Gå til innhold

Jeg vil, jeg kan, jeg SKAL �


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest nueva vida

Rart dette med motivasjon!

Man vil så inderlig klare detteher, man vet hvorfor man ønsker det og hvorfor det er viktig. Man drømmer om dagen man er i mål, man drømmer om veien underveis. Men likevel så stopper det opp innimellom. Det er veldig deprimerende og man blir demotivert. Jeg tror man fort kan bli demotivert hvis man ikke når et delmål, hvis man går på en smell, hvis man ikke klarer alle treningsøktene man i utgangspunktet hadde sett for seg. Da kommer de selvdestruktive tankene, og påvirker kroppen i negativ form. Man skal endre tankemønsker og levemåte, det krevs enormt med vilje og innsats. Kanskje oppstår det noe som gjør at man mister fokus, da er det vanskelig komme på rett spor. Det trenger ikke være store, alvorlige ting, men disse små hverdagstingene som skipler litt det nye mønsteret man så iherdig prøver å venne kroppen på. Som meg; jeg slet veldig nå under oppussing. Hverdagen ble litt mer kaotisk, matrutinene ble endret. Da ble det vanskelig holde fokuset oppe. Jeg var heldig, gikk likevel ned (â“â“â“â“)

Nå sliter jeg litt med å finne igjen rytmen, og kjenner det tar litt energi. Men motivasjonen er der. Kanskje fordi jeg klarte høstferiedelmålet mitt, og er på tur til å klare oktoberdelmålet? Kanskje fordi jeg kjenner kroppen er litt bedre etter bare 3,8 kilos tap? Kanskje fordi jeg bare rett og slett VIL skikkelig denne gangen? Eller kanskje fordi at nå er det rett tidspunkt?

Jeg vet ikke! Poenget mitt er uansett at det er veldig mange puslespillbiter som skal på plass, og strever man med et par er det umulig å få til hele bildet. Man må selv finne ut av hvilke biter det er, og hvordan man skal løse det.

Kanskje er løsningen et par ukers ferie fra denne tenkingen, gi seg selv litt tid på å nullstille seg!

 

Syns du er oppe på et ukristelig tidspunkt...😳 ha en fin dag på jobb!

Håper influensa eller forkjølelsen slipper taket!

 

Nå er huset på stell igjen, etter mandagens rydding og gårsdagens vask. Nå er skuldrene senket, og jeg kan fokusere på andre ting. Kjenner jeg er litt sliten, men det blir man kanskje etter slike ting? Mye fysisk arbeid, og ikke minst mye tenking og logistikk!

 

I ettermiddag blir det gåtur, og jeg gleder meg! Kanskje blir det litt jogging også. Kommer an på om jeg blir alene på turen, eller en venninne blir med. Liker ikke jogge sammen med noen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Sliten i dag, regn og surt ute... Da var treningsavtalen gull verdðŸƒ

 

"Du angrer aldri på en treningsøkt"

 

Stemmer det! Angrer ikke her jeg ditter med en tekopp og ferske rundstykker bakt i dag😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Kan jeg også få være med?

 

Jeg er relativt ny på dette forumet, så jeg trenger noen å jobbe sammen med, få motivasjon av, og forhåpentligvis gi litt tilbake:)

 

Jeg har slanket med i snart 2 måneder nå, og har slanket meg 7 kilo. Nå er jeg 90 kilo, og skal, som trådstarter, ned til minst 70 blank til sommeren.

 

7 down, 20 to go;)

 

Jeg har veiedag på tirsdager.

 

(og hvordan klarer dere å få til de spenstige figurene nederst når dere kommenterer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann, Baaah, og velkommen hit!

Det er flott at du vil være med. Fin nedgang på 2 mndðŸ‘

 

Det er en lang vei, men med vilje, pågangsmot og hodet på rett plass klarer vi detâ•â•â•

 

Jeg gleder meg til å klmme under 90, da er det under 20 kilo til mål. Det er en milepæl!

Håper 89-ett-eller-annet kommer mandag!

 

Hva er opplegget ditt? Mat, godis, trening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, Baaah, og velkommen hit!

Det er flott at du vil være med. Fin nedgang på 2 mndðŸ‘

 

Det er en lang vei, men med vilje, pågangsmot og hodet på rett plass klarer vi detâ•â•â•

 

Jeg gleder meg til å klmme under 90, da er det under 20 kilo til mål. Det er en milepæl!

Håper 89-ett-eller-annet kommer mandag!

 

Hva er opplegget ditt? Mat, godis, trening...

 

 

Takk for svar:)

 

Det kan virke som om vi er omtrent nøyaktig på samme stillet. Jeg har sett fram til 8-tallet først siden slutten av august nå, og når jeg veide meg tidlig i dag (selv om jeg egentlig kun skal veie meg på tirsdager), så så jeg for første gang 89.7 lyse mot meg;)

 

Greia mi er at jeg går på G-R kurs akkurat nå, jeg har akkurat startet på kurs nr. 2, så jeg har planer om å gå ned minst 6 kilo til før jul. Etter jul får jeg vurdere om jeg skal starte med slanking på egenhånd, eller om jeg skal ta et 3. kurs. Jeg prøver å holde meg til 12-1300 kcal daglig, men er ingen nazi.

Det blir lite trimming, dessverre, men skal bli flinkere til det også etter hvert.

 

Går du også på kurs, eller er du flink på egenhånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Så flott!!!!

Kurs er helt klart en fordel, men jeg har dssverre ikke mulighet til det. Her jeg bor er det ikke kurs på nærmere 15 mils avstand, så det går ikke. Jeg har gått på kurs for mange år siden, den gang det var her i distriktet, og hadde godt utbytte av det. Så prøvde jeg nettkurs noen år senere, noe jeg ikke syns fungerte på samme måte. Det var nok oppmøte og fellesskapet på kurskveldene som var det viktigste for meg. Så nå driver jeg altså på egenhånd. Har bøkene i to ulike eksemplarer, og kan mye om konseptet. Jeg liker GR veldig godt, fordi det er så forenlig med det livet jeg vil leve.

Jeg veier foreløbig ikke mat, men tar det på magefølelsen og magemålet! D

Det har foreløbig godt bra, siden jeg startet (på nytt) i september.

Jeg er en gammel traver som har slitt mye med å få med hodet. Nå føler jeg det spiller på lag, selv om det fortsatt tar mye energi og fokus å endre levemåte og vaner.

Saken er at jeg syns det er gøy, når jeg er i god driv. Jeg liker følelsen det gir meg. En følelse av mestring og kontroll, som gir meg mye energi og glede! Det er det som er drivkraften!

 

Trening syns jeg også er gøy, og det er så deilig etterpå. Har en målsetting på 3 økter i uka! Det har jeg stort sett klart. Denne uka har jeg 2 økter, og tenker at den siste bør komme i boks ila helgen!

Har nettopp gjennomført en hard kettlebelløkt mens barna så kvelds-tv og mannen jobbet litt med siste oppussing-rest💪😊

 

Så deilig å se 8⃣9⃣🎉 Krysser fingre for at det holder seg til tirsdagens veiing!

Jeg håper også veldig at jeg mandag kan si farvel til 90-og-noe en gang for alle. Er så himla lei det tallet!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hoppla hei

 

Riktig god mandag morgen!

 

Innveiing i dag, og vekten viste 200 gram ned. Selvfølgelig litt i minste laget, men jeg vet grunnen. For mye småspising av usunnheter. Så enkelt! Da dveler vi ikke mer med det! Ny uke, nye muligheter!

Jeg har satt hodet på plass, og det er fult innerforstått med hvordan vi gjør dette fra NÅ!!!!

 

Vekten var 90,1 i dag. Målet til neste mandag er 89. Og det skal jeg jommenmeg nå!!

Det er så moro å nå målene sine, så det tenker jeg er verd en innsats!

 

Ellers har uka vært fin. Har fått til 4 treningsøkter, og det er deilig!!

 

Hvordan er det med dere andre?

 

Vet at minskern har mistet bittelitt ogsåðŸ‘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallois, ukas første dag er på hell - og de fleste måltider er fortært..Så langt, så greit :) Lite gåing og aktivitet i dag også, men mulighetene er fortsatt til stede :P Tror jeg forresten må egne min aktivitet til kjøkkentjeneste...litt av hvert som må produseres der i kveld, vet jeg !

Gratulerer med fortsatt nedgang, nueva vida! Små bekker små gjør en stor å, er det noe som heter - og det tror jeg vi skal ha som motto nå, jf dagens veieresultat ;)

Ha en fortreffelig kveld, nye og gamle trådskrivere !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da var det min tur, og vekten viste 700 ned, og nytt tall!

89.6 er dagens nummer, og da er det bare å ta fatt på en ny etappe og enda et nytt delmål.

 

No setter jeg fokuset på å oppnå 85 kg før desember begynner.

Håper jeg klarer det.

Fatt mot dere andre også! :)/>/>/> En uke av gangen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Så flott, BaaahðŸ‘ðŸ‘

Så deilig med nådd delmål, og godt å runde en tier. Det drømmer jeg også om til mandag. Oktobermålet mitt var å nå 89 ila oktober, så da gjenstår det å se om det går da!!

Nytt delmål, ja! Bare brette opp armene da, Baaah! Det klarer du. Hvis du vil😊

 

Man klarer det man vil, tenker jeg. Innenfor rimelighetens grenser, selvfølgelig! Det handler også mye om å tro på det selv. Har man troa, er mye gjort!

 

Det er jo unektelig veldig moro å få til detteher. Kjenne at man holder seg til avtalen, at man har en plan å følge den. En klok mann sa en gang til meg. "Vektreduksjon er veldig enkelt. Make a plan, and stick to it". Det er vel litt sånn det er?

Det er så moro å gjennomføre en treningstur. Jeg fikk meg en fin tur i gårkveld, på kanten av komfortsonen. Det var stummende mørkt i skogen. Ikke et lys, bortsett fra min hodelykt. Gamle, skumle hus midt i skodden og regnet. Litt skummelt...🌚

 

Ønsker dere en fortsatt finfin dag, og uke!

Vi tastes😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott, BaaahðŸ‘ðŸ‘

Så deilig med nådd delmål, og godt å runde en tier. Det drømmer jeg også om til mandag. Oktobermålet mitt var å nå 89 ila oktober, så da gjenstår det å se om det går da!!

Nytt delmål, ja! Bare brette opp armene da, Baaah! Det klarer du. Hvis du vil😊

 

Man klarer det man vil, tenker jeg. Innenfor rimelighetens grenser, selvfølgelig! Det handler også mye om å tro på det selv. Har man troa, er mye gjort!

 

Det er jo unektelig veldig moro å få til detteher. Kjenne at man holder seg til avtalen, at man har en plan å følge den. En klok mann sa en gang til meg. "Vektreduksjon er veldig enkelt. Make a plan, and stick to it". Det er vel litt sånn det er?

Det er så moro å gjennomføre en treningstur. Jeg fikk meg en fin tur i gårkveld, på kanten av komfortsonen. Det var stummende mørkt i skogen. Ikke et lys, bortsett fra min hodelykt. Gamle, skumle hus midt i skodden og regnet. Litt skummelt...🌚

 

Ønsker dere en fortsatt finfin dag, og uke!

 

 

Vi tastes😊

 

 

Det positive med en skummel gåtur i skogen om kvelden, er at man sannsynligvis holder oppe farta;)

 

Ha ei fin uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Her går dagene i ett, og jeg syns det går veldig bra!

Holder meg til sunn mat igjen denne uken, og har ikke noe sug. Sitter liksom litt i hodet igjen, at det er lørdag jeg skal kose meg.

Jeg har fått såååå sug etter nøtter. Nøytrale nøtteblandinger med tørket frukt. Det er så godt! Vet at her er det mye kcal, men vet også at nøttene innehoder mye sunt fett og næringsstoffer. Så lenge det ikke tar helt av, kan jeg vel nyte et par never om dagen!

 

Noen treningsøkt ble det ikke i går. Tiden strakk rett og slett ikke til. Noen ganger gjør den ikke det. Og da må man bare sortere, og prioritere det man må, og det som er mest rett.

Jeg håper på å få til en treningstur i kveld!

 

Jeg har smugveid i dag....😠det er noe jeg prøver å unngå, fordi det er så usikkert. Men holder jeg stø kurs gjennom helgen, ser det ut som oktobermålet om 89 kan nåes😉

Men de vanskeligste dagene er igjen, så det gjelder iallefall å holde tungen rett i munnen. Det er så gøy å nå disse delmålene. Det motsatte er bare deprimerende og demotiverende, så det må jeg prøve å unngå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, damer.

 

Da er jeg endelig tilbake. Har vært bortreist noen dager, og da jeg kom hjem fikk jeg problemer med GR. (GRRRRRR :angry: ) Jeg fikk til å logge meg inn, men ikke å registrere hverken mat eller mosjon, eller svare på Forum. Skikkelig frustrerende. Jeg kjenner at jeg foreløpig er "avhengig" av å registrere. Det motiverer meg, men det som er verre er at foreløpig har jeg en tendens til å gli ut i kaloriinntak når ikke registreringen holder meg i ørene. Går ut fra at det kommer seg etter hvert. Andre har jo klart det. ;)

 

Men selv om jeg ikke har fått skrevet noe har jeg jo lest, og fulgt med her inne. Og jeg er imponert over folks ståpåvilje. Det er masse flotte damer her inne, gitt!

 

Jeg har vært i 60-årsfeiring siden sist. Flott selskap, mange hyggelige mennesker, taler og sanger, og et rikholdig koldtbord, med mye godt av ymse slag. Både for oss som passer vekten, og for andre. :) Og et kakebord av en annen verden. Der sto fristelsene i kø, bokstavelig talt! Vel, jeg unnet meg å smake på flere av kakene, små, smale stykker, og nøt dem med god samvittighet. :)

 

En av gjestene var en dame jeg kjenner ganske perifert. Hun har tatt av maaaange kilo, og er blitt slank og fin. Jeg overhørte et hjertesukk fra henne da hun sto foran kakebordet: "av og til lurer jeg på om det er verd alle forsakelsene". Det minnet meg på at jeg hadde slike tanker selv for en tid tilbake. Så kom jeg hjem, og leste dine betraktninger den 20, nueva vida, om hva vi har forsaket i mange år, og hva vi får. Det er så sant det du skrev der, og jeg er så enig! Skulle ønske riktig mange her på Forum er innom denne tråden og leser det! Det hjelper på tankemønster og motivasjon å lese andres betraktninger, få noen nye "inputs", og så gå videre med nytt mot når man føler at det butter imot.

 

Så vi står på videre, med sunnere mat og mere bevegelse. :D Og nå er det tid for middag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Happy friday and halloween...wooHoo..👽🎃💀👻

 

Da er du på plass, famol! Så bra :D

Fint at du har kost deg på tur og lag. Det fortjener vi innimellom, men nå er det tilbake til hverdag!

 

Så fint at du fant motivasjon i pep-talken min!

Jeg må liksom prate meg selv opp noen ganger, og finne frem fokuset og motivasjonen. Da er det fint å skrive det her inne!

 

Hos meg de siste ukene, har det også skjedd en mental endring.

Det henger vel sammen med mestringen over å klare, og det bygger selvfølelsen. Og det tenker jeg er veldig viktig. En kjempe gevinst helsemessig å se på seg selv med positive øyne. Jeg har vært en mester i å snakke ned meg selv, det er det slutt på. Fordi jeg er fantastisk!!!

Uansett; det jeg skulle si var at vi klarer det vi vil. Så enkelt tror jeg vi er skrudd sammen. (Innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig, men det skjønte dere vel....)

Det er tankene våre som styrer oss, og følelsene. Er tankene og følelsene negative, blir væremåten vår og handlingene våre også negative. Derfor handler denne livsstilsendringen hovedsakelig om å endre tankene sine. Tenke positivt. Gjør vi det, forsaker vi ikke noe, men vi VINNER!!!

 

glede Mestring Lykke Positivitet Tru på seg selv Motivasjon

 

I går fikk jeg til en god gåtur sammen med min kjære! Det var kaldt, så vi gikk fort. Hadde ikke helt fått med oss graderene.....😂

Og Lauritzen har rett; man angrer aldri på en treningsøktâ—ï¸â—ï¸â—ï¸â—ï¸

 

I dag er det husarbeid for tur. Kanskje blir det noen swing med kettlebellkula!?!

 

Ønsker alle en riktig fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

NEI

 

ðŸŸðŸ”ðŸ•ðŸ»ðŸ¢ðŸ·ðŸ¹ðŸ¸ðŸ§ðŸŽ‚ðŸ°ðŸªðŸ©ðŸ­ðŸ¬ðŸ«ðŸ¡

 

JA

 

ðŸ“ðŸŒðŸŠðŸ ðŸ‘ðŸ†ðŸ’ðŸ‡ðŸðŸðŸŒ½ðŸ‰ðŸ‡ðŸ’ðŸŽðŸðŸŠðŸ‘ðŸˆ

 

Ikke for mye av nei, da damer, men bare litt!!! Spe på med ja!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Juhuu...

 

En hard styrkeøkt gjennomført💪ðŸ™ðŸ‘

 

Kettlebell er en effektiv treningsmetode. Får trent mye av kroppen på veldig lite tid! Etter noen økter, kjenner jeg meg allerede sterkere! Og det er moro å kjenne fremgang!

 

Farsdag i morgen, og sjokoladekake i ovnen.....🙈

Har bedd på oss besøk, og kake er bakt så liten som mulig, så da blir det minst mulig sukker, fett og kcal på oss!!

 

Ønsker alle en fin lørdagskveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, En litt grå søndag utenfor vinduet i dag...Mon tro om det kan bli en liten luftetur etter noen timer på jobb først.. Det er egentlig helt nødvendig, for helgens selskapeligheter medførte litt mer potetgull/peanøtter/vin, enn det som godt er... Veldig opplysende (og skremmende) å lese hva det gir av kalorier ( har registrert sånn ca inntak) - nesten hele dagsbehovet ble fylt opp av snop !! Vel, det får jeg ikke gjort om, men dagen i dag og de kommende dager kan jeg nullstille og møte med blanke ark :rolleyes:

Så fint at du er tilbake på GR, fa-mol! Vi står på videre, med påfyll av ny motivasjon. Det vil sikkert gi resultater :D

Baaah - gratulerer med flott nedgang ! Da er vi to som har mål om 85 innen utgangen av november !

Nueva vita: Du er jo helt rå med kettleball treningen ! Blir nysgjerrig på hva dette er !

Da er det veiedag i morgen...spent på det !

Ha en flott søndag ( og farsdagsfeiring) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

http://no.images.search.yahoo.com/images/view;_ylt=Az_6xdgzJ1ZUHWYAuw4tNAx.;_ylu=X3oDMTIyaDczZW9zBHNlYwNzcgRzbGsDaW1nBG9pZANkMTUzOTVjZGYzODFkYzBiN2IzZDVlODYxMDNhZjVlMARncG9zAzUEaXQDYmluZw--?back=http%3A%2F%2Fno.images.search.yahoo.com%2Fsearch%2Fimages%3Fp%3Dkettlebell%26fr%3Diphone%26fr2%3Dpiv-web%26tab%3Dorganic%26ri%3D5&w=367&h=400&imgurl=kettlebellexerciseshq.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2011%2F08%2Fkettlebell.gif&rurl=http%3A%2F%2Fkettlebellexerciseshq.com%2F&size=63.5KB&name=+%3Cb%3EKettlebell%3C%2Fb%3E+Workout%2C+Training+%26amp%3B&p=kettlebell&oid=d15395cdf381dc0b7b3d5e86103af5e0&fr2=piv-web&fr=iphone&tt=+%3Cb%3EKettlebell%3C%2Fb%3E+Workout%2C+Training+%26amp%3B&b=0&ni=21&no=5&ts=&tab=organic&sigr=111p93tfr&sigb=1333j49ot&sigi=1235qd9ne&sigt=11a573rpp&sign=11a573rpp&.crumb=w5EMZlbAYwL&fr=iphone&fr2=piv-web

 

Dette er en kettlbellvekt. Varierer i kilo. Min er 8. Kan gjøre mange ulike øvelser. Det fine er at en øvelse trener mange ulike muskler. Gikk på kurs for noen år tilbake, så jeg har lært mange øvelser, og ikke minst teknikk. Det er viktig, for kula blir mange ganger tyngre med fart. Hardt, men effektivt😊

 

Farsdag er visst neste uke...hehe...😂 jaja, kaka var god😉

 

Har en treningsøkt i dag også. Jogging og gåing. TilfredsðŸ‘

 

Ikke alt som går etter planen, minskern. Men da begynner vi på nytt!!

 

Spennende i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld, damer.

 

Nueva vida, jeg måtte google da du skrev om kettlebell, jeg hadde ikke peiling på hva det var. Men det ser sannelig effektivt ut. :)

 

Slik trening er ikke til å tenke på for meg, ennå. Jeg har i lengre tid slitt med sterke smerter i en skulder, så ille at det vanskeliggjorde absolutt alle dagliglivets funksjoner. Ting som vi tar for gitt, som å dusje, vaske hår, kle av og på seg, ble faktisk ganske vanskelig. Kom meg omsider til lege, som diagnostiserte frozen shoulder, og sendte meg til fysioterapi. Der ble det først flere uker med bare massasje og lette bevegelser styrt av henne, før jeg fikk lov til å begynne lett trening på apparat. Så sto jeg der da, og trakk i en snor med 1/2 kilos vekt i enden. Gjett om jeg følte meg sprek! :( Men jeg har etter hvert avansert, så nå er det 4 kilo jeg står og drar på. Så det monner da. Og faktisk er skulderen blitt bedre. Langt fra bra ennå, men det går rett vei. :D

 

Minsker'n, jeg kjenner til sjokket ved å se hvor mange kalorier det faktisk er i potetgull, peanøtter og vin! Det har skremt meg, flere ganger... :( ... skal man da aldri lære? ;) Men det nytter ikke å bli fullstendig avholds fra alt, det gjelder heller å forsøke å begrense hvor mye man forsyner seg med. Og det å ta ett potetgullflak i gangen, ta små biter, og virkelig kjenne etter hvor sprøtt det er, og hvor godt det smaker, er faktisk en liten nytelse i seg selv.

 

Baaah, jeg har også 85 som neste delmål. Når det er nådd skal jeg prøve noen av de buksene jeg har lagt til side fordi de hadde "krympet". Fukt i klesskapet er noe skitt, du. ;)

 

Jeg har nettopp hatt en god tur ute, gått meg svett og varm, og er nettopp kommet ut av dusjen. I kveld prøvde jeg meg på litt jogging!!! Det har jeg ikke gjort siden jeg var tenåring - og det er lenge siden det. En liten strekning der jeg går er uten gatebelysning, og der jogget jeg. Det ble 250 skritt, lengre var det ikke mørkt. Men da jeg skulle snu og jogge tilbake kom det noen med hund, så da gikk jeg heller videre. Å jogge mens andre ser meg - nei, det sitter for langt inne!

 

I morgen starter en ny uke, og vi fortsetter vår vei mot en lettere, sunnere og sprekere hverdag. Men nå skal jeg nyte en stor kopp god te!

 

Stå på, damer. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

������������������������������������������������������������

Alll eder og galleâ—ï¸â—ï¸â—ï¸â—ï¸â—ï¸â—ï¸

 

Opp 400 gram, og nådde ikke oktobermålet mitt om 89 kilo! Syns ikke det er spesielt moro, men skal ikke tillate meg at det tar fra meg motivasjonen. Jeg skal gjøre det motsatte - bruke det til motivasjon!

Og novembermålet mitt skal jeg nå: 86 til advent!!!!!

 

Jeppsi....det var min mandag!!!

 

(Skiftet batteri i vekten i morres, kan det være at den da gjør noen omstillinger?????)

 

Ellers er det bare bra! Gleder meg til en ny uke, og kjenner jeg sprudler litt av energi. Selv om magen i dag er i ulage. Omgangssyke?????!!!!!! Uggen, og springer på do i ett sett.... Håper det er forbigående!

 

Jeg har bestemt meg for en godterifri november! Og det klarer jeg, fordi JEG VIL!!!!!! Og da går det! Det er jeg som bestemmer!

 

Det er litt imot mine prinsipper, å kutte ut noe. Men nå gjør jeg det i fire uker for å nå et bestemt mål! Så blir det normalitet etter det! Moro å prøve, iallefall!

 

Famol: så kjedelig med den armen! Håper det går riktig vei, at fysio hjelper og du blir bedre!

Kcal på alle sånne usunnheter er enorme. Det er skremmende, og det er viktig å tenke over det. Gjøre seg selv bevisst på det. Og ikke minst; huske det når man står overfor fristelsen!

Flott at du prøver å løpe litt, når du ønsker det. Det speeder opp en gåtur det. Både på kcalforbrenningen og det å komme i form.

Men kjære deg; drit i at folk ser deg!!! Hvorfor er det så nøye?? Hva de evt måtte tenke er jo ikke viktig for deg!

Jeg har vært der selv, nå gir jeg F!! Og nettopp det, å gi F, er en fantastisk deilig følelse������

 

Tok målene mine. Har tapt fem cm på disse fire siste ukene! Vet ikke om disse ble helt til å lite på heller. Fordi jeg måtte bruke vanlig målebånd, noe jeg aldri har gjort før. Mitt kjære grete roede målebånd ble ødelagt. Så målingen med et vanlig ble nok ikke like nøyaktig som GR sitt. Nå har jeg bestilt nytt! Har notert dagens cm-mål, så de skal stå der. Neste måling er på fire uker!!

 

Ønsker der alle en riktig fin uke!!

 

Opptur eller nedtur; vi fortsetter! For om jeg hadde punktert et hjul på bilen, hadde jeg jo ikke ødelagt de tre andre! Det hadde jo vært galskap. Akkurat som det ville være å gi opp til tross for litt oppgang!

 

Bretter opp ermene, og tar tak på nytt!! Kjører på med litt hardre styrke, nettopp fordi det ikke gikk etter planen denne måneden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du tar ut edder og galle her, i stedet for å stupe inn i en godtepose. :D :D :D :D Bravo! Opp er aldri artig, men at batteriskifte i vekten er en faktor skal du ikke se bort fra. Det er inspirerende at centimetermålene minker, selv om vekten går litt opp, synes du ikke? Men hva er forskjellen på et GR-målebånd og et vanlig?

 

Angående jogging og å gi F så er jeg enig med deg. Hvorfor skal andre styre hva jeg skal gjøre? Eller rettere sagt, hva jeg tror de tenker om meg... Så jeg kommer nok til å jogge litt innimellom. :) En dansk venn snakket en gang om noe han kalte speider-marsj, nemlig å gå 50 skritt, så løpe 50 skritt, gå 50 osv osv. Ifølge ham går kilometrene raskt unna, samtidig som man får opp pulsen, uten å bli utslitt. Det er jo verd å prøve...

 

Håper magen har roet seg. Det er slitsomt når den slår seg vrang. :(

 

Ha en flott dag videre, og en toppers uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Nei, godteposen må man holde seg unna! Men det skal sies at i går var det faktisk hakket vel vanskelig. Den kjente stakkars-meg-spising-trangen kom over meg. Men holdt meg i skinnet , og er glad for det i dag. Men det er vanskelig etter en nedtur (veldig liten sådan), det er så lett å tenke at dette går ikke likevel... Men det hjelper pent lite. For det går. Klart det går, bare man holder ut, og finner tilbake til driven etter en bommert!

 

Veldig gøy med cmtap, og det merkes jo veldig godt på klærne. Har et par bukser som ikke er veldig pene lenger. Er litt løse over rumpe og lår, samt det snart melder seg behov for belte😊☺ï¸

 

GR-målebånd er veldig lett å drive med, men vanskelig å forklare. Selve båndet er i en liten boks, og når du måler kan du feste enden i bånden til boksen og stramme til med en liten knapp. Da får du det helt nøyaktog. Det får ikke jeg til med vanlig bånd. Finner det i roedebutikken under vekt og mål. Kr 60 (+frakt), anbefalesðŸ‘

 

Jogg i vei kjære degðŸƒðŸƒðŸ’¨ Det gir litt ekstra ut av gåturen om man får til litt jogging. Også er det så deilig for mestringsfølelsen. Spider-marsjen....tøft! Det må jeg prøve en gang!!

 

Magen er litt trasig i dag også, men håper jeg slipper å løpe så mange turer på toalettet......

 

Nei; hvorfor skal vi bry oss om hva andre sier?!? Det skiter vi i! Jeg er meg, over meg er det jeg som bestemmer, jeg kjenner meg best og jeg vet hva som er rett å gjøre for meg!

 

Ha en aldeles steålende tirsdag🌟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann!

 

Uka er over halvveis, og all piff er som en tom godteriskål: Det finnes ikke en eneste smule igjen :angry:

Sånn helt plutselig kom all demotivasjon og selvdestruktive tanker flyvende inn over meg, og har bare øst av negative følelser og null tiltakslyst.

 

Hvorfor skjer dette??

 

Jobber med meg selv for å finne tilbake til den gode gliden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde man bare visst hvorfor det skjer, nueva vida... :huh:

 

Du føler deg som en tom godteriskål; null piff igjen. Jeg er som den bilen som punkterte et dekk i går, og et dagen før. Sannelig punkterte ikke et dekk i dag også. :angry: Nå er det bare et dekk igjen som kan punkteres, så da må det vel snu! Satser på det, jobber hardt med den saken. :)

 

Må tro vi står han av, denne gangen også. :)

 

Håper resten av uken blir god, for dere alle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan :) Kjenner igjen følelsen fra forrige uke, nueva vida ! Skikkelig lei med andre ord. Etter en måned med litt ned og opp ble det klart at INGEN TING skal få ødelegge det jeg har - og er videre i ferd med å bygge opp (eller rettere sagt ned...) Jeg justerte hue og matinntak, og jeg har stor tro på at det endrer resultatet :D

Tror det er ok med litt motgang når vi er i gang med våre gamle mønstre igjen ! Det gjelder bare å snu i tide!!

Dette fixer vi damer - ikke sant ?? Ønsker dere alle en flott uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...