Gå til innhold

Krusmynte holder vekten


Gjest Krusmynte
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Krusmynte

Jeg har lenge vært aktiv med egen tråd i forumet for over 40 kg, og burde vel egentlig ha flyttet over til hold vekten for en stund siden, men... Bedre sent enn aldri og alt det der. :)

 

Det har tatt meg 3 år fra jeg var på mitt største noen sinne (130 kg) til jeg endelig kunne juble for 45 kg i minus i mars i år, og siden har jeg vært stabil. Litt opp en gang i blant i forbindelse med ferier og sånt, men sånt må man regne med og jeg er såpass streng med meg selv at jeg henter meg selv raskt inn igjen og godtar ikke å bli værende der. Been there, done that og da er plutselig overvekten tilbake og det får den IKKE lov til! ;)

 

Jeg er 180 høy og veier i dag 85 kg som har vært målet mitt fra dag en. I forhold til BMI burde jeg nok lagt listen enda lavere, men jeg foretrekker å forholde meg til fettprosent. Da den ble målt sist manglet jeg særdeles lite på å ligge innenfor normalområdet for kvinner, og med god trening for å få litt ekstra muskler regner jeg med på å få forandret dette uten å gå ned noe særlig mer i vekt da jeg egentlig er ganske fornøyd der hvor jeg er nå.

 

Grunnen til at jeg har vært litt treg med å flytte inn på dette forumet kan nok sees i sammenheng med at jeg er har vært veldig redd for å ikke klare å holde meg stabil. Det er jo dette som er den aller, aller vanskeligste jobben med vektnedgangen, men i motsetning til tidligere når jeg har gått ned har jeg en helt annen mental innstilling, samt at jeg i tillegg trener fast som motiverer meg ekstra til å spise sunt i hverdagen.

 

Så da er jeg her - kommer til å oppdatere tråden sånn innomellom når det passer, kommer nok sikkert til å titte innom og kommentere hos andre og setter umåtelig pris på om andre gjør det samme hos meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for deg, for en formidabel innsats!!! Og hjertelig velkommen hit :D

 

Det er jo her en skal lære å holde vekta, så du behøver ikke være verdensmester for å komme hit vet du! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Verdensmester i vektholding - det hadde vært noe det! *ler* De har jo verdensmesterskap i avslapping så hvorfor ikke... ;)

 

Har kommet i gang med treningen igjen etter 3 ukers ferie. Selv om jeg ikke har trent har jeg prøvd å ha litt hverdagsaktivitet - f.eks. tok jeg trappen da jeg bodde på hotell i Tyrkia. I 6. etasje. Selv med 5-litersdunk med vann i hånden tok jeg trappen, da mest fordi heisene var så trege... :) Men at jeg har hatt så lenge ferie fra treningen merket jeg godt, det var skikkelig tungt å komme i gang igjen. Før ferien lå pulsen jevnt ganske lenge mellom 162 og 167 når jeg jogget før den begynte å komme over 170, mens nå var det bare pang rett opp. Pustet som en hval gjorde jeg og. Og de dype knebøyene med 40 kg var ekstremt mye tyngre enn de var rett før ferien. Men - jeg er i gang igjen og det er det viktigste! I morgen er det tid for min ukentlige PT-time, og da jeg pratet med ham her om dagen fikk jeg beskjed om at dette skulle være høsten der jeg blir sterk i overkroppen. Har mistet en del muskelmasse der i forbindelse med vekttapet som jeg gjerne vil ha tilbake. Ser for meg at jeg kommer til å ha mye gangsperr fremover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Mandag og veiedag, vekten viste 84,7 og det er 300 gram ned. Fornøyd med det, da gjør jeg noe riktig! Er ikke så opptatt av å gå ned siden jeg har nådd det jeg satte som matchvekt på 85 kg, men kjenner at jeg egentlig kanskje har litt lyst til å ha 85 som toppvekt. Altså ligge rundt 83 +/- 2 kg. Får gnage litt på den og se hva jeg gjør. Men akkurat nå er jeg ihvertfall fornøyd! :)

 

Var på shopping på lørdag. Dvs diltet etter min moder inn på en butikk, og der hang den. Skinnjakken jeg har siklet på lenge. Nedsatt med hele 70%! Kunne jo ikke la den muligheten går forbi. Har prøvd den før, da endte jeg opp med å ikke kjøpe den fordi str 40 var akkurat litt for lite. Jeg fikk lukket den, men det var skikkelig pølseskinn og det vil man jo ikke ha? Og str 42 var akkurat litt for stor - den satt overhodet ikke pent når den var åpen. De hadde bare str 40 (og 36 og sånt) så jeg tok den på meg litt på trass. Og den satt som et skudd!!! Så da ble den selvsagt med meg hjem. :) Det pleier jo ofte å være litt forskjell i størrelsen dersom man prøver to forskjellige - husker i gamle dager da jeg brukte Levis, vi prøvde alltid minst to i samme str for å se hvilken som satt penest. Så enten er det størrelsesforskjell eller så har jeg faktisk gått inn i mål - har ikke brukt målebåndet på leeenge. Kanskje på tide å ta det frem? Har ikke giddet å gjøre det så ofte etter at det praktiske GR-målebåndet gikk i stykker. Kanskje man bør investere i et nytt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Krusmynte, ser du har flyttet hit!

 

Gratulerer med veldig flott resultat gjennom sommeren! Dine innlegg har inspirert meg mange ganger, så fint at du vil fortsette å skrive! På denne tiden ifjor startet jeg på GR-kurs og ble kjent med dette forumet. Og denne sommeren har jeg virkelig kjent at det ikke gjør seg selv å holde vekten. Jeg gikk ned 8 kg i fjor høst, og jeg er ca der ennå,har gått opp ca en kg i sommer. Og det er veldig rart at det ikke ble mer! Is og søtsaker, reising, turer, nesten ingen hverdager. Jeg trenger hverdager. Det var godt med en lang fest, men nå er det hverdagen som teller. Det skal bli godt. Tidligere har jeg tenkt at det er jula som har skylda for kiloene som har sneket seg på gjennom mange år, men i år har jeg erfart at sommeren er nok verre.

 

Til det med å gå inn i mål: Jeg gikk inn en del fra jul til påske, uten å gå ned i vekt. Så kroppen trenger kanskje tid til det? Det var i alle fall veldig inspirerende!

 

Det kan komme mange fine sommerdager i august, men det fint med høsten og. God høst til deg, Krusmynte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Du har helt rett i at hverdager er viktige. Det sies jo at det er ikke så mye det du gjør mellom jul og nyttår, men mellom nyttår og jul som teller. Vel - det er jo fine greier, men så kommer påskeferie, sommerferie, helligdager osv osv. Og det ER vanskelig når man røskes ut av rutinene. For rutinene er gode - de kan vi jo. Men selv om det er mange flere hverdager enn det er andre dager så sklir liksom ting ut likevel....

Hvordan jeg kom meg igjennom 3 uker med ferieturer uten å legge på meg er for meg et mysterium for jeg hadde overhodet ingen kontroll på det jeg drev på med og følte at jeg overspiste til hvert måltid fordi jeg var så inderlig mett. Men det sier seg selv at når man hiver nedpå litervis med drikke gjør det en ekstra mett også. Så jeg tror nok at jeg har spist mindre enn jeg har trodd ispedd en god porsjon flaks... :) Men selv om jeg gjerne fortsatt skulle ha ligget på en strand i solen er det jaggu godt med hverdag igjen også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er jeg tilbake i gammel tralt etter en fantastisk tur til Svalbard. Var superheldig med været og fikk noen fantastiske utflukter i enda mer fantastisk natur. Anbefales virkelig!

Men - som så ofte før har sånne turer noen ikke så positive sider, f.eks. som at jeg har gått opp litt i vekt. Veide i dag inn på 86 kg som betyr at jeg har gått opp fra siste veiing for 2 uker siden. Men det er greit, jeg var forberedt på at det nok kunne skje og jeg regner med at det skal slippe greit igjen. Ingen store bekymringer akkurat der altså. :)

 

Det som bekymrer meg mer er føttene mine. Har det siste året opplevd mer og mer plager fra knokene på beine - dere vet de ved stortærne. Tror det er på tide med en tur til legen, for det begynner virkelig å plage meg. Før var det bare ved bruk av høye hæler som gikk over når skoene kom av og beina fikk hvile. Nå har jeg vondt i dagesvis etterpå, samt at jeg ofte kjenner det også når jeg flate sko på selv om de ikke er trang. Sukk! Litt må man vel lide...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og veiedag igjen, og vekten har stått stille siden forrige mandag og stoppet på 86 blank. Det er greit, for jeg har ikke anstrengt meg veldig med kostholdet denne uken for å kvitte meg med det som kom på da jeg var på tur til Svalbard. Det har vært litt utespising og sånne ting også. Men jeg har kost meg, og litt av greien med å stabilisere er jo å kunne gjøre det uten å få så dårlig samvittighet og angst for å ikke gå ned den uken. Men nå er jeg klar til dyst igjen, kjøleskapet er fullt av ingredienser til sunne middager fremover og jeg har planlagt en heftig tung beinøkt på trening i dag så dette blir en bra uke. :)

 

Har for øvrig fått dilla på brunost (fløtemysost) om dagene. Ikke det beste man kan ha dille på, ihvertfall ikke når man ender opp med å spise det på alle brødmåltider, så nå skal det kuttes ned. Ikke helt cold turkey, men maks ett brødmåltid om dagen skal inneholde brunost denne uken har jeg bestemt meg for. Da har jeg jo og noe å glede meg til, så aldri så gale osv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Krusmynte!

 

Jeg har lest litt på den andre tråden din og tenkte bare jeg skulle si at jeg synes du er veldig, veldig flink, men det vet du jo godt :) Sett utenifra virker det som om du har gått igjennom en stor forandring - ikke bare rent fysisk, men med levesett og alt. Du har innarbeidet gode rutiner og jeg har ingen tvil om at du kommer til å klare å holde vekten livet ut!

 

Gratulerer så mye med å ha oppnådd trivselsvekt (selv om du har holdt den en stund) :)Håper du klapper deg selv på skulderen hver dag, og ikke minst hver gang du ser deg selv i speilet ;) Tenk så mange valg du tar som en selvfølge i dag, som du (kanskje) ikke gjorde før.

 

Håper du har en fin helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, Frukt86! Alltid kjekt med sånne kommentarer. Og desto pinligere blir det å innrømme at denne uken har jeg gått opp 400 gram. Jeg som skulle NED 1 kg. Ikke nødvendigvis hele kiloet på en uke, men ned. Plutselig forsvant all viljestyrke og jeg falt for gamle (dårlige) vaner og fristelser... Akkja, jeg er fortsatt godt innenfor 85 kg +/- 2 kg, men likevel - det er jo ikke sånn det skal være! Så denne uken blir det skriving igjen. Har allerede begynt og har fylt alle dagens hovedmåltider for dagen i dag, så får vi ta resten litt sånn innimellom. Og sånn som dette skal det være denne og neste uke. Minst. Legg til noen gode treningsøkter så skal jeg klare å kvitte meg med de 1,4 kg jeg per akkurat nå har for mye. Blir jo skikkelig sint på meg selv, for jeg KAN og VET så inderlig mye bedre! Men heldigvis er jeg ferdig med den "stakkars meg, nå kan jeg likegodt bare fortsette fordi alt er jo ødelagt likevel"-tiden jeg har hatt før, og i steden tenner det meg virkelig til å ta meg selv i nakkeskinnet og riste litt, samt gjøre en ekstra innsats. Go me! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosjet gjenopprette muskelmassen i overkroppen jeg har mistet i forbindelse med vektnedgang er fortsatt pågående. Muskelmassen i beina har jeg klart å opprettholde, men det er altså i overkroppen det har gått mest ned - lurer på om det var rundt 2,3 kg muskler jeg mistet på ca. 10 kg vektnedgang. Greit nok. Så fikk jeg senebetennelse i skulderen og ble satt litt ut en stund slik at det ble ikke allverdens overkroppstrening. Men nå er skulderen bra igjen, og jeg har gjort et godt stykke arbeid sammen med PT'en min. Arbeidet er langtfra over, skal på ny kroppsmåling antagelig i desember og da får jeg jo tallene svart på hvitt. Men - noe fremgang merker en jo selv. I går satte jeg nemlig ny pers på hele to øvelser! Det ene var nedtrekk hvor jeg økte med 5 kg, den andre heter så fint reverse grip bent over row hvor jeg økte med 10 kg for en stund siden og igjen med 2,5 kg i går. Superfornøyd!

 

Ellers har jeg notert all mat hele uken, og det har gått veldig greit. Har ligget rundt 1600 kcal hver dag, og ved snikveiing i dag viste vekten litt nedgang. Det er fortsatt noen dager igjen til mandag så jeg er forsiktig optimist på at veien tilbake til matchvekten blir litt kortere da enn den var mandag som var. Høres jo nesten ut som om jeg har gått opp kjempemasse - det er bare 1,4 kg men man må ta problemene ved roten er det ikke det det heter?

 

God helg til alle som er innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registrering i uken som gikk har utvilsomt hjulpet, jeg har gått ned 0,7 kg som jeg er veldig fornøyd med. At det sikkert kunne vært bedre om jeg hadde vært strengere i helgen får så være, jeg er veldig fornøyd med det. :) 0,7 igjen, så er jeg på idealvekten min igjen.

 

Sitter her i heimen og hører romsteringen av en elektriker som holder på å fikse litt småting. Ser jo bokstavelig talt tusenlappene fly ut av vinduet, men må det gjøres så må det gjøres. Det er mye jeg kan fikse selv, men samtidig er det to ting jeg har veldig respekt for - det ene er elektrisitet og det andre er vann. Der får fagfolk ta seg av sakene. Imens sitter jeg med beina på bordet og har en lat dag. Har tatt meg fri fra jobben for å være tilstede. Ikke fordi det trengs nødvendigvis, men fordi jeg synes det er like greit. Har faktisk på en måte "gledet" meg til elektrikeren skulle komme nettopp fordi da har jeg en god grunn for å ta meg en fridag. Det har vært et kjør uten like på jobb de siste ukene - faktisk helt siden jeg kom fra ferie - og kjenner at jeg faktisk er litt sliten. Så selv om jeg måtte opp gørrtidlig (han kom kl. 07) var det disse beina på bordet og strikketøyet… Når det er sagt så håper jeg han blir tidlig ferdig så jeg kan dra og trene på formiddagen istedenfor ettermiddag som jeg pleier. :)

Ønsker alle en finfin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krusmynte, det er så inspirerende å lese om hvor stabil du er - en kilo eller to på, og så tar du tak med en gang med godt humør - og hvor glad du har blitt i å trene. Tenker for øvrig at de to tingene henger temmelig tett sammen, gjør de ikke? Der er vi nok like (er derfor litt bekymret på egne vegne nå, da...), selv om jeg best liker å løpe og du å trene styrke. (Vil virkelig ikke havne i brytekamp med deg ;))

 

Du har virkelig all grunn til å være stolt over den jobben du har gjort og fortsetter å gjøre. Og så slik en fantastisk følelse det må være å faktisk ha 45 kg mindre å drasse rundt på. Det unner jeg deg virkelig! :D

 

Ha en riktig god dag videre! Håper elektrikeren er effektiv så du kommer deg raskt på trening. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, Tulla! Du har helt rett - ting henger sammen. Jeg merker at nå når jeg trener er jeg mye mer motivert til å spise sunt, vil liksom ikke "ødelegge" kaloritapet ved å spise usunt når jeg kommer hjem igjen. Det er i tillegg godt å få brukt kroppen synes jeg nå i motsetning til før. Jeg skjønte jo at jeg hadde kommet langt da jeg benyttet deler av fridagen min mandag da elektrikeren var ferdig til å dra på treningssenteret. Før ville jeg bare holdt meg i sofaen med strikketøy og gjerne laget noe god mat (les: pannekaker, vafler, e.l.)i tillegg.... :)

Jeg tror for øvrig ikke det spiller så mye rolle hva man trener så lenge man trener. Det kommer jo selvsagt helt an på hva målene med treningen er - for min del var faktisk vekttapet et stykke nede på listen, det som var øverst var å få bukt med mine mangeårige nakke/skulderproblemer som jeg har hatt fra videregående. Stivhet og alt det der. Deretter å ikke alltid danne baktroppen når jeg er ute og går med folk. Bedre helse på lang sikt. Sånne ting. At økt muskelmasse gir økt forbrenning og alt det der kom liksom tilslutt. Men det aller viktigste har vært å lære meg å trene fast og jevnlig. Torsdager har jeg PT-timer så da er jeg relativt fastlåst (endrer kun ved ekstraordinære ting - sykdom, reise bort og sånt), og den andre dagen i uken er oftest mandag men der hender det jeg endrer til tirsdag hvis f.eks. jeg skal treffe en venninne eller noe. Kjenner at dersom jeg begynner å skulke litt her og der er veien til å gjøre det kortere og da faller jeg raskt av. Og gjør jeg det er jeg redd for at vekten går fort opp igjen også.....

 

Vekt, ja. Glemte jaggu santen å veie meg i dag! Er det mulig tenker vel noen nå. Ja - det er faktisk det. Er ikke første gangen det har skjedd en mandag, men skjer heldigvis ikke allverdens ofte. :) Tenkte mens jeg stod i dusjen at det er jo veiedag i dag, så kom jeg ut, så på klokken og oppdaget at jeg lå litt etter skjema hvis jeg skulle rekke den vanlige bussen og da bare forsvant det. Da jeg hadde fått på meg alle klærne gadd jeg jo ikke kle av meg igjen... Så da blir det veiing i morgen i steden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag husket jeg å veie meg. :) Gikk ned svimlende hundre gram siden forrige uke! Men ned er ned og alt som går nedover liker vi jo! Ligger bare 0,6 over idealvekten og det er absolutt akseptabelt så jeg kan ikke påstå at jeg er særlig bekymret. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Lurer på om det er høsten som gjør at jeg er så sliten om dagene. Synes ikke jeg gjør annet enn å sove! I går var jeg ekstremt trøtt, duppet to ganger på bussen på vei fra jobb til trening (ca. 15 minutters tur...) og var på god vei på bussen hjem etterpå. Etter å ha laget og spist middag, dusjet og vasket/hengt opp litt klær var jeg så trøtt at da jeg kjente at jeg begynte å ville sovne på sofaen gikk jeg likegodt og la meg. 21.30 var jeg i seng! Heldigvis er det unntaksvis så ekstremt, i går var jeg generelt i dårlig form, men likevel. Akkja - det er vel kanskje bare en av de periodene....

 

Men - nå er det snart helg og da skal det slappes godt av. Ønsker alle som stikker innom her en finfin helg, mandag skal jeg huske å veie meg. Jeg lover! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Ting går rette veien, dagens vekt viste 85,2 og det er ned 400 gram fra forrige uke. Absolutt fornøyd med det resultatet. Skal levere min nest siste rapport på hold-vekten kurset i morgen, og status så langt siden jeg satte i gang i januar er at i denne perioden har maksvekten vært 87 blank, mens den laveste vekten jeg har registrert har vært på 84,3. Tatt i betraktning at jeg begynte på hold vekten før jeg egentlig hadde nådd målet mitt på 85 kg så synes jeg det egentlig er ganske bra. Det betyr faktisk at jeg har holdt meg innenfor de 85 kg +/- 2 kg i hele 9 mnd! Flinke meg!

 

Eller er det så til de grader mandag i dag. Trøtt og fæl til tross for en rolig helg. I dag står det tung beintrening på programmet, er veldig spent på hvordan spesielt oppvarmingen går for de siste gangene jeg har prøvd å jogge har jeg fått fullstendig åndenød og måttet gå i steden fordi jeg har tetnet sånn til i halsen. Vi får se hvordan det går, og er det like ille i dag blir det bestilling av legetime i morgen....

 

Ønsker alle en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Opp 0,2 kg siden sist uke, men det er helt greit - jeg anser det for å være stabilt og jeg vet jo også hvorfor det ikke har blitt ytterligere nedgang denne uken. Og så lenge man har kontroll er jo det det viktigste. :)

 

I går ble det alternativ trening. Istedenfor den vanlige beindagen ble jeg med min søster på TRX slyngetrening på Elixia hvor hun trener - de har sånn ta med en venn på trening kampanje denne uken. De kommer vel til å ringe meg for å selge meg medlemsskap i etterkant, men det skal jeg nok takle. :) Treningen var veldig uvant - har såvidt vært borti en slynge før, men da bare som enkeltøvelser innimellom andre styrkeøvelser. I tillegg var det selvsagt tungt, og jeg begynner såvidt å kjenne på litt gangsperr her og der. Uansett var det gøy å prøve noe nytt, og det blir antagelig en runde til på fredag, samt at min søster vil ha meg med på kettlebell og en annen styrketime. Får se hvor mye jeg orker. *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Krusmynte

Har vært stille herfra en stund nå, det må innrømmes at jeg sliter litt om dagene. Med motivasjonen. Kjenner at de gamle uvanene kommer snikende gradvis, og gjør mitt beste for å motarbeide dem med varierende hell. Har f.eks. gjeninnført mellommåltid mellom frokost og lunsj for å unngå snikspising fra kjøkkenskapene her på jobb. Disse inneholder stort sett Pepita, havreflarn og andre ulumskheter proppet full av kalorier. Ikke bra for denne kroppen, nei! Så nå spises det yoghurt med litt musli i i 10-tiden. Som er omtrentlig nå sier magen min. :) Vektmessig har det gått veldig opp og ned siste uken - på 4-5 dager varierte den fra 85,2 til 88,4 tror jeg det var! Vet ikke hva som har foregått i kroppen min eller om det er det faktum at batteriet ikke satt skikkelig i etter å ha blitt byttet som har gjort det, men nå er det på plass og i dag er det tilbake til 85,9 som er det samme som jeg var før jeg byttet batteri. Så da satser jeg friskt på at det er riktig. Denne uken er siste rapporteringsuke på hold vekten-kurset, og jeg kjenner at jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre videre. Ta et til? Prøve meg på egenhånd en stund? Be PT spørre meg om vekt hver uke og bli holdt litt i ørene på den måten? Får tenke litt på det en stund, føler ikke at det haster allverdens å melde meg på et ekstra hold vekten ihvertfall - har jo gått greit med 4 ukers mellomrom mellom rapportene.

 

Ellers er det vel ikke noe revolusjonerende å komme med herfra. Har fått nytt treningsprogram fra PT som jeg begynte med i går, nå er det visst fokus på muskelvekst og det kan jo bli bra både i forhold til forbrenning men også i forhold til å øke muskelmassen litt i forhold til fettprosenten. Det blir tatt en ny kroppsmåling etterhvert også, blir spennende å se hva den kommer til å vise sammenlignet med den forrige. Utover at "arbeid pågår"... *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Krusmynte!

 

Å, jeg kjenner meg så godt igjen i at motivasjonen for det meste daler nå. Novembermørket er deprimerende, og det er utrolig hvilken forskjell litt godt lys gjør for denne kroppen, i alle fall! Men vi er jo alle forskjellige, og mannen min har ingen vanskeligheter med mørket.

 

Ellers ville jeg bare gi deg en liten peptalk. Ikke la de gamle vanene styre deg, du har oppnådd så masse og vil ikke gi slipp på det! Det er tross alt mye lettere å ta tak med en gang enn når det har begynt å gå gale veien. Dette kan du jo så godt, og når du kjenner etter er jeg sikker på at du nyter din mye lettere og sterkere kropp!

 

Om du skal satse på "PM-masing" eller nytt HV-kurs kan du jo kjenne på, men det er helt sikkert lurt å ha noen å svare til. Uansett - brett opp nevene og ta opp kampen med novemberslappheten! Er det noen som kan få det til må det være deg! :D

 

Og - jeg ville absolutt ha forsøkt en dagslyslampe siden du har lurt på det. Den er alfa og omega for meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Takk for peptalken! Selv om motivasjonen føles dårlig og jeg har våte drømmer om kaker og bakst om dagene så går det egentlig forholdsvis greit. Det man ikke har i huset kan man heller ikke spise, og jeg holder meg klokelig unna å kjøpe det i butikken. Klarer også å opprettholde treningen oppi det hele, faktisk har jeg trent tre ganger i uken denne og forrige uke mot de vanlige to, neste uke er det nok tilbake til to igjen for da skal jeg begynne på 5 ukers kurs i bruk av triggerrulle. Det blir jo interessant, føler at det forhåpentligvis kan komme godt med nå når jeg trener såpass mye og etterhvert relativt tung styrke.

 

Og apropos kaker - jeg har da noe å se frem til. Første adventshelgen er bare drøye 3 uker unna, og da skal jeg i selskap hvor det blir servering av både mat og kaker. Jeg gleder meg mest grunnet selskapet, men har også bestemt meg for at den dagen skal kalorier få være kalorier og jeg skal virkelig kose meg. Når det er sagt så har jeg hatt den innstillingen før, og har registrert at kosingen innebærer mye mindre mat nå enn før, fordi jeg endelig har forstått at selv om det første kakestykket er supergodt og det andre er helt greit, så blir det tredje bare overload og at det ikke er noen vits i å ta det. Før ville jeg gjerne funnet på å spise hele kaken... *ler*

 

Konklusjonen er vel at jeg egentlig ikke har det så altfor ille når det kommer til stykket. Måtte tydeligvis bare klage litt for å innse at ting går relativt greit. :) Ja, og så fikk jeg vite i går at jeg får ekstra ganger på HV-kurs fordi jeg har holdt vekten! Det visste jeg jo egentlig men hadde rett og slett glemt det, så da var det problemet løst inntil videre også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klaging kan være befriende i blant! Så flott at du klarer å holde deg til "våte drømmer" (eller kanskje søte drømmer?), og at du føler at du egentlig ikke har det så ille ;)

 

Og klart du skal nyte adventselskapet! En utskei en gang i mellom må definitivt være lov! :)

 

Men jeg ble veldig nysgjerrig nå: Hva er triggerrulle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg kaller drømmene våte siden jeg mer eller mindre sikler når jeg tenker på det... :D

 

Kjært barn har mange navn, triggerrulle er også kjent som massasjerulle, foamroller og diverse andre ting. Det er en hard "tube" i et eller annet materiale med eller uten masse mønster som man rett og slett ligger og ruller på for å massere og løse opp muskulaturen. Et eksempel på hvordan de ser ut er i linken under. Jeg har så lenge jeg kan huske slitt med stiv muskulatur i nakke og skuldre, nå om dagene er jeg ofte stiv på baksiden av kroppen fra omtrent korsryggen og ned til knærne og ofte på fremsiden av lårene også. Ikke stiv i den forstand at det plager meg på noe som helst vis i det daglige, men det skyldes nok all treningen. Og da er det jo greit å lære hvordan man kan løse det opp selv fremfor å kanskje måtte gå til behandling. Så det blir spennende å se om det har noe effekt. :)

http://www.gymline.no/?ItemID=1346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Lenge siden jeg har oppdatert her inne ser jeg. Dagene fyker avgårde, har det supertravelt både på og utenfor jobben og kjenner jeg begynner å bli litt sliten faktisk. Skal ha langhelg nå kommende helg, men ikke før det har vært to intensive dager med opplæring, julebord, hotellmat og alt det medfører. Gludrer (som i både gleder og gruer) meg, men når denne helgen er overstått er jeg ferdig med alt som heter julebord og sånt. Da er det selve julen som er neste utfordring, og det har gått fint tidligere og gjør det nok denne gangen også.

Vekten i dag viste 85,6 som er helt akseptabelt, spesielt med tanke på julebord på fredag med både salt mat, kaker og alkohol. Lørdag var det et sorgens kapittel å veie seg, å gjøre det dagen derpå pinnekjøtt er ikke særlig lurt. *ler* Følte at det svulpet i hele kroppen når jeg gikk. ;)

 

Håper alle som er innom her har det finfint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Krusmynte

Kanskje på tide å oppdatere egen tråd - merker at jeg ikke er like aktiv her som jeg var tidligere, men pytt. :)

 

Jule- og nyttårsfeiring og 2 ukers ferie er vel overstått, og jeg har vært på jobb siden mandag. Og for å si det sånn - det var godt å komme tilbake til hverdagen igjen. Deilig med ferie og alt det der, men det har blitt altfor mye mat og altfor feil mat, noe som har gitt utslag på vekten. Den har altså gått opp. Litt for mye opp. Idealvekten er 85, vektbeltet er 83-87 og da jeg veide meg mandag var jeg 90. Var på 86,5 da desember begynte, så det sier seg selv at det er altfor mye på veldig kort tid. Nå skal det sies at jeg avsluttet helgen med sterk mat og var veldig tørst, og da jeg veide meg igjen tirsdag var jeg akkurat 1 kg mindre. Men offisiell veiedag er offisiell veiedag, sånn er det bare - da får det heller bli en positiv overraskelse på mandag når jeg veier meg på nytt. :) For jeg håper jo at vekten skal gå nedover igjen nå, det skal ihvertfall ikke stå på innsatsen - gramvekten er flittig i bruk, jeg veier maten og registrerer alt her inne og teller kalorier, så alt er under kontroll. :) Begynte mandagen med full pott på kostholdsscoren, dagene etter har jeg ligget litt under men det er fordi jeg ikke har vært flink nok med hjertevalgene. Så lenge det er de eneste feilene jeg gjør kan jeg ikke være annet enn fornøyd. ;) Og dette fortsetter jeg med til jeg er tilbake der jeg skal være, nærmest mulig idealvekten.

 

Håper alle som titter innom har hatt en litt bedre jul vektmessig enn hva jeg har, og at 2015 blir et godt år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...