på en velkalkulert smell i helga, med 3 bursdagsfeiringer - deriblant en heidundrende 40-årsfest med drikke langt inn i de sene nattetimer. Lørdags morgen viste vekte 67,4..... litt mer i dag på veiedagen. Tenker vi sier det går i null - og satser på å se 67-tallet så snart som mulig igjen - kanskje allerede i morra! Månedsskiftet august/septemberer tøft med tanke på kalorier - alt for mange bursdager i familien.

 

Uka her har potensiale til å bli bra sånn vektmessig. Ingen reising - og ikke så altfor mange aktiviteter. Et venninnetreff på torsdag - men det skal og gå greit!

 

Middagsplanleggingen for hva som skal stå på menyen resten av uka må skje i ettermiddag- men i dag blir det i hvertfall deilig linse/grønnsakssuppe. Med masse guacamole ved siden av!!

 

Ha ei flott og sunn uke!

 

Taratei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka blir nok sunn sånn i det store og hele, men konfirmasjon til lørdag... særlig etter at festen er over og bunaden er av... da har jeg tenkt å unne meg litt av hvert :)

Søndag blir det vel litt restelag, men så er det slutt, for jeg fikk greie på i dag at det blir mer bunad senere i september (men da skal jeg jo være enda lettere, så da kan det vel ikke ære noe problem ;) )

 

Trening blir det jammen lite av for tiden... kanskje det blir et par timer med vedlemping i morgen... vi har fått masse fin ved tilkjørt i dag :) (Nesten så jeg gleder meg til vinteren og peisfyring, igjen !!!)

 

Vekten i dag tok faktisk 1,6 kg jafs nedover siden forrige uke, men det tror jeg er fordi sist uke var stillstand pga noe vannopphopning... Men så lenge det går sakte, men sikkert ned er jeg fornøyd! Trenger jo egentlig 5 kg ned før lørdag... men det skal vel godt gjøres :lol:

 

Take care!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har klart meg på jobb i dag hvor det var kake.... med marsipan :blink: Jeg ELSKER marsipan...

Men jeg hadde med meg lakserester og jammen gjorde det vei i vellingen! Jeg var ikke sulten før jobben var over og da hadde jeg eplet mitt som jeg spiste i bilen på vei hjem! Stolt :rolleyes:

 

I ettermiddag har timene fløyet. HÅÅÅÅÅPER på en løpetur i morgen, men er jammen ikke sikker. Nå skal jeg gå ut å lesse litt ved :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løypemelding onsdag..... synd jeg ikke har veiedag onsdager, er alltid lettere denne dagen enn ellers. Nå satser jeg på ei helg uten alkohol - og med sunn snacks - i såfall blir veiingen på mandag en fryd.

 

Har stor motivasjon når det gjelder å lage "nye" middager for tida, i går var det en fantastisk torskeoppskrift, med søtpotetmos, asparges og chillismør (kanskje ikke så sunt, men i begrenset mengde OK) - gode smaker og kjempeartig med "ny mat". I dag blir det nok den gode gamle chilli con carne-oppskriften - men godt det og!

 

Trim er det blitt dårlig med så langt, i kveld håper jeg på en sopptur - for aller første gang. Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statusrapport for bunad... den går på med et nødskrik :lol: ... det blir sånn at når jeg tar den av på kvelden vil jeg "gnagsår" på nederste ribbein :o . Men det får gå... på skal den!! Og så er det ca tre uker til jeg skal ha den på igjen - for å SYNGE!!! Det kan bli interessant... da må jeg jo kunne puste :rolleyes:

Det ble lite vedlessing i går, for da jeg kom ut var mannen ferdig... men jeg kan gjøre litt i dag, tror jeg :) SÅ MÅ jeg komme meg ut i skogen! Det er nydelig vær i dag. Skal bare bake focaccia først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vært i skogen :mellow: . Tenker på hvordan jeg skal få ordnet alt jeg må ordne, vært i butikken, laget mat, ryddet, ordnet... Det blir bra til slutt :)

Holder meg på matta med kosten, men ingen trening. Gleder meg litt til alt er over. Da får jeg kanskje tid til meg selv, igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok helgen er over.

Bunaden satt på ;) Etter at den var av spiste jeg kake, godteri og litt nøtter. På søndag spiste jeg også godteri, men fra i går var det slutt. Spiste riktignok for mye middag, men ikke noe annet ekstra.

Kom meg også ut på en god times, rask gåtur i skogen. Var litt sur i magen og kjente ømhet på innsiden av ene kneet, så gange var greit nok i forhold til løping.

Nå er det "bare" å holde motivasjonen oppe til å fortsette. Om 2,5 uker skal bunaden på, igjen... Og da bør den helst være mindre trang enn i helgen! :lol::o

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...