Gå til innhold

Varig endring! :)


Gjest jojomamma
 Share

Anbefalte innlegg

Tror kanskje jeg løy på meg litt i går, med at motivasjonen er på topp... Den har iallefall dalt litt. Kjenner jeg er sur over vekta. Er så utålmodig. Har gått opp og ned mange ganger siste året, og hver gang har jeg gitt opp ca rundt vekta jeg er på nå. Kanskje det er en ekstra bøyg jeg må kjempe meg over. Jeg skal iallefall ikke gi meg denne gangen!

Veierapport i morgen, så starter jeg med 1600 kcal da. Håper det kan hjelpe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror kanskje jeg løy på meg litt i går, med at motivasjonen er på topp... Den har iallefall dalt litt. Kjenner jeg er sur over vekta. Er så utålmodig. Har gått opp og ned mange ganger siste året, og hver gang har jeg gitt opp ca rundt vekta jeg er på nå. Kanskje det er en ekstra bøyg jeg må kjempe meg over. Jeg skal iallefall ikke gi meg denne gangen!

Veierapport i morgen, så starter jeg med 1600 kcal da. Håper det kan hjelpe! :)/>

 

Det er nå det gjelder å stå på, jeg heier på deg😊😊😊 jeg er stuptrøtt, har null energi og bare lyst å ligge i sofaen å spise, men har vist måtehold og stuper nå i seng og satser på at morgendagen blir bedre😊 jeg håper vekta di blir snillere i morgen, og at vi begge kommer over kneika og finner tilbake til den gode motivasjonen. Det er snart jul, da skal vi føle oss vel når vi pynter oss, ikke sant😊😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for heiing!😊😊

Det er nå gjelder som du sier. Det er her jeg har gitt opp så mange ganger siste året!

Bra jobba med å motstå fristelsene i dag! Da får vi håpe på at motivasjonen stiger litt til i morgen! Jeg heier på oss! ðŸ‘ðŸ‘😊

 

 

Det er nå det gjelder å stå på, jeg heier på deg😊😊😊 jeg er stuptrøtt, har null energi og bare lyst å ligge i sofaen å spise, men har vist måtehold og stuper nå i seng og satser på at morgendagen blir bedre😊 jeg håper vekta di blir snillere i morgen, og at vi begge kommer over kneika og finner tilbake til den gode motivasjonen. Det er snart jul, da skal vi føle oss vel når vi pynter oss, ikke sant😊😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 0,5 siste uka. Er ikke helt fornøyd, men det er iallefall ned. Det var det å øve seg på å tåle lite nedgang noen uker da, uten å miste motivasjonen... Jeg får øvd meg nå!!

Jeg tok magemål sist uke, og landa på 116 cm. Nå viste den 111?! Er det mulig på en uke? Jeg kan jo ha målt litt feil, men uansett litt ned der, og det er jo bra! :)

 

I dag ska jeg på kurs og får litt ekstra utfordringer med tanke på mat, men jeg får evnt ta middag til lunsj! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk, jojomamma og gressenka, jeg kjenner meg så igjen i det dere skriver om å kjenne seg sliten, og at motivasjonen i perioder hangler. Men jeg vet jo at den kommer tilbake dersom jeg bare "står han av", og fortsetter uten å gi meg. Så får man heller tåle at antall gram ned ikke er så mange som man hadde håpet. Ned er tross alt ned. :) Og selv om det er meeeget surt å måtte registrere oppgang får man heller bare akseptere at slik ble det denne gangen, og bestemme seg for at neste gang blir det bedre. :D

 

Et spørsmål: hvordan gjør dere for å kopiere inn en egen ramme med noe en annen har skrevet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trykker bare på den røde svar-knappen under teksten du vil kommentere! :)

 

Det føles så godt - å klare seg gjennom en dårlig dag!

Bra jobba med å komme deg greit videre etter litt oppgang! 👠😊

 

Jo takk, jojomamma og gressenka, jeg kjenner meg så igjen i det dere skriver om å kjenne seg sliten, og at motivasjonen i perioder hangler. Men jeg vet jo at den kommer tilbake dersom jeg bare "står han av", og fortsetter uten å gi meg. Så får man heller tåle at antall gram ned ikke er så mange som man hadde håpet. Ned er tross alt ned. :)/> Og selv om det er meeeget surt å måtte registrere oppgang får man heller bare akseptere at slik ble det denne gangen, og bestemme seg for at neste gang blir det bedre. :D/>

 

Et spørsmål: hvordan gjør dere for å kopiere inn en egen ramme med noe en annen har skrevet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag i dag! 1600 kcal. Hadde fryktelig lite lyst å trimme men kom meg på mølla i 40 minutter. Verdens beste følelse etterpå!ðŸ‘

Snart helg! I morgen skal jeg bare slappe av hjemme. Mannen jobber kveld, så da blir det sofaen på meg. Skal innom foreldrene mine om ettermiddagen og får servert vafler. Skal unne meg to ♥(!) - ellers pøse på med litt kaffe. Planlegging er alfa og omega!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trykker bare på den røde svar-knappen under teksten du vil kommentere! :)

 

 

Hehe, var det så enkelt? Ja, alt er enkelt når man bare vet hvordan det skal gjøres... :) :) :)

 

Så flott at du orket å trimme, selv om lysten ikke var til stede! Det er bra. :) Kos deg med kaffe og samværet med dine foreldre, og nyt vaflene! De er deg vel unt. :)

 

Ønsker deg en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Vaflene smakte godt! ;)

Riktig god helg!

 

Hehe, var det så enkelt? Ja, alt er enkelt når man bare vet hvordan det skal gjøres... :)/> :)/> :)/>

 

Så flott at du orket å trimme, selv om lysten ikke var til stede! Det er bra. :)/> Kos deg med kaffe og samværet med dine foreldre, og nyt vaflene! De er deg vel unt. :)/>

 

Ønsker deg en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har holdt på en måned ca nå, startet 27.08. Har gått ned nesten 5 kg. Det kan jeg neimen ikke klage på! Må minne meg selv på at det er bra! Har tenkt endel på det i dag, og at jeg allrede føler meg mye bedre og sunnere, selv om det er mange kilo igjen. Det går rette veien og det er en god følelse! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser meg med cola zero... Har planer om å bytte ut den med vann etterhvert. Tror den øker søtsuget endel, og siste måneden har jeg hatt minimum (!) en halvliter til dagen. Men jeg kan ikke endre alt på en gang - og i kveld nyter jeg en iskald boks! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har holdt på en måned ca nå, startet 27.08. Har gått ned nesten 5 kg. Det kan jeg neimen ikke klage på! Må minne meg selv på at det er bra! Har tenkt endel på det i dag, og at jeg allrede føler meg mye bedre og sunnere, selv om det er mange kilo igjen. Det går rette veien og det er en god følelse! :)/> :)/>

 

Gratulerer jojomamma, dette var flott! :D Cola zero'en i dag er deg vel unt.

 

Ønsker deg en flott helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe smågodt-smell. Jeg hadde planlagt godt, men så kom det besøk som hadde med seg ett lass. Jeg har en jobb å gjøre med den manglende selvkontrollen...!! Håper ikke jeg har ødelagt hele ukas innsats!

Ny dag i morgen! Da skal det trenes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har gode tips for å unngå smell?! Har ett par tanker selv. Det ene er at jeg ikke kan ha noe som helst av fristelser i hus, det viser seg gang på gang. Jeg er svak, sånn er det bare. Det andre er at jeg må være flinkere til å være ærlig med gjester om at jeg prøver å være sunn og bare be dem ikke ta med noe. Det kan jeg iallefall gjøre med de nærmeste. ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag i går! Godt å kjenne at jeg klarer å hente meg inn igjen etter en mindre god helg! Det er det jeg sliter mye med - å hente meg inn igjen etter mindre gode dager, men nå var jeg back in business med en gang!

Har litt ekstra utfordringer kommende og neste helg, med at jeg skal på et par fester. Synes det er vanskelig når jeg drikker alkohol, å komme innenfor kcal mengden. Men jeg får spare litt her og der å se om det hjelper. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Fin dag! Litt å gå på kcal-messig, men tenker det er lurt å ha litt å gå på ifht fest i morgen. Ekstremt travel, så blir lite trim før søndag igjen.

I går fikk jeg første kommentar på at jeg har gått ned, og det er jo alltid en god følelse at det begynner å bli synlig og! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Innsatsen har vært litt opp og ned i helga, som før. Håper jeg tåler litt utskeielser i blant. Så er det jo ikke krise om vekta står stille en uke, men oppgang vil jeg ikke ha!😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Da ble det noe nedgang allikevel, og det er jeg godt fornøyd med. Ned 0,7 denne uka.

Det har vært mindre trim, og jeg har ikke vært like flink å føre maten. Har en ekstra utfordring denne helga og, med fest på lørdag. Men om trening og føring blir bedre tror jeg det kan gå bra! :)

 

Kjenner litt på dalende motivasjon, og det liker jeg ikke! Vet ikke helt hvordan jeg kan jobbe mot det - men kanskje mer trening kan være nøkkelen... Det frister liksom mindre å skeie ut hvis jeg har trent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Sliter fortsatt med motivasjonen. Drømmer en diger pose smågodt... Tenker jeg en tanke lenger så vet jeg jo at jeg føler meg pyton etterpå, men så er det å klare å minne seg selv på det da.

Lå å tenkte litt før jeg stod opp i dag, på det at jeg begynner å miste trua og på hva jeg kan gjøre med det. Blir litt sånn som med forskjellige avhengigheter, at enn må ta en dag om gangen. Og det er det jeg får prøve på. Jeg skal klare dagen i dag, så får i morgen komme da. Og det var det som ble konklusjonen: En dag klarer jeg! :)

Så stod jeg opp å tok meg en økt på mølla. Rart hvordan litt positiv tankegang hjelper! :D;):)

Endret av jojomamma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

En god del utskeielser i går med diverse festligheter... Så om jeg unngår oppgang denne uka så skal jeg jammen være fornøyd! Har jo noen dager igjen på å gjøre litt opp for meg! ;)

Men det har vært en fin helg da! Jeg har kost meg! Skal jo være varig endring det her, så det er jo egentlig greit så lenge jeg henter meg raskt inn! ðŸ‘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

83,9 og opp 0,4. Har ikke gjort en god jobb på å stramme inn etter helga. Har ikke skeie sånn ut, men spist litt for mye flere dager. Har vært ned i 83-84 kg flere ganger, for så å begynne å legge på meg igjen. Skjønner ikke hvorfor det blir sånn... Men det er ikke tvil om at jeg må sette inn ett ekstra gir nå! Har ført lite siste uka og, så det skal jeg iallefall skjerpe meg på. Og mer trim!

Litt motløs nå, men jeg skal jobbe meg gjennom det!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er dyktig, jojomamma! Det går jevnt og trutt nedover med vekten, og det er det som teller. :) Du reflekterer over det som skjer, både med vekten og - ikke minst – med følelsene, og du møter det med kunnskap og klokskap. For livsstilsendring og vektreduksjon handler jo ikke bare om å gå ned i vekt, men like mye om hva som skjer «mellom ørene». Så jeg synes det er fint å se at du greier å kose deg i festlig lag, og at du tar en dag i gangen når du føler motløsheten komme sigende. Vi møter vel den alle sammen innimellom. Det viktigste er at vi greier å møte den, kjenne på følelsen, og så la den passere, brette opp ermene og gå løs på livet igjen. Det er jo slik hverdagen er, litt opp og litt ned, og så litt opp igjen. :D

 

Stå på, jojomamma, klapp på skulderen, og Heia, heia! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...