Gå til innhold

For aller siste gang.....


Anbefalte innlegg

Gjest gromjenta

MayL, så flink du er på trening! Hvordan går det med dere andre?

 

Jeg teller og veier, og får meg noen ordentlige overraskelser. 150 gram potet til middag var noe nytt, for å si det sånn. Kan skjønne hvorfor man har havnet her oppe rundt 80... Men nå er det andre bol.. nei, knekkebrød.

 

Registrer dere mat og sånn? Hører at det er lurt de første ukene (og jeg ser jo som sagt at jeg får noen aha-opplevelser)Jeg sliter med å rekke ordentlig trening. Det blir en og annen gåtur til og fra jobb, skulle ønske det var rom for litt mer. Prioritering, sikkert. Gleder meg uansett til å kjenne at buksene sitter litt løsere/kan brukes igjen.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei,

 

Ja, jeg registrer alt jeg spiser for da har jeg god oversikt over hva jeg bør spise mere av og hva jeg bør unngå resten av dagen. Dessuten, så er det mange «aha» opplevelser underveis.

 

Jeg må også skryte av meg selv,i går syklet (trimsykkel) jeg 30 min og brukte rockering i 15 min til å begynne med. Vet at det ikke er mye, men bedre enn ingenting ;-)

 

De 2 siste dagene har jeg vært flink, men den største utfordringen venter til helg…som vanlig forresten. Ehhh, får håpe jeg klarer det denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

 

Så flott at alle er så godt i gang!

 

Jeg registerer og så mye som mulig.

 

Frokost spiser jeg det samme hver dag, så den er enkel å registrere, det samme med lunsjen. Litt kjedelig kanskje, men jeg er et vanemenneske så det er ok for meg :)

 

Middagen veier jeg ikke så ofte, da jeg synes det er litt uheldig ovenfor barna mine....men snikveier litt i skjul. Men, jeg har lagt inn "middag" som egen matvare, og satt det på 800 kcal. Så jeg legger da ofte inn 800 kcal på middag, uansett hva jeg spiser. Tror det går opp i opp totalt sett både med lørdagspizzaen og de magrere hverdagsmiddagene. Men, jeg har bestemt meg for at jeg alltid bare spiser EN moderat porsjon. Har gjort det på denne måten en gang før, og det fungerte fint.

 

For meg er det veldig viktig å ha litt kontroll - ellers blir det veldig fort til at det blir noen ekstra skiver med Norvegia rett i munnen, eller for mye smør, eller noen munnfuller under matlagingen osv. osv. Når jeg registerer maten så spiser jeg ikke alle disse små munnfullene i løpet av dagen - og jammen meg blir det kalorier av dette og!

 

Dette skal vi klare - ikke bare være flinke et par uker - men klare å snu gamle uvaner!

 

Ha en fin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hei alle sammen :)

JEg sliter veldig med søvnen om dagen, så er veldig slapp og sliten. Men, det er inge grunn til å ikke trene. Sakl innrømme at de store styrkeøktene blir det ikke, men gåtur, med litt jogging, knebøy, tfall og noen armhevninger når jeg ser en benk eller litt høye steiner, ja det er det INGEN grunn til at jeg ikke skal få til!

 

Jeg tjutitta litt på cm i dag, og har gått litt ned ;) Gleder meg nå til å registrere til helgen, og jeg må si det hjalp på motivasjonen til å klare å skjerpe seg enda litt til, presse litt mer på trening osv, for det viser jo en effekt :D Hvis søvnen kommer på plass også så er meget optimistisk ;)

 

Jeg registrer ikke maten min her inne, men jeg skriver en dagbok som jeg har med meg hvor jeg noterer alt, og innimellom kan jeg da sjekke hva de forskjellige matvarene gir av kcal. Min frokost er alltid shake, for klarer ikke få i meg fast føde.. Det har blitt mye nutrilett, men når jeg er mer i gang med trening og overskuddet kommer blir det gjerne frukt og bær-shake isteden og de er jo såååååå gode :D

 

Jeg må passe på at jeg får i meg nok fett.. Har litt for lavt kolesterol bl.a, og det er noe av grunnen til at jeg ikke har klart å gå ned det siste året. Ikke så flink med fisk, og har vært heller sløv med trantilskudd o.l.. Men, det er rutiner på det igjen nå, omega 3, vitamin D, og en liten mulitivitamin hver dag!

 

Jeg er med på den "8 uker uten sukker/godis" eller noe sånt på fb, anbefaler flere å bli med der ;) Straffen for ikke å klare det er å betale inn 200kr til valgfritt veledig formål! Premien for de som klarer det er nestringsfølelse, bedre helse, kanskje lettere kropp og litt heder og ære ;)

 

Har dere en fast veiedag? Evt hvilken? Syns det er greit å ha ca samme veiedag som dere, hvis dere har tenkt til å skrive det inn her da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)/>

JEg sliter veldig med søvnen om dagen, så er veldig slapp og sliten. Men, det er inge grunn til å ikke trene. Sakl innrømme at de store styrkeøktene blir det ikke, men gåtur, med litt jogging, knebøy, tfall og noen armhevninger når jeg ser en benk eller litt høye steiner, ja det er det INGEN grunn til at jeg ikke skal få til!

 

Jeg tjutitta litt på cm i dag, og har gått litt ned ;)/> Gleder meg nå til å registrere til helgen, og jeg må si det hjalp på motivasjonen til å klare å skjerpe seg enda litt til, presse litt mer på trening osv, for det viser jo en effekt :D/> Hvis søvnen kommer på plass også så er meget optimistisk ;)/>

 

Jeg registrer ikke maten min her inne, men jeg skriver en dagbok som jeg har med meg hvor jeg noterer alt, og innimellom kan jeg da sjekke hva de forskjellige matvarene gir av kcal. Min frokost er alltid shake, for klarer ikke få i meg fast føde.. Det har blitt mye nutrilett, men når jeg er mer i gang med trening og overskuddet kommer blir det gjerne frukt og bær-shake isteden og de er jo såååååå gode :D/>

 

Jeg må passe på at jeg får i meg nok fett.. Har litt for lavt kolesterol bl.a, og det er noe av grunnen til at jeg ikke har klart å gå ned det siste året. Ikke så flink med fisk, og har vært heller sløv med trantilskudd o.l.. Men, det er rutiner på det igjen nå, omega 3, vitamin D, og en liten mulitivitamin hver dag!

 

Jeg er med på den "8 uker uten sukker/godis" eller noe sånt på fb, anbefaler flere å bli med der ;)/> Straffen for ikke å klare det er å betale inn 200kr til valgfritt veledig formål! Premien for de som klarer det er nestringsfølelse, bedre helse, kanskje lettere kropp og litt heder og ære ;)/>

 

Har dere en fast veiedag? Evt hvilken? Syns det er greit å ha ca samme veiedag som dere, hvis dere har tenkt til å skrive det inn her da? :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

NPL jeg har veiedag mandag. :) I dag har jeg kjøpt meg en ny duppeditt :D Polar Loop. kjempegøy - Jeg har det jo med å tro at jeg er mer aktiv enn jeg er eller at jeg spiser midre enn jeg faktis gjør - så JA jeg registrerer ALT nå - følger meny 1. Det er jo ikke MYE mat akkurat, men dersom jeg er flink å trener masse - tar jeg heller en skive ekstra til kvelds :)

 

STÅ PÅ FOLKENS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gromjenta

Hei

 

NPL jeg har veiedag mandag. :)/> I dag har jeg kjøpt meg en ny duppeditt :D/> Polar Loop. kjempegøy - Jeg har det jo med å tro at jeg er mer aktiv enn jeg er eller at jeg spiser midre enn jeg faktis gjør - så JA jeg registrerer ALT nå - følger meny 1. Det er jo ikke MYE mat akkurat, men dersom jeg er flink å trener masse - tar jeg heller en skive ekstra til kvelds :)/>

 

STÅ PÅ FOLKENS :)/>

Haha, det har jeg gjort også! Ordentlig dippeduttfrik. Lader Loopen nå, og banner og steiker over at jeg må klippe til armbåndet til å passe (passa ikke på første forsøk, selv om jeg brukte det pappbåndet)

 

Jeg koser meg vilt med å spise det lille jeg kan, spiser sent og danderer alt veldig før jeg setter meg. Og vann,- har aldri drukket så mye vann før. Det fører til mange turer på do på jobb, som fører til mye trappegåing siden do er i tredje etasje.

 

Og hvem spurte om veiing? Jeg kjører på med mandag fordi jeg skal gå på kurs da. Det tenker jeg bremser ned helgespisinga sånn at bunaden passer som et skudd i mai;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfrid sofie

Hei.

Jeg blir gjerne med deg på veien. Så får vi gå sammen. Du har det nesten som meg. Jeg er 169 høy veien 86 kg,(oppga 85 ved registreringen på nettkurset... :rolleyes: )vil ned til 69. Tror jeg er motivert :blink: Er litt motivert ,men en del av meg, av og til en stor del av meg, vil leve nå. Jeg har jo et bra liv, trives forsåvidt også med kroppen min. Det er bare det at det er forbasket kjedelig å kjøpe klær nå, jeg vil bevege meg litt lettere, knytte sko uten å kjenne magen...

jeg er mor til tre, 52 år gammel, jobb og studie, gammel mor og dermed travle dager. Et bra liv.

Jeg har troa, tenker som deg...No or never! Lykke til , vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

 

Æ e grusomst støl i dag....phu... men treningstøyet e på, så trening skal det bli. Kanskje ikke akkurat styrke i dag :D.

 

Soleie68: Denne Loopen registrerer hvor aktiv man er. kcal, steg. Alt etter hvilket nivå du har satt det på.(man velger mellom tre) jeg har moderat og da forteller den meg f.eks at Jeg må jogge i 1.12 min for å nå målet mitt i dag eller gå i 2.44 min eller holde meg oppe i bevegelse i 9 timer :).

Kjøper man med pulsbelte ser du også puls.

 

Den registrerer vist også søvn og mer, men jeg har ikke satt meg skikkelig inn i dette ennå :) Dette var et litt impulskjøp ;) Har man riktig telefon kan man laste ned en APP - (den har vistnok fått litt blandet kretikk) På data kan du gå inn å se progresjon og hvordan treningsøkten din har vært.

Selve armbåndet fungerer fint som et armbånd og kl. ikke så stor å klumpete som de fleste pulsmålerne :)

 

Ha en strålende og aktiv dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Blir så glad av å se dere er så aktive både på tråden og ellers ;) Jeg har også en polar loop, som jeg kjøpte "brukt" på finn.no våren 2014, men så har den ikke vært i bruk siden september.. Tok frem igjen på lørdagen og det er så artig å ha den på igejn :D Fikk meg en positiv overaskelse en dag jeg var på jobb hvor jeg hadde gått 18000 skritt og det et par timer FØR jeg var ferdig :D Er visst litt mer aktiv på jobben enn jeg trodde :D Jippi!!! Ikke alle dager er like selfølgelig..

 

Jeg liker å ha veiedag på tirsdag, for imotsetning til andre som syns helga er tøffest, er det da jeg ofte er flinkest :P da får jeg tatt meg skikkelig god til alle måltider og kan være ute i mange timer! Jeg elsker å være ute.. Mer utetid betyr også bedre søvn..

 

I går ble det shake til frokost, egg og bacon til en veldig sein lunsj etter en rolig langkjøring med 60 min rolig jogg i skogen etterfulgt av 20 min gange på asfalten. Mammas hjemmelagde kjøttkaker med gulerøtter til sein middag, herlig :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)/>

Da var jeg igång med GR livsstilen, og jeg er super motivert. Er en skikkelig periodeslanker, men kommer aldri i mål og går opp minst alt det jeg gikk av.

Men denne gangen er det anderledes. Det er NÅ eller ALDRI :angry:/>

Jeg har 13 kg som skal av, og noe har allerede falt av etter endringen. Begynte nå på mandag og SKAL være i mål til sommeren :rolleyes:/>

Håper det er OK at jeg slenger meg med her, trenger det jeg kan av inspirasjon og motivasjon når alt kan føles håpløst :P/>

 

Hilsen Allvær 28år, 175 høy og startvekt på 81,9kg (nå er vekta 79,4)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen med Solfrid Sofie :)

 

Kult at det er så stor aktivitet her - får motivasjon hver gang jeg leser innlegg her inne :)

 

Her går det egentlig ganske bra, følger opplegget så og si til punkt og prikke...

 

MEN, jeg sliter med vekta vår - den tuller med meg! Har veid meg både i går og i dag, og vekta viser MYE mer enn mandag! Samt store svingninger i går og i dag.... skal bytte batteri i dag, og sjekke opp mot en annen vekt vi har. Så om de siste tallene stemmer, må jeg nok oppjustere hva jeg veier gitt! Jaja, nå har jeg tatt tak - og nedover skal det gå, uansett ;)

 

Det står laks med spinat på menyen min til middag i dag. Gleder meg - elsker spinat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)/>

Jeg lurer på om noen av dere kan svare meg på dette: Etter å ha fyllt ut alle mine personalia blir jeg anbefalt å holde meg til meny 2 (1600 kalorier) men på samme tid blir jeg anbefalt å spise 1900 kalorier... Hvordan skal jeg tolke dette?

Og hva menes med hvilestoffskiftet, hvor mye under (eller over) bør en ligge her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allvær- tror du kanskje tenker på "daglige energi behov" - det er altså 1900 kcal du bør spise, men får å gå ned i vekt må du spise mindre, og da blir du anbefalt 1600...

 

Jeg har brukt litt tid nå på å finne dette ut og fant en "formel" på hvordan dette skulle regnes frem til. Fikk da et energibehov på 2450 kcal så da stemmer d kanskje med meny 3 da? :)/> Meny 3 er veldig mye mat. Må da spise selv om jeg ikke er sulten? Huuffda :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gromjenta

Flinke dere er!

Jeg har heller ikke skjønt det med menyvalg og sånn, jeg fikk meny 2 med et energibehov på 2300.

 

Denne uka har vært himla travel, og jeg innrømmer at planen om å gå til jobb utgår kjapt hvis det regner. Og det gjør det. Skal i svømmehallen med guttungen i morgen før pizzakos med venner på kvelden. Har bestemt meg for at hvis jeg skal klare dette, må jeg ha utskeielser innimellom, men de trenger kanskje ikke å være av det store slaget og hver dag, som før. Er så dum at jeg veier meg hver dag, men foreløpig er det gøy fordi den går ned hver dag også. Blir spennenede å se hvordan den er på mandag.

 

Hva er kosemerker, egentlig? Skjønte forrige fredag at man får mange kosemerker av vin, men denne uka har det ikke kommet noen kosemerker fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke dere er!

Jeg har heller ikke skjønt det med menyvalg og sånn, jeg fikk meny 2 med et energibehov på 2300.

 

Denne uka har vært himla travel, og jeg innrømmer at planen om å gå til jobb utgår kjapt hvis det regner. Og det gjør det. Skal i svømmehallen med guttungen i morgen før pizzakos med venner på kvelden. Har bestemt meg for at hvis jeg skal klare dette, må jeg ha utskeielser innimellom, men de trenger kanskje ikke å være av det store slaget og hver dag, som før. Er så dum at jeg veier meg hver dag, men foreløpig er det gøy fordi den går ned hver dag også. Blir spennenede å se hvordan den er på mandag.

 

Hva er kosemerker, egentlig? Skjønte forrige fredag at man får mange kosemerker av vin, men denne uka har det ikke kommet noen kosemerker fram.

 

Da endte jeg med meny 2, og ser hvordan det fungerer. Er mindre aktiv på denne tiden av året enn ellers, så tror det skal passe. Angående kosemerker er det slik at du har 2 kosemerker pr dag à 25 kcal (arrester meg om det er feil) som du kan bruke hver dag eller spare opp til helga eller andre ting du skal ut på hvor det kan bli noe kos :) Jeg går selv på vekta hver dag, tåpelig! :rolleyes: men blir litt besatt! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Jeg fikk ikke veid meg tirsdagen som var, og siden jeg begynte forrige fredag på vekta, så gikk jeg på vekta i dag, og målte i cm.

 

2 jan 83,5kg og 547,5 cm

9 jan 81,4kg og 538,5 cm

 

Det gjør meg glad :D men det skremmer meg også! :unsure: Blir så glad når vekta går nedover, jeg var syk forrige fredag så jeg bare sov, og gikk dermed ned litt mer enn normalt. Det som skremmer meg med så mye nedgang på en uka, er at av erfaring så blir det vanskelig å ikke gå noe somhelst opp den neste uken, på en annen side har jeg vært flink til å loggføre alt, så det er jo bare å fortsette med det samme, og trappe opp med litt trening, for har ikke blitt så mye av det denne uken. Det hjelper ikke på at jeg mest sannsynlig får mensen neste uke, men går jeg ikke opp mer enn 0,5 så er det ok.

 

I dag blir det en liten styrkeøkt ute, også skal jeg på litt lengre tur i morgen (2-3t med sekk) og da er det lov å ha med en sjokoladebit :D (på alle turer som er lengre enn 2t)

 

Maten i går var et rundstykke til sein frokost, shake til lunsj, kyllinglår med salat til middag med en loffeskive til "dessert" og en shake til kvelds. Spiste også en mandarin, to gulerøtter og en liten neve mandler. Godt fornøyd.

 

Vær aktive i helgen og kos dere masse!!! Men finn noe annet enn snakcs og godis og kose dere med ;)

Har dere barn, barnebarn, tantebarn, nabobarn? Ta de med ut og bare vær ute :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Velkommen med til deg også Allvær :) Må innrømmme at jeg har mistet litt oversikt her inne ;) Gøy at så mange har hengt seg meg!

 

Jeg har oppjustert startvekten min til 82 kg. Det er et snitt på hva jeg har veid denne uka (jadda jeg veier meg og hver dag.....) Vekta vår her hjemme måtte ha en liten overhaling. Skal være riktig nå.

 

Det går veldig greit ift mat og måltider. Har registrert hva jeg skal spise til kveldens tradisjonelle taco-måltid. Når man kutter ut ost og rømme, og fyller på med grønnsaker og salsa - er det ikke noe problem å bli mett iallefall :)

 

Ønsker dere alle en riktig god, sunn og aktiv helg!

 

Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :)/> 3 kg på en uke! :rolleyes:/>/> Det er nesten litt dumt at en mister så mye første uka, kan lett bli skuffet de neste ukene kjenner jeg da jeg vet at det er mye vann den første uka, men, d er iallefall en god KICKSTART! :D/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fantasiløs

Jeg blir gjerne med jeg også ;)

Trenger å gå ned 20 kg etter siste fødsel. Babykiloene sitter som klistret denne gangen.

 

Har gått ned det samme som Allvær, startet på tirsdag. Gikk ganske raskt 3 kg ned de første to dagene, og målebåndet viste også ganske stor nedgang. Sikkert bare vann, men moro er det lell :P Nå har jeg hatt måle/veieforbud før tirsdag. Jeg blir litt opptatt av den vekten, må bare gjemme den unna.. Får håpe jeg ikke blir demotivert når vekten ikke går så raskt ned da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen med Fantasiløs :) Deilig når vekta går riktig vei - uansett om det er vann :) Alt teller :)

 

Jeg har gått ned 0,5 kilo. Har vært flink nesten hele tiden.... Det ble to desserter for mye i løpet av helgen, ellers har jeg lagt på ca. 1500-1600 kcal per dag. TP ble 7. Bedre enn ingenting - men bør jo økes.

 

Hvordan har det gått med alle dere andre? Er vel en del som har veiedag i dag?

 

Lykke til med en ny sunn uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gromjenta

Velkommen med Fantasiløs :)/> Deilig når vekta går riktig vei - uansett om det er vann :)/> Alt teller :)/>

 

Jeg har gått ned 0,5 kilo. Har vært flink nesten hele tiden.... Det ble to desserter for mye i løpet av helgen, ellers har jeg lagt på ca. 1500-1600 kcal per dag. TP ble 7. Bedre enn ingenting - men bør jo økes.

 

Hvordan har det gått med alle dere andre? Er vel en del som har veiedag i dag?

 

Lykke til med en ny sunn uke :)/>

 

 

Gromjenta har gått ned 1,2 kilo siste uke. Er nå 77,8 kilo tung, 11,8 kilo til målet. Hun smiler nå stort:)

Har holdt meg til ca 1500 kalorier, 12,2 trimpoeng. I helga svømte jeg en halvtime og jogga en time innimellom orkesterprøver og konsert, og vennemiddag med vin (der kom det en del kosemerker, gitt...) Har nå gått med 2,2 kilo på 10 dager, så nå går sikkert tempoet ned. Og det er da jeg pleier å gi opp. Men i kveld begynner jeg altså på kurs, så her skal det ikke gies opp.

 

Den Polarloopen hjelper meg forresten til å gi på litt mer enn jeg ellers ville gjort,- fredag kveld sto det at jeg måtte jogge i 4 minutter for å få 100% måloppnåelse. Så da jogga jeg rundt i stua i reklamepausene. Har aldri skjedd før, og mann og barn stirra på meg,- men de er nok litt imponerte de også når jeg viser disse taktene.:)

Dere andre, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hatt en aktiv helg, det ble intervall med runde på 1,9km så styrke- 8 pushups, 5 dips, 10 boxjum (på samme steinen), så hoppe over kjetting-gjerdet med 8 buer og gjentok alle styrkeøvelse før en ny joggerunde og så ny styrkerunde. Gikk til og fra som også er 1km :)

Lørdag ble det spinning 55 min, i går gikk jeg 3timer på tur med sekk på 10 kg i løssnøen, ikke høyt tempo, men fikk oppulsen inne i det flotte skogslandskapet ja! Avslutta det med 3timer bålkos og skravling :D For en søndag det ble!

 

I dag var jeg på tabata trening med Fitclub, ble med ei venninne, var kjempeartig! Har trent det før, men da alene, og det er rett og selett for tungt... :P Det endte med at jeg skal på informasjonsmøte i morgen med både veiing og scanning, så blir spennende! Jeg vet av erfaring at med såpass mye trening de siste dagene så har jeg gått opp noe igjen, men at det jevner seg ut /går av når jeg får trent mer over en lengre periode :) Det er ny veiing og scanning igjen om 4 uker!

 

God uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...