Gå til innhold

For aller siste gang.....


Anbefalte innlegg

God morgen ALLE sammen :)

 

Min helg har vært tilbrakt på jobb, og mye stillesitting denne gangen. Fikk ikke registrert mat, da jeg ikke kom meg inn på siden av en eller annen grunn. Forsøkte å være VELDIG bevist på å ikke spise for mye - og føler jeg klarte meg bra. Veiedagen ble utsatt til i dag og viser nå 71,4 kg DVs at jeg har gått ned 1,5 kg den første uken :) :) og har gått inn 3,57 cm totalt.

 

Ser at det går rett vei for dere alle :) det er bare å stå på - kommer nok tungere dager og mange utfordringer - men dette skal vi klare :)

 

Nå skal jeg planlegge middag for denne uken og så er det rett på trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Grattis til alle dere som har gått ned så mye! Det må være inspirerende, og gi masse motivasjon :) Dere gir iallefall meg motivasjon ved at dere er så ivrige :)

 

Har hatt en grei dag, matmessig bra, men ikke noe trening eller tur.

Synes ukedagene stort sett går greit, ikke så mange fristelser - så lenge jeg klarer å begrense inntaket av Norvegia...Fristes egentlig av alt som har smeltet ost på seg ;) Orker ikke noe forbud for meg selv heller. Må jo klare å leve med denne deilige osten ;)

 

Ha en fin tirsdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fantasiløs

Gratulerer med nedgang alle sammen! Jeg heier på dere alle sammen!

Dere er kjempeflinke!

 

Jeg har veiedag i dag, og har gått ned 3 kilo. Det er jeg selvfølgelig strålende fornøyd med. ;)

Jeg begynner å få luksusproblemer her. Jeg klarer nemlig ikke å fylle opp kalorikvoten min. Må spe på med nøtter... Jeg orker rett og slett ikke all den maten lengre, magesekken har krympet tror jeg.

Jeg jobber turnus og er nå midt i en økt. Litt vanskelig å få i hop treningen nå, men jeg syklet i det minste frem og tilbake på jobb i går/dag. Hipp hurra for mildværet på Østlandet :)

 

Er det flere som kjenner på at kroppen trives bedre med sunn mat? Er det ikke en deilig følelse? Det motiverer meg iallefall veldig B) Deilig å endelig være i gang med en endring for livet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gromjenta

Bra jobba til alle sammen,- men hvor er dere? Det ble jo så stille her inne!?

 

Jeg har ei veldig hektisk uke, og sliter med å få nok både trimpoeng og mat i meg (bra jeg ikke bare trener eller bare spiser, forsåvidt) I dag skal jeg i svømmehallen etter jobb, det gleder hele kroppen seg til etter lange dager med PC.

 

Hjemme hos oss har vi begynt med noe som heter 30 day Plank. Det går ut på at man skal ta planken hver dag i 30 dager, starter med 20 sek, så øker man på etter et skjema jeg fant (på facebook, så det er nok veldig vitenskapelig korrekt) På dag 30 skal vi etter sigende ta planken i 5 minutter. Den som lever får se,- vi er nå på dag 7 og er oppe i 40 sekunder. Gøy med sånne ting som ikke tar tid, men som gjør så bra.

 

Jeg begynte jo på kurs mandag kveld, og ble veid der. Den vekta likte jeg ikke, den viste nemlig 2,7 kilo mer enn den jeg brukte samme dag hjemme. Riktignok så veier jeg meg på morraen uten tøy hjemme, her var det på kvelden med tøy. E fin gjeng på kurset, tror vi kommer til å pushe hveradre bra. Jeg kan liksom ikke sluntre unna når det koster såpass mye, syns jeg.

 

Men jeg vil veldig gjerne høre hvordan dere har det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gromjenta

Men jeg vil veldig gjerne høre hvordan dere har det!!

 

 

Gir meg ikke helt på denne tråden:) Ny veiedag: ned 1 kilo denne uka. Totalt vekttap siden 020115 er 3,2 kilo, det gjenstår 10,8 kilo før jeg sier meg fornøyd.

 

Fredag kveld holdt jeg på å ryke,- vi hadde bestilt pizza fra Pizzabakeren og jeg hadde spist lite hele dagen. I tillegg er det godtedagen hos oss,- jeg veide pizzabitene og fant ut at to biter gikk bra (kjørte på med salat til, så ble jeg veldig mett) Luska meg ned i chipsbollen, men etter å ha sjekka kaloriinnhold, klarte jeg å stoppe mye raskere enn vanlig.Oppdager at jeg nyter maten på en helt annen måte når det er så lite jeg kan ta i forhold til tidligere.

 

Men hvor ER dere? soleie68? MayL? allvær? alle som jeg ikke husker nicket til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :unsure:

Off og off... Jeg falt helt utav hele "dietten" min :angry:

Men, NÅ er jeg tilbake, og det ventes ikke noen tilbakefall i nærmeste fremtid :D

Hvordan går det med dere?

Høres ut som du har god kontroll, gromjenta! Kjempe lurt å lese kaloriinnholdet først, slik at en vet hva en trykker i seg, og får skikkelig dårlig samvittighet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gromjenta

Hei igjen!

 

Ned 0,5 forrige uke, totalt -3,7 siden 0201. Men nå føler jeg det stopper litt opp. Er trøtt, sliten og har en del stress. Sover sikkert altfor lite.

 

På kurset snakka vi om betydningen av å drikke nok. Så nå drikker jeg og løper på do. Kopimaskina på jobb har slutta å virke i min etasje, så nå løper jeg trappa og ender på 6000 skritt i løpet av en arbeidsdag,- som er bra for en kontorarbeider, syns jeg.

 

Håper du kommer godt i gang, Allvær,- tenk hvor flott vi får det etterhvert i passende tøy og uten vonde knær (nå snakker jeg for meg sjøl) Fint å høre fra deg,- det ble veldig ensomt inne på denne tråden. Lurer på om folk mista motivasjonen i andre uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

 

Da har jeg endelig fått logget meg på igjen. Har ikke hatt tilgang til siden på lenge. og det merkes dessverre både på trening og meny. Har gått ned 1,7 til sammen siden vi startet er jo ikke helt fornøyd med det, men når jeg er ærlig med meg selv så er det jo ikke mer å forvente ;) Har forsøkt å være flink med maten siden det ikke har blitt noe trening.

 

I dag er det på for fult :) skal sette meg på spinningssykkelen og se på tv mens jeg tråkker i veg :) Håper alle får en fin dag - her er det bare å stå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gromjenta

-0,8 kilo denne uka. Totalt -4,6 kilo i januar. Det er jeg veldig fornøyd med!

Tenker det er nå den egentlige jobben starter, det er 9,6 kilo igjen til jeg er framme og 0,4 til første delmål.

 

Var egentlig litt overraska over nedgang, for jeg gikk på en smell lørdag kveld. Øl var godt, og da var plutselig chips godt også... Det er den første smellen i år,- og livet er jo også om å kose seg, så jeg tenker at det er bra for å beholde motivasjonen videre.

 

Ha ei god uke, alle sammen! Tråkk på på sykkelen, det er flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen Gromjenta og alle dere andre :)

 

Jeg har jo veie dag mandag, og i går morges veide jeg 71,2 - gikk på vekta i dag også... bare sånn for nysgjerrighetens skyld ;) og i dag var jeg 70,2 ? jaja.. fortsetter det sånn blir det bra resultat neste veiedag :D

 

Uansett føler jeg at motivasjonen er tilbake. Ser hvor utrolig avhengig den er av at jeg får registrert matinntak og trening.

 

Er det noen som har noen gode forslag til hva jeg kan servere på venninneklubb ?

 

Ha en strålende og aktiv dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gromjenta

 

 

Jeg har jo veie dag mandag, og i går morges veide jeg 71,2 - gikk på vekta i dag også... bare sånn for nysgjerrighetens skyld ;)/> og i dag var jeg 70,2 ? jaja.. fortsetter det sånn blir det bra resultat neste veiedag :D/>

 

Utrolig hvor det hopper opp og ned fra dag til dag! (Sikkert derfor man ikke skal veie hver dag,- selv om jeg gjør det sjøl,- jeg blir litt revet med. Og irritert når vekta står bom stille.) Men bra uansett,- jeg gleder meg til jeg er der nede! Flink du er! Og ja, det er utrolig mye lettere når man kan holde litt oversikt på hva som går inn. Jeg koser meg også med PolarLoop som viser hvor mye jeg må røre meg hver dag,- hopper mens jeg venter på kopien fra kopimaskina nå, det skjedde aldri før:)

 

Er det noen som har noen gode forslag til hva jeg kan servere på venninneklubb ?

 

Jeg er glad i kyllingsalat med foccaccia (for de som kan ha). Eller pai. Det er jo masse gode oppskrifter på ting her inne på sida,- løksuppe er sånn god 90-tallsflashback,- men god og lavkaloririk mat.

 

Ha en strålende og aktiv dag :)/>

 

I likemåte, flott du holder koken!

 

Ha en strålende kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gromjenta

Veiing i dag: ned 0,6, tilsammen ned 5,2 kilo siden 5. januar. Da er det 8,8 kilo igjen til det som ligner på et mål.

 

Fredag fikk jeg mitt livs første gallesteinsanfall mens jeg var på jobb. Det var veldig smertefullt, og jeg begrep ikke hva det var så jeg ble ganske redd. Kom meg til legen og fikk spørsmålet: har du spist mye fettrik mat? Og det har jeg jo ikke, sånn siden 5. januar i hvertfall.. Håper virkelig at dette var et engangstilfelle, for fyttigrisen! Men skjønner ikke helt hvorfor jeg får det nå etter disse ukene med så sunn mat og lite alkohol:) Tar gjerne imot tips på hvordan man kan unngå det.

 

Litt ensomt på denne tråden, så jeg lurer på å finne meg en noget mer aktiv tråd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiing i dag: ned 0,6, tilsammen ned 5,2 kilo siden 5. januar. Da er det 8,8 kilo igjen til det som ligner på et mål.

 

Fredag fikk jeg mitt livs første gallesteinsanfall mens jeg var på jobb. Det var veldig smertefullt, og jeg begrep ikke hva det var så jeg ble ganske redd. Kom meg til legen og fikk spørsmålet: har du spist mye fettrik mat? Og det har jeg jo ikke, sånn siden 5. januar i hvertfall.. Håper virkelig at dette var et engangstilfelle, for fyttigrisen! Men skjønner ikke helt hvorfor jeg får det nå etter disse ukene med så sunn mat og lite alkohol:) Tar gjerne imot tips på hvordan man kan unngå det.

 

Litt ensomt på denne tråden, så jeg lurer på å finne meg en noget mer aktiv tråd....

 

Kan få det også av mye grønnsaker som kål og løk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...