Gå til innhold

De siste vanskelige kg


Anbefalte innlegg

Har også hatt arbeidshelg og har kjempet i mot kakefristelsene... men etter fredagens utskeielse har jeg faktisk holdt stand, og det har betalt seg! Ned 1,4 siden sist uke!!! Svært lettet! :)

 

Nå er det bare å fortsette... om ca 2 kg passer klærne mine og da er det bare nye 2 kg, så er jeg omtrent i mål... Ganske oversiktlig det, vel... Høres hvertfall lett ut!

Har vært lite trening denne helgen. Vurderer en liten tur snart, men kjenner helgens nattevakter litt godt... men kanskje jeg kan gå en tur???

 

Stå på videre.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her går dagene fort.

Har vært ganske flink denne uka, bortsett fra i går kveld.... Da tok jeg den HELT ut med potetgull, is bokstavelig talt i bøtter og spann :rolleyes: , og litt sjokolade + vin... Tenker vi sier at det blir med dette for denne helgen! Veiedag til mandag... :blink:

I går løp (jogget) jeg en tur i skogen og er fantastisk støl og stiv i baken i dag... Kan ikke helt forklare hvorfor... men det er ubehagelig! (Kanskje jeg er blitt litt for gammel for løping??? Nei, det nekter jeg å tro! Må vel bare begynne å trene mer styrke og så komme meg over de første ukene med stive og uvante muskler... :unsure::lol: )

 

Planen for resten av helgen. Spise nok, sunt og variert. Skal på nattevakt til natten... kjenner at jeg ikke har så lyst akkurat nå....

 

HA en fin lørdag.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har sliti litt med motivasjonen i det siste, kjenner at jeg må prøve å finne en måte å leve med dette på så det ikke blir de giga utskeielsene for de vil slå ut ganske snart. Må prøve og finne en levevei. Tror jeg skal prøve å ha planlagte utskeielser på fredagene i sommer så sant det ikke skjer noe annet i helgene og la meg ha det med god sammvittighet, men det forutsetter at jeg tar meg inn allerede på lørdag i stor grad.

 

Ellers går trening og ukedagene ellers tålig greit.

 

Ha en fin uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turen på vekten mandag hjalp på motivasjonen!!! Er nå under 70 kg for første gang på en evighet. Det er en god følelse! Eneste problemet er vel at jeg spiser litt lite sånn i hverdagen.... Og vet jo innerst inne at det lett kan føre til en MEGAsprekk :blink:

I dag ser det ut som om det blir tredemølla... Det regner ....

Har seinvakt og er egentlig litt lat... Vasker klær og har nettopp laget ferdig en ladning med kornblanding. Koser meg med internett og bok innimellom... Manner meg nå opp til en treningsøkt. Det skjer så mye hele tiden med avslutninger hist og pist, så det er deilig med litt fred og ro :).

 

Lykke til med inspirasjonen, JoJo... Ta fram et bilde eller et favorittklesplagg... Jeg hadde på en kjole i går som jeg også brukte for ca en måned siden. Og den satt MYE bedre i går. Så det hjelper!!!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Litt mye stress i det siste har ikke vært inne her. Prøver å ta meg inn igjen etter en laber periode med mange utskeielser og vektoppgang. Sommeren er verste tiden for meg, jeg går ned om vinteren og opp om sommeren....standart hvert år. Får lyst på alt som er godt på sommeren, er ofte mye stress, sliten,sosiale ting og mye jobbing før ferie som er med på ødelegge opplegget. MEN jeg skal ikke kaste bort den jobben jeg har gjort siste 6-7 mnd, så her er det bare å brette opp armene til ferien starter 17. juli. Liten pause da og på`n igjen i august:-)

 

Kondisjonstrening i kveld, gleder meg :-)

 

Ha en fin dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ca et år siden lastet jeg ned en app som heter 7 minutter... Jeg har ikke brukt den så mye siden tidlig i fjor hørt, men startet så vidt opp igjen nå på søndag... og i dag tok jeg den 5 ganger... og DET var intenst. Kjørte tre forskjellige programmer, to av dem to ganger... høy puls er det hele tiden, for pausene er bare på 20 sek og jeg holder så høyt tempo evt så hard styrke som jeg klarer, så jeg blir skikkelig svett og sliten. Så det får bli dagens "joggetur"... HAr ellers ikke vært flinkest i verden jeg, heller... Mandag var den HELT store etedagen!!! Med is, sjokolade (!) og masse potetgull.... I går spiste jeg en del sushi og litt is, men trodde egentlig ikke at jeg skjøt utenfor energibehovet totalt, men vekten i dag var høyere enn i går... sen reaksjon på mandagen, kanskje :blink:

 

JEg skjønner akkurat hva du snakker om når det gjelder sommeren... det er så lett å ta det vinglasset og den isen (for min del den bøtta med is...), litt snacks... laaange lyse kvelder enten ute vet utepeisen eller inne ved innepeisen... feriefølelse selv om jeg fortsatt jobber... har f.eks seinvakt i morgen, ungene trenger ikke stå opp, mannen er ikke hjemme... ingen må opp tidlig... lett å tenke "bare littttttt"..... HURRA! :rolleyes::o

 

VI fortsetter, ingenting er forgjeves... Vi lærer - til slutt....

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taco til middag i går... men jeg spiser nesten aldri lefse og bruker enten karbonadedeig eller kylling, så det blir ikke så ille.... men jeg avsluttet med is (+ at vi hadde nachochips ved siden av ... og vin... så jeg kunne nok like gjerne spist lefse :lol: ) Men totalt sett i går ble det rett og slett ikke så ille, så det ble ned 200 g til i dag... men siden jeg spiste så himla mye på fredag + på mandag er jeg da tilbake over 70 kg... og det er jo bare min skyld!!!

 

Vel - i dag er det torsdag, jeg skal på seinvakt og i morgen skal jeg opp tidlig, så det blir ikke rom til de store utskeielsene, da... (og bortsett fra på st.Hans-aften hvor jeg spiste is på jobben, har jeg ganske enkelt vært kjempeflink til ikke å spise av det som blir satt fram av godsaker PÅ JOBB) Og det er da noe :) .

Kjenner at jeg trente 40 min med 7 minutter-appen min i går... mange uvante øvelser... Nå ser det ut som om det skal begynne å regne... kanskje det blir tredemølla i dag...

 

Ha en fin dag der ute.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ja det viktigste er å ikke gi opp. Noen vil kanskje si at vi bare bør gi F...og kose oss, men det har noe med vår egen helse og trivsel og gjøre, og jeg har det mye bedre med meg selv når jeg er flinkere til å spise sunt og har en vekt jeg kan leve med (ikke super tynn)og trives med :rolleyes:

Derfor så må dette bli et livsstilprosjekt. Lære seg å ha mere planlagte utskeielser og ta seg fortere inn enn det man hadde gjort ellers/før. :D

 

Blir en løpetur på mølla idag, pulsintervall imorgen tidlig før jobbehelg hvor jeg IKKE skal gå bananas denne gangen. SKAL på den vekta til neste torsdagen, da har jeg unngått den 1 mnd, men da MÅ jeg. :blink:

 

Ha en strålende nogelunde mager helg :-)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NOGENLUNDE mager kan den jo være... bare LIIIIIITT snacks :rolleyes: .

Det verste med uken som har gått er at jeg nesten ikke har trent... hvertfall ikke løpt og det er jo liksom det jeg liker... satser på bedre tider i uken som kommer...

 

God natt og god søndag :)

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, har ikke hatt så mye tid her inne som jeg burde. Fortsatt ikke helt funnet igjen motivasjonen og det har blitt mye småspising og feil spising. Det skal jeg sjekke resultatet av i morgen, da kommer jeg ikke unna den vekta mer. Må se hva den viser før vi drar på ferie om 14 dager. Aner meg at det kan bli magre dager før vi drar.....ugg... :unsure:<_<

Har trent mye, men kjenner at det har ikke hjulpet, men kunne vært verre uten trening sikkert. Utrolig hvor fort man merker det på akkurat midjemålet når man ikke er flink, :-(

 

Ellers er det strålende vær så endelig sommer. Var tungt å løpe i ute i 30 grader i går, så ble ikke lange turen, men det ble en svett liten tur :-)

 

Skal komme med en tilbakemelding på hva juni fadesen slår ut med på vekta, mulig jeg trenger en pep talk og litt motivasjon til å gjøre en snuoperasjon før vi drar på ferie ;-)14 dager kan faktisk gjøre litt hvis man bare er flink. Et 50 års lag og en barnebursdag er det eneste som gjør små hindre de 2 neste ukene. :blink:

 

Ha en fin dag :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HA-ha... vi er litt like, du og jeg Jojo... den første ferieuken min var omtrent et sammenhengende etegilde!!! Og selvsagt ikke sunn mat... vel MATEN var sunn nok, men alt det andre!!! Og vin - masse vin.... og altfor lite bevegelse. Fra og med i dag er det med bevegelse ingen unnskyldning, hvertfall... nå har jeg jo FRI!!! Men akkurat nå skal den friheten brukes til å sette meg ut med kaffen!!

Vekten er tilbake på 71,9!!! :blink: SÅ det er bare å ta seg sammen! Syns ikke synd på meg selv, det er helt og holdent selvforskyldt. Har spist alt helt frivillig!! :angry:

 

Hurra for egne innsats <_<

Men i går var i går, i dag er i dag... så sånn er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Morsomt, ja vi er like, men som du er inne på spist er spist, får ikke gjort noe med det, nå er det bare å leve så sunt som mulig fram til ferien,bruke litt fornuft i ferien og så på'n igjen etter høsten, evig runddans, men får se det som en livsstil :D

Har lovt meg selv å trene 4 ganger denne uka og 3 ganger neste uke.....SÅ er det ferie, men skal ta med joggesko og treningstøy og bevege meg litt lett. Vi står på :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endelig tatt til fornuft - hvertfall sånn nogen lunde og har holdt meg innenfor "normale" mender. Ikke blitt så mye trening som først tenkt, men det er fordi jeg har hatt skikkelig hodepine og det er så slitsomt... har vært litt i bevegelse, da, men ikke nok og ikke "hardt"... tar det igjen!

Det er jo ikke mye til sommervær... men i går ettermiddag/kveld var det fint og jeg satt ute i utestua hele kvelden og koste meg. Fyr på peisen, god te (ikke vin! Må jo bare gjøre noe.... det er såååå lett å spise litt ekstra etter et glass vin!) og bøker og blader. Herlig! Resten av familien er litt spredd rundt omkring for øyeblikket.

I dag vet jeg ikke helt hva det blir til.... skal prøve å få til en løpetur i kveldingen... men nå står jeg på farten.

 

Ha en god dag med fornuftige valg.. jordbær er jo fortsatt godt (UTEN fløte og sukker...), vannmelon er deilig! Og selv om man sikkert får litt mye fruktsukker så er det ikke så veldig mange kcal... vertfall i forhold til sjokolade :rolleyes:

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har vært forholdsvis fornuftig de siste dagene, selv :-) Fy fader så fort man merker på magen at man ikke har vært flink en periode, føler seg oppblåst og 20 kg større uten at det er så drastisk :( Vet jeg blir oppblåst i varmen også.....men så varmt er det ikke...he he <_<

 

Det er bursdagshelg her for "minstemann", men får prøve å gjøre det så fornuftig som mulig + legge inn et par løpeturer i løpet av helgen, en kort og en litt lengre :-) Er inne i en tung løpeperiode, men vet av erfaring at dette svinger så må man gå noen 100 meter innimellom så er ikke det et nederlang, bedre enn å gi seg!

 

Idag tenkte jeg å lage Grete Roede sin Tabascoburger, den er god. Kanskje noen moreller og en Cider til dessert i steden for "1 kg sjokolade" Drar på ferie om 1 uke så bare å holde seg i skinnet :-)

 

God helg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De burgerne må jeg prøve :)

Har begynt å jobbe igjen. Det er bra, det... men jeg ELSKER jo å ha fri, også.... :)

Har vært katastrofalt dårlig på kosthold den siste tiden... Vet ikke helt hva jeg skal gjøre... dvs i TEORIEN vet jeg jo hva jeg skal gjøre... bare det at teori og praksis ikke alltid stemmer overens... Finner vel en løsning på saken, tenker jeg :)

Ha det bra og lykke til med snart ferie, Jojo.... Det er og blir godt med ferie :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Leeeeenge siden sist!!! Henger med i teorien om ikke i praksis. Har ikke vært på vekten denne uken. Litt av feighet, men også litt fordi jeg har glemt det, men bare vent. Til uken er det ikke lenger noen bønn!! Da er det veiing igjen. (Og nattevakter - ikke bra... sliter så veldig med å sove!!! Men det får bare gå bra!)

Det har blitt mye godteri og snacks denne sommeren (også)... men det kan ikke fortsette! Ikke bare fordi buksene strammer, men det er jo ikke sunt - ikke i det hele tatt!! Det har også blitt altfor lite trening de siste ukene. Fikke til en liten løpetur på tirsdag - bare 4 km, men alt er bedre enn ingen ting. Nå sitter jeg og venter på besøk, og hadde jeg visst at hun kom så seint.... vel, vel... kanskje jeg får tid i ettermiddag allikevel... ser ut som om tiden går min vei :)

 

Vel, vel ha en strålende fredags ettermiddag.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble løpetur på fredag - heldigvis for resten av helgen var formen laber, hodepine, sår hals og tung kropp.... - vel tung kropp... Den er jo tyngre enn jeg hadde tenkt, uansett... Klokker inn med hele 72,3 kg i dag. Det skulle liksom stått 66....- så nå må man ta de grepene som skulle vært tatt før sommeren. Kjipt, men sånn er det.

Satser på stigende form fra i morgen, men så er det nattevaktsuke...... NOT good :(

Vanskelig med mat, vanskelig å sove, tung i hodet (uansett forkjølelse eller ei...) liker det IKKE!!!!

Men må man, så må man, enkelt og greit :) .

 

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovet leeeenge og det har vært godt for kroppen. Kjenner at jeg nærmer med "normalen"... Litt ned i vekt fra i går og det er jo fint. Men jeg vet at jeg spiste litt for lite i går og da blir det et jafs som ikke er helt reelt. Satser på noe bedre og sunnere inntak i dag. Trening får vente litt til kroppen er litt mer i form..

Kjemper daglige kamper mot is og sjokolade. Leser og prøver å gjøre til mitt, følgende sitat:

Du kan spise alt, men ikke alltid..... Veldig lett å si, men ikke så lett å utføre :blink: , men jeg skal likevel prøve...

Det er mitt motto for denne uken:

Du kan spise alt, men ikke alltid!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Da er jeg også tilbake fra ferie, kjukk og blid he he. Dette gikk dritt her også i juli/august gitt. Har ikke vært på vekta, men buksene strammer godt :-( Grr blir så irritert på meg selv, tar liksom helt av og greier ikke å ta meg sammen. Bestemmer meg for en ting og gjør noe helt annet. Treninga har vært helt ok i juli/august untatt de siste dagene som forkjølelsen har tatt overtaket.

På Kypros så ble det alt for mye god mat og vin, vanskelig å sette strenge grenser på seg selv når ingen andre i reisefølge gjør det :-(

Har heller ikke greid å ta meg sammen helt ennå, men har begynt å registrere mat fra idag og NÅ ER det slutt, jeg vil ikke tilbake der jeg var ifjor. Skal på Hold Vekten Kurs på mandag, men skal snakke med kursleder om jeg evnt. skal ta et ekspresskurs først før jeg går videre på Hold Vekten Kurs fra oktober igjen.....jeg gjør det dyrt for meg selv. Vi kjemper videre for trivselvekt..:-) I morgen gidder jeg ikke være syk mer, så da prøver jeg meg på trening. Ha en fin dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ille at vi må betale mange tusen kroner for å gå ned i vekt, når kroppen vår egentlig er skapt til å være sunn og slank ved at vi lytter til den.... men på et eller annet nivå har vi latt være å lytte og spist kroppen vekk fra evnen til å si i fra... Så sitter vi da med - om ikke skjegget i postkassa, så hvertfall valkene tytende opp av buksa... egentlig deprimerende... særlig når vi VET løsningen!!!

 

Noe annet som er nesten skremmende... Nå har jeg to dager på rad spist sånn omtrent det kroppen min trenger for å gå rolig ned i vekt, og vekten GÅR NED!! Og helt ærlig - jeg var ikke sulten annet enn like før måltidene... Lysten, ja, men ikke SULTEN!! Selv om jeg vet at vi går opp og ned en kg sånn innimellom pga litt ekstra væske i kroppen, så sier det at jeg går ned etter NORMALT inntak noe om hvor mye jeg faktisk spiser når jeg ikke tenker meg om... En ekstra is(!), en neve nøtter, kanskje en kjeks, et par (les 10) ostebiter osv.... (Klart at det jeg går ned nå ikke akkurat er fett... selv jeg vet jo at man ikke slanker vekk 0,5 kg fett på to dager, men det sier noe om at kroppen min, selv så dårlig behandlet som den er, faktisk vil være litt lavere i vekt....)

 

Vel, vel... ha en god dag der ute.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg blir så hakkende sint på meg selv for hvordan kan jeg være så motivert og flink til tider til å gi fullsteding F...og spise alt jeg kommer over i perioder. Akkurat som om kroppen skriker etter karbohydrater og sukker til tider... :huh:

Det er jo som du sier, kroppen og sjelen har det så mye bedre når vi har et normalt og kontrollert inntak også mye mer fornøyd vi blir med oss selv. :D Meeen nå er det nok, jeg orker ikke den valkemagen som har kommet på i sommer igjen, den må bort før alt er tilbake :unsure:

 

Har meldt meg på et 1 mils løp 10 oktober og skal jeg gjennomføre det på en grei måte, så må nå trim og kosthold skjerpes max. Nå skal maten veies litt igjen, veldig flink til å ta den neven for mye jeg også :angry:

 

Trente igår kveld og var oppe kl0500 idag og løp 5,3 km, så nå skal den mila være et mål for å komme på rett spor igjen. :D Vi gir oss ikke !!

Ha en fin dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oao - stå opp kl 05 for å trene!!! Heftig!

Jeg var ute i skogen i dag og jogget litt over 7 tunge km... måtte gå litt innimellom. Det var så tungt! Riktignok er det mye bakker, så pulsen var høy, men likevel... det er som du sier... valken MÅ bort, ellers blir det så tungt!

Satt og tenkte at en liten Pin-up ikke er allverdens, men holdt meg unna.... en liten bit fører så lett til 100 store...

Nå har jeg nettopp hatt en god time i solen. Må hoppe i dusjen før jobb.

 

Stå på resten av dagen....

Vi klarer dette sammen!!!

 

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok til å føle meg tung i noen uker, blir så oppblåst i tillegg av å ha jojo spist i ferietiden, må bare være tålmodig, det som har gått på over 4-5 uker tar 7-8 uker og få av, det straffes, men er bare min skyld :angry:

 

Det er godt å være på riktig spor igjen og holde meg til planen kjenner jeg. Da har jeg det så mye bedre med meg selv, selv om jeg føler meg sulten, men det tror jeg faktisk er mest psykisk + at kroppen skriker etter sukker pga ferien....uææ :blink:

 

Idag blir det en topptur i nærområdet med små og store, så blir det 1-2 joggeturer i løpet av de neste 3 dagene, må bare gå ut litt hardt for så og legge meg på trening 3-4 ganger i uka igjen, meeeen det står ikke så mye på treninga, det er maten som må innskjerpes betraktlig eller hjelper ingenting ;)

 

Ha en fin helg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin helg har jeg hatt i det aldeles nyyyydelige været... men det har jo også gått inn litt for mye mat... og jeg har ikke trent helt som jeg hadde tenkt... gikk riktignok løperunden min i går, så jeg beveget meg mye. I dag har jeg også vært mye i bevegelse, men ikke trent. Tror kanskje jeg kommer meg ut en tur litt seinere i kveld.... hvertfall en liten tur. (det har jo vært litt varmt i dag, også!! Ny uke, nye muligheter fra i morgen. Har en del fri, så det bør bli hvertfall tre løpeturer... men nattevakter før og i helgen.... vet ikke helt hvor opplagt jeg blir da, akkurat!

 

Lykke til Jojo. Vi høres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Krise, startet mandagsmorgen "frisk og rask" med 5 km løpetur....det endte ut med en skikkelig strekk i leggen. Kom helt plutselig uten forvasel, men jeg er ikke vant til å løpe på asfalt,så det kan nok være en medvirkende årsak. Dette passa veldig dårlig med oppkjøring til løpet på 1 mil :( Litt tragikomisk, er jo ingen krise men jeg hadde jo tenkt å bli i best mulig form til å gjennomføre det :mellow:

 

Da blir det nok å prøve seg på spinning resten av uka og se om det funker.

 

Mat har vært så som så med i helgen, men ikke aller verst hele tiden.

 

Da kommer feriedommen på hvor mange kg i + i sommer etterpå idag, håper det ikke er mer enn 4-5, da blir det expresskurs før jeg hopper tilbake på Hold Vekten kurset igjen.

 

Ha en fin uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...