Gå til innhold

De siste vanskelige kg


Anbefalte innlegg

Det har ikke gått så aller verst denne uken - så langt, hvertfall. Har til nå løpt tre ganger. Ikke så langt (5-6 km), men med relativt bra tempo eller stigning på mølla. I dag var jeg litt i tvil om hva jeg orket... Begynner å kjenne kløe i halsen og litt tett i hodet... Men løpeturen gikk bra. Spist greit, ikke så lite mat, men bortsett fra is i går kveld :rolleyes: har jeg spist sunt. Veiing i morgen. Håper målet om under 72 er nådd (helst litt (LANGT) ned på 71, men mirakler skjer ikke ofte B) )

Ønsker alle som sliter med forholdet til mat en fortsatt god dag.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag.

Jeg ble syk i løpet av torsdagen og syns nå litt synd på meg selv, men det går jo over... Så verden står til påske :P

Vekten kom seg ned til 71,3 i går det er ned 0,9 kg og med isspising på onsdag, sjokoladesjokk og nøtter på lørdag syns jeg det er godkjent!!! :)

Det blir nok ikke flere løpeturer denne uken, men jeg greide tre og sykdom er godkjent unnskyldning! Så syns ikke det er helt galt.

Mat i går: vann, te og til kvelds litt av ungenes nachos med kyllingkjøttdeig og ost og hjemmelaget guacamole. Kanskje ikke så sunt, men det eneste som smakte meg. I dag har jeg spist pære, et tørt knekkebrød og litt (!) is... (Alle syke har lov til å spise is, vel :rolleyes: :rolleyes: )

Nå kjennes formen plutselig mye bedre :) .

Ok med bedring i sikte ønsker jeg alle en fortreffelig helg.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den følelsen av bedring var "en stille før stormen". Gikk rett i seng utpå ettermiddagen og har såvidt kommet meg litt opp i dag... Det eneste "positive" er at vekten har gått litt mer ned, men det er jo bare fordi jeg nesten ikke har spist... Og det føles som om det lille jeg hadde av muskler er forsvunnet .... Og jeg puster som en hvalross på land etter at jeg har gått opp trappen.... Gleder meg ikke til første løpetur når dette er over...

Så jeg har lite interessant å rapportere.... Bare at ute er det nydelig vær og det hadde vært fint med en løpetur....

 

Ha en findag

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg er vel frisk igjen, men har hostet og hostet i en uke. Virker som det begynner å avta, også... så kanskje jeg orker meg en tur på tredemølla. I dag er det to uker akkurat siden siste treningstur, og jeg er sånn at jeg er fullstendig uten pust bare jeg går opp trappa... så formen er ikke på topp... Men det skyldes nok mer at jeg har vært syk, enn at kondisen har falt helt til bunns ... håper jeg :blink:

Jeg har vært nokså flink når det gjelder kosten, så buksene har hvertfall ikke blitt trangere. DET er jo en god ting!. Neste lørdag reiser jeg ut av landet for 10 dager :) , så fram til det er det bare å stå på, så kanskje vekten er såvidt under 70 ved avreise (lov å håpe :rolleyes: )

Får vel sette inn støtet på litt trening så jeg får strammet opp en og annen muskel, også..

Vel... jeg holder meg altså i skinnet... selv om jeg ikke rapporterer hver dag. Stå på folkens. Snart sommer og vi vil jo ha god selvtillit... vi står på og seirer over matmonsteret i oss... Vekt ikke viktigst, humør og trygghet er!!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under 70 blir vel hardt, tenker jeg... dumme meg snikveide meg tidligere denne uka og det tallet "lovet godt", men i dag vist vekten det som vel er sannheten... 71,2 så under 70 neste fredag skal vel holde hardt, tenker jeg... <_<

Ute går solformørkelsen sin gang.. en fin sigd nå og nokså mye mørkere.. trodde fuglene skulle være stille, men de synger og holder på som vanlig :)

Det er fredag og helg med alle de utfordringene det medfører... vel, jeg skal hvertfall hive meg på tredemølla. Løp en tur i går... hostet og harket og orket rett og slett ikke mer enn 3,5 km...n

tok mine 7 minutter etterpå - leeeeenge siden sist og i dag er jeg støl! Blir like skremt hver gang, at det er MULIG å bli støl av 7 minutters trening med bare egen kroppsvekt... Vel, vel.

Nå går jeg og trener!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er blitt tirsdag og jeg kan bare skryte av at jeg HAR trent nesten hver dag og at jeg ikke har kjøpt godteri i butikken i dag... ellers har jeg spist godteri og formye mat! Det er litt håpløst :unsure: . Syns liksom ikke at et voksent menneske som stort sett fikser hverdagens utfordringer med masse mennesker, utfordrende jobb, unger, mann, katter og kaniner og det som hører med av "mas og kjas" også burde fikse det å ha et sunt og normalt forhold til mat... men NEI, der feiler jeg stort og intenst :mellow: .

 

Vel, nå skal jeg hive meg på tredemølla og løpe i vei en stund. Det gir hvertfall en god følelse etterpå. :)

 

Satser på bedre og mer positiv innmelding neste gang :rolleyes:

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Den flotte påsken er over og jeg sitter igjen med bilder og minner fra ufattelige opplevelser. Føler meg priviligert. Har spist helt i overkant, men torss både sjokolade og masse vin er det "bare" opp 1 kg. Det skyldes nok at maten jeg har spist har vært svært sunn med lite tomme karbiser (bortsett fra m&m, da...). Har vært masse i bevegelse og har fått inn to løpeturer på en mølle + mange km gange hver dag. Har også hatt måltider og lite småspising. Matmessig sitter jeg da igjen med den erfaringen at lunsj bestående av kjøtt og grønnsaker istedenfor brød kanskje er bra for magen min. Jeg som nestne alltid har oppblåst mage har nå hatt 10 dager med nesten ikke vondt i magen... DET er noe å tenke på for en brød og pasta-elsker... Har også drukket mye mindre kaffe enn jeg pleier.... hmmm.

Nå er det hvertfall tilbake til (sa jeg tilbake til??? TIL er vel et bedre ord for meg, så slapp som jeg har vært det siste halve året) strammere matinntak og fortsette min nokså gode mosjonsrutine. Har fått med en venninne på et "samarbeid", vi skal holde på fram til skoleslutt med nokså rigid opplegg og komme oss ned til vår ønskevektklasse.

I dag (tirsdag) veide jeg det nokså skremmende tallet 73,4 så det blir en slags start, da... så lurer jeg på om jeg skal gå tilbake til mandag som veiedag... det legger litt mer press på helgene... Målet er jo (som det har vært en god stund) 65-66 kg, men realistisk er nok 66-68 noe å satse på. Første delmål er 70. og jeg skal følge GR sine retningslinjer. :rolleyes:

Nå skal jeg hive meg på tredemølla og komme meg i siget :) .

Ha en fin dag, alle som måtte lese dette.

Enna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den flotte påsken er over og jeg sitter igjen med bilder og minner fra ufattelige opplevelser. Føler meg priviligert. Har spist helt i overkant, men torss både sjokolade og masse vin er det "bare" opp 1 kg. Det skyldes nok at maten jeg har spist har vært svært sunn med lite tomme karbiser (bortsett fra m&m, da...). Har vært masse i bevegelse og har fått inn to løpeturer på en mølle + mange km gange hver dag. Har også hatt måltider og lite småspising. Matmessig sitter jeg da igjen med den erfaringen at lunsj bestående av kjøtt og grønnsaker istedenfor brød kanskje er bra for magen min. Jeg som nestne alltid har oppblåst mage har nå hatt 10 dager med nesten ikke vondt i magen... DET er noe å tenke på for en brød og pasta-elsker... Har også drukket mye mindre kaffe enn jeg pleier.... hmmm.

Nå er det hvertfall tilbake til (sa jeg tilbake til??? TIL er vel et bedre ord for meg, så slapp som jeg har vært det siste halve året) strammere matinntak og fortsette min nokså gode mosjonsrutine. Har fått med en venninne på et "samarbeid", vi skal holde på fram til skoleslutt med nokså rigid opplegg og komme oss ned til vår ønskevektklasse.

I dag (tirsdag) veide jeg det nokså skremmende tallet 73,4 så det blir en slags start, da... så lurer jeg på om jeg skal gå tilbake til mandag som veiedag... det legger litt mer press på helgene... Målet er jo (som det har vært en god stund) 65-66 kg, men realistisk er nok 66-68 noe å satse på. Første delmål er 70. og jeg skal følge GR sine retningslinjer. :rolleyes:

Nå skal jeg hive meg på tredemølla og komme meg i siget :) .

Ha en fin dag, alle som måtte lese dette.

Enna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i går gikk bra, den. Løp på mølla til tross for at jeg burde løpt ute, men løp gjorde jeg :).

Når jeg "tar meg sammen" slik jeg gjorde i går, ser jeg at jeg egentlig spiser ALT for lite i løpet av en dag! Jeg burde vel ligge på omtrent 1600-1800 kcal i løpet av en dag. I går landet jeg på under 1000. Og det er ikke at jeg ikke er sulten. Et av mine problemer er jo at jeg småspiser mye. En kjeks her, en sjokolade der, litt potetgull sånn utpå kvelden.... Og innimellom slår jeg til med en real overspising. Så jeg må rett og slett begynne å bruke tid på å få i meg nok OG fornuftig mat i løpet av et døgn. I natt skal jeg jobbe... da syns jeg det er litt vanskelig! For jeg er gjerne litt sulten og "fysen" sånn utpå natten... men jeg skal skjerpe meg nå! For EGENTLIG trenger jeg jo ikke så mye mat! Det er jo bare lyster - ikke fysiske behov! Må bli litt mer bevisst der, tror jeg :rolleyes:

 

Skal komme meg på en løpetur enten på mølla eller ute i løpet av dagen. Tror ikke jeg orker å løpe til jobb... dvs til er jo ikke så tungt, men hjem etter nattevakt er tungt. Får hive meg på sykkelen i steden.

 

Ha en god dag der ute :)

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist natt gikk over all forventning... takket være at jeg hadde nok å gjøre hele natten :) . Spiste to knekkebrød med makrell på... og et eple. Hadde egentlig tenkt å ta et knekkebrød på morgenkvisten, men det rakk jeg ikke! Spiste ikke noe før jeg la meg for jeg trengte den søvnen jeg kunne... Så jeg gikk litt for mye i underskudd forrige døgn. I dag har jeg hatt pasta med kyllingkjøttdeigsaus... masse chilli, løk og hermetiske tomater, hvitløk, raspet gulrot og vårløk. Den ble faktisk veldig god :rolleyes: . Da spiser jeg alltid litt for mye, men det var jo ganske sunt, da (kanskje litt mye pasta, men ..)

Ikke trent, men vært ganske mye i bevegelse etter at jeg stod opp. Sykler til og fra jobben - ikke så langt, men det er hvertfall ute og bevegelse. (ca 4 km hver vei)

Vel... de første tre dagene av min nye start har gått bra. Jeg har ikke hatt det store sukkersuget som jeg hadde trodd jeg skulle få... det er da positivt.

I morgen er det fredag. Jeg skal ha litt vin - det unner jeg meg med stor glede og innlevelse. Skal på jobb tidlig på lørdag, så den HELT store utskeielsen blir det ikke, da... Men det jeg IKKE skal ha er godteri og snacks! Skal lage hummus og kutte opp gulrøtter - det er bra snacks på en fredag, syns jeg. Ok folkens. Vi står på og kjemper mot overmakten - her skal det lettere tider komme :D

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn så lenge i rute..... i kveld blir det en tacovariant. Det er godt og man kan spise mye grønnsaker. Skal ta meg en halvtime på mølla nå... og så blir det vin etterpå - noe som i følge noen gjør at resultatene jeg oppnår ved å trene ikke kommer til sin rett, ja, ja.... Det får heller stå sin prøve ;)

Sist natt på jobb kjempet jeg en kamp mot maten og vant :) Stolt :rolleyes: .

 

Ha en fin helg... stikker kanksje innom .... les: BØR stikke innom i løpet av helgen B)

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er allerede blitt tirsdag og jer er fortsatt i rute. Det ble ned 1,4 kg sist uke og det må jeg si meg fornøyd med. Drakk vin hver dag i helgen, spiste litt snacks på lørdagskvelden, men klarte med stor møye(!) å holde meg unna sjokolade. :mellow: Det stod på bordet og jeg var jammen ikke langt unna av å ta, men klarte meg heldigvis. Tror at jeg må holde meg helt unna noen uker for jeg kan "tillate" meg å skeie ut med det.

Kan på ingen måte si at jeg har blitt slankere, men kjenner det likevel LITT på buksene... Det er godt. Fortsetter nå videre og satser på ned ca 500 g i uka i gjennomsnitt... Fra nå og fram til målet på 66 så er det ca 10 uker... sukk det høres leeeenge ut, men det får stå sin prøve. Det er min egen skyld at jeg ikke er der allerede... Var jo der for to år siden. Hadde jeg bare holdt meg i skinnet, hadde denne våren bokstavelig talt vært mye lettere!! :blink:

Har løpt ute de siste to dagene og det ER både hardere og deiliger! Naturlige intervaller og bedre luft. Det har jo vært så fint vær de siste dagene, også :) Grått i dag... får se om jeg kommer meg ut, eller om det blir mølla.... (litt lat - !!!)

 

Ha en finfin tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden jeg har tittet inn her, så jeg måtte innom og si hei :)

 

Jeg ser du strever med ditt, og så hyggelig at du hadde en fantastisk påskeferie! Min var også god, om enn ikke så spennende - vi sløvet på hytta, samtidig som jeg begynte å plukke opp treningen min igjen.

 

Interessant det med varm mat til lunsj, jeg har også tidligere erfart at det var godt for magen - og at jeg faktisk gikk ned i vekt på den dietten, uten å streve for det. Men det var i de glade tyveårene... :rolleyes:

 

Jeg er ferdig med de tyngste behandlingene, og merker endelig at kroppen blir gradvis sprekere igjen. Det er ubeskrivelig deilig. Samtidig er hodet langt fra på plass, så det blir spennende å skulle tilbake i jobb - ikke så lenge til nå! :blink:

 

Masse lykke til videre med kosthold og trening i en travel hverdag! Det er nok når hverdagen tar meg igjen at mine utfordringer kommer for fullt, også på vektfronten. Da må jeg nok holdes litt i ørene her inne! Håper på hjelp med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå, Tulla69... her går det i rykk og napp både den ene og andre veien. Løper gjer jeg da... snart det eneste jeg virkelig holder fast på :)

Men jeg slutter ikke å TENKE sunt, da... sliter bare litt med å overføre tankene til handling :rolleyes:

Det har gått mange dager siden sist jeg skrev. Skyldes at dagene har vært travle med mye hit og dit og i tillegg et ELENDIG internett som gjør at enkelt sider (GR-sidene i særdeleshet, dessverre) lastes så UBESKRIVELIG treig opp at jeg ikke gidder :angry: .

 

Har arbeidshelg og det er jo egentlig ikke så ille, men sånn like før man skal dra av gårde er det litt ork... :P

Det blir visst ikke noen løpetur i dag... KANSKJE en liten en.... vi får se om jeg rekker det.

 

Ikke noe stort og oppløftende som skjer, dessverre... god helg til alle.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løping er bra! Endelig løper jeg igjen, jeg også - har hatt en lang pause fra da behandlingene begynte å tappe meg for mye, og tok første skikkelige løpetur på et drøyt halvår like før påske. Men jeg har trent alternativt, så det går mye bedre enn jeg fryktet å løpe igjen. Jeg jogget til og med en drøy mil for noen dager siden, men det gikk svært sakte og var svært tungt, mye fordi jeg surret med veien (ny rute) og løp altfor mange bakker...

 

Håper arbeidshelgen har vært og er god! Vi satser på lysere og lettere tider for oss begge fremover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp en liten tur på mølla på lørdag. det gikk greit. I går arbeidet jeg i hagen med løfting og bæring. God mosjon :) Sykler til og fra jobb, alt monner.

 

I dag har jeg fri. Skal komme meg på løpetur litt seinere i dag. Nå er det litt forskjellig "kontorarbeid" som står for tur.

Vekt i dag likt som forrige mandag. Ikke fortjent, men kanskje jeg har spist litt mindre enn jeg har trodd... Jeg har jo ikke spist så mye ekstra mat... bare litt godteri og ikke i de mengdene jeg KAN.... når jeg virkelig er ute å kjøre. Og selv om jeg vet at "mosjon er gram og mat er kg" så MÅ jo daglig mosjon hjelpe på!!!

Men jeg gir meg jo aldri... Står på! Laks til middag i dag. Det er godt :)

 

Ha en strålende dag, alle

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk sånn delvis etter planen i går. Drakk litt champagne i går kveld, måtte (!) feire noe... (Små gleder i hverdagen :rolleyes: .) ned 0,1 på vekt til i dag ....

Ble ikke noen løpetur, da... Plutselig hadde dagen gått... Uten at jeg egentlig hadde så mye kontroll :lol: .

Nå sitter jeg og manner meg opp til å komme meg ut i solen på en løpetur... Må bare gjøre litt sånne nødvendige ting på dataen først...

Vel, jeg får bare bli ferdig og komme meg ut - ingen unnskyldning i dag!!!

 

Ha en fin dag.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg var sååå flink på tirsdag. Satt og tenkte på godteri, mat, vin - ALT som kunne dyttes inn i munnen og som ikke akkurat er av det nødvendige slaget etter kl 21 på kvelden... Jeg reiste meg til og med opp og gikk ut på kjøkkenet for å snoke rundt og det eneste jeg gjorde var å spise en banan og lage meg en kanne med te (Detox fra Yogi, den liker jeg godt!) Bra resultat på vekten i går... men så i går ... Jeg lagde en ny porsjon med knekkebrød (fantastisk gode, og temmelig energirike - bare frø og kjerner.... :rolleyes: )... og den som dykket DYPT ned i knekkebrødboksen og fylte på med gul og brunost... det var meg. Løp 15 min i lette motbakker på mølla (Ha-ha, ikke mye, men jeg gikk og ventet på å hente en av ungene, og visste ikke når jeg ble ringt opp, så jeg tenkte at litt er bedre enn ingen ting,,,,) I dag er det jobb, igjen... kjedelig vær, så jeg trekker inn på mølla.. Nå SILREGNER det! (Hmm føler at nordmenn generelt og vi østlendinger spesielt er i overkant opptatt av været...)

 

Vel, vel... det er en langsom ferd mot lavere vekt. To skritt fram 1,5 tilbake hele tiden.. men kanskje - en gang ut i det neste livet - har jeg kontrollen...

 

Ha en glitrende god torsdag.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To skritt fram, 1,5 tilbake... her tror jeg heller et halvt skritt fram og fem tilbake <_< .

Skal i konfirmasjon i dag og prøvde bunaden.... det blir en slitsom dag!!! :blink: Men ikke søren! Som man reder ligger man. Så jeg får heller lide!!! Men det betyr jo at jeg må sette inn støtet for 17. mai... rent bortsett fra at jeg skal jobbe og ikke kommer til å ha den på :rolleyes:

Men uansett... satt i går kveld og lot bare hemningene fare - igjen - og blir bare sur på meg selv og det er bare destruktivt!

Positiv holdning, fokus på løsninger og så følge det!! Det er det som skal til... så derfor, på med bunaden og la det stå til med vondt både her og der (får håpe det er koldtbord og ikke sittende middag... da kan man reise seg og "puste" litt, og ingen ser helt hva man spiser/ikke spiser...)

 

Ha en fin 2. mai.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er sikkert... Det er lett å lure seg selv B) .

For det første. Da jeg fant ut at bunaden kom til å være svært trang i går, spiste jeg minimalt med mat, løp en fin tur i skogen :) , og fikk tømt magen skikkelig!! Så da tiden var inne for å iføre seg dette flotte plagget var det ikke så ille. Til alt hell var det koldtbord :P , med sunne, gode alternativer! Til kaffen var det bitte små browniesbiter... (Tok EN bit ) og noen marengser.... Alt i alt syns jeg at jeg var flink, men jeg burde vel strengt tatt ikke spist NOE søtt...

Håper på løpetur i dag, også.

 

Ha en fin søndag

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg på fin løpetur i skogen i går, også :) . Riktig fint var det.

Men så skeiet jeg ut med hjemmebakte bolleR. Hvorfor i verden måtte jeg ta mer enn en? Idiotisk!

Vel, vekten i dag OPP 200 g siden forrige uke (men jeg var på nattevakt i natt... - unnskyldninger, unnskyldninger... Jeg vet jo at for mye mat gir vektOPPGANG og ikke nedgang <_<

Ny uke, nye utfordringer... To bursdager, min egen og en til... Sukk. Ellers BURDE det være en grei uke!

Ha det bra, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei uke... Jommen sa jeg SMØR!

Vel, jeg er så lite strukturert at det halve kan være nok! Pga rein latskap ble det ikke noen løpetur i går... Det pøsregnet, men siden jeg har tredemølle finnes ikke en unnskyldning i verden for ikke å løpe <_< . Var ute og kjørte bil og så altså SÅÅÅÅ mange som var ute og løp - TROSS været! (Så sikkert mange flere enn jeg hadde sett om jeg hadde løpt selv :P )

 

I dag er det ett år siden jeg fylte 50 år... sitter i en annen stue, i et annet land og kan med sikkerhet si at det IKKE blir champagnelunsj i år :lol: - kanskje like greit, eller??? (men moro var det!!!!)

 

Jeg lover ikke at jeg ikke spiser kake i dag, men i morgen gjør jeg det ikke!!

 

Ha en fin dag der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUSEN TAKK Tulla 69 :) .

Å du slette tid... mye mat! B)

Ny dag truer... er ikke det tittelen på en film? Om en fyr som er ganske ekkel mot sine medmennesker... han våkner opp kl 06 på samme da helt til han lærer å oppføre seg.... det hadde kanskje vært noe??? Våkne opp på samme dag helt til jeg hadde klart å spise bare det jeg TRENGER for å ha det bra!!!

Vel, vel... ha en super dag alle dere som spiser fornuftig og alle dere som akkurat i dag har gått litt utenom skjemaet... det har jeg ;)

 

God natt.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er søndag ettermiddag og jeg skal snart på jobb... Jeg har ikke vært mye flink siden sist jeg skrev. Mye tull og tøys. Blitt litt lite trening siste uke, også.... not good!

Satser på nye muligheter i uken som kommer ;)

EN virkelig stor ting jeg klarte på fredag... vi har alltid is eller et eller annet godt mot slutten av arbeidsdagen, og is - det er noe av det beste jeg vet!! Jeg RØRTE ikke isen!! Jeg satt sammen med de andre og så og hørte hva de sa om is og sjokolade og peanøtter etc... men nei, nothing! DA var jeg stolt.

Og jeg skal klare det! Skal til utlandet med mannen min i begynnelsen av Juni... til et varmt strøk med sommertøy, standard! Da må jeg jo bare ha gått ned et par kg! Ikke noe valg!.

 

Vel, vel. Ha en fin dag folkens

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...