Gå til innhold

De siste vanskelige kg


Anbefalte innlegg

hmmm

Jeg har hørt at lite søvn kan gi utslag på vekt... men 600 g??? Riktignok drakk jeg noen glass vin i går, men var på ingen måte over noe inntak som skulle tilsi OPP i vekt??? Men det ble muligens opphopning av vann??? I don´t know... men jeg sov VELDIG lite sist natt... og det hadde ingen ting med vinen å gjøre...

I dag har jeg spist litt rart, og vanskelig å beregne. tok litt rosiner - var så "sugen".

Nå i kveld var jeg på bokklubben min og som vanlig var det en del farlige ting... jeg tok et glass vin og resten grønnsaker. RØRTE ikke m&m, eller ost, eller kjeks eller vårruller... megaflink, spåør du meg :lol:

Men føler meg litt oppblåst - sliter litt med magen av og til... og det kan jo gi vektøkning. Så derfor skal jeg ta meg sammen å gå og legge meg FØR 22.30...

Har ikke noen god følelse for morgendagens vekt...

(Men det er ikke offisielt før fredag B) ) God natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei skjønne Enna!

Følger deg her sånn i smug. :)/> Er så mektig imponert over det du gjør, og du vil nå målet ditt, det er jeg så sikker på! Gleder meg til å se deg tilbake i HV klubben, vel jeg skulle kanskje vært her også men... ja du vet! :)Har gått litt i dvale når det gjelder meldinger her inne, men jeg våkner vel opp snart :)/>

Har trent som vanlig, men på grunn av div ting så er det begrensninger på hvor mye aktivitet jeg greier for tiden. men synes jeg er riktig så flink innen matveien. Middagselskap i helgen som var og de serverte kake etc til dessert. Kun et lite stykke tok jeg og det må være måneder siden sist gang jeg spiste kake. Sjokolade etc? hehe hva er det... har glemt hvordan det smaker...Smågodtet mitt nå er litt mandler og hasselnøtter - går i dine fotspor tydeligvis hihi.

Vekta? det beveger seg sakte, ja og da mener jeg sakte, nedover. det er sånn 100-200 gram i uka. Frustrerende men det er bedre med lite enn ingenting. Jeg lærer meg å bli tålmodig også midt opp i galskapen! :P/>

 

Nei skjønne Enna, vær stolt av deg selv! jeg er iallefall stolt av deg! ta en liten løpetur for meg også :)/>

Ha en super dag, vi tastes

stor klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Enna

 

Jeg har slukt alle innleggene dine i en engang nå, og du inspirerer meg virkelig til å ta meg selv i nakken. Jeg har gått på Grete Roede i halvannet år nå, på Hold vekten side oktober i fjor. Men så kom liksom kiloene på igjen. Jeg begynte på 73 kg da jeg meldte meg på i mai 2013(hadde vært oppe i 75, men tjuvstaret litt før kurset begynte). Da jeg forlot Ned i vekt kurset og gikk over på Hold vekten i oktober 2013 veide jeg 68 kg. Målet er 67 kg, og det tenkte jeg at jeg skulle klare selv om jeg over til Hold vekten. Var så vidt vært nede i så lite (for meg i hvert fall) som 66 kg, men jeg tenker at 67 får være et bra mål. Jeg er 167 cm høy, så det burde jo absolutt være oppnåelig å kunne holde seg på 67 kg. MEN... jeg syns ikke det er så lett, jeg . Vekten vil stadig vekk opp til sånn 71-72 kg... Jeg kunne jo ha sagt at jeg ikke skjønner hvordan dette skjer, men jeg skjønner jo det. Jeg kan alt i teorien, men det er praksisen det skorter på. Og da er det sjokolade, vingummi, chips og alt sånt løsvektsnop som lokker meg utpå. Og kaker... Er i det hele tatt veldig glad i søte ting.

 

Men ihvertfall, etter å ha lest innleggene dine har jeg nå blitt inspirert til å skjerpe meg igjen. Nå skal jeg begynne å registrere igjen, kutte ned på søtsakene og ikke havne i fullstendige sukkerorgier i helgene. Jeg blir jo bare sint på meg selv etterpå.

 

Det som var så kjekt var å lese at de klærne som var blitt for små til deg nå passer igjen, etter bare så kort tid. Syns du har vært kjempeflink. Heier på deg, og håper du fortetter å få igjen for strevet!

 

Jeg har veiedag om onsdagene, og i går veide jeg 71,2 om morgenen. Jeg følger deg gjerne videre, og håper det er ok om jeg slenger meg på med litt oppdatering fra min side også. Det blir nok ikke hver dag, men kanskje en dag i uken?

 

Jeg skal straks laste ned 7 min appen - takk for tipset! Ellers trener jeg på treningssenter, men må innrømme at jeg har vært støttemedlem de siste tre månedene. Men jeg begynte på an igjen på mandag, og var der i går også, så jeg håper jeg nå klarer å gjennomføre ihvertfall to økter i uken.

 

Lykke til videre - vi snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Busy Bee. Og det føles godt å være en inspirator! For det er ikke så lett. Om man røyker eller drikker alkohol og vil slutte, så kan man det... det er slitsomt en stund, men så har man en slags kontroll... Med maten er det ganske annerledes. Det MÅ vi ha. Og for oss som ikke har så ok forhold til normale mengder mat, ja da ER det vanskelig!!!

I dag har jeg spist ok, tror jeg... Spiste lunsj på en restaurant, men valgte en asiatisk suppe... tok riktignok litt brød, men det får gå. Spiste veldig sunn GR-middag (torsk på en FANTASTISK salat av løk, ruccola, granateple og brokkoli mmmm). Tok litt vaffel, men bare litt... var på et møte med kake, men rørte ikke det. Har likevel en følelse av at jeg ikke gikke ned de 600 grammene fra min "utskeielse" med vin og lite søvn, her om dagen... gir jo ikke opp likevel. Det er veiedag i morgen. Så dommen kommer.

Ellers ler jeg av den 7-minuttersappen. Det er ikke noen ting på den jeg ikke kunne fra før, men siden den hyler og skriker hver dag jeg ikke gjør den, og jeg mister "liv" så har jeg liksom blitt litt avhengi... og som nevnt - armene HAR blitt sterkere!!!! I dag har det gått i ett, og det er allerede kveld. Lurer likevel på om jeg ikke skal hive meg på mølla en halvtimes tid... Føles ikke riktig uten, tror jeg. Derfor avslutter jeg her... og krysser fingrenen for at vekten for en gangs skyld kan være på min side, men har ingen forhåpninger...

Optimista - jeg tenker på deg, og lover at jeg skal komme tilbake til HV snart... (HJELP, tenk at jeg skrev det!!!! :o )

 

God natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi oi, har ikke vært her inne siden torsdag. Det har vært en veldig travel helg, ganske fint vær så den tiden jeg ofte er på nett har blitt tilbragt ute, og resten av dagene har gått i ett.

Vel - etter den søte kløe kommer den sure svie er det noe som heter... Og sånn har det vært. Vektmessig resultat fra forrige uke til sist fredag: OPP 400 g! Kjipt, men jeg har ikke vært fornuftig nok, skjønner jeg. Til alt overmål kom "den lille stemmen i hodet" fram på fredagskvelden og i går... Så dermed tok jeg dårlige valg, både sjokolade , vafler og nøtter har blitt puttet inn i munnen i alt for store mengder :blink::( .

Eneste positive jeg har å komme med er at jeg løp på tredemølla torsdags kveld, løp ute både fredag og i går, og det gikk lett alle tre dagene. Takk og pris. Det har vært så slitsomt å løpe den siste tiden... Akkurat som om jeg ikke har hatt skikkelige lunger...

Mine 7 minutter går sin gang og det blir både flere og dypere push-ups for hver dag :) .

Mål for kommende uke: komme meg tilbake til 68 kg, helst til 67,8. Spise sunt nok og ofte nok, trene MINST 5 løpeturer enten ute eller på mølla, selvfølgelig gjøre 7 minutter daglig og tenke positive tanker om meg selv... Veldig lett å komme inn i en negativ trend... Æsj jeg får det ikke til, eller søren så dum jeg er, eller alle andre er mye flinkere enn meg osv :huh: ...

Opp med haka, inn med magen, fram med brystet. Dette går bra til slutt!!!

Ha en fin søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til de som heier på meg!!!

Det har gått bra i dag. Sunn mat, litt lite, men det får jeg ta igjen. Løp en fin tur i solen :) og 7 minutteren etterpå. Gjorde en liten vri... siden jeg tross alt hadde løpt 7 km, lot jeg være å gjøre kondisdelene, men puttet inn styrke i steden. Det er "lov", vel ;)

 

Ny dag i morgen. Mål: fortsette god trend.

God natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har ikke akkurat overskuddet vært på topp :( . SÅÅÅÅ trøtt at jeg kunne ha sovet hele dagen! Vet ikke hvorfor, men noen netter sover jeg bare sååå dårlig og da blir jeg helt satt ut dagen etter!

Har ikke trent i dag. Har gått en tur og vært litt i bevegelse, men jammen har jeg sittet stille, også :o . MÅ jo ta mine 7 minutter etterpå, men akkurat nå er jeg for mett.... spiste pizza til middag! (og så på en tirsdag :lol: - mmmm nydelig :D ) (Hjemmelaget, med mager ost, skinke og hermetiske tomater, så ikke den helt store bomben, men atskillig mer energirik enn det jeg først hadde tenkt!

I dag har jeg hatt på meg en bukse jeg ikke har kunnet bruke før... litt trang i livet, men ellers fin. Det kan jeg altså like veldig godt!! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag morgen... Alltid en litt sløv dag her i huset. Ungene starter skole litt seinere enn vanlig, så ting blir helt forskjøvet...

Nydelig vær ute, jeg har tatt på meg treningstøy og sitter og leter etter motivasjonen til å sette kaffekoppen ned og løpe en tur... Det er alltid vanskelig :blink: .

I går syns jeg at jeg spiste bra, men likevel viser vekten litt opp... Ikke mye, og hadde jeg vært normalvektig i utgangspunktet, hadde jeg nok ikke reagert... Dvs da hadde jeg kanskje ikke engang vært på vekta. Men siden jeg er litt "avhengi" så er jeg så dum :blink: at jeg veier meg daglig... Vel, vel.

Var på et møte her en dag hvor det ble servert litt forskjellig. Og siden jeg er i denne "gå ned i vekt-fasen" legger jeg litt for godt merke til hva andre spiser og ikke spiser... Blant annet ei som er slank og flott... Hun (som jeg) spiste bare gulrøtter og paprika og liknende :rolleyes: helt til vi skulle gå. DA tok hun EN bitteliten sjokoladebit. Og jeg hørte hun mumle for seg selv "bare denne lille". Det var på en måte deilig, og på en annen måte dumt... Og det jeg sier nå er jo enda dummere... (Fordi jeg VET at det alltid må være sånn) - skal det ALDRI ta slutt??? Og det vil jo aldri "ta slutt" ... Jeg må for alltid tenke på hver eneste bit. Og når de dagene/helgene/ukene (oh please, no!!!) kommer at jeg mister grepet, så MÅ jeg bare ta meg sammen igjen og tenke, telle :angry: og "passe på". For ikke søren! Jeg vil ikke, orker ikke, SKAL ikke bli tjukk, igjen.

Hva vil jeg med dette stadig tilbakevendende, tema? Jo minne meg selv på at det jeg putter inn i kroppen enten blir brukt til å komme gjennom det dagen krever, ELLER det lagres (og lagres trygt :mellow: ) på sidebeina

Så Enna... Kom deg ut på løpetur, spis sunt og fornuftig og gled deg over at til tross for (?) fylte 50, fungerer kroppen svært så bra til det du trenger den til... OG du får nå på de fine kjolene :D .

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en ganske greit torsdag i går. Jeg fryktet kvelden i går, men det var ikke så vanskelig. Fingerfood er farlig for meg, men jeg holdt meg i skinnet selv om jeg gjerne ville ha mer... har ikke lært hvordan jeg skal føle meg helt fornøyd før jeg er kvalmende mett... (og da er jeg jo ikke FORNØYD, men kvalm... <_< ) Jeg drakk litt vin, men det lå ikke tilrette for noen mengdedrikking B) , så ingen problem der, heller. Og jeg rørte ikke karamellpuddingen....

Var ute på en sighseeing på formiddagen i går, kom hjem relativt utsultet, spiste lunsj og hadde egentlig bare lyst til å sette meg ut i solen med boka, men jeg TVANG på meg treningsklær og løp 6 km etterfulgt av mine 7 minutes... DA var jeg faktisk ganske stolt! For jammen argumenterte den late Enna svært godt for at solstolen var et bedre alternativ... :P

I dag skal jeg på "date" med mannen min og hva vi ender opp med å spise vet ikke jeg, men det blir nå middag... og sånn helt ærlig... det må da være "lov" til å spise en vanlig middag på restaurant... Det beste med det er at da kommer det ikke noe snacks på bordet... her hjemme kommer det av en eller annen grunn :rolleyes: stadig vekk nøtter, snacks el.l på bordet i helgene...

Helgene er og blir min akilleshæl. Jeg ELSKER fredagskveldene når hele familien, vi foreldre og ungdommene benker oss sammen og spiser et eller annet godt - gjerne sunt - og ser på en (forhåpentligvis) bra film.. (Hi-hi, leste nettopp siste setning... "spiser et eller annet godt - gjerne sunt..." Vel, jeg VET at sunn mat er godt, men jeg har en liten følelse a at alle som sliter litt med vekten vet hva jeg mener med det...) Og som jeg har lest 1000 (!) ganger: man spiser lett for mye når man ikke fullt ut konsentrerer seg om mat, men kombinerer det med f.eks TV-titting... og det er en viss sannhet i det, dessverre... SÆRLIG når det kommer til det usunne... det jeg egentlig ikke skal ha i meg i det hele tatt...

Så spørs det da - VIL jeg ta denne kosestunden ut av livet mitt??? Svaret er definitvt NEI! MEN det går an å alternere litt på innholdet i denne kosen. Jeg elsker oppkuttede gulrøtter, f.eks... og hjemmelaget hummus er nyyyydelig godt... og det er ikke så energirikt.. Guacamole er nokså energirikt, men ganske sunt... og kombinert med gulrøtter istedenfor nachos... not too bad - så mulighetene er mange... men sjokoladelysten er ALLTID til stede... og det er en sterk lyst! Jeg bør nok lære meg å tøyle den litt, for det er ikke så sunt å spise 500 g søtt på en gang... (!). Så det er noen store utfordringer! Selve vektnedgangen er egentlig veldig enkel - relativt sett :blink: .

Ok, vekten i dag viste ned 300 siden sist uke. Hadde håpet på ned 500 g, men tross alt bedre enn ingen ting... Litt inn i midjen, og DET er en bra ting :)

God fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HELGEN ER OVER OG TAKK FOR DET.....

JEg mener det ikke sånn helt, men samtidig mener jeg det. Jeg fikser ikke helger!... ÅÅÅÅÅ det er helt sikkert feil måte å si det på. Det finnes sikkert en eller annen lur psykologisk fin måte å si at selvfølgelig fikser jeg det, bare at det gikk galt denne helgen (også) :blink: .

Fredagskvelden var jeg ute på restaurant og det gikk etter planen. Spiste ordentlig god fisk, ingen dessert og tok bare LITT sjokolade da jeg kom hjem ....

Lørdag, katastrofal kveld: sunn middag, grillet indrefilet og salat (ingen fete dressinger)... men potetgull, pistasjenøtter (HURRAA, Nøtteliten er i gang igjen!!!! <_< ) og sjokolade!!! Og så stoppet det ikke i går... Bakte boller og kanelsnurrer og spiste TO STORE kanelsnurrer, litt sjokoade og min del potetgull.

Derfor tar jeg imot denne nye uken med stor lettelse og innlevelse. Min sedvanlige kornblanding (hjemmelaget) med skummet melk til frokost!!!

 

Det mest positive jeg kan si om helgen er at jeg gikk en tur på lørdag og løp en tur i går. (Foruten at det var en veldig hyggelig familiehelg, da :) .... må ikke glemme det - livet dreier seg faktisk om mer enn min manglende vektnedgang - hvor utrolig det enn høres B) )

Vel, ukens plan: Få av ekstra helgetillegg, OG gå ned til under 68 (!), trene daglig og fikse kommende helg. Altså legge en strategiplan. (Hi-hi, ikke min styrke, akkurat!!! :D )

God mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Ja, hva ER det med helger? jeg klarer mer eller mindre elegant å skli meg igjennom uka, stort sett går det bra, men når helga kommer så skjer det noe merkelig - hva ER det med disse kveldene som gjør at psyken bare melder PASS, og det å holde seg unna sjokolade og annet snop er nærmest umulig? Er det hodet som er så innarbeidet med denne lørdagskosen fra vi var små, jeg føler det nesten som psykisk terror å ikke få lov til å unne meg det ene og andre akkurat disse dagene. Men, når mandagen er tilbake så føles det helt greit å holde seg til planen igjen. Jeg var såååå nær en megasprekk i går, men takk (jeg sa ikke det da) for at samboern minnet meg på hvor illegæli sur jeg ville vært i dag om jeg gjennomførte, så det ble "bare" en sjokoladeoverhaling på lørdag. Det er jeg glad for i dag. Men jeg gruer meg allerede til neste helg. Og som du sier, sånn skal det vel ikke være da, egentlig. Da har denne vektnedgangsprosessen en del mørke sider. Men, jeg må prøve å lære meg at helg betyr tid med familien, vi gjør ting, lager ting, fikser ting, leker ting, trenger IKKE å SPISE ting for å ha en skikkelig tipp topp helg. Iallefall ikke så mye da...... :-)

Stå på videre! Morsomt å lese innleggene dine :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi... i går fikk jeg ikke skrevet noen ting! Dagen gikk for fort og da kvelden kom koste jeg meg med en film...

Både mandag og i går gikk rimelig greit. Løp 5-6 km begge dager + 7 minutes ;) . I går hadde vi blant annet pannekaker (grove) til middag, og jeg ER veldig svak for pannekaker... Mandag var jeg på en gedigen honningfestival.. Helt fantastisk Jeg vet ikke hvor mange boder det var med forskjellige typer honning... Jeg tror jeg kjøpte to kg med forskjellige typer. En med koriander, blant annet. UTROLIG gode smaker :) Så jeg hadde honning på annekakene mine i går... Satte en deig i går ettermiddag som jeg bakte ut i dag morges... Dermed ble det nybakt brød på frokostbordet... Spiste nok litt mer enn 60 g, tror jeg.. men det var veldig godt! Solsikkekjerner, gresskarkjerner, linfrø og sesamfrø satte en svært so god smak :) Men i morgen er det tibake til min gode kornblanding..

I går kveld "skeiet" jeg ut med aprikoser - ferske. De var så gode at jeg sikker spiste 10 stykker. La oss si det slik: magen har fått kjørt seg litt :P .

I kveld skal jeg ut på en middag.. vet ikke hva vi får og vet ikke hvordan det går med dessert, om det er sånn som blir satt foran deg... litt vanskelig å unngå og spise hvis man ikke er veeeeldig mange til bords... Vet ikke helt settingen, så det får bli litt til mens man går...

I går var jeg i en bursdagslunsj. UTROLIG mye god mat, og jeg spiste nok litt mer enn en vanlig lunsj, men drakk ikke vin og spiste ikke kake. SÅ jeg berget bra, tror jeg.

Nå må jeg komme meg i butikken. DVS... det vet jeg ikke om jeg rekker... Kanskje jeg skal løpe en tur nå og så gå i butikken etterpå???? SKal ut på en lunsj i dag, også, men der er det sånn at vi bestiller selv. Så det går bra.

Det er tydlig blitt høst her, men der er nydelig vær om enn litt kaldt...

 

VEl, vel.

Må hive meg rundt for å rekke en liten løpetur på mølla... Når jeg har det litt travelt er det det enkleste (Sukk - jeg skriver uten briller og da blir det mange rare ord.... Gamle damer burde ikke gjøre slikt :D )

EN liten påminnelse til meg selv:

Spis SAKTE, drikk mye vann, snakk mer i stedenfor å spise....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk..

Middagen i går, ja...

Vertinnen er kanskje 168 cm høy og veier kanskje så mye som 50 kg? Og serverer altså en middag med forrett (selvfølgelig lagt opp på tallerkenen), hovedrett som serveres 2 ganger (2.gangen tok jeg bare litt blomkål og brokkoli), ost og så en dessert... (Også lagt opp på tallerkenen....) og de tre andre damene rundt bordet spiste alt og er altså sååååå tynne... Og så meg da! Jadda, jeg spiste alt jeg, også.... Resultatet viste seg jo på vekten i dag. :angry: (jeg drakk vin, også....)

Ja, ja. Det blir ikke noen fancy middag i dag, håper jeg... Skal riktignok spise ute, men sammen med mannen, så da kan vi velge et enkelt sted :) .

Jeg løp meg en tur på mølla i går, men rakk ikke 7 minutter... Høres helt idiotisk ut... Jeg hadde kunnet rekke det på et tidspunkt, men da var jeg litt "fjern"... Vel, vel.

Det er merkelig.. 800 g... Ikke så mye, men likevel føler jeg at ALT tyter ut... Syns bilringene bare henger utover ... Æsj!

Ny dag i dag :) ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HA-HA <_<

E´rre mulig, eller???

Dagen i går, lite trening, men mye gange... rimelig sunn og fornuftig det meste av dagen, så havnet mannen og jeg på INDISK restaurant... nam, nam -> NAN NAN!!! Og himmel, de hadde et nan-brød med noe søtt inni, ikke sånn som jeg har fått på "min lokale" hjemme, men et nyyydelig godt, et... og en safranris som smakte himmelsk og en aldeles nydelig kyllingrett.. OG jeg spiste altfor mye og drakk tre glass vin.... og i dag viste vekten 69, 6 kg istedenfor 67,9 som var mitt mål... (Uten å forsvare meg, så TROR jeg også det er det månedlige som er på vei... det kan forklare mine netter med dårlig søvn og svette.... og sist natt sov jeg lite...) Men det er ingen unnskyldning for mitt etegilde i går, hvertfall...

Nå har jeg nettopp vært ute og lett etter katten min. Den har vært borte siden midt på dagen i går, og det er veldig uvanlig for han... Det er så trist når dyr forsvinner :( . HÅÅÅÅPER fortsatt, selvfølgelig.

Eller har min USA-tur gått i vasken. :angry: Og det er bare grunnet at noen ikke gjør jobben sin... eller hvertfall ikke gjør jobben sin på noen effektiv måte... Så jeg har tapt billettpengene... Det ENESTE positive (og det er det bare en som sliter med vekten som kan finne på å bruke som "positivt") er at jeg ikke får kjøpt et ufattelig godt snacks som jeg bare har funnet i USA....

Så oppsummert:

Trist fordi katten er borte, MØKKSUR for at jeg ikke kommer til USA og skikkelig irritert på meg selv for at jeg NOK EN GANG har klart å rote til min egen, fine vektkurve... Med andre ord: Veldig bra start på en helg.. (Og atpåtil er vi invitert på middag i morgen.... :blink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enna - det er ikke lett å slanke seg oppi masse middagsbesøk, restauranter, frustrasjon over avlyst USA-tur og PMS!

 

Og jeg tviholder tomlene for at katten snart vil dukke opp!

 

Tenk på alt du tross alt får til, sett strek over disse dagene, og brett opp ermene igjen! Stor trøste- og motivasjonsklem til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten dukket opp, men midt oppi det skjedde det noe annet som gjør at jeg kommer til å være svært opptatt i ca to uker framover...

Det eneste jeg kan si er at jeg skal PRØVE å holde et slags fokus, men jeg vet ikke hvor mye trening eller noe annet enn kaos det vil bli. Så om jeg blir borte, er jeg tilbake om nokså nøyaktig to uker...

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innom og kan med en gang informere om at fokus - vel hva er det??? Jeg gjør det dårlig på alle fronter. Har spist snacks, drukket vin, spist sjokolade og kaker, har småspist og spist for mye og ventet ALT for lenge med å spise slik at "en liten bit " liksom bare sklir ned etterfulgt av omtrent 10000 flere "små biter"...

Livet er litt dritt, men vi evner å le litt innimellom tårene, og våre fantastiske venner er rundt oss og i det hele tatt... "det kunne vært verre!

Trening har det blitt 0 av i helgen og jeg TROR ikke det blir noe i dag, men håper noen ting har roet seg slik at det hvertfall kan bli litt bedre fra i morgen...

 

Prøver alt jeg kan å komme inn i en god tralt igjen når det gjelder mat, hvertfall.

 

Hold ut, hold ut... Det blir bra TIL SLUTT!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen Enna!

I'm back! :)

skriver mer til deg senere i dag. tenker masse på deg!

Går fremover med meg, er litt mer optimistisk, details later! :)

 

Ha en super dag, så godt som mulig!

Stor god varm klem fra meg

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med gode venner som gir klemmer.... Jeg kan trenge det!!!

Det går opp og ned med det meste i livet, ikke bare vekten.

Verden (vel og merke MIN verden... ikke like sikker på alt som skjer rundt omkring...) er litt bedre i dag enn for noen dager siden, men fortsatt litt dritt (unnskyld!).

Matmessig: Både katastrofal og grei på en gang - er det forresten mulig???

I dag har jeg brutt alle "lover" og spist TO cupcakes med en aldeles HIMMELSK god glasur på... sukk (KLARTE BARE IKKE Å DY MEG!!!)

Det blir litt i overkant mye vin, så det blir skikkelig detox om en ukes tid...., men akkurat nå gidder jeg bare ikke... Det blir ikke noe trening, men jeg sitter ikke stille, akkurat!

 

Som tidligere nevnt, er tilbake for fullt torsdag om en uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok

Offisielt tilbake...

Det har gått i hundre, massevis av parties, lite struktur, opp ca 1 kg - kunne vært verre.

Tilbake til veiing på fredager igjen fra i morgen, så da kommer det nye "riktige" tallet på plass.

Trening har det ikke blitt, men det skal også på plass igjen.

Spist gresk yoghurt med litt honning og litt cashewnøtter til frokost - "fordi jeg kan det" :P , men snart skal jeg tilbake til min hjemmelagede kornblanding og hjemmelaget brød og knekkebrød.

Verdenen min er bedre og resultatet blir veldig bra - etter litt tid, det har jeg bestemt!

 

Stå på, dette klarer jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hjelp... så mye for "å være tilbake"...

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si.

Først. Var godt fornyd med vekten sist fredag. Den viste en smule nedgang i løpet av de siste to ukene. Og det er jo det jeg vil.

På den andre siden: Jeg har et ELENDIG kosthold. Mye usunn mat på bekostning av sunn. For mye vin som igjen gjør at jeg "fyser" på mer usunn mat. Jeg er en karbohydratelsker - og da de virkelig usunne karbisen, altså! De siste dagene har jeg vært opptatt fra morgen til kveld og rett og slett glemt å spise... (Bare det at JEG glemmer å spise er en utrolig ting!) Vel - det ER ingen unnskyldning, ikke egentlig en forklaring heller, for dette gamet her har jeg vært med på såååå lenge at jeg kan ALT om fornektelse, unnasluntring, "det ordner seg i morgen", bare litt er ikke farlig - osv... Hu hei, de kommer som perler på en snor.

Så nå er det slutt på tullet. Det er søndag. Laks står på dagens middagsmeny og jeg skal begynne å arbeide med det totale kostholdet. Jeg ser at mange rapporterer at de får 9-10 i kostholdscore. HELT utrolig. Får jeg 5 er jeg glitrende fornøyd! Jeg ender stort sett opp med enten for mye eller for lite frukt og/eller grønnsaker. For mye eller for lite melk, for lite fett... jeg finner ikke ut av det. Og det her er jo liksom DET jeg skal ta fatt i!!!

Lurer på om planlegging av ukens menyer kan være med på å hjelpe meg til å få det til... men så er jo jeg en sånn som ikke liker for mye planlegging... da blir jeg litt bundet. (Hmm aner jeg en opprører her?? Bare tull, selvfølgelig! Jeg bare kan ikke planlegge.... :blink: )

Ok, Enna holder koken - gir ikke opp - ALDRI - og står på! Det har jo heller ikke blitt trening, da... så nå må jeg snu den trenden og det litt kvikt, for ellers blir neste løpetur i overkant tøff!!!!

Ha en finfin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen sunshine Enna! :)

Velkommen tilbake :) til hjemlige trakter. Med så mye å styre med synes jeg faktisk du har vært utrolig flink! Stolt av deg! Og om ikke så alt for lenge er jeg tilbake - fit for fight, og klar til å gi deg konkurranse bå de i styrkerommet og på ehhh.... tredemølla, vel vel jeg kan iallefall prøve på det siste da selv om jeg tror nok det er du som kommer til å gruse meg der!

 

Det går fremover med meg - fikk gode nyheter etter helsesjekken. Og nå teller jeg dager - forklarer mer senere!

 

Jeg har IKKE gått opp i vekt, heller noen gram mindre og gleder meg nå til virkelig komme i gang med treningen igjen! DA tror jeg resultatene vil komme som perler på en snor!

 

Ha en super dag Enna - kos deg i søndagssolen - det er iallefall nydelig høstvært her - sol, fønvind og ja, livet er faktisk ikke så ille. .)

 

Stor god klem fra meg

Optimista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen sunshine Enna! :)

Velkommen tilbake :) til hjemlige trakter. Med så mye å styre med synes jeg faktisk du har vært utrolig flink! Stolt av deg! Og om ikke så alt for lenge er jeg tilbake - fit for fight, og klar til å gi deg konkurranse bå de i styrkerommet og på ehhh.... tredemølla, vel vel jeg kan iallefall prøve på det siste da selv om jeg tror nok det er du som kommer til å gruse meg der!

 

Det går fremover med meg - fikk gode nyheter etter helsesjekken. Og nå teller jeg dager - forklarer mer senere!

 

Jeg har IKKE gått opp i vekt, heller noen gram mindre og gleder meg nå til virkelig komme i gang med treningen igjen! DA tror jeg resultatene vil komme som perler på en snor!

 

Ha en super dag Enna - kos deg i søndagssolen - det er iallefall nydelig høstvært her - sol, fønvind og ja, livet er faktisk ikke så ille. .)

 

Stor god klem fra meg

Optimista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...