Gå til innhold

Ikke en tråd


Gjest kakao87
 Share

Anbefalte innlegg

Takk for gode ord, kakao! Så håper jeg du klarer å sette gode planer ut i livet, kjenner veldig til at det er utfordrende. Jeg kjempet helt fra påsketider og helt til nå på nyåret, før jeg klarte å ta i et skikkelig tak. Det er jammen ikke lett. Men jeg føler meg så mye bedre nå, så det er virkelig verdt det!:)/>

Nå skynder jeg meg å skrive innpå her før jeg blir fristet til å spise mer. Har stanset på 1520 kcal, burde ligge på 13-1400 for å gå ned, så det er litt i overkant. Men uansett en grei nedtrapping fra helga. God mandagskveld til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 137
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dagens kcal: 1450. Fornøyd! Nå MÅ jeg bare klare å stoppe i dag... Det blir max en gulrot på meg etter at jeg har logget av her. I går må jeg bare innrømme at jeg SPISTE ETTERPÅ!!! fy og fy! Men jeg var SÅ sulten... Det er helt pyton å trappe ned etter ei helg og etter egentlig to uker der jeg ikke har telt kcal, ser jo at jeg hiver innpå mye mer enn jeg bør når jeg ikke følger med. Så nå er det full skjerpings de neste to ukene. 61-tallet - HER KOMMER JEG!!!!!! :rolleyes:/> :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kakao87

Det ER vanskelig å trappe ned. Stort klapp på skuldra til deg for at du børster av deg skuffelsen og fortsetter neste dag. Var du så sulten, trengte du kanskje noe ekstra. Alle dager trenger ikke være perfekte, jeg vet at det går an å gå ned likevel. :)

 

Men når det er sagt, vet jeg også at jeg må være mye flinkere, og jeg er ikke spesielt imponert over meg selv ennå. Jeg har jo ikke lyst til å spise lite og mye annenhver dag igjen - slik det ser ut for tiden. Jeg VIL så gjerne - men. I dag har jeg faktisk registrert måltidene mine. Kanskje det hjelper å se at jeg får i meg det jeg skal ha - i alle fall en liten stund. Jeg prøver. Og så må jeg vel veie meg på fredag... Jeg vet det er dust, men jeg får helt noia av å tenke på den vekta, jeg er bare så redd for å se det høye tallet jeg kjenner at jeg drasser rundt på. Jeg skal prøve å veie meg med litt egenomsorg, jeg får jo ikke gjort noe med det som har vært.

 

Men det er faktisk en stor trøst at du også trengte litt tid før du fant det ekstra giret :) Tusen takk!

 

Flott onsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kakao87

Jeg gjorde det! Og fordi jeg stålsatte meg mot noe i øvre halvdel av 60-tallet, ble jeg utrolig glad for å se 64,6 på vekta. Da står det plutselig ikke så dårlig til som jeg fryktet. :)

 

Jeg vet at jeg ikke veide like lite på tirsdag. De to siste dagene har jeg nemlig registrert og holdt meg til planen - og det fungerer jo. Jeg har gått ned en cm i midjen og en cm i lårene på de to dagene også. Utrolig nok var det skikkelig deilig å vite hva jeg skulle spise etter en lang periode med halvhjertede forsøk, så jeg tror jeg vil prøve å registrere en uke til. Jeg trenger å få vanene litt inn under huden, og jeg har jo så lett for å spise mer hvis jeg ikke må se kaloriene svart på hvitt. Jeg tør nesten ikke tro at jeg skal klare det - det har tross alt vært vanskelig å gjennomføre to gode dager på rad - men jeg prøver. :) Det gode er at hver nye dag som går etter planen, føles som en stor seier akkurat nå.

 

Håper dere har gode dager! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag, 2.jan: 66,1

Fredag 9.jan: 64,7 (ned 1,4 siste uke)

Onsdag,14.jan: 64, 2 ( ned 0,5 siden sist)

Fredag, 23.januar: 63,4 (ned o,8 siden sist)

Fredag, 30.januar: 63,2 (ned 0,2 siden sist)

Fredag, 6.februar: 62,8 (ned 0,4 siden sist)

Fredag, 13.februar: 62,5 (ned 0,3 siden sist)

Fredag, 27.februar: 62,5 (har holdt vekta siste to uker)

Fredag, 6.mara: 62,7 ( opp 0,2 siden sist)

Fredag, 13.mars:

Feedag, 20.mars: 61,?

Innser at jeg er på Hold vekten-stadiet!! En måned i øvre del av 62. Når skal jeg gidde å gjøre en innsats for å se mitt kjære 61-tall? Er jo d som er målet!!! Et drøyt kilo ned.. Ikke mer. Da sitter d i hodet.. Jeg har sagt i midten av mars. D er ny veiedag fredag, 20. om to uker. Da skal jeg være der...!! To uker... D kan gå om jeg vil og mobiliserer!!!

Takk for inspirasjon Kakao!! Flott at du er på sporet, og den vekta var jammen ikke så verst!!! Heia deg!!!!:)/> håper du får en god helg. Jeg registrerer og vil rapportere helgas kcal i morgen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen ikke lett med helg... Det har blitt litt ekstra av både d ene og d andre, men jeg har telt kalorier så "riktig" som jeg kan, og fått et ca overblikk over situasjonen. Men ikke så lett i helga! Ikke alltid man har kjøkkenvekt tilgjengelig, liksom... ;)Har endt opp helt likt med kcal, lørdag var det 1475 og i dag, søndag 1477. Jeg fortsetter å holde fokus, og rapporterer inn igjen kcal for mandag og tirsdag på tirsdagskveld, evt onsdag formiddag ;)/> Håper dere andre har en strålende helg. Happy, jeg savner deg innpå her. Vit at du alltid er velkommen tilbake :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kakao87

LiveLife. Helt utrolig at du ligger under 1500 selv når det blir litt ekstra! Dette klarer du bra! Enig i at helga er vanskeligere enn hverdagene. Jeg får i alle fall lyst til å være mer spontan i matveien, og man lager ikke nødvendigvis alle måltidene selv heller. Men du skal se den vekta slipper taket ganske snart, det tror i hvert fall jeg. :)

 

Jeg har også hatt en fin helg med fornuftige matvalg og trening og litt kos også. :) Jeg spiste mer både lørdag og søndag, men ikke helt ukontrollert - jeg tror faktisk jeg vil planlegge det sånn at jeg har plass til å øke inntaket litt noen dager - jeg tror det blir for vanskelig å gjennomføre for meg hvis ikke. Jeg har ikke spist noe godteri - det føles bra - og jeg merker allerede at jeg blir fortere mett og har plass til mindre mat i magen, så det hjelper godt på.

 

Nå skal jeg gi kroppen min en ny, sunn uke, og det gleder jeg meg til. Forteller jeg meg selv. For jeg har fortsatt lyst på godteri hver dag, og det er litt vanskelig mellom noen av måltidene - men det føles BRA å gjennomføre, det føles som om kroppen blir litt sunnere for hver dag jeg holder planen min. Ha en god uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hjelper det om man ligger lavt i kcal hele helga gjennom, og gleder seg over å ha holdt vekta kjempefint på en mandags morgen, når man deretter - når kvelden kommer - skal feire og spiser opp STORE mengder rester fra helgens snop? Jeg blir gal av meg selv!!!! Hva går det av meg?? :blink:/>/> Så nå sitter jeg her og depper, og har ingen planer om å melde inn kcal.. fordi jeg har komt fullstendig ut av tellinga. Det gikk bra, helt til jeg begynte på snopet. Og så jeg som sier til meg selv at jeg IKKE skal spise i ukedagene! HVA SKAL JEG GJØRE?!! :unsure:/>

Kakao, så gøy å høre at du har hatt en flott helg, og at du har fått en god start på ditt sunnere og bedre liv. Du må bare stå på! Så slenger jeg meg med og avgir herved et løfte om å ikke smake på noe godteri før fredag KVELD!! Og da mener jeg KVELD!!! Etter kl 20!! For dette går ikke lenger.. nå MÅ jeg være flink, eller så kan jeg bare glemme å se mitt kjære 61-tall igjen. Så heier jeg på deg, og vi heier på hverandre.. deler gleder og sorger, det er bra vi kan støtte opp om det vi kjemper med!! I morgen er jeg tilbake med dagens kcal, det lover jeg!!! :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag, 2.jan: 66,1

Fredag 9.jan: 64,7 (ned 1,4 siste uke)

Onsdag,14.jan: 64, 2 ( ned 0,5 siden sist)

Fredag, 23.januar: 63,4 (ned o,8 siden sist)

Fredag, 30.januar: 63,2 (ned 0,2 siden sist)

Fredag, 6.februar: 62,8 (ned 0,4 siden sist)

Fredag, 13.februar: 62,5 (ned 0,3 siden sist)

Fredag, 27.februar: 62,5 (har holdt vekta siste to uker)

Fredag, 6.mara: 62,7 ( opp 0,2 siden sist)

Fredag, 13.mars:62,3 (ned 0,4 siden sist)

Fredag, 20.mars: 61,?

 

Ny bestenotering, jippi!!!! Men det skyldes ikke at jeg har vært spesielt flink denne uka, og jeg får bare ikke til den kcal-tellinga... det har vært mye stress, og jeg har ikke hatt overskudd. Men merker at det hjelper at jeg er litt "inne i" mengder og hva som er sånn ca det jeg får lov å putte inn, så det virker da som jeg er noen lunde ajour. Så spørs det om jeg når målet mitt om å stige ned på 61-tallet i løpet av kommende uke, det hadde vært fantastisk! Jeg gir meg ikke :)/> og jeg har ikke tenkt at påska skal få ødelegge alt mtp godterier og påskeegg... så dermed er jeg skikkelig motivert til en fin innsats nå de kommende to uker før ferien, og så kose meg med måte i ferien . Det er slagplanen i alle fall. Hvordan går det med dere andre da? Håper dere har en god helg B)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kakao87

Kjære LiveLife

 

Så gøy å høre at det endelig løsnet igjen! Hurra!! Fantastisk at du snart har nådd målet ditt. :D Høres lurt ut å tenke gjennom hva påsken skal være for deg også. Og du har jo et flott utgangspunkt som motivasjon? Jeg gleder meg i hvert fall med deg og heier for meg selv her hjemme. Heia! Jeg håper jeg kan få til noe av det samme. Jeg skal jobbe mye og må være litt bevisst for ikke å lage feriefølelse med godteri, tror jeg.

 

Nå har jeg hatt en travel jobbhelg og har tenkt litt igjennom slankingen min, som - får jeg innrømme - det går så som så med. Jeg synes det verste er at jeg blir så trist av at jeg ikke klarer det og at jeg blir så opphengt i det samtidig. Og jeg tror ikke Grete Roede-sidene hjelper. Jeg tenker bare for mye på mat og blir så latterlig skuffet over meg selv for småting. Så selv om jeg synes det er både skummelt og litt kjedelig å droppe ut her, må jeg prøve hvordan jeg klarer meg uten det stadige slankefokuset. Jeg håper det går ned og ikke opp på sikt!

 

Lykke til mot målet ditt, LiveLife! Jeg synes du har vært kjempeflink, og jeg tar med meg litt av motivasjonen som tross alt har smittet over :) Det har vært fint å ha deg i forumet både når det har gått bra og dårlig egentlig. Så jeg heier fortsatt på deg selv om jeg nå trekker meg litt unna slankesider for en stund. Håper du får to flotte uker fram mot påske. Mange gode tanker herfra! Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag, 2.jan: 66,1

Fredag 9.jan: 64,7 (ned 1,4 siste uke)

Onsdag,14.jan: 64, 2 ( ned 0,5 siden sist)

Fredag, 23.januar: 63,4 (ned o,8 siden sist)

Fredag, 30.januar: 63,2 (ned 0,2 siden sist)

Fredag, 6.februar: 62,8 (ned 0,4 siden sist)

Fredag, 13.februar: 62,5 (ned 0,3 siden sist)

Fredag, 27.februar: 62,5 (har holdt vekta siste to uker)

Fredag, 6.mara: 62,7 ( opp 0,2 siden sist)

Fredag, 13.mars:62,3 (ned 0,4 siden sist)

Fredag, 20.mars: 61,? - 62,1 kg (ned 0,2 siden sist)

Jeg klarte ikke å komme meg ned på 61,9, men er veldig fornøyd med å klatre enda litt lenger ned på 62tallet. Jeg gir meg ikke. Dette blir en kjapp rapport en lørdagskveld, rakk ikke å skrive inn på her i går.

Jeg går i mot en utfordrende uke med både feiring og påskeferiestart. Jeg bare MÅ være flink nå om det har gått fint hele vinteren, vil ikke ødelegge alt nå.

Kakao, av og til må man ta en pause, og du har min fulle forståelse. Du må bare stå på videre, håper du vil lykkes selv om du vil ha litt mindre fokus. Kanskje er det det som skal til. Jeg ønsker deg alt godt, det er lov å komme innom igjen, om du føler for det.

Happy, er du her fortsatt??

Ønsker alle sammen en god helg! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag, 2.jan: 66,1

Fredag 9.jan: 64,7 (ned 1,4 siste uke)

Onsdag,14.jan: 64, 2 ( ned 0,5 siden sist)

Fredag, 23.januar: 63,4 (ned o,8 siden sist)

Fredag, 30.januar: 63,2 (ned 0,2 siden sist)

Fredag, 6.februar: 62,8 (ned 0,4 siden sist)

Fredag, 13.februar: 62,5 (ned 0,3 siden sist)

Fredag, 27.februar: 62,5 (har holdt vekta siste to uker)

Fredag, 6.mara: 62,7 ( opp 0,2 siden sist)

Fredag, 13.mars:62,3 (ned 0,4 siden sist)

Fredag, 20.mars: 62,1 kg (ned 0,2 siden sist)

Fredag, 27.mars: 62,8 kg (opp o,7 kg siden sist)

 

Så har jeg begynt oppgangen igjen.. Har startet påskeuka en uke i forveien, det har vært selskaper og feiringer, og jeg takler det bare SÅ dårlig :(/>/> Og nå er vi inne i påska, med fristelser over alt!! Så nå er det bare å stramme inn igjen. Er tross alt glad over å befinne meg på 62-tallet, alt tatt i betraktning. Men jeg MÅ et par kilo ned til, tror jeg. I alle fall er målet å ende på 61-tallet. Og da kan jeg ikke ligge å sveve rundt 63 blank. Huff. Men for påska er målet å komme meg ned igjen til 62,1, da skal jeg være kjempefornøyd. Så må jeg ta den videre nedgangen etter det. Ønsker alle som leser dette en fin påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Fredag, 2.jan: 66,1

Fredag 9.jan: 64,7 (ned 1,4 siste uke)

Onsdag,14.jan: 64, 2 ( ned 0,5 siden sist)

Fredag, 23.januar: 63,4 (ned o,8 siden sist)

Fredag, 30.januar: 63,2 (ned 0,2 siden sist)

Fredag, 6.februar: 62,8 (ned 0,4 siden sist)

Fredag, 13.februar: 62,5 (ned 0,3 siden sist)

Fredag, 27.februar: 62,5 (har holdt vekta siste to uker)

Fredag, 6.mara: 62,7 ( opp 0,2 siden sist)

Fredag, 13.mars:62,3 (ned 0,4 siden sist)

Fredag, 20.mars: 62,1 kg (ned 0,2 siden sist)

Fredag, 27.mars: 62,8 kg (opp o,7 kg siden sist)

Fredag, 24.april: 63,1 kg

 

Etter ca en mnd pause er d på tide å hive seg på igjen..., sommeren nærmer seg. Jeg er på 63-tallet, frykter jeg krøp ytterligere oppover der denne helga... Så nå er d bare til å skrive innpå her og bestemme seg. Kommende måned skal bli min måned!!! Da skal jeg se mitt kjære 61-tall igjen, d er to små kilo...!!!! Jeg begynner å registrere igjen i morgen, så melder jeg inn ca-antall kcal annenhver dag. Forventer gode resultat nå den første uka!!!! Vil så gjerne komme meg på rett spor igjen, har bare tulla i d siste.... Men jeg gir meg ikke. Og jeg føler jeg har et "bra" utgpkt!!!!;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...