Gå til innhold

Krusmynte holder vekten


Gjest Krusmynte
 Share

Anbefalte innlegg

Dette klarer du flott, Krusmynte! Jeg heier på deg! :)

 

Selv er jeg slapp og ute av lage, men prøver å være litt fornuftig, og går turer. I dag blir det en langsom tur pga turkamerat, så jeg bygger opp viljestyrke til å ta en lett styrkeøkt først. Kunne jo belønne meg selv med et godt bad etterpå... ;)

 

Pepperkakene roper fortsatt høyt på meg. Den eneste trøsten er at de ikke kan vare evig! Og at snikveiing viser at vekten heller er litt ned enn opp :)

 

Men det kommer jo en helg, med en mann som ofte kjøper gode kaker med hjem. Det er klart, ber jeg ham la være så gjør han det, men jeg vet ikke helt om jeg er så flink... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Du vet at småfuglene er veldig glad i pepperkaker, sant? ;) Småkaker generelt egentlig. Hihi!

 

Første uken med full skjerpings har gått finfint. Veide inn på 88,9 i morges, så da har jeg 2 kg til jeg er tilbake i vektbeltet mitt. Men skal nærmere målvekten enn som så før jeg er fornøyd. Så da fortsetter dagene med veiing og registrering av mat, men det er egentlig helt greit.

For å være helt ærlig håpet jeg på enda noen flere gram ned siden sist i dag, har hatt et par glipp i løpet av uken. Jeg mener - det er jo idiotisk gjort av folk å sette en skål sjokolade foran meg når det er that time of the month! Dvs det er jo lurt hvis man vil at den skal bli tømt, men ellers? :) Bare min egen feil at jeg ikke klarer motstå, så sånn sett skal jeg være veldig fornøyd med resultatet.

For øvrig hadde jeg bare en skikkelig treningsøkt forrige uke. Dvs uken før hadde jeg jo tre økter som er en mer enn vanlig, men da jeg drev og skiftet på tirsdag for å dra på trening røk stroppen på sports BH'en og da ble det ikke noe trening på meg. Om jeg ikke kunne trene i vanlig BH? Jo, vanligvis ville jeg gjerne gjort det, bortsett fra at denne dagen hadde jeg på meg en fin, ny dyr en og jeg svetter som en gris når jeg holder på, ergo ville jeg ikke ødelegge den helt med en gang. Hadde ellers min sedvanlige økt på torsdag, og denne uken blir som normalt på treningsfronten også.

 

God uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Innhentingen etter bonusjulekiloene har gått over all forventning - denne uken har jeg gått ned hele 1,6 kg! Det blir 2,8 på 2 uker, og det kan jeg ikke si meg annet enn superfornøyd med! Om 400 gram er jeg innenfor vektbeltet mitt igjen, men vil jo helst ned til 85 igjen. Så jobben fortsetter! Denne uken kan bli litt utfordrende i det jeg skal bo på hotell i tre netter med alt det medfører av buffetfrokost og -lunsj, samt treretters middag og alltid mellommåltider i form av søt bakst. Har smakt meg igjennom det meste av dessertene og kakene før og de er ikke allverdens å rope hurra for, så de skal jeg holde meg unna denne gangen og gå for frukt i steden. Men dere vet hvordan det er - intensjonene er gjerne gode, om gjennomføringsevnen er like bra gjenstår å se. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke, inspirerende Krusmynte :) Du får det til! Nå vil jeg og ta tak i fire kg som har kommet på igjen. Det meste kom i desember, men det har ikke hjulpet at vi fremdeles har bokser med kaker og annet som er tilgjengelig om ettermiddagen og kvelden nå langt ut i januar. Lykke til med hotelloppholdet. Kos deg med å komme til dekket bord noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest Krusmynte

Tusen takk, Liaa! Føler meg ikke så veldig inspirerende her jeg sitter. :) Hotelloppholdet var vanskeligere enn jeg håpet/trodde det kom til å bli, perioden etter likeså. Veide meg i dag og resultatet var ikke allverdens ille, men nå er det full skjerpings ala årets to første uker. Kjenner jeg er inne i en periode hvor tanken "hvis ingen ser at jeg spiser de kaloriene teller de ikke", og det er de gamle "triksene" jeg hadde før. Da jeg var feit. Har heldigvis ikke gjort det, bare tenkt det, men det er ikke alltid så langt fra tanke til handling så her må det skjerpings til. Et problem om dagene er at jeg er litt matlei. Er sulten, men har ikke lyst på noe. Tok frem alle GR-kokebøkene mine her om dagen, men fant ikke noen ting som fristet. INGENTING! Og det er jo egentlig mye godt i de bøkene. Så det blir mye lettvinte middager, mye wok og den type ting. Ikke akkurat usung, men kjedelig i lengden. Er egentlig relativt flink i hverdagen, men så kommer helgene eller arrangementer som er med på å ødelegge fordi jeg ikke har viljestyrke nok til å si neitakk! Den tror jeg at jeg må lete frem igjen. Når det er sagt - utskeielsene mine er på langt nær så ille nå som før, da kunne jeg jo spise en hel kake alene. Nå er det mer utskeielse å ta to kakestykker istedenfor ett, men det er av og til nok til at man ikke får de resultatene man ønsker. Ikke at jeg jobber så aldeles hardt meg å slanke meg om dagene sånn egentlig.

 

Det er egentlig ikke allverdens ille sånn vektmessig. Jeg er 700 gram over "vektbeltet" mitt, så jeg har absolutt ingen grunn til å klage så veldig mye. :) Vil jo gjerne ned igjen til rundt 85, altså rundt 2,5 kg. Ler litt av meg selv innimellom, for det er jo ikke mye i den store sammenhengen. Herregud, jeg har gått ned 45 kg, liksom! Men poenger er vel at det har jeg absolutt ingen intensjoner om å gjøre en gang til, og da må man gripe fatt før heller enn senere. Så nå er det ingen kjære mor, og jeg skal prøve å være litt flinkere til å bruke forumet og oppdatere her inne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Nå er det ingen kjære mor lengre!!!! Veide meg i går, da var jeg oppe i 88 kg, og det skal vi ikke ha noe av! Nå var jeg riktignok gått litt ned igjen da jeg snikveide meg i morges, men det er mandagen som teller og jeg var uansett over det som er "lov". Så i går tok jeg frem gramvekten og noterer nå alt igjen, så skal det nok gå bra. Jeg tror nok det er utespisingen i helgen - faktisk hele 2 ganger - som gjorde at jeg har gått opp. Men greit, sånn går det, men jeg kan ikke tillate meg selv å gå opp noe mer nå. Så da er det greit med gramvekten igjen. Få litt økt fokus nok en gang, det gikk jo veldig greit de to første ukene i januar før det skle ut igjen.

 

Treningen går egentlig greit. Selv om treningsøkten i går kjentes ekstremt mye tyngre enn normalt fikk jeg mer eller mindre gjennomført, som vanlig var jeg griserosa i ansiktet og var drivende våt av svette da jeg var ferdig. Lykken var derfor komplett da økten ble avsluttet av at Ali fra Sudan inviterte meg på "noe å drikke" på vei ut fra senteret! *ler* Når noen gidder å gjøre det når man ser ut og føler seg som et skikkelig uvær kan man ikke ta det som annet enn et stort kompliment. Jeg takket for øvrig nei, å gå på kafe svett og fæl er ikke favorittsysselen min og dessuten var han både altfor liten (som i lav...) og altfor ung. Men fikk nå noe å smile av på bussen hjemover! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, gratulerer med flott kompliment! Det var en god start på resten av dagen, tenker jeg. Og med gramvekta til hjelp tar du snart knekken på de ekstra små kiloene. Heia heia! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Gjest Krusmynte

Oi, nå er det lenge siden jeg har vært her inne og skrevet.

Det må innrømmes at ting går fortsatt litt trått. Jeg kommer inn i en god greie, men så er det en eller annen utfordring som gjør at plutselig går det ikke så greit lengre. Dvs jeg henter meg fint inn igjen etter ting som 17. mai og sånt, men jeg slutter liksom aldri å bli sjokkert over hvor lite som skal til for at det gir utslag i negativ retning på vekten! Føler at kroppen bare suuuuger til seg alt av kalorier og lagrer det på steder det ikke skal være. For dere må ikke tro at det er like raskt å bli kvitt det igjen! Etter 17. mai gikk jeg opp ett kilo. Og hva spiste jeg da? To pølser i brød, en tallerken rømmegrøt og et stykke pavlova. Jada - usunne greier alt sammen, men det var jo det og frokost som ble inntatt den dagen. Og det er ikke bare vann grunnet salt mat heller, både fordi jeg ikke spiste særlig med salt mat (er ikke glad i spekemat) og da ville det jo også vært borte nå....

Akkja. Jeg ligger over der jeg vil være, sånn er det med den saken. Gjør jeg noe med det? JA! Jeg har nå gått til anskaffelse av en app som jeg registrerer mat og trening på. Det fungerer greit foreløpig, har bare brukt den siden mandag. Men det er litt lettere enn å hele tiden være avhengig av PC for å logge maten her inne. På telefonen blir det litt for smått til at det går og på iPad'en har jeg ofte hatt problemer med å laste registreringssiden. Så da funker det fint med appen, den har til og med strekkodescanner slik at jeg bare scanner varene og deretter legger inn antall gram. Litt teit at enkelte porsjoner er 100 gram, og da må man velge om man har 1/2 porsjon, 1/3, 1/4, osv. Savner litt å kunne skrive inn 36 gram hvis dere skjønner. Men likevel, synes den virker grei så langt. Når man gjør det mens man lager mat blir det også litt enklere, for ellers blir det sånn "hvor mange gram magerost var det egentlig jeg hadde på skiven i morges? Var det 12 eller 15?". Flisespikkeri å ta noen gram feil, men regner med dere skjønner hva jeg mener.

Uansett - nå skal jeg benytte denne ut måneden og se hvordan det går. Hvis ikke det er noe særlig har jeg bestemt meg for å melde meg på et kurs for å bli holdt litt i ørene. Sommeren er ikke en tid med mange utfordringer - ingen bursdager og den slags som skal feires - så da skal det gå bra uansett. Eneste utfordringen jeg har nå er konfirmasjon neste helg, men tror det skal gå greit og for nå er jeg liksom så bestemt på at jeg skal være på "riktig" vekt når jeg begynner på sommerferien 13. juli.

 

Ellers går det sin vante gang med trening og sånt, venter på litt finere vårvær og mildere temperaturer slik at det blir litt mer lystig å drive med turgåing i tillegg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Hei Krusmynte!

 

Godt å se at du holder stand! Vi er vel litt på samme sted, like over vektbeltet og nesten fornøyde, men ikke helt.

 

Jeg har vel dessuten mistet en del muskelmasse gjennom dette året - der er vi IKKE på samme sted ;) - og ser at jeg er ganske slapp i fisken. Etter en mai med masse festdager har jeg nå et veletablert søtsug, og må holde meg selv i nakken nå hvis dette ikke skal skli ut.

 

Men du - midt oppi alt dette må vi begge huske å klappe oss selv på skulderen med jevne mellomrom og være fornøyde med det vi har fått til! Du har gått ned enormt mange kilo og klart å holde deg nede over en lengre periode, og jeg har kommet meg gjennom en tøff behandling som mange legger på seg mye av og veier bare en knapp kilo mer enn da jeg fikk diagnosen i fjor, til tross for at jeg da nylig hadde kvittet meg med åtte kilo.

 

Og så har vi jo våre utfordringer, da. Dine kilo har lyst til å snike seg tilbake - sånn er det jo dessverre når en har gått ned så mye - og jeg må gå på piller som øker matlysten og senker forbrenningen. I ti år!!!

 

Vi får heie på hverandre. Vi skal da klare dette, begge to! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Søtmonsteret er grusomt! Det skal så utrolig lite til for å vekke det til live, og så tar det så lang tid å sende det tilbake til koma. Irriterende! :)

 

Her går det greit om dagene. Registrerte hele forrige uke og lå på et greit snitt, og har gått ned 600 gram. Selv etter alle de kursene, alle årene jeg har holdt på og alle kiloene tar jeg meg selv i å tenke at jeg skulle ønske at det var bare LITT mer. *ler* Lærer visst aldri! ;) Men bank i bordet, det er ikke allverdens som skal bort, jeg skal klare det, og jeg har ikke noe tidspress sånn egentlig. Det er jo ingen andre enn meg som vet det, og eneste grunnen til at jeg vet det er jo vekten under sengen - klærne har ikke gitt beskjed. Heldigvis. Og sånn skal det fortsette.

 

Skal til Vietnam i sommer og der er det visst ekstremt billig å få til skredder. Tanken frister, men det er bare det å finne på hva man vil ha laget. Blir sikkert så mange valg at jeg kommer tomhent ut grunnet beslutningsvegring! *ler*

Tror jeg må lære meg å spise med pinner før jeg drar. Det kan jo bli et effektivt ledd i slankekuren - ser for meg at de kommer til å fly veggimellom og maten likeså når jeg ikke klarer å få i meg noe! :D Har heldigvis sånne pinner for dummies som henger sammen i ene enden som barn gjerne øver med. Har nøyaktiv to måneder på meg til å lære meg teknikken. Det burde vel gå greit? Eller? Får begynne med noe enkelt. Popcorn eller noe. Hihi!

 

Er for øvrig ved godt mot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Krusmynte

Da er frøknen tilbake på kurs. Ligger litt for langt over der jeg vil, og etter å ha prøvd selv men "falt av" har jeg innsett at jeg trenger å bli holdt litt i ørene av noen andre. Det at jeg skal registrere og rapportere hver uke har pleid å være effektivt i forhold til det, så da ble det kurs. Samtidig som det føles som et lite nederlag å ikke klare det selv og å måtte melde meg på kurs igjen så er det jo overhodet ikke det i det hele tatt. Det viser jo bare at jeg tar de kiloene alvorlig og at jeg ikke vil la det gå altfor langt! For skummelt nok har jeg ikke merket det på klærne. Prøvde sommerklærne i går som ligger nyvasket i skapet fra i fjor, og det var absolutt ikke noe problem i det hele tatt. Ergo er jeg egentlig glad for at jeg har veid meg hele tiden, for plutselig kunne det vært 7 kg som ble 10 som ble 45 helt på nytt igjen... Men selv om det hele ikke burde ha en bismak så har det det, så jeg må visst jobbe litt med hodet mitt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Lykke til på kurs! Det er slett ikke noe nederlag, heller en seier - som så mange du har hatt de siste årene. Jeg er fortsatt superimponert over alt du har fått til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Første uke på kurs er overstått, og det har gått greit. Vekten viser 1 kg ned, noe jeg er fornøyd med ting tatt i betraktning. Bl.a. har det vært en spise ute-dag i forbindelse med festival, og da er det jo litt vanskelig å holde stålkontroll. I tillegg er det that time of the month, det gjør seg gjeldende i form av søtbehov samt generell sult. Men har heldigvis klart å stå imot magens tidvise skriking. ;) Jeg håper de resterende ukene går like knirkefritt som denne! Når jeg har gjort det på egenhånd har det jo og gått greit. I 2 uker. Så har jeg sett at det har gått greit, og har slappet litt mer av som har gjort at jeg ikke har gått ned det resterende. Da er det greit med en kursleder som holder meg i ørene. Dette blir bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Ukens innveiing er overstått, og 0,7 kg ned - det betyr 1,7 kg totalt på disse to ukene. Registreringen går greit, jeg holder meg innenfor kalorimessig men det som er utfordrende er helgene. Sover lenge, det blir vanskelig å få i seg nok måltider og følgelig nok kalorier. Lørdag var det kosemerkene som "reddet" meg... :) Men - det går nedover, og det er det viktigste! Jeg blir superhappy om jeg klarer et snitt på 0,5 kg i uken, det er vel stort sett alltid det som har vært målet mitt, men innser jo at jo mindre en skal ha av jo vanskeligere er det gjerne. De bekymringene tar vi dersom de skulle dukke opp. Fortsetter med friskt mot, og i dag er det treningsdag og forhåpentligvis intervaller dersom den intense hodepinen jeg våknet med i dag forsvinner etterhvert - Paracet til frokost er jo alltid like festlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Nok en innveiing er gjennomført, og den siste uken har jeg gått ned hele 1,1 kg! Det var overraskende mye og er selvsagt superhappy med det! Men med sånne resultater venter pessimisten i meg på stå-i-ro-på-vekten-uken.... *ler* 2,8 kg på 3 uker må absolutt være godkjent, og det er ingen ting som er bedre enn å føle at kiloene går lett av. Får nesten litt følelsen av easy come, easy go denne gangen. Vanligvis er det jo easy come, ekstremt vanskelig go! ;) Men når det er sagt tar jeg en uke av gangen og er fornøyd med alle gram i riktig retning.

 

Uken som gikk har vært ekstremt dårlig treningsmessig da jeg bare har fått inn en liten og lett økt. Slet med en voldsom hodepine som jeg våknet med mandag morgen, den var litt lettere onsdag og torsdag men på'an igjen fredag. Var til naprapat to ganger forrige uke, og det var først etter den siste på fredag det løsnet skikkelig og helgen har vært uten hodepine. Heldigvis! Det er slitsomt når den er så intens at man blir kvalm og blir sensitiv for lyd og lukt (og tildels smak - spesielt søtt! Klarer absolutt ikke drikke f.eks. Pepsi Max når det er sånn) og smertestillende bare tar den verste toppen. Men - nå satser jeg på at jeg er frisk og rask igjen, og i morgen blir det trening (siden jeg skal til tannlege i dag og ikke gidder reise på kryss og tvers for å få det til).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Skal ikke allverdens mye ned. Hovedmålet er og har hele tiden vært 85 kg. Det var det jeg tenkte ut i forkant av at jeg tok min første kroppsmåling som også viste seg å si det samme. :) Vektbeltet er +/- 2kg, altså mellom 83 og 86,9, så når jeg kommer meg under det er jeg fornøyd. Da jeg begynte på kurs nå var jeg 90,6 og er nå nede i 87,8, så det går absolutt riktig vei! Men jeg vil jo helst nærmest 85, da! :)

 

For enkelte er jo dette en vekt som gjør at de begynner på kurs og gjerne vil ta av 30 kg. Det hører derfor med til historien at jeg er 1,80 høy og har en ganske grei muskelmasse, slik at selv om den vekten innebærer at BMI'en er for høy så er jeg mer opptatt av fettprosenten. :) Forrige gang jeg var slank for mange år siden var jeg vel nede i 75 på det laveste, men stabiliserte meg et sted mellom 80 og 85. Men da trente jeg ikke, så jeg liker å tro at fettprosenten er lavere nå enn den var da.

 

Ute er det sol, og følgelig er det veldig lite givende å sitte inne på jobb! Bare denne og neste uke igjen og så er det ferie... Om jeg gleder meg? JAAAH! Akkurat nå er det lite motiverende å være på jobb uansett vær. ;) Merker på folk rundt meg at jeg er ikke den eneste som har det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Ja, da er du jo ganske nær målet. Så deilig. Jeg husker vektbeltet ditt, men visste ikke utgangspunktet nå.

 

Det er ellers ingen vits i å sammenlikne vekt, vi er alle forskjellige. Og når kroppsmålingen gir deg samme målvekt som du har tenkt på høres det jo absolutt ut som du er på rett spor :)

 

Jeg er jo også veldig nær mitt vektbelte, men fettprosenten er høyere enn tidligere, og kanskje litt i høyeste laget, så ideelt ville jeg ønsket å være ca 63 kg. Viljestyrken tilsier imidlertid ingen stor innsats nå, så jeg unner meg litt her og der og satser på å gå noenlunde i null foreløpig.

 

Ha en riktig god uke! Og god nedtelling til ferie ;) Har du spennende planer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Du har rett i at vi alle er forskjellige og at vekt ikke kan/bør sammenlignes. Husker fortsatt som et mareritt spørsmålet "hva veide du?" da vi kom fra helsesøster etter veiing og måling på skolen. Til tross for at jeg ikke var veldig overvektig den gangen var jeg minst ett hode høyere enn de andre jentene, noe vekten også bar preg av. Synes det var grusomt og ville ikke svare, og det merket en av gutta som bare sa at "man skal da aldri spørre en jente om vekten hennes!!". Etter det fikk jeg aldri spørsmål fra de andre... :)

Når det gjelder vektbeltet og alt det der så husker jeg jo ikke hva jeg har fortalt hvor og til hvem, så la oss kalle det en liten oppfriskning for nye lesere. ;)

 

Jepp, jeg har spennende ferieplaner! De første to ukene blir hjemme - skal i en bursdag, det kommer noen venner fra østlandet og sånne ting. Foreldrene mine skal til syden de to ukene, så da har jeg bilen deres og kan farte litt rundt uten å være avhengig av sommerbussruter som ikke alltid er like stas. De siste nesten to ukene skal jeg til Vietnam! Gleder meg storveis! Aldri vært der før, så det blir en ny opplevelse. Har hørt mye gode greier, men ser for meg at jeg kanskje bør begynne å øve meg på å spise med pinner etterhvert, hvis ikke kan turen bli en ekstremt effektiv del av slankekuren i det minst halvparten av maten kommer til å havne på gulvet! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Dagens vekt viser stillstand fra forrige uke. Helt greit, tatt i betraktning at jeg gikk ned 1,1 kg forrige gang, som jo var rimelig mye... Er ved godt mot, satser på noen gode treningsøkter denne uken og fortsetter ellers med matregistrering som før. Siste jobbeuke før ferien - yay! Håper den går styggfort, for nå begynner jeg å bli litt sliten kjenner jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

0,4 kg ned denne uken, og det er jeg absolutt fornøyd med.

I går var jeg til og med ute og jogget! Dvs det ble litt intervallaktig da jeg gikk ned den lengste og bratteste bakken. Jeg gikk også opp den samme bakken, samt noen andre som ble litt i lengste laget for meg. Men - det er jo absolutt en begynnelse! Håper det blir litt vær til et par sånne turer til.

 

Ellers er det FERIE og det er deilig! Men skjønner ikke helt vitsen med å våkne helt av meg selv allerede før kl. 8. Trenger vel litt omstilling. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei Krusmynte, er du her? Jeg er innom, trenger litt inspirasjon til å ta fatt på noen få kilo som kom raskt på i sommer. Du inspirerte meg veldig for to år siden da jeg gikk på kurs og greide å få bort kiloer som hadde sneket seg på over lang tid. Nå kan de fort komme på igjen, men jeg SKAL greie dette igjen, GR-metoden virket jo så bra høsten 2013. Det hadde jeg nesten ikke trodd. Det som var så fint med å lese tråden din, var at du skrev om både opp- og nedturer, men du gav ikke opp og fikk et fantastisk resultat! Og så er du så god til å skrive, det var kjempeinspirerende og fint! Alt godt til deg, håper du skriver her snart igjen :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Joda, jeg er her, dog ikke like ofte som før. Og jeg er flinkere å kommentere i andres tråder enn å oppdagere min egen! :) Go figure.

 

Ting går forholdsvis greit om dagene. Vekten er omtrentlig stabil, må ta noen skippertak innimellom, men likevel ligger den like over det som jeg tidligere har satt som idealvekt. Men jeg er fornøyd så lenge den ikke går over på et nytt titall, noe den gjorde såvidt i vår som gjorde at jeg rett og slett meldte meg på et kurs igjen. Jeg hadde også et gavekort, hvis ikke hadde jeg nok bare jobbet litt hardere på egenhånd. ;)

Jeg spiser stort sett sunt i ukedagene, skeier litt ut i helgene og ved spesielle anledninger og trener fortsatt greit. Jeg føler innimellom at når jeg skeier ut så bare suger alle kaloriene seg fast så jeg plutselig går opp et kilo, og det er litt demotiverende. Jeg mistenker at jeg kanskje spiser litt for lite i hverdagen - at jeg rett og slett har gått på smellen med sparebluss - slik at det er årsaken. Jeg spiser jo ikke mindre enn da jeg gikk på kurs, ikke bevisst ihvertfall, men så lenge jeg ikke veier og teller og står i så hender det nok ofte at det blir mindre fremfor mer. For jeg har jo før sjonglert litt med å fylle på med nøtter på kvelden hvis jeg har hatt altfor lite inntak i løpet av dagen, og det gjør jeg ikke nå. Bortsett hvis jeg er veldig godtesyk, da blir det litt cashew og rosiner. Synes det er fryktelig vanskelig å balansere det hele, og nå har jeg faktisk lagt bort vekten min for en periode samtidig som jeg prøver å øke litt på inntaket.

 

Den store utfordringen nå ligger i at jeg skal operere en fot, og følgelig ikke kan trene som jeg pleier på en stund! Må være helt i ro første uken med foten høyt hevet, deretter kan jeg pingse litt mer rundt på krykker og etterhvert også belaste hælen, men det innebærer jo at formen som den er i dag kommer til å bli redusert. Styrken er jeg ikke så bekymret for, den opparbeider jeg raskt igjen. Men jeg bruker veldig lang tid på å opparbeide kondisjon som også forsvinner ekstremt fort - bare en saftig forkjølelse føler jeg at gir meg dårligere pust på veldig kort tid. Så jeg er veldig spent på hvor vanskelig det skal bli å komme seg skikkelig igang igjen og tilbake i rutinen. I begynnelsen blir det nok litt ergometersykling og mest overkropp mens jeg gradvis begynner med beina igjen. Kan jo forsåvidt bruke maskiner som ikke innebærer belastning på foten... Men uansett - en utfordring blir det! For når jeg kjeder meg blir jeg gjerne fysen på noe godt, og da kan man trylle frem de merkeligste kreasjoner av det man har i skapet.... :) Så det blir en øvelse i fokus og viljestyrke hva mat angår kan man si.

 

Håper du finner inspirasjonen som skal til og at kiloene forsvinner fort igjen! Dessverre skal det godt gjøres å bli kvitt dem like fort som de kom på, menmen - livet skal vel ikke være enkelt alltid? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...