Gå til innhold

2015 - Ny mulighet til å nå målet


Gjest bronzee
 Share

Anbefalte innlegg

Hva trener du? Liker du det du trener, eller er det kun med focus på vekt? For meg funker det med planlegging. Setter opp treningsplan og mål. I år har jeg f.eks mål om å forbedre tiden min i et løp i august. Skal jeg klare det må jeg trene regelmessig og ganske mye fram til da. Fellesskap er viktig, vi er 4 stykker som alle skal løpe.

 

Du kan melde deg på et løp? Finnes mange der det ikke kun er eliten som stiller ;-)

Du kan sette deg vektmål på hvor tungt du skal løfte, hvor mange pushups du skal klare, hvor lenge du star i planken? Men det aller viktigste er at du liker det du trener.

Kan du si noe om hva du liker og hva du IKKE liker. Selv synes jeg styrketrening er pyton, derfor må jeg finne alternativer. Styrke i fellestime i sal er ok. Spinning med rolig frekvens og tung belastning. Snowboard er fantastisk for kjernemusklaturen, er skikkelig støl i mage og rygg etter en dag I bakken. TRX i gruppe er gøy.

 

Takk for at du også får i gang noen tanker i hodet mitt. :)/> Mitt største problem med trening er nok at jeg liker det meste, men så blir jeg lei etter noen uker. Nå trener jeg styrketrening i sal en gang i uken og ellers trener jeg hjemme. Da bruker jeg videoer fra exerto. Noen ganger tar jeg en joggetur. Jeg har nettopp lastet ned appene breeze og runkeeper, og føler at det motiverer meg og gir meg et spark bak.

 

Jeg har trent i dag hjemme og det føles veldig bra. Jeg må prøve å huske den følelsen :D

 

Ellers tror jeg du har rett i at det kan hjelpe å sette konkrete mål. Skal tenke på det :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 129
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjekt å kunne bidra, Haarek . Det er det fine med forumet- å dele litt erfaringer og prøve å hjelpe hverandre på veien. :) Vi tenger alle litt hjelp med jevne mellomrom.

 

Et av nyttårsforsettene mine er å bli bedre på hjemmetrening (da jeg har en mann som er mye borte i jobb + 2 mindre barn). Jeg har hatt perioder i livet da jeg har vært ganske god på dette. Det har vært helt naturlig å stå på steppen mens jeg så noe på TV, slå på en styrkevideo eller noe... Men nå er jeg ikke så flink lengre. Ungene er i seng til 20 - 20.15. Målet er at jeg selv skal være i seng kl 22.00. På de 2 knappe timene der er det VELDIG mye som skal gjøres. Men jeg skal prøve å bli smartere. Kanskje det rett og slett ikke er lov å se på TV uten å steppe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Nå går vi snart inn i helgen. Stå på alle sammen, vi skal klare helgen også. for min del broker helgene å være vanskelige:

- vi sitter lenge ved bordet,

- det kommer godteri på bordet på kvelden,

- jeg er altfor nært skapene hjemme når suget gnager. Da er det lettere å sitte på job

- alt er litt mer uplanlagt

 

Denne helgen er jeg invitert til en venninne på lørdagskvelden. Da vil jeg nok bli eksponert for MANGE fristelser. Skal jeg ta bilen så fristelsen med et glass vin er uaktuell? Skal jeg ta med oppskjært gulrot å knaske på mens de andre tar for seg av sjokoladeskålen? Har dere gode råd til en som virlkelig trenger å trene viljestyrken sin....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Kanskje det rett og slett ikke er lov å se på TV uten å steppe??

 

Det synes jeg var et fantastisk forslag. Selv har jeg en regel om at det er ikke lov å sitte I sofaen i reklamepausen. Da rekker jeg å tømme/fylle oppvaskmaskinen, sette på/henge opp en klesvask, lage en brøddeig, rydde på plass noen klær osv. Kan jo kanskje legge inn trening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går vi snart inn i helgen. Stå på alle sammen, vi skal klare helgen også. for min del broker helgene å være vanskelige:

- vi sitter lenge ved bordet,

- det kommer godteri på bordet på kvelden,

- jeg er altfor nært skapene hjemme når suget gnager. Da er det lettere å sitte på job

- alt er litt mer uplanlagt

 

Denne helgen er jeg invitert til en venninne på lørdagskvelden. Da vil jeg nok bli eksponert for MANGE fristelser. Skal jeg ta bilen så fristelsen med et glass vin er uaktuell? Skal jeg ta med oppskjært gulrot å knaske på mens de andre tar for seg av sjokoladeskålen? Har dere gode råd til en som virlkelig trenger å trene viljestyrken sin....

 

Hei på deg !

Jeg synes det er lettere å motstå fristelser hvis jeg ikke er så skrubbsulten.

Det kan derfor være lurt å spise litt knekkebrød, gulrøtter etc før du drar bort - selv om du er bedt på middag. Da er det lettere å begrense seg -å holde seg til matbudsjettet og hva du ellers hadde planlagt av småutskeielser.

 

Det er sikkert flere som prøver å holde seg unna sjokoladeskåla nå I januar. Jeg prøver å ikke gjøre noe nummer ut av det. Si bare "Nei, takk !" og send den videre :)

Bilkjøring er jo aldri dumt heller..

 

Men jeg er enig med deg ; helgen er mye vanskeligere enn hverdagene.

Det krever litt mere disiplin , men det har jo alle vi her inne !!

 

Ønsker deg lykke til - du klarer det nok :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med mye aktivitet her inne. Helt enig med dere at det er viktig å selv sette seg mål og stille spørsmålstegn til oss selv om hvorfor vi spiser sjokolade, og hvorfor er det så vanskelig å ikke spise sjokolade i helgen i forhold til ukedagene? Jeg har sagt det før og sier det igjen av egen erfaring, dette sitter i hodet. Bestem deg og vær din egen strenge sjef og du vil lykkes.

 

Jeg kan snart krysse av for den 9. dagen helt uten sjokolade og søtsaker, ja snop generelt (spiser og fristes ikke av chips)

 

Helgen står foran oss, mottoet i forumet her er "sammen er vi sterke". Lykke til og vær din egen strenge sjef :) ja hvis du ønsker resultater da. Husk at du tar av kilo ved å tenke kosthold og gram ved trening, og kombinerer du disse så får du flott stram kropp utpå og sunn og god inni :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som vi tenker ganske likt her, så nå må vi klare helgen alle sammen :)

 

Jeg har vært på knallhard styrketrening i dag og merker at jeg har mindre lyst på søtt når jeg er mer i aktivitet.

 

Fru Fryd: Klarer du å unne deg en ting på festen? For eksempel ett glass vin, men ikke noe snop? Jeg er selv nødt til å bestemme mine begrensninger før jeg går på slike festligheter. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som vi tenker ganske likt her, så nå må vi klare helgen alle sammen :)/>

 

Jeg har vært på knallhard styrketrening i dag og merker at jeg har mindre lyst på søtt når jeg er mer i aktivitet.

 

Fru Fryd: Klarer du å unne deg en ting på festen? For eksempel ett glass vin, men ikke noe snop? Jeg er selv nødt til å bestemme mine begrensninger før jeg går på slike festligheter. Lykke til!

 

Jeg har det og slik at jeg MÅ bestemme meg før fest og selskap hvor mye jeg skal spise, drikke og hva jeg skal spise og drikke, da går det bra. Helt utrolig så mye felles vi har her inne vi som liker det søte... Håper helgen gikk fint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var søndagen kommet til kveld allerede, 11.snopefrie dagen waww er dere med? Er vi snart uavhengige, var det 2 eller 3 uker det tok? Mannen min er også med på snopefrie dager og uker, men min datter ønsket seg en sjokolade denne helgen. Jeg måtte spørre henne om hun kunne spise den når jeg ikke så på, noe hun gjorde. Likevel lå den åpen på kjøkkenbordet en av dagene, jeg la den i en skuff ute av syne. Klapp på skulderen til meg :)

 

Hvordan går det med dere? Fortell litt, jeg er spent. Har dere stor trang til sjokolade, og hva spiser dere som alternativer.

 

Det ble opphakket frukt denne helgen og på meg, bruker da de søteste fruktene: banan, druer, mandarin, pærer, kiwi.

 

Ha en flott uke alle sammen. Blir spennende med veiing tirsdag igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.

Så kjekt å høre om gode resultater :D

Jeg må si det er vanskelig for tiden, jeg går i en motbakke og håper snart å komme over toppen

Jeg føler at jeg kompenserer med mye frukt, nøtter og har stadig lyst på noe... Jeg føler også at vekten har gått litt opp, veiedag tirsdag så jeg får se.

Jeg har lyst til å prøve 2:5 dietten noen uker. Har prøvd et par dager tidligere når vekten sto stille, og da hoppet vekten ned av vektterskelen. Det er ganske tøft de dagene jeg kun spiser 500 kcal, men så er det til gjengjeld deilig å ikke måtte være så nøye med matinntaket de andre fem dagene. Ha en fin og sjokoladefri uke ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er temmelig fornøyd med helgen. Jeg har klart å unngå sjokolade og alt annet snop. Jeg har spist frukt og litt nøtter. Siden det er min første uke, så er jeg fremdeles temmelig motivert.

 

RettFokus: Det er hardt når man ikke føler man kommer noen vei, men stå på! Det pleier å snu seg etter en kort stund. 5:2 dietten høres interessant ut, men jeg vet ikke om jeg hadde klart de to dagene med å spise så utrolig lite. Har du i så fall de to dagene i helgen eller er det lettere når du er på jobb?

 

Da er vi klar for en ny uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Hei folkens!

Ny uke, Nye muligheter.

Festen på lørdag gikk greit, det ble litt mer mat enn jeg hadde planlagt, men siden jeg valgte å ta bilen, ble det ingen vin. Klarte også å heller forsyne meg fra grønnsaksfatet enn sjokoladen utover kvelden. :D/> Superfornøyd med min egen viljestyrke denne kvelden.

 

Status:

- Godtestopp: uke 1 av 8 vel gjennomført

- Vekt: i dag -0,6 fra forrige uke. Hadde nok ønsket mer som første uke, men samtidig er jeg skadet og dermed forhindret fra å løpe.

- Trening: kun 3 av planlagte 4 økter gjennomført. Tenker å ta en rolig spinningøkt i ettermiddag for å se om foten holder.

- Mat: Syns det tar litt tid å registrere og planlegge alt, men vet at det er nødvendig. Kan ikke sette mannen til å lage mat. Han følger ikke oppskriftene, og heller gjerne på masse olje.

 

RettFokus: Når jeg føler det butter litt, fyller jeg på med gulrøtter og kålrot. De tar lang tid å spise, smaker litt søtt, og fyller magen godt. Nøtter kan fort gi mange kcal. Jeg MÅ planlegge nøtteinntaket.

 

Haarek: Godt jobbet i helgen! Helger kan vøre tøffe, så det star respect av å klare å holde seg helt unna snopet. :-)

 

bronzee: 11 dager snopefri! Gratulerer! Du spør om alternativer.

- Musliknekkebrød med ost og litt honning eller fikensyltetøy.

- Gulrot

- Cola Zero i et vinglss. Blir liksom litt mer kos da! ;-)

- Gulrot

- Grønnsaksfat med kesamdip

- Oppkuttet frukt som du selv nevner, gjerne med en klatt vaniljekesam på.

- Smoothie

- Noen mandler eller cashew

- En kopp god te, kanskje med en teskje honing

 

morena, QueenBee og Søtsug: Hvordan har helgen deres vært?

 

Lykke til alle sammen. Vi skal klare denne uke også, ta en dag av gangen, en uke av gangen, en kg av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen !

 

Gratulerer med snopfri uke hele gjengen ! :P

Her har helgen også gått fint. Ingen sjokolade eller annen snop !

Jeg er sugen, men prøver å handle en gang i uken – og passer på at jeg da ikke er sulten. Planlegger middager for hele uken og skriver nøye handleliste, så går jeg rundt i matbutikken som en robot og kjøper bare det som står på lista.

 

Veldig fint med tips om hva dere gjør når dere får «lyst på noe»

Jeg synes kanel er søtt og hjelper på mitt søtsug. Bruker det på havregrøt om morgenen,

og også på frukt og kesam. Kanelknekkebrød er en favoritt og også vaniljekesam med bær.

Oppkuttet frukt med litt vaniljekesam er fint som tv-kos.

Unner meg også pepsi-max i helgen..

Nøtter er flott hvis en klarer å stoppe i tide, men husk at 3 stk valnøtter er 100 kcal !

 

Ellers synes også jeg at det var en god ide å sprette opp i alle reklamepausene – sette på en vaskemaskin osv – finner en ikke på noe å gjøre får det bli sit-ups, heheh. :D

 

Jeg er litt spent på veiedagen i morgen. Har kun registrert maten de to første dagene, og vet jeg at jeg lett lurer meg selv hvis jeg ikke registrerer. Det blir litt mye inn i munnen av det som ikke skulle vært der, og litt lite av frukt/grønt.

Må nok ta meg bryderiet med registreringen – tross alt ikke mange minuttene hver dag. Kopieringsfunksjonen fungerer bra.

Jeg lar det også gå litt sport i det å få høy score. Både på mat og trening .

 

Ønsker alle en fin og snopfri uke. Vi har jo alle bevist at vi kan ! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å høre at dere har klart dere fint gjennom helgen :)/>

 

Haarek: Takk for kloke ord. Du har helt rett, det kommer til å snu så det gjelder å holde ut de krevende dagene. Når det gjelder 5:2 dietten prøver jeg meg litt frem. Må ha de magre dagene når jeg er på jobb, da er det ofte hektisk og det hjelper. Jeg tror at Grete Roede sine anbefalinger er sunnere, men noen ganger hjelper det på motivasjonen hvis jeg ser raskere resultater etter en periode med stillestående vekt. Prøver det nå, men tenker på sikt å spise jevnt hver dag.

 

Fru Fryd: Takk for gode tips, det er jo så mye godt så her gjelder å se muligheter og ikke begrensninger :)/>

 

Bronzee: Flott at du startet denne tråden og takk for positive kommentarer. Jeg kjenner det betyr mye for motivasjonen og virker forpliktende å være med :D/> Det blir spennende å følge dere videre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det bra med aktivitet :) Vi har vært så travle at jeg nesten hadde "glemt av dere"! Men jeg har ikke glemt fokus og mål, altså!

Helgen gikk veldig bra i forhold til snop/sukker. Men det ble litt vin på lørdag... Trening både lørdag, søndag og mandag. Ganske fornøyd, egentlig.

 

Allikevel "kjennes det ut" som om jeg har gått opp i vekt. Er derfor veldig spent på veiingen i morgen. Tror også jeg skal ta en runde med GR-målene på de ulike stedene.

 

Ønsker dere masse lykke til resten av uka - dere BESTEMTE og TØFFE livsstilsendrere. Heia oss!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag og veiedag som jeg faktisk gledet meg til -700 gram og jeg er strålende fornøyd, 13.dagen uten søtsaker og snop og totalt -2,1 kg. Vekt i dag 71,3 kilo. Håper det fortsetter, jeg fortsetter med samme matinntak siden jeg antar jeg er på rett side der når de går nedover...

 

Takk for gode tips ang. alternativer når søtbehovet melder seg. Cola zero i vinglass blir det heretter :))

 

Jeg spiser litt mandler hver dag i stedet for valnøtter, mulig det er mindre kcal i mandler?

 

Lykke til i uken med vekt og mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Gratulerer med flott ukesresultat, Bronzee :)

Du har kommet deg gjennom de to verste ukene med glans :)

 

Jeg har hatt min første veiedag og vekten viste 71,3 kg - nøyaktig det samme som deg Bronzee ! Det er - 0,8 kg sist uke , og det er en god start. Har hatt litt svak hodepine, noe som er normalt for meg når jeg går inn i en sukkerstopp.

 

Hvor mange kcal ligger du på om dagen Bronzee, ??

Jeg har ligget rundt 1400-1500 tror jeg.

 

Sjekket kcal innholdet på mandler I forhold til valnøtter :

1 mandel = 6 kcal , 1 valnøtt = 34 kcal.

Tror jeg bytter til mandler jeg også. Fikk opp det samme hjertevennlige

oljesymbolet på mandler

 

Hvordan går det med vekten for resten av gjengen ?? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Gratulerer med flott ukesresultat, Bronzee :)/>

Du har kommet deg gjennom de to verste ukene med glans :)/>

 

Jeg har hatt min første veiedag og vekten viste 71,3 kg - nøyaktig det samme som deg Bronzee ! Det er - 0,8 kg sist uke , og det er en god start. Har hatt litt svak hodepine, noe som er normalt for meg når jeg går inn i en sukkerstopp.

 

Hvor mange kcal ligger du på om dagen Bronzee, ??

Jeg har ligget rundt 1400-1500 tror jeg.

 

Sjekket kcal innholdet på mandler I forhold til valnøtter :

1 mandel = 6 kcal , 1 valnøtt = 34 kcal.

Tror jeg bytter til mandler jeg også. Fikk opp det samme hjertevennlige

oljesymbolet på mandler

 

Hvordan går det med vekten for resten av gjengen ?? :rolleyes:/>

 

 

Gratulere Søtsug, så flott resultat :) og nå har vi akkurat lik vekt.... dette blir spennende fremover.

Jeg har og litt svak hodepine denne uken, mens forrige uke var den ganske kraftig. Det er første gang jeg har fått hodepine ved å ikke spise søtsaker.

 

Jeg tar meg ikke tid til å sjekke hvor mye kcal jeg spiser pr dag, men det jeg gjør denne gangen er å spise nok mat og riktig mat til hvert et måltid. Også husker jeg hva en skive osv utgjør fra da jeg tok GR-internettkurs. Tipper jeg er rundt 1500 som deg.

 

2 skiver frokost, 2 til lunch, frukt, en porsjon middag, mandler, et glass fersk juice, masse vann, 2 knekkebrød til kvelds, litt druer. Jeg er ikke sulten det er det aller beste.

Men ja jeg må innrømme at jeg er ikke avruset av søtbehov enda, håper det snart gir seg helt.

 

Ja bytt over til mandler det var et lurt valg og like godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at helgen har gått fint!

 

Jeg er temmelig fornøyd med forrige uke. Jeg klarte 10 trimpoeng, ingen sjokolade og da jeg veide meg i dag har jeg gått ned 1,3 kilo. Det er godt med en god start. :D

 

I dag kom en kollega med en utrolig fristende sjokoladekake på jobben. Det var knallhardt å motstå, men jeg klarte det. Jeg må innrømme at jeg et øyeblikk tenkte at det kan da ikke skade med et lite stykke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er!!!

 

Gratulerer virkelig med flott nedgang til både Bronzee, Søtsug og Haarek. Det er jammen bra jobba!

 

Til tross for 9 trimpoeng, null søtsaker og et ellers bra kosthold forrige uke - viste vekta mi 57,8. Det er ned 0,6 fra forrige uke. Greit nok for så vidt. Men ikke greit når jeg ser tilbake på vekta i november og desember. Har ennå litt skade å gjøre opp for.

Men når det er sagt - så går jeg på en aldri så liten hekse-medisin-kur denne uken. En av bivirkningene er oppsamling av vann og fordøyelsesbesvær (sorry detaljene!). Så jeg har ikke panikk - regner med det justerer seg til neste uke.

 

 

Det legges derfor opp til trening både i dag, torsdag og lørdag + uteaktivitet med ungene på søndag. Skal også legge en lengre plan for fastedagene mine, slik at jeg stiller skikkelig forberedt. For meg er selve planleggingen av måltidene på fastedagen(e) det viktigste. Jeg MÅ ha en plan/en avtale, rett og slett. Og jeg ser tydelig at dersom jeg ikke starter tidlig med nok vann - da går det skeis i løpet av ettermiddagen/kvelden.

 

I helga har jeg planer om å gjøre det aller beste ut av det. Mannen er borte - det er kun jeg som bestemmer hva som finnes i kjøkkenskapene B)

 

Oj! Så mye mer kalorier i valnøtter enn mandler! Det var jo en wake-up-Call! Nå liker ikke jeg valnøtter noe særlig, men at de små greiene der kan være så forskjellige...og kanskje utslagsgivende...? Nyttig info!

 

Jeg greier ikke å slutte å irritere meg over det høye kaloriinnholdet på oster. Jeg er veldig glad i hvite oster, men har funnet ut at det beste er nesten å kutte det helt ut. For selv en "Slice" lettost er jo nok til å velte en frokost eller lunsj. Smøreoster blir ikke det samme...

 

Nei - jeg må fortsette å jobbe. Det er vel liksom derfor jeg er her :D:oHa en bra dag, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at helgen har gått fint!

 

Jeg er temmelig fornøyd med forrige uke. Jeg klarte 10 trimpoeng, ingen sjokolade og da jeg veide meg i dag har jeg gått ned 1,3 kilo. Det er godt med en god start. :D/>

 

I dag kom en kollega med en utrolig fristende sjokoladekake på jobben. Det var knallhardt å motstå, men jeg klarte det. Jeg må innrømme at jeg et øyeblikk tenkte at det kan da ikke skade med et lite stykke....

 

Men du greide å motstå!!! Det er mer enn grunn god nok til å gi seg selv et klapp på skulderen! 1-0 til deg over kaka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

 

Til tross for 9 trimpoeng, null søtsaker og et ellers bra kosthold forrige uke - viste vekta mi 57,8. Det er ned 0,6 fra forrige uke. Greit nok for så vidt. Men ikke greit når jeg ser tilbake på vekta i november og desember. Har ennå litt skade å gjøre opp for.

Men når det er sagt - så går jeg på en aldri så liten hekse-medisin-kur denne uken. En av bivirkningene er oppsamling av vann og fordøyelsesbesvær (sorry detaljene!). Så jeg har ikke panikk - regner med det justerer seg til neste uke.

 

 

I helga har jeg planer om å gjøre det aller beste ut av det. Mannen er borte - det er kun jeg som bestemmer hva som finnes i kjøkkenskapene B)/>

 

Oj! Så mye mer kalorier i valnøtter enn mandler! Det var jo en wake-up-Call! Nå liker ikke jeg valnøtter noe særlig, men at de små greiene der kan være så forskjellige...og kanskje utslagsgivende...? Nyttig info!

 

Jeg greier ikke å slutte å irritere meg over det høye kaloriinnholdet på oster. Jeg er veldig glad i hvite oster, men har funnet ut at det beste er nesten å kutte det helt ut. For selv en "Slice" lettost er jo nok til å velte en frokost eller lunsj. Smøreoster blir ikke det samme...

 

 

Morena: Så lenge inntaket ditt og treningen går bra, vil resultatene komme. Det skal ikke mye salt eller sukker (eller andre ting som du nevner) til før kroppen holder litt på vann og den ukens resultat ikke er som ønsket. Derfor veier jeg meg to ganger I uken og ser på trender over de siste to-tre ukene. Er litt statistikk-nerd altså. B)

det er på en mate litt luksus å være hjemme "alene" sånn. Da blir det enklere. hos meg har dag av og til ungene fått pannekaker, og jeg lagt meg proteinpannekake med bær. Eller ungene får grøt, mens jeg tar rester fra en GR middag de ikke likte.

Helt enig I at ost er vanskelig. Derfor kjøper jeg den Så'lett 10% fett fra Synnøve Finden. unner meg en sånn skive I ny og ne, men ikke ofte.

 

 

Gratulerer med å ha vist stor styrke med tanke på kaka,Haarek! Du har nettopp trent viljestyrkemuskelen. Den blir litt sterkere for

hver gang. :lol:

 

Når det gjelder mandler og valnøtter, er forskellen stor på kcal per stk. Men husk at en hel valnøtt er mye større enn en hel mandel. Forskjellen når vi tar hensyn til vekt er mye mindre. Mandler 58kcal per 10g vs valnøtter 67kcal per 10g. Men valnøtter inneholder større andel fett. Statistikk-nerden slår til igjen.... ;-)

 

Lykke til videre i uken folkens. Foten holder til spinning, men tåler foreløpig ikke belastningen ved løping eller rask gange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med flott nedgang, så kjekt å lese :)/>/> Morena -600 gram det er jo flott det, du har all grunn til å være fornøyd. Tenkt deg -600 hver uke nå fremover og vips så har du nådd dine mål.

 

Det viktigste for oss sukkeravhengige er å fortsette å holde oss borte fra sukkeret, da kommer resultatene automatisk, det velger jeg å tro på. Dessuten føles hele kroppen bedre uten sukker giften.

 

Vi hadde og kake på jobb i dag, det var ikke sjokoladekake så det fristet egentlig ikke såååå mye. Det er litt vanskelig å liksom være den fornuftige litt lite sosiale og ikke delta å kose seg, så jeg valgte å fortelle at jeg holder meg fra sukker en stund fremover og det ble fort akseptert. Kanskje pga det er januar?

 

På vei hjem fra jobb i dag måtte jeg innom nærbutikken å handle litt, jeg så sjokolader over alt, følte at uansett hvor jeg satte blikket så var det noen skinnende flotte papir med sjokolade i. Så jeg hastet forbi og prøvde å lukke øynene..hehe

 

Dag 14 i dag uten sukker/sjokolade/snop - Jeg er ikke avsukret enda det er sikkert, for trangen er å kjenne på, men viljen er sterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden så standhaftige dere er og så kjekt å lese om resultatene,imponerende :)/>

Jeg hadde veiedag i går og hadde gått ned 0,4kg. Ikke det helt store, men nedgang er nedgang ;)/> Det er så mye lettere nå enn første uken, da hadde jeg lyst å putte et eller annet i munnen hele tiden :angry:/>

I går var jeg på spinning og i dag har jeg vært på en deilig tur. Er ikke fristet av sjokolade i det hele tatt, måtte det bare vare... :rolleyes:/>

 

Her er min søte kveldskos som jeg koser meg med hvis jeg har kalorier igjen : Oppkuttede eplebiter i en skål, noen spiseskjeer med mager cottage cheese, strø over strøsuketter og kanel.

 

Og hvis jeg ikke har kalorier igjen: En kopp grønn te tilsatt noen biter av ingefærrot, sitron og evt. suketter eller honing.

 

Ha en fortsatt aktiv og sukkerfri uke :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fredag - endelig helg igjen

- eller er det egentlig sånn?

Helgene er vanskeligere enn ukedagene, men egentlig burde det jo kanskje være omvendt. Tenker ofte at "dersom jeg ikke hadde hatt noen andre å ta hensyn til (les små barn ), så hadde dette gått helt fint". Usikker på om det er fakta - men velger å leve i den tro.

 

Uansett... Jeg har begynt å planlegge helgen min, for å sleppe å havne i noen fallgruver. Treningsavtaler er booket - handlelappen over alle de sunne tingene jeg skal handle inn er laget. Jeg går på med full guffe - nok en gang.

Heldigvis gir det meg en boost å lese om dere flinke frøkner. Nå må jeg bare henge på selv, så ikke det sklir ut.

 

For et år siden viste vekta 64.... i november var jeg nede i 56 (som var en magisk opplevelse). Nå er jeg dessverre på 57-58, og må VIRKELIG stålsette meg for at det ikke skal bikkefeil vei igjen.

Fastedagene mine er ikke noe stort problem for meg - men utfordringen er å spise nok og riktig de andre dagene.

 

Tar sjansen på å ønske alle en sunn og flott helg! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...