Gå til innhold

Varig endring! :)


Gjest jojomamma
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, denne tråden vil jeg gjerne følge😊

Gratulerer med bra vektnedgang, jeg er spent på om mannen din har gjemt vekta godt nok😊

Har lest tråden og her kjenner jeg meg igjen, god på å gå ned og enda bedre på å gå opp😠jeg gikk ned masse før jul i fjor, men fra februar begynte vekta å krype oppover igjen og nå har jeg fått tilbake over halvparten av de kiloene. Og hvor mange ganger dette har hent meg vet jeg ikke. Har klær fra str 40 til str 44 i skapet😳😜 nå er jeg på 42 garderoben men med bulker her og der, skal ned til garderobe 40 uten bulker😄😄 blir vel et sted mellom 7-8 kg tenker jeg, veiing og måling på lørdag da vet jeg mer nøyaktig😊

 

Håper du velger bedre i morgen slik at du slipper å være sulten, det er slike dager som kan ta bort motivasjonen og velte planen om vektnedgang. Håper du finner gode alternativer til mat når du er på reise, lykke til😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jojomamma, jeg merker også når jeg spiser mindre sunt at jeg blir mer sulten, og dermed mer sugen på noe godt. :( så det er bare å fortsette å planlegge dagene fremover, det er det tryggeste.

 

Reiser er alltid en utfordring. Frokostbuffeter bugner av fristelser, og middager er kaloririke. Ikke alltid like enkelt å gjøre smarte valg, nei. :)

 

Kameraten og jeg tar langhelg på hans hytte, det skal blant annet sjaues litt ved. Kjekt å ha klart til vinteren kommer. Det skal bli godt å få brukt kroppen på en litt annen måte enn bare å gå. :) Men kjenner at jeg gruer meg litt også, denne gangen. Han elsker å lage mat, og lager god mat med kjærlighet og omhu og fløte og smør. Så godt, men akk så kaloririkt. Vanligvis har jeg greid å begrense matinntaket, så kalorier inn og kalorier forbrent omtrent går i null. Men ennå sitter det litt igjen av oppgittheten fra siste uke, og jeg strever litt med motivasjonen iblant. Ja ja, det hjelper å få det ut, så det går nok bedre enn jeg bekymrer meg for. :)

 

Ønsker deg en flott helg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, heng deg på! Kjekt å ha noen å dele erfaringer med! :)

Jeg har heller ikke tall på hvor mange ganger jeg har gått opp og ned, det er ikke få! Forrige gang jeg gikk ned mye ga jeg bort nesten alt av store klær. Har måttet handle noe nytt, og det føles helt pyton å handle 46 igjen.. Så da er det bare å jobbe på! :P

 

 

 

 

Heisann, denne tråden vil jeg gjerne følge😊

Gratulerer med bra vektnedgang, jeg er spent på om mannen din har gjemt vekta godt nok😊

Har lest tråden og her kjenner jeg meg igjen, god på å gå ned og enda bedre på å gå oppí ½í¸ jeg gikk ned masse før jul i fjor, men fra februar begynte vekta å krype oppover igjen og nå har jeg fått tilbake over halvparten av de kiloene. Og hvor mange ganger dette har hent meg vet jeg ikke. Har klær fra str 40 til str 44 i skapet😳😜 nå er jeg på 42 garderoben men med bulker her og der, skal ned til garderobe 40 uten bulker😄😄 blir vel et sted mellom 7-8 kg tenker jeg, veiing og måling på lørdag da vet jeg mer nøyaktig😊

 

Håper du velger bedre i morgen slik at du slipper å være sulten, det er slike dager som kan ta bort motivasjonen og velte planen om vektnedgang. Håper du finner gode alternativer til mat når du er på reise, lykke til😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært røyker i flere år, og sluttet og begynt der også, litt på samme måte. Men nå har jeg endelig klart å slutte for godt. Jeg har ikke tatt ett eneste trekk siden juli 2013. Jeg kan fortsatt kjenne litt savn, men har ikke vært i nærheten av å sprekke. Så den koden har jeg faktisk klart å knekke, endelig!

Derfor tenker jeg at det må være fullt mulig å klare å endre vaner/uvaner når det kommer til maten også. Jeg skal klare det til slutt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig når andre lager og serverer mat. Jeg kjenner det litt sånn ifht foreldrene mine, att det er vanskelig å si nei takk eller begrense meg når de har stått på å laga mat. Litt fordi maten er veldig god! ;) Og litt fordi enn ikke skal være "ugrei". Alt med måte, er det ikke det enn må tenke da? Kose oss med god samvittighet og nyte det, uten å ta for mye....

Men det er vanskelig når motivasjonen daler! Du må bare minne deg på hvorfor du gjør dette! :) Lykke til med jobb og kos deg!

 

 

 

Jojomamma, jeg merker også når jeg spiser mindre sunt at jeg blir mer sulten, og dermed mer sugen på noe godt. :(/> så det er bare å fortsette å planlegge dagene fremover, det er det tryggeste.

 

Reiser er alltid en utfordring. Frokostbuffeter bugner av fristelser, og middager er kaloririke. Ikke alltid like enkelt å gjøre smarte valg, nei. :)/>

 

Kameraten og jeg tar langhelg på hans hytte, det skal blant annet sjaues litt ved. Kjekt å ha klart til vinteren kommer. Det skal bli godt å få brukt kroppen på en litt annen måte enn bare å gå. :)/> Men kjenner at jeg gruer meg litt også, denne gangen. Han elsker å lage mat, og lager god mat med kjærlighet og omhu og fløte og smør. Så godt, men akk så kaloririkt. Vanligvis har jeg greid å begrense matinntaket, så kalorier inn og kalorier forbrent omtrent går i null. Men ennå sitter det litt igjen av oppgittheten fra siste uke, og jeg strever litt med motivasjonen iblant. Ja ja, det hjelper å få det ut, så det går nok bedre enn jeg bekymrer meg for. :)/>

 

Ønsker deg en flott helg! :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag er jeg passe fornøyd med. Jeg er vant med å skeie ekstra ut når jeg er på tur. Spise mye god mat og sweets, men jeg har klart meg greit. Har ikke helt kontroll på hva jeg har fått i meg, men jeg har vært forsiktig iallefall! Men det er uten tvil mer utfordrende å være på tur! De vi er hos prøver og å leve litt sunnere, noe som gjør det mye lettere!

 

Den vekta ble ikke gjemt bort av mannen før vi dro ( jeg masa ikke akkurat på han for å få det gjort heller;)) - så det ble en ekstra veiing før vi dro. Det blir rene tvangen, jeg MÅ bare trø på den. Må le litt av meg selv og!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at det var like greit å bare legge inn maten fra i går, så vet jeg. Det blir uansett bare ca, men noe vet jeg! Landa på 1800 kcal, og tenker det er pluss minus det. Er til å leve med, men må prøve å være enda flinkere i dag!

I kveld blir det en joggetur når ungene er i seng. Satser på to i løpet av turen!

 

Fortsatt god helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jojomamma, så bra at du klarte deg godt på dag 1 på reisen:) Hva sa egentlig vekta da du gikk på den, regner med at det var positivt:) Jeg er også en sånn som må gå på vekta hver morgen, jeg plages ikke med det, det gir meg motivasjon til å ikke spise for mye om kvelden for det er etter slike kvelder vekta hopper opp om morgenen:) Derfor fint med veiedag med registrering her inne på lørdag, da er jeg forsiktig fredag men kan kose meg lørdagskvelden:)

 

Fa-mol, jeg skjønner godt dilemmaet ditt når kjæresten lager godt mat, både fordi det sikkert er nydelig å vanskelig og begrense seg og fordi man ikke vil skuffe noen.

 

Jeg har gått opp 4,8kg og ut 5,5ca i midjen siden siste registrering her inne. det var på senvinteren engang tror jeg. Men så er jeg også 4,8kg lettere og 4cm smalere i midjen enn da jeg startet vektreduksjon i november i fjor. Så jeg står midt i mellom da, og skal for hundrede gang ta av de samme kiloene. Jaja, selvgjort er velgjort og spist er spist. Jeg var 75kg blank i dag, jeg skal ned til 70:)

 

Helgene er de verste dagene for meg, hele kroppen roper etter god mat og godis. Ønsker dere en flott og sunn lørdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jojomamma, så bra at du klarte deg godt på dag 1 på reisen:) Hva sa egentlig vekta da du gikk på den, regner med at det var positivt:) Jeg er også en sånn som må gå på vekta hver morgen, jeg plages ikke med det, det gir meg motivasjon til å ikke spise for mye om kvelden for det er etter slike kvelder vekta hopper opp om morgenen:) Derfor fint med veiedag med registrering her inne på lørdag, da er jeg forsiktig fredag men kan kose meg lørdagskvelden:)

 

Fa-mol, jeg skjønner godt dilemmaet ditt når kjæresten lager godt mat, både fordi det sikkert er nydelig å vanskelig og begrense seg og fordi man ikke vil skuffe noen.

 

Jeg har gått opp 4,8kg og ut 5,5ca i midjen siden siste registrering her inne. det var på senvinteren engang tror jeg. Men så er jeg også 4,8kg lettere og 4cm smalere i midjen enn da jeg startet vektreduksjon i november i fjor. Så jeg står midt i mellom da, og skal for hundrede gang ta av de samme kiloene. Jaja, selvgjort er velgjort og spist er spist. Jeg var 75kg blank i dag, jeg skal ned til 70:)

 

Helgene er de verste dagene for meg, hele kroppen roper etter god mat og godis. Ønsker dere en flott og sunn lørdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta ja, det husker jeg ikke helt ærlig. Men det var nedpå 86 tallet, så kanskje 2-300 g ned. ;)

Fredag kveld er stort sett den store kosedagen for min del og sjokolade min største last!

Kjenner meg igjen i å ta av de samme kiloene omigjen og omigjen, har ikke tall på hvor mange ganger...!! :P

 

Heisann jojomamma, så bra at du klarte deg godt på dag 1 på reisen:) Hva sa egentlig vekta da du gikk på den, regner med at det var positivt:) Jeg er også en sånn som må gå på vekta hver morgen, jeg plages ikke med det, det gir meg motivasjon til å ikke spise for mye om kvelden for det er etter slike kvelder vekta hopper opp om morgenen:) Derfor fint med veiedag med registrering her inne på lørdag, da er jeg forsiktig fredag men kan kose meg lørdagskvelden:)

 

Fa-mol, jeg skjønner godt dilemmaet ditt når kjæresten lager godt mat, både fordi det sikkert er nydelig å vanskelig og begrense seg og fordi man ikke vil skuffe noen.

 

Jeg har gått opp 4,8kg og ut 5,5ca i midjen siden siste registrering her inne. det var på senvinteren engang tror jeg. Men så er jeg også 4,8kg lettere og 4cm smalere i midjen enn da jeg startet vektreduksjon i november i fjor. Så jeg står midt i mellom da, og skal for hundrede gang ta av de samme kiloene. Jaja, selvgjort er velgjort og spist er spist. Jeg var 75kg blank i dag, jeg skal ned til 70:)

 

Helgene er de verste dagene for meg, hele kroppen roper etter god mat og godis. Ønsker dere en flott og sunn lørdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært veldig flink hele dagen....kjempe smågodt-smell i kveld. Husvertene handla inn...og jeg er stort sett solgt om det er foran nesa på meg. Har ikke nøyaktig kcal mengde, men har rekna meg frem til ca.2300. Irriterende å ødelegge for hele dagen, men sånn ble det.

Det blir joggetur kl.08.00 i morgen. Ny dag - nye muligheter! ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig start på dagen! Ut av senga og rett på joggetur i sol fra blå himmel! :)

 

Nå blir det frokost og tur med ungene og grilling over bål litt senere.

 

Jeg kjøper aldri smågodt, jeg klarer bare ikke å begrense meg - som kvelden i går viste... Bedre å planlegge inn en viss mengde sjokolade til helgen, det smaker bedre når det ikke blir fråtsing! ;):)

 

Ha en strålende fin søndag damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig dag! Ender på 1600 kcal. Vært ute i mange timer. Verdens beste følelse!

Vekta skal sjekkes tirsdag morgen. Kanskje det blir første helgetur uten vektoppgang! :D/> :D/>

 

Så flink du er😊 jeg gikk også på en smell i går, har tatt meg inn i dag da, så alt i alt har min første uke på vektreduksjon gått bra😊 lykke til med en ny og sunn uke😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med første uke! Vi er flinke! :) Lykke til med ny uke du også!

 

Så flink du er😊 jeg gikk også på en smell i går, har tatt meg inn i dag da, så alt i alt har min første uke på vektreduksjon gått bra😊 lykke til med en ny og sunn uke😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen - tryggest det! ;) Men deilig med en liten mini-ferie da!

Mange fristelser på hjemveien, men jeg stod over. Lander på 1670 kcal og har akkurat hatt meg 35 min joggings på mølla.

 

Har vel kommet frem til at det blir vanskelig med veiing annen hver uke, iallefall nå i starten. Litt ekstra motiverende å følge med da! ;) Men hver dag skal jeg iallefall ikke tilate meg, det er alt annet enn motiverende!

 

Ha en god uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt i dag: 85,9 kg. Total nedgang er 3,8 kg på de tre første ukene, og det jeg fornøyd med! Jeg kjenner jo at jeg er utålmodig og gjerne kunne tenkt meg at det gikk raskere! ;) Men med tanke på turen i helga, så kan jeg ikke klage.

Jeg er inni en god rytme, og den skal jeg fortsette med! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt i dag: 85,9 kg. Total nedgang er 3,8 kg på de tre første ukene, og det jeg fornøyd med! Jeg kjenner jo at jeg er utålmodig og gjerne kunne tenkt meg at det gikk raskere! ;)/> Men med tanke på turen i helga, så kan jeg ikke klage.

Jeg er inni en god rytme, og den skal jeg fortsette med! :)/>

 

 

Gratulerer så mye med flott nedgangðŸ™ðŸ™ðŸ™ Jeg skjønner utålmodigheten og ønsket om å gå fort ned, hvordan er det cm, er du gått inn? Hold på den gode rytmen, da er du ihvertfall 2 størrelser mindre til jul😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke målt cm. Kanskje jeg skal begynne med det og. :)

 

 

Gratulerer så mye med flott nedgangðŸ™ðŸ™ðŸ™ Jeg skjønner utålmodigheten og ønsket om å gå fort ned, hvordan er det cm, er du gått inn? Hold på den gode rytmen, da er du ihvertfall 2 størrelser mindre til jul😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det ganske greit. Gårsdagen derimot landa jeg på 500 kcal ekstra. Vi hadde middagsbesøk med både dessert og ett par pils, så det ble vanskelig å holde seg innenfor selv om jeg planla godt. Tror ikke det gjør noe da, og må leve litt og. Ingen store utskeielser foran meg i dag, så det går lekende lett. Dagens jogging er unnagjort, så jeg skal bare slappe av på sofaen. :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med helg. Ikke helt fornøyd med innsatsen. Har spist så som så, men har stort sett holdt meg innenfor kcal mengden allikevel. Vil bare gjerne ta bedre valg så jeg kjenner meg mindre sulten!

Ny uke - nye muligheter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med helg. Ikke helt fornøyd med innsatsen. Har spist så som så, men har stort sett holdt meg innenfor kcal mengden allikevel. Vil bare gjerne ta bedre valg så jeg kjenner meg mindre sulten!

Ny uke - nye muligheter! :)/>

 

Kjenner på litt av det samme som deg, har vært mett hele tiden men spist for mye godis😠Er dog fornøyd med å holde meg innenfor kalorigrensa. Holder sulten unna med kaffe og vann og mengder med grønt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært med venninnegjengen i kveld, men planla godt og lander på 1700 kcal.

Snikveide meg i dag tidlig, og det var skuffende! Tror kanskje jeg skal prøve å legge meg på 1600 og se om det kan hjelpe litt. Kjenner meg fryktelig utålmodig, men motivasjonen er fortsatt på topp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...