Gå til innhold

Ned i vekt til påske!


Anbefalte innlegg

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bra jobba Bolla, 900g er knall bra.

 

Har endelig fått kobla til wii`en så fikk trent 1 time i dag, det var deilig. Har ikke bare lekt meg men også brukt noen av styrkeøvelsene. Kjenner det godt i magen nuh ja, deilig å ha gjort det, håper jeg rekker en økt i morgen også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det har vært stille her de siste dagene. Hvordan går det med dere, alle sammen?

 

Selv har jeg vært travelt opptatt med å forberede til feiring av bursdagen til datteren min. Nå er det unnagjort, og i dag har vi hatt besøk av en kollega med familie og heldigvis fått litt hjelp med kakerestene.

 

Var spent på vekta i dag, siden det ble litt kake i helga, men fornuftig spising ellers i uka førte til at det ble et bra resultat likevel! :D

 

Veien mot påskemålet (58 kg/-5,3 kg)

Startvekt 5/1-15: 63,3 kg

12/01: 62,6 kg (-700 g)

19/01: 61,8 kg (-800 g)

Samlet nedgang: 1,5 kg

Gjenstår: 10 uker/3,8 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! er det plass til flere? :)

 

Jeg er i gang, og for første gang på mange år så er jeg faktisk skikkelig inspirert. Har et mål om å gå ned til under 75 kg innen påske, det er mulig det er litt mye, men jeg satser hardt, så får jeg heller falle litt!

 

Har veiedag på fredager, og foreløpig har det gått greit nedover, men kjenner at helgene er vanskelige når man har mye planlagt. Det er absolutt noe jeg må jobbe med, for dette vil jeg at skal være siste gangen jeg sliter med vekta.

 

Veien mot påskemålet (74,9 kg -9,3 kg)

Startvekt 5/1-15: 84,2 kg

9/1: 82,1 kg (-2,1 g)

16/1: 81,4 (700 g)

Samlet nedgang: -2,8 kg

Gjenstår: 10 uker/6,5 kg

 

Kan jo presentere meg litt: jeg er 34, har to barn og en ganske så stillesittende kontorjobb. Jeg trener mindre enn jeg egentlig vil /liker, men dørstokkmila er litt lang for tiden. Har et håp om at den kortes ned drastisk etterhvert som det blir litt lettere å bevege på seg. Jeg har et mål om at jeg skal klare å løpe ei mil i løpet av sommeren, men mitt egentlige mål er at kroppen skal klare et svangerskap til. Jeg har slitt med bekkenløsning både under og i lang tid etter svangerskapene, men har lyst på ett barn til, så ved å gå ned i vekt og bli sterkere så håper jeg at jeg kanskje ikke blir fullt så dårlig? Det er vel lov å håpe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært flink å trene med wiien, gjort det 5 dager nå men får det ikke inn i helga da er det for mye som skjer. Har også vært flink å gjort mange av styrkeøvelsene, så gjør ikke bare det som er moro, bokser i 26 min da får jeg opp pulsen litt. Merker jeg blir bedre i formen for blir ikke like varm som før. Tar planken i 1min, det er grusomt, men følte 30 sek var litt kort, mulig det ikke er det men nå er jeg liksom i gang. Blir lenge til jeg avanserer til 90sek hertfall.

 

Veide meg også i går men glemte å gjøre det til morgene så ble på formiddagen med mat i magen, så ikke helt gjeldene men skjeiet skikkelig ut i helga så må skjerpe meg der. Så da er 100g opp ikke så gale når man tenker sånn. Vet jo at det er herfra det blir vanskelig, men nå skal det ryddes slik at jeg får frem juicemaskinen, tenker at det er en genial måte å få i seg grønnsaker på. Synes ikke det er like godt i smoothie, føler ikke det blir helt flytende...

 

Er så fysen på cola i kveld, tok en appelsin, tenkte at den var i det minste søt men neida like fysen. Bør jo likegodt legge meg egentlig men så var film på tv.... Viljestyrke er fantastisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meline: takk!

 

Pastill: så flink du er til å trene da. Jeg kjenner jeg utsetter det litt i lengste laget om dagen.

 

I dag er ting kjipt. Mensen, oppblåst (måtte måle i morges - 3 cm opp siden fredag (!!)), og i generelt dårlig humør. Har i tillegg litt småkjipt på jobb for tiden så det gjør ikke akkurat humøret bedre. Men smugveide meg og jeg har gått ned til tross for mensen, så får vi se om det holder seg til i morgen, jeg bruker å gå opp mye rundt mens, men det går jo ned igjen like raskt, så lenge jeg holder meg unna sjokoladen i hvertfall!

 

Går dere på kurs? Jeg vurderer det, men foreløpig så har jeg tenkt at jeg skal prøve selv. Har kjøpt gullmedlemsskap, og ser jo at det er kjekt å kunne se helt konkret hva jeg må spise mer av og ikke minst hva jeg må gjøre for å få full kostholdsscore. Uvant å spise så mye frukt, men det jo ganske godt.

 

Satser på at dagen blir bedre etterhvert, eller at den i hvertfall går fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange flinke forummedlemmer â˜ºï¸ Jeg har hatt en del annet å tenke på i starten her. Tenker ofte rundt middagstider at nå må jeg innom forumet i løpet av dagen, men så blir det glemt. Men nå er jeg forhåpentligvis i gang igjen. Jeg har en rolig start og har gått ned 200 gr 😛 så nå er vekta 75,5 â˜ºï¸ Bedre enn ingenting ! Mål for de neste ukene er å bli bedre på trening og aktivitet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det på tide med rapport igjen. Denne uka har vekta stått i ro. Det var en velfortjent smekk på fingrene som gravde litt for dypt i skåla med Smash på lørdagskvelden. ;)

 

Håper det har gått bedre med dere andre!

 

Veien mot påskemålet (58 kg/-5,3 kg)

Startvekt 5/1-15: 63,3 kg

12/01: 62,6 kg (-700 g)

19/01: 61,8 kg (-800 g)

26/01: 61,8 kg (+/- 0 g)

Samlet nedgang: 1,5 kg

Gjenstår: 9 uker/3,8 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg ikke orket å gå vekta, Oslotur og barnedåp + mensen som plutselig dukket opp, vet jo at det kan ikke bli bra.

Tar det til uka istede tenker jeg.

Tar en økt med trening i morgen tenker jeg, blir i så utrolig dårlig form når jeg har mensen, orker nesten ikke karre meg ut av sengen men i morgen pleier det å bli bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du droppet veiing sist uke, Pastill. Ikke noen god følelse når man vet at vekta kommer til å vise oppgang. Håper du har hatt ei fin uke (etter at de verste mensen-plagene ga seg) og at du får et bra resultat denne uka!

 

Har helt glemt å gratulere deg med de 200 grammene du klarte i starten, Linsen! Håper du har klart enda mer siden du rapporterte sist. :)

 

Lettie: Mensen er kjipt og at det vises på både vekt og målebånd er (heldigvis/uheldigvis) helt vanlig. Det som er bra er at resultatet gjerne blir bra etter at mensen er ferdig. Hvordan har det gått med deg i det siste? Ser du spør angående kurs. Selv går jeg ikke på kurs. Jeg har aldri gjort det, men har veldig god nytte av muligheten til å registrere matinntak og trening her på Roede-sidene. Å gå ned i vekt vet jeg at jeg klarer på egen hånd. Den virkelige utfordringen kommer når jeg har nådd målet mitt og skal klare å holde vekta. Jeg må se an hvordan det går, men det spørs om et "Hold vekten"-kurs lønner seg for min del.

 

Nå har vi gjort unna 1/3 av tiden fram mot påske, siden tråden ble startet! 4 uker har gått og det er 8 uker igjen!

 

Jeg har gått ned 1/3 av planlagt nedgang på 4 uker nå, og ligger sånn sett perfekt an i forhold til målet jeg har satt meg. Når jeg ser på disse 4 ukene samlet, i alle fall. De siste to ukene har gitt dårlige resultater, så nå MÅ jeg skjerpe meg om jeg skal klare å nå målet. Denne uka har jeg gått ned 300 g til 61,5 kg. Snikveiing på fredag viste 61,0 kg, så det er igjen i helga at det har sklidd ut. Jeg hadde besøk av en venninnegjeng på lørdag og hadde laget deilig (og kaloririk) middag. Etterpå serverte jeg ei fantastisk god kake. Restene av den havnet i fryseren i går kveld, så den ikke skal stå der og friste lenger.

 

Veien mot påskemålet (58 kg/-5,3 kg)

Startvekt 5/1-15: 63,3 kg

12/01: 62,6 kg (-700 g)

19/01: 61,8 kg (-800 g)

26/01: 61,8 kg (+/- 0 g)

02/02: 61,5 kg (-300 g)

Samlet nedgang: 1,8 kg

Gjenstår: 8 uker/3,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det fint, hvertfall matmessig. Vekta går stadig nedover, sakte men sikkert. Gikk ned etparhundre gram den uka jeg hadde mensen, og så et jafs uka etter. I tillegg så har jeg snikveid meg til godt nedpå 79-tallet, men det er bare fredagsvekta som teller ;) Har gått ned 4 kg på 4 uker, masse vannvekt første uka (-2,1 kg) og deretter relativt ujevnt, men har jo gått ned nesten 700 gram i snitt de tre ukene inkl den uka jeg hadde mensen. I tillegg har jeg gått ned samlet 23 cm rundt om på kroppen, inkl -8,5 cm rundt magn (jeg er typisk eplefasong...), så jeg merker jo at jeg er smalere. Fant fram en kjole jeg kun har brukt en gang i fjor fordi den var litt i trangeste laget, nå satt den fint på! Så dette går framover! Har håp om å nå målet til påske, 5,3 kg igjen, eller 660 gram i uka om man vil! Det er fremdeles relativt hårete, men det hadde vært utrolig godt å nå det målet!

 

Jeg er ikke så flink til å trene, går på ski (med ungene) i helgene, og prøver å gå/ta trappa (jobber i 10. etasje), men denne løpinga mi er heller ikke-eksisterende. Det er glatt ute, men det er en dårlig unnskyldning. Satser på å få meg en tur i løpet av uka hvertfall!

 

Veien mot påskemålet (74,9 kg -9,3 kg)

Startvekt 5/1-15: 84,2 kg

9/1: 82,1 kg (-2,1 g)

16/1: 81,4 (-0,7 kg)

23/1: 81,2 (-0,2 kg)

30/1: 80,2 (-1 kg)

Samlet nedgang: -4 kg

Gjenstår: 8 uker/5,3 kg

 

Meline: Enig i at utfordringen er å holde vekta, men jeg kjenner det hjelper å fokusere på næringsinnhold nå, har gullmedlemskap og da ser jeg jo ganske greit hva jeg egentlig bør få i meg for at kostholdet skal være bra. Satser på at jeg klarer å få det inn i rutinen etterhvert, så kanskje det blir en naturlig greie istedenfor noe jeg faktisk må tenke på. Også sitter det jo litt i hodet, denne gangen så tror jeg at jeg er mer bevisst i forhold til hvordan jeg bruker mat enn jeg har vært. Men jeg er heller ikke ukjent med ideen om et evt Hold vekten-kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj hoppet på vekten i dag, 69.1kg så er opp i forhold til forrige veiing men mener bestemt at jeg nok har veid mer i denne perioden så er nok på rett vei likevel. Ble litt for mye snop i helga, men holdt meg unna brusa i det minste.

Har en litt stressende hverdag for tiden så alt jeg får til av trening nå er en bonus. Vi holder nemlig på å bygge hytte, og nå skal de straks begynne innvendig så er mye å ta stilling til, i tillegg skal mannen ta det elektriske selv så da blir det mer på meg her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du holder deg i alle fall under 70, Pastill! Du har sikkert rett i at vekta har vært høyere og at den er på vei ned igjen. Det er tøft å skulle gå ned i vekt når hverdagen er full av andre ting. Mat MÅ man jo faktisk ha, og det er ikke alltid så greit å spise riktig når man ikke har nok tid til å prioritere det. Det er jo en del arbeid med det, med planlegging, handling, matlaging, og ikke minst tar det lang tid om man skal veie og regne på alt.

 

Jeg synes selv at det er vanskelig for tiden, med en krevende periode på jobben, syke barn, og så er jeg ikke helt i form selv. Og så synes jeg denne årstiden er vanskelig, spesielt når været er slik som det er nå for tiden. Jeg vet at jeg ikke har gjort alt riktig denne uka, og etter å ha vært bortreist i helga og feiret to bursdager, forventet jeg at vekta ville vise oppgang da jeg gikk på den i dag tidlig. Enda en gang kunne vekta mi vise at magefølelsen ikke alltid er riktig. Den viste 60,9 kg, det vil si -600 g denne uka!

 

Veien mot påskemålet (58 kg/-5,3 kg)

Startvekt 5/1-15: 63,3 kg

12/01: 62,6 kg (-700 g)

19/01: 61,8 kg (-800 g)

26/01: 61,8 kg (+/- 0 g)

02/02: 61,5 kg (-300 g)

09/02: 60,9 kg (-600 g)

Samlet nedgang: 2,4 kg

Gjenstår: 7 uker/2,9 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nesten sjokk da jeg gikk på vekta i dag tidlig! Den viste 59,9 kg og jeg er under 60 kg! Veier egentlig på mandag, men i dag reiser jeg bort på vinterferie, så da måtte jeg veie før jeg reiser.

 

Nå har jeg visst tatt igjen litt for de to ukene med "dårlige" resultater nå nylig. Det ble -1,0 kg denne uka. Tror det er en del vann som har forsvunnet.

 

Blir ikke overrasket om vekta går litt opp i løpet av ferien, men skal prøve å unngå at jeg kommer så veldig mye over 60 kg igjen.

 

Veien mot påskemålet (58 kg/-5,3 kg)

Startvekt 5/1-15: 63,3 kg

12/01: 62,6 kg (-700 g)

19/01: 61,8 kg (-800 g)

26/01: 61,8 kg (+/- 0 g)

02/02: 61,5 kg (-300 g)

09/02: 60,9 kg (-600 g)

14/02: 59,9 kg (-1000 g)

Samlet nedgang: 3,4 kg

Gjenstår: 6 uker/1,9 kg

 

Om det er flere som skal på vinterferie så ønsker jeg dere en fin ferie! Jeg skal kose meg med skiturer og aking med ungene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Meline, du kryper stadig nedover du.

Her har jeg kuttet veiingen en liten periode, jeg får ikke tid til noen ting for tiden. Håper å få trent litt når mannen reiser i morgen men så er det vinterferie uka etter, så det går jaggu i ett hele tiden.

Ikke mye rom for å tenke på mat nei, vi fikk også nytt kjøleskap på lørdag, og det lukter enda nytt kan man si så det frister ikke veldig å åpne det.

Det som er bra med at mannen reiser er at jeg pleier å være flinkere med å unngå snop, jeg finner til ungene men ikke til meg selv. Men denne perioden han har vært hjemme så har jeg vært flink på brusfronten. Jeg veier meg som sagt ikke for målet er å få en sunnere varlig livstil der jeg trives med det jeg putter i munnen, sakte men sikkert skal jeg bytte til sunnere valg hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

En herlig vinterferie er over! På grunn av vær og føre ble det ikke så mange skiturer som jeg hadde håpet på, men litt aktivitet har det vært, med litt skigåing, slalom, bading og leking med ungene. Vekta har som forventet gått litt opp. Oppgang på 700 g i løpet av ferien. Ikke rart, siden det ble grilling av pølse nesten hver dag, to turer på kinesisk restaurant og så falt jeg for fristelsen og kjøpte litt (for mye) svensk smågodt.

 

Veien mot påskemålet (58 kg/-5,3 kg)

Startvekt 5/1-15: 63,3 kg

12/01: 62,6 kg (-700 g)

19/01: 61,8 kg (-800 g)

26/01: 61,8 kg (+/- 0 g)

02/02: 61,5 kg (-300 g)

09/02: 60,9 kg (-600 g)

14/02: 59,9 kg (-1000 g)

23/02: 60,6 kg (+700 g)

Samlet nedgang: 2,7 kg

Gjenstår: 5 uker/2,6 kg

 

Det høres ut som det er lurt for deg å kutte ut veiingen for en periode, Pastill. Det viktigste er jo ikke at vekten skal gå ned raskest mulig, men at vi lærer oss å leve på en måte som gjør at vekten går nedover, og etter hvert at den holder seg stabil! :)

 

Selv blir jeg veldig motivert av å veie meg regelmessig, men jobber med å komme inn i riktig livsstil, så jeg har kuttet ut veiing av maten og prøver å spise riktig uten at jeg må ha nøyaktig oversikt over hva som puttes inn i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pastill

 

 

Det høres ut som det er lurt for deg å kutte ut veiingen for en periode, Pastill. Det viktigste er jo ikke at vekten skal gå ned raskest mulig, men at vi lærer oss å leve på en måte som gjør at vekten går nedover, og etter hvert at den holder seg stabil! :)/>

 

Selv blir jeg veldig motivert av å veie meg regelmessig, men jobber med å komme inn i riktig livsstil, så jeg har kuttet ut veiing av maten og prøver å spise riktig uten at jeg må ha nøyaktig oversikt over hva som puttes inn i munnen.

 

Sånn er det egentlig for meg også, men kjente meg bare litt mett på veiing og dårlige resultater... Så da tror jeg at det kan være like lurt å flytte fokus fra vekt til å spise riktig istede. Får liten tid til trening, har for mye å gjøre i huset og med hytta, men det blir nok ab hverdagsaktivitet da.

Ordna nettopp nytt rom til eldste jenta, mye løfting og skruing + at hele rommet måtte ryddes.

Skal lage meg en handlingsplan å prøve å presse inn litt trening også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir rapportering for to uker denne gangen. Har vært travelt opptatt i det siste, og ikke vært helt motivert, så jeg har knapt vært innom forumet. Kroppen fant tilbake til gamle uvaner i løpet av vinterferien, og det var ikke så lett å overse at kroppen skrek etter raske karbohydrater, så det ble et dårlig resultat sist uke. Da gikk jeg opp 600 g. Nå har jeg funnet tilbake til gode vaner og håper jeg har fått snudd den dårlige trenden. Vekta viste en nedgang på 900 g i dag tidlig. Nå har jeg gått ned 3 kg i løpet av 9 uker. Jeg mangler 2,3 kg til påskemålet, og det er bare tre uker igjen. Jeg har ikke helt troen på at jeg kommer meg ned til 58 kg innen påske, men jeg skal gjøre så godt jeg kan for å komme så nært som mulig!

 

Veien mot påskemålet (58 kg/-5,3 kg)

Startvekt 5/1-15: 63,3 kg

12/01: 62,6 kg (-700 g)

19/01: 61,8 kg (-800 g)

26/01: 61,8 kg (+/- 0 g)

02/02: 61,5 kg (-300 g)

09/02: 60,9 kg (-600 g)

14/02: 59,9 kg (-1000 g)

23/02: 60,6 kg (+700 g)

02/03: 61,2 kg (+600 g)

09/03: 60,3 kg (-900 g)

Samlet nedgang: 3,0 kg

Gjenstår: 3 uker/2,3 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med nedgang denne uka også! :D Ikke så mye som det burde være for å klare å komme i mål, men jeg er kjempefornøyd uansett. :)

 

Veien mot påskemålet (58 kg/-5,3 kg)

Startvekt 5/1-15: 63,3 kg

12/01: 62,6 kg (-700 g)

19/01: 61,8 kg (-800 g)

26/01: 61,8 kg (+/- 0 g)

02/02: 61,5 kg (-300 g)

09/02: 60,9 kg (-600 g)

14/02: 59,9 kg (-1000 g)

23/02: 60,6 kg (+700 g)

02/03: 61,2 kg (+600 g)

09/03: 60,3 kg (-900 g)

16/03: 59,7 kg (-600 g)

Samlet nedgang: 3,6 kg

Gjenstår: 2 uker/1,7 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt utrolig! Nå tror jeg at jeg klarer å nå målet likevel. Jeg har gått ned 1,1 kg denne uka og det er bare 600 g igjen til påskemålet! :D

 

Veien mot påskemålet (58 kg/-5,3 kg)

Startvekt 5/1-15: 63,3 kg

12/01: 62,6 kg (-700 g)

19/01: 61,8 kg (-800 g)

26/01: 61,8 kg (+/- 0 g)

02/02: 61,5 kg (-300 g)

09/02: 60,9 kg (-600 g)

14/02: 59,9 kg (-1000 g)

23/02: 60,6 kg (+700 g)

02/03: 61,2 kg (+600 g)

09/03: 60,3 kg (-900 g)

16/03: 59,7 kg (-600 g)

23/03: 58,6 kg (-1100 g)

Samlet nedgang: 4,7 kg

Gjenstår: 1 uke/0,6 kg

 

Jf8dbbw.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pastill

Meline du er kjempe flink, for et fokus du har, jevnt og trutt går deet nedover...

 

Her er motivasjonen endelig på plass igjen, jobber med å spise nok, men trøkker ikke i meg snop lengre. Har til og med klart "helvetesuka" uten snop denne ganga, så da skal jeg klare meg noen dager til.

Har funnet fram boka og er klar til å registrere vekta igjen så håper på noen kg frem til mai hvertfall, men kroppen min liker seg godt på 68/69 tallet så det er vanskelig å komme seg herfra. Men jeg vil, jeg kan og jeg skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...