Gå til innhold

De siste vanskelige kg


Anbefalte innlegg

GOOOD MORNING!

Jeg ER her og jeg prøver, men ikke heeelt helhjertet. Var på middag ute med hele familien på mandag... spiste dessert.... var ute på lunsj på tirsdag..... spiste BÅDE ost og litt dessert, men resten av tirsdagen og i går var bra. I går fikk jeg løpt en tur på tredemølla. Det PLASKET ned det meste av dagen, riktignok nydelig på sen ettermiddag og kveld, men da var jeg opptatt.

Sliter litt med "hangover" etter de siste ukenes stress... veldig ute av form, men det kommer seg. Mye som foregår i topplokket og det setter seg litt nedover nakke og skuldre. Jeg skal ikke la være å trene - på ingen måte, men jeg tror at jeg legger intervalltrening og hardtrening litt på vent, og heller driver med jogg/løp. det slapper jeg av med og jeg kjenner at det gir kroppen overskudd...

I går kjempet jeg en kamp mot lysten på bakvarer - og vant! Stolt av det. :)

 

Vel, vel... håper bare at vekten er på 68,2 - eller aller helst mindre enn det - i morgen.

Stå på, dette går! Om enn laaangsomt. Men bedre langsomt av en på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia deg, Enna! :)

 

Hvis vekten virkelig kryper nedover oppi alt du har hatt å tenke på i det siste, er det imponerende. Det er ikke rart du er sliten og anspent! Det hørtes lurt ut å fokusere på den treningen du liker best og som gir kroppen overskudd her og nå.

 

Og gratulerer med seieren over bakevarene - det er intet mindre enn imponerende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for "heia".

 

Jeg klarte ikke målet omm å veie helt det samme som sist, det ble 200 g opp, dessverre... Men, men ... jeg skal nå målet uansett, jeg!

Det som faktisk plager meg mer er at jeg har så vondt i hodet. Har hatt det mer eller mindre siden tirsdag, og det er sånn at trening er helt utelukket. Det irriterer meg grenseløst, men jeg legger det på sånn etterpåreaksjon!!!

Vel, vel. Dagen i går var ikke så verst. I dag har jeg spist ALTFOR lite... Men det har bare blitt sånn!.

Nå har jeg forøvrig nettopp søkt på en jobb!!! SPENNENDE!!! Det er en stund til søknadsfristen er over, så jeg får ikke svar med en gang... men det er hvertfall en begynnelse. Har ikke søkt jobb på mange år, så det var mye nytt... glemte å skrive at jeg kan begynne å arbeide med en gang... sukk... sikkert den mest håpløse jobbsøknad noen gang, men jeg krysser fingrene :D

Vel, vel... ned i vekt... Jeg veier nå akkurat 10 kg mindre enn da jeg virkelig startet på jobben for litt over to år siden... Og for å være helt ærlig er jeg der jeg ville være da... Så verden er ikke HEEEELT håpløs De siste 2-3 kg kan jo godt komme seg vekk, men det er virkelig ikke noe stort problem - BORTSETT FRA om jeg neste fredag veier 68, 6 kg.... :rolleyes:

 

God helg, vi skal ha stor fest! Satser på at det blir bra, likevel!! :P:D:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festen ble bra, den :)

Jeg spiste både kake og sjokolade... jadda!

 

I dag har jeg ikke spist så mye, ikke blitt trening heller for den saks skyld... veldig lite trening denne uka i det hele tatt.

Heldigvis virker det som om hodepinen som har "gnagd" siste uka, er over og det kan bety at det blir mer overskudd til trening neste uke. Gleder meg, faktisk. Er ikke akkurat trenings"narkoman", men jeg liker det jo... ikke minst liker jeg den følelsen det er å ha gjennomført en god treningsøkt. Men jeg tror ikke jeg skal ta løpeturen i skogen i morgen.... for det har regnet jevnt den siste uken så jeg tipper jeg må svømme mesteparten av løypa ;):rolleyes: .

Men det finnes heldigvis alternativer.

Maten- satser på mer fokus i uken som kommer og dessuten ser det ut til at hverdagslivet nærmer seg "normalen" og da blir alt enklere.

 

Lykke til alle... det blir bra - til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å Himmel dagene går fort!!!

Skjønner at jeg har levd et "rolig" liv med mye tid til internett... Nå har jeg ikke tid til noen ting, syns jeg..

I går hadde jeg meg en løpetur på tredemølla. Egentlig var det fint vær så jeg kunne løpt ute, men jeg ventet på en leveranse, så da fant jeg ut at jeg ville benytte ventetiden til å løpe. Det fungerte bra. Etterpå gikk jeg tur-retur butikken. En ganske god bit!!! Så starten på uka var riktig så bra :). Alle helgens ekstra gram forsvant av, og det kan jeg like!

 

Nå sitter jeg ned for noen minutter for jeg må dra i butikken. Syklet innom på vei fra jobb, men fikk ikke med meg alt jeg trengte. Så nå blir det bil... (litt lat må det være lov å være av og til.)

 

Det har gått rimelig bra med kosten så langt denne uka (det er vel bare tirsdag, men...)

 

Må liksom gi meg selv all den kreditten jeg kan. Har det gått bra EN dag så er det mye bedre enn at det ikke har gått bra! (Å du slette tid for en innsikt! :rolleyes: )

 

Stå på Enna, dette klarer du - fokus... fokus... fokus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp en tur på tirsdagskvelden ute... det var egentlig deilig. Litt mye asfalt, men ikke mer enn at det gikk fint for ankler og knær. Greit tempo til meg å være :rolleyes: .

Onsdag og torsdag - ikke noe løping. Torsdag syklet jeg til og fra jobb, og på jobb er det ståing og gåing hele tiden, men ikke TRENING. Men det var ikke tid til noe mer i går.

Jeg har bak meg en uke som STORT sett har vært sunn. Jeg har spist 2-5 biter sjokolade (Twist-størrelse pr bit) hver dag, lørdag FROTSET jeg i det jeg ville på kvelden, onsdag spiste jeg 4(!) hjemmebakte boller. Ellers har jeg spist ganske fornuftig. Det har resultert i 200 g ned fra forrige lørdag, slik at jeg nå er der jeg var for to uker siden. 68,2 kg. Og HVIS jeg kan holde meg på det nivået jeg var sist uke... så er det helt til å leve med for meg. Jeg vet hvorfor jeg har spist de sjokoladebitene... det er to poser med sjokolade som nesten bare jeg i familien liker. Jeg kjøpte dem i utlandet - fullstendig klar over at jeg kom til å spise dem alene. Det kommer ikke til å bli mer av den sjokoladen når posene er tomme, og det blir de nok i løpet av noen få dager. Jeg har ikke noen spesiell følelse av at jeg har forsaket noe den siste uken. Jeg har spist litt lite på dagtid og litt vel store middagsporsjoner som resultat av det, men det har fungert. Ikke de aller største resultatene, kanskje... men nå er jeg ganske nær der jeg aller helst vil være, eller kanskje jeg ikke bryr meg sååå mye, lenger?? Kanskje 68 er greit for en stund? Har ikke mye å gå på før det er 70, men jeg kan som sagt leve godt sånn jeg har gjort sist uke...

Skal jobbe nattevakter til uka - DET kan bli litt tøft. Da blir jeg ofte litt "sugen" sånn på morgenkvisten... men jeg må jo klare det, også... Kjenner at akkurat det med jobb er litt slitsomt... det er alltid en skål med kjeks et eller annet sted. Og jeg liker kjeks veldig godt!!! Det er en stor svakhet. Vet at der er utrolig mye fett og sukker gjemt i en fin liten Gjendekjeks... og den ser jo så kjedelig ut, men åååååå så god den er :blink: !

ok - nok drømmer. Mål for de neste tre dagene... en liten (eller lang) løpetur hver dag. PØSregener ute, så jeg godtar tredemølla :P .

God helg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

UFF så lenge siden jeg har vært her inne....

Det skyldes ikke at jeg "har falt fra", ikke trent eller at jeg er sur... Jeg har bare vært så utrolig travel i det siste.

Jeg har begynt å jobbe, igjen men har også gjort veldig mye annet utenfor arbeidet, vært litt bortreist og ikke minst fått et GEDIGENT flyttelass som skal få plass innimellom alt annet som står her....

Maten går sånn rimelig bra. Spiser litt sjokolade og spiste snacks i helgen, men det blir relativt bra i ukedagene. Har ikke veid meg på en stund... Skal se om jeg ikke kan komme meg på vekten i morgen. Ellers er fredag offisiell veiedag, da...

Det har blitt litt for lite trening i det siste. Løp 10 km på tredemølla sist søndag, ikke blitt noe siden, men sykler noen få km hver dag (omtrent) og de siste dagene har jeg knapt sittet ned, så lat er jeg ikke.

 

Vel - jeg skal lage meg en kopp kaffe før jeg fortsetter på jobben med å sortere ting...

 

Ha en fin dag... jeg kommer sterkere tilbake, det lover jeg når bare det verste maset gir seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dagene flyr av sted.

Var ikke så flink med kosten sist uke, men jeg har holdt meg rimelig bra, likevel. Det ble lite snacks... så selv om jeg spiste litt (hmmm, litt???) sjokolade så gikk det ganske greit fordi jeg ikke spiste så mye snacks som jeg av og til gjør.

Har jobbet mye i det siste og hatt veldig mye annet i tillegg, så jeg har ikke trent på over en uke. Det er jo dumt selvsagt, men jeg er ikke panisk fordi jeg vet at jeg kommer til å begynne igjen så snart ting roer seg litt for meg. Når neste uke kommer, eller kanskje allerede fra helgen av, så blir tiden litt mer min egen, håper jeg!

 

Så jeg får bare stå på - det som er utfordringen for meg denne uken er at det finnes godteri i skapet (!) og at jeg spiste en del godteri sist uke så jeg har smaken på det i friskt minne... må minne meg selv på hver dag at det BARE er lov i helgen. Spiste til og med kjeks på jobben, og det er egentlig HELT ulovlig!!! I går klarte meg bra på jobb. Holdt meg til medbragt matpakke.

 

Ok, mål for uken: Spise sunt, holde meg unna godteri, få en - HELST to - løpeturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha-ha - SPISE SUNT, TRENE REGELMESSIG, hurraaaaa for alle forsetter!

Jeg har jos spist relativt sunt, bortsett fra onsdag hvor jeg spiste kake, torsdag hvor jeg spiste godteri, fredag hvor jeg fortsatte med godteri og i går (lørdag) hvor jeg OGSÅ spiste godteri...

Har jeg noe å si til mitt forsvar??? NOPE, NADA, NEI!!! JEg bare tuller og tøyser.

Det har vel blitt to løpeturer denne uken.... den siste nå nettopp. Og det ble på tredemølla til tross for nokså fint vær... men jeg vet det er KLISS KLASS vått i skogen og jeg kjente bare at jeg ikke orket det.... MEn 7 km på mølla er bedre enn ingen km ute...

Skal snart på jobb... Og i dag skal jeg ha med hjemmelaget pizza som middag. Ikke det sunneste, men det er igjen mye fra fredag, så det får bli som det blir.

 

Er litt irritert over at jeg ikke kommer med ut av dette godterigreiene, men jeg skal klare det!! Vektmessig ligger jeg og vaker et sted mellom 68-69... det er liksom der jeg går igjen og jeg som ALDRI NOEN SINNE skulle over 68 kg, igjen (det var riktignok et par år siden... :blink: ), nå er jeg der - nokså "støkk".

 

Vel, i morgen kommer nye hverdager... mye nattevakter og det er litt vanskelig for meg, for jeg sover ikke så godt og går litt rundt i en kvalm døs hele tiden .... VELDIG lett å ta lettvinte (les dårlige) løsninger når det gjelder mat.... VEl, det er en del av livet mitt, så jeg må vel lære å leve med nattevakter uten å legge på meg, også!.

 

Det ser ut som om hverdagene begynner å ta en slags form, nå... litt mer rutine, litt mindre mas, men fortsatt er det svært lite tid som er min egen... Men det kommer, det kommer...

STÅ PÅ! Dette går sååååå bra :lol: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattevakter er dårlig for meg :unsure: . Jeg liker å arbeide nattevakter. Det har jeg alltid gjort. Problemet er bare at jeg syns litt "synd" på meg selv som må være våken, og jeg sover dårligere enn om natten... så det blir litt tull... i går natt f.eks, stod det en liten skål med smågodt.... hvem sa IKKE nei?? Joda riktig gjettet: ENNA! Hun spiste sikkert 5 biter! Sukk..

 

Det som er enda verre enn at jeg spiser noen biter godteri er at jeg ikke fikser å trene når jeg jobber natt... men neste uke er det ikke nattevakter :D - DA er alt på stell og jeg fikser alle utfordringer og gjør alt perfekt :lol::lol::lol:

 

Utfordring for resten av uken: STAY FOCUSED!!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STAY FOCUSED???? Skjønner ikke hva det betyr, jeg... <_<

 

Sukk og sukk... Måtehold eksisterer ikke i min hjerne når det gjelder godteri...

Så derfor må jeg nok bare innse at her i gården er det ABSOLUTT NEI til godteri fram til jul. SÅ enkelt (Men akk så vanskelig!)

Det eneste positive jeg har å si om denne uken er at jeg i går jogget en motbakketur på mølla. Skal få til en tur i dag, også....

Kommende uker er det ingen nattevakter, så jeg har svært få unnskyldninger for ikke å trene (Misforstå rett... det er ikke unnskyldning at jeg arbeider nattevakter, men når jeg sover så lite som jeg gjorde sist uke, så ORKER jeg rett og slett ikke... - sykler til jobb, da...)

Men altså:

Mål for komemnde uke:

1) totale nei til godteri og snacks :blink:

2) Løpe MINST 4 ganger - forskjellig lengde og tempo :)

3) Spise sunt og nok (men ikke formye <_< )

 

HU HEI!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble faktisk en løpetur i går - selv om jeg måtte diskutere VELDIG med meg selv om jeg skulle eller ikke... men det hjelper altså SÅ godt med et par dager med trening... for i dag da jeg kom hjem (sånn litt over kl 8 på kvelden) og egentlig veldig søvnig - ikke helt klart å snu døgnet etter nattevaktene, så jeg sover dårlig om NATTEN OGSÅ!!! NÅR skal jeg få sove?? - så var det ikke så vanskelig å ta på treningstøy for en tredemølletur :) Det kan også se ut som om det kan bli opptil flere turer i løpet av uken! Det er første skritt for meg til en smule kontroll... Ellers så lider jeg under REMA´s godterikampanje! Hvorfor i himmelens navn skal de ha godteri på halv pris??? Jeg ELSKER sånn smågodt - sånn som er full av e-stoffer og fargestoffer og egentlig bare smaker kunstig... men jeg syns det er kjempegodt!! Og når 1 kg koster 45 kr... sukk... i dag holdt jeg på å dra innom REMA for å kjøpe frukt bare for å ha unnskyldning til å kjøpe godteri... jeg dro på Kiwi i steden... Ikke noe godteri! Så LITT flink var jeg. Spiste heller ikke pepperkaker på jobben i dag... et sted må jeg prøve å ha en frisone - det får være jobben - IKKE KJEKS PÅ JOBBEN.

Nå må jeg i dusjen!

 

Så det svinger opp og ned... !

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt (les: SVÆRT) beskjemmet melder jeg inn en fredagskveld... Det har gått over stokk og stein de siste to ukene :( Og det er ikke pga egen fortreffelighet at vekten klokket inn UNDER 70 kg i dag morges... :unsure: . Dette kan bare ikke fortsette! Jeg spiser for lite gjennomført i løpet av dagen og så hiver jeg innpå av all slags tull på kvelden! Buksa strammer og det rumler i magen! TULL OG TØYS!!! Nå må jeg ta meg sammen før jeg bikker over 70 for godt! FY søren dette vil jeg ikke ha noe av!

Ikke har jeg fått trent så mye som jeg hadde tenkt, heller...

Ingen positiv innmelding, altså!

Kommer bedre tilbake - og jeg har IKKE tenkt å slutte å melde fra, heller! Da går det HVERTFALL dit høna sparker!!!

 

Enna <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdagen gikk ikke HELT galt. Spiste litt hjemmepoppet popcorn og drakk et glass rødvin, men ikke noen godterifrotsing og jeg spiste ikke boller som resten av familien spiste. Løp 40 min på tredemølla. Det gjorde godt, kjente jeg. Håper på en tur i dag, også, men dagen er ikke helt oversiktlig.

Satt nettopp og leste om marsipan... Nidars marsipan - DET er godt, det. Men jeg har en sterk tradisjon om ikke å starte marsipanspisingen før julaften... den skal jeg fortsette med. Det kommende nyåret blir derimot en liten utfordring. Jeg har jo bodd i utlandet i flere år og har dermed ikke blitt utsatt for "marsipan på halv pris" fordi vi har forlatt Norge før det har blitt iverksatt... men denne januaremåneden... det blir jo bare samme oppskrift som med alt annet: Bokstavelig talt: BITE TENNENE SAMMEN og IKKE ta noe... (og det er jo ikke vanskelig :blink:)

leste en artikkel som heter "sunn på sparebluss".. riktignok var det ikke "slankekost" som var målet, men å holde et budsjett og samtidig spise sunt... MEN altså der var det en oppskrift på en salsa... jeg lagde en modifisert (pg manglende ingredienser) til kylling i går... mmmm nyyyydelig godt og omtrent uten kcal og supersunn!!!

Vel, vel... vi trenger mat så her er det bare å fotsette kampen mor FOR MYE mat...

God søndag.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det nærmer seg desember...

jeg klarte faktisk å krype ned 200 g i løpet av helgen, litt imponert der... Jeg forsaket ikke så mye, men holdt meg unna sjokoladen - hvertfall de store "enna-dosene".

Det er onsdag og jeg har ikke rukket å trene hittil denne uken... rukket og rukket... jeg HADDE rukket det på mandag, men var fullstendig UTSLITT og MÅTTE sove, jeg hadde rukket det i dag, men ´prioriterte en grundig opprydning i ting som bare har blitt utsatt... Det gir ikke mosjon, men det gjør godt for hodet når man får vekk rot som nærmest har blitt en del av inventaret... Alt ser plutselig lysere og romsligere ut!!!

Senere i dag blir det ikke noe trening, så jeg satser sterkt på i morgen... ellers ser det MØRKT ut!!!

 

Holder meg stort sett på matta innen matveien... spiser ikke helt GR, men tror likevel jeg spiser sånn nogenlunde ordentlig og sunt! Det er da noe! Sukk Prøver iherdig å finne positive sider her ;)

 

Stå på, dette går den ene eller andre veien... og som kjent - alle veier fører til Rom... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg velger den LENGSTE veien til Rom...

At det er mulig å være så borti natta dum... Og jeg VET jo hva som er årsaken... SUKKER. Enkelt og greit, sukker (kamuflert i sjokolade, "smågodt", PEPPERKAKER(!!!!) ) og så litt for mye mat, men det er ikke det største problemet. Tenk på det!!! Mat - ikke det største problbemet! Sukk. Det er så dumt at man enten må le eller grine... og det hjelper hvertfall ikke å grine, så da er det bare å le! Tipper man bruker mye mer muskler på å le, så det blir jo litt trening :rolleyes: .

Kom meg på tredemølla sist onsdag, det var jo bra. Har syklet til og fra jobb og litt annet, den siste uka, også... så det er ikke akkurat slik at jeg sitter stille, heller.... (og på jobb står eller går jeg det meste av tiden.. ikke noe PC-jobb!)

Vel det er jo bare å fortsette å si til seg selv at sunn mat i normale mengder er bra, usunn mat i for store mengder er ikke bra.... Trening og bevegelse er godt for kroppen!

Det snør våt snø på utsiden av huset. Jeg syns det kunne vært minusgrader når det først skal falle snø, men det er lite jeg får gjort med det! (Min innsats for miljøet er at jeg prøver å kjøre så lite bli som mulig, men jammen er det ikke alltid like lett å gå, sykle eller reise kollektivt...

Det er helg, og utfordringene står i kø.. Jeg er litt "slapp" i konsentrasjonen og viljen, men gir jo ikke OPP!

Nå skal jeg hive på meg treningstøy å løpe ivei på mølla mens vaskemaskin og tørketrommel arbeider for fullt! Etterpå er det ut å handle mat - relativt sunn mat (!) og litt hvitvin. Det ER helg!

Hold ut, hold ut. Målet nås en gang! HELT sikkert.

God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen skjønne Enna!

Jeg er imponert, mektig imponert!! Du holder koken! Jeg hadde et lite håp at du fremdeles var her, og jammen meg! :) You rule!

Hatt en liten berg og dalbane hva gjelder helse men det går bra. Ikke noe drastisk! :) Det siste er bare en helsikes forkjølelse (ed lungebetennelse) som har vart i 3 uker... men det går sakte men sikkert fremover.

Skal på julebord nå, så blir ikke mye jeg får skrevet her, skal oppdatere deg på det ene og det andre, forhåpentligvis i løpet av morgendagen!

 

Vekta? rimelig stabil men det er de ekstra forbaskade kiloene som er limt på kroppen min. Gleder meg til å kunne virkelig trene hardt, da tror jeg effekten kommer. :) Har ikke gitt meg med karate, men noen dager er det ekstremt tungt, det skal jeg love deg. Men sta som et esel som jeg er, gir jeg meg ikke så lett.

 

Matveien? Jo ikke så ille, men er noe bekymret for julen.... det er så mye godt å få i seg... tenker jeg skal legge en slagplan på hvordan julen skal gjennomføres uten å gå opp et eneste gram!

 

Nei, nå må jeg hive meg i dusjen - bør være litt representativ når man går på julebord hehe.... blir ikke sen kveld, må forberede jobbreise i morgen!

 

Ha en fortreffelig kveld kjære enna! Du har vært i mine tanker titt og ofte! Så utrolig glad du er her enda. Vil virkelig trenge deg når jeg får energi igjen til å ta opp kampen med det lille ekstra! :)

 

stor god klem til deg fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kjære Optimista.

Så hyggelig å høre fra deg, igjen...

Jeg sitter i sofaen - trøtt som en strømpet etter MYE jobbing siste uke - eller egentlig sist to måneder... Har heldigvis fri i morgen :)

Matinntaket har gått fullstendig av hengslene sist uke så dette går helt skeis. Men selv om jeg er slepphendt, så har jeg ikke kuttet ut! Jeg KAN ikke kutte ut. Jeg er helt avhengi av å henge rundt her inne... så det så!

Det har ikke blitt trening på lang tid... Jeg vet ikke hvor jeg skal ta tiden fra. Så treningen får bare bli når jeg får tid!

Så ikke noe særlig fornuftig og oppbyggende herfra, dessverre!!

 

Men GOD NY UKE

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dagene går - i full fart... husker at jeg syns det gikk så saaaaakte fram til jul da jeg var liten.... NOT anymore! Hele høsten har flydd av gårde uten noen som helst mulighet til å bremse ned... Sukk!!

Nyttårsforsett: Roe ned litt (har allerede tatt et skritt for å få til det)

Så er det jo selvfølgelig (!?!?!?!?!) å få kontroll på inntak av mat og godteri.

Neste - finne en løsning med trening som FUNGERER, for sånn som jeg har hatt det de siste to månedene har det ikke fungert i det hele tatt!!!

Få tid til å være mer aktiv her inne!!!

 

Og da er det vel de samme forsettene jeg har hatt de siste 30 årene??? Men jeg gir da ikke opp ;)

Maten har gått fullstendig på dunken denne uken, også.. GRRRRR

Det er jul til uken, det kommer julepynt fram i løpet av helgen. jeg skal bare jobbe en dag neste uke (1. juledag!) og det er MASSE tid til hygge!

 

Ha en suuuper julehøytid til dere som evt leser dette (og selvfølgelig alle andre, også :) )

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Bijou, du har vært og er en inspirator til mange her inne med din ufattelige stå-på-vilje og gode humør :)

 

Her er det vel ikke så mye å si på humøret, men kontrollen derimot... SUKK.

Det blir en tung avskjed med 2014 ( :lol: ha-ha...) , men det MÅ jo ta slutt en gang! Et eller annet sted inni hodet mitt er det vel et snev av sunn fornuft (selv om jeg har mine tvil...), så jeg finner en løsning :P .

Lille julaften i dag, pinnekjøtt i morgen :) Gleder meg virkelig til det! Nå skal jeg ut på et besøk, deretter blir det stryking av skjorter, duker etc... litt husvask og kanskje baker jeg rundstykker... time will show.

Burde komme innom her daglig, men vi får se hvordan det går.

 

Ha en glitrende (?) jul... her på østlandet glitrer det mest i vanndråper....

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daglige besøk her inne... Sunn fornuft..... Moderasjon.... Mye fint i fine ord og uttrykk, men lite kommer det ut av bare ord når ordene ikkeetterfølges av handling....

Mat, godteri, kaker, vin, til og med øl... No WAY.

De to eneste positive ting jeg kan komme med er følgende:

På jobb 1. Juledag bugnet bordet av godteri og snacks og jeg tok bare to små karameller.... Og jeg hargått mye tur, løpt på tredemølla OG startet opp igjenmed 7 minutes... (Og jeg ble støl etter første runde!!!) (jeg sier de eneste positive tingene... Det er snevert... Jeg har faktisk hatt en strålende fin jul! Det er bare når det kommer til matinntak at jeg har vært heeeelt på viddene!)

Denne uken jobber jeg mye og fra og med i dag innfører jeg nullinntak av godteri som serveres på jobb. Det kan jo holde hardt, men det er tross alt bare å bestemme meg!!! Fortsatt god romjul og snart godt nyttår. Et år som jeg håper vil bringe mye godt... Det viktigste er vel å finne ut at vi duger uansett fasong, men at det å være sjef over seg selv, ikke la noe/noen utenfor bestemme, er svært viktig for hvordan vi respekterer oss selv. Vi selv setter standarden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grr jeg skrev et langt innlegg her i går kveld, men jammen har jeg visst ikke lagret... :angry:

Vel, som tidligere nevnt ble det en "tung" start på nyåret. Ingen andre å skylde på enn meg selv.

Har inngått avtale med noen om sukkerfri (i forståelsen av godte og kakefri siden yoghurt og kornblanding .... Og vin.... Er lov B) )

Startet i går og jammen hadde jeg mange unnskyldninger for ikke å holde løftet.... En ting er at jeg ikke liker å SE godteri, men kroppen skrek jo etter det... :blink:

Vel, jeg holdt ut første dagen.. Spiste kornblanding (Puls-Yngves oppskrift), rundstykker, kyllingsalat, en halv nutrilettbar, frukt, vin og hjemmelagd popcorn i løpet av dagen. Bortsett fra popcorn, vin og litt for mange druer var det et godt kosthold i går. Vet at nutrilettbarer ikke er anbefalt, men det var det eneste som var i veska etter jobb og jeg var sulten og skulle sykle hjem... Må finne noen andre alternativer til senere anledninger.

Jogget en tur i bakker på mølla... Og tok en runde 7 minutter. Alt i alt er jeg fornøyd med innsatsen sånn rett etter en svært sukkerrik jule-og nyttårshelg. :rolleyes:

I dag er det lørdag og jeg faktisk spist frokost!!! Først opp av alle i familien og tradisjonelt har jeg ikke spist før seint på formiddagen... Det føles godt med litt korn i magen... Kaffen smaker fortreffelig etterpå, uansett :D

Ser ut til å bli nydelig vær i dag... Kanskje jeg tar meg en løpetur ute...

Buksene skal passe igjen innen kort tid! Det er et mål for denne vinteren.... Hipp hurra og godt nyttår!,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen er over, jeg har holdt meg sukkerfri, selv om jeg har tenkt på godteri hele tiden.... :o .

Har ikke akkurat spist magert da, men i morgen er det hverdag og juleferien er offisielt over. Vinfri denne kommende uken. Jobber til helgen, så det blir ikke mye uansett. Kan være greit å bremse litt der, også! Lettere å holde seg unna mat når jeg bare drikker te.

Løp en tur ute idag. Sur vind, så kaldt til tross for plussgrader!!! :huh:

For å snakke om noe HELT annet. Var på kino og så "The imitation game" i dag. Knallbra!!! Anbefales!

Vel. I morgen er det jobbing. Satser på en løpetur, også.

God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...