Gå til innhold

2015 Nå gjelder det !!


Gjest Els-beth
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Els-beth

Ja da var det veiedag igjen. Ned 200gram. Er fornøyd så lenge det går nedover😄 Sukkerstoppen går bra. Og treningen er også bra. I dag ble det en lang tur på et par timer og en kort tur på kvelden. Merker god reduksjon på mål selv om vekta er litt i ulaget😉 Skal prøve å gå litt opp i matmengde i ukedagene og mindre i helgene. Fikk råd fra ei som har vært GR instr. Og så må jeg passe på å spise ofte nok. Skal prøve å skrive opp måltidene fra i morgen. Men jeg veier ikke maten, enn så lenge. 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Els-beth

Ja da var det veiedag igjen. Ned 200gram. Er fornøyd så lenge det går nedover😄 Sukkerstoppen går bra. Og treningen er også bra. I dag ble det en lang tur på et par timer og en kort tur på kvelden. Merker god reduksjon på mål selv om vekta er litt i ulaget😉 Skal prøve å gå litt opp i matmengde i ukedagene og mindre i helgene. Fikk råd fra ei som har vært GR instr. Og så må jeg passe på å spise ofte nok. Skal prøve å skrive opp måltidene fra i morgen. Men jeg veier ikke maten, enn så lenge. 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Els-beth

Er på fjellet og det er kommet utrolig mye snø. Jeg og min mann skal på lang fjelltur i dag, om bare alle løypene et kjørt opp. Ungene skal i bakken og boltre seg. Jeg økte matmengde litt i uka og ser allerede nedgang. Så er det bare å ikke spise for mye i helgen. 😜 Gikk greit i går kveld. Sukkerstoppen går fortsatt veldig bra. Og må si jeg trives med det. Føler meg opplagt og har ikke trent så mye på lenge. MEN ser at det er ikke nok for de siste vanskelige kiloene. MÅ ha fokus på å spise sunt og ALLE måltidene gjennom døgnet. Dette vet jeg godt men det hjelper å skrive det her på Forum.

Mine utfordringer: Selv om jeg spiser sunt og ikke spiser snop så ser jeg at det må litt mer til for de siste kiloene. Jeg kan være dårlig til å få i meg alle måltidene. Noen dager spiser jeg alt for lite, så kroppen kommer i sparebluss, mens andre dager øker jeg mengdene fordi jeg har trent så hardt. Dette er jo ikke lurt, så jeg må jobbe med å spise oftere og samme mengde hver dag. Så er det sagt 😜😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)/>/>/> Joda det går bra med sukkerstopp her også, selvom jeg har hatt litt sug når det var sjokolade på jobben!

I dag har jeg og de to eldste guttene mine gått lang tur i fjellet. Utrolig godt å komme seg ut! Snikkikket på vekta i dag men det var ikke skjedd så veldig mye, 62,2 nå. Må minne meg selv på at dette er ikke gjort på to uker... Men merker at buksene sitter litt løsere og det er jo kjekt. Så målet mitt for neste uke er å se 62 tallet. Har trent bra, løpt og gått i fjellet, men merker at jeg blir veldig sulten av all treningen. Ikke lett å holde seg til Max.1600 kcal. Når Søtbehovet trigget meg, drikker jeg Belgian Choc. Det hjelper veldig og det er ca. 50 kcal i en kopp;) krysser fingrene for veiing neste uke, og du også Els-beth:)

 

 

PS. Det skulle være 63,2 ikke (dessverre)62,2 så langt.........

Hei

Henger meg på her jeg... Er en voksen jente på 54 som ønsker å komme ned på 60 blank. Er 158cm og 65 kg, ikke noen tungvekter men likevel noen kilo som lille meg ikke trives med. Er ganske flink til å holde meg i bevegelse, går mye tur og har to ganger styrketrening i uken. Har fått oppgitt 1300 kcal pr dag. Har gått helt fint å følge den, ligger litt i underkant og det er sikkert ikke bra for forbrenningen for jeg har ikke gått ned et gram siden 19 jan. (startet da)I helgen ble det litt kos med sjokolade og potetgull noe jeg vanligvis ikke spiser i uken. Heldigvis lange skiturer begge dager. Noen råd for å få opp forbrenningen? Getta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Els-beth

Hei Getta. Velkommen til tråden😄

Har selv hatt en periode som vekta ikke ville ned selv om jeg spiste lite mat. Litt tidlig å si om jeg har kommet meg ut av trenden. Men ser at vekta kryper nedover nå. Jeg måtte øke matinntaket litt samtidig som jeg måtte spise flere små måltider.

Synes du høres flink ut med maten og trimme, sikker på at det kommer til å gå rett vei for deg etterhvert😄😄

 

Ellers ble det en flott helg med lang skitur på lørdag og en middels på søndag. Været var nydelig og føret var bra. Føler at jeg spiste litt mye men kun sunn mat☺ï¸

Veide meg i morges og hadde ikke gått opp noe i helgen så det ser bra ut. Om det bare blir litt nedgang fra forrige uke blir jeg superfornøyd. Det ser bra ut enn så lenge😄

 

Løffen, hvordan går det med deg?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Getta. Velkommen til tråden😄

Har selv hatt en periode som vekta ikke ville ned selv om jeg spiste lite mat. Litt tidlig å si om jeg har kommet meg ut av trenden. Men ser at vekta kryper nedover nå. Jeg måtte øke matinntaket litt samtidig som jeg måtte spise flere små måltider.

Synes du høres flink ut med maten og trimme, sikker på at det kommer til å gå rett vei for deg etterhvert😄😄

 

Ellers ble det en flott helg med lang skitur på lørdag og en middels på søndag. Været var nydelig og føret var bra. Føler at jeg spiste litt mye men kun sunn mat☺ï¸

Veide meg i morges og hadde ikke gått opp noe i helgen så det ser bra ut. Om det bare blir litt nedgang fra forrige uke blir jeg superfornøyd. Det ser bra ut enn så lenge😄

 

Løffen, hvordan går det med deg?😊

Hei! Her har det nok ikke gått så bra i det siste. Har mistet motivasjonen til å spise sunt, men har trent veldig bra. Mye løping og styrke. Så var det det med å holde seg unna søtt igjen..... Må si du har vært flink Els-beth! Du fortjener ros:)

Jeg har ikke vært det og som følge av det har jeg ikke våget å gå på vekta. Herregud, det er jo bare helt dumt og barnslig....

Men nå har jeg tenkt å begynne på nytt igjen. Er litt usikker på om jeg skal holde meg helt unna snopet eller om jeg skal få unne meg en liten porsjon lørdagen. Jeg gikk jo rett i gotterifella nå etter å ha vært så flink uten..... Desperasjon !!!!!

I morgen er det rett på vekta igjen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Els-beth

Hei Løffen det er bare å stå på😄 Jeg hadde jo en lei veiing som laget uorden i den fine grafen min, men skitt au, det er bare å fortsette. Du er flink som trener jevnt. 😃😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Løffen det er bare å stå på😄 Jeg hadde jo en lei veiing som laget uorden i den fine grafen min, men skitt au, det er bare å fortsette. Du er flink som trener jevnt. 😃😃

Ja jeg har ikke tenkt å gi meg selvom jeg har gått på en smell nå. Men hva spiser du Els-beth? Hvor mange kcal og hva når søtsuget herjer i kroppen? Drikker du lett brus eller bare vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Els-beth

Hei. En dags meny kan se slik ut:

 

Frokost: to knekkebrød med skinke og ost og mye paprika, et eple og et glass melk.

Mellommåltid: en 0% yoghurt og en frukt. (Ikke alltid jeg får med meg dette måltidet!! )

Lunsj: stor salat om jeg er hjemme ellers det samme som frokost eller havregrøt(koker den med vann og melk og bare litt havregryn, jeg søtner den med stevia pulver og har på masse kanel. Smaker litt rart med stevia urten om man ikke har smakt den før. Men jeg synes den er søt og god😄😄

Middag: vanlige middager men jeg tar bare grønnsaker istede for poteter.

Kvelds: havregrøt liten skål eller frukt og to knekkebrød.

 

Aner ikke hvor mye cal det er i dette.

Føler jeg meg veldig sulten så har jeg bestemt meg for å spise mye av den sunne maten. Kan knaske litt på peanøtter med skall. Ellers så hjelper det å lage seg liten skål med gryte poppet popcorn, kun med litt salt. Har prøvd med litt stevia på, men det er nok en litt merkelig smak 😜

 

Men om man merker at søtsuget kommer og man bare vet at man må ha noe, så tror jeg det vil hjelpe å spise et godt måltid med bare sunn mat. Ikke bry seg om antall calorier. Det er lettere å stå imot snop når magen er god og mett.

 

Har du vurdert å spise litt mer gjennom dagen, kanskje du spiser for lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Els-beth

Når det gjelder lettbrus så er jeg en stor synder. Fikk kjeft av tannlegen min. Så nå kan jeg bare ha Pepsi Max i helgene og ved spesielle anledninger. Jeg klarer ikke å kutte det helt utðŸ˜

Og så er jeg fæl til å ha sukkerfri drops i bilen. Men er vel egentlig ikke så sunt for tennene det heller , huff😗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder lettbrus så er jeg en stor synder. Fikk kjeft av tannlegen min. Så nå kan jeg bare ha Pepsi Max i helgene og ved spesielle anledninger. Jeg klarer ikke å kutte det helt utðŸ˜

Og så er jeg fæl til å ha sukkerfri drops i bilen. Men er vel egentlig ikke så sunt for tennene det heller , huff😗

Ja kanskje jeg spiser litt for lite.synes det er litt stress å telle kalorier hele tiden. Får tenke sunne valg fremfor panisk telling:) og ja jeg har oså sukkerfri pastiller i veska og i bilen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Els-beth

Ja da var veiedag kommet og endelig er det litt mer nedgang. 600 g ned, er superfornøyd😃😃😃

Veier nå 61,6kg. Blir nok tøft å komme ned noe til neste uke. Men jeg fortsetter med litt mer mat i uka og jern disiplin i helga. Målene har gått litt ned men ikke mye. Gikk faktisk mest ned i den perioden vekten hoppet litt opp!! Merkelige greier.

 

Løffen: Jeg teller heller ikke calorier. Bare sett 2-3 forslag til menyer med enkel og grei mat så har du litt i bakhodet hva du skal holde deg til. Virker som du må øke matmengden litt. Og da vil du oppleve at det ikke blir så lett sug etter andre ting. 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Els-beth

Fredag igjen. 😄 Det har vært en fin uke med mye trening og jeg har spist gode måltider og nesten ofte nok. I dag reiser vi til fjells igjen etter jobb. Gleder meg til skiturer og all snøen. Blir så lyst og trivelig 😃😃 I kveld har gutta bestilt pølse med stekt løk og pølsebrød. Jeg har med kylling filet så jeg kan lage meg en stor og god salat. Lørdag er det taco og jeg spiser nok stor salat da også. Jeg har masse godt oppi salatene mine og blir nok ikke lei😄😄 . Lørdagskos blir pop corn med stevia urt. Søt smak uten kcalorier. Kan anbefales. God i frokostblandinger og havregrøt også😃😃

 

Løffen og Getta ha en riktig god helg😄. Går det bra med dere 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Jeg vil gjerne hive meg på

 

Er ei dame på snart 37 år. Er 171 cm høy og veier 73,5 kg dags dato.

 

Har som mål å gå ned noen kilo og ligge rundt 68 -69 kilo.

 

Jeg trener alt fra 2- 4 ganger i uken ( for det meste jogging, sykling og gåturer )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Els-beth

Hei Pia78, så hyggelig at du vil være med.

Vi får heie på hverandre og slå følge på veien😄😄

Mye lettere å holde fokus når man er flere😄

 

Sitter nå på hytta og har servert mann og unger pølse med stekt løk. Det var et sterkt ønske. Selv skulle jeg lage meg en salat men blir havre suppe istede. Raskt og enkelt når man er sulten.

Ha en fin fredagskveld alle sammen😊😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Els-beth

Ble ikke mye tur i fjellet denne helgen pga stormen, og litt for mye mat. Kjenner jeg må brette opp armene litt nå. Veiedag på onsdag kan bli spennende :blink: :blink:

 

Går på trening nå med ny musikk på mp3'en, blir bra det B) B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Skriver mest på en annen tråd nå men etter opp 200g forrige onsdag så ble det ned 300g nå. Vekten sniker seg nedover og er snart i mål. Ser frem til vinterferie og mange skiturer på hytta😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ble ned 100g på onsdag. Ikke mye men det går rette veien😄

Er på fjellet nå og har gått 1-1.5 mil både onsdag, torsdag, fredag og lørdag.

Treningen går veldig bra og har begynt å løpe en del ute. Merker at det er mye tyngre å løpe ute i forhold til mølle. Gleder meg veldig til våren og lysere tider. Da kan man også ta seg noen turer på ettermiddag og kveld. 😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Els-beth

Var veiedag i går, ble ned 200gram og jeg sliter veldig for disse få grammene. :unsure: Jeg føler kroppen går litt på sparebluss og det begynner å bli et ork å trene. Jeg trener likevel mye og står på. Men tror jeg må spise mer for å få mer overskudd og kanskje vil nedgangen også gå fortere da??!! Jeg prøver, mulig det kommer til å bli en uke med stilleståing eller litt oppgang for å komme i balanse. Men merker jeg trenger mer energi. Vi får se hva neste uke viser. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Els-beth

Sto stille denne uka, men er jo bare 700gram til mål. Var ikke helt fornøyd med uken som har gått. Ble dager med lite kalorier og dager med mye, en uheldig kombinasjon. Har fått meg appen Lifesum, så nå skal jeg iallfall ha kontroll på inntak😀 Begynte med den i går😃😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...