Gå til innhold

Lettere og slankere til våren!


Gjest Glede:-)
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Glede:-)

14 kg må av, 10 før mai - da skal jeg stille i bunad når gutten vår konfirmeres. Det er motivasjon del 1 - del 2 må være at jeg kan gå i shorts og singlets til sommeren uten å stadig trekke i t-skjorta, sitte med pute foran magen og ellers kvie meg for lettkledde dager.... Det er mulig, og det er så uendelig deilig når kroppen passer i klærne jeg vil ha. Ikke at jeg må kjøpe de klærne som henger ok på kroppen...

Litt mer kontrollert spising, litt mindre godteri, og mange flere småturer i nærområdet - til sammen kan det gå.

Jeg er 76 - og klar for å bli mindre.

Noen som vil bli med 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 kg må av, 10 før mai - da skal jeg stille i bunad når gutten vår konfirmeres. Det er motivasjon del 1 - del 2 må være at jeg kan gå i shorts og singlets til sommeren uten å stadig trekke i t-skjorta, sitte med pute foran magen og ellers kvie meg for lettkledde dager.... Det er mulig, og det er så uendelig deilig når kroppen passer i klærne jeg vil ha. Ikke at jeg må kjøpe de klærne som henger ok på kroppen...

Litt mer kontrollert spising, litt mindre godteri, og mange flere småturer i nærområdet - til sammen kan det gå.

Jeg er 76 - og klar for å bli mindre.

Noen som vil bli med 😊

 

hei Jeg vil gjerne følge deg ! Jeg begynner på dietten til mandag, men jeg har veid meg på mandag som viste "game over" neida, den viste 78,4. Jeg er 1,60 høy og har nå en BMI på 30, men jeg ønsker og gå ned til 65 kg i løpet av året. Som du sikkert ikke vet har jeg blitt slankeoperert i 2013, men jeg kan ikke la vekta gå opp igjen. Så stå på, dette skal jeg/vi klare sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glede:-)

hei Jeg vil gjerne følge deg ! Jeg begynner på dietten til mandag, men jeg har veid meg på mandag som viste "game over" neida, den viste 78,4. Jeg er 1,60 høy og har nå en BMI på 30, men jeg ønsker og gå ned til 65 kg i løpet av året. Som du sikkert ikke vet har jeg blitt slankeoperert i 2013, men jeg kan ikke la vekta gå opp igjen. Så stå på, dette skal jeg/vi klare sammen.

 

Så bra! Jeg har første dag på jobb etter juleferien. Satser på at det blir litt bra med hverdager og rutiner? Og jeg kjenner at kroppen ikke er vant med å vente så lenge på neste måltid etter 1,5 uke med jevnlig påfyll. Har noen planlagte sosiale aktiviteter (inkludert egen bursdag i neste uke) og alle disse innebærer normalt mye mat og mye vin. Må nok planlegge litt i forkant denne gangen :-)

Gratulerer med slankeoperasjon! Det er virkelig en milepæl i livet ditt. Jeg ønsker deg all mulig lykke til - og så får vi motivere hverandre. Gratulerer til oss begge med starten på et nytt og bedre liv, både trivsel og helse. Jeg gleder meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petronellasliv

14 kg må av, 10 før mai - da skal jeg stille i bunad når gutten vår konfirmeres. Det er motivasjon del 1 - del 2 må være at jeg kan gå i shorts og singlets til sommeren uten å stadig trekke i t-skjorta, sitte med pute foran magen og ellers kvie meg for lettkledde dager.... Det er mulig, og det er så uendelig deilig når kroppen passer i klærne jeg vil ha. Ikke at jeg må kjøpe de klærne som henger ok på kroppen...

Litt mer kontrollert spising, litt mindre godteri, og mange flere småturer i nærområdet - til sammen kan det gå.

Jeg er 76 - og klar for å bli mindre.

Noen som vil bli med 😊

 

Hei

Jeg vil veldig gjerne være med i denne gruppen. Starter dog på mandag, siden vi skal en tur til Gøteborg i helgen. Vet egentlig ikke helt om jeg har fått til dette med innlegg heller, men ser vel det når jeg legger det ut. Er i alle fall veldig motivert nå, en forandring er sterkt ønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glede:-)

Så moro med flere! Jeg starter veiing først neste mandag. Har alliert meg med en kollega, men gleder meg sånn til å komme i gang at jeg logget inn her. Skal bruke helgen til å lese litt på mat-tips, oppskrifter o.l. Håper å bli mye flinkere til å planlegge lunsj og middag fremover!! Gode tips til matpakker mottas med takk 😊

Er det noen av dere som skal ut og gå en tur i kveld eller i helgen? Kanskje vi kan oppmuntre hverandre til å legge bort pc'en og heller gå en runde i nabolaget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Jeg har første dag på jobb etter juleferien. Satser på at det blir litt bra med hverdager og rutiner? Og jeg kjenner at kroppen ikke er vant med å vente så lenge på neste måltid etter 1,5 uke med jevnlig påfyll. Har noen planlagte sosiale aktiviteter (inkludert egen bursdag i neste uke) og alle disse innebærer normalt mye mat og mye vin. Må nok planlegge litt i forkant denne gangen :-)

Gratulerer med slankeoperasjon! Det er virkelig en milepæl i livet ditt. Jeg ønsker deg all mulig lykke til - og så får vi motivere hverandre. Gratulerer til oss begge med starten på et nytt og bedre liv, både trivsel og helse. Jeg gleder meg :-)

 

Jeg gleder meg til dette. Vi snakkes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også gjerne hive meg med her!

Har 14 kg som mål, og 11 av de helst til påske.....11 kg på 12 uker!

 

Vet jeg må holde meg til snop/kake til 1 dag i uka, og da i moderate mengder (350 kcal). Alt har gått over styr siden i sommer og jeg har bare stappet i meg!

 

Har alt en god vane med å gå en 6 km tur 4-5 ganger i uka, så med redusert inntak håper jeg dette skal gå!

 

Gleder meg til å følge dere alle og føle motivasjonen deres! :lol:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glede:-)

Jeg går på vannaerobic en gang pr uke, men det har jeg jo også drevet med mens vekta gikk opp..... Huff og huff. Vel, jeg skal fortsette på vannaerobicen, og må disiplinere meg til å gå en tur eller to tror jeg.

Og så må naturligvis matinntaket "justeres" ðŸ‘

Jeg blir jo mer aktiv også nå som jeg ikke kan sitte og gumle mat, kaker og godteri foran tv'en. Det har kanskje vært min største feil?

Jeg gleder meg til å følge dere!

God helg 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljekatrin

Heisann! Får jeg henge meg på? Jeg er ca 160cm høy. Skal veie meg på mandag, tipper vekta er rundt 82kg 😖 Jeg er utdannet sykepleier, mor til 2 gutter (og 2hunder:p). Disse har jeg sammen med en fantastisk mann, som skal hjelpe og støtte meg med dette prosjektet mitt :)

Sist jul viste vekta mellom 65 og 68kg. Har gått opp masse på et år. Alle disse kiloene skal av! Kostholdet må skjerpes. Har vel egentlig levd på drittmat og godter i 1år.

 

På mandag starter det. Og det blir tøft de første ukene.

 

Har satt meg noen mål jeg må klare i løpet av dagene

- drikke mer vann

- spise frokost

- ikke noe særlig mat etter kl 20

- ikke godterier

 

Håper vi kan følge og heie på hverandre her :). Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også gjerne med her 😃

 

Begynner på et nettkurs fra mandag 5. jan. Våget meg på vekta i går, og fikk et aldri så lite sjokk; 77,4 kilo. Det er opp ti kilo på ett år det, etter at jeg gikk ned omtrent det samme på et GR-kurs for to år siden. En gedigen tabbe å ikke gå på hold vekten-kurs..

 

Håper jeg nå er klok av skade når jeg begynner på samme reise en gang til. Helst vil jeg ned til 63, som jeg veide før jeg fikk "prinsen" min 😘 - men første mål er ned ti kilo før sommeren! Det betyr veiing og registrering av all mat (stønn) og MYE mer trening. Må bare bli mer kreativ på å finne lukene i tidsklemma. Veien til og fra jobben kan utnyttes bedre - og litt hopp og sprett på stuegulvet er absolutt innenfor rekkevidde. Så gjelder det å fylle på med andre aktiviteter i hverdagen da.. Har som mange en stillestående men stressende jobb, så det må bare ristes mer løs!

 

Gleder meg til et nytt, slankere og sprekere år - det skal gå om vi holder motivasjonen oppe!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gaardsfrua

Hei hei

 

Jeg blir gjerne med på å motivere hverandre. Vi har veldig likt utgangspunkt og mål 😊 Jeg veide meg på tirsdag og da viste vekta 75,3 kg. Målet er 62 kg og at bunaden skal passe igjen. Hadde vært gøy å ha den på når vi kommer til 17. mai, men det skal vel holde hardt. Har jo fri på 17. Mai i år, så det hadde vært helt supert å feire nasjonaldagen i bunad.

 

Gleder meg til å komme i gang med trening til uka. November og desember blei dårlige treningsmnd, men nå er motivasjonen på topp, og det gjenstår bare å få barn tilbake på skole og i bhg slik at jeg kan komme meg ut av huset.

 

Jeg har i utgangspunktet tenkt å melde meg på kurs som starter 10. februar, men jeg gir meg selv en sjanse i noen uker nå. Jeg veit jo så godt hva som skal gjøres og hvordan ðŸ˜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg ser at noen har ett diagram med datoer og vektnedgang. Hvordan lages ett slikt diagram?

Hei, trijoh! Det finnes mange ulike charter og tickere man kan lage for å registrere vektendringene sine. I denne tråden har jeg forklart hvordan du kan lage det på lilyslim.com som jeg selv bruker. Håper dette er til hjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glede:-)

Så mange, fine folk samlet i en tråd - det må jo bli bra!

Takk til Meline for deling av diagram-bruksanvisning 😊 Jeg må prøve å få det til etter første veiing. Jeg har min første mandag om en uke. Frem til da jobber forbereder jeg meg litt. Har gått til butikken for å handle, istedet for å ta bilen. Har kikket og prøvd noen oppskrifter, og unngått spising foran tv.

Glad for at det er arbeidsdag i morgen, for i helgen har jeg for mye tid til å tenke på mat....

Jeg tror et triks for min del er å bestemme tidspunkt for neste måltid. Om jeg vet at det er middag kl 17:00, så trenger jeg ikke lure på om jeg skal spise noe før det. Basta! Tror jeg... ðŸ‘

Lykke til med kommende uke, alle sammen 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Jeg slenger meg med på denne tråden. Pt har jeg ingen vekt som virker, men jeg er 80 kg+ 😱, målet mitt er 70 før sommerferien, og 75 til 17. mai. Bunaden skal i år sitte bedre enn i fjor. Jeg starter mandag 12, fant ut i kveld at jeg skulle dette, og denne uka er tettpakket, men jeg henger meg på her og melder om fremgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

14 kg må av, 10 før mai - da skal jeg stille i bunad når gutten vår konfirmeres. Det er motivasjon del 1 - del 2 må være at jeg kan gå i shorts og singlets til sommeren uten å stadig trekke i t-skjorta, sitte med pute foran magen og ellers kvie meg for lettkledde dager.... Det er mulig, og det er så uendelig deilig når kroppen passer i klærne jeg vil ha. Ikke at jeg må kjøpe de klærne som henger ok på kroppen...

Litt mer kontrollert spising, litt mindre godteri, og mange flere småturer i nærområdet - til sammen kan det gå.

Jeg er 76 - og klar for å bli mindre.

Noen som vil bli med 😊

 

Jeg vil også være med!!

 

Gikk på vekta på fredag, 84,4 kg :angry:/> Skulle ned i vekt i 2014 også, og forskjell på vekta fra 2.1.2014-2.1.2015 + 100 gram.... B)/>

 

Mens i juni 2012 da jeg akkurat hadde møtt kjæresten min, veide jeg helt ned i 67 kg.... Snakk om mange kosekilo gitt. Jeg legger på meg når jeg har det bra, og raser ned når jeg har det kjipt. Møtte kjæresten ca et år etter samlivsbruddet med faren til barna mine.

 

Jeg er for tiden sykemeldt pga høyre skulder, og har treningsforbud. Men gå turer kan jeg jo, hvis noen kunne sparke meg ut av sofaen :P/>

 

Starter på nettkurs på torsdag (8.1) så veiedag blir torsdager, men har startet litt. Disse dagene bruker jeg til å spise frokost og flere måltider utover dagen. Tester ut oppskrifter og koser meg med det.

 

Til påske er målet å ha gått ned 7 kg. Endelig mål er 69 kg, og datoen er 6. august. Da reiser jeg til Kypros med barna mine, og vil føle meg mer vel i bikini enn jeg gjorde i sommer.

 

nevnte jeg at jeg har skapet fullt med for små klær? Motivasjon nok det å komme inn i alle skjørt og kjoler igjen, og føle meg vel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glede:-)

Snakk om overgang fra julespising til inntak etter behov......

Ikke det at jeg er så sulten - men så utrolig fysen! Og så trist å sitte foran tv'n helt uten digg....

Ble så urolig at jeg kjørte ut og vasket bilen istedet. Da ble i det minste mannen min fornøyd.

Godt at det er natta nå, ellers hadde nok godteskapet fått besøk 😊

 

Og snart er jeg i gang med ny og bedre livsstil, letter kropp, bedre humør og selvtillit - og en bunad som passer ðŸ‘ðŸ‘ðŸ‘ðŸ‘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljekatrin

Enig Glede. Er så fysen! Når jeg kjenner etter er jeg jo ikke sulten egentlig. Der er bare suget etter å spise noe, gjerne noe som er stappa fult av fett og sukker...😅

 

Men men. Nå er jeg veid. 82,9kg. Opp 17kg på 1år.

Så målet er vel å komme ned 17kg på 6mnd!

Dagen i går gikk bra,spise bra og gikk en tur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glede:-)

Frokost. Ok

Lunsj. Ok

Frukt. Ok

Middag. Alt for lite. (Øyemål funker ikke)

Mellommåltid. Rakk aldri.

Kvelds - deilig yoghurt med friske bær, banan og havregryn.

 

Men ligger fortsatt under med 300 kcal.

Det tar litt tid å komme inn i dette her.

 

Men jeg er på vei 🌸

 

Hvordan er det med dere andre? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljepia

Joda, her går det bra!

 

Men er veldig dårlig på dette med å veie maten. Mye øyemål ute å går.

 

Frokost, ok

Lunch, Ikke så ok. var på cafe sammen med noen venner. Ble litt fetere enn tenkt. note: Bestill salat med dressing på siden, og ingen krutonger.:blink:/>/>

mellommål: ok

kveldsmat og middag ble sammen nå: ok.Såå.. må få litt mer struktur på måltidene mine, spise til rette tider.

 

Har drukket et glass Pepsi Max i dag. Eller bare vann! Tenker jeg måprøve å kutte pepsien helt ut..

Null snop i dag og i går. kjenner litt på abstinensene ja.. I alle fall når jeg kjeder meg. Men det går vel over om ikke lenge håper jeg :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljepia

Joda, her går det bra!

 

Men er veldig dårlig på dette med å veie maten. Mye øyemål ute å går.

 

Frokost, ok

Lunch, Ikke så ok. var på cafe sammen med noen venner. Ble litt fetere enn tenkt. note: Bestill salat med dressing på siden, og ingen krutonger.blink.gif/>/>

mellommål: ok

kveldsmat og middag ble sammen nå: ok.Såå.. må få litt mer struktur på måltidene mine, spise til rette tider.

 

Har drukket et glass Pepsi Max i dag. Eller bare vann! Tenker jeg måprøve å kutte pepsien helt ut..

Null snop i dag og i går. kjenner litt på abstinensene ja.. I alle fall når jeg kjeder meg. Men det går vel over om ikke lenge håper jeg smile.gif/>

 

OI.. Jeg er Siljekatrin også..Har vist to profiler :huh:/> En på datamaskin og en på telefon.. hum.. Må få fikset det ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljekatrin

OI.. Jeg er Siljekatrin også..Har vist to profiler :huh:/>/>/> En på datamaskin og en på telefon.. hum.. Må få fikset det ja..

Sånn! B)/> Datageeken meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gaardsfrua

Jeg syntes den første korte uken (tors-tirs) har gått veldig fint. Har ikke vært plaget av å fyse på noe jeg ikke skal ha, men det kommer nok snart er jeg redd.

 

Var på vekta i dag og den viste ned 1,7 kg. Deilig å få en god start. Det motiverer til å stå på videre utover i uka. Utfordringen denne uka er dåp på søndag, men jeg veit at det blir koltbord så da har jeg litt valgmuligheter. Også får jeg ta bare litt kake, og spare kosemerkene til denne dagen.

 

I går ble det styrke og zumba, og kroppen er godt støl i dag. Ingen trening i dag, men i morgen blir det ny runde med styrke sammen med en tur på tredemølla. Har planlagt treningen for denne uka, så da gjelder det bare å fullføre. Kjenner at den sofaen er veldig god etter at barna er i seng ðŸ˜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg spiser mellom 1600-1750 kalorier hver dag og føler meg sulten hele tiden. Har ikke skeiet ut med hverken brus eller snop. Jeg har ikke bestemt meg for hvilken dag jeg skal veie meg. Grunnen til det er at jeg må kjøpe ny vekt i løpet av uken, den gamle sluttet å virke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...