Gå til innhold

3 måneder til jul


Meline
 Share

Anbefalte innlegg

I dag er det 3 måneder til julaften! Jeg er klar for å sette meg et julemål og jobbe hardt disse tre månedene for å nå målet mitt.

 

Er det flere som blir med?

 

Onsdag 24. desember er om akkurat 13 uker. Vekta mi er nå 71,6 kg, og jeg håper jeg skal klare å gå ned 6,5 kg i løpet av disse ukene, så mitt julemål er 65 kg.

 

 

Veien mot julemålet (65 kg)

Startvekt 24/9: 71,6 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg blir gjerne med jeg :)/> Har gått ned 7-8 kilo her på nettkurs tidligere, men de har dessverre sneket seg på igjen i løpet av et par år. Startet i dag morges igjen med å registrere og veie maten min. Har trent mye og lite opp og ned de siste åra, men har nå et bein som setter en stopper for de helt store utskeielsene frem til jul hva det hgjelder trening. Så da får jeg gå ned ved hjelp av maten og noen gåturer. Kan jo løfte litt vekter også, men så var det den motivasjonen for det da :/ Vel, jeg skal få veid og målt meg i løpet av helgen. Blir bortreist frem til søndag, så vi får snakkes igjen da. Målet mitt er 6 kg ned før jul. Tror jeg veier rundtomkring 63 :o/> God helg ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du blir med, Luciano!

 

Jeg har også gått ned i vekt tidligere, men av ulike årsaker har noen kg sneket seg på igjen. Utgangspunktet var heldigvis lavere denne gangen enn det har vært før, så jeg har ikke like lang vei ned nå.

 

Siden vi har gått ned før så vet vi jo at dette klarer vi, og det er jo en god motivasjon! :)

 

Så synd med beinet ditt. Det blir straks litt vanskeligere når man ikke får til å trene som man har lyst til. Det er heldigvis mye hjelp i bare det å komme seg ut og røre seg.

 

Lykke til med veiing og måling, og så snakkes vi over helga! :)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg blir med gjerne :) Har akkutat for to dager siden startet på grete roede kurs og håper på mirakel.

 

Må følge meny 2, og kan ikke forstå at jeg skal spise såååååå mye mat og fortsatt gå ned i vekt 😨😨

 

Start vekten min er 77,2 kg på 161cm og målet er 57 kg. Før graviditet veide jeg 52-54kg og vil ned under 60. Dersom jeg går ned til 65 kg til Jul blir jeg overlykkelig.

 

Er i gang med trening, og motivasjonen er på plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, asra! Så trivelig at du blir med i tråden! :D

 

Lykke til med kurset! Det blir nok spennende.

 

Det kommer veldig an på hva man spiser, men ja, det kan virke som veldig mye mat! Er det vanskelig å komme opp i riktig mengde kalorier kan det rettes opp med noen enkle grep. Bruker man f.eks. mye lettprodukter til pålegg kan man bytte til vanlig i stedet. Spiser man nøtter hver dag, som anbefalt (med mindre man er allergisk, selvfølgelig)får man en del kalorier der. Du lærer nok raskt!

 

Hvilken trening er det du holder på med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Heisann, kan jeg også bli med? jeg er 1,62 høy og vekta 82,9 men har menstruasjon så er oppblåst så er nok litt vann, håper på å veie rundt 75 til jul ihvertfall

 

vil ned til rundt 60 kg, har sped benbygning men havner jeg under 60 så ser jeg anorektisk ut, så holder nok med å ned til 60 :)

 

Har egentlig veiedag på kurset onsdager, men ble ikke kurs denne uken, men legger inn ny vekt på onsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kan jeg også bli med? Julemålet mitt er også 65kg, går enn så lenge på kurs men har bare 3 uker igjen dessverre. De kunne nok med fordel vart litt lengre disse kursene, mulig jeg hiver meg på et drop in kurs for å holde fokus litt til. Fint å ha noen å stå til rette for:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen pastill :)/> regner med u får være med her ja :)/> kurset mitt er ferdig 15 oktober, men jeg skal fortsette med kurs til jeg har nådd målet mitt også blir det hold vekten kurs :)/>

 

 

Jeg tror den eneste muligheten jeg har er å gå på drop in også kommer det nytt standarkurs til våren igjen. Hvis vi er mange nok som vil fortsette så håper jeg ho setter opp nytt standar kurs med en gang.

 

Jeg har blitt flinkere til å være aktiv og spise mere grønnsaker, så har klart noe hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått veid og målt meg. Mandag er min veiedag, så jeg får prøve å holde meg unna vekta frem til neste mandag. De dagene jeg ikke skal noe spesielt, så klarer jeg stort sett å spise riktig, få veid og lagt inn hva jeg spiser. Men straks det er litt utenom det vanlige, sliter jeg med å si nei takk til kaker og snop. NÅ skal jeg klare det!! Lå på 1500 kalorier sist jeg var med her, men da trente jeg en del. Siden det er liten aktivitet til benet blir bra, tror jeg at jeg går ned til 1200 kalorier. Utfordringen da er å få fordelt kaloriene ut på 3 måltider og 2 mellommåltider. Jeg må spise lite og ofte for å ta av har erfaringer vist. Har kjøpt inn en del dobbel 0 yoghurt og knekkebrød. Det er nok på middagene jeg sprekker. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres fornuftig ut med 1200 kcal, Luciano. :) Velger du riktige matvarer går det fint å fordele det utover dagen, slik du har behov for.

 

Det er vanskelig når det dukker opp fristelser. Jeg pleier å fokusere på veiedagen som snart kommer, og hvor skuffet jeg kommer til å bli om jeg ikke kan rapportere om nedgang.

 

Spis rent kjøtt, mye grønnsaker og lite av kaloritett tilbehør til middagene. Da blir du god og mett uten å spise for mange kalorier. Hva om du ordner deg 5-7 middagsoppskrifter med riktig kalorimengde som du varierer mellom en stund, og så øker på med flere når du begynner å få til mengdene? I underforumet med oppskrifter har jeg lagt ut oppskrift på det som for tiden er min favorittmiddag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått ei uke og det er tid for første rapportering! Jeg har egentlig veiedag på mandag, men er slik at jeg blir fokusert og motivert av å snikveie, så jeg går på vekta onsdagsmorgener også.

 

Jeg er kjempefornøyd med resultatet denne uka! Nå er det 5,5 kg igjen ned til målet, og det burde jeg klare i løpet av de 12 ukene som gjenstår.

 

Spent på oppdateringer fra dere andre! Hvilken dag dere har veiing og rapporterer er selvfølgelig helt opp til dere! :)

 

 

Veien mot julemålet (65 kg)

24/09: 71,6 kg (Start)

01/10: 70,5 kg (-1,1 kg)

Samlet nedgang: -1,1 kg

Gjenstår: 5,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott Meline. Dette kommer du til å klare :D Snikveier meg litt innimellom jeg også, nesten hver dag. Prøver å slutte med det, men det er jo faktisk som du sier at det motiverer for videre jobbing med vekta. I dag har jeg bursdag, så jeg skal unna meg litt ekstra i dag, men prøve å ikke ta helt av :blink: Jeg simpelthen bare eeeelsker kaker :P Håper alle sammen får en flott høstdag :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest suketten

I dag er det 3 måneder til julaften! Jeg er klar for å sette meg et julemål og jobbe hardt disse tre månedene for å nå målet mitt.

 

Er det flere som blir med?

 

Onsdag 24. desember er om akkurat 13 uker. Vekta mi er nå 71,6 kg, og jeg håper jeg skal klare å gå ned 6,5 kg i løpet av disse ukene, så mitt julemål er 65 kg.

 

 

Veien mot julemålet (65 kg)

Startvekt 24/9: 71,6 kg

 

 

JAAAA! Jeg vil være med! Starter på kurs i dag. Veier 84 og bør gå ned til hvertfall 70. Hvor mye før jul...? Tja... Men jeg trenger motivasjon så dette er bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, suketten! Kjempemoro at så mange blir med! :)

 

Konkret mål eller ikke, du har jo uansett tenkt å gå ned i vekt, og det er jo et bra mål i seg selv. Det er sikkert lurt å se an hvordan det går de første ukene. Om målet man setter seg er for høyt i forhold til vektnedgangen man klarer er det lett å miste motivasjonen.

 

Lykke til på kurs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det nydelig vær her, men i går regnet det jevnt. Liker vel best finværet, men jammen er det koselig inne med tente lys og gode venner når det regner og blåser ute. Takk for gratulasjoner Meline :D Det ble nok brukt kosemerker for noen uker fremover :blink: men jeg kuttet ut en del kalorier tidligere på dagen, så etter en snikveiing i dag morges var det samme som dagen før, puh... Vel i dag er det på'n igjen med friskt mot. Drar på høstferie til fjells frem til midten av neste uke, så det blir stille fra min kant. Vanskelig å veie og registrere når man er borte, men jeg har med meg øyemålet. Etter x-antall registreringer, vet man ca hva man kan spse av de vanlige matvarene, ikke sant :rolleyes: Ha noen fine høstdager, kom dere ut på tur, og lykke til på kurs suketten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,vil veldig gjerne være med i denne tråden😄var flink i vår og gikk ned 5-6 kg fikk beskjed av legen at kolestrolet var lit høyt,så da tok jeg grep å forandret på kostholdet og begynte å trene,og jeg fikk resultater av det😃så kom sommeren og jeg sklei litt ut og har lakt på meg ett par kg,det er jo ikke så mye men du verden å vanskelig å få det av,,i høst skulle jeg trene regelmessig både styrke og kondisjon men har vært på trening en gang,hadde så dårlig kondis at jeg ble helt skjelven trente på stepp benk,noe som er veldig gøy😄så har det bært en del bursdager og klubbkvelder osv😃men nå er det stopp😄skal i børsdag i kveld men skal ta meg sammen for det,,jeg er 44 år og vekta stoppet i dag på 74.8 kg😞målet mitt til jul er 67-68 kg,det vil jeg klare😃blir veldig inspert av dere alle sammen er jo stadig innom å leser her😄ønsker dere alle en fin helg😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, har visst brukt opp kosemerkene for et helt år. Vi har hatt høstferie denne uken å ungene har bestemt menyen disse dagene, det har blitt mye pizza kan man si. Er liksom ikke det samme når jeg ikke lager den selv, jeg har masse grønnsaker i tillegg til karbonadedeig. Har ikke turt å gå vekta men er klar for å ta meg selv i nakken til uka å bare kjøre full skjerpings. Jeg er så altfor flink til å gå på sånne smeller så må virkelig få gjort noe med det, men er lettere når jeg er hjemme alene med kidsa mannen er altfor flink til å finne frem godis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i tråden, cebba! Du har gått ned før, så da vet du at du klarer det igjen! :)

 

Så kjedelig med en sånn smell, Pastill. Klart det er vanskelig når mannen din ikke spiser som deg og han setter fram ting som frister. Mannen min kan spise hva han vil uten å gå opp i vekt, så det kjenner jeg godt til. Han kan gå ned 5 kg i løpet av en juleferie fordi han ikke trener.

 

Vi er på høstferie nå. Jeg drakk to glass hvitvin i kveld, men potetgullposen ble sendt fint forbi meg. Det har vært en travel dag og færre måltid enn jeg skulle hatt, så kalorimessig sett utgjør de glassene ingenting.

 

Ønsker dere alle en fin lørdag! Jeg skal være flink hele dagen og unne meg en sjokolade til kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i tråden, cebba! Du har gått ned før, så da vet du at du klarer det igjen! :)/>

 

Så kjedelig med en sånn smell, Pastill. Klart det er vanskelig når mannen din ikke spiser som deg og han setter fram ting som frister. Mannen min kan spise hva han vil uten å gå opp i vekt, så det kjenner jeg godt til. Han kan gå ned 5 kg i løpet av en juleferie fordi han ikke trener.

 

Vi er på høstferie nå. Jeg drakk to glass hvitvin i kveld, men potetgullposen ble sendt fint forbi meg. Det har vært en travel dag og færre måltid enn jeg skulle hatt, så kalorimessig sett utgjør de glassene ingenting.

 

Ønsker dere alle en fin lørdag! Jeg skal være flink hele dagen og unne meg en sjokolade til kvelden.

 

 

Urk ja det er et styr, men satser på at det blir bra nå når han reiser bort en stund. Jeg har i tillegg meldt meg på dytt så må gå masse skritt så det hjelper godt mtp aktivitetsnivået, er så mye flinkere til å velge beina istedefor bilen så det er jeg fornøyde med.

 

Årh 5 kg ned i juleferien hadde gjordt seg ja, pleier også gå ned når jeg ikke trener en periode ellers står jeg stort sett dønn stille altså. Skal ta straight and shine behandling i håret på mandag så da kan ikke bli svett i hode før fredagen så får nøye meg med lette spaserturer disse dagene. Men litt bevegelse er bedre enn ingenting tenker jeg, går nok så fint så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere alle sammen? Håper det går bra med dere og at dere kan rapportere om nedgang!

 

Jeg har gått ned nesten 2 kg siden tråden ble startet og er kjempefornøyd. Skriver inn morgendagens vekt allerede nå. Jeg er på ferie og har ikke med vekta mi, så jeg veide meg før vi reiste. Spent på hva vekta viser når jeg kommer hjem fra ferien.

 

Veien mot julemålet (65 kg/-6,6 kg)

START: 24/9: 71,6 kg

Uke 1: 1/10: 70,5 kg (-1,1 kg)

Uke 2: 8/10: 69,7 (-0,8 kg)

Samlet nedgang: 1,9 kg

Gjenstår: 11 uker/4,7 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda ei uke har gått, og i dag er det 10 uker igjen til julaften, dere!

 

Jeg er kjempefornøyd med at jeg klarte å gå ned 600 g i høstferien. Nå er det hverdag og jeg er tilbake til det vanlige kostholdet. Det kjennes godt for kroppen. Denne helga er det venninnetreff, så det blir et lite kakestykke på fredagskvelden og vi skal ut å spise på lørdag. Det betyr at jeg må være ekstra flink nå i hverdagene.

 

Håper på rapporter fra noen av dere andre også! :)

 

 

Veien mot julemålet (65 kg/-6,6 kg)

START: 24/09: 71,6 kg

Uke 1: 01/10: 70,5 kg (-1,1 kg)

Uke 2: 08/10: 69,7 kg (-0,8 kg)

Uke 3: 15/10: 69,1 kg (-0,6 kg)

Samlet nedgang: 2,5 kg

Gjenstår: 10 uker/4,1 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...