Gå til innhold

De siste vanskelige kg


Anbefalte innlegg

Hei

 

Da var dommen kommet etter ferien + 3 kg, det var 3 kg mindre enn det jeg trodde og det føles ut som, men når så og si alle 3kg har festet seg kun rundt magen så merkes jo det og virker som mye mer. Vekta i seg selv trenger ikke ligge på mer enn - ca 1,5 kg, men ferietillegget rundt magen må bort, hvis det er mulig å konsentrere det litt :huh:

 

Idag blir det Tabata på treningssenteret, så får vi se hvordan strekken i leggen liker det <_< Det skal i hvertfall ikke hviles, motivasjonen er tilbake og det er godt.

 

Jeg lurer på mange ganger hvorfor jeg gidder, men så tenker jeg på go følelsen når man prøver klær i en kropp man trives med og følelsen av å være passe mett kontra stappa, da er det verdt det. Det blir nok alltid en evig kamp,man må bare lære seg å leve med det :-)

 

Ha en fin dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FANTASTISK å lese at motivasjonen er tilbake, Jojo... min er reist til antarktis eller et eller annet land minst like langt vekk :(

Egentlig sur på meg selv - uten at det hjelper i det hele tatt!!

 

I dag startet jeg dagen med 5 km på tredemølla, gadd rett og slett ikke mer! Kjenner at jeg er blitt litt lat... kommer meg liksom ikke helt forbi det å trene 30 min... bare når jeg er ute i skogen blir det lenger... Og så vått som det er nå orket jeg bare ikke. MEn det er en mental greie det der, også, så det kommer , det kommer...

 

Men tilbake til motivasjonen for å spise mindre. Jeg skal jo inn i bunaden om 1,5 uke og hos meg har det bare gått oppover i det siste. Vet ikke helt hva jeg holder på med, men spise fornuftig gjør jeg ikke... Må rett og slett bare ta meg selv i nakken og kjøre beinhardt... Ingen utskeielse what so ever

Det er ikke mye som hjelper på 1,5 uke, men litt hjelper det... og hvis jeg er flink og trener litt, også... Løp i går og i dag, prøver å komme meg ut i morgen og så på lørdag.... og hvis jeg virkelig tar meg sammen tar jeg en tur på søndag, også. Litt usikker for det er nattevakter på helgemenyen og det er ikke det som inspirerer mest til en aktiv innsats... mer krype ned i sofaen og bli der...

 

Vel, vel... stå på, vi klarer det til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Kjenner så godt til de umotiverede periodene for jeg har akkurat vært der :angry: Det sitter mellom øra ikke i tvil om det, for når man føst tar seg sammen så klarer vi jo det også for en periode :rolleyes:

 

Det jeg gjør for å komme meg lengre enn 5 km, er å si til meg selv at "du skal ihvertfall løpe 4-5 km, etter det kan du løpe intervaller hvis der motiverer" Da tar jeg gjerne 2-3 km til med intervall trening. Går ca 400 meter i 6,8 km, løper 400 m på 10 km og løper de 200 siste m på 13 km. Da kommer du deg fort igjennom noen km til :-)

 

Det å gå på et expresskurs er også en ny kickstart for meg, for jeg MÅ veie meg foran en kursleder 1 gang i uka.

 

Dette klarer du nå neste halvannen uka. Kommer til å føle deg lettere i bunaden bare vent å se. :D:rolleyes:

 

Ha en fin dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med de 5 km er bare teit, og når jeg er ute i skogen blir det ofte lenger fordi jeg tar en ekstra sløyfe eller løper meg vill eller liknende. ;)

Mølla tyr jeg til ved dårlig vær og når jeg har dårlig tid.... og jeg er en mester i å ha dårlig tid for "jeg skal bare".... så det er ofte årsaken til de 30 minuttene... (i tillegg til latskap, selvfølgelig :lol: )

 

Det går så som så om dagen, har sånn rimelig kontroll... så hvis jeg.... mener NÅR jeg bare fortsetter slik så blir det litt bedre plass i bunaden... Skal på fest i morgen, men kan vel klare å holde meg i skinnet... Det er jo bare opp til meg selv! Og det er ikke sitt ned middag, så ingen ser hva man evt spiser eller ikke....

 

HA en glitrende fin helg!

 

Enna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Gikk på et par smeller fredag og lørdag, så den veiinga idag går vel et vist sted.....hvorfor gjør jeg dette??

 

Må virkelige planlegge bedre, men jeg vet at når det skjer selkapligheter som det gjorde i helga med litt alkohol i bidet så går vettet ut og det meste går inn i munn :angry:

 

De resterende 5 dagene har vært bra, så alt er ikke elendighet. Må fokusere på at vi gjør mye positivt også :-)

 

Idag blir det Puls Intervall trening :-)

 

Ha en fin uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VI gjør mye bra, men det er noe med de evige fallgruvene... jeg vet ikke om jeg egentlig liker at jeg stadig mister kontrollen. Var på fest på lørdag og hadde virkelig planlagt å styre klar av det mest usunne.... den som stod og proppet i seg dadler pakket inn i bacon var jo meg, da... spiste sikkert 10 stykker!!! (+ annet). IDIOTI! Holdt meg rimelig i skinnet ellers, men totalen er sikkert 1000 kcal over det jeg burde ha (om ikkemer... har ikke orket å regne på det :huh: )

 

Mandag i dag og bunaden nærmer seg... (o skrik!!!)

 

Vel, det er jo som alltid bare å fortsette der jeg engang slapp, ikke noen vits i å gråte over det som er spist og drukket.... det er der om man vil eller ei. Nå gjelder det å tenke framover. Og DA er det sunn mat i riktige porsjoner, nok vann, litt kos en gang i mellom og mye bevegelse... Mer ut enn inn... så går det riktige veien!

 

Ha det godt, vi står på og vinner til slutt!! Jeg har trua!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Litt trøst å høre at det det ikke bare er jeg som stadig mister kontrollen og propper i meg, akkurat som man blir helt desperat..jeg liker det ikke heller, føler meg så misslykka og lurer på om det er mulig for meg å holde stabil vekt noen gang når jeg holder på sånn :-(

 

I tillegg hadde jeg klart å gå opp 0,7 p ekspresskurset igår ....hurra....2 dager i helgen gikk dritt og da gikk det feil vei. Pinlig spør du meg når man t.o.m har betalt for å få hjelp til å gå ned 2-3 kg...

 

"Som straff" ble vi enige om at jeg må legge meg på 1300 kalorier noen uker og registrere hver bidige dag. Ble også enige om at når jeg skal på fest til fredagen så skal jeg holde meg til kyllingspyd og 3 glass vin.....hm det tviler jeg på, men noen som helst annen utskeilse denne ukan kan jeg ikke ha for da blir det enda flauere neste mandag....

 

Her skal det jogges og her skal staheten letes fram, nå er det nok med å lure seg selv....... :angry:

 

Vi skal ihvertfall ikke videre oppover.... :D

 

Stå på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke videre oppover, nei... syns liksom jeg har vært litt flink, men neida... oppover har det blitt!

ikke har det blitt trening denne uka, heller... dagene har bare flydd av gårde. Testprøvde bunaden. Det går, men jeg kommer til å ha det fælt :o

 

Nå sitter jeg med kaffen og skal snart begynne å "jobbe"... bake 1000 fristende kaker, lage masse fristende mat... hurraaa for selvkontrollen som ikke eksisterer :) Nei, jeg bare tuller :blink: , den er da tilstede i bøtter og spann :rolleyes::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye veiedag for meg og jeg tror ikke noe har skjedd egentlig, de 2-3 siste kg her som skal ned de sitter hardt.....Jeg har tatt mål da, og har gått ned noen cm, siden jeg kom hjem fra ferien. Mulig at resultatet også blir sånn når det blir lite løping og mye styrketrening.

Meeen det er også noe for store porsjoner av og til og spesielt i helgene.....

Bare henge i stroppen, Aerobic idag og løping i morra. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunaden kom på og satt "som støpt" :rolleyes: til jeg tok den av ut på kvelden... Etter at den var tatt av spiste jeg derimot nøtter, sjokolade, litt ost og tre små glass vin :) Det var nyyyydelig!

Men helgen som helhet.... har sikkert spist for mye av alt, men nå er konfirmasjonen over og hverdagene (som alltid er fulle av all slags fristelser) er tilbake.

Er i ferd med å bli forkjølet igjen, vet ikke hvorfor for jeg er egentlig aldri syk, men det har vært svært lite søvn og mye mas i det siste og mange som har vært forkjølet rundt meg, så det er vel ikke til å unngå. I dag har jeg uventet fått fri fra jobb, så jeg skal hvertfall gå en tur i skogen. Orker ikke løpe når jeg er tett i hodet, men luft er godt og jeg har ikke feber, så det er ikke "synd" på meg ;)

Flinke du Jojo som trener aerobic... det ER jo moro, men jeg er blitt "allergisk" mot å trene etter klokka... vil bare trene når jeg vil, ikke når det er time...

 

Stå på, det er fantastisk med cm inn... mye viktigere enn vekt! Klærne bryr seg bare om cm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å kose seg :) Må bare finne balansen. Det er den jeg kaver litt med å finne, tar meg selv i å gå på litt for store smeller og da blir de tyngre å ta igjen. Mine 2-3 sommerkilo sitter "fast" mer eller mindre, de klorer seg fast til kroppen og jeg merker det :angry:

I vår når jeg løp mye så tålte kroppen de smellene, mens nå når jeg trener litt av hvert så går jeg mye kjappere opp, men jeg er stiv i beina og har "strekk" i lysken og leggen og gud veit, så løping er ikke akkurat min sterkeste side nå he he ;) Har vært noen tunge dager som jeg lurte på om jeg bare skulle gi f....i hele greia, men det er egentlig ikke et tema det heller. Leste et godt sitat av Bertram Larsen i går " fokuser heller må hva du kan gjøre riktig/oppnå, enn hva som kan gå galt", det lød ca sånn, og traff blink. Jeg er mester i å fokusere på alt jeg gjør feil med kostholdet og trening og ikke motsatt.

Så her er det bare å ta ny sats, det som gir seg har tapt. Vi står på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står på, ja... men jeg er slurvete om dagen og blir stand by på 72 kg.. Og klærne strammer og er ikke fine :(

 

Men gir ikke opp. Det har av litt forskjellige årsaker blitt lite trening de siste to ukene... hadde trodd det skulle bli mer forrige uke, men da var jeg for travel og denne uka har jeg rett og slett ikke vært i slag... men nå tror jeg at kroppen er i ferd med å komme på rett kjøl... Så nå er det vel ikke flere unnskyldninger å komme med... I dag må jeg bare tvinge meg på en løpetur. Koste hva det koste vil. Har sett så mange mennesker ute på løpetur de siste dagene... tror jeg ser flere enn vanlig bare fordi jeg ikke har løpt selv. Samvittigheten gir meg "dobbeltsyn"..

Kostholdsmessig - KATASTROFE!! Bare tull og tøys, is, sjokolade kake osv... TØYS!

 

Nå skal jeg komme meg i treningstøyet og løpe i vei.

 

enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slurver ja. Jeg har vært veldig flink mandag til og med torsdag, så er jeg katastrofe på fredag, tar meg litt inn på lørdag og søndag. Trening er bra, trener hardt og ca 4 ganger pr. uke.

Er litt lei kjenner jeg, men viktig å holde på tanken om hvordan jeg ønsker trives. Siste veiing på expresskurset i kveld, jeg har nok ikke oppnåd noen ting, men hvis jeg har oppnådd og holdt meg stabil så får jeg for øyeblikket være fornøyd med det. Jeg trenger ikke å være tilbake på 70 kg som jeg var før sommeren (er 178 cm høy), men jeg bør stabilisere meg mellom 71 og 72 så jeg tipper jeg har igjen 1-2 kg der som jeg håper slipper taket snart, meeeeen da må helgeutskeielsene være mindre. :-(

 

God treningsuke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgeutskeielser.... hva med mandags- og tirsdagsutskeielser???

Løp på mølla i går. Skal hive meg på i dag, også!

"JEG SIER ALLTID NEI TIL SJOKOLADE OG KAKER PÅ HVERDAGER"

Det har jeg skrevet opp og sagt høyt til meg selv i dag... og det skal jeg si til meg selv mange ganger i løpet av dagen! Kan jo ikke fortsette sånn som jeg holder på!

 

La oss stå på.. litt kjipt at du ikke har gått ned noe på ekspresskurset ditt... føles liksom som om man har kastet penger ut av vinduet :(

 

Lykke til videre. Syns du er flink med treningen:)

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tredje løpetur denne uka er unnagjort. I går holdt jeg meg i skinnet - ble tilbudt kake, men sa til meg selv : Jeg sier alltid nei til sjokolade og kake på hverdager.... (det burde vel for høflighets skyld stå "sier NEI TAKK", men....)

 

Så i dag var vekta litt under det den var på mandag, men likevel 4 kg OVER vektbeltet!!! (Og da snakker vi ytterste hakk på vektbeltet!!!) :o:blink:

 

Så her er det bare å stå på og spise sunt og fornuftig! :rolleyes:

 

Ha en strålende dag i det relativt fuktige været.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ja vi må bare lære oss at dette er en evig kamp, ingen av oss går nok ned "gratis", men blir så lei av å tenke på det og ta hensyn til det :angry:

 

Jeg hadde gått ned 0,6 gram siden sist veiing og det er bedre enn andre veien. Ble enig med kursholder at jeg skulle prøve og gå ned ca 1 til og stabilisere meg der. Ikke vits i for meg og presse meg ned i 70 kg, jeg klarer sjelden å bli der, men klarer bedre å ligge rundt 71-73, helst nærmest 71kg ;) Snart høstferie, og den skal tilbringes i Danmark med alskens godsaker, så det skal holde hardt å gå ned 1 kg, selv om jeg har en hel mnd. på meg. Trening denne uka er litt så som så med, men får ta med det jeg rekker.

 

Ha en fin uke videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,6 ned er NED :)

 

Spiste ikke godteri i går som jeg holdt på å gjøre, men spiste litt for mye gulost - helt ordinær gulost, kjøpt i Sverige... Ikke Jarlsberg, engang :P ... Tok helgen litt på forskudd og drakk litt vin, også.. Har jobbehelg, så da blir det ikke så mye mulighet ;)

 

Burde vært på tredemølla, allerede, men har drevet med husarbeid og må nå en tur på jobb for å ordne noe som krever hjelp av en sjef... (Bare noe hyggelig, altså :) )

 

Satser på å rekke litt trening seinere i dag. Vet at det ikke blir tid til noen ting i helgen.

 

God helg.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa feil , det var faktisk 0.8 kg ned og det får være greit.

 

Gulost har jeg alltid en tendens til å spise for mye av. Prøver å holde meg litt unna for jeg er VELDIG glad i feste oster ;)

 

Jeg tok helgen på forskudd i går , fordi jeg har også jobbhelg. Ble pizza, en øl, vin og sjokolade...full pakke. I dag skal vi spise en 4 retters middag på jobben....eh så detta blir magert.....nope, men jeg får dra inn livreima fra i morra igjen. Det vil alltid være utfordringer ellers kan vi ikke være med på noe.

 

Nå må jeg bare finne skikkelig fokus,slik at jeg er ca 1 kg mindre om en mnd. Tuller alt for mye frem og tilbake for øyeblikket.

 

Trening blir først på søndag, da skal det løpes til krampa tar meg :D:P

 

Ha en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turde ikke gå på vekta i dag :(

Har løpt 6 km på mølla, burde vel løpt ute, men drev og bakte brød og vasket klær samtidig, så det var greit å være i huset. På fredag løp jeg 6 km ute. Det var på asfalt, en runde fra huset mitt... masse motvind og et par bakker... Klarte faktisk ikke å løpe sammenhengende! Skuffende og jeg vet ikke helt sikkert.. tror jeg gikk for hardt ut, for løypa begynte med en lang motbakke som jeg løp opp isteden for å gå... Men iallfall - målet er å løpe den sammenhengende om to uker.

Ikke vært særlig flinke i helgen. Sjokolade, is og litt vin (ikke så mye pga jobb) denne uken skal jeg hold meg unna vin fram til lørdag kveld. Har en del nattevakter + at jeg har drukket litt mey i det siste og tenker at det er greit å holde seg unna en stund!

(Det pleier dessuten å hjelpe på "fysingen")

 

Mål for uken: Holde meg unna sjokolade, kaker etc, spise det jeg skal ha FØR kl 20.00. Spise sunne måltider.

 

God uke.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Helgen var så som så med, kunne alltids vært langt bedre. Ukedagene går ganske greit, syns jeg holder meg forholdsvis bra i skinnet. Skal på vekta i morgen men vet ikke om jeg tørr, sånn rett før høstferien. Kankje jeg ikke kan kose meg noe i det hele tatt he he.... :rolleyes:

Ble ikke trening mandag og tirsdag, men ble 7 km intervall på mølla igår. Skal på styrke og kondis time idag + håpfullt så opp veldig tidelig i morgen for å løpe 5 km. :blink: Alt i alt ikke så verst, men jeg har fortsatt en vei å gå når det gjelder å kose meg litt, trenger ikke hele gotteposen,alle pizza bitene, 2 store porsjoner eller nødvendigvis mer enn 2 glass med vin....Må vel være mulig å kose seg moderat eller......

Høstferie fra lørdag, planen er å kose meg moderat og få til en løpetur de 4 dagene vi er borte, det må vel være mulig...

Ha en flott uke videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns magen er større enn noen sinne. Skal på vekten i morgen UANSETT!! :angry:

 

I dag løp jeg litt over 8 km i klissvåt skog... Mye bratte bakker og vanskelig terreng, så det er vel mer mer jogging enn løping, men pulsen en høy og det var virkelig deilig!! Har jobbet mye og sovet altfor lite de siste ukene, så jeg trengte den tiden i skogen i det nyyyydelige høstværet.

Maten - rett vest siste uken! Fresh start .... Fikk en vekker i klesbutikken ... TRANGT, LITE FLATTERNEDE :(:unsure::o:mellow::angry:

 

NO WAY jeg vil se sånn ut!

 

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å høres ut som om jeg fortrenger vekten - JEG GLEMTE det i farten, så det blir i morgen, i steden!

 

Teit, men sånn er det med den saken. Ikke noen big deal, hvertfall

Fortsetter med følgende:

Jeg sier ALLTID nei takk til kake og sjokolade på hverdager. Denne utvides nå til -

Jeg sier ALLTID nei takk til kake og sjokolade!

 

Dette er og blir det første skrittet til at jeg lykkes! Det FOR MANGE kcal pr bit sjokolade til at det er verdt det. Og det ser ganske enkelt ut til at jeg ikke kan beherske meg... Så NOTHING from today until christmas !

 

Ha en strålende dag - det er det her, hvertfall!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på vekten i går og det er bare nedslående hvor mye man kan gå opp på så kort tid og hvor mye slit det er å få grammene av, igjen!

Vel Jeg satte med selv i en fryktelig posisjon i går - OG VANT!!! Så jeg er i et godt humør pga seieren :)

Har vært flink til å strekke ut i etterkant av løpeturene den siste tiden. Har også gjort noen øvelser for mage og rygg i det siste, og det KAN virke som om det hjelper litt. Jeg ER litt mindre stiv enn jeg har vært i det siste. Så nå er det bare å fortsette med å være flink - både holde igjen på maten (og det usunne) og løpe, strekke og trene litt styrke.

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fredag morgen og denne uken har gått rimelig bra. Det har vært nedgang på vekta og jeg har ikke spist etter kl 20 (En banan kl 20.10 i går ;) ), jeg har holdt meg unna alt av snacks, is (!) og godteri som faktisk har vært i min vei og som er i mine skap og jeg har stort sett holdt meg innenfor den energimengden jeg skal ha. Jeg har trent to ganger så langt, burde vel ha kommet meg enten ut eller på mølla i går, men jeg var så opptatt med noe og så ble det litt for seint for meg.

Nå skal jeg snart på jobb. Fredagskosen på jobb skal jeg holde meg unna i dag! (is...) Skal heller ikke ha snacks i kveld, men vin skal jeg unne meg.

 

Ha en fin dag der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tilbake fra høstferie og følger meg som en pølse.... :angry: .For å ta det positive først, vi gikk masse ca 16000-17000 skritt de 3 dagene. Trente begge dagene etter jeg kom hjem t.o.m en dobbeltime ene dagen. :)

Utover det så har vi fråtset i mat og god vin. Spist sjokolade på sengen til en god film ved leggetid og gjort alt feil som kan gjøres....Klarer liksom ikke helt å motivere meg...æsj. :angry:

Om 1 uke og 3 dager er det Hold Vekten Kurs + at jeg skal være med på 1 mils løp lørdagen føre. Så her blir det magert de neste 10 dagene... :blink: Så blir det omtrent som deg, mitt første delmål er slutten av november da skal jeg på jentetur 4 dager, neste mål er å klare seg frem til 23.desember.

Som du sier, fy å fort man merker det på bukselinningen, sånn vil jeg ikke ha det.Jeg lager meg unskyldninger om jobbehelger og at de hjemme sitter å dytter i seg, men nå må jeg finne den bestemte personen inni meg igjen som sier NEI NEI og atter nei takk.

 

Ha god helg. vi går for ny giv. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...