Gå til innhold

Ikke en tråd


Gjest kakao87
 Share

Anbefalte innlegg

11.11. 64,8

15.11. 64,4(minus 0,4)

18.11. 64,8 (+ 0,4)

22.11. 64,2 (- 0,6)

25.11. 63,9 (-0,3)

 

Hei, bare en kort rapport før jeg må springe!!! Som du, hektiske dager ;)/>/> Men fornøyd med å se 63-tallet, lenge siden sist. Så jeg må bare stå på!!

Fokuser på det som går bra, du er kjempeflink med godtestopp og trening, og det VIL gi resultater;)

Skriver mer etterhvert... Klem fra meg :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 137
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Endelig en dag uten regn! Det har vært en god dag. :) Hurra for 63! Gleder meg jammen til å komme dit selv. Du har vært flink. :)

 

Jeg synes jeg kan merke - som jeg tidligere har erfart - at siste del av eksamensperioden er den mest slankevennlige. Tidlig har jeg dårlig samvittighet, men aldri fri, og jeg trøster meg med mat, og hele greia er litt kjip. Nå MÅ jeg være på skolen, og jeg vil jo ikke noe annet enn å bare bli ferdig og få det til. Da spiser jeg nok mindre. Jeg føler også at apetittreguleringen fungerer mye bedre når jeg ikke ødelegger med sukker, og det er så deilig. :) Spent på hvordan suget blir når jeg snart blir premenstruell igjen, det begynner å nærme seg en måned siden jeg sprakk så til de grader. :unsure:

 

Likevel er jeg jo så redd for å gå opp i vekt hver uke. Jeg ser liksom ikke så mye på kroppen, og jeg føler vel snart at speilbildet burde ha begynt å endre seg nå. Men jeg tenker at jeg gjør da hvertfall ikke noe jeg vet er galt for vekta.

 

Gode ønsker i din retning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1500 kc i dag også...har 1300 som utgpkt med går alltid litt over!! Huff.. Vanskelig!! Men har blitt tre søte kjeks i dag, og det straffer seg. Hadde jeg klart meg uten, hadde jeg landet på 1350 kc. Tenk på det!!! De usle små kjeksene som ikke metter noen verdens ting!!! Så nå sier jeg det høyt: ikke flere av de safarikjeksene... Da må de meldes innpå her! (hjelper ofte med litt meldeplikt.. Hehe ;)/>

Ellers syns jeg det går greit. Ny veiing på lørdag. Vil krype lenger ned på 63-tallet da, håper og håååper at d kan gå...

Stå på i disse tøffe eks.perioder, Kakao87! Du er kjempeflink!!! Kjenner til pms søtsuget ... Men du KAN greie det!!! Og om du går på en smell, så greier du å reise deg igjen!! Hold motet oppe :)/>

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1500 er også bra! :D Et par uker til nå, så er jo du i mål. :) Hva tenker du om det? Jeg lurer på hvordan jeg selv kommer til å føle meg når jeg ser målet nærme seg, det føles så usannsynlig og langt unna akkurat nå. Men da tenker jeg heller ikke så mye på det, og det er nesten det beste med denne slankeprosessen synes jeg. :)

 

Jeg har gått ned 400 g og 1 cm i midjen denne uken og er fornøyd med det. Da er jeg også akkurat under et delmål og dessuten på et nytt tall. Selv om 64,9 er nærmere 65 enn 64. De siste to dagene har jeg ikke rukket trening (det blir visst ikke noe i kveld heller), og jeg spiser alltid mer på torsdager, jeg vet ikke hvorfor. Så jeg lager ikke optimale forhold for veiing. Men ca en halvkilo i uken har jo vært snittet - og det føles bra at dette skjer i jevnt tempo. :)

 

God fredag og lykke til med safarikjeksene! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntring :D/> Men tror nok ikke jeg er i mål om et par uker... D er en kamp, og jeg kan ikke tenke prosjekt slutt, nei... Må holde fokus hele tiden, slitsomt, men ser bare hvor fort jeg legger på meg når jeg ikke gjør d. I dag snikveiet jeg meg, og da var d 64- tallet igjen :huh:/> SÅ skuffende :(/> Så i dag er d maksimalt fokus og ingen spising sent på kveld, i morgen er det ny veiing og jeg måååå bare være nede igjen på 63tallet, om det så er med et nødskrik!!!

Grarulerer med 64-tallet!! Og 400 ned er kjempebra, et halvt kilo ned i uka er jo supert når du er så heldig å ha få kilo å kvitte deg med!! Ja, for det er det vi er. Heldige :D/> Tenk om det var 10 el 20 eller 30 kg som lå foran oss å skulle gå ned..... Vi kan være glade for at vi har stoppet opp nå og jobber med saken før det sklir mer ut. Heia oss :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi er heldige. :) Men alle kilo ned er vanskelige, og jeg er glad jeg bruker litt tankekraft på dette nå for å kunne leve som jeg vil. Jeg synes allerede jeg har det mye bedre med meg selv, jeg, det handler om så mye mer enn vekt. Og det er fint å gjøre dette sammen.

 

Ser at det er kjipt når vekta svinger. Men totalt sett går du nok ned! Det er ikke alle dager jeg hadde orket å veie meg i hvert fall. :rolleyes: For eksempel i dag. Det har vært en sånn helg. Fæle fæle eksamen. Stress med å bytte bort jobbhelg. Premenstruell migrene. Premenstruell sult. Jeg har spist ganske mye. Jeg har også beveget meg og trent spinning, men likevel.

 

Jeg stresser ikke med det, men tenker at jeg får leve bedre de neste fire dagene (starting right now), for jeg vil jo ikke OPP, det blir for dumt. Det er ikke engang det at jeg trenger maten så veldig heller, jeg bare kjeder meg. Og stresser med eksamen. Jeg kunne vært mer dedikert til dette prosjektet og gått ned det dobbelte, tror jeg. Men det er så mange andre ting. På fredag er jeg fornøyd hvis jeg har holdt meg stabil. Håper jeg, det føles best å være fornøyd. :)

 

Hvordan har helgen din vært? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11.11. 64,8

15.11. 64,4(minus 0,4)

18.11. 64,8 (+ 0,4)

22.11. 64,2 (- 0,6)

25.11. 63,9 (-0,3)

29.11. 64,2 (+0,3)

2.12.

Frem og tilbake er like langt...

huff og huff! Det ble nok ikke noe 63-tall på meg i går tidlig... Ikke enkelt å ha veiing midt i helga... ;)/> Så nå er jeg tilbake på 64tallet.. og det er ny veiing på tirsdag. Så til da vil jeg kvitte meg med 64 igjen. Det skal være mulig! Og det er jo ukes-resultatet som teller, sant? :)/>

Bra du kjenner at det føles bedre, selv om ikke alle dager går like greit for deg heller. Nå er jo vi i den slitsomme adventstiden med fristelser OVER ALT! Så da er det jammen viktig å ha et lite prosjekt.. så har man det litt i bakhodet,selv om man også skal prøve å kose seg med måte!

Jeg har hatt en fin helg. Jeg må bare tilstå at det har blitt noen biter sjokolade. Det skuffer meg, for jeg trodde jeg skulle klare meg uten. Men jeg har klart å nyte dem med måte, så jeg tror ikke jeg har ødelagt alt. Nå er hverdagen tilbake, og da skal jeg være FLINK FLINK FLINK!!!!

Ønsker deg en god uke, lykke til med lesing og eksamensforberedelser - og de andre utfordringene som du har akkurat nå, kakao87.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11.11. 64,8

15.11. 64,4(minus 0,4)

18.11. 64,8 (+ 0,4)

22.11. 64,2 (- 0,6)

25.11. 63,9 (-0,3)

29.11. 64,2 (+0,3)

2.12. 64,0 (-0,2)

 

Jaja. Ikke akkurat effektiv slanking, men kom da meg ned på 64 blank. Innser at jeg må prøve enda mer helhjertet... Droppet registrering et par-tre dager, og da blir d nok for mye inn... Hufff :(/>/>

Så nå er d tilbake m vekt på kjøkkenbenken, og BRUKE den!!! Skal prøve å tenke ut noen faste måltid. Er så kjedelig m den veiingen for den minste ting. Hvordan går d m deg, kakao87? Stå på :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei LiveLife

 

Bare et livstegn.

Jeg hadde en stor eksamen i går og har en ny og større om en uke, så jeg føler slankingen ligger langt nede på prioriteringslista akkurat nå. Samtidig som jeg veldig gjerne vil gå litt ned før jul. Vil bare helst ikke bruke noe konsentrasjon på det! :rolleyes: Noen gode tips?

 

Det har IKKE gått som planlagt denne uka, og det synes jeg selvsagt jeg merker på kroppen. Jeg tror rett og slett ikke jeg orker å veie meg i morgen... I tillegg til at det blir mindre trening, har jeg spist mye mat OG litt sjokolade og kakao (som jeg fikk i posten fra min veldig velmenende søster :) ). Og selv om det ikke var så mye, kjenner jeg også den følelsen - man skulle gjerne klart seg uten. Det er forresten nøyaktig en måned siden sist jeg hadde dette sukkersuget, så jeg vet jo hva det er for noe! Men at det går an å bli så satt ut i flere dager før mensen, da. Nå er jeg motivert for ny sukkerstopp. Men det blir jo unektelig flere utskeielser denne måneden.

 

Det verste er faktisk maten. Jeg må skjerpe meg på den fronten, for jeg er flink hele dagen og egentlig ikke spesielt sulten på kvelden lenger heller. Jeg vil bare ha litt trøst når jeg kommer hjem etter en lang dag. Av og til bør man legge seg i stedet. Eller i alle fall finne på noe annet enn å spise.

 

Jaja. Dette ble langt og litt dystert. Håper du har en bedre uke. Kom du inn i veierutinen igjen?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, du har all min sympati m eksamener... Husker godt hvordan DET var... ;)/> Syns du er flink som står på med lesing og alt!!! Og du, den sjokoladeglippen, den bryr du deg ikke om! Du har vært SÅ flink...!!! Og så kan jeg komme m en tilståelse og en anbefaling: Bixit havrebar med sjokolade og mandler er blitt min redning! Den koser jeg meg med EN gang per dag...!!! Den gir til og med smiletegn når jeg legger den inn på registrering her på nettsiden :D/> Så da kan d være litt enklere å holde seg innafor ca 1500 kc som jeg prøver, når jeg vet jeg kan kose meg litt til kaffen. Så det er min strategi fremover. Skal på julebord om 9 dager... Og da er målet mitt å ha gått ned til 63,0 - jeg måååå bare prøve å være litt konkret her!! Så nå er d registrering her, og jeg krysser fingrene og tær for veiing på lørdag, at jeg da er tilbake på 63-tallet. Men huff, d er store utfordringer nå som barna og jeg har bakt et par-tre sorter til jul. Jeg må bare være kjempestreng altså...!!! Desember er ikke lett. Men mååå holde fokus, vil ikke ha enda mer kilo å kvitte meg med i januar, vanskelig nok som det er nå.... :(/> klem til deg, lykke til m neste examen :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11.11. 64,8

15.11. 64,4(minus 0,4)

18.11. 64,8 (+ 0,4)

22.11. 64,2 (- 0,6)

25.11. 63,9 (-0,3)

29.11. 64,2 (+0,3)

2.12. 64,0 (-0,2)

6.13. 63,7 (-0,3)

Jippi!! 63-tallet igjen :D/> og nå SKAL jeg videre nedover...jeg bare MÅ prøve :rolleyes:/> Utfordring med helg, og denne helga er hektisk m mye på programmet. Så dette er bare den lille rapporten jeg rekker i dag. Kakao, stå på m lesingen!!! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Hurra, det er jo supert. :D

 

Jeg har kuttet drastisk i trening og gleder meg til å starte igjen. Frustrert spising har det også blitt. Men nå har jeg blitt syk. Det er helt krise for siste leseinnspurt, det. Men i dag har jeg ikke spist noen ting, jeg klarer bare ikke. Ikke den sunneste og mest behagelige måten å slanke seg på! Akkurat nå vil jeg bare stå på eksamen. Men jeg har ikke gitt meg her inne!

 

God uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11.11. 64,8

15.11. 64,4(minus 0,4)

18.11. 64,8 (+ 0,4)

22.11. 64,2 (- 0,6)

25.11. 63,9 (-0,3)

29.11. 64,2 (+0,3)

2.12. 64,0 (-0,2)

6.12. 63,7 (-0,3)

9.12. 64,1 (+0,4)

Underlig slanking jeg holder på med... :blink:/> fram og tilbake er like langt... Huff. Jeg som var så glad for 63-tallet. Men Vops! Der føyk jeg opp igjen :(/> jaja. Ny dag nye muligheter... Er bare d at ukene er så fryktelig hektiske, vanskelig å rekke trim og å spise fornuftig. Er ute på noe som inkl. mat HELE tiden... Alle disse avslutningene.... Jaja. Jeg gir meg ikke!!!! :)/>

Er du blitt frisk, kakao?? Stakkar deg..syns synd på deg som blir syk oppi eks.tiden..hjelper nesten ikke at d kan ha en slanke effekt heller da.... ;)/> stå på! Vi gir oss ikke, selv om d er vanskelig å gå ned for tida... Klem til deg :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, kjedelig med oppgang igjen. Selv om den er beskjeden og ikke nødvendigvis reell. Det er jo så deilig å bare gå ned hele tiden. Men jeg har troen, jeg! Desember er bare litt ekstra vanskelig.

 

Jeg har hatt eksamen i dag. Åh, det gikk bra, og nå svever jeg litt. Følte jeg ble to kilo lettere på bare noen timer! :) Samtidig som jeg sitter i et hav av notater og rot og lurer på hvor jeg skal starte for å gjøre denne leiligheten til et hjem igjen. Oh well. Lykke.

 

Jeg rakk ikke veie meg i dag tidlig da, så det får bli i morgen. Lurer på hvordan det går, jeg er så utrolig rar i magen. Den siste uka har jeg beveget meg veldig lite, men også spist utrolig lite til meg å være. Og det føles i grunnen som jeg har gått ned, men samtidig er hele magen i et slags opprør og utrolig oppblåst (jeg målte omkretsen i går, og da var jeg tilbake på scratch). Så jeg er nok ikke helt frisk ennå. Men formen er fin ellers - jeg kan trene igjen, og jeg gleder meg! Vet ikke helt hvordan helgen blir. I morgen er det barnebursdag hos tantebarna mine. Søsteren min er en fantastisk baker, og jeg har vært i eksamenskoma så lenge at jeg er redd jeg kommer til å miste alle hemninger (også resten av helgen). Men hvis magen fortsetter på dette viset, blir den kanskje redningen likevel. Jeg klarer ikke spise så mye ennå. Hell i uhell, altså.

 

Har du planer for helgen? Registrerer du maten din fortsatt - eller er det vanskelig med alle disse tilstelningene, kanskje? Syns forresten Bixit-dessert var en god idé! Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mannet meg opp på vekta. Skjønner ikke hvorfor jeg skal være så redd for en sånn liten plate, men det er jeg altså. Og! Jeg har gått ned til 63,3. Det er -1,6 kg siden jeg veide meg for to uker siden! :D Jeg VET jeg har vært syk de siste fem dagene (og jeg har ikke gått ned noe i midjen), men det var utrolig deilig å se det tallet allikevel. Det betyr at jeg har gått ned 4 kg og 4 cm de siste seks ukene. Og kanskje kan jeg faktisk klare delmålet mitt på 62,5 til jul - det hadde vært litt ekstra stas. :)

 

Jeg har fortsatt 6,3 kg igjen til mål. Det er ikke gjort i en håndvending å "fjerne" det - og det er jeg glad for. Det er liksom så mye at jeg ikke orker å stresse med å gå ned alt NÅ. Men det føles mye mindre enn 10,3 - som var utgangspunktet. Åh, glad. :)

 

I dag blir det kaffeslabberas fra morgen til kveld, og jeg tipper jeg kommer til å stappe i meg litt for mange lussekatter. Men det er liksom den dagen i året, da.

 

Håper det går bra med deg, LiveLife! Gode ønsker for helgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjah, kanskje skal jeg ikke rope altfor høyt om delmål og framgangsplan når jeg er i ferd med å komme meg etter omgangssyken. Nå er kroppen nemlig tilbake i normal gjenge, og det viser seg at jeg ikke har vendt meg av å trenge mat på den lille uka som gikk, jeg er heller mer sulten. Selvsagt. :rolleyes: Så nå stopper det nok litt opp, jeg får huske at det er rolig nedgang som gjelder for meg (selv om jula nærmer seg, og jeg gjerne skulle hatt mye å gå på).

 

Nå prøver jeg å manne meg opp for 3 skikkelig flinkisdager - bare for å unngå oppgang på fredag. Men det er så vanskelig, en del av meg syntes plutselig jeg fortjente å sløve på sofaen med masse mat og ikkeno trening etter hardkjøret på skolen. Det kan jeg selvsagt ikke. Jeg vil jo ikke heller. Jeg ble bare så merkelig lei.

 

Men det kan gå, tror du ikke? Tre dager er jo ingenting, sunn mat er godt, og trening føles bra når man er i gang igjen. Det får kanskje bli styrketrening i dag. Jeg er stygt redd for at halvparten av vekttapet skyldes muskelsvinn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiingen viste 62,6! Det tallet er egentlig ikke til å stole på. Jeg har ikke levd sunt nok i uka som har gått, men akkurat i går trente jeg sent, spiste et veldig lite middagsmåltid og drakk nesten ingenting. Det bare ble sånn, og jeg tipper det står for mesteparten av vekttapet. Likevel ble jeg glad for 700 gram ned. Det er jo fem dager til jul, og det føles fint å kunne møte den litt lettere selv om jeg antakelig går opp en del i juleuka. Jeg gleder meg til familiedager, god mat og rolige gåturer, og jeg vet ikke om jeg orker å lage en "slankeslagplan". Januar kommer også, og jeg tror det skal gå an å fortsette etter nyttår. Det er deilig å vite at noe er gjort i 2014.

 

Er du her også LiveLife? Håper du har gode dager! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ok. Etter tre dager med julefeiring har jeg spist mer godteri og fet mat enn jeg synes jeg burde gjøre på en måned. Jeg vet ikke, det må være mange år siden jeg har spist så mye i jula, og jeg ser det virkelig på kroppen. Allerede! Nå er jeg tilbake i byen igjen, jeg skal jobbe i kveld, og jeg prøver å fortelle kroppen min at det er slutt, at hverdagen er her. For jeg har virkelig behov for å snu og vende tilbake til den gode livsstilen jeg hadde for bare få dager siden. Det er rart hvordan jeg plutselig begynner å tro at jeg ikke skal klare det.

 

Helt over er det jo ikke. Det blir for eksempel nyttårsaften. Men jeg kan da velge hvordan jeg vil leve. Og jeg vil helst leve uten for mye godteri. Jeg får bare migrene og vondt i magen av dette. Det har vært ordentlig fint å treffe familien, og jeg er glad jeg ikke har telt kalorier, men nå vil jeg trene og da må jeg ha kostholdet på plass.

 

Jeg får lyst til å minne meg selv på at jeg faktisk klarte de fem kiloene til jul. Nå har jeg gått litt opp igjen, men jeg tror ikke jeg har klart å ødelegge alt som skjedde i høst. Jeg venter med å veie meg til etter nyttår, og da er det i gang igjen på samme måte som før. Men hvis jeg stopper etter disse tre dagene, trenger det ikke å bli så ille. Det blir så deilig å møte det nye året litt lettere. Og jeg gleder meg til å leve sunt, jeg starter nå! Dessuten er det en gutt... Og når han kommer tilbake i begynnelsen av januar vil jeg helst ikke være fem kilo tyngre enn da jeg traff ham sist. Det er også motivasjon. :)

 

Altså: En aldri så liten sukker-detox fram mot nyttårsaften. Det blir nok hardt, men også veldig deilig. Trening som før, dvs. en ukentlig intervalltime, en ukentlig styrkeøkt, en ukentlig kondisjonsøkt og bevegelse hver dag. Og så er det veiing på fredager når 2015 først har kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Kakao! Beklager at jeg har vært så fraværende... Det er bare SÅ dårlig gjort av meg!! :(/> Jeg hadde det bare SÅ hektisk den siste uka før jul, det var to julebord og flere juleavslutninger...Jeg var så og si opptatt hver eneste ettermiddag eller kveld. Huff. Det bruker ikke å gå bra i disse førjulstider, og det gjorde det heller ikke i år... og nå i jula har jeg bare latt det skure og gå. Så da er det to kg opp, og enda mer å gå ned i januar. Huff.

Jeg må bare si at du har vært flink, kakao. Eksamen og alt! Og du har til og med gått ned!!! Selv om det har blitt litt ekstra på deg også i jula.. men det er nesten ikke til å unngå. Jeg syns også d er kjempespennende å høre at du har en gutt i kikkerten... det kan jo gi ekstra motivasjon!! Så du må bare stå på! Og det skal jeg også jammen gjøre. Nå skal jeg bare gå litt mer helhjertet inn for saken. Det er det som har vært problemet denne høsten, ja enda lenger enn det... det har ikke vært helhjertet, men halvhjertet. Og da er det to kg ned og to kg opp igjen.. hele tiden. Jeg blir SÅ fortvilet over det! Nå vil jeg ikke mer! Jeg vil NED!!!!!!! Så da kan du jo gjette hva nyttårsforsettet mitt er. Det er å gjøre det skikkelig. I januar!!!! Herved har jeg skrevet det innpå her. Og det SKAL bli!!!!!!!! Jeg bare MÅ!

Så da ønsker jeg deg en flott feiring, og så snakkes vi igjen innpå her. Jeg legger inn vekt nå på fredag. Da får vi se hvordan det står til.. huff....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiveLife - så GLAD jeg blir for å se deg! Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å prioritere andre ting, det må man iblant. Men det er fint at du tenker optimistisk om nyåret og har lyst til å være her litt - for da gjør vi bare dette sammen, ikke sant vel? Jeg er i hvert fall motivert, og jeg tror vi klarer det. :) Helhjertet skal bli, jeg er med. :)

 

I 2015 må jeg bare fortsette å trosse veieangsten min - så jeg har hoppet i det i dag, og resultatet var opp, men faktisk ikke fullt så ille som jeg hadde trodd. Nå ligger jeg på 64 kg, dvs. 1,4 opp og en halv cm økning i midjen på to uker. Det synes jeg er helt ok, jeg hadde jo faktisk fryktet det dobbelte, minst (og der var jeg nok midt i jula, men da veier man seg bare ikke...). Jeg har altså 7 kg til målvekt, og det er helt greit, det. Jeg har tenkt å gå rolig, men bestemt ned. :)

 

Planen min framover blir å fortsette godtestoppen fra før jul og å spise begrenset, men unngå veiing og telling så langt det går - det tror jeg holder best i lengden for meg. Og så vil jeg fortsette med intervall en gang i uka og utholdenhet 1-2 ganger og STYRKE en gang i uka (som jeg har forsømt i evigheter) - tror du vekttapet kan være nesten bare muskelsvinn..? Grøss.

 

Ikke sant det er litt koselig med en gutt, vel? Jeg håper bare ikke han påvirker meg, jeg tor han elsker godteri og nesten aldri trener... Men forelskelsesrusen har 0 kcal, så det kan kanskje være kickstarten jeg trenger. :P

 

Nå gjør vi dette! Har du lagt en liten plan? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag, 2.januar: 66,1

 

Dette er tallenes klare tale. Så da har jeg 4-5 kg å jobbe meg ned.... Tror de første og går fort av, så er jeg tilbake rundt 64 der jeg har kjempet det siste året, føles det som.... Var jo nede på 63,7 i desember en gang.. d føles fryktelig lenge siden nå. Men det er iallfall mulig! å nå er det ingen jul og desember like rundt hjørnet som ødelegger for meg... det er bra!!

Så utrolig fint du har klart deg i jula da, kakao. Det er jo kjempebra å være på 64, det må jeg virkelig si! Gratulerer. Det virker som du har lagt en fornuftig slagplan. Du vil nok lenger ned enn meg... siden du sier du har 7 kg igjen. Jeg er kjempefornøyd om jeg kommer meg laaangt ned på 60-tallet... tror det bør være på 61-tallet før jeg gir meg på nedgang og prøver å stabilisere meg.. Men vi skal jammen heie på hverandre, og det er lettere å trå til nå som det er nytt år og nye muligheter, sant? Jeg har også godtestopp nå i januar, har lovet meg selv det nå fremover... Så får vi bare se om det kan gi resultat, det bør det!! Ellers er det tilbake til trimming og litt sykling / styrke. Det ble ikke prioritert da det var en travel periode før jul, og i jula har jeg ikke orket å TENKE på det en gang.. Huff, hvorfor vil man seg selv så vondt - å gi blaffen i alt? Ikke lurt!! Ellers tenker jeg å legge meg på rundt 1400 kc, prøver et litt mindre stressende opplegg der jeg ikke noterer, men sørger for litt frukt og grønt, litt melkeprodukt, og fornuftige porsjoner av brød og middag... og så regner jeg sånn ca kcal på kalkulatoren. Jeg er veldig inne i kcal fra før av, så håper det blir sånn ca riktig. Det vil jeg iallfall fort merke om jeg får det til! Jeg skal veie meg hver fredag, sånn at jeg går inn i helga med et løft og glede over å ha gått ned (SELVSAGT!!!!!) - og at jeg da tenker at jeg vil være flink for å ikke "ødelegge" jobben jeg har gjort gjennom uka. Nå er det helg igjen, jeg ønsker deg gode dager! håper du treffer på "helten" da!!! SÅ spennende!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, jeg tenkte også at det var litt kjipt å skulle ødelegge så mye for meg selv i jula - hadde vel hatt et håp om å klare å trene masse og spise minst mulig sukker også de dagene. Men nå kjenner jeg at det gjorde godt å faktisk lade motivasjonen litt fram mot det nye året. Så vet jeg hva jeg vil nå, men savner ikke julefeiringen jeg aldri fikk - det ble mye mat, og nå er det en stund til neste store flerdagersfest. :)

 

Så fint at vi begge har den godtestoppen - så har vi en felles utfordring. :) Og veiedag på fredag synes jeg er helt genialt! Men jeg har en litt annen motivasjon enn deg. Haha, jeg tror jeg veier meg fredag for å kunne spise litt mer fredag og lørdag kveld uten å føle at det kommer til å synes noe særlig på vekta - siden det er en hel uke til, liksom. :D

 

Høres deilig ut med litt mer trening, selv om det selvsagt er litt tungt i oppstarten. Håper du finner tid til det, og at det kan bli et godt avbrekk for deg. Man føler seg så flink når man får noen økter - jeg tror den følelsen hjelper meg til å spise mindre også.

 

Når det er sagt, kan jeg bare innrømme med en gang at jeg er like premenstruell som jeg pleier å være i denne enden av måneden - og selv om jeg kjenner på mye motivasjon, blir viljen min til gelé. Jeg har skikkelig sukkersug, og jeg får visst ikke helt den pangstarten jeg alltid vil ha. Men det skal nok gå bra, og dette går i hvert fall over. :)

 

I morgen starter den første hele uka i 2015. Det gjør seg nok med litt hverdag for kroppen, tror jeg. Men først: God søndag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å høre fra deg igjen😊 Syns du har en litt tøff start på godtestoppen, men du skal se at du fikser det😉 Jeg er konstant sulten nå... Så i går ble d ekstra spising etter at jeg hadde vært flink og landet på ca 1400 kc. Har derfor bestemt meg for å legge inn kc her inn på sida om kveldene nå... I dag ble det 1315, og jeg skal ikke spise mer i dag!!! Måå bare prøve å være flink nå..😊 håper du får en bra uke, tross utfordringer m d søte liv og pms...!! Heia oss😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei LiveLife :)

 

Ja, altså, bare for å ha det klart så sviktet jeg det gode godteforsettet allerede 2. januar - samme dag som jeg skrev det inn her. Jeg hadde helt umenneskelig lyst på sukker, og ubarmhjertig nok hadde jeg masse godis liggende (som jeg egentlig skulle bruke i babyshoweren jeg arrangerer til helgen!) MEN det ble med den dagen. Og så fikk jeg mensen og tenkte at ja vel, sånn har det vært i hele høst. Jeg får tåle den månedlige smellen av meg selv. :P

 

Åh, du kjører deg hardt, altså! Masse creds! :D Jeg orker ikke tenke på å ligge under 1500 en gang. Men i går hadde jeg i hvert fall en god slankedag. Knallhard intervallspinning, sunne matvalg - nesten litt vel lite - og så kom han fyren, og brått forsvant all matlyst. Virkelig. Det kommer ikke til å vare, så klart. Men det føles greit å miste litt av den kveldssulten selv om det er midlertidig. ;) Men du, jeg spiste masse mat på kvelden nesten hele høsten, og jeg gikk da litt rolig ned likevel. Ikke mist motet, hvertfall. Dette går! :) Jeg tenker sånn at jeg egentlig ikke har noen plan for når jeg skal være ferdig med nedgangen, og det gjør det litt lettere å være tålmodig underveis (TROR jeg da). Har du noen store happenings i løpet av våren som krever at du passer inn i "den kjolen"? Eller bare en måldato du har satt deg for øyet?

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kakao!!!😊 ikke fortvil pga godtesmellen, du vet hvorfor den kom og så lenge d stort sett er en gang i mnd du får d behovet veeeeldig sterkt, så går d jo helt fint...!!!😉

Så gøy at du traff han fyren da.... Ja, da er d jo klart at matlysten forsvinner, kjenner meg godt igjen i d. Så bare nyt de positive effektene😉

Her er jeg ferdigspist for i dag, ca 1317 kc, det blir noe veiing og noe overslag. Håper jeg er ca på rett spor!

Jeg har ikke noe spesielt jeg vil slanke meg til. Jeg er bare så lei av å ha følt at jeg veier 2-3 kg for mye i snart to år nå!!!!!! Og så ble det to til i jula....😒 så nå har jeg bestemt meg for en intensiv i fem-syv uker.. Jeg tenker at viss jeg klarer være streng og ivrig nå, så kan jeg få d litt bedre utover våren... Begynne å tenke stabilisering isteden for nedgang etterhvert. Men d må nok jobbes helt frem til sommeren og videre for å være stabil, ingen ting kommer av seg selv. Gi deg tiden du ønsker til nedgangen... Og du klarte jo deg fint i jula også. Verre med meg....😉 så nå bare MÅ jeg...!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...